Visi komentāri - Līdz pat 38% - ES palielina importa nodevas Ķīnā ražotiem elektroauto

Līdz pat 38% - ES palielina importa nodevas Ķīnā ražotiem elektroauto 5

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 4.jūlijs 2024 19:58

Eiropas Savienība (ES) ceturtdien noteica papildu pagaidu nodevas līdz 38% apmērā Ķīnas elektromobiļu importam negodīgu valsts subsīdiju dēļ.

Nodevas noteiktas, neskatoties uz Pekinas iepriekšējiem brīdinājumiem, ka to dēļ varētu sākties tirdzniecības karš.

Pēc tam, kad pagājušajā mēnesī tika paziņots, ka tiks paaugstinātas nodevas, kas pašlaik ir 10%, Eiropas Komisija (EK) sāka sarunas ar Pekinu, mēģinot atrisināt problēmas, bet Ķīna draudēja ar atbildes pasākumiem.

ES tirdzniecības komisārs Valdis Dombrovskis norādīja, ka EK izmeklēšanā secināts, ka Ķīnā ražotie elektromobiļi "iegūst no negodīgām subsīdijām", kas var ekonomiski kaitēt automobiļu ar elektriskajiem dzinējiem ražotājiem Eiropā.

Tādēļ EK nolēmusi noteikt papildu pagaidu nodevas Ķīnas ražotājiem. Tirgus līderim BYD noteikta 17,4% papildu nodeva, "Geely" tā būs 19,9% un SAIC - 37,6%.

EK paziņojumā norādīts, ka papildu informācijas saņemšanas no "iesaistītajām pusēm" likmes "Geely" un SIAC samazinātas no sākotnēji plānotajiem 20% un 38,1%.

Jaunās papildu importa nodevu pagaidu likmes stāsies spēkā piektdien, bet ES dalībvalstīm vēl jābalso par pastāvīgu nodevu noteikšanu no novembra uz pieciem gadiem.

Ķīnas elektromobiļu ražotājiem, kas sadarbojas ar ES plānots noteikt 20,8% likmi, bet tiem, kas nesadarbojas, - 37,6%.

Dombrovskis uzsvēra, ka sarunas ar Ķīnu, "meklējot abpusēji pieņemamu risinājumu", turpināsies.

Pekina jau ir apliecinājusi gatavību atbildes pasākumiem, pagājušajā mēnesī sākot antidempinga izmeklēšanu par cūkgaļas importu, apdraudot Spānijas eksportu. Ķīnas plašsaziņas līdzekļos tiek norādīts, ka Pekina sāks arī citas izmeklēšanas.

Ķīnas amatpersonas ir iebildušas arī pret izmeklēšanām, kuru mērķis ir valsts subsīdijas zaļo tehnoloģiju nozarē, tostarp vēja turbīnām un saules paneļiem.

Muitas nodevas Ķīnas elektromobiļiem līdz 100% jau ir paaugstinājušas ASV, un līdzīgu nodevu apsver arī Kanāda.

Eiropā nozīmīgajai autobūves nozarei ir grūtības pielāgoties videi draudzīgāku spēkratu ražošanai, un, kā lieicna Eiropas Autoražotāju asociācijas dati, pēdējo trīs gadu laikā Ķīnā ražotu spēkratu īpatsvars Eiropas elektromobiļu tirgū ir pieaudzis par trim procenta punktiem līdz vairāk nekā 20%.

Vācijas autoražotāji bažījas, ka ES lēmums var kaitēt to darbībai Ķīnas tirgū, bet Francijas autoražotāji ir atzinīgi novērtējuši papildu muitas tarifus.
 

 
Visi komentāri
 
650 4.jūlijs 2024 23:03
5 3 Atbildēt

Nujanuja, acīgais euro emisārs V-aldis Dum-brovskis iepriekš nebij ievērojis, ka visi brīvie eurolaukumi jau ir sen līdz euroaizlūpai uzpildīti ar nezcik simtiem desmitiem tūkstošiem iepriekš ievestajiem ķiķīniešu hlamiem (par to iepriekšējo,veco/labo lēto eurotaksi).

Tāpat, ka visi euroceļi (un attiecīgi arī euro atkritum izgāztuves) ir aizpildīti ar (eurokvalitātes augstākajiem stand'Ārtiem permanenti atbilstošām, itin bez jebkādas acīgās eurokontroles ieimpotētajām) euroķīniešu autoriepām.Jā.

Onsis 5.jūlijs 2024 7:27
5 0 Atbildēt

Tad jau Tesla 3 unVW ID būs pa dārgo :O ,

Vegānu roblēmas

Lietotājs 5.jūlijs 2024 22:21
0 1 Atbildēt

Tesla 3 jā, ID nē.

Viencexpercs 6.jūlijs 2024 15:43
2 2 Atbildēt

tas neglābs eiropas autobūvi no nāves.

Ķīnā auto saražo gandrīz deviņas reizes vairāk kā Vācija.

Protams, ka viņi iekrāj lielu pieredzi, tehnoloģijas un līdz ar to attīstība iet daudz ātrāk.

Arī naudas Ķīnā vairāk. Un speciālistu.

W12 7.jūlijs 2024 13:42
0 0 Atbildēt

Sen bij laiks. Ķīniešu invāzija ir jāaptur, jo tā reāli grauj rūpniecību Eiropā. Ja negribam kļūt pilnībā atkarīgi no Ķīnas, tad diemžēl nav citu variantu. Izdabāt Ķīnai - tā ir pašnāvība.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti