Visi komentāri - Jaunu elektrisko automobiļu tirdzniecībai Norvēģijā augustā pasaules rekords

Jaunu elektrisko automobiļu tirdzniecībai Norvēģijā augustā pasaules rekords 11

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 3.septembris 2024 10:16

Šī gada augustā 94,3% no Norvēģijā reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem bijušas elektrtiskās automašīnas, kas ir jauns pasaules rekords, liecina publicētā valsts automašīnu tirgu uzraugošās grupas OFV informācija.

Norvēģijas iedzīvotāji augustā iegādājās 10 480 jaunus elektriskos automobiļus, bet to pārdošanas apjoms šī gada astoņos mēnešos kopumā sasniedzis 68 435 vienības.

Visvairāk Norvēģijā augustā pārdoti "Tesla Model Y" automobiļi jeb 18,8% no kopējā elektroauto skaita. Tiem seko "Hyundai Kona" un "Nissan Leaf" modeļi.

Norvēģija piedāvā ievērojamas nodokļu atlaides, tādējādi elektriskajiem automobiļiem nodrošinot konkurētspējīgu cenu.

Tikmēr citviet Eiropā augstās cenas un nepietiekama infrastruktūra kavējusi elektrisko automobiļu pārdošanu, taču palielinājusies hibrīdautomašīnu tirdzniecība.

Salīdzinājumam, elektriskie automobiļi Eiropas Savienībā jūlijā veidoja 12,1% no reģistrētajiem jaunajiem automobiļiem, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas dati.

Norvēģija vēlas panākt, lai līdz 2025.gadam visas jaunās automašīnas valstī būtu bez kaitīgajiem izmešiem, proti, elektriski vai ar ūdeņradi darbināmi automobiļi.

 
Visi komentāri
 
Bils 3.septembris 2024 10:24
0 3 Atbildēt

Nesaprotu norvēģus. Vai tad nebija liegums EV Norvēģijā pārvietoties ar prāmjiem? Tad kur izdevīgums?

Jony 3.septembris 2024 11:30
3 0 Atbildēt

Malači, lai pērk vairāk. Es vēlāk par puscenu nopirkšu lietotu.

Onsis 4.septembris 2024 7:37
0 0 Atbildēt

Nu, lietots gan jau maksās kādu 1/3 no jauna cenas. Bet cik ilgi ar to brauksi pats?

raimondsm 3.septembris 2024 13:36
0 2 Atbildēt

Tīrs gaiss pilsētās laikam viņiem ir svarīgs.

5,5 tūkstoši ātro lādētāju valstī. 

No kopējā skaita jau piektā daļa

x.com/mzjacobson/st...62367805992960

--------------

HES 90%

imzz 3.septembris 2024 16:08
8 0 Atbildēt

Norvēģija tiešām var kļūt par "pasaules zaļo" ideālo valsti: saprotams, ja uzdod google jautājumu: norway oil exports, tad, izrādās Norvēģija ir ļoti iespaidīga fosilo degvielu eksportētāja:

Norvēģija ir 5. lielākā naftas eksportētāja pasaulē un 3. lielākā dabasgāzes eksportētāja.

650 3.septembris 2024 22:47
6 2 Atbildēt

Pareizi ir- visus kaitīgos suudus ir pēc iespējas lielākos daudzumos jāizved ārā no Zaļās Valsts.

ZZZZ 4.septembris 2024 8:31
1 1 Atbildēt

Varat noliegt, diemžēl arī pie mums cilvēki iet vieglāko ceļu. Nākotne pieder EV. Paklausoties Mola dienās pielaiko savu auto, pārsvarā interese bija par elektrisku braukšanu. 

imzz 4.septembris 2024 10:44
1 0 Atbildēt

Ne pašreizējā formā. EV ražotāju cīņa par maksimālo nobraucamo distanci ( it kā visiem būtu Sahāra jāšķērso ) no resursu viedokļa ir absolūti neracionāla. Vairums cilvēku Eiropā dzīvo pilsētu t.s. konglomerācijās, un, pieņemsim, 150 km distance ar vienu uzlādi pietiktu ar rezervi 95% gadījumos.

Lielu distanci panāk ar smagu bateriju. Populārā modeļa Tesla Y baterija sver 771 kg, vairāk nekā visi pasažieri un bagāža kopā. Un , ja kāds vēl seko ieteikumam taupīt bateriju, t.i. neizlādēt vairāk par 20% un neuzlādēt vairāk par 80%, tad uzreiz tiek izslēgta 40% baterijas kapacitāte, kas nozīmē, ka 300 kg baterijas ir lieks svars , jo netiek izmantots.

Vajadzētu limitēt ar likumu baterijas svaru vieglajiem pasažieru EV, piem. uz 200 kg.

msh 5.septembris 2024 1:44
0 0 Atbildēt

Tu gribi tos sūdus padarīt pilnīgi nelietojamus?

imzz 5.septembris 2024 10:55
0 0 Atbildēt

Īsts dabas draugs un klimata entuziasts būs priecīgs, ka viņa auto baterijas izgatavošanā iztērēts mazāk resursu, tā ir lētāka un tās utilizācija izmaksās mazāk. Un viņam nebūs nekas pretī auto uzlādēt biežāk, laiku uzlādes punktos īsinot draudzīgās sarunās ar citiem entuziastiem :-/

650 5.septembris 2024 18:53
0 0 Atbildēt

-katram passažierim vaig ierīkot Pedāļus, lai tie lohi ražo strāvu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti