Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Marcis, 30.jūlijs 2008 0:00
mani tikko iepriecināja
ka man esot jāapmaksā pēc CSN radītie zaudējumi apdrošinātājam, jo sadursmes brīdī auto itkā nqav bijis apdrošināts.
CSN notika pirms pusotra gada 2007. gada aprīlī.
tika sastādīts CSN paziņojums, ko palīdzēja aizpildīt izsauktā ceļo policijas brigāde. arī viņi pārbaudīja savā datu bāzē, ka manai mašīnai visi dokumenti ir kārtībā.
tomēr izrādās ka nav bijuši gan. kā noskadrojās no naudas piedzinējiem tad mašīna nav bijusi apdrošināta. tā kā auto nepieder man bet gan kādai biedrībai, es to pat nezināju.

lietas būtība - 2007 gada mašīna tika pārakstīta uz biedrības vārda. ja praizi sapratu tad bija palikusi tā pati apdrošināšanas polise. tagad iepazīstoties ar likuma kalniem , kas mirstīgam šoferim jāzin izrādās visu gadu ir braukts bez apdrošīnāsānas. interesanti, ka policija ik reiz apturot pārbauda vai viss ir kārtībā.

kurā brīdī ietājas apdrošinātāja atbildība paziņot ka auto ir beigusies polise. arī pēc CSN , kad aizbraucu pie sava apdrošinātāja - nešaņemu informāciju, ka auto nav apdrošināts - vai tā nav maldināšana, vai pat apdrošinātāja apzināta rīcība - mani neinformējot.
Atbilde vēl nav
rita, 29.jūlijs 2008 0:00
ko man darit,ja masinu esmu nopirkusi no pazistama cilveka,un tagad gribu iziet skati,bet nevaru jo ipasnieks ir miris.Cilveks kuram ir mantojuma tiesibas solija parakstit,bet aizbega uz arzemēm,nepārrakstot.Mēs naudu esam samaksājuši taču elementari mes ar mašīnu neko darīt nevaram.Vai ir kāda likumdošāna kas varētu mums palidzēt pārdevēju iesūdzēt tiesā par izvairīšanos pārrakstīt,vai arī naudas izkrāpšanu.Ko varam darīt?
Ēriks Griģis:

1. Manuprāt, par naudas izkrāpšanu - ziņojums policijai.
Iespējamais risinājums - ja policija mantinieku meklēs, viņš pats pie Jums var ierasties.

2. Apliecinājumu tam, ka samaksājāt naudu un īpašnieks naudu saņēma, kopā ar savu iesniegumu iesniedziet tiesā ar prasību, pamatojoties uz klātpievienotiem dokumentiem, atzīt Jūs par automobiļa īpašniekiem.

3. Ja apliecinājuma nav, meklējiet jurista palīdzību, lai atdabūtu svešu naudu vai paturētu svešu automobili.
Robis, 25.jūlijs 2008 0:00
Labdien! Uz brocenu viadukta, kur ātruma ierobežojums ir 60 km/h braucu ar ātrumu 50 km/h lietus laikā, kā rezūltātā auto ieslīdēja pretejā brauktuves jsla un notika sadursme ar pretim braucošo auto. Un tādas avārijas tajā vietā notiek diezgan bieži.
Un man rodās jautājums, vai es pie ta varu vainot iestādi, kura ir atbildīga par šo ceļa posmu un ir izvietojusi, manuprāt, neadekvātus ātruma ierobežojumus attiecībā pret straujo pagriezienu? Jo manuprāt braucot pagriezienā ar ātrumu, kurš ir mazāks par 10 km/h nekā zīmē atļautais, lietus laikā, nevajadzētu notikt csng. Acīmredzot kaut kas nav līdz galam izdomāts, un kadam taču par to ir jāatbild, kā nekā ceļa nodokļus maksājam un ceļa kvalitāte tur arī nebija laba!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Iemesli izslīdei varētu būt pieci. Trīs no tiem:
1) aizmugurējās riepās bija mazāks spiediens, nekā noteicis automobiļa izgatavotājs,
2) aizmugurējām riepām protektors nodilis vairāk nekā priekšējām riepām,
3) uz aizmugurējiem diskiem uzmontētas diagonālās vai restaurētas riepas.

P/S/
Uzdevu klasē apmācāmajiem noskaitīt iespējamos sānslīdes iemeslus.
Klase saskaitīja septiņus iemeslus!
vārds, 25.jūlijs 2008 0:00
Braucu ar rolleru kura motora tilpums ir 49 kubikcentimetri. Mani apstādina policija un lūdz, lai es uzrādu Octa. Vai manam rollerim šī OCTA ir vajadzīga?
Ēriks Griģis:

Ja rollera izgatavotāja paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 km/h, tad tas nav mehāniskais transportlīdzeklis un OCTA nav paredzēta.

No OCTA likuma
" ... 12) transportlīdzeklis —
a) jebkurš sauszemes mehāniskais transportlīdzeklis, piekabe (puspiekabe), kas piedalās ceļu satiksmē Latvijas Republikas teritorijā un ir reģistrējams Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā vai ir reģistrēts ārvalstīs,..."

No Ceļu satiksmes likuma
" ... 11) mehāniskais transportlīdzeklis - pašgājējs transportlīdzeklis, traktortehnika, kas pārvietojas pa ceļu ar savu enerģiju, izņemot mopēdus un sliežu transportlīdzekļus, kā arī trolejbuss;
12) mopēds - divriteņu, trīsriteņu vai četrriteņu transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums ir mazāks par 50 kubikcentimetriem (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda ir mazāka par 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;..."
Ervins, 24.jūlijs 2008 0:00
Ja uz cela ir uzberts sausai asfalts un mani apdzenot man vejstikla iecel divus akmenus un sasit stiklu divas vietas, mes sastadijam saskanoto protokolu, vai vina OCTA segs man skaadi, ja ne vai es nevaru versties pret Latvijas Valsts celiem?
Ēriks Griģis:

Pēc OCTA likuma zaudējumi par bojāto stiklu netiek atlīdzināti, ja tie radušies no uzceltiem akmeņiem vai šķembām.

"...35.pants. Gadījumi, kad zaudējumi netiek atlīdzināti
Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs neatlīdzina: ...
9) zaudējumus, kurus radījis akmens vai cits priekšmets, ko izkustinājis transportlīdzeklis vai tam pievienota ierīce;..."

Sastādot saskaņoto paziņojumu, vajadzēja vienoties par tūlītēju zaudējumu atlīdzināšanu nagadījuma vietā. Ja izraisītājs samaksā, tad to ierakstīt saskaņotajā paziņojumā.
Saskaņoto paziņojumu tad varētu ielikt rāmītī un tekstu publicēt inetā! :)
Juris, 22.jūlijs 2008 0:00
2005.gada augusta notika CSN - priekšā strauji nobremzeja automašīna Opel ar piekabi, es nepaspeju sabremzeties kā rezultata mans auto ieskreja piekabes aizmugure. Eksperta atzinuma tika konstatets: piekabei - jamaina sakabes akis, bojati atstarotaji, bojats stiprinajums, vartu aizversanas stiprinajums, ritenu ass deformacija. Cik atceros, atrums nebija tik liels, (apm 5-10km/h) lai rastos sadi bojajaumi. Pagaja gandriz 3 gadi- sanemu ierakstitu vestuli, ka jaapmaksa Opel remonts sakara ar so CSN,(auto biju nopircis tikko un okta bija deriiga vel pusgadu - nebiju intresejies vai ir deriga vai nee ,ja mainas ipasnieks. Tagad zinu, ka nebija deriga. Apzinos, ka jasedz zaudejumi, bet summa 750Ls manuprat nesamerigi liela (pats stradaju auto remonta joma un esmu saskaries ar sadiem remontdarbiem). Eksperta sledzina darbs + akis 500Ls, atlikušais piekabes remontam, bet zvanot tagad uz Adam auto, un jautajot, cik izmaksatu sads remonts, man atbildeja: sakabes akis konkretajam modelim maksa lidz 130Ls (eksperta atzinuma rakstits akis 466Ls, darbs 2005.gada 12Ls/h, nepieciesamas bija 3,5h ). Kura varetu rasties tik liela cenu atskiriba? Man ir aizdomas par negodigu ricibu no Opel ipasnieka puses. Jautajot galvenajam ekspertam, vins nespeja atbildet uz daudziem maniem jautajumie, jo saja lieta esot daudz neskaidribu. Manam auto Kasko aprekinaja zaudejumus 80Ls - bufera krasosana, pagriezienu raditaji.
Vai man ir kada iespeja apstridet so eksperta sledzienu un summas samazinasanu?
Jau ieprieks pateicos par atbildi!
Ēriks Griģis:

Ir divas iespējas apstrīdēt šo apdrošinātāju lēmumu. Diemžēl ir iespējami arī divi atšķirīgi risinājumi Jūsu gadījumā.
Jums ir piestādīta regresa prasība, atmaksāt visu zaudējuma atlīdzību, eksperta izdevumus un administrēšanas izdevumus Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojam (LTAB).

1. iespēja.
Ja galvenais eksperts nespēj atbildēt un dzēst Jūsu aizdomas par krāpniecību apdrošināšanā, tad iesniedzat tiesā prasību pret apdrošīnāšanas sabiedrību, kas administrē lietu, un/vai pret galveno ekspertu, pamatojot savas aizdomas ar pierādījumiem par krāpniecību. Tiesa nolems ir vai nav tā! Neatsakiet apmaksāt prasības summu, ko Jums uzrakstīja Opel remontservisā par šo remontu. Tiesā piestādiet servisa, eksperta zaudējuma aprēķinus un eksperta apskates protokolā ierakstīto rakstiskā veidā.
Ja no Jums nelikumīgi grib piespiest maksāt vairāk, nekā pienākas, tad pretlikumīgu prasību tiesa pilnībā var noraidīt.

2. iespēja.
Abus atšķirīgos zaudējuma aprēķinus kopā ar prasību izvērtēt noteiktās prasības apjomu rakstiski iesniedziet LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā (www.ltab.lv). Apdrošinātāju biroja viedokli ar savu lūgumu pārskatīt atmaksājamās summas apjomu aizvediet apdrošināšanas sabiedrībai. Iespējams, tas ir risinājums. Bet ja ne, tad Jums nepieciešama advokāta vai vismaz jurista palīdzība.
vārdsjuris, 21.jūlijs 2008 0:00
Pārdevu mašīnu,bet nepārakstījām.Jaunais saimniekotājs mašīnu neapdrošināja un izraisija ceļa negadijumu.Policijā ir fiksēts ka jaunais saimniekotājs ir vainīgs.Bet apdrošinātāju asociācija sūta man rēķinu ka man jāmaksā.Bet es viņiem atbildēju ka nejūtos vainīgs un nemaksāšu.Pagaidām vis ir pieklusis,bet kas notiks tālāk.Saimniekotājs bēguļo un cik es esmu dzirdēji viņam ir vairāki šāda veida gadījumi.
Ēriks Griģis:

Pārdot automobili nozīmē pārreģistrēt īpašnieku CSDD.

OCTA likums nosaka automobili un īpašnieku par galveno, kur īpašnieks ir atbildīgs par to, kas tiek nodarīts ar viņa automobili:
a) automobilis izdara mantisko zaudējumu, (nav svarīgi, kas automobili ir vadījis pārkāpuma brīdī, jo atbildīgs par jebkuru, kam nodod vadīt savu auto, izņemot zagli, ir auto īpašnieks. Policija jau pārņem apdrošinātāju praksi - sodīt īpašnieku, ja fotoradars ir nostrādājis, neatkarīgi, kas auto ir vadījis)
b) tā īpašnieks ir atbildīgs par šo radīto zaudējumu, jo ir apdrošinājis savu atbildību par to.

No OCTA likuma.
"... 31.pants.
...Zaudējumu atlīdzināšana (2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību..."
vārds Vineta, 18.jūlijs 2008 0:00
šāds gadījums: 2006. gada jūlijā persona K(18 gadi|), braucot ar motociklu( motocikls bez valsts reģistrācijas numura zīmēm, bez tehniskās valsts apskates, bez sauszemes transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas, K bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām) neizpildīja ceļa zīmes Nr. 206 "Dodiet ceļu" prasības un notika sadursme ar automašīnu Volvo. Tika sastādīts admnistratīvais protokols un uzlikts sods - 200 Ls, kas tika samaksāts. 2008. gada maijā K saņēma Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja pretenzijas pieteikumu, kurā kā pamats apdrošināšanas atlīdzības izmaksai ir "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma" 51. panta 1. daļas 1. pumkts un regresa prasības pamats ir iepriekšminētā likuma 41. panta2. daļas 1. punkts. Lūdzu, paskaidrojiet šo situāciju! Jau iepriekš paldies!
Ēriks Griģis:

Tā ir situācija, kad par apzinātiem vai rupjiem pārkāpumiem ceļu satiksmē vadītājam vai transportlīdzekļa īpašniekam apdrošinātājs OCTA likumā noteiktā kārtībā (regresa prasība) liek atmaksāt apdrošinātājam visus apdrošināšanas sabiedrības izdevumus, kas saistīti ar atlīdzības lietas sagatavošanu, ekspertīzēm un zaudējumu atlīdzināšanu.
vārds, 17.jūlijs 2008 0:00
Labdien! Kā apdrošināšanas kompānijas nosaka Kasko prēmiju, kādi dati viņiem ir vajadzīgi aprēķināšanai (izņemot valsts nr. un apliecības nr.)? Ar kādas programas/kataloga palīdzību viņi nosaka automašīnas tirgus vērtību, no kuras aprēķina prēmiju? Paldies.
Ēriks Griģis:

Pēc reģistrācijas nr. var noteikt pat naktsklubu, kurā tusējat vai, teiksim, vidējo - cik bieži Jūsu draugi ir pārkāpuši noteikto maksimālo braukšanas ātrumu, un pēc tā palielinātu vai nepalielinātu KASKO prēmiju Jums.
Katalogu vērtības noteikšanai izmanto gadījumos, ja nav ticama auto iegādes vērtība ārvalstīs, vai lai to pārbaudītu. Par vērtību katalogu izmanto OCTA katalogu.
Visi dati, ko izmanto transportlīdzekļu vērtības noteikšanai, ir LTAB mājas lapā.>>>
www.ltab.lv/lv/laws/parejie/01_m...
vārds Edgars, 17.jūlijs 2008 0:00
ka man uzzinat to apdrosinataju firmu kas uzlicis 4klasi,sobrid man auto ir apdrosinata apdrosinasanas firma ar nosaukumu ''gjensidige''
Ēriks Griģis:

Tieši tam apdrošināšanas aģentam, kas rakstīja Jūsu polisi, arī prasiet paskaidrot.
Vispieņemamāk, manuprāt, aizbrauciet uz stāvvietu Antonijas ielā pie CSDD un tur Jums piedāvās noslēgt OCTA apdrošināšanas līgumus rindā stāvošie dažādu apdrošinātāju firmu pārstāvji.
Izvēlaties sev patīkamāko cenu, paprasiet paskaidrojumus par klasēm, "patirgojaties" un slēdziet sev izdevīgāko līgumu.
vārds Edgars, 16.jūlijs 2008 0:00
man bija bmw 520 91g sodi nekadi nav bijusi un visu laiku bija 7klase,auto pardevu paraktiju,un tagad nopirku bmw525 90g parakstiju un apdrosinaju un konstateju ka apdrosinasana ir loti darga jo ir 4klase,kapec ta??? ja man visu laiku bija 7klase un nekadu parkapumu nav bijusi.ko man darit kur man griezties lai atrisinatu so problemu un uzzinat kadel taa???
Ēriks Griģis:

Ar jautājumiem Jums jāgriežas pie apdrošinātāja, kas uzlika 4. klasi.
vārds, 16.jūlijs 2008 0:00
sveiki,man bija bmw520 91g nekadi sodi nav bijusi un bonuss klase bija 7..to masinu pardevu un parakstiju, tagad esmu nopircis bmw525 90g parrakstiju un apdrosinaju un konstateju ka bonus klase tagad ir 4 un lidz ar to apdrosinot auto ir liela nauda jamaksa. kapec ta un kur man jagriezas un kas jadara lai ko salabotu saja zina.
Ēriks Griģis:

BM sistēmas apraksts!

www.ltab.lv/lv/bm/default.htm
Toms, 14.jūlijs 2008 0:00
Labdien. Vēlētos uzzināt cik izmaksās tehniskā ekspertīze motorolleriem.
Ēriks Griģis:

Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācijā,
Turgeņeva iela 21 a, Rīga, LV-1050, t. (+371) 67226424
Dzintars L., 13.jūlijs 2008 0:00
Labdien.
Iekļuvu CSN- tika ieskriets manai automašīnai aizmugurē.
Ar vainīgā apdrošinātāja kompāniju vienojamies par automašnas remontu un piekritu viņu piedāvātajam servisam. Automašīna ir remontā un tiek izmantotas detalas no "šrotiem", un nav iespējams tagad uzzināt remonta tāmi ne no apdrošinātāja, ne no servisa. Abi vienbalsīgi saka, ka vecai mašīnai lieto vecas daļas. (1994. gada automašina). Kā rīkoties?
Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Jums remonta tāme nebūs jāapmaksā, jo
remonta izdevumus segs apdrošinātājs. Tā ir divpusēja vienošanās, kas uz Jums neattiecas.
2. Ja remonta kvalitāte Jūs neapmierinās, tad varat celt pretenzijas pret remontservisu. Remontservisa pakalpojumus Jūs pats izvēlējāties, saskaņojot remontservisu ar apdrošinātāju.

No OCTA likuma.

"... 38.pants. Apdrošināšanas atlīdzības pieprasīšanas kārtība
...(5) Ja persona, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību saskaņā ar šo likumu, iesniedz rakstveida pieprasījumu, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs iepazīstina šo personu ar tā rīcībā esošajiem dokumentiem, kas pamato lēmumu par šai personai pienākošās apdrošināšanas atlīdzības izmaksu vai par atteikumu izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, vai izsniedz šai personai minēto dokumentu kopijas. Personai, kura pretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, ir tiesības saņemt minēto dokumentu kopijas par samaksu, kas nepārsniedz kopiju sagatavošanas izdevumus..."
Maara, 8.jūlijs 2008 0:00
Labdien! Cik saprotu, 2007.gada oktobrī OCTA likumā pieņemtās izmaiņas dod iespēju apdrošināšanas kompānijai iesniegt regresa prasību pret negadījumu izraisījušo vadītāju arī gadījumos, kad nav runa ne par braukšanu reibuma stāvoklī, ne par rupju noteikumu pārkāpumu, bet tikai par saskaņotā paziņojuma neiesniegšanu. Konkrētajā situācijā pat ir KASKO kompānijas (kurā vērsās negadījumu izraisījušais vadītājs) eksperta bildes, kurās ir fiksēts mašīnas stāvoklis pēc negadījuma. Vai kādam ir pieredze tiesājoties šādā situācijā? Kādas ir izredzes?
Ēriks Griģis:

Man nav pieredzes Jūsu gadījumā.

No OCTA likuma.

"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
... d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;...
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,..."
Egita, 7.jūlijs 2008 0:00
Vai CSNg rezultātā negūto peļņu var iztiesāt no vainīgā, ja apdrošinātājs jau sedzis zaudējumus, kas saistīti ar auto remontu?
Ēriks Griģis:

Var pieprasīt atlīdzināt!

1. Tiesā jāpieprasa atbildīgajai personai atlīdzināt nesaņemto zaudējuma daļu.
2. Jāpierāda matemātiski un pamatoti, kāda ir šī peļņas daļa.

Grūtības!
Pamatotī nozīmēs arī to, ka būs jāpierāda, ka peļņa patiesi būtu tikusi saņemta, nevis apdrošināšanas gadījums izmantots, lai "izsistu naudu da jebkur un jebkā"...!
Tieši tāpēc OCTA likums neparedz apdrošinātājiem zaudējuma atlīdzināšanas gadījumā izmaksāt nesaņemtās peļņas daļu.
Pelīte, 1.jūlijs 2008 0:00
Vai Vācijā iepirktam auto OCTA zaļā karte Latvijā ir derīga, vai nav?
Ēriks Griģis:

Starptautiskās OCTA Zaļās kartes apdrošināšanas līgums, kas noslēgts Vācijā auto iegādes brīdī, pēc transportlīdzekļa reģistrācijas Latvijā nav vairs derīgs. Ar derīgu un Vācijā iegādātu Zaļo karti var braukt Latvijā un Eiropā līdz auto tiek reģistrēts Latvijā. Reģistrējot to, pirms braukšanas uz TA, ir jānoslēdz Standartlīgums (vienalga kādā formā, skatīt zemāk).
Padoms!
Zaļās kartes apdrošināšanas līgumu iegādājot auto Eiropā, neslēgt uz ilgāku laiku, kā tas nepieciešams līdz auto reģistrācijai Latvijā.

Pēc izmaiņām OCTA likumā ) no 1.11.2007, kas stājās spēkā 01.06.2008.:
"... 4.1 pants. Apdrošināšanas līguma slēgšana
(1) Standartlīgumu slēdz klātienē vai izmantojot distances saziņas līdzekļus.
(2) Robežapdrošināšanas līgumu un starptautisko apdrošināšanas līgumu (Zaļo karti) slēdz tikai klātienē.
(3) Slēdzot standartlīgumu un starptautisko apdrošināšanas līgumu (Zaļo karti) attiecībā uz Latvijas Republikā reģistrētu transportlīdzekli, apdrošinātājs līguma noslēgšanas brīdī nodod datus par noslēgto līgumu sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas informācijas sistēmai. Ja standartlīgums slēgts, izmantojot distances saziņas līdzekļus, apdrošinātājs nosūta apdrošinājuma ņēmējam ar drošu elektronisko parakstu un ar laika zīmogu apliecinātu apstiprinājumu par noslēgto apdrošināšanas līgumu."

"16. Šā likuma 4.1 pants, grozījumi attiecībā uz 8.panta izteikšanu jaunā redakcijā, grozījumi šā likuma 16.panta pirmajā daļā, 17.panta sestajā daļā un 53.panta pirmajā daļā stājas spēkā 2008.gada 1.jūnijā."
Ainārs Ladusāns, 1.aprīlis 2008 0:00
Sveiki!

Problēma sekojoša - nu jau ar gadu vecu vēsturi:

Auto pagajušā gada aprilī tika sasists - ļoti nopietni apdrosinātāji ir atsūtījuši atteikumu.
Ateikums ir pamatots ar to ka vaditājs un pasažieris guļot slimnīcā bija parakstījuši, ka ātrums ir bijis ap 120 km/h manuprāt vēl esot šoka stāvoklī un priecādamies par to ka ir dzīvi.
Vai ir kāda iespēja noteikt ātrumu pēc auto bojājumiem un negadījuma shēmas?
Kas to dara un cik tas maksā?
Ēriks Griģis:

Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācijā,
Turgeņeva iela 21 a, Rīga, LV-1050, t. (+371) 67226424
Dabi, 26.marts 2008 0:00
Labdien vēlreiz, Ērik.

Pagaidām nekas vēl nav atrisinājies. Biju pie Opel dīleriem HansaAuto, viņi apskatīja auto un uztaisīja tāmi - tas ir par 1048 Ls vairāk kā piedāvā apdrošinātāju eksperts, pat rēķinot par stundas darbu 17 Ls, ne 28Ls, kāda ir dīleru stundas likme.
Jūs rakstījāt:
Ja remontu Jūs būtu piedāvājis apdrošinātājam savā servisā ar vecām detaļām par to pašu (jauno detaļu) cenu, tad ...
Vai man ir tiesības pašai izvēlēties servisu? Viņu servisam neuzticos, jo viņi neatklāj, cik vecas detaļas izmantos un neuzrāda tāmē arī pakaļējā tilta remontu un diska maiņu, kas obligāti būs nepieciešams (pēc HansaAuto eksperta vērtējuma). Cik noprotu tas ir tāpēc, lai tāmes vērtība nepārsniegtu 15% salīdzinot ar apdrošinātāja eksperta sastādīto tāmi. Tā gada garantija servisa darbam man drošību nerada, problēmas var sākties pēc gada, bet tad man nebūs no kā prasīt atbildību.
Vēl:
1. Vai var izveidot tāmi AUDATEX programmā ar kuru tāmi veidoja apdrošinātāju eksperts? Cik pētīju šīs programmas aprakstu LTAB mājas lapā, tad datus tur var ievdīt dažādi? Kur to varētu izdarīt?
2. Vai varu prasīt pārskatīt apdrošinātāja ekspertam tāmi, ja HansaAuto man apgalvo, ka mana auto rezerves daļas ir krietni - 2x un dažas pat 5x dārgākas par Comfort modeļa aprīkojumu, kādam eksperts ir veidojis tāmi?
3. Vai manas mašīnas vērtība paaugstinās par noteiktajiem 25%, ja viņai ir īpaša komplektācija un papildus aprīkojums un vai tas ietekmē apdrošinātāja eksperta remonta tāmes aprēķināto summu?
4. Vai ir kāda nozīme mana auto vecumam, lai varētu pastāvēt uz jaunu detaļu nomaiņu. (būtu ar mieru piemaksāt nolietojuma starpību, kas būtu 17%; eksperts aprēķinājis 19%)
Tas pagaidām laikam viss..
Ēriks Griģis:

1. Var. Neatkarīgo ekspertu asociācijā, ekspertu firmās vai apdrošināšanas sabiedrībā, kurai ir līgums ar ekspertu firmu.
2. Ekspertam - ja iespējams mainīt, tad jā, citādi - nē, bet sabiedrības vadītājam, kaut prezidentam, iesaku rakstiski.
3. Paaugstinās līdz nevis par 25%. Neietekmēs, ja vien nav bojātas īpašās komplektācijas detaļas.
4. Nē. Rēķina nevis vecas detaļas, bet gan automobiļa kopējo nolietojumu piemēro jauno detaļu cenu samazināšanai, ja atlīdzība izvēlēta naudā.
Ja atlīdzība izvēlēta servisa remontpakalpojumos, tad tam nav nozīmes. Servisā visu liek jaunu vai derīgu veco, un apdrošinātājs apmaksā visus remonta izdevumus.
Servisa remonta kvalitāti pārbauda pats īpašnieks, nevis apdrošinātājs.
Jānis, 20.marts 2008 0:00
Sveiks, Ērik!
Pirms mēneša izbaudīju akvaplanēšanas priekus, kuri man beidzās grāvī uz jumta. Tā rezultātā manam Suzukam tika diezgan iebuktēta virsbūve, izsisti stikli, utt. KASKO apdrošināšana man ir BTA. Uz vietas bija poliči, otrajā dienā pieteicu negadījumu BTA kantorī, atbrauca viņu eksperts, novērtēja un aizbrauca. Pagāja mēnesis un vakar saņēmu atzinumu no BTA: remonta vērtība pārsniedz liktenīgos 70% no līguma summas un bla bla bla. Piedāvātie varianti ir: A) ja piekrītat transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, tiek aprēķināta un izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība ... LVL apmērā un BTA iegūst īpašuma tiesības uz transportlīdzekļa atliekām; B) ja nepiekrītat transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, tiek aprēķināta un izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība ... LVL apmērā.
Ar KASKO saskaros pirmo reizi, tādēļ jautājumi būs varbūt primitīvi:
1) Ko nozīmē viņu atbilde, respektīvi - vai automašīnas atzīšana par bojāgājušu automātiski nozīmē obligātu noņemšanu no uzskaites un nodošanu šrotā?
2) Džipiņš man ir ļoti mīļš, tādēļ gribētos viņu savā īpašumā tomēr paturēt un braukt. Vai B varianta izvēle nozīmē, ka BTA man samaksā naudu, bet man pašam ir jāmeklē iespējas kur un kā viņu remontēt?
3) Kā ir ar naudām, ja mašīna ir paņemta līzingā un īpašnieks skaitās Hansabanka, turētājs - es? Vai man kautkas īpaši ir jāatrunā ar banku, vai vienkārši klusējot jāturpina maksāt līzinga iemaksas?
4) KASKO tika noformēts kā 4 daļīgs maksājums. Līdz negadījumam es paspēju iemaksāt tikai 2 no 4 maksājuma daļām. Kas notiek ar atlikušajiem 2 maksājumiem? Vai man tie ir jāiemaksā pilnā apmērā atbilstoši grafikam, vai viņi kautko automātiski tur atrēķina?
Jau iepriekš pateicos!
Ēriks Griģis:

1) A) ja piekrītat transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, tiek aprēķināta un izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība ... LVL apmērā un BTA iegūst īpašuma tiesības uz transportlīdzekļa atliekām;
...tātad notiek īpašnieka maiņa.
Ja KASKO noteikumos nav noteikts, ka tas nozīmē Jūsu rakstīto: 1) ... automašīnas atzīšana par bojāgājušu automātiski nozīmē obligātu noņemšanu no uzskaites un nodošanu šrotā.
2) B) ja nepiekrītat transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, tiek aprēķināta un izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība ... LVL apmērā.
Jūsu otrās atbildes variants ir precīzs B gadījumā.
3) Līzinga līgumā ir jābūt atrunai par turētāja rīcību transportlīdzekļa bojā ejas gadījumā, iestājoties CSNg riskam.
Noteikti jārunā ar banku!
4) Ja apdrošināmais objekts ir gājis bojā, nav KASKO līguma.
Nekas nav jāmaksā.
Izņemot gadījumu, kad līzinga sabiedrība Jums iegādā jaunu auto un Jūs turpinat apdrošināšanas līgumu ar BTA.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti