Auto tests: Pavisam cits pikaps no Mitsubishi L200 (+ FOTO) 10

 

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

18.aprīlis 2020 20:57

Pikapus jeb pilnpiedziņas apvidus automobiļus ar kravas kasti pie mums visvairāk ir iecienījuši lauksaimnieki un mežsaimnieki. Bezceļa pārvarēšanas īpašību ziņā pikapi pārspēj pasažieru apvidus auto, pie mums tautā sauktos džipus. Tas tādēļ, ka pikapi pie līdzvērtīgiem dzinējiem un transmisijas ir vieglāki un ar augstāku klīrensu. Tomēr, ja salīdzina dažādu ražotāju jaunākās paaudzes pikapus ar priekšgājējiem, skaidri iezīmējas virzība komforta un modernāka dizaina virzienā.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mūsdienu pikapi pamazām kļūst citādāki – no utilitāriem darba zirgiem tie savās dārgākajās versijās pārvērtušies par stilīgiem aktīvās atpūtas automobiļiem, kas ļauj ērti pārvadāt motociklu, kvadriciklu vai ūdens motociklu. Pikaps šodien vairs nav askētisks kravinieks, bet gan stilīgs darbīga cilvēka braucamais. Taču potenciālais pircējs, piemēram, lauksaimnieks, izvēloties vienkāršākās un pieejamākās pikapa versijas ikdienas darba vajadzībām, tomēr lielu vērību pievērš arī izturības jeb uzticamības reputācijai, kas tiešā veidā atspoguļo potenciālās ekspluatācijas izmaksas. Mitsubishi L200 līdz šim ar reputāciju viss ir bijis kārtībā. To atspoguļo arī jaunu auto tirdzniecības statistika vairāku gadu garumā. L200 piekāpies vienīgi Toyota Hilux.

Kamēr daļa no pikapiem šajā segmentā aiziet no tirgus pēc salīdzinoši neilgas uzturēšanās, piemēram, Mercedes-Benz X-klase un Volkswagen Amarok, L200 ir viens no šīs nozares veterāniem, palīdzot ikdienas darbos jau vairāk nekā četras desmitgades. Tagad piektās paaudzes L200 ticis modernizēts. Tehnoloģiskā attīstība komforta un drošības jomā Mitsubishi pikapu padarījusi ne vien par labāku sabiedroto ikdienai, bet arī vēl nopietnāku sāncensi segmenta konkurentiem.

TESTA AUTO

L200 pieejams ar 2,2 litru DID dīzeļdzinēju

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

  • 2,2 l DID dīzeļdzinējs ar 150 Zs pie 3500 apgr./min., 400 Nm pie 1750apgr./min., Super Select 4WD-II pilnpiedziņu un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Izmēri:

  • Garums: 5225 mm
  • Platums: 1815 mm
  • Augstums: 1780 mm
  • Riteņu bāze: 3000 mm
  • Klīrenss: 205 mm
  • Pašmasa: 1970 - 2035 kg
  • Kravas kastes izmērs: 1520 mm, platums 1470 mm, augstums 475 mm.

Cenas:

L200 pieejams trīs komplektācijās

Invite kalpo kā bāzes versija un būs pieejama tikai komplektā ar Easy Select pilnpiedziņu un mehānisko transmisiju. Aprīkojumā iekļauta motora aizsargpanna, kruīza kontrole, elektriskie logi, diferenciāļa bloķēšana, ISOFIX stiprinājumi un citas funkcijas. Cena 26 990 eiro ar PVN.

Intense papildina iepriekšminēto ar vairākām komforta un drošības sistēmām, piemēram, priekšējo lukturu apskalotājiem, lietus sensoru, 18 collu diskiem, stūres apsildi, LED lukturiem, 7 collu centrālo displeju, joslu asistentu un citām ekstrām. Cena ar PVN - 6MT versijai 30 990 eiro, bet 6AT versijas gadījumā 32 490 eiro.

Instyle ir bagātīgākā L200 modifikācija. Šeit būs elektriski regulējami sēdekļi ar ādas apdari, distances sensori, aklās zonas uzraugs, UMS sistēma, automātiskās tālās gaismas, kā arī bezkontakta durvju atvēršana un dzinēja iedarbināšana. Cena 36 990 eiro ar PVN.

Mēs izmēģinājām greznāko versiju!

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Modernāks un izskatīgāks

Jaunākais pikaps no Mitsubishi L200 ir modernizācija jeb “feislifts”. Turklāt šis ir tas gadījums, kad modernizācija tiešām ir pamanāma un apzīmējums atbilst notikušajam – priekšdaļa, jeb seja ir tieši tas, kas šim modelim izmainījies visbūtiskāk, aizgūstot sejas vaibstus no citiem Mitsubishi saimes modeļiem. Apjomīgāka radiatora reste, pamanāma aizsargpanna un augstu novietoti LED lukturi veido tā saukto “dinamiskā vairoga” konceptu. Pateicoties pilnīgi atšķirīgai dizaina valodai, jaunais modelis patiešām izskatās jauns. L200 pieejams piecu sēdvietu versijā un aizmugurē būs vieta ne tikai instrumentu kastei, bet pat trim pasažieriem. Augstā grīda nedaudz ierobežos brīvo vietu kājām, taču īsākās distancēs tas neradīs neērtības.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Interjers un salons nav būtiski mainījies. Ir jauna stūre ar apsildes funkciju, kā arī atsvaidzināts instrumentu paneļa noformējums. Multimediju sistēmā tagad 7 collu ekrānā redzama jaunā 360 grādu kamera (Intense un Instyle versijās), turklāt sistēmai ir Android Auto un Apple CarPlay atbalsts. Modernizētajā interjerā vieta atradusies arī divām USB ligzdām un pat HDMI pieslēgvietai. Instrumentu panelī starp tahometru un spidometru izvietots krāsainais displejs, kurā var pārskatīt galvenos braukšanas rādījumus, piemēram, degvielas patēriņu, kas pēc WLTP būs 8,5 līdz 9,7 l/100km robežās, reālajā satiksmē patēriņš būs ap 10 l/100km.

Foto: iAuto.lv

Laiki, kad L200 atgādināja vienkāršu lauktehniku ir aiz muguras. Tagad japāņu pikaps kļuvis gan komforta ekstrām bagātāks, gan drošāks. Feisliftotā modeļa elektronisko asistentu saraksts papildināts ar drošības sistēmu, kas palīdz turēties joslā un signalizē par cita ceļu satiksmes dalībnieka atrašanos aklajā zonā. Turklāt iestrādātā (FCM) drošības sistēm mazīnas frontālās sadursmes sekas, arī tad, ja no tās nebūs iespējams izvairīties, jo ar kameras un lāzera radara palīdzību fiksē tuvumā esošos automobiļus un gājējus. Tāpat elektriskā sistēma palīdzēs uzsākt kustību stāvā slīpumā (HSA) un jau zināmais elektriskais asistents, kas palīdzēs nobraukt lejā.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Interesanti, ka līdz ar feisliftu L200 ieguvis nejaušas akcelerācijas novēršanas sistēmu (UMS), kas vairāk būtu raksturīga pilsētas krosoveru segmentam. Gadījumā, ja uzsākot kustību automašīnai tuvumā būs kāds šķērslis un jūs netīšām strauji nospiedīsiet akseleratora pedāli, šī sistēma neļaus strauji paātrināties. Šī funkcija būs noderīga arī tad, ja izbraucot no stāvvietas netīšām sajauksiet D (drive) un R (reverse) pārnesumus, uzsākot doties pretējā virzienā tuvāk šķērslim. Sistēma automātiski uztvers vadītāja kļūdu un ar skaļiem signāliem brīdinās par potenciālo kļūmi.

Foto: iAuto.lv

Protams, veclaicīgie sēdekļu apsildes slēdži un daži zemākas kvalitātes apdares elementi norāda uz L200 patieso raksturu – tas radīts kā darba zirgs, galveno uzsvaru liekot uz smagumu celšanu un sarežģītu vietu izbraukšanu nevis liekām greznībām. Kopumā gan jāteic, ka pikapa salonā jutāmies labi.

Tehniskie jauninājumi

Lai arī dizains kļuvis izsmalcinātāks, tehniskajā ziņā jaunajā modelī var saskatīt pārmantojamību no priekšgājēja. Klīrenss virs 20 centimetriem, nesošā rāmja konstrukcija, dīzeļdzinējs, pilnpiedziņa, pazeminātais pārnesums un aizmugures tilta diferenciāļa bloķētājs. L200 joprojām ir klasiski veidots pikaps – tieši to sagaida tā potenciālie pircēji.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Pateicoties stingrākām ekoloģiskajām prasībām Mitsubishi inženieriem Eiropas tirgum nācās uzstādīt common-rail 2,2 litru tilpuma dīzeļdzinēju ar 150 Zs jaudu (atbilst Euro 6d normām), kas būtībā ir solis atpakaļ, salīdzinot ar iepriekšējo 2,4 litru 181 Zs spēka agregātu. Tādas nu ir mūsdienu zaļās tendences. Tas gan samazinājis L200 muskuļu daudzumu — japāņu pikaps joprojām spēj vilkt līdz 3,1 tonnu smagu piekabi, turklāt tam pieejama arī piekabes stabilitātes kontroles sistēma (TSA). Gadījumā, ja sistēma sajutīs piekabes sašūpošanos, automātiski tiks pielāgota dzinēja jauda un bremzēšana katram ritenim atsevišķi, uzlabojot stabilitāti.

Lai nodrošinātu atbilstību stingrajām izmešu normām, jaunā dzinēja izplūde aprīkota ar AdBlue šķīduma iesmidzināšanas sistēmu. L200 AdBlue uzpilde ir ļoti ērta – pa atsevišķu lūciņu, kas atrodas tieši blakus degvielas uzpildes lūkai.

Jaunums ir sešpakāpju automātiskā transmisija, kuru var lietot arī manuālajā režīmā, izmantojot lāpstiņas pie stūres. Tāpat iespējams aktivizēt arī sporta režīmu un mainīt pārnesumus, nospiežot ātrumpārslēga sviru uz augšu vai leju. Lielākam bremžu spēkam L200 ieguvis priekšējos ventilētos bremžu diskus. Tiesa, tie būs pieejami tikai tām versijām, kas komplektētas ar 18 collu riteņiem.

Visu uzlabojumu rezultātā pikapam diemžēl nav izdevies saglabāt vienu no saviem trumpjiem – pilnu masu zem trīs tonnām, kas jaunajam īpašniekam nozīmē par 300 eiro gadā augstākus nodokļus.

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Gaita, bezceļš un pilnpiedziņa

Uzreiz jāteic, ka par dzinēja jaudas trūkumu sūdzēties nevaram, taču jāatzīmē tā klusāka darbība, kas droši vien ir saistīts ar skaņas izolācijas uzlabošanos. Neraugoties uz visai raženo virsbūves augumu, vairāk kā 5,2 metrus garais pikaps ir visai izveicīgs arī pilsētas apstākļos. Pateicoties 5,9 metru apgriešanās rādiusam, kas ir viens no mazākajiem klasē, ar L200 izdevās iestūrēt arī šaurākās stāvvietās.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

L200 ir klasisks rāmja pikaps – kamēr kravas kaste būs tuksa, tikmēr virsbūvei ceļa risēs un bedrēs būs tendence lēkāt. Tiklīdz pusotru metru garo kravas kasti izmantosiet kā paredzēts, gaita kļūs plūdenāka. Ja ņemam vērā, ka L200 uzskatāms par īstenu darba pikapu, tā uzvedība uz ceļa kopumā ir laba.

Atskaitot bāzes versijas, kas ieguvušas vienkāršākā tipa cieti pieslēdzamo Easy Select pilnpiedziņu, pārējām L200 modifikācijām būs ar diferenciāļa starpniecību pieslēdzama Super Select 4WD-II pilnpiedziņa. Šī sistēma kontrolē katram ritenim piemēroto jaudu un bremzēšanu, lai panāktu maksimālu stabilitāti un vilcējspēku.

Foto: iAuto.lv

Pilnpiedziņas sistēmas izmantošana ir gaužām vienkārša un pielāgojama pēc vadītāja ieskatiem un ceļa apstākļiem. Braucot pa pilsētu vai šoseju sausa seguma apstākļos, centrālajā konsolē esošo slēdzi var atstāt 2H režīmā. Šajā gadījumā jauda tiek novadīta tikai uz aizmugures tiltu, ļaujot samazināt degvielas patēriņu. Tiklīdz jūtat, ka ceļa segums kļūst slidens vai aizmugurē velkat piekabi, slēdzi var pārslēgt 4H režīmā, aktivizējot pilnpiedziņu. Būtiski, ka priekšējo tiltu var pieslēgt neapturot auto – tas izdarāms braukšanas laikā ar ātrumu līdz pat 100 km/h.

Automātiskais 4H režīms palīdzēs tikt galā ar lielu daļu grūtībām, kas sastopamas apgrūtinošos ceļa apstākļos. Tiklīdz grasāmies pārvarēt patiesi sarežģītu ceļa posmu – dubļu vannu, grūti izbraucamu stigu, smilšainu kāpu, irdenu sniegu – tā laiks apturēt auto un aktivizēt kādu no diviem pilnpiedziņas režīmiem, kas paredzēti smagiem apstākļiem. 4HLc režīmā tiks nobloķēts starpasu diferenciālis, vienmērīgi sadalot griezes momentu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu. Otra izvēle ir 4Llc režīms - pazeminātie ātrumi, nobloķēts starpasu un aizmugurējā tilta diferenciālis un maksimālais griezes moments riteņiem. Pat, ja būsiet jau iestidzis kādā vietā pirms “pazemināto” aktivizēšanas, L200 lēni, bet pacietīgi rāpsies ārā no šīm problēmām.

Mitsubishi L200

Līdzās pilnpiedziņas režīmu slēdzim atrodas arī jauna poga – bezceļu režīms. Šī funkcija ļaus pielāgot motora, transmisijas, elektrisko drošības sistēmu un bremžu darbību dažādiem apvidiem. Instrumentu panelī būs iespējams izvēlēties gravel (grants), nud/snow (dubļi/sniegs), sand (smiltis) vai rock (akmeņi) apvidus.

Turpat blakus bezceļu režīma slēdzim atrodas arī Hill Descent Control, jeb sistēma, kas atvieglo braukšanu lejup pa stāvām nogāzēm, pašam atliek vien grozīt stūri.

Plusi un mīnusi

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 joprojām ir kārtīgs pikaps visās tā raksturīgākajās izpausmēs, bet savā dārgākajā versijā arī ar gana mūsdienīgām komforta un drošības tehnoloģijām aprīkots auto. Lieliski, ka pircējiem tiek dotas gana plašas izvēles iespējas starp vienkāršāko darba versiju un greznāko izpildījumu, kuru turklāt iespējams padarīt vēl pamanāmāku ar dažādām papildaprīkojumā pieejamām stila lietiņām.

  • Moderns dizains
  • Labas bezceļu braukšanas spējas
  • Multimediju sistēma un iespēja sinhronizēt ar viedtālruni
  • Visai plašs komforta un drošības aprīkojums
  • Nezinu kā, bet tie daži kg ir jānoņem nost no auto svara, lai būtu mazāks nodoklis
  • Ļoti smagos darbos ar 150 Zs var nepietikt

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Tumsā ļoti palīdz apgaismojums, kurš ir iestrādāts kravas kastes cietajā jumtā Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Mitsubishi L200 Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Conqueror 19.aprīlis 2020 8:48
5 0 Atbildēt

šitas labs, rakstiņš man patika, paldies

krix 19.aprīlis 2020 9:03
4 1 Atbildēt

Ja gaisa ieplūdes truba atrodas tur pat, kur pēdējiem 2.5D dzinējiem, tad sū vien ir. Nekādai nopietnai bezceļu vai putekļu pilnai videi šāds risinājums neder. Es biju spiests mainīt gaisa filtrus katrus 5000km.

Mazāki zirgi varētu būt pluss. Daudz zs pie augstiem apgriezieniem nedod labumu, kad lēnām jāmīcās pa dubļiem vai jāsāk vilkt kravu kalnā(slīpumā).

Šie 2 plus tizlais sajūgs bija galvenie mīnusi kāpēc ar prieku tiku vaļā no 2014.gada L200.

Varbūt ka piedāvātais jaunums ir krietni labāks, bet tāpat nemainītu prom savu 2013.gada Hilux, kuram vēl ir 3.0D un pilna masa zem 3000kg.

Māri, nākošreiz, kad testēsi pikapus, uzzvani, pavizināsimies kopā.

iAuto 19.aprīlis 2020 16:15
0 0 Atbildēt

To var sarunāt, bet jāseko info iAuto forumā

ecdbbz 19.aprīlis 2020 11:30
0 0 Atbildēt

jau pirmā bilde parāda apskatnieka iq - vajag tak nobildēt pie sliedēm....nu varbūt vajadzēja uzbraukt UZ sliedēm un pagaidīt kravas vilcienu?

iAuto 19.aprīlis 2020 16:16
0 0 Atbildēt

Viss pārdomāts arī foto leņķis

darklight 19.aprīlis 2020 16:21
1 0 Atbildēt

Par Micuku kā tādu nekā neteikšu. Mani apstulbināja viena nianse: pikapam ir vesela sistēma, kas pieskata, lai draivera netīšām neieliek atpakaļgaitā, kad vajag uz priekšu un otrādi. Kā arī, lai netīšām nenospiež gāzi, kad priekšā koks vai siena. Kamoon, nopietni?

msh 19.aprīlis 2020 16:34
1 1 Atbildēt

Ja jau tikai feislifts, tātad nekāds bitsumišī tas nav, tikai Fiat Fullback ar bitsumišī bīdeli un purnu

anoagask 19.aprīlis 2020 21:35
2 0 Atbildēt

vienīgais ieguvums no zvalstīga, neejoša un salonā maza auto ir lauksaimniekiem šo iegrāmatot kā lauksaimniecības tehniku un braukt ar bezakcīzes dīzeli

nomiks 20.aprīlis 2020 9:24
1 2 Atbildēt

Māris pareizi atzīmēja vienu mīnusu - tie ir 300 EUR gadā, kas par iepriekšējo nebija jāmaksā, kas bija gandrīz vienīgais savā klasē ar šādu opciju.

Mūsu uzņēmumā L200 izmanto gadiem. Pēdējie kādi 10 gab tika iepirkti rudenī. Īsti darba zirgi. Darbinieki gan labprātāk gribētu Toyota Hilux, bet eskpuatācijas izmaksu ziņā L200 ir izdevīgāks

Juris 20.aprīlis 2020 22:25
0 1 Atbildēt

Vizuāli smuks, vairāk nekā, zirga rati mīkstāki, jaudas apaļa nulle, motors rēc ar automātu braucot, nu nejēdz uztaisīt normālu picup šajā kontinentā neviens no ražotājiem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 49

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti