Visi komentāri - iAuto testē Škoda Kodiaq iV: liels, ērts un brauc arī ar elektrību (+ FOTO)

iAuto testē Škoda Kodiaq iV: liels, ērts un brauc arī ar elektrību (+ FOTO) 5

 

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Viesturs Leitholds speciāli iAuto.lv | 2.aprīlis 2025 15:35

Jauno Škoda Kodiaq paaudzi pazīstam kopš pagājušā gada. Tā turpina iepriekšējās paaudzes tradīcijas, apvienojot elegantu dizainu, modernās tehnoloģijas, praktiskumu un komfortu, kas Kodiaq padara par daudzpusīgu ikdienas un ģimenes auto. Tas piedāvā piecu vai septiņu sēdvietu versijas un ietilpīgu bagāžnieku, kā arī plašu dzinēju paleti. Škoda Kodiaq ir dabūjams gan ar benzīna un dīzeļa dzinējiem, gan arī kā lādējamais hibrīds. 

Benzīna dzinēji: 

  • 1.5 TSI ACT m-Hybrid (vieglais hibrīds) - priekšpiedziņa, 7 pakāpju DSG pārnesumkārba, 150 Zs, 5.9-6.6 l/100 km, 135-151 g/km;
  • 2.0 TSI 4x4 - pilnpiedziņa, 7 pakāpju DSG pārnesumkārba, 204 Zs, 7.4-8.0 l/100 km, 168-181 g/km;
  • RS 2.0 TSI 4x4 - pilnpiedziņa, 7 pakāpju DSG pārnesumkārba, 265 Zs, 8.2-8.5 l/100 km, 186-193 g/km;

Dīzeļdzinēji:

  • 2.0 TDI SCR - priekšpiedziņa, 7 pakāpju DSG pārnesumkārba, 150 Zs, 5.3-5.9 l/100 km, 138-155 g/km;
  • 2.0 TDI SCR 4x4 - pilnpiedziņa, 7 pakāpju DSG pārnesumkārba, 150 Zs, 6.0-6.6 l/100 km, 157-174 g/km;

Lādējamais hibrīds:

  • iV 1.5 TSI PHEV - priekšpiedziņa, 6 pakāpju DSG pārnesumkārba, 204 Zs, 0.4-0.5 l/100 km, 9-12 g/km. 25.7 kWh (19.7 kWh neto) akumulators, >100 km sniedzamība elektiskā režīmā, uzlādes jauda <11 kW AC, <50kW DC.

IZMĒRI

  • Garums: 4758 mm
  • Platums: 1864 mm
  • Augstums: 1674-1679 mm
  • Garenbāze: 2791 mm
  • Klīrenss: 187-194 mm
  • Bagāžas telpa: 910-2105 l, PHEV versijā - 745-1945 l 

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Modernāks izskats, taču joprojām atpazīstams

Jaunajā paaudzē Škoda Kodiaq ir piedzīvojis likumsakarīgu evolūciju, ne revolūciju. Jo kāpēc gan mainīt to, kas līdz šim ir ļoti labi strādājis? Dizainā modelis ir kļuvis modernāks un izsmalcinātāks. Jau pirmajā acu uzmetienā 2024. gada Kodiaq izceļas ar asākām līnijām, izteiksmīgāku virsbūvi un pārliecinātu stāju. Priekšpusi raksturo platāks, sešstūra formas režģis, ko ieskauj šauras LED matricu priekšējās gaismas, piešķirot automobilim mūsdienīgu un tehnoloģisku izskatu. Paceltais motora pārsegs pastiprina vizuālo masīvumu, ko, atkarībā no komplektācijas , atsvaidzina ar smalkiem hroma akcentiem vai padara sportiskāku izskatu ar melnu dekoratīvo režģi. 

Sānskatā izteiktā plecu līnija stiepjas visā automobiļa garumā, uzsverot auto palielinātos izmērus, nezaudējot vizuālo līdzsvaru. Lielākas riteņu arkas, kas tagad var uzņemt līdz pat 20 collu vieglmetāla diskus, piešķir automašīnai sportisku raksturu. Slīpais jumta līnijas profils saglabā līdzsvaru starp praktiskumu un stilu. 

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Aizmugurē uzmanību piesaista iespaidīga pilna platuma LED gaismu josla, kas savieno aizmugurējos lukturus un vizuāli paplašina automašīnas siluetu. Uz bagāžnieka vāka lepni redzamais Škoda uzraksts papildina modernizēto izskatu. Kopumā 2024. gada Škoda Kodiaq veiksmīgi pilnveido savu vizuālo identitāti. Tas joprojām ir nepārprotami Kodiaq, taču jau ar tendenci sliekties premium virzienā (vai vismaz atstāt tādu iespaidu). 

Salonā no ekoloģiskiem materiāliem līdz premium sajūtai

Arī Kodiaq salons ir kļuvis izsmalcinātāks, ko iespējams paspilgtināt ar dažādiem apdares veidiem. Iekāpjot automašīnā sagaida plaša vide ar kvalitatīviem apdares materiāliem. Tajos izmantota pārstrādāta plastmasa un videi draudzīgas ādas alternatīvas. Viens no izceļamiem jaunumiem ir “Smart Dials” – rotējošas vadības ierīces, kas ļauj ērti regulēt klimatu, skaļumu un braukšanas režīmus. Iespiežot slēdžus uz iekšu, tiek mainīta to nozīme, to parādot slēdžos iebūvētos displejs. Lai gan tās nodrošina patīkamu taktilu pieredzi un palīdz saglabāt paneļa minimālistisku izskatu, dažiem lietotājiem to darbība sākumā var šķist mazliet neveikla, īpaši, ja nepieciešams veikt sarežģītākas iestatījumu izmaiņas. Arī lielais centrālais skārienekrāns ir atsaucīgs un piedāvā plašu funkcionalitāti, taču fizisku pogu pievienošana biežāk lietotām opcijām uzlabotu lietošanu. 

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Sēdekļi nodrošina lielisku komfortu, piedāvājot daudz vietas kājām gan piecvietīgajā, gan septiņvietīgajā versijā. Tomēr trešā rinda joprojām ir piemērotāka bērniem vai īsākiem braucieniem, un garākiem pasažieriem tā var šķist ierobežojoša. No otras puses, Kodiaq izceļas ar ietilpīgu bagāžas nodalījumu, kas nodrošina gana daudz vietas (270 litrus) pat tad, ja visi septiņi sēdekļi ir aizņemti. Tiesa, plug-in hibrīda versijā Kodiaq būs pieejams tikai ar 5 vietām. 

Ja piecvietīga versija ir pietiekama, Kodiaq kompensē ar milzīgu bagāžas nodalījumu. Ar 910 litriem (745 litriem PHEV versijā) vietas tas piedāvā vienu no lielākajām kravas telpām savā klasē. Iekraušanas laukums ir augsts, bet kvadrātveida forma padara to praktisku. Tāpat kā jebkurā citā Kodiaq, arī šeit pirmās divas sēdekļu rindas ir ārkārtīgi plašas. Otrās rindas sēdekļus var bīdīt uz priekšu un atpakaļ, un pat maksimāli uz priekšu pabīdītā pozīcijā ceļgalu vieta joprojām ir līdzvērtīga Volkswagen Golf. Atbīdot tos maksimāli atpakaļ, telpa kļūst gandrīz limuzīna cienīga, nodrošinot lielisku komfortu aizmugurējiem pasažieriem.

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Lai gan Kodiaq salona apdare tuvojas premium līmenim savā klasē, tie, kas meklē izteiktāku greznības sajūtu, var dot priekšroku konkurentiem ar vēl greznāku apdari. Atsevišķās vietās ir izmantoti cietāki un lētāki apdares materiāli, kas kontrastē ar kopumā augsto salona uzbūves kvalitāti. 

Aprīkojums un cenas

Otrās paaudzes Škoda Kodiaq izceļas ar plašu aprīkojuma un papildaprīkojuma klāstu, piedāvājot veiksmīgu komforta, tehnoloģiju un praktiskuma apvienojumu. Jau standarta komplektācijā Kodiaq nodrošina iespaidīgu funkcionalitāti gan ikdienas braucieniem, gan garākiem ceļojumiem. Kodiaq tiek piedāvāts divās komplektācijās - Selection un SportLine, kā arī ir īpaša RS aprīkojuma versija, izvēloties jaudīgāko benzīna dzinēju. 

Jāteic, ka jau bāzes komplektācijā Kodiaq ir aprīkots gana bagātīgi: LED matricu automātiskās gaismas, frontālās sadursmes novēršanas sistēma (gājēju, velosipēdistu, šķērssatiksmes atpazišana, sadursmju novēršana veicot pagriezienus, aktīvā stūrēšana), joslu uzturēšanas asistents, parkošanās sensori un atpakaļskata kamera ar skalošanas funkciju, adaptīvā kruīza kontrole, 3 zonu klimata kontrole, elektriska bagāžas nodalījuma atvēršana, priekšapsilde un dzesēšana (tikai PHEV), priekšējo sēdekļu apsilde, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, elektrisks gaisa sildītājs (tikai dīzeļdzinējiem), 10” infosistēma ar bluetooth, bezvadu tālruņa uzlādi un Android Auto/Apple Carplay, 17” vieglmetāla diski. Šāds Kodiaq maksā no 36 680 EUR. Bagātīgākā SportLine aprīkojuma versija maksā no 40 650 EUR, bet RS - no 51 180 EUR. 

Tiem, kas vēlas papildu greznību, Škoda piedāvā plašu papildaprīkojumu klāstu, piemēram, panorāmas jumtu, greznāku salona apdari un stūri, 360 grādu kameru, labāku audiosistēmu, lielāku infosistēmas ekrānu, laminētus stiklus, sakabes āķi u.t.t. Taču par to būs arī labi jāpiemaksā, kā dēļ auto cena beigu beigās var krietni pieaugt. 

Izmēģinātais auto bija Kodiaq iV - lādējamais hibrīds ar 204 Zs jaudu SportLine komplektācijā, kas kopā ar papildu aprīkojumu maksāja 49 450 EUR.

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Plug-in hibrīda kompromiss – septiņas sēdvietas vai elektriskā braukšana?

Daudzi lādējamie hibrīdi piedāvā tikai simbolisku elektrisko nobraukumu, kas diez vai attaisno papildu svaru un sistēmas sarežģītību. Taču tā nav ar jauno Škoda Kodiaq PHEV. Šeit 1,5 litru turbopūtes benzīna dzinējs darbojas vairāk kā rezerves risinājums, nevis nepieciešamība, jo zem aizmugurējiem sēdekļiem izvietotais lielais 25,7 kWh akumulators (19,7 kWh izmantojamā ietilpība) ļauj paļauties uz elektroenerģiju. Pēc WLTP testiem, Kodiaq spēj nobraukt līdz 114 kilometriem tikai elektriskajā režīmā, kas apmēram atbilst arī reālajā dzīvē. Protams, pilsētas apstākļos ar biežu apstāšanos un braukšanas atsākšanu nobraukums samazināsies, un aukstos laikapstākļos akumulators nebūs tik efektīvs, taču kopumā sniegums ir iespaidīgs. Kodiaq iV atbalsta maiņstrāvas uzlādi (AC) ar jaudu līdz 11 kW un līdzstrāvas uzlādi ar jaudu līdz 50 kW. Tas nozīmē, ka pie tipiskas mājas uzlādes stacijas baterijas uzlāde aizņems līdz četrām stundām, bet vidēji ātrā publiskās uzlādes stacijā apmēram pusstundu. Ja Kodiaq iV regulāri lādē (it īpaši mājās nevis publiskajās uzlādes stacijās) un izmanto salīdzinoši īsos braucienos, tad braukšana būs pavisam izdevīga. Mēreni braucot Kodiaq iV tērēs ap 18-19 kWh uz 100 km, taču jāņem vērā, ka katra ieslēgta apsildes ekstra šo patēriņu var palielināt. Arī vēsā laikā elektriskais režīms nebūs tik efektīvs. Savukārt, ja baterija ir tukša un elektriskais braukšanas režīms ir pieejams vien periodiski, tad jārēķinās ar 5-6 litru patēriņu uz 100 km.

Atšķirībā no daudziem citiem plug-in hibrīdiem, Kodiaq piedāvā pietiekami labu dinamiku arī EV režīmā. Elektromotors attīsta pieticīgus 115 ZS, bet vissvarīgākais ir tā 330 Nm griezes moments, kas tiek piegādāts uzreiz, nodrošinot pietiekamu veiktspēju ikdienas braukšanai. Ja nepieciešama lielāka jauda, pieslēdzas 1,5 litru turbobenzīna dzinējs. Lai gan abu sistēmu maksimālie rādītāji nekad nesummējas vienlaikus, kopējā jauda sasniedz 204 ZS un 350 Nm griezes momentu. Tomēr, ņemot vērā, ka auto sver aptuveni divas tonnas, Kodiaq dažkārt cīnās, lai sasniegtu ražotāja solīto 0-100 km/h laiku 8,4 sekundēs. Benzīna motors mēdz lēni "pamosties", un, kad tas ieslēdzas, zem slodzes skaņa var kļūt diezgan uzkrītoša.

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Otrās paaudzes Škoda Kodiaq turpina nostiprināt savu reputāciju kā ģimenēm draudzīgs SUV, piedāvājot braukšanas pieredzi, kas ir orientēta uz komfortu. Tā vadāmība ir paredzama, un balstiekārta efektīvi absorbē ceļa nelīdzenumus, nodrošinot vienmērīgu braucienu pat garākos pārbraucienos. Tomēr tam līdzi nāk pamanāma virsbūves sasvēršanās pie dinamiskākiem manevriem vai braucot pa īpaši nelīdzenu ceļu. Līkumos ir nedaudz sānsveres, un uz nelīdzeniem ceļiem auto var šķist nedaudz peldošs, taču kopumā tas ir stabilāks nekā daži konkurenti lielo SUV klasē. Vienīgais nelielais trūkums ir viegls vibrāciju fons, kas jūtams uz mazākiem ceļa nelīdzenumiem. To pašu varētu teikt par stūrēšanu - lai arī precīza, autobraukšanas entuziasti varētu vēlēties asākas stūres reakcijas. Šīs braukšanas īpašības gan krietni var uzlabot, Kodiaq aprīkojot ar “Performance” pakotni (900 EUR), kurā iekļauta adaptīvā šasijas kontrole, progresīvā stūres iekārta un braukšanas režīmu izvēle. 

Taču plug-in hibrīda sistēma prasa kompromisu. Lai izvietotu akumulatoru un elektromotoru, Škoda nācās upurēt trešo sēdekļu rindu. Tas nozīmē, ka, ja nepieciešams septiņvietīgs Kodiaq, būs jāizvēlas benzīna vai dīzeļa versija. Tas ir būtisks trūkums, īpaši ņemot vērā, ka daži konkurenti, piemēram, jaunais Hyundai Santa Fe, spēj apvienot plug-in hibrīda tehnoloģiju ar septiņvietīgu konfigurāciju, kaut arī ar pieticīgāku elektrisko nobraukumu.

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

Škoda Kodiaq iV Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
0pis 2.aprīlis 2025 16:15
2 2 Atbildēt

Cik stundās līdz Suwalkiem?

Jhony 3.aprīlis 2025 19:56
1 0 Atbildēt

Kā var uztaisīt Plugin versiju bez 7 vietām? Tas pats jautājums pie Vw Tyron.

Kaa 3.aprīlis 2025 23:34
0 0 Atbildēt

Kretīni uz kretīna- vw un skoda, kā vienota grupa nespēj normāli uztaisīt 7vietīgo pluginu hibrīdu kodju un tyronu. Arī multivans tads šaubīgs. Toyta ar savu proace netaisa kā hibrīdu.

Andrejs 4.aprīlis 2025 6:31
0 0 Atbildēt

Kaut kāds jocīgs apskats. Tieši pilsētās ar biežu bremzēšanu nobraucamais attālums ar elektrību palielinās, jo reģenerējas, bet uz šosejas samazinās.

Konuss 4.aprīlis 2025 11:32
0 0 Atbildēt

Gluži tā nav. Braucot ar vienmērīgu ātrumu pilsētā jā, patēriņš samazināsies. Bet, ja ir regulāri jāapstājas/jāuzsāk, bremžu rekuperācija nespēj kompensēt to, kas nepieciešams, lai auto atkal iekustinātu. Līdz ar to intensīvā satiksmē un sastrēgumos patēriņš atkal pieaugs. Tas patēriņa pieaugums gan nebūs tik izteikts, kā piemēram, benzīna dzinējiem.

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Masveida avārija Vācijā, netālu no Leipcigas (+ FOTO) 8

Saduroties četriem kravas un sešiem vieglajiem auto uz A38 maģistrāles netālu no Leipcigas, bojā gājis viens cilvēks, četri ievainoti. Lasīt vairāk

 

Jelgavā atklāts jauns Škoda autocentrs - Absolut Auto MITAU (+ VIDEO)

27. martā, pašā Zemgales sirdī Jelgavā ar svinīgu pasākumu un neiztrūkstošo lentītes pārgriešanu tika atklāts jaunākais Škoda dīleris Latvijā Absolut Auto Mitau. Atklāšanā piedalījās ne vien lūgtie viesi un uzņēmuma darbinieki, bet arī Jelgavas pašvaldības un Škoda Auto rūpnīcas pārstāvji. Lasīt vairāk

 

1 000 000 pārdotu eksemplāru Vācijā: Dacia dāvina Dacia 11

Vācijā pārdoto Dacia automobiļu skaits tuvojas 1 miljonam un šajā sakarā ražotājs izdomājis interesantu akciju. Lasīt vairāk

 

Viedo sistēmu kļūda? - Xiaomi elektroautomobiļa avārijā Ķīnā iet bojā trīs sievietes 15

Traģiskā Xiaomi SU7 autoavārijā Ķīnā gājušas bojā trīs sievietes. Dzīvības vairs neatgriezt, taču jautājumi paliek un divi galvenie skan šādi: kādēļ palīgsistēma nebremzēja un, kādēļ cilvēki nespēja izkļūt no degošā auto. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti