Japāņu ražotājs Mazda iepazīstinājis ar īpaši ekonomisku sešcilindru dīzeļdzinēju, kas turklāt ir „viens no tīrākajiem pasaulē”. Jauno motoru saņems krosovers CX-60.
Mazda atklājis informāciju par 3,3 litru sešcilindru dīzeļdzinēju e-Skyactiv D, ko saņems krosovera CX-60 Eiropas modifikācija. Šāds motors komplektēts ar 48 voltu starteri-ģeneratoru, kā arī izmantos DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) tehnoloģiju, kas nodrošina motora termisko efektivitāti virs 40 procentiem plašos darbības diapazonos un degvielas patēriņu 4,9-5,3 litri uz 100 kilometriem. Atkarībā no piedziņas veida agregāta jauda būs 200 vai 254 zirgspēki.
Mazda CX-60 e-Skyactiv D jaudīgākais pilnpiedziņas variants attīsta 254 Zs, nodrošina 550 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu un paātrina automašīnu no 0 līdz 100 km/h 7,4 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 219 km/h., bet CO2 izmešu daudzums – 137 grami. 200 Zs jaudīgais motors ir vēl tīrāks, radot kaitīgo CO2 izmešu daudzumu vien 127 g/km. Abi dīzeļdzinēji strādā savienojumā ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Pasūtīšanai Mazda CX-60 e-Skyactiv D kļūs pieejams augusta beigās.
ooo, kaut kas nebijis, normāla apmēra dzinēju piedāvā kāds arī tagad, laikam jau taisnība ir, ka mazda vienīgie normāli vēl iekšdedzes dzinējos iegulda....būs ko pirkt vismaz nākotnē, vai ES teritorijā, vēl laiks rādīs..
Pēc mārketinga materiāliem tā varētu šķist, bet patiesībā tie viņu jaunie benzīni nav ne ekonomiski, ne ļoti jaudīgi (reklamēja kā revolucionāru tehnoloģiju ar baigo degvielas ekonomiju).