Visi komentāri - Par 20% - Renault samazinās elektroautomobiļu izmaksas; palīdzēs LFP akumulatori

Par 20% - Renault samazinās elektroautomobiļu izmaksas; palīdzēs LFP akumulatori 10

 

Foto: Renault

iAuto | 2.jūlijs 2024 15:52

Renault plāno samazināt elektroautomobiļu izmaksas un padarīt to cenu pievilcīgāku, pateicoties partnera Ampere ražotajiem LFP akumulatoriem.

Renault grupas sadarbības partneris Ampere sola jau tuvākajā nākotnē papildus niķeļa-kobalta-mangāna akumulatoriem pievērsties arī akumulatoriem ar litija dzelzs fosfāta (LFP) tehnoloģiju.

Sadarbībā ar LG un CATL izstrādātie LFP akumulatori galvenokārt ir paredzēti mazās un vidējās klases Eiropā ražotajiem Renault un Alpine automobiļiem, kā mērķi uzstādot līdz pat 20 procentu lielu izmaksu samazinājumu, nolūkā padarīt Eiropā pieejamos elektromobiļus lētākus un konkurētspējīgākus.

To vajadzētu nodrošināt Cell-to-Pack tehnoloģijai, kas atsevišķu moduļu vietā paredz šūnas tieši akumulatora korpusā. Tas nozīmē, ka tajā pašā telpā var ievietot vairāk šūnu.

Plānots, ka pirmie transportlīdzekļi ar LFP akumulatoriem tirgū nonāks 2026. gada sākumā.

 
Visi komentāri
 
650 2.jūlijs 2024 18:17
0 3 Atbildēt

-vēl dižvērienīgākā mērā te palīdzētu LLP akumulātori

Kanibaals 3.jūlijs 2024 13:57
0 2 Atbildēt

Pasūkā dižvērienīgāk savu vafeli.

650 4.jūlijs 2024 16:36
0 0 Atbildēt

Tev Vazelīna baterija atkal izbeidzās, ka tik agresīvi izsakies?

Kanibaals 4.jūlijs 2024 23:20
0 0 Atbildēt

Nu nav tādas LLP baterijas tāpēc arī atbilstoša atbilde, nav ko pļūtīt. Kas tur agresīvs? Nolaidīsi tvaiku.

LLP = Loss-of-Load probability

imzz 3.jūlijs 2024 11:30
2 1 Atbildēt

Pagaidām EV attīstība ir "mežonīgā stadijā", atliek gaidīt "dabiskās izlases" rezultātus. Nu, piem. neviens nezin, cik ilgi tie LFP akumulatori kalpos.

Lietotājs 3.jūlijs 2024 12:16
0 1 Atbildēt

Visur tiek stāstīts ka LFP akumulatoriem esot vairāk ciklu kā NMC, tikai tām uz svara vienību mazāk kWh, un tām ir problēmas zemās temperatūrās.

imzz 3.jūlijs 2024 12:36
1 1 Atbildēt

Es šeit vairāk domāju "dabisko novecošanos, neatkarīgi no cikliem. Piem, UPS litija baterijas tāpat jāmaina pēc kādiem 8 gadiem, kaut gan tās nepārtraukti uzlādētas, t.i. nekādu ciklu nav vispār.

Kanibaals 3.jūlijs 2024 14:19
1 1 Atbildēt

Tāpēc, ka Li-ion baterijām nepatīk pilna uzlāde. UPS vispiemērotākās ir svina-skābes, jo tās kā reiz jātur pilnā uzlādē, bet izžūst dēļ nepietiekošas ventilācijas un tizlas uzlādes. Kam gan UPS lietot litija baterijas, ja svars tur nav noteicošais, nepareiza izvēle.

imzz 3.jūlijs 2024 15:48
1 0 Atbildēt

Nu, pieņemu, ka UPS domātās Li jonu baterijas labāk pacieš 100% uzlādi, nekā telefonu un el. instrumentu baterijas. Tad UPS sistēmām var uzstādīt automātisku treniņa režīmu, kas to baterijas ik pa 3 mēnešiem nosēdina līdz 60-70% līmenim. Svars bieži ir nopietns faktors, jo 500 kW un vairāk sistēmām svina bateriju svars var sasniegt 4-5 tonnas, kas rada bažas par bateriju bloku iegāšanos apakšstāvā, ja sistēma uzstādīta kādā vecākā ēkā.

Kanibaals 3.jūlijs 2024 18:13
2 2 Atbildēt

Var jau būt. Bet dabiskā novecošanās ir tieši atkarīga no akumulatora kvalitātes. Ķīniešu telefonam baterija dabiski nolietojās 6mēn laikā, iPhone tā nolietojas 5 gadu laikā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti