Visi komentāri - EK pārbauda lielos riepu ražotājus saistībā ar aizdomām par cenu fiksēšanu

EK pārbauda lielos riepu ražotājus saistībā ar aizdomām par cenu fiksēšanu 9

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 31.janvāris 2024 10:42

Eiropas Komisija (EK) otrdien paziņoja, ka veikusi negaidītas kratīšanas lielos riepu ražošanas uzņēmumos vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs, ņemot vērā aizdomas par cenu fiksēšanu.

EK norāda, ka komisijai ir bažas, ka pārbaudēm pakļautie uzņēmumi varētu būt vienojušies par cenu fiksēšanu. Komisija gan nenosauca uzņēmumus vai valstis, kurās veiktas pārbaudes.

Taču Francijas "Michelin", Japānas "Bridgestone", ASV "Goodyear", Vācijas "Continental" un Somijas "Nokian Tyres" ir starp uzņēmumiem, kas apstiprinājuši, ka to birojos veiktas pārbaudes.

Tikmēr citi lielie riepu ražotāji nav atbildējuši uz žurnālistu lūgumu komentēt EK veiktās pārbaudes.

EK skaidro, ka cenu fiksēšanai varētu būt pakļautas jaunas vieglo automobiļu, mikroautobusu, kravas automašīnu un autobusu riepas, kas pārdotas Eiropas Ekonomikas zonā, kurā atrodas 27 ES dalībvalstis, kā arī Islande, Lihtenšteina un Norvēģija.

Komisija pārbauda apgalvojumus, ka uzņēmumi pārkāpuši ES konkurences noteikumus, kas aizliedz karteļu darbību un ierobežojošu uzņēmējdarbības praksi.

 
Visi komentāri
 
BMW 31.janvāris 2024 11:17
10 1 Atbildēt

Nu ko, jāgatavojas riepu cenu pieaugumam, jo ražotājiem vajadzēs celt cenas, lai nomaksātu sodus! Tas tā pat kā ar LTAB un OCTA cenām!

Patiesība 31.janvāris 2024 11:57
16 3 Atbildēt

Tā ir tā saucamā brīvība EU. Ja tu kaut ko dari, tad visu laiku ir jābaidās par to, ka esi noziedzinieks birokrātu acīs. Tie kas kaut ko dara praktiski mani sapratīs. Pārējie variet nepiepūlēt savas pelēkās šūnas.

Nu 31.janvāris 2024 12:18
8 1 Atbildēt

it kā varētu teikt,  ka patērētāju aizsardzība,  bet no otras puses kapitālisms arvien vairāk sāk izskatīties pēc sociālisma 

650 31.janvāris 2024 12:19
6 0 Atbildēt

Interesanti, ka riepu ražošanas un lohu apkāšanas tradīcijām pārbagātajā EU-ropā (joprojām!) neviens "nepārbauda" dažādu glumu darboņu massveidīgi ievedamo tā dēvēto ķīnieš kalošu izcelsmi un/vai atbilstību deklarētajam mērķim.Meeslabrendu skaits jau sen pārsniedzis krietnu pussimtu,un katru mēnesi tie uzrodas arvien jauni un iepriekš nedzirdēti.

Patērētājam ir Brīva izvēle, no plašā piedāvājamo suudu klāsta viņš var izvēlēties jebkuru Suudu. Piepildīta (izpildīta) tiks jebkura kaprīze/Par! jūsu naudu.

Krokodils 31.janvāris 2024 13:23
4 0 Atbildēt

Lepni paņemt krutu SUV karieti kredītā vairs nav māksla jo mūsdienās autiņu uz līzingu dod visiem, bet vai pēc ikmēneša kedīta maksas, to karieti spēsi uzturēt tehniski kartībā un vēl ieliet.. par to neviens nedomā...

 Pastaigājat pa stāvlaukumu un pasmejaties uz 3..4 vai 5 gadus jauniem bmw, audī, Lexus u.c. zīmolu 'kruto galu modeļiem' kuri pie dīleriem maksā vismaz 50tūkstošus... Jo ir visādas mpakas, kvatrōō u.t.t.

 Šādu gadu autiņiem tā pirmā gumija ar ko auto nāca līdz ir beigusies un uz diskiem gandrīz visiem spīd triangle, sailun, goodride u.c. ķīnieši 😂😂😂

Totālakais lētuma pazors!

Sergejs 31.janvāris 2024 15:52
0 0 Atbildēt

Jā, arī par šo bieži vien uzsmaidu ejot pa stāvvietu pie kāda TC, nu vienīgi tie gadi automobīļiem tomēr biežāk ir 10+, bet jā BMW 750 ar pusnobrauktiem TRIANGLE ir uzjautrinoši😁

 Bet tu neesi UK redzējis kas tur darās - kopējs var būt riepām tikai tas ka melnas un nodrāztas, bet katra citas markas, ir sanācis gar liidostas stāvvietu pastaigāties un iekrita acīs.

Janka 31.janvāris 2024 14:00
5 0 Atbildēt

225/55R18

Pirms kovida brendu(goodyear, Dunlop, bridgestone) jaunu vasareni mierīgi pirku pa 70€/gab. Mizu mainīju nobraucot 2 sezonas (+/- 6mm atlikums bija)

Tagad šajā izmērā pa to cenu, sanāk tik ķīnieši, bet brendi sakas no aptuveni 120€/gab = pagājušo vasar samaksāju 460€ par 4gab goodyear riepām...

 Tapēc tagad vasaras mizu mainu nobraucot 3 sezonas(paliek +/- 4.5mm atlikums) 😉 3. sezonā, striprā lietus laikā, to vis vairāk jūt.. cik riepa ir zaudējusi savu drošību!

Protams ik gadu mazliet cena staigāja ar + zīmi, bet kopš kovida un krievijas iebrukuma VISI iesaistītajā ķēdītē ir palikuši nekaunīgi- tadējādi gala cena ļoti īsā periodā uzšavās par visiem 40..50% par to pašu gumijas produktu, jo iemesli....

Tapēc arī ķīniesi, kuri(kuri galīgi nav glupi) jo izmanto visus ES likumu caurumus, Eiropā legāli ievelk un piedavā savus lētuču sūū, kuri ir palikusi tik iecienīti patērētaju vidū cenu dēļ un jo vairāk ieciena, jo vairāk to ķīniesi redz, ka labs bizness un vēl vairāk velk tik ieksā....

 Jo pilsētā faktiski 'ripos' vienādi kamēr stumdīsies sastrēgumos, bet par negaidītām-ekstremālām situācijām, šosejas ātrumos, šajā segmentā es teiktu ka 3/4 autovadītāju domā, ka visas modernās auto drošības sistēmas ir tās, kuras šādās situācijās izgābšot, tāpec varot pirkt 2x lētakas riepas! 😉 Bet ko diez elektronika varēs izdarīt, ja gumija(kas ir vienīgais kontakts ar ceļu) ir sūdīga????

Janka 31.janvāris 2024 14:07
0 0 Atbildēt

P.S. ar privāto auto gadā vidēji nobraucu 30 tūkstošus un nē neesmu taksis 😉

650 31.janvāris 2024 19:14
0 0 Atbildēt

Ja cerēt izvilkt 3 vasaras sezonas ar 30kkm gadā, tāpat jau drošvien jāpēta, kura riepa uzvedas labāk tieši uz mitra asfalta un kura dilstot savas īpašības zaudē lēnāk.Peļķi ta vismaz pa lielam redzi, bet prasti mitrs asfalts var izstrādāt jebkādus negaidītus jokus.

Ko nozīmē mainīt ķīnieti ik pa 2 sezonām- tas ir, ka katrs šāds braucējs rada par trešdaļu lielāku nolietoto riepu kaudzi.

Bet izskatās, ka tos tur "brendīgos" eiropejiešus neko dikti neuztrauc, ka daļa pat R18 jau ir oficiāli pārkāpusi 200eur slieksni.Vismaz ziemas jomā un jaunākajos modeļos tādu ir daudz.Līdz 225 platumam vēl ir ciešami, bet jau no 235 sākās brīnumi.Nerunājot/par kādiem vēl druciņ platākiem r19,kuru ierastie lietotāji īsti pat nevar uz saviem diskiem stīvēt kādā šaurākā izmērā.Lai neizskatītos pēc loha un lieki neriskētu tuvākajā bedrē vai piestrīķējot apmalei tos sabojāt.Gan jau patiesos iemeslus un nodomus te diez vai "uzzināsim".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti