Opel paziņojis, ka jau šogad pārtrauks vidējās klases modeļa Insignia ražošanu, kas agrāk bija plānota tikai 2024.gadā.
Divus gadus ātrāk nekā iepriekš bija plānots, Opel pārtrauks modeļa Insignia ražošanu, papildinot Eiropas tirgus vidējās klases ”aizgājēju” sarakstu, kur pēdējā laikā ierakstīti tādi savulaik bieži dzirdēti vārdi kā Renault Talisman, Toyota Camry un Ford Mondeo.
Opel Insignia savā pašreizējā formā startēja 2017.gadā, kļūstot par pēdējo kopā ar General Motors izstrādāto modeli Opel piedāvājumā. 2020.gadā sekoja modernizācija, taču lielas izmaiņas noieta skaitļos tas neizpaudās – 2021.gadā Vācijā tika pārdoti vien 12 700 eksemplāri.
Insignia dvīņubrālis – Buick Regal – no konveijera atvadījās jau 2020.gadā. Vēl ir Insignia Ķīnas modifikācija, taču tā tiek ražota Ķīnā un dzīvo tur savu dzīvi.
Opel jau paziņojis, ka atbrīvotās jaudas Riselsheimas rūpnīcā tiks novirzītas Astra un tās līdzinieka DS4 ražošanai.
Insignia tiešais mantinieks netiek plānots. Agrāk tika minēts, ka 2024.gadā to nomainīs līdzīga formāta krosovers, taču tagad redzam, ka Opel savus plānus mainījis.
Līdz ar to Eiropas tirgū paliek tikai divi vidējās klases modeļi, kas 2023.gadā sagaidīs paaudžu maiņu. Tie ir Škoda Superb un Volkswagen Passat, tiesa – pēdējais būs pieejams vien universāla modifikācijā.
Nezinu cik nu vidējā klase izmirst, vienkārši Opelis kā vācu ražotājs ir beidzis savu pastāvēšanu. Jau apspriežot jauno Astru tepat komentāros tika spriests, par to, ka tas vairs nav tas, tāda franču piegarša, un tagad šis virziens turpinās.
Francūži gada laikā panāca, ka Opel strādā ar peļņu, pretstatā GM ērai, kad Opelis nesa zaudējumus. Vēl gads, vai divi un bez Francūžiem, Opelis būtu aizgājis pa SAAB taku, jo pa lielam pēdējais SAAB 9- bija Insignia brālēns.
Nu šeit jāņem vērā, ka GM darbība Eiropā vispār bija muļķošanās, līdz ar to jebkuram Eiropas ražotājam pārņemot Opel rezultāts būtu līdzīgs. Attiecīgi es nejūtu Opel peļņā kaut kādu milzīgu franču nopelnu. Šobrīd viņi vienkārši apcērp tos modeļus, kas uzreiz nenes naudu un/vai traucē citu grupas auto pārdošanu. Pēc šī lēmuma Opel modeļu rindā paliek krosoveri un mazo klašu auto (Astra, Corsa), līdz ar to modeļu rinda izskatās tāpat kā pārējais PSA.
Šeit gan jāpiezīmē, ka Insignia daļēji nogalināja arī normāla, vidējai klasei atbilstoša dzinēja trūkums. Ja Insignia bija markas flagmanis, tad arī tehnikai vajadzēja būt nopietnākai par 2.0 benzīnu. Likt kaut ko tādu pret to pašu Audi RS4 2.9 V6 dzinēju un runāt par konkurenci ar vācu lielo trio ir samērā nenopietni.
Un kā tad ar 2,8 V6 turbo motoru? OPC versijām tak šitais motors bija standartā.
Vispopulārākais gan izrādījās 2,0 dīzelis, kurš neizcēlās ir baigo performanci vai ekonomiju.
Jaunajā modelī, jau franču pārvaldībā, lielais dzinējs tika piegriezts kopā ar OPC zīmolu, palika tikai 2.0 ar jauno GSi zīmolu. Principā Insignia tika no markas flagmaņa reducēta līdz lielākas Astras pozīcijai un tur jau tautai vairs nebija intereses.
Stāsts līdzīgs kā SEAT Exeo, kas bija Audi A4 iepriekšējo paaudžu tehnika ar SEAT zīmi un mazajiem motoriem. Nomira tikpat ātri kā parādījās, kaut gan tehnoloģiski nebija tas sliktākais auto.
Kontekstam Peugeot savam flagmanim 508 PSE iekrāmējuši to pašu 2.0 benzīnu, bet jau ar hibrīdiekārtu, kopā ģenerējot 360Zs. Jā, reti kurš šo auto pirks, bet tā uzreiz ir cita markas prezentācija.
Opeļa lejupslīde ilgst jau kādus 50 gadus. Padomā tikai, pirms 50 gadiem varēja nopirkt opeli ar V8 motoru un vēl deviņdesmitajos opelis mēģināja konkurēt ar BMW lēto galu...
Cik atceros, tad labākais motors opelim bija tieši no BMW. Savādāk jau arī nevarēja būt.
tieši tā