Krīzes gadījumā Šveice varētu aizliegt elektroautomobiļu lietošanu 32

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 5.decembris 2022 5:58

Elektroenerģijas krīzes gadījumā Alpu valsts varētu pamatīgi ierobežot elektriskās piedziņas transportlīdzekļu lietošanu.

Šveices valdība visā nopietnībā gatavojas situācijai, lai valsts varētu funkcionēt arī apstākļos ja tā piedzīvo smagu elektroenerģijas krīzi.

Pateicoties hidroenerģijai, Šveice var lepoties ar vienu no videi draudzīgākajiem energoresursu ieguves avotiem Eiropā, taču ziemā situācija ir cita un Alpu zemei to pietrūkst.

 “Ziemā valsts importē lielu daudzumu elektroenerģijas. 2021. gadā tas bija 5,7 miljardi kilovatstundu, kas nāca galvenokārt no Francijas un Vācijas,” raksta vācu izdevums „Focus”, atsaucoties uz tehnoloģiju portāla “Golem” informāciju. Citiem vārdiem sakot, bez Francijas atomelektrostacijām vai Vācijas vēja enerģijas pārpalikuma piegādēm Šveice, iespējams, paliek bez elektrības.

Tas ir ļoti reāls scenārijs, ņemot vērā problēmas ar Francijas kodolspēkstacijām, gāzes deficītu Eiropā, saules un vēja stacijās iegūtās enerģijas daudzuma neprognozējamību un neregulārās piegādes.

Tieši tādēļ Šveice izstrādājusi četru pakāpju plānu, ko varētu pakāpeniski iedarbināt enerģijas trūkuma gadījumā. Piemēram, ir nosacījumi, saskaņā ar kurām veļas mazgājamā mašīna var darboties ne vairāk kā 40 grādu temperatūrā pēc Celsija, bet ledusskapjus nedrīkst atdzesēt zem 6 grādiem. Viss, kas paredzēts tikai komfortam – piemēram, saunas un tvaika pirtis – savās mājās ir izmantojams tikai ierobežotā apjomā.

Ierobežojumi skars arī autotransporta jomu - tā ātruma ierobežojums uz Šveices automaģistrālēm ir jāsamazina no 120 km/h līdz 100 km/h, bet elektrisko automobiļu īpašniekiem nosacījumi būs vēl drastiskāki, proti - jaudas deficīta gadījumā viņiem tiks aizliegts braukt, jo projektā teikts, ka: “Elektromobiļu privāta izmantošana ir atļauta tikai absolūti nepieciešamiem braucieniem (piemēram, profesionālajai praksei, iepirkšanās veikšanai, ārsta apmeklējumam, reliģisku pasākumu vai tiesas sēžu apmeklēšanai). "

Saskaņā ar dažādiem plašsaziņas līdzekļu ziņojumiem, tas ietekmētu vairāk nekā 100 000 autovadītāju Šveicē — un, protams, tas būtu pamatīgs trieciens e-mobilitātes palielināšanai, kas arī tiek politiski veicināta Šveicē, turpina „Focus” - kurš tad vēl pirktu elektrisko automašīnu, zinot, ka jebkurā brīdī un it īpaši ziemā, var saņemt paziņojumu, ka viņš nedrīkst ar to braukt?

Plāns nosaka, ka transportlīdzekļu vadīšanas aizliegumiem vajadzētu notikt tikai trešajā no četriem "eskalācijas līmeņiem”, tomēr sagaidāms, ka projektam būs daudz pretinieku.

Zināms, ka balsošanas procedūra par plānotajiem noteikumiem notiks tuvākajā laikā.

 
Visi komentāri
 
Rexx 5.decembris 2022 6:45
8 0 Atbildēt

Šis( viena veida enerģijas izcelšana)ir galvenais no ekošmekoelektro riskiem. Nedrīkst likt visas olas vienā grozā.

kaartiibai jaabuut 5.decembris 2022 7:10
7 1 Atbildēt

Kas liedz CH uzbuuveet savu atomelektrostaciju kaadaa no kalnos izraktajaam bumbu patversmeem? Vai nav jociigi, ka banku lielvalsts paarstaavji birdina asarinjas tur, kur to nav veerts dariit! Tas ir kaarteejais varas paaraakuma demonstreejums, ka mees ierobezjosim Juusu tiesiibas, jo mums taa ir izdeviigaak!!! PseidoSuperdemokraatijas demonstreejums,,,

msh 5.decembris 2022 12:53
0 0 Atbildēt

Tas pats kas citām valstīm - tā ir specifiska tehnoloģija ar augstām izmaksām un ilgu būvniecības laiku, kura piedevām populistisku/pseidoekoloģisku iemeslu dēļ [pateicoties propagandai galvenokārt] lielai daļai tautas nepatīk. Ja arī tauta piekristu - nu tad paskaties kā gāja un cik ilgi būvēja jaunākos eiropā uzbūvētos reaktorus - ja tagad sāktu būvēt, būtu ļoti skaisti ja pēc pieciem gadiem būtu uzbūvēts, drīzāk nebūtu - jo ir dažādas problēmas, tajā skaitā specifisku strādnieku trūkums.

rupicii 5.decembris 2022 12:58
1 0 Atbildēt

tur vajadzīga ūdenskrātuve dzesēšanai, nevis bunkurs.

MMX 5.decembris 2022 14:07
3 0 Atbildēt

Šveicē domāju, ka tas ir nereāli, vietējie, kas sponsorē zemniekus govju ganīšanai un pļavu saglabāšanai, diezin vai būs ar mieru lai viņu ūdenskrātuvju tuvumā uzbūvē kādu potenciāli bīstamu objektu. Šveicieši jau ilgi pirms visa zaļā trakumā bija pavilkti uz ekoloģiju, un šobrīd ļoti cītīgi nodarbojas ar esošo AES likvidēšanu, kur nu vēl jaunu būvniecību.

Tik daudz, ja valdība piegriezīs elektromobīļus, šveicieši atkal taisīs referendumu, šoreiz jau par AES celtniecību. Visi ir ekologi kamēr brauc teslā, tikko kā būs jāpāriet uz K2 tā uzreiz ekoloģija tiks atcelta.

anonimikis 5.decembris 2022 9:33
4 0 Atbildēt

Tajā plānā rakstīts, ka dīzeļdegvielu krīzes laikā pārdos tikai smagajiem auto.

Pļurkt 5.decembris 2022 9:59
24 2 Atbildēt

Xa xa xa - zaļo vispasaules afēra darbībā!!!

Krišs 5.decembris 2022 10:06
24 4 Atbildēt

Par šo jau kadu laiku domaju, ko darīs elektromīļi, ja sāktos karš, bet bača nav 100% lai varētu tikt kaut kur drošībā... Jāsēž dažas stundas pie vada un jācer, kad nenokritīs bumba vai neatrubīs elektrību?

Tikmēr es ar klasisko degvielas auto pat ar ne pilnu bāku sen jau būšu pāri robežām!

Aha 5.decembris 2022 10:13
9 9 Atbildēt

Ukrainas pieredze rāda, ka ar degvielas auto tu tiktu prom, ja:

- Pietiktu degvielas, jo DUSi var būt slēgti

- Būtu nesabumboti ceļi, ja vien tev nav SUV

- Ceļi nebūtu aizštopēti ar tiem, kam beigusies degviela vai kas ir apšaudīti no gaisa

- Visbeidzot, ja neviens tev neatņemtu degvielu vai vispār tavu uzpildīto auto

LV gadījumā iesaku tev domāt par iespēju tikt pāri jūrai, nevis cerēt ka izlauzīsies cauri Suvalku koridoram ko bloķētu pašu pirmo.

WALA 5.decembris 2022 10:58
1 0 Atbildēt

"Padumju laiku" pieredze rāda, ka degviela ir dabonama, pat tad kad tās itkā nav. Daudzviet tur kur nejēga ar SUV nespēj izbraukt var izbraukt ar parastu FWD vieglo auto. Un ir jāzina ceļi pa kuriem neviens izņemot varbūt medniekus un vietējos nekad nebrauks. Piem. no Rīgas līdz Jelgavai ir tehniski diezgan variantu kā nokļūt, bet problēma varētu rasties ar tiltiem, ja kāds par to aizdomātos to ir pamaz ...

imzz 5.decembris 2022 12:16
2 0 Atbildēt

Ja DUSi var būt slēgti, tad parasti tiek ieviestas degvielas mucas garāžās, ceļi nav sabumboti, jo tos nebumbo maza efekta, liela munīcijas patēriņa un operācijas riska dēļ. Tieši kā to liecina Ukrainas pieredze: visi, kam vajag, nēsājas vairāk par 100 km/st. Vismaz pēc ukraiņu video redzētā. Un tā, kā ceļiem ir militāra nozīme, tad nekādus aizsprostojumus nepacieš. Tikai sadegušie un bojātie tanki stāv ilgāku laiku, jo tos grūtāk aizvākt.

Tevis aprakstītā aina atbilst "Armagedona tipa filmām, kur amerikāņi masveidā bēg no Ņujorkas.

Khm 5.decembris 2022 12:56
1 0 Atbildēt

Tu apraksti šodienas situāciju, bet patin filmu atpakaļ uz pirmajām dienām - 24. 25. 26. 27. feb.

tavuprāt, Krieviju satrauc lādiņu patēriņš? tu laikam dzīvo kādā citā realitātē. Nu, palasi kaut ziņas, noskaties populārāko avotu video kā karo krievi.

MMX 5.decembris 2022 14:13
0 0 Atbildēt

Nu pēc šīs "operācijas" domāju, ka arī krievi aizdomāsies par lādiņu patēriņu. Krievi kara sākumā varēja atļauties artilēriju netaupīt, jo likās ka lādiņu pietiks, bet šobrīd, 9 mēnešus vēlāk, ir skaidrs, ka lādiņu ir krimināli par īsu lai uzturētu uguns mūru taktiku pat pret Ukrainu, kur nu vēl NATO.

imzz 5.decembris 2022 14:37
0 0 Atbildēt

Tā kā runāji par ceļu sabumbošanu, pēc tam piemini lādiņus. Domāts vēsturiskais apzīmējums artilēristiem vēl pirms lidmašīnu ēras, kad lielgabalniekus dēvēja par "bombardieriem" (?) Nu, izraus tajā ceļā 2m bedri, vai tāpēc ceļš pagalam ? Mērķis bojāt segumu tieši kā militārs uzdevums ir bijis tikai attiecībā uz aerodromu skrejceļiem un tiltiem, jo tam ir jēga.

Opis 5.decembris 2022 12:58
0 6 Atbildēt

Kāda starpība vai DUSi slēgti vai nē. Ja nav elektrības, nav arī degvielas! Kā Jūs domājat tā degviela no pazemes tvertnes nokļūst bākā? Degvielu pumpē ar elektrisku sūkni, pēc tam kad ar elektrību darbināms terminālis apstrādā bankas karti! Un ja nav elektrības, nav arī interneta!

Wo 5.decembris 2022 13:12
3 0 Atbildēt

Ir pietiekami daudz DUS ar elektrības ģeneratoriem, kas strāvas padeves pārtraukuma brīdī ieslēdzas automātiski.

Wo 5.decembris 2022 13:40
0 2 Atbildēt

Un ģeneratori darbojas no svētā ūdens, ko var pasmelt no grāvja un svētīt, pārmetot tam krustu.

imzz 5.decembris 2022 14:48
3 0 Atbildēt

Nē, no tās degvielas, kas DUSā ;) Un, kad degviela cauri tad arī DUSu var klapēt ciet.

Krišs 6.decembris 2022 10:31
1 0 Atbildēt

Ar savu dīzeļauto vienu bāku varu nobraukt ~1100km šosejas režīmā... Kas ir pietiekami lai būtu Polijā... + man ir piepildītas 4, 25L kanniņas pilnas ar dīzeli, no kuram 2 man braukā vienmēr līdz un vēl 2 mājā, vēl man dos pietiekamu rezervi lai tiktu uz eiropu un dus man nav vajadzīgs. (ir -26 zieminieks no pagājušās ziemas, pirms krieveļu iebrukuma, iepildīts nestē pa 1.239€/L)

Autiņš protams nav nekāds super hammers, bet nav arī nekāds dumjš pilsetas suv vai šķūningots bmw, kurš māk tik braukt pa gludu asfaltu. Nebaidas arī no negludiem meža ceļiem vai saprāta robežās piejūras smilts stigām(parbaudīts.)

Ja jau tāds sliktakais scenārijs, ja ruslande gribēs mūs, Baltiju atkal savākt, tad no kaļingradas un paša rus zemes gan sauszemes robežu gan Baltijas jūras robežu vienkarši noslēgs koridorus un nato varēs tik ar saviem pantiem turpināt pārgudri skatīties un spriedelēt.

Visrealāka iespēja ir Igauņiem kas dzīvo ziemeļu daļā pārlaisties pāri uz somiju, pirms ierodas tanki vai Lietuviesiem pie poļu robežas... Bet mēs, kas esam pa vidu gan sauszemes, gan ūdens ceļiem, pāris stundās viss būs ciet un priekšā stāvēs kolorado vaboļu spēki, turklāt mums nav labu ātrgaitas šoseju infrastruktūras ceļi lai operatīvi pirmajos momentos būtu reāla iespēja cilvēkiem masveidā to izdarīt un noteikti mūsu ceļu infrastruktūra kas jau normālos apstākļos netiek galā, haosā būs vienkārši sasprūdusi, tādejādi gribi vai nē nāksies izmantot meža ceļus lai kaut kur tiktu uz priekšu... Tādējādi lielākais īpatsvars tiks sagūstīts un atkal varēsim dziedāt slavas dziesmas krievu valodā vai gulēt zem zemes masu bedrēs.

Vaards 8.decembris 2022 7:38
0 2 Atbildēt

Ja sāksies kārtīgs karš, tad vienīgie, kas brauks būs elektromobiļi. Jo tiem nav nepieciešama degviela - ko iegūst citos kontinentos veicot urbumus, rafinējot naftu miljardus vērtās rūpnīcās un tamlīdzīgi.

Elektromobīlim vajag tikai vadiņu ar elektrību, viņam pieejamie benzīntanki sniedzas bezgalībā ar vai bez karu.

Protams, bez kara ir labāk - atbrauc mājās un vienkārši bāka katru vakaru pati pielejas pilna.

WALA 5.decembris 2022 10:19
1 1 Atbildēt

Ziediņi, redzēs kas būs kad sāks gatavoties "odziņas"...

Ka tik kaut ko neražot, lai tikai sūda CO2 kvotās mazāk "iegrābtos" ...

Opis 5.decembris 2022 13:00
25 3 Atbildēt

Indonēzijā tagad vulkāns uzgāja gaisā, tam pilnīgi pajāt uz CO kvotām!

MMX-am 5.decembris 2022 15:19
5 0 Atbildēt

Par to krievu lādiņu un citas tehnikas skaitu es gan nebūtu tāds optimists - visa tā briesmīgā zeme līdz pat Sibīrijai ir pieslānīta ar lādiņiem uc.tehniku, ko putins, visticamāk, rūpīgi saglabāja un mērķtiecīgi pavairoja, labi zinot savus plānus un pretēji rietumiem, "iznīcināja vai samazināja tikai uz papīra". Jebkurš, kurš ir bijis tā sauktajos "krievos" tev apliecinās, ka cik bija pilsētu, tik tur bija armijas daļu un ne jau tikai viena vien, pie tam tās visas bija bruņotas un ne jau ar koka automātiem, tādēļ neceri, ka putinam aptrūksies ieroču ar ko slepkavot, bet, kas attiecas uz cilvēkiem, tad tā nekad tai zemē nav bijusi vērtība.

MMX 5.decembris 2022 16:58
2 0 Atbildēt

Piekrītu ka lādiņu noteikti vēljoprojām ir daudz, jautājums tikai kādā stāvoklī? Ņemo vērā frontē redzamo (lūztošu tehniku, sarusējušus automātus, Nagan šautenes, utt.) un faktu, ka atsevišķs bruņojums tiek vilkts pat no Baltkrievijas, teiktu ka lādiņi gan jau ka ir, bet paši krievi neriskē kaut ko tādu mēģināt bāzt stobrā un kaut kur šaut. Pēc radinieka stāstītā, krieviem ar tikai Krimā esošo vajadzēja pietikt šādam karam, bet kā redzam visu tenterē pat no Klusā okeāna piekrastes. Nedomāju, ka Krievija, kas pārdeva daļu PSRS flotes lai norēķinātos ar PEPSI visus šos gadus cītīgi ievēroja munīcijas un ekipējuma glabāšanas noteikumus.

srt 5.decembris 2022 16:46
1 0 Atbildēt

Šveice ir Nr.1 "aizliegt un aizliegts" valsts! Tik drakoniski aizliegumi un sodi nekur citur nav redzēti.

650 5.decembris 2022 19:36
3 0 Atbildēt

Viss loģiski, jebkuram privātīpašuma īpašniekam ir jāsajūt tā iespējamā "kūvalda" pie savas privātās galvas.

Atļaut vajag tā lekni iekārdinot ar dažādām privilēģijām, attiecīgi, kamēr atļautais pasākums uzņem apgriezienus, varēs izdomāt pamatojumus iespējamajam aizliegumam.Privātais auto vispār ir globāli izskaužama lieta.

Latvietis 6.decembris 2022 6:18
2 0 Atbildēt

Elektromēsla problēmas!

Viktors 6.decembris 2022 8:57
3 0 Atbildēt

Elektroauto ir kārtīga afēra. Kādi turīgi onkuļi izlēma labi nopelnīt + visādas grētas no bezdarbības un modernās dzīves nogurušas kā labs piesegs.

Āzijā daudzās valstīs un lielvalstīs rūpniecības skursteņi kūpina tūkstošiem reižu vairāk.

Un ja sāksies ārkārtas situācija? Bez uzlādes iespējām cik tālu tika?

Arča 6.decembris 2022 9:50
0 0 Atbildēt

Mīkstais Krišs. Es elektromīlis pirmais ko darītu, paņemtu stroķi un parādītu šiem, kur ir viņu īstā vieta. Ceru ka tādiem kā tu, tā bumba pirmajiem uzkritīs.

Elgars 7.decembris 2022 13:33
1 0 Atbildēt

Transports būs nepieciešams kaut vai tiktu līdz bāzes/tikšanās vietai. Tavs elektrosūds, smags un ar tukšu bateriju ir bezjēdzīgs. Visiem iekšdedzes dzinējiem degvielu var pievest kanniņā, un jebkur, ko noteikti nevar izdarīt elektromēslam. Kamēr armija nesāks pāriet uz elektromēsliem (un tas tuvākajos 50 gados nenotiks - nebūs elektrotanku), tik ēr es visu to bezjēdzīgo nezaļmārketingu uzskatīšu par spēļmantiņu. Nepraktiski, smagi, dārgi un gaužām neefektīvi, pluss mega dabai nedraudzīgi (netīri iegūstams un nepārstrādājas kobalts, litijs utt.). P.s. Leaf 800 kg baterijas energoietilpība ietilpība ir vienāda ar 10 l benzīnkannu!

Jumu 6.decembris 2022 10:27
1 0 Atbildēt

Elektroratus var rādīt bildēs, runāt par tiem, bet tos pirkt par tādu naudu mūsu apstākļos .... ?

Kurtz 7.decembris 2022 13:33
0 0 Atbildēt

Pēdējās muļķības. Feiks .

👎👎👎👎👎👎

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti