Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds, 6.novembris 2008 0:00
Par to šķēršļa apbraukšanu es neko nepārkāpu, jo es taču viņā neiebraucu, bet gan izvairijos no tā BMW, tad jau sanāktu ka nevienai automašīnai kas piestāj vai griež pa labi nedrīkst braukt garām, jo ir jāparedz ka viņa pēkšņi var griezt pa kreisi, neskatoties man virsū!
Labi, redzēs ko viņi tur pieņems!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Rakstu, ka tikai "no apdrošinātāja pozīcijas" un "iespējams", lai novilcinātu laiku.
Es to nebūt nesaku.
vārds, 6.novembris 2008 0:00
30.septembrī notika sekojoša avārija ar 3 (visiem OCTA) iesaistītiem auto:
Braucu pa ielu ar 50km/h un man priekšā braucošais BMW samazināja ātrumu, ieslēdza labo pagriezienu un grieza neregulējamā krustojumā pa labi, bet kad viņam jau biju gandrīz blakus, viņš neskatoties pārdomāja un sāka griezt pa kreisi (vai arī lai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā) to redzot, es bremzēju un pretējai joslai esot brīvai braucu tajā lai izvairītos no BMW kurš man grieza virsū, izvairīties no viņa man izdevās, bet man aiz muguras brauca džips kurš nepaspēja nobremzēt un iebrauca manas mašīnas labajā aizmugurējā daļā un BMW auto vadītāja durvīs! BMW vadītājs bija iesācējs ar baltajām tiesibām ar M burtu uz auto, blakus viņam bija cilvēks ar 3 gadu stāžu! Izsaucam policiju, mani atzina par cietušo, par vainīgiem atzina gan džipu (jo iebrauca man aizmugurē un BMW sānos), gan BMW jo viņš izraisija avāriju raujot pa kreisi neskatoties, bez pagrieziena utt! Policija man paskaidroja ka jāzvana man ir džipa apdrošinātājam "Balta" jo viņš man iebrauca aizmugurē, savukārt džipam būs jāzvana BMW apdrošinātājm jo viņš izraisija negadījuma! Tas man liekas loģiski, jo ar BMW man saskrieties nesanāca, izdevās izvairīties, kaut gan situācijā vainojams bija tieši BMW!
Tajā pašā dienā 30.sept pa telefonu pieteicu BALTAI savu negadījumu, paziņoju vainīgā džipa polises numuru, auto marku utt, viņi ieveda lietu, piešķira lietas nr., sarunāju ka auto atrādīšu ekspertam vēlāk 10.oktobrī, jo 1.okt man bija jābrauc prom no valsts nebija laika. 10.okt atrādiju eksperts safočēja, teica lai nākamnedēļ piezvanu būs zināma summa par remontu, pēc nedēļas zvaniju viņi pateica summu gandrīz Ls2000, gribēju naudā jo man servisā jau pasūtitas detaļas manam auto utt., 20.oktobrī, pirmdienā, aizvedu viņiem iesniegumu ar kontu uz kuru pārskaitīt naudu, sekretāre pieņēma iesniegumu, nākamajā dienā zvaniju atbildīgiai par manu lietu viņa teica ka līdz nedeļas beigam tiks pieņēmts lemums un būs nauda man pārskaitīta!
Tā nu gaidiju līdz piektdienai, kad pēcpusdienā zvaniju atbildīgajai jo naudas vēl nebija, viņa man pasaka, ka lieta vairs neesot pie viņas, esot tagad pie baltas drošības dienesta, ka viņi lemjot par to lai izmaksātu man tikai 50% no summas, lai zvanot jurijam kurš strādā tajā drošības dienestā un pie viņa esot lieta, zvaniju viņam 2 dienas pēc kārtas uz darbu bet neviens necēlā, tad aizbraucu uz to baltu raunas ielā, tur man iedeva tā jurija mobilo numuru, uzzvaniju šis neesot atkal uz vietas, lai kaut ko pateiktu viņam jāredz lieta tā esot birojā viņš pats šodien nebūs, bet teica ka atceroties ka tur esot dalītā atbildība., karoč pateica lai zvanot tai atbildīgajai par to manu lietu viņš vēl neko nezinot, bet tur esot dalītā atbildība un kaut kas tamlīdzīgs! Pie atbildīgās pašas netiku jo viņai pie telefona jāsēž tapēc runāju biķernieku ielā ar sekretāri, šī man pateica ka 3 mēnešu laikā var pieņemt lēmumu, lai gaidot rakstisku atbildi! Gribēju iepazīties ar to savu lietu lai būtu lietas kursā, bet šī teica ka nedrīkst! Gribēju rakstīt pretenziju, bet šī saka ka jāgaida rakstiska atbilde no viņiem! Tā nu neko vairs nezinu, bet likumā izlasiju ka viņiem jāpieņem lēmums 3 mēn laikā, bet ne vēlāk kā mēnesi pēc pēdejā dokumenta saņemšanas, tā nu gribēju zināt kā es varu uzzināt kad viņi to pēdejo dokumentu ir saņēmuši vai tas ir domāts tas dokuments no policijas par šo avāriju, jo to no policijas viņi jau sen ir saņēmuši!
Nesaprotu kā apdrošinātājs var lemt man par 50% izmaksu ja es neesmu vainīgs, neesmu nevienā ietriecies, nepārkāpu atrumu, policija aprēķinaja ka braucu ar 45km/h, un atzina mani par cietušo!
Un vispār vai viņi drīkst vilcināt to lēmuma pieņemšanu, naudas izmaksu, ja šajā lieta nav nekādu neskaidrību attiecībā uz manu kā cietušā statusu, no policijas viņiem manā lietā ir lēmums ka esmu cietušais utt!
Vnk, man tas ka viņi neizmaksāja to naudu tajā nedēļā kad solija visu sačakarēja, jo serviss pie kura taisīšu jau ir detāļas nopircis, un 17.nov man atkal jābrauc prom no valsts gribēju iedot to auto remontā kamēr neesmu latvijā lai nepalieku šeit bez auto, jo jāremontē vismaz nedēlu esot, bet izskatās ka līdz tam 17.nov viņi to lēmumu nepieņems, nevar viņu kaut kā pasteidzināt?
Ēriks Griģis:

1. Par vilcināšanos.
Policijas lēmums apdrošinātājiem nenozīmē neko, jo LAPK un OCTA savstarpēji nav saistoši.
Novērtējot Jūs kā personu, kura grib tikt pie apdrošinātāju naudas, bet kurai pašai ir iespējas pasūtīt rezerves daļas, strādājot ārvalstīs, apdrošinātājs izskata jautājumu par atlīdzības atteikumu. Lieta tiek nodota tālākai izskatīšanai. Lai novilcinātu lēmuma pieņemšanu par zaudējumu atlīdzināšanu, tiek pasūtīta ekspertīze. Ekspertīze būs pēdējais dokuments, ja nevajadzēs to papildināt ar jauniem datiem, kas radīsies izmeklēšanas laikā. No ekspertīzes rezultātu saņemšanas dienas apdrošinātājs sāks skaitīt mēnesi, šai laikā ar sekretāres starpniecību Jums paziņojot par it kā atlīdzības 50% samazinājumu.
No apdrošinātāja pozīcijas, iespējams, esat pārkāpis CSN 113. punkta prasības attiecībā uz bīstamā šķēršļa apbraukšanu, tad apdrošinātājiem tas būtu jāpierāda, vienlaicīgi arī jāpārliecinās par to, vai Jūs nebūtu apmierināts, saņemot tikai pusi atlīdzības, novilcinot lietas izskatīšanu un radot Jūsos bezcerību, cik ilgi vien iespējams.
2. Pretenziju vai sūdzību par apdrošinātāja darbu varat rakstīt pēc rakstiska paziņojuma saņemšanas.
3. Ja Jums pašam nav laika novilcināšanu pārtraukt, tad meklējiet palīgu, kādu juristu, kas to prasmīgi darītu Jūsu vietā.
Zane, 5.novembris 2008 0:00
Labdien!
Mans tēvs, pensionārs, būdams neuzmanīgs, atpakaļgaitā aizskāra stāvošo auto. Tika izsaukta policija, bet rajona ekipāža bija izbraukusi uz citu notikumu un policijas pārstāvis, kas ieradies, ieteicis par tik niecīgu gadījumu sastādīt saskaņoto paziņojumu, kas arī ticis izdarīts. Tēvs sniedzis visas ziņas par savu auto, apdrošinātāju, utt un pilnībā atzinis savu vainu. Tā kā šāda situācija gadījās pirmo reizi un vecs cilvēks ne īpaši orientējas likumos, viņš jautājis policistam, kā rīkoties tālāk, uz ko saņēmis atbildi, ka, lai gaida ziņojumu no apdrošinātājiem. Tā kā gadījums bija sīks un skramba tēva mašīnā nemanāma un uz apdrošināšanas atlīdzību viņš nepretendēja, tad paļaudamies uz policista teikto, tā arī darīja - gaidīja ziņas no apdrošinātāja(Gjensidige)Gadījums notika jūnija beigās.
Oktobra sākumā tēvs saņēma apdrošinātāju pretenziju par zaudējumu atlīdzināšanu regresa kārtībā. Pretenzijā nekas netika paskaidrots par to, ka tēva darbības vai bezdarbības rezultātā situācija ar atlīdzības izmaksu varētu mainīties. Visi iespējamie dati no tēva puses tika sniegti saskaņotajā paziņojumā, arī likums paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam jāsniedz ziņas pēc apdrošinātāja pieprasījuma. Vai tiešām regresa prasību var balstīt tikai uz to, ka vadītājam ir pienākums iesniegt apdrošinātājam saskaņoto paziņojumu(kas uzreiz netika izdarīts). Saņemot pretenziju, tēvs griezās apdrošinātāju birojā un iesniedza saskaņoto paziņojumu un uzrakstīja paskaidrojumu, tika nosūtīts arī iesniegums, kur izskaidrota situācija un tas, ka šāds sods(Ls500,00) darba nespējīgam pensionāram būtu smaga nasta(4 pensiju apmērā). Vai ir cerība un kāds likumisks pamatojums uz ko varētu balstīties, lai regresa prasība tiktu atsaukta??? Arī civillikums taču runā par vieglu neuzmanību, kad kāds rīkojas ar svešu mantu tā, kā būtu rīkojies ar savējo un viegla neuzmanība nav uzskatāma par vainu, kā arī sauszemes transportlīdzekļu apdr. likums nenosaka terniņu kādā jāiesniedz saskaņotais paziņojums(tagad tas ir iesniegts). Gari sanāca, bet lūdzu padomu!
Ēriks Griģis:

1. Prasot padomu man, Jūsu nojauta ir pareiza - ir jāprasa regresa summu atmaksāt tai personai, kura tās muļķības sastāstīja Jūsu tēvam. Ja tas stāstītājs nebija policists, ja nav pierādījumi par policijas rīkojumu rīkoties pretēji OCTA likumā noteiktajam, kam ticu, ka nav, tad jāiet uzbrukumā apdrošinātājam.
2. Jums būs jāpierāda PAREX bankas izveidotajai struktūrvienībai - apdrošināšanas sabiedrībai, ka viņi nezin likumā noteikto, ka tēvs rīkojās pareizi un atbilstoši OCTA likumā noteiktajam - iesniedza savam apdrošinātājam saskaņotā paziņojuma eksemplāru pēc CSNg tikko tas bija iespējams.
3. Vai iespējams palīdzēt Jūsu Tēvam?
Palīdzēt var attiecīgās valsts iestādes. Tās visas ir likvidētas! Paliek vienīgā iespēja - Tiesa.
4. Vai ir cerība un kāds likumisks pamatojums uz ko varētu balstīties, lai regresa prasība tiktu atsaukta? OCTA likumā tieši šāda regresa prasība ir noteikta. Nezinu nosaukt Jums likumu, kas varētu atsaukt cita likuma - OCTA darbību.
5. "Arī civillikums taču runā par vieglu neuzmanību, kad kāds rīkojas ar svešu mantu..." - regress nav sveša manta, bet prasība, kas noteikta LR tiesību aktā - OCTA likumā. Attiecībā par izraisīto CSNg un neuzmanību šai sakarā Jūsu tēvam netiek piestādīta regresa prasība.
6. Jāatrod kāda iespēja likumā vai Latvijā vienas no vadošajām apdrošināšanas sabiedrības darbībā pierādīt, ka Jūsu tēvs ir rīkojies pareizi un apdrošinātāji - turpretī aplam.
Kā Jūs domājat, Zane? Ja es to šeit uzrakstīšu, kā Jūsu tēvu sagaidīs apdrošinātāji?
Didzis, 4.novembris 2008 0:00
Sveiki!
Lūdzu sniegt knsultāciju: Veikala stāvlaukumā citas a/m vadītājs pēc apstāšanās atverot savas a/m vadītāja durvis iebuktēja manas stāvošās a/m durvis. Vadītājs savu vainu bojājumu nodarīšanā atzina un uz vietas tika sastādīts saskaņotais paziņojums. Pēc tam griezos pie viņa OCTA apdrošinātāja, kurš savukārt atteicās veikt a/m remontu, pamatojoties uz ceļu satiksmes likuma 5. pantu un 1971. gada 04. maija konvenciju, kurai Latvija ir pievienojusies 2000. gada 15. maijā. Ko šajā situācijā ir iespējams darīt. Paldies!
Ēriks Griģis:

Prasiet vainīgajam atlīdzināt zaudējumus. Ja viņš atsakās atlīdzināt, tad sagatavojiet un sniedziet prasību tiesā.
Inga, 28.oktobris 2008 0:00
Mans auto (Honda Civic 2004.07 , nobraukums 55 000km)nokļuva satiksmes negadījumā, esmu cietusī persona. Auto ir bojāta praktiski visa priekšpuse : bamperi, optika, kapots, plaukti, spārni , radiators u.c. Gjensedige eksperts nepiekrīt a/m remonta izcenojumiem Bensons Auto , uzstājot , ka auto ir lietots un visām detaļām , kas tiks nomainītas un kuras var būt lietotas, jābūt lietotām. Vai vispār tiek ņemts vērā a/m reālais stāvoklis pirms negadījuma , tas , ka mašīnai ir tikai 55000 nobraukums, vai arī tiek ņemtas tikai izmaksas no tabulām? Ja tiek izmantotas lietotas detaļas, vai man ir tiesības pieprasīt , ka tās nedrīkst būt vecākas par 2004.gadu un ne no , piem.300 000 nodzītas mašīnas ?
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Tiek ņemta vērā iespēja atremontēt automobili pirmsavārijas stāvoklī.
2. Tiek ņemta vērā automobiļa atbilstība tehniskajām prasībām, lai tas varētu piedalīties ceļu satiksmē. Netiek paaugstināta automobiļa faktiskā vērtība, ja tas ir tikko remontēts. Izņēmums - motora maiņa, papildus iekārtu uzstādīšana, kas dokumentāli jāpierāda un cena jāpamato.
3. Ja eksperts uzstāj un serviss rīkojas pēc uzstājīga eksperta ieteikuma, tad serviss atbild par automobiļa drošību ceļu satiksmē. Servisam prasiet dokumentālu apliecinājumu, lai serviss apstiprina to, ka lietoto detaļu uzstādīšana (nosaukt detaļas) neietekmēs kustības drošību ceļu satiksmē.
4. Nelielais nobraukums tiek ievērtēts, nosakot automobiļa faktisko vērtību, ja runa ir par automobiļa bojā eju un nobraukumu var dokumentāli pierādīt (piem., ar servisa grāmatiņu).
5. Detaļu izmaksām no tabulām piemēro automobiļa kopējo nolietojumu, kas ir atkarīgs no nobraukuma un tā dokumentāla apstiprinājuma.
6. Pieprasīt, protams, ka vajag, un apliecinājumu tam ar (no kāda automobiļa detaļas izmantotas). Neņemos spriest, kādu tiesvedību Jūs varētu uzsākt pret remontservisu, ja viņi nespētu pamatoti pierādīt, no kura automobiļa remontā izmantojamās detaļas ir iegūtas.
Galvenais ir garantijas vēstule, ka lietoto detaļu uzstādīšana neietekmēs satiksmes drošību.
Elizabete, 24.oktobris 2008 0:00
Labdien!
Mans tēvs, pensionars, kurš likumus labi nepārzin, bet tajā dienā ļoti steidzās, pie veikala ar savu busiņu iebrauca apgaismes stabā., ka abi divi gaismekļi nokrita zemē. Tā kā steidzās viņs ļoti un dikti, bija ieplānojis tālu braucienu un par sekām viņam nebija ne jausmas, no notikuma vietas aizbrauca, prātojot, ka ja vajadzēs viņu atradīs un viņš to situāciju atrisinās. Protams nepagāja ne pāris dienas, policija viņu atrada, rezultatā viņš samaksāja sodu Ls100 par to, ka atstāja notikuma vietu. Tēvs bija ļoti sašutis, kad 3 mēnešus vēlāk no apdrošināšanas sabiedrības, kurā bija iegādāta OCTA polise, atnāca pretenzijas vēstule par zaudējumu atlīdzību. Zaudējumi tika aprēķināti nu ļoti labi, jo divi nokritušie gaismekļi, kuru cena ir lielākais 200Ls par abiem kopā un ar uzst ādīšanu jopā, tika novērtēti par 800Ls. Un man ir jautājums:
Tas, ka iesniegt regresa prasību apdrošinātājs ir tiesīgs, ir saprotams, bet kādā veidā var apstrīdēt nodarīto zaudējumu summu? Kur griezties? Jo es tā saprotu, ka, ja tēvam OCTA polise nebūtu, tad viņš samaksātu sodu par to ka nav OCTA polise, lielākais Ls 50 un tad veikalam savi izdevumi par stabu nomaiņu būtu jāpierāda, kā noteikts civillikumā, neviss kā tagad, kad remonta tāmi sastādīja mīklains eksperts par 800 Ls? Vai aprēķinot un izmaksājot veikalam apdrošināšanas atlīdzību nevajadzēja kaut kā paziņot vainīgai personai, kuras dati bija atstāti gan policijā, gan bija apdrošinātājam?
Pie kam tēvs bija iegājis AAS Balta Olaines filiālē, kur PROFESSIONĀLS darbinieks viņam bija pateicis, ka nav ko uztraukties, te tak ir situācija ar stabu un mašīnu, nau ko panikot, OCTA ir tikai kad divas mašīnas saduras. Protams atbilde tika sniegta mutiski, traču tēvs bija nomierinājies un pat necentās sazināties pats ar veikalu par zaudējumu atlīdzību...
Iepriekš paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

1. Tiesā, iesniedzot prasību paskaidrot, kā noteikta zaudējumu atlīdzības summa, un atbildēt, kāpēc Jums ir aprēķināta cita zaudējumu summa, par kuru piekrītat izpildīt regresa prasību.
Cita zaudējumu summu iegūst, ja remonta tāmi sastāda, piem., Lattvenergo pazīstams eksperts.
2. Sods ir par LAPK pārkāpumiem ceļu satiksmē.
3. Apdrošinātājiem OCTA likums nosaka iespēju regresa gadījumā saņemt izmaksāto zaudējumu atlīdzības summu + ekspertīzes izsdevumus + administratīvos izdevumus.
Tāpēc regresa prasībā uzrādītā summa arī būs augstāka par zaudējumu atlīdzībā izmaksāto.
4. Vainīgajam OCTA likums neparedz paziņot...pašam vainīgajam ir jāpaziņo savam OCTA apdrošinātājam rakstiski par notikušo CSNg un tajā nodarīto.
5. Tēvam jāzin, ka OCTA apdrošināšana ir tiesību aktos noteikts ekonomiski brīvs tirgus, kur svarīgākais uzdevums pārdevējam ir tikt pie svešas naudas, pārdodot TICĪBU, ka tā nekad nav un nevar būt!
Māris, 23.oktobris 2008 0:00
Man KASKO polisē pašrisk 0 Ls un pašrisks pie zādzības ar 0 Ls. Nolietojums man ir 1% par to man jautājumi nav, bet vai viņi drīkst mašīnai aprēķināt 20% vērtību nekā tā bija Polises līguma slēkšanas brīdī. Vai vari ieteikt personu pie kā var griezties par šo lietu?
Ēriks Griģis:

Iekams nēesmu redzējis polisi un lasījis KASKO apdrošināšanas noteikumus - neko nevaru ieteikt.
Reklāmā ir teikts, ka līdz 5 gadus vecus automobiļus zādzību riskam apdrošina bez pašriska. Ja līgums tika atjaunots, vai 5 gadi nav garām?
Apdrošinātājam cietušais ir jāiepazīstina ar zaudējumu aprēķināšanu, ja pēdējais to pieprasa.
Vai prasījāt, lai apdrošinātājs paskaidro zaudējumu aprēķināšanas metodiku!?
vārds, 23.oktobris 2008 0:00
Labdien! Sakiet ,lūdzu ,kur Kuldīgā lēti var apdrošināt vieglās automašīnas piekabi?
Ēriks Griģis:

Izsūtiet savu pieprasījumu apdrošināt OCTA uz piekabi visiem Kuldīgas apdrošinātājiem. Tad atliek izvēlēties Jums izdevīgāko piedāvājumu.
Lētāk būs, ja OCTA apdrošināšanu veiksiet vienlaikus ar automobili.
Māris, 22.oktobris 2008 0:00
Pagarināju KASKO Parex uz gadu, pēc 2 mēnešiem man nozaga mašīnu. Protams mašīnu man tā arī neatrada, apdrošināšanu man izmaksāja bet par 20% mazāk nekā KASKO polisē bija noteikts. Kad rakstīju viņiem vēstuli viņi atbildēja, ka mašīnai vērtība ir kritusies. Man jautājums vai tas ir iespējams ka mašīnas cena var kristies 2mēn laikā par 20%, neredzot mašīnu un nezinot kāds tur aprīkojums.
Un vai ir iespēja to apstrīdēt tiesā un ja ir tad pie kā man griezsties?
Ēriks Griģis:

KASKO Parex apdrošināšanas noteikumos un uz polises ir jābūt uzrakstītam, kāds ir Jūsu automobiļa nolietojums ik mēnesi un pašrisks zādzības riskam.

Piemēram, pašrisks zādzību gadījumā - 20%, nolietojums mēnesī - 1,5%, Apdrošināšanas vērtība - 10 000,-, nozog otrajā mēnesī.
Atlīdzība zādzību gadījumā = 10 000,- - 2x1,5% = 9700,- - 20% = 7760,-
Pēteris, 21.oktobris 2008 0:00
Jautājums par OCTA. Vai ir kāds pamatots iemesls, kāpēc man būtu jāpērk OCTA, kas ir dārgāka par nezināma kantora piedāvātu lētāku? Ja pareizi saprotu, man nav pilnīgi nekādas starpības, kāda man ir OCTA. Tas ir svarīgi gadijumā, ja es izraisu avāriju. Tad mana OCTA apmaksā izdevumus cietušajam. Ja es neesmu vainīgs avārijas izraisīšanā, tad man zaudējumus sedz vainīgā vadītāja OCTA, vai ne? Tātad vai pērku OCTA par 85 vai 185 Ls nav starpības?
Ēriks Griģis:

Jums taisnība, Pēter.

P/S/
Par lēto apdrošinātāju.
Izraisot avārīju, iespējams, ka lētākais apdrošinātājs nesamaksā pilnībā zaudējumu atlīdzību cietušajam. Tad cietušais var tiesā iesniegt prasību, atlīdzināt vainīgajam nesaņemto atlīdzības daļu.
Uldis, 18.oktobris 2008 0:00
Manu autiņu sasita kaimiņa Mazda! Vai tā trešā mašīna bija vai ne, vēl nav noskaidrots, un iespējams arī nenoskaidros.
Ēriks Griģis:

Atlīdzība Jums jāprasa tam apdrošinātājam, kas apdrošinājis zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildību (vnk. vainīgā apdrošinātājam).
jaanis, 17.oktobris 2008 0:00
labdien.man jautaajums kas saistiits ar kasko apdroshinaashanu. ko man dariit ka buutu labaak riikoties. tika pieteikts otrais apdroshinaashanas gadiijums /pirmajaa netika izsaukta celju policija otrais gadiijums liidziigs.tas ir braucot pa asfalteetu celju posmu un uz kura tiek veikti remontdarbi.tas ir ir taisns celja posms un tad seko zime celja remonts un aatruma ierobezhojuma ziime 50km,kas tiek arii ieveerotsir negaiss un peeksnji ir celja kritums uz leju apmeeram0,5 m bet nav ziimes kas liecinaatu par to kad saakas zemes celsh ,kad ir kritums/slieksnis/kaa rezultaataa kriitot mashiinai un to ka slikti laika apstaaklji un ir nakts peec kaa taada mashiinu novaldiit gruuti jo nevar saprast kur celjsh kur nee.taa rezultaataa tiek sabojaats automashiinas prieksheejais bampers,uzsists karters.vizuaalie bojaajumi ir apm 200ls,liigumaa noraadiiits ja summa nepaarsniedz 10 procenti no apdroshinaashanas summas policija nav nepiecieshama.bet tas ir otrais gadiijums,tas atrunaats nekur nav.taa kaa tas ir vietaa kur tel sakari nav iespeejami un ir nakts peec paliidziibas tikt taapat nav iespeejams.bet ella aaraa netek un to ka bojaats karteris uzreiz pamaniit nebija iespeejams.bojaato bamperu pieliku atpakal un turpinaaju kustiibu,eellas lampinja nedega pienjeemu ka buushu ticis ar neliesu sitienu un viss. beidzas remonta posms,tam ir slieksnis kas atkal rada sitienu pa prieksheejo mashiinas dalju apziimeejumu nav peec 10 km saakas liidziigs posms nu jau atziimeets ar ziimi.un taa taads posms apmeeram 60km celja posmaa.vitaam ir ziimes vietaam nav vietaam ir pilniigi neizbraucams.bet tieku liidz gala meerkjim.no riita pamodina nikni kaiminji jo tur kur atrodas mana mashiina ir izpluudusi ella kur cilveekiem jaaiet.sapratu ka ir nopietna probleema.paarbaudu eeljas deveeja lampinju un pashu deveeju,jaa tas straadaa.taatad ellja ir izpluudusi mashiinai staavot uz vietas.konstateeju siiku caurumu karterim.zvanu policijai un izstaastu kas noticistaa kaa tas ir cits rajons vinji atziimeeja savaa darba zjurnaalaa par sanjemto zvanu.bet tagad jau atrodos citaa rajonaa kas nav peec piekritiibas negadiijuma vietai.zvanu apdroshinaataajiem un izstaastu kas noticis.ierodos pie apdroshinaataajiem ar bojaato automashiinu,pieskruuveejot bamperi lai nenokriit,ar mastiku aizliimeejot bojaato vietu karterim.iesniegums tiek pienjemts ,eksperts nofotografee viss kaartiibaa.nosuuta uz servisu kura veiks remontu peec kasko.servisa vadiitaajs tomeer nolemj ka mashiina ir jaapacelj uz paceelaaja.peec kaa atklaajas sleeptie defekti bojaats radiatora difuzors,iepliisushi kronsteini bamperim.utt.peec triis nedeeljaam zvanu uz apdroshinaashanas kompaaniju lai uzzinaatu kad varu doties uz remontu,lietai leemums nav pienjemts,zvanu veel peec triis dienaam jo teica ka tad jau jaabuut.zvanu pasaka leemums veel nav pienjemts.peec 2 nedeeljaam man tiek atvesta veestule no bijushaas deklareetaas dziivesvietas bet reaali dziivoju citur un tas tika noraadiits iesniegumaa,taapat tika noraadiits ka par leemumu pazinjot telefoniski.veestuli atverot sanjemu atbildi ka man jaabrauc uz biroju un jaaraksta iensniegums lai paarskaitiitu apdroshinaashanas preemiju 89lati par cik tas esot otrais gadiijums bez policijas.bet expertu sastaadiitaa summa bija 479lati.pie iesnieguma pienjemshanas jautaaju ko dariit ar aili par policiju,reaali zvanijis es biju bet tas ir otrajaa dienaa peec negadiijuma utt,man teica tad tas nav jaatziimee.nu luuk shobriid ir taa ka nezinu ko iesaakt.
Ēriks Griģis:

KASKO apdrošināšanas gadījumā galvenais ir noslēgtais līgums: KASKO polise un KASKO atbilstošie apdrošināšanas noteikumi. Pēc tiem arī ir jāvadās, ja gribat uzzināt, kā rīkoties vai kāpēc tā rīkojās apdrošinātājs. Jūsu apdrošināšanas gadījums un Jūsu rīcība pēc negadījuma ir jāsalīdzina ar KASKO noteikumos rakstīto. Ja esat rīkojies tieši tā, kā rakstīts noteikumos, tad ir jāizlasa, kā un cik lielu atlīdzību paredzēts noteikt par attiecīgā veidā iegūtiem zaudējumiem, ar vai bez policijas, kā rīkoties, ja policijai nevar paziņot.
Jums jāizlasa gadījumi, kad atlīdzība tiek atteikta un kad tiek samazināta uz pusi vai kā citādi.
Tikai tad, kad atrodat noteikumos to, ka apdrošinātājs nav rīkojies atbilstoši pats pēc saviem KASKO noteikumiem, varat gatavot prasību, ko iesniegt tiesā.

P/S/
Konsultants par šo gadījumu Jums ir jāiepazīstina ar KASKO noteikumiem un polises datiem. Bet tas jau ir jurista pakalpojums un par to ir jāmaksā.
Ludmila, 15.oktobris 2008 0:00
Labdien!
Gribēju noskaidrot sekojošo:
Mans auto ir cietis CSNg cita autovadītāja dēļ. Tika sastādīts saskaņotais paziņojums un iesniegti visi dokumenti CSNg izraisītāja apdrošināšanas kompānijai, kura solija sniegt atbildi 1 mēneša laikā.
Pēc noteiktā termiņa šī apdrošināšanas kompānija atsūtīja paziņojumu, ka pārsūta izmaksu lietu manai apdrošināšanas kompānijai ar mērķi lietas tālākai izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai.
Man rodas jautājumi:
1. kāpēc tas ir vajadzīgs un vai vajadzīgs vispār (likumā neatradu ka lieta būtu jāpārsūta arī otrai AAS)?
2. Ja tas ir laika novilcināšanas paņēmiens, tad cik ilgi abas AAS var spēlēt "ping pongu"?
3. Ja Jums liekas ka šajā situācijā ir kaut kāda neskaidrība, varbūt varat parekomendēt kādu labu speciālistu vai juristu šajā jomā?

Jau iepriekš paldies,
Ludmila.
Ēriks Griģis:

1. Iespējams, tāpēc, ka abas sabiedrības izskata iesaistīto transportlīdzekļu vadītāju atbildību par negadījumā radītiem zaudējumiem.
Iespējams, iesaistīta brīvprātīgā apdrošināšana.
Iespējams, ka Jums taisnība.
2. Trīs mēnešus.
3. Šī joma speciālistus un juristus esmu sastapis apdrošināšanas sbiedrībās. Tur arī varat apvaicāties. Iesaku pie Jūsu izvēlētā apdrošinātāja, jo esat taču viņa klients!
Gunta, 15.oktobris 2008 0:00
Labdien! Kāds stāvoklis jāieņem uz brauktuves, nogriežoties pa kreisi, krustojumā Ganību dambis - Tvaika iela, ja krustojuma vidū, vienā līmenī ar brauktuvi ir tramvaja sliežu ceļa klātne, bet pirms krustojuma ir uzstādīta norādījuma zīme - braukšanas virzieni joslās. Jautāju tāpēc, ka Vectirāna kungs (satiksmes departaments) atbildēja, ka stāvoklim uz brauktuves nogriežoties krustojumā pa kreisi, ir jābūt uz tramvaja sliedēm, teikdams, ka šinī vietā darbojas izņēmums un tramvaja sliežu ceļa klātne ir uzskatāma par braukšanas joslu, no kuras jānogriežas pa kreisi. Es uzskatu, ka uz doto krustojumu attiecas CSN 85. punkts. Paldies!
Ēriks Griģis:

Nav man situācijas attēla, lai spriestu par izņēmumu esamību un to, vai ceļa posma sākumā pirms krustojuma nav uzstādītas vēl citas ceļa zīmes?
Bet CSN 85. punkts nosaka, ja krustojumā joslu skaitu un braukšanas virzienu tajās nosaka 512., 515. vai 517.ceļa zīme, nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā no tramvaja sliežu ceļa klātnes aizliegts.
Uldis, 14.oktobris 2008 0:00
Kapēc?????
Ēriks Griģis:

Ja nav zaudējumus izraisījušais transportlīdzeklis, tad nav apdrošinātāja, kas atlīdzina zaudējumus.

No OCTA likuma
"... 35.pants. Gadījumi, kad zaudējumi netiek atlīdzināti
Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs neatlīdzina:
...
2) zaudējumus, kurus nodarījis nenoskaidrots transportlīdzeklis,..."
vārdsviktors., 10.oktobris 2008 0:00
tehniskais apskats. antenasiela 2.darba laiks.
janis, 8.oktobris 2008 0:00
labdien man tada problena braucu pa grunts celu un neieveroju pagrieziena otru automasinu un ieskreju taij sanos bet manaij automasinaij bija beigusies apdrosinasana bet tehniska apskate bija man pasam ir divdesmit gadu stazs un pa tiem gadiem nebij nevienu parkapumu kads sods tagad var but .
Ēriks Griģis:

1. Par ieskriešanu otrajā automašīnā, sods atbilstoši iemeslam, kāpēc ieskrējāt.
2. Par braukšanu bez OCTA apdrošināšanas - LAPK 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana.
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz piecdesmit latiem.
Ronalds, 7.oktobris 2008 0:00
Landien!
Jautājums: man 24.11.2006 bija vainīgais, tika sarakstīts saskaņotais paziņojums, bet nu viņš pazuda jo auto tika pārdots utt, un pagāja nu gandrīz 2 gadi kad BALTA atsūtīja man to ja es neiesnogšu sakaņoto paziņojumu būs pašam jāmaksā par to remontu!

Kā tur ir un ko varētu darīt lietas labā, jo saskaņoto es nevaru atrast .. zinu tā auto marku numuru, nezinu cilvēka uzvārdu kas bija otās auto.

Kādi varētu būt zisinājumi jau iepriekš paldies :)
Ēriks Griģis:

Saskaņotais paziņojums ir jāiesniedz, to nosaka OCTA likums.
Ja esat likumu pārkāpis, tad varat nožēlot (ne-)padarīto un lūgt mazināt sodu...
inga, 6.oktobris 2008 0:00
Vai tā ir patiesība,ka 2009 gadā tiesības varēs likt no 21 gada?
Ēriks Griģis:

Patiesību apstiprina tiesību aktos noteiktais.
! Jau šodien tiesības var likt no 21 un pat no 71 gadu vecuma!
Andrejs, 3.oktobris 2008 0:00
Labdien! Mans auto ir cietis avārijā, vainīgs neesmu. Apdrošināšanas firma man tagad liek izvēlēties vai nu apdrošināšanas summu, vai remontu servisā. Nezinu, ko darīt, jo firma negrib teikt, kāda naudas summa sanāk pēc ekspertīzes. Vai man ir tiesības uzzināt šo naudas summu, pirms izvēlos atlīdzības veidu? Man ir OCTA. Paldies.
Ēriks Griģis:

Remontu vai naudu neizvēlas atkarībā no naudas daudzuma.
Nav iespēju paredzēt tiesības!
Rakstot iesniegumu un pieprasot zaudējumu atlīdzību, cietušajam īpašniekam ir jāuzrāda veids, kādā viņš vēlas saņemt atlīdzību, ja tas saistīts ar automobiļa remontu.
Rakstot iesniegumu, neviens no apdrošināšanas darbiniekiem nav redzējis cietušā auto un tāpēc nevar zināt remonta izmaksas.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti