nnn, 18.janvāris 2009 0:00
Kas ir grupa?
Ēriks Griģis:
Grupas apmācība nozīmē to, ka mācību maksu samaksā 15 līdz 20 pretendentu.
vārds, 17.janvāris 2009 0:00
Labdien. Vai šobrīd tiek apmācīti pasniedzēji un instruktori arī citās Latvijas pilsētās, jeb šī apmācība tiek organizēta tikai Rīgā? Cik ilgi jāmācās par pasniedzēju un instruktoru? Paldies.
Ēriks Griģis:
Apmācības notiek tikai Rīgā. Ja āpmācāmo skaits nodrošina grupas apmācības, tad organizējam daļu no apmācībām reģionā uz vietas.
Apmācību laiks ir 6 nedēļas dienas grupā, 9 nedēļas - vakara grupā.
Ja varat mācības uzsākt tūlīt, tad zvaniet: t. 26322578
vārds Maris, 15.janvāris 2009 0:00
Labdien!
Apdrošināšanas sabiedrībai esmu iesniedzis iesnigumu par lietas materiālu kopiju saņemšanu un viņi man šīs kopijas neizsniedz, pārkāpojot Informācijas atklātības likuma 14. panta 2. daļu, kas nosaka, ka 15 dienu laikā jāatbild iesniedzējam, ja informācijai nav nepieciešama papildu apstrāde;
un 3.daļu, kas nosaka, ka 30 dienu laikā atbild iesniedzējam, ja informācijai nepieciešama papildu apstrāde, un ne vēlāk kā 15 dienu laikā paziņo par to iesniedzējam.
Sakiet, lai par šo pārkāpumu šai sabiedrībai uzliktu administratīvo sodu, man ir jāvēršas ar pieteikumu Administratīvajā tiesā? uz kādu pantu pamata man jāpamato pieteikums tiesai?
Paldies.
Ēriks Griģis:
Tiesai iesniegtai prasībai būs jāpievieno Jūsu iesnieguma kopija un apdrošinātāja atbilde, kurā tas atsaka, vai kā citādi jāpierāda laika intervāls. Ja esat iepazinies ar Informācijas atklātības likumu, kuru apdrošinātāji ir pārkāpuši, tad pantus esat jau nosaucis.
Iesaku Jums konsultēties pie Jurista jautājumā, vai Informācijas atklātības likums ir saistāms ar OCTA apdrošinātāju.
Andris, 14.janvāris 2009 0:00
Labdien man ir tāds tīri teorētisks jautājums: Vai Līzinga kompānijām ir likumīgas tiesības pieprasīt veikt KASKO apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:
Ierēdnim ir jārīkojas tā, kā tas tiesību aktos (likumīgi) ir uzrakstīts.
Līzinga kompānija nav ierēdnis, līdz ar to tā var darīt to, kas nav aizliegts.
Ja līgumā līzinga kompānija piedāvā to, ka līzinga objekts turētājam ir jāapdrošina, Jūs parakstāt šo līgumu un prasība apdrošināt nav pretrunā tiesību aktos noteiktajam (tiesību aktos mūsu valstī nav aizliegta KASKO apdrošināšana), tad kompānijai ir likumīgas tiesības to pieprasīt.
Jūsu rīcība.
Vienoties ar līzinga devēju par līguma izmaiņām apdrošināšanas samaksas jautājumā Jums vēlamā apjomā. Iespējams, ka tas palielinās līzinga ikmēneša atmaksas summu.
vārds Vasilisa, 12.janvāris 2009 0:00
Sveicin'ati! Ja esmu izrais'ijusi CS negadijumu un atstajusi negadijuma vietu,vai kasko man atlidzinas zaudejumus par manu auto.Konkretak,nogazu luksaforu.
Ēriks Griģis:
CSN 54. punkta skaidrojums
"...Ja... nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai...", tātad esat saņēmusi rakstisku apliecinājumu no luksofora īpašnieka, ka viņa mantai nav nodarīti bojājumi, jo viņi jau sen gatavojās luksoforu nogāzt, un KASKO zaudējums ir noteiktās robežās, lai par notikušo CSNg nebūtu jāziņo CP, tad neredzu nekādu iemeslu, lai atteiktu.
Vitalijs, 7.janvāris 2009 0:00
Labdien!
Tiek izraisita avarija 14.10.2007. kura „mes” aizbraucam no notikumu vietas (pacmit metrus), pec lamavardiem un nesaprašanas del, tiek izsaukta policija, pec diskusijas ar policijas prieksnieka vietnieku jau iecirkni, sastadits jauns protokols kur rakstits, ka mes abi divi esam vainigie (vaines pakape 50/50). Aponents izmantoja savu apdrosinašanu, bet es Ne (automasini izremonteju pats), Pienaca laiks pirkt jaunu apdrosinasanu 11.02.2008., kuru es nopirku (ka 7 BM klasi),. Uz doto bridi man ir 5 BM klase, Kapec? Nav nevienas izraisitas avarijas! Aizbraucu pie apdrošinatajiem un tie teica ka es esmu vainigs avarija (esam abi vainigie...), turklat aponentam palikusi 7 BM klase..... palidziet tikt skaidriba. Ieprieks paldies.
Ēriks Griģis:
Vai esat bijis tirgū un tirgojies ar pārdevēju?
Iedomājaties, ka pērkat strimalas un Jums ir tikai 27 santīmi pus kilograma reņģu iegādei.
Ko darīsiet, lai iegūtu savas strimalas par katru cenu, nemaksājot vairāk un nenopērkot mazāk?
Pareizi! Ja netiksiet galā ar pārdevēju, meklēsiet zivju paviljonu!
Un tā arī rīkojaties, lai nebūtu jāatsakās no strimalām.
Jums ir nepieciešams kaulēties, ja neprotat, tad meklējiet un izmantojiet brokera pakalpojums.
Aivars , 6.janvāris 2009 0:00
Labvakar ! būtu ļoti pateicīgs, ja, Jūs, varētu ieteikt, kādā valsts institūcijā varētu noskaidrot ceļa zīmes uzstādīšanas likumību (sliktākā gadijumā, motivāciju)
Ēriks Griģis:
Pašvaldībā.
P.S.
Motivācija var būt tikai viena - nauda!
vārdsainars, 2.janvāris 2009 0:00
dīvaina motora remontgaita servisā.kam lai lūdz tīri tehnisku padomu .artehniku neesmu uz jūs un visu ko serviss vē las mainīt man šķiet stipri aizdomīgi
Ēriks Griģis:
1. Ar notiekošo vajadzētu iepazīstināt cita servisa spečuku, kas varētu uzrakstīt savu viedokli strīdus/pretenziju gadījumā, un kura rakstīto ņemtu vērā, ja iesāktos tiesas darbi.
2. Viņam vajadzētu būt speciālistam (ar papīru, kas to apliecina) noteiktās automarkas remontos un ...
3. ... Ja strīds paredzams ar apdrošinātāja noteikto servisu, tad ar apdrošinātāju izdodu tehniskā eksperta sertifikātu.
Vitalijs, 30.decembris 2008 0:00
Labnien,
Kadiem dokumentiem jabut lidz parvadajot tehnologiskus ogrigatus? Esmu celtnieks, parvadaju gaisa kompresoru bez valsts numuriem, pec apturesanas, policists prasa tehnisko pasi uz kompresoru! Tehniskas nav, jo kompresors nav registrets CSDD, ko man saja gadijuma jaiedod policistam?
Ēriks Griģis:
Jūsu rīcībā ir jāievēro šāda pēctecība:
1. Apliecinājums vai pirkšanas izziņa, vai izgatavotāja tehniskais raksturojums, kas reizē arī ir tehniskā pase, ka tas ir kompresors.
2. Ceļu satiksmes noteikumu (CSN) grāmatiņā jāatšķir 57. lpp. un jānorāda uz CSN 249. punktu.
Ir vēl arī trešais punkts, bet ceru, ka līdz tam nenonāksiet!
vārds, 20.decembris 2008 0:00
cik leilam stāžam jābūt blakusēdētājam lai varētu vadīt auto ar mācību tiesībām?
Ēriks Griģis:
Vismaz 3 gadi.
ARTIS, 19.decembris 2008 0:00
VAI KASKO APDROSINA 1990. G MASINU NEMOT VERA TĀS UZLABOTO VERTIBU CIK TAS MAKSĀ/?
Ēriks Griģis:
To jautājiet apdrošinātājam. Viņš novērtēs "vērtības uzlabojumu", tad pateiks - ir vai nav iespējams automobili apdrošināt.
Aleksandrs, 19.decembris 2008 0:00
Labdien.
Mans autiņš ir stipri sasists.Cik var maksāt uztaisīt neatkarīgo ekspertīzi,ar kura slēdzienu varēs griesties tiesā,pret cilvēku kurs to sasita?(masīna atrodās Rīgā).
Paldies.
Ēriks Griģis:
Tas lielā mērā atkarīgs no remontējamo pozīciju skaita.
Sīkāka informācija:
Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācija
Turgeņeva iela 21 a, Rīga, LV-1050(+371) 67226424
Andris, 16.decembris 2008 0:00
Saki, lūdzu, vai var vēl šogad mācīties par autoskolas CSN pasniedzēju?
Ēriks Griģis:
Vēl šogad komplektējam vienu pasniedzēju/instruktoru grupu vakara nodarbībām krieviski runājošiem un nākošajam gadam - dienas grupu janvāra mēnesim.
Pasniedzēju pretendentiem nepieciešama augstākā, instruktoru - vidējā izglītība un jābūt ne mazāk par trīs gadu braukšanas pieredzei ar automobili.
Bauskas iela 86, CSDD ēka, Rīga, t. 26322578
vārds Nataļja, 15.decembris 2008 0:00
Labvakar! Gribeeju uzzinaat kaadaa valuutaa tagad ir izdeviigaak taisiit KASKO euro vai latos?Paldies, Nataļja
Ēriks Griģis:
Jautājums analītiķiem!
Valdība sola eiro piesaisti latam saglabāt fiksētu. Ja uz KASKO līguma gadu ticat valdības solījumam, tad balstiet latu.
Jauku Jums dienu!
vārds Jūlija, 13.decembris 2008 0:00
Privetstvuju vas!izvinite 4to po russki.No xo4ju sprositj u vas,tak kak znaju 4to vi odin iz lu4shix ekspertov!! Mne razbili mashinu,strahovaja kompanija "BAN" uzhe mnogo dnej ne daet eksperta kotorij zafiksiruet vse povrezhdenija.Mashina stanovitsja grjaznoj i carapin stanovitsja menjshe vidno,a mitj mashinu oni ne razreshajut.Mne kazhetsja 4to oni menja xotjat obmanutj!A kak vi dumaete??? SPASIBO
Ēriks Griģis:
Dlja zhalob:
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birijs
Lomonosova iela 9
Rīga, LV - 1019
Tel.: 67114300
Fakss: 67114333
E-pasts: ltab@ltab.lv
AIVISKAL, 11.decembris 2008 0:00
Sveiki!
Biju apdrošinājis savu auto kasko pie ERGO,un vairāk noteikti to negribu darīt. Vai lūdzu neieteiktu kādu normālu kantori, kas izmaksā advektātu summu pēc negadījuma un neliek bojātās detaļas vietā likt lētās paģelkas.
Jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:
Neviena apdrošināšanas sabiedrība nav lūgusi mani sevi ieteikt klientiem.
Mieriniet sevi ar domu, kādu to dzirdēju komentāros šābrīža situācijas raksturojumam >
> Ja Jums piedāvā izvēlēties starp ļoti slikti un slikti, tad izvēlaties to, kas piedāvājumā šķiet pats labākais!
Lai Jums veicas apdrošinātāja meklējumos!
vārds, 11.decembris 2008 0:00
Kur es varu mācīties, lai noliktu šo otro eksāmenu?
Ēriks Griģis:
1. Ja esat D kategoriju ieguvis pēc 10.09.2008, tad obligāti ir jānokārto valsts eksāmens teorijā un braukšanā.
2. Eksāmenam varat gatavoties jebkurā D kategorijai licenzētā autoskolā vai tai pašā, kur mācījāties uz D kategoriju.
3. Nepieciešamās zināšanas otrajam valsts eksāmenam varat iegūt kādā no autobusu parkiem vai pasažieru pārvadātāju uzņēmumiem.
4. D [95] valsts eksāmenam varat gatavoties arī patstāvīgi.
vārds, 11.decembris 2008 0:00
Noliku valsts eksāmenus un saņēmu D kategorijas tiesības vadīt autobusu. Kāpēc man meklējot darbu prasa vēl kautkādu kodu?
Ēriks Griģis:
Tāpēc, ka Jums papildus D kategorijai nepieciešams iegūt D [95] - profesionālā autobusa vadītāja kodu. Jums vēl jākārto viens valsts eksāmens gan teorijā, gan braukšanā.
vārds, 10.decembris 2008 0:00
Cik maksā profesionālā vadītāja apmācība autoskolā?
Ēriks Griģis:
Apmācības autoskolā profesionālās kategorijas D {95} iegūšanai varētu maksāt ap 250,- Ls, ja tās apmeklēsiet 2009. gadā. Tad PVN pieaugums un visu ar to saistīto izmaksu pieaugums 2009.-2010. gada ziemā apmācības maksu varētu palielināt līdz 300,- Ls. Inflācija un nelielais apmācāmo skaits, valsts paritātes neievērošana pēc ES Direktīvā noteiktā palielinās izmaksas 2010-2011. gadā līdz 350 - 400 latiem. Ja sociālie fondi no ES līdzekļiem nepiedalīsies profesionālo vadītāju kvalifikācijas iegūšanas finansēšanā valstī, tad D [95] kategorijas āpmācības izmaksas pēdējā piecgades gadā varētu uzlēkt 10-kārtīgi - sasniedzot pat 2500,- Ls robežu.
Andrejs, 10.decembris 2008 0:00
Labdien, es vēlos uzzināt kam ir taisnība, policijai vai apdrošināšanas kompānijaj. Notika ceļa satiksmes negadijums kurā policija mani atzina kā nevainīgo pusi , bet laika gaitā apdrošināšanas kompānija nolēma, kā atmaksās man tikai pusi no bojājumiem. Sakarā ar to, ka es arī esmu vainigs, bet es savu vainu neatzistu. Un kā viņi var izmainīt policijas lēmumu.
Ēriks Griģis:
1. Apdrošinātāja lēmumam OCTA nav nekā kopēja ar policijas lēmumu APK lietā.
2. OCTA un LAPK ir divi dažādi likumi dažādām institūcijām, ko tās izmanto dažādos procesos.
3. Apdrošinātāji nemaina policijas lēmumu, bet pieņem paši savu lēmumu.
4. Policija nosaka vainīgo CSNg, atbilstoši LAPK noteiktajam, lai to sodītu.
5. Apdrošinātāji nosaka CSNg iesaistītās katras personas atbildību par radītiem zaudējumiem. Tad apdrošinātājs pieņem lēmumu par zaudējumu atlīdzināšanu trešajai personai vai personām, atbilstoši to atbildības pakāpēm, ja tādas ir nosakāmas. Ar policijas uzlikto sodu apdrošinātāja lēmumam nav nekādas saistības.