Jānis, 10.decembris 2008 0:00
Labdien!
Ir neskaidrība par nepieciešamo aprīkojumu velkamajam mehāniskajam transportlīdzeklim. Pats esmu pie Jums mācījies instruktoru kursos, savulaik pasniedzējs Priede tā izteicās, ka velkamais tl nav mehāniskais jo neizmanto savā kustībā savu enerģiju, tātad uz to neattiecas CSN 35 p prasības un ne vad.apl, ne apdrošināšanas polise nav jāuzrāda.. Tai pat laikā CSN 236.p. nosaka, ka aizliegts izmantot satiksmē tl, kam nav atļauja piedalīties ceļu satiksmē, bez derīgas apdrošināšanas utt. Varbūt viņš vienkārši pajokoja. Lūdzu izskaidrot no sava viedokļa par prasībām velkamajam vieglajam automobilim. Paldies un veiksmi darbā!
Ēriks Griģis:
Paldies.
Pajokoja gan!
CSN 192. un 193. nosaka:
1) mehāniskā transportlīdzekļa vilkšana - prasības, kas jāievēro transportlīdzekļa vadītājam ar mehānisko transportlīdzekli piedaloties ceļu satiksmē;
2) transportlīdzekļa vadītājs atrodas pie stūres - prasības, kas attiecas uz transportlīdzekļa vadītāju un tā vispārējos pienākumus (CSN 34. un 35.);
3) ka transportlīdzekļa vadītājam velkamajam automobilim jāieslēdz avārijas gaismas signalizācija (CSN 189. un 18. nodaļa Transportlīdzekļu vilkšana).
Lai Jums veicas!
Pilsonis, 5.decembris 2008 0:00
Vai mums ir kads veids kā mēs, kā valsts iedzīvotāji varam pārņemt OCTAs pakalojumu valsts pārziņā, šobrīd tas ir acīmredzmas politisks lobijs, kur valsts kalpo Apdrošina kompāniju interesēm, sūtot aktīvā uzraudzībā Ceļu Policijas patruļas. Cilveki attopieties Jus maksajiet privatam biznesam kas nekad nakartos ceļus, neveicinās infrastruktūru, neattīstīs it neko jūsu bērnu un mazbērnu labā. Ceru ka var atrasties kads pašaizliedzīgs cilvēks vai grupa kas varetu šo jautājumu pacelt sabiedriskās diskusijas līmenī. Tad arī mazliet vairāk valstij būs naudas, un varbūt arī kāds beigs cjikstet par krizi. Es piesakos palīgā, stavet piketā, formet un iesniegt dokumentus lai varētu Valstij maksāt šo OCTAs pakalpojumu, tad vizmaz zināšu kam maksāju. Iededzies par Latviju ...
Ēriks Griģis:
Tas jauki, žetons Jums par pašaizliedzību:
OCTA - Iededzies par Latviju ...
daiga, 3.decembris 2008 0:00
Labdien! Izstāstīšu situāciju par kuru vēlos uzklausīt jūsu viedokli. 8.augustā notika ceļu satiksmes negadījums,kurā cieta manam dēlam piederošā automašīna CHRYSLER.Tika izsaukta Kuldīgas Ceļu policija,kura sastādīja ceļu satiksmes protokolu Nr.EZ023350.Tikām informēti,ka ceļu negadījuma vaina ir otras avarējušās mašinas īpašniekam,iesniedzām atlīdzības pieteikumu "BALVA"AAS.Tā kā mūsu automašīna vairs nebija ekspluatējama,eksperts vainas lieluma noteikšanai izbrauca pie mums mājās,kur mašīna bija novietota. 3 mēnešu garumā nebijām saņēmuši nevienu atbildi no "Balvas" un uz jautājumiem vienmēr tika atbildēts,ka lieta vēl nav izskatīta. Telefoniski arī uzzinājām,ka vaina novērtēta par 1030 latiem. 1.decembrī saņēmām vēstuli DA-T8-FLIE676 no AAS "Balva",kurā ir vārdi :"balstoties uz Kuldīgas GPP protokolu Nr.EZ023350 un uz Rīgas Tehniskās Universitātes Autotransporta Institūta atzinumu Nr.0445/08,dotajā ceļu satiksmes negadījumā nav iespējams konkrēti noteikt,kura automobiļa vadītāja rīcība ir saistāma ar ceļu satiksmes negadījuma rašanos,līdz ar to vainas sadalījums tiek noteikts 50% pret 50%." Tālāk seko lēmums izmaksāt pusi no summas.Šodien griežoties Kuldīgas ceļu policijā,ar protokolu iepazināmies un tur 100 % vaina norādīta otra auto vadītājam.Protokola kopiju neizsniedz,jo mēs neesot vainīgie.Neesam no "Balvas" puses arī iepazīstināti ar eksperta slēdzienu . Kā mums jārīkojas? Atvainojamies,ja stāstījums ir haotisks. Gribas zināt vairāk ko par tehnisko ekspertīzi.
Jau iepriekš pateicamies par atbildi.
Ēriks Griģis:
Neparakstiet nevienu dokumentu!
Noskaidrojiet, vai Jūsu puse ir vai nav 50% atbildīga par CSNg radīto zaudējumu!
1. Lai to noteiktu, Jums vajag iepazīties ar CP protokolu.
2. Jums jāiepazīstas ar ekspertīzi un jānoskaidro, vai apdrošinātājiem ir vai nav taisnība.
Ja apdrošinātājiem ir taisnība atbildības sadalījumā un viss ir caurspīdīgi un godīgi risināts, tad zaudējumu atlīdzības noteikšanas procesam arī tādam ir jābūt un Jums, kā daļēji vainīgajai pusei, ir pilnībā jādod iespēja iepazīties ar atlīdzības lietas materiāliem, apdrošinātājam sniedzot Jums paskaidrojumus atlīdzības aprēķināšanas un sadalīšanas procesos.
Ja kopijas nedod, tad Jums ir jāpārliecinās, ka apdrošinātājs savā ilggadīgajā pieredzē un Tehniskās Universitātes Autotransporta Institūts savā institūta statusā ir kļūdījušies, jāiegūst apstiprinoši kļūdas pierādījumi, fotogrāfijas no negadījuma vietas ... un jāsūdzās publiskajā telpā, cik jaudājat: TV Degpunktā, Juristu asociācijā, LTAB, presē, interneta portālos, radio, jāraksta raksti sieviešu žurnālos, jāatspoguļo pierādītā kļūda preses izdevumos.
3. Pirmā svarīgākā sūdzība par apdrošinātāja darbu ir jāraksta un kopijas, tiesas materiālu gatavošanai, jāprasa
Latvijas Transportlīdzekļu Apdrošinātāju birojam
Lomonosova iela 9
Rīga, LV - 1019
Tel.: 67114300
Fakss: 67114333
E-pasts: ltab@ltab.lv
LTAB
No OCTA likuma
"...44.pants. Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja kompetence, tiesības un pienākumi
(1) Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja darbības mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību un veicināt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas stabilitāti un attīstību.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs:
...
12) kārto prasības, ja starp apdrošinātāju un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju ir strīds par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas pienākumu, un pieņem lēmumus par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu vai atteikumu izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, kā arī nodrošina apdrošināšanas atlīdzības izmaksu;
15) sniedz atzinumu trešajām personām par apdrošinātāja lēmumu attiecībā uz apdrošināšanas atlīdzības izmaksu;..."
No MK Noteikumiem nr. 251
"Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi" no 12.04.2005
"... 47.Eksperts ir personiski atbildīgs par tehniskās ekspertīzes pareizumu, pamatotību un sniegto atzinumu.
48.Ja personām, kuras paraksta protokolu, ir iebildumi par apskates protokolā ierakstīto informāciju, viņām ir tiesības izdarīt protokolā piezīmes (īpaši tam paredzētā vietā).
49.Eksperts nodrošina attiecīgā transportlīdzekļa fotografēšanu vai videofilmēšanu apskates laikā, kā arī fotogrāfiju izgatavošanu.
Fotogrāfijas atbilst šādām prasībām:
49.1.tās ir krāsainas;
49.2.fotogrāfiju skaits un kvalitāte nodrošina apskates protokolā norādīto ceļu satiksmes negadījumā radušos bojājumu nepārprotamu konstatāciju;
49.3.vismaz vienā fotogrāfijā redzams transportlīdzekļa kopskats ar skaidri salasāmu transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numura zīmi un labi saskatāmiem galvenajiem bojājumiem. ..."
4. Pieprasīet apdrošinātājam materiālus, atbilstoši MK noteikumu Nr.251, lai pārbaudītu eksperta tehniskās ekspertīzes pareizumu, pamatotību un sniegto atzinumu, sertifikātu, tā atbilstību, spriestu par eksperta atbildību un piestādītu tiesā prasību ekspertam atlīdzināt Jusu pusei nesaņemtās atlīdzības daļu, iesniedzot ekspertīzes materiālus pārbaudei tiesā vai citā ekspertu/advokātu birojā.
Eksperta darba pārbaudei MK 251 noteikumi ir šeit: http://www.ltab.lv/lv/laws/default.htm
5. Jāvienojas par nesaņemtās atlīdzības daļas atmaksu ar otru iesaistīto pusi pirms Jūs parakstāt apdrošinātāja lēmumu par daļēju zaudējumu atlīdzināšanu.
6. Ja tas nav iespējams un no apdrošinātāja neko nēesat ne ņēmusi, ne parakstījusi, tad otra svarīgākā prasība ir jāiesniedz tiesā, prasot otrai pusei vai ekspertam, ja viņa kļūda ir pierādāma, atlīdzināt nesaņemto atlīdzību pilnā tās apjomā (ja ir, tad kopā ar pozitīvu LTAB atbildi).
Lai Jums veicas!
Eduards, 2.decembris 2008 0:00
Sveiki mani interesētu apstāšanās ceļa garums Ford Transporterim uz slapja asfaltbetona seguma pie 50km/h ātruma. Ar automašīnas pašmasu 1749 kg
Ēriks Griģis:
Tikai orientācijai, jo Jūs nedodat ne datus, ne apstākļus, ne modeli...42-50m.
Riepa, 1.decembris 2008 0:00
Kāds sods man būs, ja neesu uzlikusi savam autiņam ziemas riepas?
Ēriks Griģis:
1. No LAPK
"...149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana
Par braukšanu laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam ar automobili vai autobusu, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kurš nav aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā...."
2. No OCTA
"...41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
...
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;..."
Skaidrojums.
Ja transportlīdzeklis (vieglais automobilis), kas laikā no 01.12. līdz 01.03. izraisa CSNg un nav aprīkots ar atbilstošām ziemas ziepām ar protektora augstumu ne zemāku par 4 mm, tad cietušajam izmaksāto atlīdzību + ekspertīzes izdevumus + administratīvos izdevumus apdrošinātājs regresa kārtībā prasīs atlīdzināt par CSNg atbildīgajam transportlīdzekļa īpašniekam.
vārdsVIESTURS, 30.novembris 2008 0:00
Sveiki!Smagais apdzenot izraisīja avāriju,neapstājoties aizbrauca.Vieglais izskatās neremontējams,kasko nav.Ir liecinieks(aiz smagā brauca)kas notikušo redzēja,bet tumsā un lietū numuru nepiefiksēja.Kādi varianti zaudējumu atgūšanai.
Ēriks Griģis:
Tikai viens variants! Jums ir jāgriežas pēc palīdzības pie OCTA (sava) apdrošinātāja un jāizmanto visas iespējas no liecinieka uzzināt kravas auto reģistrācijas numurzīmi!
vārds, 28.novembris 2008 0:00
Labi un ka ja piemeram man ir bta apdrosinasana man ka izraisitajam atnem bonusu u uzliek dargaku apdrosinasanu, kadu klasi es iegusu parejot pie cita apdrosinataja unvai tas bus letak?
Ēriks Griģis:
Citam apdrošinātājam būs redzami Jūsu dati par iepriekšējo apdrošināšanas periodu. Tehniski pie jaunā apdrošinātāja nekas klases samazināšanā un prēmijas palielināšanā nemainās, izņemot gadījumu, ja protat jauno apdrošinātāju pārliecināt, cik izdevīgs un drošs vadītājs Jūs viņa aizsegā būsiet. Tad viņš klasi samazinās atbilstoši B/M sistēmai, bet prēmijas palielināšanā var izmantot mazāk iedarbīgu un klientu saudzējošu paņēmienu - pēc iepriekšējā piemēra - 100 Ls vietā noteikt 80 Ls lielu prēmiju.
maris, 28.novembris 2008 0:00
Labdien.
Situacija tada, kada nakti biju noparkojis savu masinu pie veikala stavvieta, sedejam ar draugu ieksa bij sniegs lietus, braucu ara sajutu sadursmes triecienu ka rezultata izkapjot ara konstateju ka esmu ietriecies taxi neapsaubami izsveru visus par un pret un sapratu ka vainigs esmu es, uzrakstijam saskanoto kgan preteja puse sausmigi negribeja un saskanotais vel lidz sim bridim nav iesniegts, teiksim ta masinas ipasnieks no manis grib piedzit uz "rokam naudu" bet neesu gatavs maksat un tad jautajums par saskanoto.Kops avarijas briza ir pagajusas divas nedelas bet neviena no pusem nav iesniegusi vinu apdrosinatajiem, varbut ir kads variants ka izsprukt jo negribas ne zaudet limeni ne maksat jo cik lasiju apdr.likuma ka avarijas izraisitajam protokols ir jaiesniedz 5 dienu laika, vai ir ta ja vins neizniedz ko vins vel darit griezties policija, jo paliekosi pieradijumi vairs varetu but tikai liecinieki?un vel ta ka auto nav uz mana varda, tad cik saprotu apdrosinasana paliek dargaka ipasniekam?un cik jutami varetu but tas uzcenojums nemot vera ka ar masinu nav bijusi neviena avarija un apdrosinasanas limenis ir +16?
Ēriks Griģis:
1. Saskaņotā eksemplāru atdodiet savam apdrošinātājam.
2. Izstāstiet apdrošinātājam situāciju, ka cietušais grib ar Jums vienoties un saņemt kompensāciju, tikai pēc tam iesniegt saskaņoto Jūsu apdrošinātājam.
3. B/M līmeni zaudēs īpašnieks, kad būs pieņemts lēmums par zaudējumu atlīdzināšanu cietušajam. Ja gadu izdosies novazāt cietušo "aiz deguna", tad līmenis Jūsu vadītā auto īpašniekam saistībā ar šo negadījumu vairs nekritīsies.
5. Par 5 dienām esat lasījis, bet neesat neko sapratis no izlasītā.
5. Starpība ir atkarīga no apdrošinātāja un summas, ko īpašnieks maksā pēc patreizējā B/M.
Piemērs.
Ja par 16 līmenī maksāja 36 Ls, tad pēc izraisīta negadījuma, kur cietušais saņēma atlīdzību ap 1000 Ls, prēmija var uzlēkt līdz 136,- Ls. Ja prēmijā maksāja 50 Ls un zaudējums bija ap 100 Ls, tad prēmija var palielināties līdz 80-100 Ls. No šāda viedokļa vienoties uz vietas par 50-100 kompensāciju būtu pat ieteicams, saņemot par to cietušā parakstītu apstiprinājumu, ka viņam pret vainīgo vadītāju, īpašnieku un apdrošinātāju nav ne finansiālu ne morālu pretenziju.
Bet par jauno prēmiju ar apdrošinātāju tirgosies pats īpašnieks vai viņa brokeris, ja cietušais tomēr iesniegs paziņojumu par CSNg un pieprasījumu atlīdzināt zaudējumus!
6. Ko darīs cietušais? - Jūs, kā transportlīdzekļa vadītājs, nedrīkstat domāt cita vietā!
vārds Stops, 27.novembris 2008 0:00
Kas ir mainījies satiksmes noteikumos saistībā ar apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:
Saistībā ar OCTA apdrošināšanu, izmaiņas ir CSN 35.3. apakšpunktā, kas no CSN ir svītrots.
CSN
"...35. Mehāniskā transportlīdzekļa vadītājam jābūt klāt šādiem dokumentiem, kas jāiedod pārbaudei pēc policijas darbinieku, Autotransporta inspekcijas amatpersonu (pasažieru un kravas autopārvadājumu kontroles laikā), robežsargu (uz valsts robežas vai pierobežā) vai muitas darbinieku (muitas zonā) pieprasījuma:...
35.3.
transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas polise, ja uz transportlīdzekļa nav attiecīgas vizuālās informācijas (uzlīmes) par izdarīto apdrošināšanu;..."
Ministru kabineta noteikumi Nr.929
Rīgā 2008.gada 11.novembrī (prot. Nr.80 21.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumos Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi"
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 3.panta otro daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 29.jūnija noteikumos Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2004, 103.nr.; 2005, 100., 103.nr.; 2008, 26.nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot noteikumu 35.3.apakšpunktu.
2. Papildināt noteikumus ar 42.6.apakš¬punktu šādā redakcijā:
"42.6. nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos."
3. Papildināt noteikumus ar 44.1 punktu šādā redakcijā:
"44.1 Lai nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos, operatīvajam transportlīdzeklim, kas veic aizsargājamo amatpersonu aizsardzību (apsardzi), ir tiesības, izbraucot no kolonnas, aizšķērsot ceļu transportlīdzeklim, kurš, pārkāpjot ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu prasības, rada draudus aizsargājamās amatpersonas dzīvībai vai veselībai."
Ministru prezidents I.Godmanis, Satiksmes ministrs A.Šlesers
Noteikumi stājas spēkā ar 2008.gada 15.novembri.
vārds, 27.novembris 2008 0:00
vai E.Grigis vel joprojam strada par ekspertu? 6 gadi pagaja...
Ēriks Griģis:
Laiks lido!
Vairāk kā 6 gadus diendienā strādāju par skolotāju.
Ja eksperts ir lietpratējs, vai eksperta statusu piešķir tiesa noteiktā procesā, tad zināšanas nemainās no tā, ko tu uzvelc vai par kādu tevi uzskata.
vārdsdfdsfds, 27.novembris 2008 0:00
sdfdsgfdgvdf
Ēriks Griģis:
bgdsf
Juris, 26.novembris 2008 0:00
Vai šodien ir izdevīgāk un lētāk iegādāties auto [ AUDI A6 ], Lietuvā. Un ja tā ir, tad kur tieši? (lietotu)
Ēriks Griģis:
Ieskatieties šeit vai līdzīgās lapās:
http://www.auto.lt/autoturgus/
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/auto/#1
Meklēju darbu , 24.novembris 2008 0:00
Sakiet, lūdzu, kur un kā var izmācīties par autoskolas instruktoru?
Ēriks Griģis:
1. Apmācības organizē CSDD.
Apmācības notiek Latvijas Profesionālo Autoskolu federācijā,
Bauskas iela 86, Rīgā,
CSDD ēkā 405. auditorijā.
2. Mācības sākas decembra pirmajās dienās pēc iepriekšējiem pieteikumiem pa tālruni 26322578. Mācību laiki - dienas grupā 6 nedēļas, vakara grupā - 9 nedēļas.
3. Nepieciešama pabeigta vidējā izglītība un ne mazāk kā 3 gadu braukšanas stāžs ar automobili. Pretendentam ir jānokārto iestājekāmens - B kategorijas tests CSDD.
4. Lai mācītos par autoskolu CSN un Satiksmes drošības pasniedzēju, nepieciešama pabeigta augstākā izglītība, ne mazāk kā 3 gadu braukšanas stāžs ar automobili. Pretendentam ir jānokārto iestājekāmens - B kategorijas tests CSDD. Kursu sākums decembrī pēc iepriekšējas pieteikšanās pa tālruni 26322578.
vārds IVO, 23.novembris 2008 0:00
Sveiki.Gribetu pajautat kur butu jagriezas lai sanentu tehniska eksperta apliecibu OCTA-kasko.Un cik ta maksatu.
Ēriks Griģis:
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā
Lomonosova iela 9
Rīga, LV - 1019
Tel.: 67114300
Fakss: 67114333
E-pasts: ltab@ltab.lv
vārds IVO, 23.novembris 2008 0:00
Sveiki.Gribetu pajautat kur butu jagriežas lai saņentu tehniska eksperta apliecibu(OCTA-kasko).Un vik tad maksatu.
Atbilde vēl nav
Sandris , 23.novembris 2008 0:00
Labdien.
Vai latvijā reģistrētam auto braucot uz ukrainu ir nepieciešama "Zaļā karte" vai pietiek ar OCTA?Kur un par kādām cenām var iegādāties "Zaļo karti"?
Ēriks Griģis:
Zaļās kartes sistēmas dalībvalstu biroju saraksts:
http://www.ltab.lv/lv/greencard/default.htm
Standartlīgums nedarbojas, Zaļās kartes līgumam ir jādarbojas.
Lētāk uz robežas ir noslēgt vietējo OCTA apdrošināšanas līgumu uz 15 dienām par apm. 5,- Ls. Izvairieties no Piedņestras un Moldovas teritorijām. Tur, iespējams, ja krustojumā stāvēs milicijas automobilis, būs jāatstāj iemaksa par "uzturēšanos valstī". Par milicijas iespējamību ceļa krustojumā vai posmā brīdinās ceļa zīme "DOD" (DAI - dorožnaja avtoinspekcija).
Par Zaļās kartes cenām uzzināsiet, prasot to jebkuram apdrošinātājam, kas piedāvā OCTA apdrošināšanu.
Ēriks, 21.novembris 2008 0:00
Lūdzu izstāstiet kā darbojās auto obligātās apdroīnāšanas bonusa sistēma,ja es ilgus gadus braucu bez avārijāmm,kad gāju kārtējo reizi apdrošināt auto,tad man pateica kaman ir 11.bonusi [ko tas nozīmē] Ja es mainu citu apdrošināšanas firmu vai tie bonusi nāk līdz.
Ēriks Griģis:
Te ir apraksts par B/M:
http://www.ltab.lv/lv/bm/default.htm
lmarsG, 19.novembris 2008 0:00
Par pēdējo gadījumu (VardsDainis)- tad sanāk, ka kaut nedaudz vajadzēja aizskart pretī braucošo auto, lai no viņa varētu dabūt OCTA atlīdzību. Vai ne Tā?
Ēriks Griģis:
Apdrošināšanas gadījums > ceļu satiksmes negadījums, notiek nejauši. Ja vadītājs apzināti kombinē un veic darbības, lai iepriekšminētais notiktu vai notiktu pareizi, tas nav apdrošināšanas gadījums, bet gan krāpniecība.
Skaidrojums, vainīgais, atbildīgais, atlīdzība, kulaku vicināšana rodas pēc tam, kad negadījums ir noticis. Arī process apskata notikušo pēc tam, kad tas ir jau noticis, nevis meklē iemeslus, kāpēc un kā tas notika.
CSN 113.
1. Ja izveidojas ceļu satiksmei
1.1. bīstami šķēršļi vai
1.2. citas briesmas,
2. kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt,
3. viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai,
4. neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
Lūk, četri punkti, ko pēc negadījuma vērtē, nosakot, vai atbilda vadītāja rīcība noteikumos rakstītajam.
Par šiem četriem punktiem ir vērts apspriesties, lai saprastu, kas vadītāju sagaida, kad viņš nonāk nelaimē.
Jūsu jautājumā apdrošinātājs skaidros tikai 4. punkta neizpildi - pamanot pretī braucošo, Jūs atgriezāt automobili, nobraucāt no ceļa braucamās daļas, ar to nodarot apdraudējumu citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, savam auto bojājumus un sev zaudējumus.
"Sanāk", ka, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību vajadzēja bremzēt, nemainot braukšanas virzienu, un apstāties, neietriecoties pretī braucošajā. Ja atgriežot un izvairoties no tiešas sadursmes, kā rezultatā tomēr sasitāt paša vadīto automobili, izglābāt savu un pretimbraucošo dzīvības, tad esat rīkojies izcili varonīgi, jo nedomājāt pēc negadījuma no apdrošinātāja iegūt naudu automobiļa remontam, bet gan par daudz ko svarīgāku.
Padoms.
Šādiem gadījumiem ir KASKO apdrošināšana.
Piebilde.
1. Automobilī jābūt uzstādītai videokamerai, kas nofilmē pretībraucošo pārkāpēju un atgriešanas manevru ar visām tā sekām, kas būs pierādījums KASKO atlīdzības saņemšanai.
2. Vadītājam jābūt digitālai fotokamerai, lai pēc sadursmes safotogrāfētu negadījuma vietu, pēdas, transportlīdzekļu satāvokļus un to bojājumus pēc sadursmes.
vārdsdsainis, 19.novembris 2008 0:00
esmu cietusais. sekojos negadijums. divas joslas katra uz savu pusi taisns cels tumsa. pretimbraucosa automasina veicot apdzisanas manervu izbrauca man prieksa es noreageju bet rezultats ir gravis ( auto Ir loti dargs ) otra masina apstajas cela mala lai palidzetu ( automasinai nav skrambinas ) un atdzist savu vainu ja piebraucu prieksa. vai okta darbojas saja gadijuma vai ne.
Ēriks Griģis:
Nedarbosies. Vajag prasīt otrā transportlīdzekļla vadītājam rakstiski atzīt savu vainu par notikušo CSNg. Tad, ja iespējams, vienoties par zaudējumu atlīdzināšanu. Ja nav iespējams, tad, balstoties uz rakstisko vainas apliecinājumu, iesniegt prasību tiesā.
Apdrošinātājiem Jūs būsiet pats zaudējumus izraisījušais.
vārdsNATALIJA KINCINA, 17.novembris 2008 0:00
Ka varu nolikt tiesibas Dublinaa latviesu val.?
Ēriks Griģis:
Pameklējiet šeit noteikumus, kā Īrijā gatavojas un kārto eksāmenus. Iespējams, tiek piedāvāta arī valodas izvēle:
http://www.iol.ie/~idia/Driving_Schools.htm
Iedomājāmies par autoskolas atvēršanu Īrijā. Pēc sarunām ar Īrijas autoskolu asociāciju (Irish Driving Instruktors Association), ieteikums un patreizējais risinājums mācībām latviešu valodā ir mācīties Latvijā.
No vairāk par tūkstoti sagatavotiem autoskolu pasniedzējiem trīs bija no Īrijas un patreiz arī tur strādā. Savu darba vietas adresi neviens no viņiem nav atklājis.