Hyundai veicis elektriskā modeļa Ioniq 5 modernizāciju, kura gaitā tas saņēmis ietilpīgāku bateriju un spēs nobraukt vairāk.
Modernizētais Ioniq 5, kas cita starpā pieejams ar video kamerām sānu atpakaļskata spoguļu vietā (papildmaksa), mazliet izmainījies arī optiski, taču daudz būtiskākas ir tehniskās pārmaiņas.
Ražotājs atklāj, ka visiem Ioniq 5 variantiem tagad jau standartaprīkojumā ir akumulatora apsildes sistēma, kas uzlabo uzlādes veiktspēju aukstā temperatūrā. Ja navigācijas galamērķī ir ievadīta arī uzlādes stacija, akumulators jau brauciena laikā uz turieni tiek uzsildīts līdz optimālai temperatūrai.
Top versijai iebūvēts jaudīgāks akumulators ar 77,4 kWh, kas aizstājis iepriekšējo 72,6 kWh bateriju. Zināms, ka aizmugures piedziņas Ioniq 5 darbības rādiuss palielinās līdz nedaudz vairāk par 500 kilometriem, pilnpiedziņas variantam gan paliekot pie tiem pašiem 480 km.
Pateicoties 800 voltu ātrās uzlādes sistēmai, akumulatoru joprojām var uzlādēt no 10 līdz 80 procentiem 18 minūtēs.
Ražotājs sola arī jaudas pieaugumu: tā versijām ar 77,4 kWh bateriju un aizmugurējo riteņu piedziņu tā tagad sasniegs 168 kW (229 ZS), bet pilnpiedziņas versijai - 239 kW (325 ZS).
Nākamgad korejieši paplašinās Ioniq 5 saimi ar īpaši sportisko N pilnpiedziņas modifikāciju, kas attīstīs 430 kW (585 ZS) un varēs sasniegt maksimālo ātrumu 250 km/h.
Neviena vārda nav pieminēts, ka šo auto var izmantot kā mājas lielu powerbanku. Viņš spēj dot, atdot atpakaļ uzlādēto strāvu. Kas ir laba lieta tiem kuri ir izveidojuši savu mikroģenerātora sistēmu, tādējādi saglabājot autonomiju no ST.
Jā, iespēja paņemt 230V no auto ir vērā ņemama lieta. Vienīgi mājās būs jārīkojās uzmanīgi, lai nepārsniegtu 3,5kW. Cept kotletes un uzvārīt tēju vienlaicīgi nevarēs. Tā varētu būt kā iespēja "izdzīvot" avārijas gadījumā, bet ne ikdienas pielietojums. Un vēl viena nianse: ja mikroģeneratora sistēma ir "on-grid", un ST ir atslēgums, tad auto nevarēs lādēt, pat ja spīd saule. Te vajag "off-grid" sistēmu, kurai vajag savu akumulatoru, ar auto akumulatoru nepietiks.
Tad jau vienkāršāk un drošāk ir nopirkt nelielu portatīvo ģeneratoru.
Gan jā, gan nē. Iedomājies, kur to ģeneratoru turēsi? Kur to darbināsi? Laikam ka turēsi garāžā, bet darbināsi ārā. Kad ziemā pamodīsies nosalis, vilksi to ārā no garāžas un darbināsi, nebūsi laimīgs. Var jau uzbūvēt ģeneratora mājiņu, bet tā tad visu laiku jāapsilda (vismaz dīzeļģeneratoram).
Problēmas nav izdomātas, ir pieredze.
No pieredzes- nekādu problēmu iznest ģeneratoru no garāžas, iedarbināt un pieslēgt.
Domāju, ka nebūsi laimīgs, ja sieva ar elektroauto būs aizbraukusi uz visu dienu darīšanās, bet tajā laikā būsi palicis bez elektrības.
Jā, par sievu piemirsu...drīzāk pats aizbraukšu un sieva paliks bez elektrības
Tak garazā ari darbini to generatoru!
Vienkarši pērkot uzreiz jāizvēlas tādi kuram ir opcija pieslēgt glušaku un svaigā gaisa padevi, visi kuri paredz generatoru mājai ir šāds risinājums! Kas tur nesaprotams?
Nopērkot par daudzdesmit pakām EV, pēdējais ko es gribētu, nodarboties ar baterijas papildu degradēšanu svilinot mājās lampiņas