Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārdsVIESTURS, 30.novembris 2008 0:00
Sveiki!Smagais apdzenot izraisīja avāriju,neapstājoties aizbrauca.Vieglais izskatās neremontējams,kasko nav.Ir liecinieks(aiz smagā brauca)kas notikušo redzēja,bet tumsā un lietū numuru nepiefiksēja.Kādi varianti zaudējumu atgūšanai.
Ēriks Griģis:

Tikai viens variants! Jums ir jāgriežas pēc palīdzības pie OCTA (sava) apdrošinātāja un jāizmanto visas iespējas no liecinieka uzzināt kravas auto reģistrācijas numurzīmi!
vārds, 28.novembris 2008 0:00
Labi un ka ja piemeram man ir bta apdrosinasana man ka izraisitajam atnem bonusu u uzliek dargaku apdrosinasanu, kadu klasi es iegusu parejot pie cita apdrosinataja unvai tas bus letak?
Ēriks Griģis:

Citam apdrošinātājam būs redzami Jūsu dati par iepriekšējo apdrošināšanas periodu. Tehniski pie jaunā apdrošinātāja nekas klases samazināšanā un prēmijas palielināšanā nemainās, izņemot gadījumu, ja protat jauno apdrošinātāju pārliecināt, cik izdevīgs un drošs vadītājs Jūs viņa aizsegā būsiet. Tad viņš klasi samazinās atbilstoši B/M sistēmai, bet prēmijas palielināšanā var izmantot mazāk iedarbīgu un klientu saudzējošu paņēmienu - pēc iepriekšējā piemēra - 100 Ls vietā noteikt 80 Ls lielu prēmiju.
maris, 28.novembris 2008 0:00
Labdien.
Situacija tada, kada nakti biju noparkojis savu masinu pie veikala stavvieta, sedejam ar draugu ieksa bij sniegs lietus, braucu ara sajutu sadursmes triecienu ka rezultata izkapjot ara konstateju ka esmu ietriecies taxi neapsaubami izsveru visus par un pret un sapratu ka vainigs esmu es, uzrakstijam saskanoto kgan preteja puse sausmigi negribeja un saskanotais vel lidz sim bridim nav iesniegts, teiksim ta masinas ipasnieks no manis grib piedzit uz "rokam naudu" bet neesu gatavs maksat un tad jautajums par saskanoto.Kops avarijas briza ir pagajusas divas nedelas bet neviena no pusem nav iesniegusi vinu apdrosinatajiem, varbut ir kads variants ka izsprukt jo negribas ne zaudet limeni ne maksat jo cik lasiju apdr.likuma ka avarijas izraisitajam protokols ir jaiesniedz 5 dienu laika, vai ir ta ja vins neizniedz ko vins vel darit griezties policija, jo paliekosi pieradijumi vairs varetu but tikai liecinieki?un vel ta ka auto nav uz mana varda, tad cik saprotu apdrosinasana paliek dargaka ipasniekam?un cik jutami varetu but tas uzcenojums nemot vera ka ar masinu nav bijusi neviena avarija un apdrosinasanas limenis ir +16?
Ēriks Griģis:

1. Saskaņotā eksemplāru atdodiet savam apdrošinātājam.
2. Izstāstiet apdrošinātājam situāciju, ka cietušais grib ar Jums vienoties un saņemt kompensāciju, tikai pēc tam iesniegt saskaņoto Jūsu apdrošinātājam.
3. B/M līmeni zaudēs īpašnieks, kad būs pieņemts lēmums par zaudējumu atlīdzināšanu cietušajam. Ja gadu izdosies novazāt cietušo "aiz deguna", tad līmenis Jūsu vadītā auto īpašniekam saistībā ar šo negadījumu vairs nekritīsies.
5. Par 5 dienām esat lasījis, bet neesat neko sapratis no izlasītā.
5. Starpība ir atkarīga no apdrošinātāja un summas, ko īpašnieks maksā pēc patreizējā B/M.
Piemērs.
Ja par 16 līmenī maksāja 36 Ls, tad pēc izraisīta negadījuma, kur cietušais saņēma atlīdzību ap 1000 Ls, prēmija var uzlēkt līdz 136,- Ls. Ja prēmijā maksāja 50 Ls un zaudējums bija ap 100 Ls, tad prēmija var palielināties līdz 80-100 Ls. No šāda viedokļa vienoties uz vietas par 50-100 kompensāciju būtu pat ieteicams, saņemot par to cietušā parakstītu apstiprinājumu, ka viņam pret vainīgo vadītāju, īpašnieku un apdrošinātāju nav ne finansiālu ne morālu pretenziju.
Bet par jauno prēmiju ar apdrošinātāju tirgosies pats īpašnieks vai viņa brokeris, ja cietušais tomēr iesniegs paziņojumu par CSNg un pieprasījumu atlīdzināt zaudējumus!
6. Ko darīs cietušais? - Jūs, kā transportlīdzekļa vadītājs, nedrīkstat domāt cita vietā!
vārds Stops, 27.novembris 2008 0:00
Kas ir mainījies satiksmes noteikumos saistībā ar apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:

Saistībā ar OCTA apdrošināšanu, izmaiņas ir CSN 35.3. apakšpunktā, kas no CSN ir svītrots.

CSN
"...35. Mehāniskā transportlīdzekļa vadītājam jābūt klāt šādiem dokumen­tiem, kas jāiedod pārbaudei pēc policijas darbinieku, Autotransporta inspekcijas amatpersonu (pasažieru un kravas autopārvadājumu kontroles laikā), robežsargu (uz valsts robežas vai pierobežā) vai muitas darbinieku (muitas zonā) pieprasījuma:...

35.3.
transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdro­šināšanas polise, ja uz transportlīdzekļa nav attiecīgas vizuālās informācijas (uzlīmes) par izdarīto apdrošināšanu;..."


Ministru kabineta noteikumi Nr.929
Rīgā 2008.gada 11.novembrī (prot. Nr.80 21.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumos Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 3.panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumos Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 103.nr.; 2005, 100., 103.nr.; 2008, 26.nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot noteikumu 35.3.apakšpunktu.
2. Papildināt noteikumus ar 42.6.apakš¬punktu šādā redakcijā:
"42.6. nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos."
3. Papildināt noteikumus ar 44.1 punktu šādā redakcijā:
"44.1 Lai nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos, operatīvajam transportlīdzeklim, kas veic aizsargājamo amatpersonu aizsardzību (apsardzi), ir tiesības, izbraucot no kolonnas, aizšķērsot ceļu transportlīdzeklim, kurš, pārkāpjot ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu prasības, rada draudus aizsargājamās amatpersonas dzīvībai vai veselībai."
Ministru prezidents I.Godmanis, Satiksmes ministrs A.Šlesers
Noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 15.novembri.
vārds, 27.novembris 2008 0:00
vai E.Grigis vel joprojam strada par ekspertu? 6 gadi pagaja...
Ēriks Griģis:

Laiks lido!
Vairāk kā 6 gadus diendienā strādāju par skolotāju.
Ja eksperts ir lietpratējs, vai eksperta statusu piešķir tiesa noteiktā procesā, tad zināšanas nemainās no tā, ko tu uzvelc vai par kādu tevi uzskata.
vārdsdfdsfds, 27.novembris 2008 0:00
sdfdsgfdgvdf
Ēriks Griģis:

bgdsf
Juris, 26.novembris 2008 0:00
Vai šodien ir izdevīgāk un lētāk iegādāties auto [ AUDI A6 ], Lietuvā. Un ja tā ir, tad kur tieši? (lietotu)
Ēriks Griģis:

Ieskatieties šeit vai līdzīgās lapās:
www.auto.lt/autoturgus/
suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto/...
Meklēju darbu , 24.novembris 2008 0:00
Sakiet, lūdzu, kur un kā var izmācīties par autoskolas instruktoru?
Ēriks Griģis:

1. Apmācības organizē CSDD.
Apmācības notiek Latvijas Profesionālo Autoskolu federācijā,
Bauskas iela 86, Rīgā,
CSDD ēkā 405. auditorijā.

2. Mācības sākas decembra pirmajās dienās pēc iepriekšējiem pieteikumiem pa tālruni 26322578. Mācību laiki - dienas grupā 6 nedēļas, vakara grupā - 9 nedēļas.

3. Nepieciešama pabeigta vidējā izglītība un ne mazāk kā 3 gadu braukšanas stāžs ar automobili. Pretendentam ir jānokārto iestājekāmens - B kategorijas tests CSDD.

4. Lai mācītos par autoskolu CSN un Satiksmes drošības pasniedzēju, nepieciešama pabeigta augstākā izglītība, ne mazāk kā 3 gadu braukšanas stāžs ar automobili. Pretendentam ir jānokārto iestājekāmens - B kategorijas tests CSDD. Kursu sākums decembrī pēc iepriekšējas pieteikšanās pa tālruni 26322578.
vārds IVO, 23.novembris 2008 0:00
Sveiki.Gribetu pajautat kur butu jagriezas lai sanentu tehniska eksperta apliecibu OCTA-kasko.Un cik ta maksatu.
Ēriks Griģis:

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā
Lomonosova iela 9
Rīga, LV - 1019
Tel.: 67114300
Fakss: 67114333
E-pasts: ltab@ltab.lv
vārds IVO, 23.novembris 2008 0:00
Sveiki.Gribetu pajautat kur butu jagriežas lai saņentu tehniska eksperta apliecibu(OCTA-kasko).Un vik tad maksatu.
Atbilde vēl nav
Sandris , 23.novembris 2008 0:00
Labdien.
Vai latvijā reģistrētam auto braucot uz ukrainu ir nepieciešama "Zaļā karte" vai pietiek ar OCTA?Kur un par kādām cenām var iegādāties "Zaļo karti"?
Ēriks Griģis:

Zaļās kartes sistēmas dalībvalstu biroju saraksts:
www.ltab.lv/lv/greencard/default...

Standartlīgums nedarbojas, Zaļās kartes līgumam ir jādarbojas.
Lētāk uz robežas ir noslēgt vietējo OCTA apdrošināšanas līgumu uz 15 dienām par apm. 5,- Ls. Izvairieties no Piedņestras un Moldovas teritorijām. Tur, iespējams, ja krustojumā stāvēs milicijas automobilis, būs jāatstāj iemaksa par "uzturēšanos valstī". Par milicijas iespējamību ceļa krustojumā vai posmā brīdinās ceļa zīme "DOD" (DAI - dorožnaja avtoinspekcija).

Par Zaļās kartes cenām uzzināsiet, prasot to jebkuram apdrošinātājam, kas piedāvā OCTA apdrošināšanu.
Ēriks, 21.novembris 2008 0:00
Lūdzu izstāstiet kā darbojās auto obligātās apdroīnāšanas bonusa sistēma,ja es ilgus gadus braucu bez avārijāmm,kad gāju kārtējo reizi apdrošināt auto,tad man pateica kaman ir 11.bonusi [ko tas nozīmē] Ja es mainu citu apdrošināšanas firmu vai tie bonusi nāk līdz.
Ēriks Griģis:

Te ir apraksts par B/M:
www.ltab.lv/lv/bm/default.htm
lmarsG, 19.novembris 2008 0:00
Par pēdējo gadījumu (VardsDainis)- tad sanāk, ka kaut nedaudz vajadzēja aizskart pretī braucošo auto, lai no viņa varētu dabūt OCTA atlīdzību. Vai ne Tā?
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas gadījums > ceļu satiksmes negadījums, notiek nejauši. Ja vadītājs apzināti kombinē un veic darbības, lai iepriekšminētais notiktu vai notiktu pareizi, tas nav apdrošināšanas gadījums, bet gan krāpniecība.

Skaidrojums, vainīgais, atbildīgais, atlīdzība, kulaku vicināšana rodas pēc tam, kad negadījums ir noticis. Arī process apskata notikušo pēc tam, kad tas ir jau noticis, nevis meklē iemeslus, kāpēc un kā tas notika.

CSN 113.
1. Ja izveidojas ceļu satiksmei
1.1. bīstami šķēršļi vai
1.2. citas briesmas,
2. kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt,
3. viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai,
4. neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
Lūk, četri punkti, ko pēc negadījuma vērtē, nosakot, vai atbilda vadītāja rīcība noteikumos rakstītajam.
Par šiem četriem punktiem ir vērts apspriesties, lai saprastu, kas vadītāju sagaida, kad viņš nonāk nelaimē.
Jūsu jautājumā apdrošinātājs skaidros tikai 4. punkta neizpildi - pamanot pretī braucošo, Jūs atgriezāt automobili, nobraucāt no ceļa braucamās daļas, ar to nodarot apdraudējumu citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, savam auto bojājumus un sev zaudējumus.

"Sanāk", ka, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību vajadzēja bremzēt, nemainot braukšanas virzienu, un apstāties, neietriecoties pretī braucošajā. Ja atgriežot un izvairoties no tiešas sadursmes, kā rezultatā tomēr sasitāt paša vadīto automobili, izglābāt savu un pretimbraucošo dzīvības, tad esat rīkojies izcili varonīgi, jo nedomājāt pēc negadījuma no apdrošinātāja iegūt naudu automobiļa remontam, bet gan par daudz ko svarīgāku.
Padoms.
Šādiem gadījumiem ir KASKO apdrošināšana.
Piebilde.
1. Automobilī jābūt uzstādītai videokamerai, kas nofilmē pretībraucošo pārkāpēju un atgriešanas manevru ar visām tā sekām, kas būs pierādījums KASKO atlīdzības saņemšanai.
2. Vadītājam jābūt digitālai fotokamerai, lai pēc sadursmes safotogrāfētu negadījuma vietu, pēdas, transportlīdzekļu satāvokļus un to bojājumus pēc sadursmes.
vārdsdsainis, 19.novembris 2008 0:00
esmu cietusais. sekojos negadijums. divas joslas katra uz savu pusi taisns cels tumsa. pretimbraucosa automasina veicot apdzisanas manervu izbrauca man prieksa es noreageju bet rezultats ir gravis ( auto Ir loti dargs ) otra masina apstajas cela mala lai palidzetu ( automasinai nav skrambinas ) un atdzist savu vainu ja piebraucu prieksa. vai okta darbojas saja gadijuma vai ne.
Ēriks Griģis:

Nedarbosies. Vajag prasīt otrā transportlīdzekļla vadītājam rakstiski atzīt savu vainu par notikušo CSNg. Tad, ja iespējams, vienoties par zaudējumu atlīdzināšanu. Ja nav iespējams, tad, balstoties uz rakstisko vainas apliecinājumu, iesniegt prasību tiesā.
Apdrošinātājiem Jūs būsiet pats zaudējumus izraisījušais.
vārdsNATALIJA KINCINA, 17.novembris 2008 0:00
Ka varu nolikt tiesibas Dublinaa latviesu val.?
Ēriks Griģis:

Pameklējiet šeit noteikumus, kā Īrijā gatavojas un kārto eksāmenus. Iespējams, tiek piedāvāta arī valodas izvēle:
www.iol.ie/~idia/Driving_Schools...

Iedomājāmies par autoskolas atvēršanu Īrijā. Pēc sarunām ar Īrijas autoskolu asociāciju (Irish Driving Instruktors Association), ieteikums un patreizējais risinājums mācībām latviešu valodā ir mācīties Latvijā.
No vairāk par tūkstoti sagatavotiem autoskolu pasniedzējiem trīs bija no Īrijas un patreiz arī tur strādā. Savu darba vietas adresi neviens no viņiem nav atklājis.
Autobusa šoferis, 8.novembris 2008 0:00
Vai saņemot D kategorijas tiesības, varu 'vadīt autobusu?
Ēriks Griģis:

Autobusu un kravas automobiļu un to sastāvu vadītāju 2003.gada 15.jūlija Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 2003/59/EK par transportlīdzekļu vadītāju sākotnējo un periodisko apmācību iedala profesionālos un neprofesionālos vadītājos sākot ar 10.09.2008.

1. Ja vadītāja apliecība vadīt D kategorijas transportlīdzekļus iegūta pēc šī datuma (10.09.2008.), tad vadītājs nedrīkst pelnīt naudu, vadot autobusu. Lai saņemtu atalgojumu par savu darbu, vadītājam obligāti ir otreiz jānokārto valsts eksāmens CSDD teorijā un braukšanā.
Atbilde.
Vadīt drīkst savu autobusu, lai izmantotu to paša vajadzībām, bet nedrīkst strādāt uzņēmumā vai/un pārvadāt pasažierus.

2. Ja vadītājs tiesības vadīt D kategorijas transportlīdzekli ieguvis pirms 10.09.2008., tad piecu gadu laikā (līdz 10.09.2013.) vadītājam obligāti jāapmeklē periodiskie apmācības kursi autoskolā.
Atbilde.
Vadīt un pārvadāt pasažierus drīkst piecus gadus pēc noteiktā datuma. Piecu gadu laikā jāapmeklē autoskola un jāpiedalās 35 stundas - 5 dienas, katru pa 7 stundām, periodiskajās profesionālo vadītāju mācībās.

Attiecībā uz C kategorijas transportlīdzekļu un to sastāvu vadītājiem viss iepriekš aprakstītais sāks darboties ar 10.09.2009.
Vladimirs, 7.novembris 2008 0:00
Как вновь созданной региональной автошколе можно вступить, или поддерживать связь с федерацией автшкол ?
Ēriks Griģis:

LPAF
Bauskas 86
LV-1004, Rīga
t. +371 26322578
egrigis@delfi.lv
Sandra, 7.novembris 2008 0:00
Lieta tāda, ka notika avārija. Mēs aizvedām mašīnu uz servisu un viņi teica, ka summu parādīs tāmē. Summa, kuru mums parādīja tāmē ir neatbilstoši augsta pie šādiem bojājumiem. Kad mēs pieprasījām, lai mums uz rokas izsniedz tāmi, viņi atbildēja, ka nevarot, jo tā esot slepena informācija, ka mēs drīkstot to tikai aplukot. Arī kopēt šo "konfidenciālo" tāmi mums neļauj!
Vai apdrošināšanas firmai drīkst mums nedot tāmi? Man ir aizdomas ka tā ir krāpšana!
Ēriks Griģis:

Pēc cietušā pieprasījuma apdrošinātājam cietušais (regresa gadījumā - izraisītājs) ir jāiepazīstina ar atlīdzības lietas materiāliem un jāpaskaidro, kā ir noteikts zaudējuma atlīdzības apmērs.
Apdrošinātājs var dot un var nedot lietas materiālus kopēt pēc saviem ieskatiem, ja lietas virzība procesuāli ir izbeigta un neviens cits process saistībā ar šo lietu nav ierosināts.
vārds, 7.novembris 2008 0:00
Zvaniju atkal Baltai un viņa man paskaidroja, ka it kā es dabūšu to pilno summu , bet viņi tagad mēģina vienoties ar tā otra vainīgā BMW apdrosinātājiem lai tie man maksā otru pusi, jo balta negrib man maksāt visu summu paši, jo gan džips, gan BMW abi esot vainīgi! It kā neliela skaidriba ieviesusies, vai tā ir normāla prakse ka viņi mēģina savā starpā vienoties? jo manī jau ieskrēja tikai džips, ar bmw kontakta nebija!
Es par to 30.septembra avāriju ar 3 (visiem OCTA) iesaistītiem auto!

Māris.
Ēriks Griģis:

Izklausās gan labāk, gan pareizi. Atbildība par CSNg nodarītiem zaudējumiem tiek dalīta abu pārējo vadītāju starpā, bet Jūs tiekat atzīts par cietušo, kas saņem atlīdzību no abām apdrošināšanas sabiedrībām.
Iesaku Jums piezvanīt uz otro apdrošināšanas sabiedrību un pajautāt, vai Jums viņiem atsevišķi jāiesniedz pieprasījums atlīdzināt zaudējumus.
Pēc OCTA likuma Jums arī otrajā sabiedrībā ir jāiesniedz pieprasījums atlīdzināt CSNg nodarītos zaudējumus.
guntars, 6.novembris 2008 0:00
sveiki...
man te viens pazīstams cilvēks izgāja instruktora kursus, nokārtoja valsts eksāmenu teorijā, bet braukšanas eksāmenā 2 reizes izkrita - un trešo reizi vēl nav kartots, jo sanāca izbraukt ārpus Latvijas.
Eksāmeni bija aprīļa, maija mēnesī...
Līdz kuram laikam ir jānokārto tas braukšanas eksāmens, lai nerastos problēmas un cik reizes viņu vispār var kārtot?
Ēriks Griģis:

Trīs reizes. Par ceturto iespēju lemj eksaminators pēc pieļauto kļūdu smaguma pakāpes, skaita, kļūdu atpazīšanas un braukšanas kļūdu novērtējuma pēc CSDD protokola.

P/S/
Autoskolu pasniedzēji var pieteikties profesionālo vadītāju apmācībām, kas sagatavotas atbilstoši Direktīvas 2003/59 EK prasībām.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti