Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Glābsim Lielupes grīvu! Atjaunosim un atvērsim Jūrmalas ostu! 39

 

Foto: Manabalss

Manabalss | 19.februāris 2023 8:54

Tam ir nepieciešams veikt kuģu kanāla padziļināšanu vismaz līdz 3.5 metru dziļumam, kā arī atjaunot un nostiprināt erozijas skartos upes krastus. Sāksim Jūrmalas ostas attīstības programmas īstenošanu!

Ir jāizbeidz ilgstošā bezdarbība Lielupes grīvā. Jau trīs gadus Jūrmalas ostā pēc Jūras administrācijas paziņojuma ir slēgta pieeja jūrai. Regulāru dabas stihiju postījumu rezultātā Lielupes grīvā notiek jūras un upes krasta dinamiska erozija – noskalošana un krastu nogrūšana, tiek izgāzti simtiem koku, notiek plašu sēkļu veidošanās.

Aicinām nekavējoties atjaunot drošu kuģu ceļu un atvērt Jūrmalas ostu, veicot krastu nostiprināšanu un kuģu ceļa padziļināšanu. Jūrmalas ostai (agrāk Lielupes ostai) kā tūrisma galamērķim ir nozīmīga loma ne tikai Jūrmalas, Rīgas un Jelgavas, bet arī visas Baltijas un Skandināvijas valstu kontekstā. Jūrmalas osta ir piedalījusies dažādos projektos, tai skaitā Igaunijas-Latvijas pārrobežu sadarbības programmā "Uzlabota jahtu ostu infrastruktūra un ostu tīkla attīstība Igaunijā un Latvijā" u.c., ar mērķi piesaistīt ārvalstu burātājus, prezentējot mazo ostu piedāvājumus un pakalpojumus esošajiem un potenciālajiem viesiem no ārvalstīm.

Vēsturiski Lielupes akvatorijā ir izveidojušies vairāki nozīmīgi ūdens sporta klubi – airēšanas skola un jahtklubi, kas ir atpazīstami ne tikai Baltijā, bet arī plašāk pasaulē. Daudzas laivas un jahtas ir piedalījušās un uzvarējušas dažādās starptautiskās sacensībās. Tomēr ostas attīstību faktiski iznīcina bezdarbības rezultātā radītā avārijas situācija Lielupes grīvā. Jūrmalas osta ir paralizēta, jo nav iespējams no jūras iekļūt ostā un no upes – iziet jūrā; pie Vakarbuļļiem notiek strauja jūras un upes krastu erozija, tiek negatīvi ietekmētas un zaudētas aizsargājamas dabas teritorijas.

Netiek īstenota ostas attīstības programma, tai skaitā Lielupes grīvas krastu nostiprināšana. Jūrmalas osta ir vienīgā Latvijas mazā osta, kas sistemātiski nespēj organizēt savlaicīgu kuģu kanāla uzturēšanas darbu veikšanu, nodrošināt vides un navigācijas jautājumu sakārtošanu atbilstīgi labai jūrniecības praksei, Jūrmalas ostas un MK noteikumiem. Osta nepilda tūrisma galamērķa funkciju, kā rezultātā katru gadu Jūrmalas osta zaudē iespēju uzņemt daudzus burātājus, tai skaitā ūdens tūrisma viesus no ārvalstīm. Ostu spiesti pamest arī daudzi kreiserjahtu un kuteru īpašnieki.

Jūrmalas ostas laivu, kuteru un jahtu īpašnieki, burātāju kolektīvi, kā arī Jūrmalas, Rīgas un Jelgavas iedzīvotāji un burāšanas sporta atbalstītāji tāpēc aicina: 1. nekavējoties uzsākt avārijas situācijas likvidāciju Lielupes grīvā un atjaunot kuģu ceļa navigāciju, veicot padziļināšanu vismaz līdz 3.5 metriem; 2. nodrošināt piekļuvi jūrai un Jūrmalas ostas atvēršanu; 3. aktualizēt Jūrmalas ostas attīstības programmu un uzsākt tās īstenošanu, aizsargājamo dabas teritoriju atjaunošanu un krastu nostiprināšanu.

Saskaņā ar Pašvaldību likumu, ŠĪS INICIATĪVAS IESNIEGŠANAI JŪRMALAS VALSTSPILSĒTAS DOMĒ IR NEPIECIEŠAMI VISMAZ 300 JŪRMALĀ PIERAKSTĪTU LATVIJAS PILSOŅU VECUMĀ VIRS 16 GADIEM PARAKSTI. Vācamo parakstu skaitu iniciatīvas autors tomēr nosaka uz pusi augstāku, lai dotu iespēju parakstīties un paust savu attieksmi arī citu pašvaldību iedzīvotājiem, jo Lielupes kuģojamība nav tikai vienas pašvaldības interesēs.

Parakstāmies aktīvi un droši!

Foto: Ekrānšāviņš

20.02.2023 uz plkst.10:00 ir 479 paraksti Foto: Ekrānšāviņš

 
39 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 20.februāris 2023 9:25
9 0 Atbildēt

Kamēr bija zvejnieku kolhozs, tikmēr bagarēja Lielupes ieteku ieteku. Kolhoza nav, neviens nebagarē, bet Jūrmala iegulda miljonus jahtu ostā, kurā neviena jahta nevar iebraukt, jo grīva tik sekla, ka var pārbrist!

Man jau liekas, ka tur vajag molu-jūras vārtus, citādi bagarēšana būs mūžīga! Ja nebagarēs, un nebūvēs molu, Lielupe grauzīs nost krastu Rīgas virzienā, bildē to jau labi redz!

Pagooglējiet 19.februāris 2023 16:25
8 0 Atbildēt

Jūrmalnieki trusim nopirka jau zelta ķēdi un apmaksāja narkoārstēšanos.

Padziļināšanai naudas nepalika

Neaaprotu 19.februāris 2023 10:32
4 0 Atbildēt

Tak skultes ostā cīnās par ekoloģiju, putniem utt, un ka neko tur nevaja darīt lai visi ir zaļš un visi var peldēt.

Te atkal cīnās par to lai tās laivas var benzinu ar eļļu tecināt ne tikai lielupe, bet arī jūrā.

Nu jūs tur apriģiļites

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti