Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Uldis, 30.septembris 2008 0:00
Vēlos noskaidrot, vai varu cerēt uz atlīdzību no Garantijas fonda, ja manai pie mājas novietotai automašīnai Nissan Almera naktī (14. martā) kāds nenoskaidrots autovadītājs uztrieca virsū blakus stāvošo kaimiņa automašīnu Mazda 626 . Rezultātā cietusi manas automašīnas aizmugurējā daļa, par ko liecina arī ceļu policijas sastādītais protokols . No "LTAB" saņemtās vēstules var secināt, ka viss ir atkagīgs no tā, kādu lēmumu pieņems Ceļu policija. No negadījuma brīža ir pagājuši jau seši mēneši, bet lēmums vēl nav pieņemts. Galu galā, tieši kaimiņa auto bija tas, kurš ieskrēja manā autiņā. Kāpēc viņa auto ieskrēja, īsti neviens nezina, jo vienīgais liecinieks bija kaimiņa mamma, un lietišķie pierādījumi arī netika vākti. Tagad man ir jāpaļaujas uz Ceļu policijas kompitenci. It īpaši ja negadījuma naktī no viņu puses nācās dzirdēt optimisma pilnu frāzi:" Mēs jau varētu tos leliešus pameklēt, bet mums maiņa ir beigusies. Varbūt jūs paši ?!". Ko arī es darīju, bet nesekmīgi :) Paldies.
Ēriks Griģis:

Nevarat cerēt.
Atus, 29.septembris 2008 0:00
Labdien, nesen cietu CSN kurā neesmu vainīgs, jo priekšā no mazāksvarīga ceļa neievērojot zīmi Dodiet ceļu izbrauca cits auto. Auto ir iegādāts ar līzinga palīdzību.
1)Vai ir iespēja ka OCTA sedz līzinga maksājumus periodu, kad viņu klienta dēļ es nevaru izmantot auto? Vai arī tas ir iespējams caur tiesu?
2) Cita auto nomas maksājumus?
3) Vai morālo kaitējumu var pieprasīt kompensēt OCTA vai caur tiesu? Ja caur tiesu vai varat rekomendēt kādu advokātu.
4) Starpību starp apdrošinātāja auto novērtējumu un cenu par kādu tas tika iegādāts? Atšķirība ~1000EUR
P.S. Auto ir atzīts par norakstāmu.
Ēriks Griģis:

1. Nav iespēja.
2. Ir iespēja, ja Jums nodarītais zaudējums pārtrauca vienīgo ienākumu avotu.
3. Morālo nevar, bet sāpju naudu var.
Att. uz advokātu - ierakstiet savu jautājumu blakus esošajos juridiskajos jautājumos.
4. Par nesaņemto zaudējumu daļu - varat iesniegt prasību tiesā tos atlīdzināt cietušajam.
Ingus, 24.septembris 2008 0:00
Viss sākās aptuveni pirms 3 mēnešiem, kad braucot nolauzu savam auto spoguli. Auto ir apdrošināts AAS "Balva", kasko polise bez pašriska. Pirmo atlīdzību par spoguli saņēmu 77.00 Ls apmerā. (Uzzināju reālās tirgus cenas, kuras kopā sastāda 290.00 Ls.) Sazvanot "ekspertu"un jautājot , kur par saņemtajiem 77.00 latiem var nopirkt lietotu spoguli, nokrāsot to un uzstādīt, saņēmu atbildi -- ja summa neapmierina, rakstiet iesniegumu.
Uzrakstīju iesniegumu, un pēc mēneša saņēmu vēl papildu atlīdzību 110.00Ls. Diemžēl arī tagadējā kopējā summa neļāva segt remonta izmaksas.
Tālāk sekoja pāris desmitu zvani "ekspertam" no manas puses, kuri nedeva nekādu rezultātu. Pēc tam pats saņēmu zvanu no nodaļas vadītāja : "Šeit no 'Balvas'. Kas jums tur par problēmu?" Es jau kuro reizi izstāstīju radušos problēmu, ka par piešķirto atlīdzības summu nevaru savu auto saremontēt. Atbilde: "Naudu mēs jums pārskaitījām, tādēļ lieciet mūs mierā." Pēc šī teikuma viņš nometa klausuli.
Lūk tā, saņēmu atlīdzību 187.00Ls , un viņus vairs neinteresē, kā reāli saremontēt savu auto šeit Latvijā varu par 290.00 Ls.
Piebildīšu,ka piekritu saņemt atlīdzību naudā,jo manis piedāvātie servisi(NEoficiālie dīleri) viņus neapmierināja, piedāvāja kautkādos šķūņos remontēties....
Ēriks Griģis:

Jūsu turpmākā rīcība:
1) rakstiska prasība izskatīt AAS "BALVA" noteikto zaudējumu atlīdzības apjoma pamatojumu LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā;
2) atbilstošas un pamatotas prasības sagatavošana un iesniegšana tiesā.
Artjoms, 22.septembris 2008 0:00
41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku..."

jautaujums:cik ilgi ir speka sis likums no avarijas momenta?
Ēriks Griģis:

Desmit gadus!!!
baiba, 19.septembris 2008 0:00
Kā varu uzzināt, kur vislētāk apdrošināt auto (OCTA)
Ēriks Griģis:

1. Internetā - pie apdrošināšanas brokera.
2. Uz ielas - pie CSDD Antenas ielā tusējas visi apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji.
vārds Ināra, 16.septembris 2008 0:00
Man iebrauca mašīnai aizmugurē, turklāt es negadījuma brīdī biju apstājusies. Policija pateica, ka gadījums ir tik nepārprotami skaidrs, proti, ka vainīga ir otrā automašīna, ka neesot nepieciešamības stādīt protokolu, iedeva saskaņoto paziņojumu, ko mums aizpildīt un aizbrauca.Bet apdrošinātājfirma man tagad saka, ka lieta nodota trasologam, jo otrās automašīnas vadītājs,kuru viņi esot izsaukuši paskaidrojumu sniegšanai, dodot pretrunīgas liecības. Jau pagājis vairāk kā mēnesis, kopš iesniedzu apdrošinātājiem CSN materiālus,bet atbildes nav.Vai ir kaut kādi termņi, kuros tā jāsniedz? Un , ko man darīt, jo es jūtu, ka apdrošinātājsabiedrība mēģinās notikušoCSN pasniegt kā abpusēju vainu.
Ēriks Griģis:

Jūs par notikušo ziņojāt policijai un rīkojāties pēc policijas norādījumiem.
Kur ir tas policists???

Termiņi, mēnesis no pēdēja dokumenta saņemšanas dienas, vai trīs mēneši no pieteikuma saņemšanas dienas.

No OCTA likuma
".. 39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina ir noskaidrota vai ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījusī persona un nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam.
.."
Olga, 16.septembris 2008 0:00
Uzreiz pēc notikušā piezvanīju saviem apdrošinātājiem, kuri paskaidroja, ka varu rīkoties gan tā gan tā: varu vērsties pie vainīga apdrošīnātājiem, bet tas aizņems ilgāku laiku, vai varu vērsties pie savējiem - tad jau apdrošinātāji savā starpā visu rīsinās, bet atlīdzību dabūšu ātrāk....
Evakuātoru izsaucām, tāpēc ka es pati negribēju braukt - steidzos uz darbu sporta klubā un mašīna izsakatījas slikti =) tāpēc arī nolēmu, ka viņai labāk būs stāvēt servisā (serviss pieder salonam, kur pirku mašīnu)...
Tagad domāju, ka vienkārši apdrošinātāji sava starpā nevar vienoties... īstenībā, nezinu, kas notiek apdrošināsanas sabiedrību starpā... rīkojos tā, kā man ieteica manējie, jo vismaz taja brīdī uzskatīju, ka slikto viņi neieteiks. Vienīgais - ko darīt gadījumā, ja man tiks atteikts? Nezinu, kāda ir tāme, bet labais lukturis bija bojāts, spārnis, priekšējās durvis un durvju stikls... Var būt apdrošīnātāji nolēms, ka mašīna var arī bez stikla braukt vai bez spārna =)) kas zin... Vainīgajam, protams, tagad ir vienalga, jo, pēc viņa vārdiem, viņš tagad brauc ar citu ekskluzīvo auto =) bet man otrās mašīnas, diemžēl, nav... Gaidīšū, ko nedēļās beigās man apdrošīnātāji pateiks...
Ēriks Griģis:

Pēc aprakstītā, nevajadzētu atteikt.
Ko gan teiks apdrošinātājs?
Olga, 16.septembris 2008 0:00
Labdien!
29.augustā notika mans pirmais CSNg (arī mašiņa bija jauna no salona, kura tika reģistrēta tikai 14. augustā - divas nedēļas). Braucu uz sporta klubu un 5 metru attālumā no vārtiem viens vīrietis, kuram piederēja ekskluzīvs auto, nepamanot mani, nolēma attaisīt durvis... viņš atzina savu vainu, mēs sastādījām saskaņoto paziņojumu, viņš izsauca evakuātorus, lai manu mašīnu aizvestu uz servisu... laikam, viņam pašam palika žēl manu jauno 2-nedēļu veco auto... Uzreiz piezvanīju uz apdrošināšanu, savu KASKO, jo caur KASKO,kā man pateica, ir ātrāk saņemt atlīdzību, tad jau viņi no vainīgā OCTA apdrošinātāja saņems izmaksātos izdevumus. 29. augusts bija piektdiena, pirmdien, 1. septembrī, aizbraucu uz savu KASKO un aizvedu pieteikumu un saskaņoto paziņojumu, sazinājos ar autoservisu, kur vienas dienas laikā sastādīja un aizsūtīja tāmi manējiem apdrošinātājiem. Pagāja nedēļa. Piezvanīju KASKO, kur sākumā man pateica, kak visi dokumenti ir saņemti, dienas laikā viņi apstiprinās tāmi. Nākošajā dienā, man paziņoja, ka lieta vēl nav izskatīta, jo apdrošinājuma summa ir diezgan liela un iedeva tel. nr., uz ko zvanīt. Piezvanīju, man atbildēja, ka līdz 12. septembrim noteikti izskatīs. 12. septembrī zvanu - vēl nav rezultātu. 16. septembrī man pēkšņi atbild, ka serviss tikai 15. datumā atsutījis viņiem nepieciešamās bildes un jāgaida līdz nedēļas beigām. Man liekas, ka atsūtīt bildes ir dažu minūšu darbs, it īpaši šim servisam ir sadarbības līgums ar doto apdrošinājuma sabiedrību.
Jautājums: Vai tā nav vienkārša laika vilkšana? Jo pēc KASKO noteikumiem, lēmumu pieņem 7 darba dienu laikā, bet par pagarināšanu sūta vēstuli, vai savadāk brīdinā. Nekādus brīdinājumus neesmu saņēmusi. Var būt viņi nevar atrisināt problēmu ar vainīgā apdrošinātājiem?
Ēriks Griģis:

1. Vai iesniedzāt vainīgās puses apdrošinātājam paziņojumu par CSNg?
2. Vai vainīgās puses apdrošinātājam iesniedzāt pieprasījumu atlīdzināt zaudējumus un klāt pievienojāt saskaņotā paziņojuma eksemplāru?
3. Vai paziņojāt vainīgā apdrošinātājam, ka atlīdzību izmaksās Jūsu KASKO apdrošinātājs?
4. Kāpēc Jūsu auto veda ar evakuatoru? Saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt tikai CSN 51. punktā noteiktā gadījumā.

Atbalstu Jūsu viedokli!
Tā varētu būt tikai laika vilkšana, nevis to punktu noskaidrošana, ko esat pārkāpusi, lai OCTA atlīdzību Jums - Jūsu KASKO apdrošinātājam atteiktu.
janis, 15.septembris 2008 0:00
sveicinati!
es veletos uzzinat cik maksa stures parliksana no labas puses uz kreiso hoda prelude 5?
ja ir iespeja tad cenu varetu uzrakstit gan ar jusu rezerves dalam gan ja rezerves dalas dodu pats?
paldies jau ieprieks.
Ēriks Griģis:

Šeit nepārbūvē un neremontē automobiļus!
Autobusa vadītajs, 15.septembris 2008 0:00
Šorīt nokārtoju D kategorijas teoriju CSDD. Rīt mani pieteica braukšanas eksāmenam. Vai nokārtojot braukšanas eksāmenu un iegūstot D kategoriju, varēšu strādāt par autobusa vadītāju?
Ēriks Griģis:

Nedrīkstēsiet strādāt.
Jums jāmācas vai autoskolā, vai autotransporta uzņēmumā, vai pastāvīgi, un vēlreiz jākārto Valsts eksāmens gan teorijā, gan braukšanā CSDD, lai iegūtu D [95} profesionālo autobusa vadītāja kodu.
Tad arī varēsiet strādāt par autobusa vadītāju.
Profesionālo vadītāju nosacījumi valstī stājās spēkā ar 11.09.2008. visiem D kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, attiecībā uz visiem C kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem - pēc 10.09.2009.
Eksāmenu jautājumi profesionāliem D kategorijas autovadītājiem Valsts eksāmenā publicēti šeit:
csnt.csdd.lv/
Agnese, 10.septembris 2008 0:00
Sveicināti! Bija ceļu satiksmes negadījums, kurā esmu cietusī, vainīgā apdrošināšanas kompānija ir BTA, izvēlējos labošanas veidu - serviss. Tagad man zvana no servisa un saka, ka BTA atļaujot mainīt tikai lukturi, pārejais(pampers,spārns) esot jāšpaktelē, jaatloka utt, neļaujot mainīt. Auto nav no jaunākajiem(1995.g.), bet vai tā BTA vispār drīkst darīt?(pieprasīt nelikt jaunu, bet mēģināt labot veco) Vienkārši, kur garantija, ka tas špaktels nekritīs nost, jo skāde nav no mazajām?
Ēriks Griģis:

1. BTA nav remontserviss, bet gan apdrošināšanas sabiedrība. Apdrošinātājs nedrīkst pieprasīt mainīt remonta tehnoloģiju, kas paredz noteiktas kategorijas remontus un remonta darbus atbilstoši bojājumam un tam, ka automobilis ir jāizremontē pirmsavārijas stāvoklī.
2. Jums vajag sagatavot pierādījumus tam, ko rakstāt, lai sūdzētos tālāk.
3. Ja remontservisa špaktele nokrīt nost, Jums pieņemot automobili un servisa pārstāvja klātbūtnē veicot izmēģinājuma braucienu, tad par remonta kvalitāti atbild serviss. Ja špaktele nokrīt uz ceļa pēc tam, kad esat automobili pieņēmusi un parakstījusies par remonta kvalitāti, tad atbildīgs ir vadītājs vai īpašnieks, kāpēc izņēma auto no servisa.
vārds Osvalds, 6.septembris 2008 0:00
Domāju braukt uz Lietuvu pirkt auto,esot lētāki,lūdzu kā man būtu jārīkojās un kādiem pamatnosacījumiem pie pirkšanas un transportēšanas ,muitošanas ,reģistrācijas Latvijā man būtu jāpiegriež vērība.Vai tas ir prāta darbs?
Ēriks Griģis:

1. Ja gribat auto nopirkt, lētāk, tad esat jau izlēmis.
2. Ja gribat auto pirkt braucamu, tad Jūsu rakstītajā ir jūtamas šaubas. Ja šaubies - tad neapdzen :)
3. Kas vajadzīgs;
3.1. pirkšanas - pārdošanas līgums,
3.2. apliecinājums, ka auto noņemts no uzskaites;
3.3. parasti tas atrodams reģistrācijas apliecībā un tehniskajā apliecībā, ja auto no Vācijas;
3.4. samaksas apliecinošs dokuments un čeks;
3.5. auto pārbaudes vai ekspertīzes apliecinājums, ka tas nav meklēšanā un aprīkojums atbilst pirktajam;
3.6. OCTA apdrošināšanas līgums uz pircēja - Jūsu vārda;
3.7. tranzīta numurzīme un
3.8. atbilstoša Lietuvas reģistrāciju apliecinošs dokuments - apliecība, kas paredz auto izvešanu no valsts.
4. Vai prāta darbs - citiem ar interneta meklētājprogrammu palīdzu izvēlēties auto Vācijā. Tas arī man neliekas prāta darbs, bet auto biežāk ir braucams, nekā remontējams.
Raivis, 5.septembris 2008 0:00
Vai pie mums Latvijā būs nopērkams jaunais Dodge Challenger? Ja būs, tad kad un par kādu naudu?
Ēriks Griģis:

Ceru, ka būs!
Zvaniet amerikas automobiļu tirgotājam.
Aivis, 5.septembris 2008 0:00
Tehniskajā apskatē ielika"2" par neatbilstošas krāsas aizmugurējiem virzienrādītājiem(pagriezieniem). Auto ir 1991 gada izlaiduma GAZ 52 04, kam no rūpnīcas nāca tikai sarkanas apaļas lampas.(TA liek uzstādīt lampas ar dzelteniem virzienrādītājiem). Vai ir kāds likums, kas veciem auto to liek darīt? Paldies.
Ēriks Griģis:

Te visam jābūt aprakstītam - MK noteikumi Nr.466
www.csdd.lv/documents/normativie...
Bērtiņa, 1.septembris 2008 0:00
Ceļu satiksmes negadījums.
AUDI apstājas pie STOP zīmes, palaiž auto, braucošu no kreisās puses. Nemanot vairāk nevienu ne no labās, ne no kreisās puses, izgriežas uz ceļa. AUDI veiksmīgi nonācis sava joslā, uzsācis braukt, kad pēkšņi trieciens. BMW iebrauc AUDI aizmugurē. BMW ātrums (apdzīvotā vietā) sākotnēji aptuveni 120km/h, bremzēšanas ceļš 40m, tad pārtraukums un nākamais bremzēšanas ceļš 19m. Japiebilst, ka BMW riepas spēcīgi nodilušas.
Sadursmes rezultatā AUDI tiek pacelts gaisā un apgriezts par 180 grādiem, specīgi tiek traumēta auto aizmugure, spēcīgāk - aizmugures kreisā puse, jo BMW vadītājs bija domājis apdzīt AUDI. No specīgā triciena, AUDI aizmugures stikls izlido. Protokols sastādīts un atzīts par vainīgu automašīnas AUDI vadītājs. Plānots lietu pārsūdzēt. Kā rīkoties šādā situācijā? Cik liela iespējamība, ka neatkarīgā ekspertīze dos slēdzienu par labu AUDI vadītājam? Protams, ir arī fotouzņēmumi un liecinieki.
Ēriks Griģis:

Nav iespējams, Lienīt, pateikt, vai neatkarīgā ekspertīze dos slēdzienu par labu AUDI vadītājam. Ļoti iespējams, ka neatkarīgā ekspertīze izvērtēs visus lietas materiālus un noteiks, kura vadītāja rīcība bija par iemeslu notikušajai sadursmei, kaut protokols sastādīts un atzīts par vainīgu automašīnas AUDI vadītājs.
Ja ir tāds protokols, tad AUDI vadītājam jābūt pierādījumiem, ka protokolā rakstītais nav patiesība. Ja nav patiesība, tad AUDI vadītājs pie protokola parakstīšanas ir norādījis, ka tajā uzrādītajiem datiem, negadījuma shēmai vai negadījuma mehānismam viņš nepiekrīt. Un pamatojis savu protestu protokolam. Tad AUDI vadītājam ir jāpārsūdz pieņemtais lēmums policijas priekšniekam, kura policists sastādīja protokolu, pamatojot savu neapmierinātību. Ja nav tā kā gribētu AUDI vadītājs, tad jāiesniedz prasība pārskatīt lietu Administratīvajā tiesā.
Pierādījumi, kas apgāž protokola pareizību un pieņemto lēmumu, AUDI vadītājam ir jāsagatavo un tiesai jāpiestāda pašam.
Vai spējat iedomāties, kādām zināšanām ir jābūt AUDI vadītājam, lai savāktu pierādījumus negadījuma vietā, to paveiktu pareizi un jau negadījuma vietā nepiekristu protokolā rakstītajam!?
iespējams, AUDI vadītājam ir nepieciešams kāds palīgs, kas prot juridiski izskaidrot un palīdzēt vadītāja turpmākajās darbībās.
juriss, 13.augusts 2008 0:00
Kādas pārbaudes jāiziet pasbuvētai lauksaimniecības iekārtai, kura ir aprīkota ar dīzeļmotoru, ir būvēta uz vieglās automašīnas bāzes, lai iegūtu tiesības parvietoties ar to pa savu saimniecības teritoriju, un škersotu valsts ceļus nebaidoties ka cela policija varetu to apturēt un uzlikt sodu?Kur var uzinat sikaku informaciju?
Ēriks Griģis:

Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi ar pielikumiem MK noteikumi Nr.725:
www.csdd.lv/documents/normativie...
Pielikumi te:
www.csdd.lv/documents/normativie...

vai zvans konsultācijai uz CSDD informatīvo tālruni.
es, 11.augusts 2008 0:00
Cik ilga laikā pēc CSN apdrošināšanas sabiedrībai jaizmaksā eksperta noteikta summa par auto bojājumiem cietušājam, pagājis 1,5 mēn, bet naudas nav, vai es varu vērsties tiesa par atlīdzības neizmaksāšanu, sanāk diezgan muļķīgi es cietu, man jāskraida kartojot dokumentus un vēl jāgaida , jo redz no policijas nav atsūtīta kaut kāda izziņa.
Ēriks Griģis:

Policijā Jūs pats varat pieprasīt un saņemt uzziņu par CSNg.
Ja policija nevar noteikt vainīgo, tad apdrošinātājiem nav jānosaka vainīgais. Apdrošinātājam vajag noteikt zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli (OCTA likums 31.pants 2.punkts)

No OCTA likuma.

"... 39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina ir noskaidrota vai ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījusī persona un nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam.
(2) Ja ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušās personas vaina nav noskaidrota vai ir apstrīdēta vai nodarītie zaudējumi nav pilnībā noteikti, triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs nosūta apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam attiecīgu rakstveida informāciju, kurā norādīts atlīdzības neizmaksāšanas pamatojums.
(3) Par šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā termiņa (trīs mēneši no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas) nokavējumu apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs papildus neizmaksātajai apdrošināšanas atlīdzībai vai tiesas noteiktajam zaudējumu apmēram maksā trešajai personai 0,1 procentu no neizmaksātās apdrošināšanas atlīdzības par katru nokavējuma dienu.
(4) Ja apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir pārsūdzējis tiesībaizsardzības iestāžu vai tiesas nolēmumu, šā panta pirmajā un otrajā daļā minētais termiņš tiek pārtraukts līdz sūdzības izskatīšanai un apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nav pienākuma maksāt šā panta trešajā daļā minētos procentus, ja tiesa atzinusi pārsūdzību par pamatotu. Ja sūdzība tiek noraidīta, procenti aprēķināmi šā panta trešajā daļā noteiktajā kārtībā. Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētais termiņš tiek pārtraukts un apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam nav pienākuma maksāt šā panta trešajā daļā minētos procentus arī tikmēr, kamēr tiek izmeklēta krimināllieta.
(5) Ja trešo personu neapmierina apdrošinātāja lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, tai ir tiesības lūgt Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju sniegt atzinumu par minēto lēmumu. Pārbaudot trešās personas sūdzību pēc būtības, Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu, kuram ir rekomendējošs raksturs.
(6) Trešā persona apdrošinātāja lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu var pārsūdzēt tiesā arī tad, ja tā neizmanto tiesības lūgt Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju sniegt atzinumu par minēto lēmumu.
(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 27.09.2007. likumu)

40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.
(2) Ja šā panta pirmajā daļā minētais termiņš netiek ievērots apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja vainas dēļ, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs papildus izmaksājamai apdrošināšanas atlīdzībai maksā 12 procentus gadā no izmaksājamās apdrošināšanas atlīdzības summas. ..."
Mareks, 6.augusts 2008 0:00
Labdien!
Kur es varētu iepazīties ar kādien normatīvajiem aktiem, kas regulē aa/s BALTA ātlīdzības izmaksas kārtību saistībā ar CSN???
Lieta tāda ka pēc CSN ar saskaņoto paziņojumu kā cietuša puse vērsos aa/s BALTA pēc atlīdzības par transp. līdz. bojājumiem, bet birojs "nesteidzas" ar atlīdzības izmaksu, ko iesākt?
Ēriks Griģis:

Te būs normatīvie akti!

www.ltab.lv/lv/laws/default.htm

Ko iesākt!
Pēc attiecīgo punktu izlasīšanas, pārbaudiet, vai BALTA ir vai nav iekļāvusies noteiktos termiņos. Ja nav, tad uz attiecīgā tiesību akta punkta pamata sniedziet prasību tiesā atlīdzināt visus zaudējumus, kas Jums nodarīti ar atlīdzības termiņa novilcināšanu, un izmaksāt noteikto kavējuma naudu.
Valters, 2.augusts 2008 0:00
Braucot pa eiropu ar kravas automašīnu ,ar pilno masu virs 7,5t vasaras peridā uz šo brīdi nevaru atrast informāciju kad ir un kad nav atļauts braukt , ĪPAŠI sestdienas un svētdienas! Sevišķi intresē Slovākija,Ungārija,Slovēnija un Itālija. Būšu Jums ļoti pateicīgs. Paldies!
Ingmārs, 31.jūlijs 2008 0:00
Kur var dabūt saskaņotā protokola veidlapas?
Ēriks Griģis:

Pie jebkura no apdrošinātājiem, kas nodarbojas ar OCTA apdrošināšanas veidu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti