vārds, 23.februāris 2009 0:00
Kāds ir pieteikšanās termiņš aukstāk minētajiem kursiem un vispārējos vilcienos, kādas tēmas kursos tiks skartas?
Ēriks Griģis:
Pieteikties var nepārtraukti, bet kursi notiek tikai pēc tam, kas ir pieteikušies vairāk par 10 apmācāmajiem!
Tēmas vispārējos vilcienos:
1) B+E apmācības, vadītāja atbildība un tiesību akti
2) OCTA, Saskaņotais paziņojums, krāpniecības izslēgšana,
3) Cilvēks – riska faktors ceļu satiksmē: ļauns nolūks un agresīva braukšana, alkohola, narkotiku iedarbe,
4) CSN jautājumi un braukšanas apmācības metodika,
5) Braukšanas ātruma, distances un intervāla izvēle,
6) Apdzīšanas manevra droša izpilde,
7) Spēki kas iedarbojas uz automobili, slīdes, vadītāja rīcība, lai no tām izvairītos,
8) Vadītāja kļūdas, kas izraisa CSNg,
9) Pasīvā un aktīvā transportlīdzekļu drošība,
10) prasības profesionālām C [95] un D [95] kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībām.
vārds, 22.februāris 2009 0:00
Gan autoskolai, gan dažiem instruktoriem individuāli interesē kvalifikācijas paaugstināšanas programmas kursi. Vai šobrīd ir iespējas instrutoriem šādus kursus noklausīties?
Ēriks Griģis:
Jā.
No 16.-20.03. vienošos ar CSDD par konkrētiem datumiem.
Ja Jums nepieciešams, pēc kursu noklausīšanās varēsiet saņemt jaunas instruktoru, pasniedzēju apliecības. Kursi notiks trīs dienas no 9:00-14:30, var arī sestdienā, svētdienā. Apmeklētāju skaitam jābūt lielākam par 10.
Samaksa par kursiem - 90,00 Ls no klausītāja. Pārējo sarunāsim telefoniski t. 26322578.
P.S.
Kursos aicināti piedalīties CP nodaļu vadītāji, transporta speciālisti un CSNg izmeklētāji, apdrošinātāju atlīdzības lietu regulētāji transportlīdzekļu apdrošināšanā, pašvaldību juristi, kas nodarbojas ar privātpersonu prasībām zaudējumu atlīdzināšanā par transportlīdzekļu bojājumiem, autotransporta speciālisti un satiksmes drošības inženieri.
vārds, 21.februāris 2009 0:00
Kad mācības uzsāks jauna instruktoru grupa?
Ēriks Griģis:
2. martā 9:00 CSDD, 405. auditorijā, Bauskas 86, Rīgā
vārds, 20.februāris 2009 0:00
Daudzi instruktori jau ilgstoši strādājot, iespējams nav domājuši par sevis pilnveidošanu, profesionalitātes celšanu, metodikas uzlabošanu atbilstoši pēdējām izmaiņām CSN u.t.t. Vai Jūs neesat paredzējuši kursus, kuri dotu instruktoriem iespēju sevi pilnveidot ar speciālistu palīdzību gan teorijā (CSN izmaiņas, ceļu satiksmes drošība), gan praksē (citu instruktoru darba pieredzes apmaiņa, metodikas uzlabojumi)?
Ēriks Griģis:
Instruktoru un pasniedzēju kvalifikācijas apmācības valstī notiek jau no 2002. gada.
Esmu par to domājis un sastādīju kvalifikācijas paaugstināšanas programmu izstruktoriem un pasniedzējiem. Šo programmu CSDD izmanto no 2007. gada pēdējā ceturkšņa attiecīgo speciālistu kvalifikācijas pārjaunošanai periodiskajās apmācībās. LPAF autoskolas saņem izmaiņas tiesību aktos elektroniski, audzēkņi, kuriem lasu lekcijas, drukātā veidā. Tiesību aktu izmaiņām veltu apmācības nodarbībās laiku situāciju izveidē un risināšanā atbilstoši jauninājumiem.
Kvalifikācijas atjaunošanai vai pārjaunošanai ir dažādas apmācības pakāpes. Tajā skaitā arī pieredzes apmaiņa starp instruktoriem, lai instruktors - kvalifikācijas ieguvējs spētu nokārtot valsts eksāmenu braukšanas apmācības metodikā.
Par izmaiņām regulāri uzturu lekciju ciklu autotransporta uzņēmumiem. Viņiem gan nekas no malas neinteresē, tāpēc pārvadātājiem, transporta uzņēmuma vadītājiem, inženieriem, policistiem, apdrošinātājiem un vadošajiem transporta speciālistiem esmu nolasījis tika dažas lekcijas.
P.S.
Ja viens nav karotājs, tad viens spēj būt darītājs!
Ieva, 19.februāris 2009 0:00
to jau es ari saku ka apdrošinātāju lēmums atšķiras no policijas lēmuma, bet nekur octa likumā nav noteikts ka apdrošinātājs var konstatēt kādus CSN pārkāpumus vadītājs ir izdarijis, tur teikts ka apdrošinātājs noteic katras CSN iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem, bet manā gadījumā no apdrošinātāju puses ir konstatēti tieši ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi kurus neesmu pārkāpusi, to apliecina arī policijas materiāli. Ja viņi būtu pārkāpti, tad jau skaidrs ka apdrošinātājs varētu izvērtēt manu atbildību par tiem.
Ja kādam ir kāds tiesas spriedums līdzīgā lieta dodiet ziņu. Paldies!
Ēriks Griģis:
Tad gaidu Jūs ar materiāliem pie sevis. Par līdzīgām lietām rakstām kursa darbus - to ir ap tūkstotis. Iespējams, kaut ko atrast Jūsu gadījumam piemērotu varētu, ja redzētu, par ko ir runa un ja patiesi domājat, ka apdrošinātāju atbildības noteikšanas metodika atšķiras no policistu vainas noteikšanas.
P.S.
Kursa darbus raksta audzēkņi, kuri mācās par satiksmes drošības speciālistiem, papildina savas zināšanas darbam policijā, tehniskie eksperti, autoskolu pasniedzēji, instruktori, profesionālie tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēji.
vārds Ieva, 19.februāris 2009 0:00
Sveiki!
Vai kādam ir bijusi pieredze ar OCTA apdrošinātājiem, ka tie nemaksā naudu pamatojies uz vienošanos starp apdrošināšanas kompānijām, nosakot par vainīgo to kurš pēc policijas izziņas nav nemaz atzīts par izraisītāju, respektīvi viņi paši ir noteikuši ka esmu avārijas izraisītajs!
Ļoti noderētu informācija ja kādam ir bijis kas līdzīgs, kā uz to skatās tiesa? vai ņem vērā apdrošināšanas kompānijas paziņojumu ka esmu vainīgs par pamatu lai neizmaksātu atlīdzību, ja policijas izziņā nekas tāds nav minēts! Jo līdz šim man likās ka CSN pārkāpumus ir tiesīga fiksēt tikai ceļu policija, bet manā lietā apdrošinātjs ir fiksējis CSN pārkāpumus un uz to pamata neizmaksā atlīdzību!
Ja kādam ir gadijies kas līdzīgs lūdzu dodiet ziņu uz e-pastu: mihejeva@inbox.lv
Ēriks Griģis:
To nosaka OCTA likums, ka apdrošinātāji OCTA apdrošināšana pieņem lēmumu attiecībā uz zaudējumu atlīdzināšanu tādu, kas var atšķirties no policijas lēmuma LAPK. Abi šie tiesību akti savstarpēji nav saistīti, tāpēc lēmumi tiek pieņemti atšķirīgi.
Vai man ir jādod ziņa uz Jūsu e-pastu?
Sintija, 19.februāris 2009 0:00
paldies par atbildi! Sazīnājos ar neatgarīgo ekspertu, viņš apgalvo, ka stūres pirksts ir vecs un nodilis.
Uz diagnostiku mani nenosūtīja un pirkstu labošu par savu naudu.
Ja es vēlāk konstatēšu vēl kādus slēptos defektus, kā tad jārīkojas?
Ēriks Griģis:
Tāpat kā ar pirkstu!
Jāziņo apdrošinātājam.
Sintija, 19.februāris 2009 0:00
Labdien!
Situācija šāda: mana automašīna cieta avārijā, no vidējās joslas manai a/m uzbrauca cita a/m. Sastādījām saskaņoto paziņojumu, vainīgais pilnībā atzina savu vainu. Defekti nav lieli - noskrāpēts lukturis, labais bamperis un disks. Vislielākais sitiens bija pa riteni, tāpēc nav lielu vizuālu defektu.
Visus dokumentus iesniedzu un a/m atrādīju vainīgā OCTA apdrošinātājam, kā arī servisam un ekspertam, uz kuru mani nosūtīja.
Pēc a/m atrādīšanas, braucot ārpus pilsētas konstatēju, ka griežot stūri pa kreisi, ir vibrācija. Zvanīju servisam, aizbraucu vēlreiz a/m parādīt, bet viņi teica, ka tehniskos defektus apskatīs, kad mašīnu vedīšu uz remontu.
Tagad a/m ir atdota servisā, bet serviss apgalvo, ka vibrāciju rada stūres pirksts, kas izskatoties vecs un apdrošinātāji to neapmaksās. Šobrīd noskrāpētās vietas ir nokrāsotas, bet disks ir jāgaida 2 ned. Serviss saka, ka varu braukt pēc a/m, bet man būs jāparakstās, ka esmu brīdināta, ka automašīna ir bīstama satiksmei!!!
Kā man rīkoties? Vai stūres pirksta defekts nav slēptais defekts, kas radies avārijas rezutātā?
Vai man griezties pie apdrošinātāja?
Ēriks Griģis:
Par vibrāciju jāziņo apdrošinātājam, lai nosūta veikt diagnostiku stūres iekārtai un ritošajai daļai. Iespējams, ka pirksta nodilums ir vecuma bojājums, bet ritošajā vai stūres iekārtā vēl kāds bojājums atrodams (piem., gutņos, balstos, sviras buksēs vai puss pārvadā).
P.S.
Ja pirksts ir vecs, tad tas ir nodiluma defekts.
Ja pirksts ir jauns, tad jāatrod, kas trieciena brīdī pirkstam, korpusas vai ieliknim notika, nolūza, sadrupa, kā rezultatā sākās vibrācija.
Valērijs, 18.februāris 2009 0:00
Labdien! Man ir šāda situācija: AAS "Balva" atsakas man izmaksāt Kasko naudu. Mans auto uzbrauca uz barduru. Balva ar trasologiskas ekspertīzes palīdzību izreķināja, ka tika pārsniegts ātrums. Vai es varu kaut ko darīt šādā situācijā, lai tomēr dabūtu savu naudu?
Ēriks Griģis:
Ja pamats atteikumam ir trasoloģiskā ekspertīze, nevis Jūsu braukšanas ātruma pārsniegšana, tad jārīkojas šādi - jāpierāda, ka ekspertīze ir pasūtījums, nevis par kuras veikšanu samaksā, bet samaksā par iespēju, atsaucoties uz "eksperta" secinājumiem atteikt atlīdzības izmaksu. Tas nozīmē, ka ir jāatrod ekspertīzē pieņēmums, uz kura eksperts balsta savus secinājumus, nevis autoinženiera-lietpratēja situācijas izvērtējums un uz šī vērtējuma datiem balstīti secinājumi.
Jums ir nepieciešama šī ekspertīze, rakstisks atteikums un lietpratējs, kas to spēs pierādīt.
Lai saņemtu ekspertīzes kopiju, Jums ir:
1) jāierosina lieta tiesā vai
2) jāzvana LTAB, Lomonosova 9, Rīga, Stratēģijas un attīstības daļa, OCTA tehniskais eksperts Ansis Troicis, t.67114300, jāiegūst "informācija" uz kā pamata Jūs varat pieprasīt un saņemt trasoloģiskās ekspertīzes kopiju;
3) jāpārliecinās par ekspertīzes patiesumu un objektivitāti;
4) ja ir pamatotas pretenzijas, tad tās jāiesniedz LTAB Stratēģijas un attīstības daļas vadītājam, Trasoloģijas ekspertu komisijas priekšsēdētājam Oļegam Vovčenko, t. 67114300 vai, izmantojot advokāta pakalpojumus, tiesā;
5) lietpratēja palīdzību atradīsiet Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācijā, Turgeņeva 21a, Rīga, t.67226424.
vārds, 17.februāris 2009 0:00
Vai CSDD braukšanas instruktoru statistikā nebūtu jāvelk paralitāte arī kursantu nobraukto stundu skaitam, jo šī brīža situācija rāda, ka instruktoru skaitam palielinoties, tie daudz ilgāk ekanomisku apsvērumu dēļ braukā ar kursantiem un protams to nekur nefiksē (ne CSDD braukšanas kartēs, ne VID). Pēc idejas kursantu skaits, no pirmās reizes nokārtoto skaits un nobraukto stundu skaits daudz spožāk un patiesāk raksturotu instruktoru profesionalitāti. Saprotams, ka sarežģīts jautājums PATIESO nodarbību stundu atspoguļojums, bet tas nav neiespējams!
Ēriks Griģis:
Manuprāt, nē.
Tad instruktori ņems apmācībā tikai tos, kurus var vieglāk un atrāk iemācīt braukt. Tas pilnīgāk neraksturos apmācības situāciju autoskolās, bet gan izstrīpos gados vecākos, mācīties nespējīgākos, datoratkarīgos, slimos un bezdarbniekus no apmācāmo saraksta.
Instruktoru skaits gan pieauga, bet tad atkal saruka. Tas liecina, ka notika "draudzīgi kvalitatīva" atlase. Mazās autoskolas no jauna pieprasa kvalitatīvus instruktorus-pasniedzējus vienlaicīgi, kas prot strādāt ar datoru, gatavot mācību materiālus, piemēram, motociklu vadītāju apmācībām, veidot testus gan CSN, gan satiksmes drošībā, gan situāciju prognozēšanā, gan apmācīt braukšanā.
Par to, ko kāds nekur nefiksē, esmu runājis ar VID, piedāvājis palīdzību jautājuma risināšanā un nosaucis to par valsts neizdarību.
Bet viņi veic plānotos darbus a'priori ne a'posteriori līmenī.
ivija, 17.februāris 2009 0:00
lieta taada...mees veelamies iegaadaaties auto...iipasnieks to ir paneemis liizinga un liizingu paarakstiis uz viira vaardu.sakiet kaadi ir noteikumi, vai visos gadiijumos, so liizingu var paarakstit....
Ēriks Griģis:
Neesmu līzinga speciālists, nezinu Jūsu līzinga noteikumus.
Vispārīgi.
Līzingu var pārrakstīt līzinga devējs, izmantojot CSDD un apdrošinātāja informāciju.
Ja līzinga devējs tam piekrīt, tad visos gadījumos, ja vien auto nav ieķīlāts.
Vai Jums visi gadījumi būs tie izdevīgākie?
Noskaidrojiet CSDD reģistrā, vai auto ir pārrakstāms bez apgrūtinājuma, ir vai nav meklēšanā; pie līzinga devēja, cik maksājumi ir/nav nomaksāti, kāda ir/būs atlikusī vērtība, kādi ir/būs maksājumi, uz kādu laiku, vai automobilis nav sists un saremontēts bez līzinga devēja ziņas, kurā servisā ir jāveic apkopes, vai auto ir remontēts, kāds ir auto papildus aprīkojums, vai motors nav mainīts, vai auto ir ziemas sezonai atbilstošas riepas; pie apdrošinātāja, vai viņi to apdrošinās KASKO/OCTA un par cik, cik atlīdzības no OCTA ir izmaksātas, kādi būs KASKO/OCTA apdrošināšanas noteikumi, pašriski, b/m klase.
vārds, 17.februāris 2009 0:00
Vai CSDD statistiskais braukšanas instruktoru sekmības procents ir objektīvs raksturojums konkrētā braukšanas instruktora profesionalitātei?
Ēriks Griģis:
Tas ir visvienkāršākais, visātrāk sagatavojamais un, šobrīd, tas tomēr ir sekmības rādītājs.
P.S.
Varat piedāvāt savējo.
Teiksim, ieviest koeficienta vērtējumu - par sekmīgu eksāmenu uz 1. reizi - 100%, par sekmīgu eksāmenu otrajā reizē - +50%, par eksāmenu trešajā reizē - + 20%, ja apmācāmo skaits periodā ir līdz 50.
Ja apmācāmo skaits periodā ir vairāk par 50, tad atbilstoši +60% un +30%, ja vairāk par 80, tad +80% un +40%.
vārds, 17.februāris 2009 0:00
Citāts "Izvērtējot pēdējo gadu statistikas datus par ceļu satiksmes negadījumiem Latvijā, var secināt, ka topošo un jau esošo transportlīdzekļu vadītāju sagatavotības līmenis valstī ir ārkārtīgi zems. Līdz ar to, pareizas un drošas braukšanas problēma Latvijā pastāv joprojām, pirmkārt, šīs problēmas sakne ir tā, ka autoskolu darbs pamatā ir TENDĒTS UZ SEKMĪGU EKSĀMENU NOKĀRTOŠANU CSDD, nevis cilvēku sagatavošanu reālajiem dzīves apstākļiem, kur atsevišķu krustojumu pārbraukšanas pamatprincipu „iekalšana” un figūru izpilde pēc orientieriem un starp mietiņiem neiet cauri! Otrkārt, topošajiem transportlīdzekļu vadītājiem tiek liegta iespēja pilnvērtīgi izmantot ceļu satiksmes noteikumus (CSN) pārkāpēju nospiedošā vairākuma agresīvās nostājas dēļ (var izpausties kā psiholoģiskā ietekmēšana). Treškārt, „pieredzējušo” vadītāju nevēlēšanās atsvaidzināt gan CSN un to izmaiņas, gan pareizas, un drošas vadīšanas tehnikas prasmes."
Kāds ir Jūsu viedoklis par šo citātu? Vai tas ir objektīvs? Reizēm tiešām no malas šķiet ka pārsvarā braukšanas instruktoriem ir svarīgs savs "procents", bet nevis jaunais autovadītājs, kurš būs spiests braukāt ne tikai pa ielām un pilsētu, kurā mācījās.
Paldies.
Ēriks Griģis:
Kad to apzinājos, centos rokoties, lai tā nebūtu.
1. Pēc nolasītā referāta 2004. gadā EFA ietvaros Eiropas valstu autoskolās lielākā vai mazākā mērā B kategorijas vadītāju apmācības papildināja ar kravas pārvadāšanas un nostiprināšanas jautājumiem.
2. Autoskolu EFA kongresā 2005. ieteicu un demonstrēju programmu autoskolu apmācības procesu novērtēšanai. Programma bija virzība uz to, lai jaunais vadītājs spētu:
1) gan sekmīgi nokārtot valsts eksāmenu;
2) gan spētu droši piedalīties ceļu satiksmē;
3) gan apgūtu prasmes turpināt sevi pilnveidot un mācīties.
Divu gadu laikā vadošajās Eiropas valstīs (Austrija, Vācija, Zviedrija, Beļģija, Holande) tika pieņemtas valdības noteiktas izmaiņas un prasības jauno vadītāju apmācības un pēcapmācības procesos, lai pilnveidotu drošas vadīšanas tehnikas prasmes apgūšanu.
Skatoties Igaunijas apmācības materiālus, redzu savus attēlus, kas skaidro šo iemaņu apgūšanu.
Šobrīd netcerēti atsaucīga ir Krievija, Moldova, arī Ukraina un Baltkrievija šo jauninājumu ieviešanā jauno vadītāju apmācības procesā.
2005. gadā MK apstiprināja satiksmes drošības apmācības nodarbības jauno vadītāju un autoskolu pasniedzēju/instruktoru apmācībās pēc manis sagatavotās mācību programmas.
2007. gadā pilnu piedāvājumu ar izmaiņām jauno vadītāju apmācībām iesniedzu SM Šleserim. Nekādas atbildes.
2007. sagatavoju multimediju apmācības ciklu "Datorprogramma B kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībām".
2008. gadā MK izskatīšanai un apstiprināšanai iesniedzu apmācības programmu profesionālo autovadītāju apmācībām. Ceru, ka to izskatīs un apstiprinās, jo nepieciešamie termiņi jau ir aiz muguras.
Ko varu, to arī daru apmācības procesu un satiksmes drošības uzlabošanai.
vārds, 16.februāris 2009 0:00
Labdien
Veicot cela remontu, (verot vala kanalizacijas lukus, remontejot tos), cik konusiem jabut ?
un kur tas ir rakstits? (piesienas policisti jabut cetriem !!! ...vai ar diviem nepietiek, remonts tiesam ir niecigs).
Ēriks Griģis:
Vadkonusu uzstādīšanas kārtību un skaitu īslaicīgo darba vietu apzīmēšanai uz ceļiem nosaka
MK noteikumi Nr.421 "Noteikumi par darba vietu aprīkošanu uz ceļiem" no 02.10.2001. 3. pielikuma 6. shēma. Vadkonusiem pēc skaita ir jābūt vismaz 7.
vārds, 16.februāris 2009 0:00
Labdien
Vai ir obligati javaza lidz atstarojosa zilete (salata rasa)?
Ēriks Griģis:
Izbraucot no LR teritorijas - jā!
vārds, 15.februāris 2009 0:00
labdien !
ka cinities ar CSDD inspektoriem kuri nepareizi aizpilda Brauksanas Protokolu brauksanas eksanena uz "D" profisionalo kategoriju?
Auto nav aprikots ar kameram un pikrofoniem.
Paldies, Instruktors.
Ēriks Griģis:
Pieminot vārdu "cīņu", spriežu, ka "nepareizi" nes sev līdzi apzīmējumu sērijveida raksturam.
1. iespēja:
a) par konstatēto nepareizību ir jāraksta ziņojums CSDD nodaļas priekšniekam;
b) autobusā ir jāuzstāda kamera ar mikrofoniem pierādījumu nodrošināšanai.
Kameru uzstādīšanu veic ADS Serviss, Margrietas ielā 7, t. 67610052.
2. iespēja:
Ar pierādījumiem un ziņojumu Jūs griežaties pie mums, LPAF. Tālāko risinājumu Jūsu jautājumam meklējam kopā ar CSDD Kvalifikācijas daļas speciālistiem.
P.S.
Bez audio videoieraksta nespēju izdomāt citu pierādījumu, bet ticu, ka Jums tāds ir.
vārds, 15.februāris 2009 0:00
Labdien !
Es nokartoju brauksanas eksamenu un man nepietiek naudas jaunajam tiesibam, pec cik ilga laika es varu sanemt jaunas tiesibas.
Paldies.
Ēriks Griģis:
Apliecības izsniedz CSDD, zvaniet, lūdzu, uz CSDD info t. 67025777.
ART, 14.februāris 2009 0:00
noperku auto ar rekins izzinu vai auto apdrosinasana darbojas uz mana varda .csdd paskaidroja auto ja ,bet bet apdrosinasana ne tatad auto janogada uz numuru salidinasanu un registraciju ar evakuatoru ,jo apdrosinataji nevar apdrosinat bez jaunas tehniskas apliecibas serijas numura. braucot uz csdd celu policijai ir pienakums uzlikt sodu par par brauksanu bez apdrosinasanas.ka tas vis darbojas?
Ēriks Griģis:
Nopērkot auto veikalā, mājās varat to aizvest piekabē.
Lai ar jauniegādāto auto brauktu, pēc rēķins-uzziņas saņemšanas:
1. numuru salīdzināšanu lietotam auto nodrošina pārdevējs pirms auto reģistrē piercējs, pircējs ar auto nebrauc;
2. tad nepieciešams auto reģistrēt, ko nodrošina veikals, kas raksta rēķinu, kopā ar pircēju. Pircējs nebrauc ar auto;
3. uz vietas veikalā vai pie apdrošinātāja tiek noslēgts OCTA līgums, pircējs nebrauc ar auto;
4. piecu dienu laikā pircējs veic tehnisko apskati CSDD. Ar auto drīkst braukt uz tehniskās apskates vietu.
vārds Vineta, 12.februāris 2009 0:00
Labdien.Man "saremontēja" mašīnai detaļu, sākumā cenu par darbu un remontu pateica vienu,bet kad saņēmu mašīnu,cena jau bija krietni lielāka,jo detaļu uz vietas nevarēja sataisīt,tāpēc viņiem to nācās sūtīt uz citu servisu.Bet kad es jautāju,uz kuru servisu tad aizveda,sākotnējā atbilde bija,ka nezinot,jo cits darbinieks ir vedis,tad lūdzu lai noskaidro uz kuru citu servisu tika izvesta šī detaļa,jo man kā klientam interesē,bet tā man to arī nepateica,kā arī nevarēja man iedot čeku un sarakstu,kas būtu taisīts vai mainīts un kāds ir bijis izcenojums. Es vēlētos šo detaļu aizvest uz ekspertīzi,lai nosaka,kas tur ir darīts vai vispār ir kas darīts.Kur es to varu izdarīt?
Ēriks Griģis:
Mēģiniet:
Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācija
Turgeņeva iela 21 a, Rīga, LV-1050 t. (+371) 67226424
vārds, 10.februāris 2009 0:00
Labdien! Es macos uz "C" kategoriju, dzirdeju ka varu ari dabut "D1". Esmu nokartojis teoriju...
Ka man tagad rikoties lai dabut D1 ?
Ēriks Griģis:
Sekmīgi CSDD jānokārto D1 teorijas eksāmens.
P.S.
Ja gribēsiet strādāt, vadot D1 transportlīdzekli, tad CSDD jākārto otrs - profesionālais eksāmens teorijā un braukšanā.