Visi komentāri - Dīzeļi vairumā - Igaunijā pērn bijusi rekordliela lietotu automobiļu tirdzniecība

Dīzeļi vairumā - Igaunijā pērn bijusi rekordliela lietotu automobiļu tirdzniecība 15

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.janvāris 2025 15:11

Igaunijā lietotu automobiļu tirdzniecība pērn sasniegusi rekordu un salīdzinājumā ar 2023.gadu pieaugusi par 23,3%, liecina Igaunijas Transporta administrācijas dati.

Jaunākās lietotās automašīnas reģistrētas Tallinā un Harju apriņķī, kur vidējais lietotās automašīnas vecums bija 6,4 gadi, kamēr vecākās automašīnas reģistrētas Pelvas apriņķī, kuru īpašnieka maiņa pērn reģistrēta vidēji 11,7 gadus veciem spēkratiem. Pērn Igaunijā reģistrēto lietoto automobiļu vidējai vecums bija 7,5 gadi.

2024.gadā Igaunijā īpašnieka maiņa reģistrēta gandrīz 185 000 lietotu automobiļu, kas ir par 23,3% vairāk nekā 2023.gadā.

Visvairāk darījumu veikti ar BMW, "Volvo" un "Mercedes-Benz" automobiļiem. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu visstraujāk pieaugusi lietotu hibrīdautomobiļu reģistrācija. Automobiļu ar dīzeļdzinēju reģistrācijas īpatsvars sarucis par 17 procentpunktiem, taču šāda veida spēkrati joprojām bija visbiežāk pārdotie lietotie automobiļi Igaunijā, klāstīja autotirdzniecības sludinājumu portāl "Autoportaal.ee" vadītājs Andro Rahu.

Pērn rekorddaudz - 24 685 - arī bijušas lietotu automobiļu pirmreizējās reģistrācijas, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2023.gadā. Visbiežāk pirmreizējā reģistrācija Igaunijā pērn veikta lietotiem "Volvo XC60" un "XC90", kā arī "Volkswagen Passat", sacīja Rahu.

Igaunijā pērn pirmo reizi reģistrēti 12 584 lietoti automobiļi ar dīzeļa dzinēju, 5676 bija benzīna dzinējs, 5177 bija hibrīdautomobiļi un 1201 automašīnai bija elektriskais dzinējs.

 
Visi komentāri
 
Euu 10.janvāris 2025 15:22
2 1 Atbildēt

Kas tad nu - pēc lietotu dīzeļu skaita LV vajadzētu būt pirmajā vietā, ne tā?

W12 10.janvāris 2025 15:41
2 0 Atbildēt

Nu re, igauņi arī "spiež" uz lietotiem dīzeļauto...

Kanibaals 10.janvāris 2025 21:04
1 1 Atbildēt

Spiež par 17% mazāk.

Bet 10.janvāris 2025 17:08
6 6 Atbildēt

Pilnīgi loģiski.  Hibrīdu un elektro var atļauties retais.  Savukārt benzīna auto, pat mazmotori., sevi ir pierādījuši,  ka absolūti neekonomiski, it īpaši izslavētajā pilsētas mazo attālumu režīmā.

ezis71 10.janvāris 2025 19:29
2 2 Atbildēt

Te ir vēl viens faktors,CO2,jo viņš lielāks jo lielāks ceļa nodoklis,vismaz Latvijā tā,nezinu kā ir Igaunijā.Man bija Citroen c3 ar 1.4l benzīna motoru ar vidējo patēriņu 5,5 l uz 100 km,nodoklis 144 eur,tagad noteikti lielāks.Kolēģim Volvo xc90,dīzelis,nodoklis 168 eur,kā tā var būt,šitā govs maksā par 25 eur vairāk nekā mans pirdiens,kur loģika?Mūsu valsts pate vainīga pie radušās situācija kad dīzeļi ir pārākumā.Būtu adekvāti nodokļi būtu tagad braucis ar benzīna auto bet braucu ar 10 gadus vecu euro 6 dīzeli un maksāju līdz šim 12 eur nodokli,šogad būs laikam vairāk.Benzīna auto būtu man vairāk piemērots,darbs-mājas 9 km,netaisos mūsu valsti barot,piecietīšu dubaku salonā.

W12 11.janvāris 2025 14:40
3 0 Atbildēt

->ezis71 

Nu redzi, tur jau tā lieta, ka cilvēciņiem ir ieborēts, ka tādi mazauto kā Citroen C3 un jaunie hibrīdi ir super ekonomiski ar mazu CO2…Bet kā tad ir reālajā dzīvē? Braucu ar jauno 2024.gada VW Tiguan 2.0 TDI (150 zs). Patēriņš 5.5 litri/100 km…Braucu daudz un dinamiski…

ezis71 10.janvāris 2025 19:45
6 3 Atbildēt

Hibrīds-gadsimta appisiens,mani 5l uz 100 km pa šoseju pret 7l hibrīda.Analfabēts es itkā neesmu,skolā esmu gājis,9 klases izmācījies un saprotu kurš skaitlis lielāks.Tad izskaidrojiet kā ar lielāku degvielas patēriņu var būt mazāks nodoklis???

Kanibaals 10.janvāris 2025 21:05
6 0 Atbildēt

Tak ne jau pa šoseju ar hibrīdu ir jālido. Loģiski, ka smagāks auto vairāk ēd, bet pilsētas ciklā hibrīds tērē mazāk kā tavs iedomu 5l.

4r 10.janvāris 2025 21:10
2 0 Atbildēt

Tas nodoklis, iespējams ir vienīgā ierēdņu labdarība . Jo ar tiem dīzeļiem brauc ne jau aiz bagātības...

anonimikis 10.janvāris 2025 21:17
0 3 Atbildēt

Nu jā, dēļ stulbuma. Pret to, kā viens gurdais teica, paši dievi ir bezspēcīgi.

ezis71 10.janvāris 2025 21:28
2 1 Atbildēt

4r!Te nav par bagātību/nabadzību,te ir par netaisnību.Dīzeļi ir slikti,neekoloģiski bet nodoklis maziņš,nav īsti saprotams,laikam jāpīpē zāle,tad nāks apskaidrība.

W12 11.janvāris 2025 14:47
2 0 Atbildēt

Nezinu gan. No kurienes ir šī dogma, ka “dīzeļi ir slikti”? Jaunie EURO6 dīzeļi ir praktiski sasnieguši perfekcionismu. Jaudīgi, ekonomiski un draudzīgi dabai. Tad, tavuprāt, hibrīds ar saviem 7 litriem/100 km ir dabai draudzīgāks par dīzeli, kurš patērē 5.5 litrus/100 km

Krotow 11.janvāris 2025 17:54
2 0 Atbildēt

Taču parastajam braucējam ar ierobežotu budžetu jaunie dīzeļi nav finansiāli paceļami. Jo ar šodienas auto cenām vidējai LV algai banka jaunu auto pat līzingā nedos. Un lietoti tie braucēju iedzīs bankrotā ar remonta izmaksām brīdī kad sāks birt nost ekozvaniņi un bumbiņas.

ezis71 11.janvāris 2025 16:48
2 0 Atbildēt

Uzprasi to auto ražotājiem kāpēc jauniem modeļiem nav pieejams dīzelis.

Onsis 11.janvāris 2025 9:01
3 0 Atbildēt

Dīzeļauto lieto tie, kuriem daudz jābraukā, benzīna auto kuri brauc maz. Hibrīdu, tie, kuri no pilsētas ārā neizbrauc. Tas tak loģiski saprotams.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ferrari F40 saslīd un nopļauj apgaismes stabu (+ VIDEO) 3

Zināms, ka avārija notikusi Lielbritānijā, iespējams, izmēģinot automašīnu pēc veiktās tehniskās apkopes. Lasīt vairāk

 

Pēc ilgiem gadiem Latvijas Premium auto tirgū Audi apsteidz BMW 2024. gadā 3

Latvijas premium automobiļu pircēji priekšroku devuši Audi un BMW, kas ar gandrīz vienādu reģistrāciju skaitu ieņem pirmās divas vietas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen grupas automobiļu tirdzniecība 2024. gadā sarukusi par 2,3%, Ķīnā - par 10% 2

Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" pērn pasaulē pārdevusi 9,027 miljonus automobiļu, kas ir par 2,3% mazāk nekā gadu iepriekš, teikts koncerna otrdien publiskotajā paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Teju piektā daļa autovadītāju mēdz nelietot pagrieziena rādītāju 26

Pagrieziena rādītāja izmantošana, veicot nogriešanās vai joslas maiņas manevru, ir svarīga satiksmes drošībai, taču teju piektā daļa jeb 18% autovadītāju mēdz to nelietot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti