Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Anna, 6.februāris 2009 0:00
Labdien!
21.01.2009 jau jautāju par savu lietu( skat.Labdien!
man ir tada situacija: decembri notika gadijums, a/m ir loti smagi cietusi ( izsauti aerbagi ut.t.)ir Balta kASKO. aiztransportejam auto uz vinu piedavato servisu, pec menesa pazino, ka riepam bija nodilums pa lielu un tapec ir atteikums izmaksat atlidzibu.sa menesa laika vairakas reizes esmu zvanijusi uz Baltu, atbilde bija viena- izskatam tami.vai Baltai bija tiesibas bez manis merit nodilumu? ( jo atskiriba starp nepieciesamo ir tikai 4 mm) kur un kas( kada firma? vai neatkrigs eksperts) to nodilumu var parmerit? jo gaju ar tam riepam teh.apskati un nekadu pretenziju nebija...paldies jau ieprieks!
Atbilde:
Ēriks Griģis:

1. Protektoru var izmērīt remontservisā vai cits OCTA eksperts ārpus BALTA.
2. Protektora augstumu apdrošinātāja speciālists ir tiesīgs mērīt, lai noteiktu Jūsu atbildību par radītajiem zaudējumiem un attiecīgi pieņemtu ļēmumu atlīdzības lietā. Tas biežāk tiek mērīts OCTA gadījumos.
3. KASKO gadījumā ir jāizlasa apdrošināšanas noteikumos, vai nodilis protektors ir par iemeslu atlīdzības atteikumam.
Ja tā, tad kāda ir mērīšanas kārtība, kā tiek mērīts protektora augstums vai tā dziļums, kā Jūs uzaicinās piedalīties apskatē, lai piekristu un parakstītu mērījuma rezultātus vai mērījuma rezultātiem celtu pretenziju.
4. Ja nekā tāda nav bijis, tad pieprasiet un saņemiet rakstisku zaudējumu atteikumu un atļauju izņemt automobili no servisa.
5. Kad apdrošinātājs uzraksta atļauju izņemt auto no servisa, tad servisā organizējiet komisiju, kurā piedalās viens jurists, divi eksperti, ja iespējams - viens no BALTAs, viens no servisa, sastādiet apskates un mērījumu protokolu, visi to parakstiet. Ja protektora augstums atbilst ziemas vai pārējai sezonai noteiktajam un nav pretrunā ar atlīdzības saņemšanu KASKO apdrošināšanas noteikumos rakstītajam, tad pārdodiet savu automobili un iesniedziet tiesā prasību apdrošinātājam atlīdzināt zaudējumus apmērā, ko sastādīja apdrošinātāja noteiktais serviss.



tagad esmu saņemusi atteikumu no Baltas:
varbūt Jūs ieteksiet kādus ekspertus, kas varētu pārmērīt protektoru. JO Balta man nepiedāvāja piedālīties mēŗisāna....
Ēriks Griģis:

Ekspertu saraksts:
www.ltab.lv/lv/informacija-ekspe...

Strīdus gadījumam ar apdrošināšanas sabiedrību iesaku Jums Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja galveno tehnisko ekspertu
Ansi Troici
Lomonosova iela 9,
Rīga LV - 1019
Tālr.: (+371) 67114300
vārdskristaps, 3.februāris 2009 0:00
sveiki lieta sekojosa operativais transportlidzeklis sasita manai masinai visu labo pusi kad ierados policija 1 reizi pateica ka esot vainigs es un uzlika 30 ls sodu pec tam uzraxtiju iesniegumu un tgt lieta tiek izkatita velreiz auto ir noteikta autotehniska ekspertize bet vestule kas man atnaca nav raxtits kas man butu jadara respektivi vai vini pasi sazinasies vai ari man vajadzetu kautkur doties?
Ēriks Griģis:

Ja auto ir pie Jums, tad zvaniet izmeklētājam, kā sazināties ar ekspertu vai kad tiks veikta ekspertīze.
ina, 2.februāris 2009 0:00
Bet KASKO noteikumos rakstīts šādi:
3.4.1. Transportlidzekla zadziba - slepena vai atklata apdrošinašanas objekta nolaupišana vai nolaupišanas meginajums, ja apdrošinašanas objekts ir parvietots no ta novietošanas vietas;
3.4.2. Transportlidzekla laupišana - ar vardarbibu vai vardarbibas piedraudejumu saistita apdrošinašanas objekta nolaupišana vai nolaupišanas meginajums;
3.4.3. Trešo personu prettiesiskas darbibas risks - trešo personu veikta apdrošinašanas objekta prettiesiska iznicinašana, bojašana, DAĻU vai PAPILDUS APRĪKOJUMA ZĀDZĪBA.

Iznāk taču, ka piemērojams 3.4.3., jo laupīšana atkrīt un auto netika pārvietots (pēc tā atkrīt arī 3.4.1., kur skaidri un gaiši definēts, "ja apdrošinašanas objekts ir parvietots no ta novietošanas vietas"; jeb šeit kā objekts jāņem nevis AUTO, bet nozagtais BAMPERS UN SPOGULIS, kuri tika pārvietoti no notikuma vietas :) ) un NOTEIKUMOS iekļauts "Trešo personu prettiesiskas darbibas risks - trešo personu veikta .... daļu vai papildus aprikojuma ZĀDZĪBA". Ne tikai kā jūs iepriekš rakstījāt izdara bojājumus - izsit, saskrāpē, salauž, aplej, iekož...", bet arī "trešo personu veikta .... daļu vai papildus aprikojuma ZĀDZĪBA".

Paldies vēlreiz!
Ēriks Griģis:

Nezinu, kas ir rakstīts KASKO noteikumos.
Ja pēc KASKO noteikumiem ir tā, kā rakstāt, tad Jums jāsaliek kopā prasība, atlīdzināt zaudējumus ar atbilstošo pašrisku. Prasības iesniegšanas vieta - tiesa vai pats apdrošinātājs, Jums jāizvēlas kopā ar juristu vai savu advokātu.
Tā kā katrs apdrošinātājs sastāda atšķirīgus KASKO noteikumus, tad ir svarīgi tos izlasīt.
Ja apdrošinātājs atsaucas uz neatbilstoša punkta KASKO noteikumos, un Jūsu rakstītais par to liecina, tad Jums ir jāizcīna sava taisnība.
1. Manuprāt zādzība ir zādzība un to apstiprinās jebkura tiesa, tāpēc dodiet juristam izlasīt noteikumus pilnībā un lai viņš salīdzina tos ar polisē uzrakstīto.
2. Apdrošināšanas objekts ir automobilis, nevis bamperis un spogulis. Tas, kas nav uzrakstīts par objektu un trešo personu, ir zādzība. Savukārt, "... 3.4.3. Trešo personu prettiesiskas darbibas risks - trešo personu veikta apdrošinašanas objekta prettiesiska iznicinašana, bojašana, DAĻU vai PAPILDUS APRĪKOJUMA ZĀDZĪBA..." skaidri norāda uz 70,- Ls pašrisku.

P.S.
Tā kā šādas sabiedrības noteikumus nēesmu lasījis, tad svarīgi izlasīt visus noteikumus pilnībā un salīdzināt tos ar polises datiem. Tas ir Jūsu jurista darbs.
nunu, 2.februāris 2009 0:00
Labdien!

Pirms pāris gadiem pieļāvu kļūdu – vecais auto pārdots paziņas paziņam, nenomainot īpašniekus CSDD, vien atdodot tehnisko apliecību. Auto vecs un visticamāk nav darba kārtībā. Šobrīd vēlētos to sakārtot, bet diemžēl toreizējais pircējs vairs nav atrodams. Kā viskorektāk varētu atrisināt šādu situāciju? Paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

Zvaniet, lūdzu, uz CSDD info t. 67025777, pirms tam sagatavojiet atbildes uz jautājumiem par automobiļa reģistrācijas, pārdošanas un noņemšanas no uzskaites datiem.
ina, 2.februāris 2009 0:00
Labdien!
Vai automašīnas bampera & miglas lukturu, sānu spoguļa un parkošanās sensoru zādzība ir klasificējama kā "zādzība un laupīšana" jeb "bojājumi un trešo pers. prettiesiska darbības"? Apdr. komp. paziņoja, ka tāpēc , ka nozagts bampers ar miglas lukturiem, tā ir "zādzība un laupīšana" un tika piemērots 10% pašrisks.
(Polisē pašrisks: zādzībai&laupīšanai 10%, bojāejai 10%, "bojājumi un trešo pers. prettiesiska darbība" 70 Ls.
Bet pēc NOTEIKUMIEM iznāk, kā zādzība& laupīšana ir tad, ja auto pārvietots vai veikts auto zādzība/laupīšanas meģinājums. Bet auto netika prettiesiski pārvietots un arī nav aizdzīšanas meģinājuma! Auto tika apzagts (bampers & miglas lukturi, sānu spoguļi un parkošanās sensors).
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jūs prasiet "Vai automašīnas bampera & miglas lukturu, sānu spoguļa un parkošanās sensoru zādzība" ir zādzība?
Atbilde.
Jā, tā ir zādzība, pārvietojot auto, vai atstājot to nepārvietotu, jo tiek zagtas auto detaļas.

P.S.
Laupīšana.
Kāds vēršas pret Jums, ierobežojot Jūsu pretošanos, un nolaupa a/m detaļas, braucot vai nebraucot ar auto.

Bojājumi un trešo pers. prettiesiska darbība.
Nezināma trešā persona izdara bojājumus - izsit, saskrāpē, salauž, aplej, iekož... . Auto atrodas kustībā vai stāvvietā.
vārds, 1.februāris 2009 0:00
Labdien.
Kādu laiku atpakaļ Jūs prezentējat pamatīgus autoskolu pasniedzēju metodiskos materiālus. Toreiz arī tika runāts par instruktoru metodiskajiem materiāliem. Kāda situācija ir uz šo brīdi - vai šie materiāli ir nopērkami un ja ir, tad kādas ir cenas? Paldies.
Ēriks Griģis:

Katram jaunajam instruktoram, kurš par tādu mācās, šī metodika ir obligāta - tā ir jāiemācās no galvas. Par braukšanu ceļu satiksmē, katrs jaunais instruktors metodiku trīs krustojumu izbraukšanai un dzelzceļa pārbrauktuves šķērsošanai apraksta savā kursa darbā. It kā visiem jaunajiem viņa tiek pasniegta mācību laikā un katrs šo metodiku apraksta ieskaites saņemšanai.
Profesionālajiem autoskolu pasniedzējiem un instruktoriem ir jāsagatavo šāda metodika C un D kategorijas vadītāju apmācībām lekcijas veidā un tā tiek prezentēta apmācību laikā.
Kopumā - visiem tiem, kas ir mācījušies LPAF apmācību kursos vai piedalījušies kvalifikācijas apmācībās - šī metodika ir. Tāpēc nav domāts tādu produktu pārdot un šai metodikai nav noteikta pārdošanas cena.
vārds Māris, 28.janvāris 2009 0:00
Manā OCTA situācijā bija iesaistītas trīs automašinas un divas tika atzītas par avārijas izraisītājām no ceļu policijas puses, viena auto apdrošinātāji man samaksāja 50% un par atlikušo atlīdzibu norādija griezties pie otra izraisītāja apdrošinātājiem, bet otra kompāija atteica,, minot ka viņi mani atzinuši par 50% vainīgu (protams, nekādi pierādījumi neitka minēti, vnk tas tika paziņots un viss), kaut gan policijas izziņā tas nav minēts! Vai varu vērst prasību tiesā par atlikušo 50% atlīdzības piedziņu no tā autovadītāja kura octa apdrošinātāji atteica man izmaksu, jo policija arī viņu ir atziņusi par izraisītāju un uzlikusi viņam Ls30,00 naudas sodu?
Ēriks Griģis:

Jā, varat. Lai viņš pēc tiesas tiek galā pats ar apdrošinātāju, kuru izvēlējies, lai noslēgtu OCTA līgumu.
vārdsAndris, 26.janvāris 2009 0:00
Labdien
Paziņa apdzīvotā vietā,zīmes apdzīt aizliegts zonā,veica kreiso pagriezienu ar ieslēgtu kreiso pagriezienu,aizmugurē braucošais automobīlis tuvojās ar labu ātrumu,tā kā bija apsnidzis un slidens viņam bija bremzēt pa vēlu,un viņš pa kreiso pusi veica apdzīšanas manevru,paspēja apdzīt līdz pusei un dabūja sitienu pa labajām sānu durvīm un tā rezultātā ietriecās kreisajā apmalē stabā.Tādā situācijā kurš vainīgs(liecinieku nav),KASKO negrib maksāt paziņai naudu jo skaita ka vainīgs tas kurš zīmes zonā redzot ka ieslēgts virzienrādītājs ,sāka apdzīšanas manevru.Bet policija skaita vainīgu to kurš veica kreiso pagriezienu. Ar cieņu.
Ēriks Griģis:

1. Policija.
2. Apdrošinātājs.
3. Kasko.
Apskatīšu šīs trīs pozīcijas atsevišķi.
1. CP.
Sitiens apdzenošajam pa labās puses durvīm - vainīgs apdzenamais, kāpēc grieza pa kreisi virsū blakus braucošajam, ja labi redz, ka viņam blakus brauc automobilis.
2. Apdrošinātājs.
Kāpēc maksāt, ja rupji pārkāpj braukšanas ātrumu, apdzen, kur aizliegts, apdzen, kad aizliegts.
3. KASKO
KASKO jau ir domāts vainīgajam īpašniekam, īpaši gadījumos, kad OCTA nedarbojas. Ja apdrošinātājs atsakās izmaksāt, tad šim iemeslam KASKO noteikumos ir jābūt ierakstītam, ka šādā gadījumā zaudējumu atlīdzība tiek atteikta. Ja tas nav ierakstīts, tad prasiet apdrošinātājam rakstiski paskaidrot atteikuma iemeslu un gatavojaties iesniegt prasību tiesā.
KASKO darbojas gan uz vainīgu apdzenamo, gan vainīgu apdzenošo. Tikai svarīgi ir noteikumos izlasīt, kādos gadījumos KASKO paredz atteikt zaudējumu atlīdzināšanu.
Dāvis, 25.janvāris 2009 0:00
Braucu ar mašīnu. No sānceļa griezās virsū mašīna un tieši aiz viņas priekšā izskrēja suns. Rezultātā suns beigts un mašīnai priekšā bamperis, lukturis un kreisais spārns sadaudzīts. Zvanīju policijai, šie teica, ka jādabūn īpašnieks. Tā nu safotogrāfēju turpat notikuma vietā gan suni, gan mašīnu. Tā kā dzīvoju mazpilsētā domāju īpašnieku atrast nebūs problēmas. Suns bija šķirnes, ar siksniņu. Kā būtu jārikojas tālāk? Kādas iespējas caur OCTA saņemt kādu atlidzību?
Ēriks Griģis:

Jau atbildēts.
Dāvis, 25.janvāris 2009 0:00
Braucu ar mašīnu. No sānceļa griezās virsū mašīna un tieši aiz viņas priekšā izskrēja suns. Rezultātā suns beigts un mašīnai priekšā bamperis, lukturis un kreisais spārns sadaudzīts. Zvanīju policijai, šie teica, ka jādabūn īpašnieks. Tā nu safotogrāfēju turpat notikuma vietā gan suni, gan mašīnu. Tā kā dzīvoju mazpilsētā domāju īpašnieku atrast nebūs problēmas. Suns bija šķirnes, ar siksniņu. Kā būtu jārikojas tālāk? Kādas iespējas caur OCTA saņemt kādu atlidzību?
Ēriks Griģis:

Tā kā suns nav apdrošinājis savu OCTA, tad no viņa apdrošinātāja nedabūsiet neko, jo tāda vnk. nav.
Par sava automobiļa remontu varat prasīt atlīdzināt suņa īpašniekam, ja tādu atradīsiet.
Suņa īpašniekam rakstiski ir jāapstiprina, ka viņš tāds ir, vai Jums īpašnieka dati (pierādāmi) jāatrod pēc datiem uz suņa kakla siksniņas.
Pirmā iespēja - vienošanās ar pašu suņa īpašnieku.
Otra iespēja - iesniegt prasību tiesā suņa īpašniekam atlīdzināt CSNg gūtos zaudējumus automobilim.
ilvars, 24.janvāris 2009 0:00
Kādos gadījumos ir pašam jāatmaksā otras a/m remonts, ja ir abpusēja vaina, un cietusas tikai 2 masinas?
Ēriks Griģis:

1. Ja vienojaties ar otru CSNg iesaistīto vadītāju uz vietas.
2. Ja apdrošinātājs piestāda regresa prasību, atlīdzināt izmaksātos zaudējumus cietušajam, ieskaitot ekspertīzes un administratīvos izdevumus.
3. Apdrošinātājam nav iesniegts otrs (Jūs nēesat iesniedzis) saskaņotā paziņojuma eksemplārs.
P.S.
Ja ir abpusēja vaina, tad neredzū skaidru iemeslu, kāpēc būtu jāmaksā otrai pusei daļa no viņam nodarītā zaudējuma. Tad - vai nu nav abpusēja vaina, vai Jūs esat ko ļoti rupji pārkāpis.
vārdsdace morozenko, 22.janvāris 2009 0:00
vai ergo latvija var piespiest samaksat nodaritos zaudejumus masinai kas apdrosinata jusu firma
Ēriks Griģis:

Nav jāpiespiež!
1. Apdrošinātāji savstarpēji veic zaudējumu atlīdzināšanu cietušajiem. Ja atklājas, ka zaudējumi jāatlīdzina citai firmai, nevis ERGO, tad ERGO var palīdzēt savam KASKO klientam šo prasību sagatavot un iesniegt.
2.ERGO var atlīdzināt OCTA zaudējumus pirms cita firma nav pieņēmusi lēmumu par šo zaudējumu atlīdzināšanu. Turpmāk OCTA likumā noteiktā kārtībā ERGO pieprasa atmaksāt citai apdrošināšanas firmai viņu vietā atlīdzinātos zaudējumus.
3. Ja zaudējumus ERGO ir atlīdzinājis citas firmas vietā, tad viņiem ir savstarpēji jāveic izmaksu iegrāmatošana un naudas pārskaitījumi tā, kā to nosaka tiesību akti un OCTA likums.
PS
Man nepieder apdrošināšanas firma, tādā arī nestrādāju un ar apdrošināšanas procesiem nenodarbojos!
vārds, 21.janvāris 2009 0:00
Labdien!
Ar ko atskiras macibas uz "D" kat. un "D" profesionalo?
Kapec labak ir macities uz "D" profisionalo?
Ēriks Griģis:

1. "D" kategorija dod tiesības vadīt autobusu. Kategorija nepieļauj naudas pelnīšanu, vadot autobusu un pārvadājot pasažierus. Ar šo kategoriju, kas iegūta pēc 10.09.2008. nedrīkst strādāt autotransporta uzņēmumā par autobusa šoferi. Lai to iegūtu, sekmīgi ir jānokārto viens valsts teorētiskais un viens braukšanas eksāmens.
2. "D" profesionālā kategorija dod iespēju pelnīt naudu vadot autobusu. Tas ir amata prasmes apstiprinošs dokuments. Lai to iegūtu pēc 10.09.2008., sekmīgi ir jānokārto divi valsts teorētiskie un divi braukšanas eksāmeni.
3. Kas sagaida un kā rīkoties tiem autobusu vadītājiem, kas "D" kategoriju ieguvuši pirms 10.09.2008., rīkojam informatīvos seminārus pasažieru pārvadātāju uzņēmuma vadītājiem, transportlīdzekļu vadītājiem, transporta speciālistiem Rīgā, Bauskas ielā 86, CSDD ēkā, pēc iepriekšējas pieteikšanās un grupu komplektēšanas.
vārds Anna, 21.janvāris 2009 0:00
Labdien!
man ir tada situacija: decembri notika gadijums, a/m ir loti smagi cietusi ( izsauti aerbagi ut.t.)ir Balta kASKO. aiztransportejam auto uz vinu piedavato servisu, pec menesa pazino, ka riepam bija nodilums pa lielu un tapec ir atteikums izmaksat atlidzibu.sa menesa laika vairakas reizes esmu zvanijusi uz Baltu, atbilde bija viena- izskatam tami.vai Baltai bija tiesibas bez manis merit nodilumu? ( jo atskiriba starp nepieciesamo ir tikai 4 mm) kur un kas( kada firma? vai neatkrigs eksperts) to nodilumu var parmerit? jo gaju ar tam riepam teh.apskati un nekadu pretenziju nebija...paldies jau ieprieks!
Ēriks Griģis:

1. Protektoru var izmērīt remontservisā vai cits OCTA eksperts ārpus BALTA.
2. Protektora augstumu apdrošinātāja speciālists ir tiesīgs mērīt, lai noteiktu Jūsu atbildību par radītajiem zaudējumiem un attiecīgi pieņemtu ļēmumu atlīdzības lietā. Tas biežāk tiek mērīts OCTA gadījumos.
3. KASKO gadījumā ir jāizlasa apdrošināšanas noteikumos, vai nodilis protektors ir par iemeslu atlīdzības atteikumam.
Ja tā, tad kāda ir mērīšanas kārtība, kā tiek mērīts protektora augstums vai tā dziļums, kā Jūs uzaicinās piedalīties apskatē, lai piekristu un parakstītu mērījuma rezultātus vai mērījuma rezultātiem celtu pretenziju.
4. Ja nekā tāda nav bijis, tad pieprasiet un saņemiet rakstisku zaudējumu atteikumu un atļauju izņemt automobili no servisa.
5. Kad apdrošinātājs uzraksta atļauju izņemt auto no servisa, tad servisā organizējiet komisiju, kurā piedalās viens jurists, divi eksperti, ja iespējams - viens no BALTAs, viens no servisa, sastādiet apskates un mērījumu protokolu, visi to parakstiet. Ja protektora augstums atbilst ziemas vai pārējai sezonai noteiktajam un nav pretrunā ar atlīdzības saņemšanu KASKO apdrošināšanas noteikumos rakstītajam, tad pārdodiet savu automobili un iesniedziet tiesā prasību apdrošinātājam atlīdzināt zaudējumus apmērā, ko sastādīja apdrošinātāja noteiktais serviss.
Edgars, 21.janvāris 2009 0:00
Sveiki!
man ir jautajums, ir notikusi auto sadursme ar elektribas stabu, stabs un auto bojati, izsaukta CP viss ka pienakas. Vai man ir jamaksa par bojato stabu vai octa to samaksa vai ka savadak?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Jums nav jāmaksā. Samaksās OCTA apdrošinātājs tad, kad staba īpašnieks griezīsies pie viņa un iesniegs rakstisku pieprasījumu atlīdzināt zaudējumus.
2. Jūs varat samaksāt arī pats, lai Jums nepaaugstina prēmiju vai neizdomā regresa iemeslu. Tikai tad noformējiet juridiski pareizu abpusējo vienošanos bez turpmākām cietušā pretenezijām ne pret Jums, ne pret apdrošinātāju.
nnn, 18.janvāris 2009 0:00
Kas ir grupa?
Ēriks Griģis:

Grupas apmācība nozīmē to, ka mācību maksu samaksā 15 līdz 20 pretendentu.
vārds, 17.janvāris 2009 0:00
Labdien. Vai šobrīd tiek apmācīti pasniedzēji un instruktori arī citās Latvijas pilsētās, jeb šī apmācība tiek organizēta tikai Rīgā? Cik ilgi jāmācās par pasniedzēju un instruktoru? Paldies.
Ēriks Griģis:

Apmācības notiek tikai Rīgā. Ja āpmācāmo skaits nodrošina grupas apmācības, tad organizējam daļu no apmācībām reģionā uz vietas.
Apmācību laiks ir 6 nedēļas dienas grupā, 9 nedēļas - vakara grupā.
Ja varat mācības uzsākt tūlīt, tad zvaniet: t. 26322578
vārds Maris, 15.janvāris 2009 0:00
Labdien!

Apdrošināšanas sabiedrībai esmu iesniedzis iesnigumu par lietas materiālu kopiju saņemšanu un viņi man šīs kopijas neizsniedz, pārkāpojot Informācijas atklātības likuma 14. panta 2. daļu, kas nosaka, ka 15 dienu laikā jāatbild iesniedzējam, ja informācijai nav nepieciešama papildu apstrāde;
un 3.daļu, kas nosaka, ka 30 dienu laikā atbild iesniedzējam, ja informācijai nepieciešama papildu apstrāde, un ne vēlāk kā 15 dienu laikā paziņo par to iesniedzējam.

Sakiet, lai par šo pārkāpumu šai sabiedrībai uzliktu administratīvo sodu, man ir jāvēršas ar pieteikumu Administratīvajā tiesā? uz kādu pantu pamata man jāpamato pieteikums tiesai?

Paldies.
Ēriks Griģis:

Tiesai iesniegtai prasībai būs jāpievieno Jūsu iesnieguma kopija un apdrošinātāja atbilde, kurā tas atsaka, vai kā citādi jāpierāda laika intervāls. Ja esat iepazinies ar Informācijas atklātības likumu, kuru apdrošinātāji ir pārkāpuši, tad pantus esat jau nosaucis.
Iesaku Jums konsultēties pie Jurista jautājumā, vai Informācijas atklātības likums ir saistāms ar OCTA apdrošinātāju.
Andris, 14.janvāris 2009 0:00
Labdien man ir tāds tīri teorētisks jautājums: Vai Līzinga kompānijām ir likumīgas tiesības pieprasīt veikt KASKO apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:

Ierēdnim ir jārīkojas tā, kā tas tiesību aktos (likumīgi) ir uzrakstīts.
Līzinga kompānija nav ierēdnis, līdz ar to tā var darīt to, kas nav aizliegts.
Ja līgumā līzinga kompānija piedāvā to, ka līzinga objekts turētājam ir jāapdrošina, Jūs parakstāt šo līgumu un prasība apdrošināt nav pretrunā tiesību aktos noteiktajam (tiesību aktos mūsu valstī nav aizliegta KASKO apdrošināšana), tad kompānijai ir likumīgas tiesības to pieprasīt.
Jūsu rīcība.
Vienoties ar līzinga devēju par līguma izmaiņām apdrošināšanas samaksas jautājumā Jums vēlamā apjomā. Iespējams, ka tas palielinās līzinga ikmēneša atmaksas summu.
vārds Vasilisa, 12.janvāris 2009 0:00
Sveicin'ati! Ja esmu izrais'ijusi CS negadijumu un atstajusi negadijuma vietu,vai kasko man atlidzinas zaudejumus par manu auto.Konkretak,nogazu luksaforu.
Ēriks Griģis:

CSN 54. punkta skaidrojums
"...Ja... nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai...", tātad esat saņēmusi rakstisku apliecinājumu no luksofora īpašnieka, ka viņa mantai nav nodarīti bojājumi, jo viņi jau sen gatavojās luksoforu nogāzt, un KASKO zaudējums ir noteiktās robežās, lai par notikušo CSNg nebūtu jāziņo CP, tad neredzu nekādu iemeslu, lai atteiktu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti