Mercedes – Benz pieteicis autonomās braukšanas sistēmu Drive Pilot, kas pircējiem Vācijā kļūs pieejama maija vidū.
Drive Pilot atbilst Level 3 standartam un atsevišķos automaģistrāļu posmos, kas atrodas galvenokārt Vācijā, spēj darboties līdz ātrumam 60 km/h un vadīt automobili, atbildot par akseleratora, bremžu un stūres darbību. Sistēma reaģē arī uz negaidītiem šķēršļiem, veicot izvairīšanās manevru vai iedarbinot bremzes.
Mercedes-Benz transportlīdzekļi ar 3. līmeņa autopilotu kļūs pieejami no 2022. gada 17. maija. Pagaidām sistēma tiek piedāvāta jaunās paaudzes S klases flagmanim, kā arī modelim EQS - dārgākajam no Mercedes elektroautomobiļiem. Pirmajā gadījumā pircējam par vadītāja palīgu būs jāmaksā 5000 eiro, otrā - 7350 eiro.
Tiek pieļauts, ka drīzumā vācieši saņems atļauju izmantot Drive Pilot sistēmu arī citos pasaules reģionos, tostarp dažos ASV štatos un Ķīnā.
Labi, ka viņi pie tā strādā, un ar laiku (pēc 20 gadiem?) jau arī visa pasaule tiks līdz 5. līmenim.
Bet nelaime ar 3. un 4. līmeni ir, ka tu cilvēks sēdi, blisinies pa logu, domā par kaut ko citu... Līdz pēkšņi ceļa situācija ir tik sarežģīta, ka auto pats netiek galā un pieprasa pārņemt vadību. Citiem vārdiem, cilvēkam jāpārņem stūre no pilnīga miera pēkšņā avārijas situācijā.
Un tad cilvēks brauc nost no ceļa grāvī vai purnā citam auto, kur par to parūpējas kuras tur paaudzes pūšamķiseni un deformatīvās zonas priekšā un pakaļā. Ja paveicas, tad saviem spēkiem izlien no tarantasa un laimigs liek instagrāmī bildes "kā lohs izdzīvoja CSNgā" un priecīsg skaita laikus.
Nekā tur laba nav - gan pašā idejā par autopilotiem, gan jā, tajā veidā kā tasa tagad tiek izveikts...