Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Glābsim Lielupes grīvu! Atjaunosim un atvērsim Jūrmalas ostu! 39

 

Foto: Manabalss

Manabalss | 19.februāris 2023 8:54

Tam ir nepieciešams veikt kuģu kanāla padziļināšanu vismaz līdz 3.5 metru dziļumam, kā arī atjaunot un nostiprināt erozijas skartos upes krastus. Sāksim Jūrmalas ostas attīstības programmas īstenošanu!

Ir jāizbeidz ilgstošā bezdarbība Lielupes grīvā. Jau trīs gadus Jūrmalas ostā pēc Jūras administrācijas paziņojuma ir slēgta pieeja jūrai. Regulāru dabas stihiju postījumu rezultātā Lielupes grīvā notiek jūras un upes krasta dinamiska erozija – noskalošana un krastu nogrūšana, tiek izgāzti simtiem koku, notiek plašu sēkļu veidošanās.

Aicinām nekavējoties atjaunot drošu kuģu ceļu un atvērt Jūrmalas ostu, veicot krastu nostiprināšanu un kuģu ceļa padziļināšanu. Jūrmalas ostai (agrāk Lielupes ostai) kā tūrisma galamērķim ir nozīmīga loma ne tikai Jūrmalas, Rīgas un Jelgavas, bet arī visas Baltijas un Skandināvijas valstu kontekstā. Jūrmalas osta ir piedalījusies dažādos projektos, tai skaitā Igaunijas-Latvijas pārrobežu sadarbības programmā "Uzlabota jahtu ostu infrastruktūra un ostu tīkla attīstība Igaunijā un Latvijā" u.c., ar mērķi piesaistīt ārvalstu burātājus, prezentējot mazo ostu piedāvājumus un pakalpojumus esošajiem un potenciālajiem viesiem no ārvalstīm.

Vēsturiski Lielupes akvatorijā ir izveidojušies vairāki nozīmīgi ūdens sporta klubi – airēšanas skola un jahtklubi, kas ir atpazīstami ne tikai Baltijā, bet arī plašāk pasaulē. Daudzas laivas un jahtas ir piedalījušās un uzvarējušas dažādās starptautiskās sacensībās. Tomēr ostas attīstību faktiski iznīcina bezdarbības rezultātā radītā avārijas situācija Lielupes grīvā. Jūrmalas osta ir paralizēta, jo nav iespējams no jūras iekļūt ostā un no upes – iziet jūrā; pie Vakarbuļļiem notiek strauja jūras un upes krastu erozija, tiek negatīvi ietekmētas un zaudētas aizsargājamas dabas teritorijas.

Netiek īstenota ostas attīstības programma, tai skaitā Lielupes grīvas krastu nostiprināšana. Jūrmalas osta ir vienīgā Latvijas mazā osta, kas sistemātiski nespēj organizēt savlaicīgu kuģu kanāla uzturēšanas darbu veikšanu, nodrošināt vides un navigācijas jautājumu sakārtošanu atbilstīgi labai jūrniecības praksei, Jūrmalas ostas un MK noteikumiem. Osta nepilda tūrisma galamērķa funkciju, kā rezultātā katru gadu Jūrmalas osta zaudē iespēju uzņemt daudzus burātājus, tai skaitā ūdens tūrisma viesus no ārvalstīm. Ostu spiesti pamest arī daudzi kreiserjahtu un kuteru īpašnieki.

Jūrmalas ostas laivu, kuteru un jahtu īpašnieki, burātāju kolektīvi, kā arī Jūrmalas, Rīgas un Jelgavas iedzīvotāji un burāšanas sporta atbalstītāji tāpēc aicina: 1. nekavējoties uzsākt avārijas situācijas likvidāciju Lielupes grīvā un atjaunot kuģu ceļa navigāciju, veicot padziļināšanu vismaz līdz 3.5 metriem; 2. nodrošināt piekļuvi jūrai un Jūrmalas ostas atvēršanu; 3. aktualizēt Jūrmalas ostas attīstības programmu un uzsākt tās īstenošanu, aizsargājamo dabas teritoriju atjaunošanu un krastu nostiprināšanu.

Saskaņā ar Pašvaldību likumu, ŠĪS INICIATĪVAS IESNIEGŠANAI JŪRMALAS VALSTSPILSĒTAS DOMĒ IR NEPIECIEŠAMI VISMAZ 300 JŪRMALĀ PIERAKSTĪTU LATVIJAS PILSOŅU VECUMĀ VIRS 16 GADIEM PARAKSTI. Vācamo parakstu skaitu iniciatīvas autors tomēr nosaka uz pusi augstāku, lai dotu iespēju parakstīties un paust savu attieksmi arī citu pašvaldību iedzīvotājiem, jo Lielupes kuģojamība nav tikai vienas pašvaldības interesēs.

Parakstāmies aktīvi un droši!

Foto: Ekrānšāviņš

20.02.2023 uz plkst.10:00 ir 479 paraksti Foto: Ekrānšāviņš

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 19.februāris 2023 9:15
2 0 Atbildēt

ZZZZ 19.februāris 2023 9:37
1 0 Atbildēt
Neaaprotu 19.februāris 2023 10:32
4 0 Atbildēt

Tak skultes ostā cīnās par ekoloģiju, putniem utt, un ka neko tur nevaja darīt lai visi ir zaļš un visi var peldēt.

Te atkal cīnās par to lai tās laivas var benzinu ar eļļu tecināt ne tikai lielupe, bet arī jūrā.

Nu jūs tur apriģiļites

WALA 19.februāris 2023 12:16
1 0 Atbildēt

Laivas un kuģus var dzenāt ar airiem, vēju/buru vai arī ekektrību ja tik šausmīgi ekoloģiskam gribas būt, tā kā tas ir drusku cits jautājums, bet vai ar padziļināšanu būs vajadzīgais ilgtermiņa efekts??? Vai nav tā ka būtu jāveic molu utml. izbūve pirms ir jēga padziļināt ... un tad tas jau saskaras ar daudz plašākām dažādām interesēm.

Volx 19.februāris 2023 13:00
0 0 Atbildēt

Skultes ostā viss OK, tur 90tajos notika ostas rekonstrukcija. Aktīvisti cīnās nevis pret ostas attīstību, bet pret trubu ar ko grib savienot jūrā esošu gazikācijas kuģi/platformu un Inčukalnu.

krix 19.februāris 2023 17:38
1 0 Atbildēt

Skultes osta tika pārbūvēta no 2006. līdz 2009.gadam.

Un uzturēšana tāpat ir vajadzīga.

Izmaksas nesaukšu, bet Jūrmalā pat 10% no tā nav paredzēti.

Kanibaals 24.februāris 2023 14:03
0 0 Atbildēt

Aktīvisti cīnās par piķi, nav šiem samaksāts par akceptu.

Truba šiem traucējot

Volx 19.februāris 2023 13:01
0 0 Atbildēt

A šeit ir vienkārši biezo vēlme kuģot ar savām jahtām.

Nekas nosodošs, bet vai prioritārs priekš Jūrmalas?

WALA 19.februāris 2023 13:34
2 0 Atbildēt

Tas ir aplams yzstādījums, tie kas zina kur un kā, laivas/plezīr jahtas var nopirkt diezgan lēti (Somija, Zviedrija utt.), un ja tu maksā visus nodokļus un visu ap to saistīto - nu ir tāds drusku tā kā appisiens, ja tavs jūras ceļš tuek netīrīts. Tu tak ar sāksi protestēt, ja ziemā ceļus vairs kāds netīrīs gar tavu māju tā kā tam iespējams nav finansiāla izdevīguma ...

Volx 19.februāris 2023 14:37
0 0 Atbildēt

Nu bet tā tak tieši notiek ar ceļiem. Ceļš Auce - Liepājas šoseja visu mūžu bija diezgan briesmīga grantirovka. Kādu gadu atpakaļ izdevās izbraukt pa šo pašu ceļu - perfekti, tiko uzliets asfalts brauc kā Toskānā pa kalniņiem, līkumiņiem, bet viss līdzens.

Iekļuva vienkārši kkādā prioritārā sarakstā. Tai pašā laikā Bauska - Skaistkalne ceļš tieši tādi pat grantirovka pa kuru rudeņos, pavasaros baisi braukt.

Pa kādiem līdzekļiem tad notiks tā Lielupes bagarēšana un cik tas ir svarīgi jūrmalniekiem?Citās ostās tak notiek saimnieciskā darbība, tās kko pelna. Lielupes ostā kkādas kravas taisās apgrozīt?

Es arī gribu lai to Skaistkalnes ceļu noasfaltē, bet pagaidām kārtā pienākusi Aucei.

Gribēt jau mēs varam daudz ko.

ZZZZ 19.februāris 2023 15:26
1 0 Atbildēt

Jā man ar pa to Bauska/Iecava uz Jaunjelgavas pusi ir pārdomas. Drausmīga grantene. Daudzi brauktu taisnāk, bet patreiz velk uz apvedceļu caur Baldoni. Nevajadzīgs laika un resursu patēriņš, plus ceļu aizņem.

WALA 20.februāris 2023 9:40
0 0 Atbildēt

Par prioritātēm es tev pilnīgi noteikti varu piekrist, bet ja reiz vāc balsis, tad tas IMO ir diezgan objektīvs izvērtējums tam "kuram un cik ļoti vajag" ... Gluži tāpat kā satiksmes intensitātes mērījumi uz ceļiem ...

imzz 19.februāris 2023 14:54
0 0 Atbildēt

Ostu spiesti pamest arī daudzi kreiserjahtu un kuteru īpašnieki; Jūrmalas ostas laivu, kuteru un jahtu īpašnieki, burātāju kolektīvi, kā arī Jūrmalas, Rīgas un Jelgavas iedzīvotāji un burāšanas sporta atbalstītāji tāpēc aicina: 1. nekavējoties uzsākt avārijas situācijas likvidāciju Lielupes grīvā...

Aha. Kāds labums no īpašuma pie Lielupes un kreiserjahtas, ja nevar izbraukt jūrā. ( Hm. caur Buļļupi nrvar izlīst ? )

Iautofans 19.februāris 2023 15:50
1 0 Atbildēt

Protams ka var! Vaimanu jau ceļ tā saucamā osta kas ir "Uzvarā", visi pārējie mauc pa Buļĺupi bez problēmām.

Opis 20.februāris 2023 9:29
2 0 Atbildēt

Mauc biezie ar motorenēm. Bet buru jahtas ir iesprūdušas Lielupē un ārā netiek, jo Buļļupē ir tilts!

es 19.februāris 2023 16:08
0 1 Atbildēt

Jā, lai jūrmalnieki maksā un atjauno!

Pagooglējiet 19.februāris 2023 16:25
8 0 Atbildēt

Jūrmalnieki trusim nopirka jau zelta ķēdi un apmaksāja narkoārstēšanos.

Padziļināšanai naudas nepalika

Krotow 19.februāris 2023 19:39
0 0 Atbildēt

+1

0pis 19.februāris 2023 17:30
2 1 Atbildēt

Nesapratu, kas ir jāglābj? Dažu cilvēki iespēja ar laivu izbraukt no Lielupes līcī? Upi jau glābt nevajag - ūdens vienmēr atradīs ceļu līdz jūrai, tas vienmēr tā notiek.

vietējais 19.februāris 2023 17:32
1 0 Atbildēt

Pareizi! Labāk glābt Daugavu, iztīrīt un padziļināt. Šī ziema parādīja vājās vietas.

Ome 20.februāris 2023 9:30
0 0 Atbildēt

Piedodiet, man tas Opis neko nejēdz, bet vienmēr grib būt eksperts hidroloģijā!

Kanibaals 24.februāris 2023 14:04
0 0 Atbildēt

Lielupes gultne ir mainīga, varēs bezgalīgi cīnīties ar tās padziļināšanu. Nelietderīgs pasākums.

Slinkais 19.februāris 2023 20:51
4 1 Atbildēt

vasarā pie tās ietekas notiekās to nabaga laivotāju orģijas. izmetas krastā kādi 20 laivas un kuteri un uzvedās kā klasiski slāvi. tas nevairo manu līdzjūtību pret šo hobbiju. lai iet dēt)))

Opis 20.februāris 2023 9:25
9 0 Atbildēt

Kamēr bija zvejnieku kolhozs, tikmēr bagarēja Lielupes ieteku ieteku. Kolhoza nav, neviens nebagarē, bet Jūrmala iegulda miljonus jahtu ostā, kurā neviena jahta nevar iebraukt, jo grīva tik sekla, ka var pārbrist!

Man jau liekas, ka tur vajag molu-jūras vārtus, citādi bagarēšana būs mūžīga! Ja nebagarēs, un nebūvēs molu, Lielupe grauzīs nost krastu Rīgas virzienā, bildē to jau labi redz!

Slinkais 20.februāris 2023 10:10
1 0 Atbildēt

Pārbrist ar kājām gan nekad nevarēja. Labākajos gadijumos paliek kādi 15m dziļuma

Opis 20.februāris 2023 12:57
0 0 Atbildēt

Agrāk nevarēja, jo bagarēja! Tagad, kopš 2021.gada var, jo dziļums ir no 0,9m-1,7 metri.

www.jurmalasosta.lv/pazinojums-pa...gacija-slegta/

Slinkais 20.februāris 2023 13:36
0 0 Atbildēt

Pārbrist 1.7 dziļumu)) nu veiksmi))) vasarā ejot gar jūru pārgājienā, šķērsojām vienu grīvu, kur bija ap 1.5m un ar neparedzamām bedrēm. Ar somu virs galvas, tas bija diezgan ēkstrēms piedzīvojums

Porziņgis 20.februāris 2023 16:23
2 0 Atbildēt

Ha, ha, ha......sīkais!

iAuto 20.februāris 2023 11:29
1 0 Atbildēt

Brīnos, ka neviens jahtinieks nevar ierakstīt - vispār jau vairums motorjahtu tur tiek, jo iegrime tām ir neliela.

Lielākā problēma ir, ka nevar iebraukt tieši burātāji. Iegrime tur atkarībā no ūdens līmeņa ir ap 80 cm līdz 1.50 m vai vairāk.

Varbūt kāds no Usmas tomēr saņemsies un ierakstīs

Fāters 20.februāris 2023 12:44
2 0 Atbildēt

Tur pat bērnu švertjahtas netiek cauri vasarā, es tur nemēģinātu ar Motorjahtu braukt cauri! Tikai ar kaut ko vieglu, ar nelielu iegrimi, bet tas nav nopietni!

Nav saprotams, kāpēc Uzvarā pilsēta ir uzbūvējusi jahtu ostu ar jaunām piestātnēm, ja tur var piestāt tikai makšķernieku laivas!?

imzz 20.februāris 2023 13:17
1 0 Atbildēt

Nu, lai tad tos Jūrmalas iebraukšanas caurlaižu ieņēmumus arī novirza Lielupes grīvas bagarēšanai.

Ivars 20.februāris 2023 17:19
0 0 Atbildēt

Nu i nafig. Baigi daudz mums to "biezo" saviesies. Nu ar vēl zinot ka 93% Jūrnakas īpašumu katviešiem nemaz nepieder. Kam tad to ostu celsim - "tautiešiem"? Varbūt tomēr paneidzam vienu lielo projektu Skultes gāzes termināli un Rail Baltica? A to visu apgrāvsta un jēgas nekādas.

Jūrmalnieks 21.februāris 2023 8:21
1 1 Atbildēt

Tev ir tipiska lauku pāķa domāšana, ja man nav jahtas, tad tas nav vajadzīgs! Tev arī prāmis nav, bet Rīgā ir prāmju osta un piestāj kruīzu kuģi, kas atved tūristus! Tas pats ar Jahtu ostām, daudzi zviedri un vācieši ceļo ar jahtām un viņiem vajag ostas, kur piestāt. Par piestātni maksā, iet iepirkties uz veikaliem, jahtām vajag rezerves daļas un to visu viņiem tirgo vietējie! Jo vairāk tūristu, jo vairāk pērk un silda ekonomiku.

asd 20.februāris 2023 19:05
0 0 Atbildēt

Kuram tad tur ir nauda jūrā iziet? Labākajā gadījumā ar piepūšamo airu laivu.

SUP 21.februāris 2023 11:39
1 0 Atbildēt

Es tur braucu ar SUPU un norāvu uz mutes, jo SUPam spura zemē ierakās!

Vernons 21.februāris 2023 13:35
0 0 Atbildēt

uRlmala,mana uRlmala

Pļurkt 21.februāris 2023 15:41
0 0 Atbildēt

Bērnībā reizi sanāca izpriecas pēc braukt ar Raķeta no Rīgas krastmalas uz Dzintariem Lielupē.

Man patika.

650 22.februāris 2023 2:47
1 0 Atbildēt

To upi vaig aizbērt ciet un to piestātni pārcelt uz Kauguriem. Tur (katru gadu) esot pietiekoši dziļš un aktīvi darbojas visi piekrastes servisi.

Slokas karjēra krastā ir attīstīta remontbāze un augu dien nakti pieejamas (visas) rezerves daļas.Turpat netālu dzelzs ceļa stacija,spēļuzāle un/vai bērnu dārzs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti