Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ainars no Kurzemes, 30.decembris 2003 0:00
Lielisku Jauno gadu!
Saki, lūdzu, kad rīkosiet apmācības autoskolu pasniedzējiem?
Ēriks Griģis:
Lai lapi rullzzē Kurzemes pusē Jaunajā gadā!
Apmācības paredzētas janvāra otrajā pusē, kad grupa būs skaitlski gatava.
Mācību laikā BCDE EKSPERTS apmācāmos iepazīstinās ar kustības drošības pamatiem ceļu satiksmē, ceļu satiksmes negadījumu izpēti, administratīvo pārkāpumu un administratīvo atbildību.

Instruktoru pretendentiem.

Kursos uzņem pretendentus ar vidējo un augstāko izglītību un autovadītāja kvalifikāciju – vismaz ar tiesībām vadīt “B” kategorijas transportlīdzekļus un vadītāja stāžu vairāk par 3 gadiem.
Pretendentiem ir jābūt zināšanām ceļu satiksmes noteikumos un ceļu satiksmes kustības drošībā, apliecinot to iestājpārbaudījumos – sekmīgi atrisinot autovadītāja kvalifikācijas iegūšanas eksāmena biļeti.
Mācoties kursos, dalībnieki apgūst autovadītāju sagatavošanas metodiku praktiskai automobiļa vadīšanai, iemaņu apguvei, nostiprināšanai un pilnveidošanai, kā arī padziļināti apgūst ceļu satiksmes noteikumus, ceļu satiksmes kustības drošības prasības.
Kursu dalībnieki iegūst zināšanas par pedagoģiskā darbā īpatnībām darbā ar pieaugušajiem, par pedagoģiskā darba ētikas pamatiem.
Mācības notiek darba dienās laikā no 9.00 līdz 17:00.
Mācību metode – lekcijas, ieskaites, kursa darbs, semināri, praktiskās nodarbības auto vadīšanas mācību metodika slēgtos laukumos un ceļu satiksmē pilsētas ielās un uz autoceļiem.
Mācību kursu apjoms – 160 mācību stundas, mācību ilgums no 4 līdz 5 nedēļām.

Pasniedzēju pretendentiem.

Kursos uzņem pretendentus ar augstāko izglītību – bakalaura līmenī vai ar vidējo speciālo izglītību autotransporta specialitātē (remonts, pārvadājumu organizācija, loģistika). Pretendentam ir jābūt autovadītāja kvalifikācijai, vismaz ar tiesībām vadīt “B” kategorijas transportlīdzekļus.
Pretendentiem ir jābūt zināšanām ceļu satiksmes noteikumos un ceļu satiksmes kustības drošībā. Lai tiktu ieskaitīti kursos un varētu piedalīties mācībās, pretendentiem būs pareizi jāatbild uz kvalifikācijas iegūšanas eksāmena biļetes jautājumiem.
Mācoties kursos, apmācāmais apgūst:
1. ceļu satiksmes noteikumu priekšmetu pasniegšanas (mācīšanas) metodiku autovadītāju sagatavošanā;
2. ceļu satiksmes kustības drošības priekšmeta pasniegšanas (mācīšanas) metodiku autovadītāju sagatavošanai;
3. pedagoga darba iemaņas darbā ar pieaugušajiem;
4. un uzzina autobūves sasniegumus un jaunākās tendences aktīvās un pasīvās drošības garantēšanai.
Mācības notiek darba dienās laikā no 9.00 līdz 17:00.
Mācību kursu apjoms ir 160 mācību stundas, kuras apmācāmajam ir jānoklausās, jāsaņem ieskaites un jākārto eksāmens 4 līdz 5 nedēļu laikā.

Mācības organizē AUTOSKOLA BCDE, Bauskas ielā 86, t.7627901.
I-neta adreses:
www.autoskola.lv/ai/files/pas2.h...
vai
www.autoskola.lv/ai/files/instr2...
vārdsAleksandrs, 24.decembris 2003 0:00
Spasibo za otvet!
budem borotca!
Ēriks Griģis:

Lai veicas!
Patīkamus svētkus!
vārdsAleksandrs, 22.decembris 2003 0:00
Dobrij denj.
Situacija: moj avto postradal v avarii, ja ne vinoven, i sledovateljno remont mashini dolzen bitj proizveden za s4et OCTA vinovnika. firma gde bil zastraxovan am vinovnika avarii - BTA.
Vopros: po4emu oni pitajutca mne skazatj 4to, esli avtomobilj ne novij, to oni ili delajut v svoem servise ili vipla4ivajut summu, kotoruju ras4itivajut po kakojto shkale....??? razve ja ne mogu trebovatj , 4to ja xo4u proizvesti remont v opredelennom servise? i kak lu4she postupitj, sna4ala sdelatj defektaciju v servise v kotorom xo4u sdelatj remont, a potom exatj k straxovshikam na ocenku??? i po4emu v moj adres prozvu4ala takaja fraza: " a vdrug vi zaxotite stavitj novije zap4asti".... po4emu ja dolzen stavitj starije?
Zaranee spasibo za bistrij otvet!
Ēriks Griģis:

1. Zaudējumu aprēķinā transportlīdzeklim rezerves daļu vērtību eksperts ievērtē ar automobiļa nolietojumu pēc tabulas, vērtējot izlaides gadu, nobraukumu, motora tilpumu tad, kad ir prasība saņemt atlīdzību naudā.
2. Servisu var izvēlēties arī cietušais transportlīdzekļa īpašnieks, bet tad remonta izdevumu nesaskaņa ar apdrošinātāju aprēķināto būs pašam jāpārbauda. Tas nozīmē, ja apdrošinātāji būs noteikuši mazāku atlīdzību, ko maksās viņi savā izvēlētā atbilstošā līgumservisā, tad Jums starpība būs jāpiemaksā.
3. Ja esat atlīdzību izvēlējies kā servisa remontu, tad nekāds nolietojums netiek ievērtēts. Servisā var izmantot lietotas rezerves daļas, kas ir atbilstošas kvalitātes.
4. Ja Jūsu izvēlētā servisā zaudējumu aprēķinu veiks atbilstoši CAOA Satiksmes biroja noteiktai atlīdzības metodikai un serviss atbilst automobiļa remonta tehnoloģiskās kvalitātes prasībām, tad BTA nebūtu iemesla piespiest Jūs nodot automobili tikai vienā servisā. Jautājiet, vai ir kādi alternatīvi servisi, kur piedāvā remontēt Jūsu auto, ja nav, tad sūdzību rakstiet Satiksmes birojam, Monopoluzraudzības, Nejēdzības birojiem un prokuratūrai, jo BTA ir jāpiedāva izvēles iespējas.
5. Eksperts, ja esat izvēlējies zaudējumu atlīdzību saņemt naudā, rēķina zaudējuma atlīdzību, izmantojot nolietojumu.
Servisa kalkulācijā nolietojums nedrīkst būt. Starpība zaudējumu atlīdzības aprēķinā un servisa kalkulācijā rodas no rezerves daļu nolietojuma.
6. Ja tas nav ievērots, tad darbs ir tiesai.
Lietotās rezerves daļas uzstādīs un garantiju par tām Jūsu automobilim dod serviss.
7. Lappusē ir informācija, ko var izlasīt:
www.iauto.lv/jautajums.php?start...
vārdsAndris, 16.decembris 2003 0:00
Īsumā: tiek autostāvvietā nakts laikā sabojāta automašīna. Automašīnai ir CASCO. Balta aprēķina, ka atlīdzināma summa 90 Ls apmērā, bet par cik nav it kā vainīgā no tās summas atrēķina nost PVN un izmaksā summu, kurai tas PVN atrēķināts. NEVIENĀ līgumā punktā šāda rīcība nav atrunāta.
1.Cik tas ir likumīgi.
2.Jūsu komentārs.
Ēriks Griģis:

Komentēju, ka:
1) nenoskaidrota vainīgā nodarīta zaudējumu atlīdzināšana nevar
tikt saistīta ar PVN. Ja tas ir saistīts, tad tam ir jābūt uzrakstītam KASKO apdrošināšanas noteikumos;
2) PVN netiek izmaksāts atlīdzības saņēmējam, kurš nav PVN nodokļa maksātājs.
Likumīgi ir tas, ka KASKO zaudējumu atlīdzībā PVN saņem persona, kura ir reģistrēta kā nodokļu maksātājs.
vārdsGvido, 16.decembris 2003 0:00
Kā rīkoties gadijumā ja transporta līdzelim bojājumus nodarījis gājējs,un gājēja vaina ir ar lēmumu atzīta CP.Vai OCTA šādos gadījumos sedz atlīdzību,jo gājējs taču arī kā nekā ir satiksmes dalībnieks?
Ēriks Griģis:

1. OCTA nesedz zaudējumus, jo nav zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis.
2. Jums jāsniedz prasība tiesā, prasot vainīgai personai atlīdzināt nodarītos zaudējumus.
vārds Vita Skramane, 11.decembris 2003 0:00
Gribu braukt ekskursijā Rīga- Varšava-Berlīne-Prāga-Rīga kādas apdrošināšanas man ir vajadzīgs iegādāties un cik tas izmaksā. Braucam 3 cilvēki ar personīgo auto. Paldies par atbildi, priecīgus Ziemassvētkus1
Ēriks Griģis:

1. Starptautiskā īpašnieka/lietotāja atbildības apdrošināšana Zaļā karte.
Līdz 15 dienām braucot ar vieglo automobili līguma noslēgšana Jums
izmaksās Ls 23,-
Slēdzot Zaļās kartes līgumu vietā, kur Jūs parakstījāt CAOA līgumu, atsevišķas apdrošināšanas sabiedrības piedāvā atlaides, kādas,
iespējams, ir CAOA līgumam.
Lietuvā Zaļā karte darbojas. LT simbols nav nepieciešama, bet apdrošinātājam būtu jābūt jaunajām polisēm, kurās Lietuva ir ierakstīta. Jautājiet apdrošinātājam.
2. Personas veselības apdrošināšanu, kas ietver apdrošināšanu ceļojumam, saslimšanai, nogādi uz mītnes zemi un nelaimes gadījumiem.
Vienā no apdrošināšanas sabiedrībām līguma dienas cena personai
ir USD 0,57. Dzīvības apdrošināšana papildus personai vēl izmaksātu USD 0,30.
Info t. 7082550:
www.balta.lv/lv/D2/2_6.php

Paldies!
Drošu Jums ceļojumu un jaukus svētkus!
vārds armann, 4.decembris 2003 0:00
Notika satiksmes negadiijums, Stāvēja noparkots mans auto un viena daamiite ieskreeja aizmugurē un no notikuma vietas aizbeega.
Es pamanīju viņas nummuru, izsaucu policiju.
Jaut
Kas man tālāk jādara?
Ēriks Griģis:

Iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu adresējiet tam apdrošinātājam, kurš ir apdrošinājis zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka CAOA.
Ja CAOA nav apdrošināta, tad zaudējumus atlīdzina Satiksmes birojs.

Šajā zaudējumu noteikšanas procesā Jūs var sagaidīt viena nepatīkama lieta.
Ja apdrošināšanas sabiedrība saņem licenzi, kas ļauj nodarboties ar attiecīgo apdrošināšanas veidu, tad tas nenozīmē, ka apdrošinātājs to prot darīt, pārbaudot un nosakot apdrošināšanas gadījumu.
Nosakot apdrošināšanas gadījuma iestāšanās faktu, ir nepieciešams pierādījums, ka no negadījuma vietas aizbraucošais automobilis ir nodarījis bojājumus un ar to zaudējumus Jums, pie kam tieši tā, kā to esat aprakstījis savā paskaidrojumā apdrošinātājam.
Izsniedzot licenzi apdrošināšanas sabiedrībai, netiek pārbaudīts, kā to noteiks apdrošināšanas sabiedrības speciālisti. Licenzes izdevēji paši to var arī nezināt, jo nav kas viņus pārbaua par licenzes izdošanas noteikumu zināšanu vai ievērošanu.
Tad Jums pašam būs jāpierāda, ka neesat mellss...

Bet labā ziņa ir tā, ka nepatīkamā lieta Jūs var arī nesasniegt.
Ina, 28.novembris 2003 0:00
Lūdzu palīdziet! Manai mašīnai (Nissan)tika pārkarsēts motors. Tika bojāta galvas blīve, pašu galvu noslīpēja labu gabalu nost.Gredzeni it kā piedeguši nav.Vēl jau motoru neesam pārbaudījuši uz kompjūtera.
Bet sakiet lūdzu, vai ir liela jēga taisīt veco motoru, vai labāk ielikt lietotu (citu ) motoru.Vai tas motors nepatērēs vairāk degvielas, eļļas utt.?
Ēriks Griģis:

Iesaku konsultēties NISSAN markas servisā.
"Nissan", autocentrs Krasta 97a, Rīga, LV-1019,t. 7112105
Manuprāt, iespēju tikt pie cita motora būtu jāizmanto.
aigars, 25.novembris 2003 0:00
Lai nu kaa, bet paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:
Ņem par labu...
aigars, 25.novembris 2003 0:00
Ir noticis CSN, kura izraisiitaajs, sasitot divas mashiinas, ir aizmucis. Sakaraa ar tumsha un lietaina laika apstaakljiem nav pamaniits nekas cits kaa vainiigaas a/m marka. Shodien zvaniiju uz Satiksmes biroju, kur man paskaidroja, ka bez mashiinas nummura ziimes uzraadiishanas manam iesniegumam par kautkaadas kompensaacijas sanjemshanu, nav jeegas. Ko shaadaa situaacijaa dariit? Mashiinai ir sasistas abas kr. puses durvis un aizm. spaarns. Sajuuta ir galiigi dranjkjiiga. KASKO man naf:(
Ēriks Griģis:

Neko darīt, CAOA atlīdzības pieprasīšanai par bojāto automobili ir nepieciešams noteikt zaudējumus izraisījušo transportlīdzekli ar vai bez polises.
gachaa, 19.novembris 2003 0:00
sveiki!man tāda problēma nopirku 93 gada ford probe lizingā bija obligāti jaapdrošina kasko beigās izrādās ka motors uz pārdoshanas brīdi ''sazāļots '' nobraucot 2000 km man viņu nākas mainīt vai kasko nesedz tāda veida riskus?varbūt var speciāli apdrošināt
Ēriks Griģis:
KASKO, atkarībā no noslēgtā liguma, parasti sedz transportlīdzekļa CSNg bojājumu, bojāejas, zādzības, apzagšanas, laupīšanas, trešās personas prettiesiskas darbības rezultātā iegūtu bojājumu, ūdens, uguns ar uguns no automobiļa ārējās cilsmes vietas riskus, kuru rašanās un iestāšanās notiek apdrošināšanas periodā.
"Sazāļots" motors - ja to var pierādīt, tad tā ir līzinga devēja atbildība, kuram ir jāsedz Jums radušies zaudējumi. Pēc tam līzinga devējs var pieprasīt tos atlīdzināt vainīgai personai - iepriekšējam lietotājam/īpašniekam.
KASKO papildus var segt arī remonta izdevumu risku, bet tas ir atkarīgs no tā, kā līzinga devējs organizē savu darbu kopā ar apdrošinātāju un servisu.
zampa, 19.novembris 2003 0:00
paldies Ērik par informāciju!
pirmssvētku sestdienā "paterorizēju" šos nedaudz un, kā bijis kā ne, šodien jau zvana no dīlera servisa, ka apdrošinātājs apstiprinājis tāmi un varam sākt remontēt...
Ēriks Griģis:

Jauki, ja kādam veicas!
zampa, 17.novembris 2003 0:00
Oktobrī ar savu (līzinga kompānijai piederošo 2003.gada automašīnu) cietu satiksmes negadījumā - braucu pa galveno ceļu un no mazāk svarīga ceļa neapstājoties man priekšā izbrauca cita automašīna un notika sadursme. Nākamajā dienā griezos apdrošināšanas kompānijā X, kur biju noslēdzis KASKO apdrošināšanas līgumu. Tur cilvēks, kas uzdevās par kompānijas X apdrošināšanas ekspertu, nofotografēja automašīnu un sastādīja aptuveno bojājumu sarakstu. Pēc aptuveni 2 nedēļām nosūtīju kompānijai X arī pieprasīto oficiālā dīlera servisa sastādīto remonta tāmi. Kopš tā brīžā jau pagājušas vēl kādas 3 nedēļas, taču ikreiz zvanot uz kompāniju man tiek teikts, ka eksperts lietu izskatīs pēc iepējas ātrak un tamlīdzīgi, taču reāli nekāda virzība nenotiek. Tā kā esmu šādā lietā iekūlies pirmo reizi, tad man tīri interesē kas varētu būt par iemeslu šādai lietas novilcināšanai, sevišķi ņemot vērā, ka neesmu vainojams avārijas izraisīšanā?!?
Ēriks Griģis:
1. Nekavējoties pieprasiet zaudējumus atlīdzināt zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa CAOA sabiedrībā.
2. Vai KASKO apdrošinātājam iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu rakstījāt? Kāds ir jūsu atlīdzības lietas numurs? Meklējiet informāciju pie apdrošināšanas sabiedrības atlīdzības daļas vadītāja.
Noskaidrojiet, kāpēc eksperts KASKO gadījumā bija galvenais.
Ja eksperts vada atlīdzības lietu, tad nez vai esat atlīdzību prasījis apdrošināšanas sabiedrībā:-)))
Baiba, 15.novembris 2003 0:00
Pēc neliela pārpratuma gribētu noskaidrot. Kas ir distance? Un cik lielai šai distancei jābūt no vienas mašīnas līdz otrai?
Pec nelielas avārijas, aizbraucot pakaļ tiesībām man tika uzdoti šie jautājumi. No kura laika, tad ir noteikta "pratināšana"?
Paldies!
Ēriks Griģis:

LAPK 125.p.1.daļa par CSN pārkāpumu un avārijas izraisīšanu paredz sodīt vainīgo vadītāju ar naudas sodu no 25 - 100 Ls vai transportlīdzekļa vadīšanas tiesību atņemšanu uz laiku no 3 līdz 6 mēnešiem.
Iespējams, nezināšana, kas saistīta ar kustības drošību konkrētā gadījumā, palielinātu soda apmēru. Tāpēc arī notika "pratināšana".

Distance ir attālums starp transportlīdzekļiem, kas brauc viens aiz otra pa vienu joslu.
Vadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transportlīdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes...(CSN 75.p.).
Ārpus apdzīvotām vietām kravas automobiļu vadītājiem starp sevi un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē (CSN 76.p.).
Braukšanas ātrumu nosaka CSN 71.p.pirmā daļa.
Izvairīšanās no sadursmes ir noteikta ar bremzēšanas manevru CSN 71.p. otrajā daļā, kas ir primāra pret apbraukšanas manevru.

Ātrums nosaka vadītāja reakcijas laikā (vēl bremžu sistēmas un pilnas bremzēšanas sākšanās laikā) nobraukto ceļu.
Vadītāja reakcijas laiks ilgst brīdi no priekšējā automobiļa bremžu signāla ieraudzīšanas līdz savējā bremžu pedāļa nospiešanai.
Braucot ar 50 km/h, vadītāja reakcijas laikā automobilis vidēji nobrauc 15 metrus. Braucot 90 km/h - 25 metrus. Bremzēšanas ceļš ir atkarīgs no braukšanas ātruma un saķeres spēka starp riepas un ceļa seguma virsmām.
Braucot apdzīvotā vietā ar 50 km/h pa sausu, asfaltētu ielu, bremzēšanas ceļš automobilim ir 14 metri. Ārps apdzīvotas vietas, braucot pa sausu, asfaltētu ceļu 90 km/h - 45 metri.
Apstāšanās ceļš automobilim pilsētā sausā laikā ir reakcijas un bremzēšanas laikā nobrauktais ceļs = 30 m, braucot ar 90 km/h pa sausu,
asfaltētu ceļu = 70 m.
Tā arī ir distance, kurā vadītājam ir jāievēro un jāspēj izvairīties no sadursmes, atkarībā no ātruma un ja priekšā braucošais transportlīdzeklis bremzē vai strauji apstājas (atbilstoši CSN 75.p.prasībām).

Manuprāt, ja šo pastāstīsiet par distanci, tad sods par negadījuma izraisīšanu varētu nebūt tas augstākais.
vārds Gina, 12.novembris 2003 0:00
Nesen mana draudzene izraisīja avāriju, jo nepamanīja STOP zīmi. Cilvēki necieta, bet abi auto gan diezgan pamatīgi. Tagad daži spečuki viņu biedē, ka caur tiesu otras mašīnas apdrošinātājs var pieprasīt viņai atmaksāt nodarītos zaudējumus. Vai tiešām tas tā var būt, ja viņas auto bija OCTA un alkoholu viņa lietojusi nebija?Paldies!
Ēriks Griģis:
Apdrošinātāji var prasīt regresu vainīgai personai par zaudējumu, ko tā nodarījusi aiz rupjas neuzmanības.
STOP zīmes neievērošana vēl nav rupja neuzmanība.
Ja LAPK CSNg protokolā ir uzrādīts rupjš CSN pārkāpums, tad tas attiecas uz administratīvo sodu.
Apdrošinātāji nedrīkst ņemt policista izteikumus par pamatu regresa prasības celšanai. Tā būtu patvaļa pret personu.
Apdrošinātājiem savs lēmums ir jāpieņem, pamatojot to ar speciālista slēdzienu - bija vai nebija rupja neuzmanība, kas ir pielīdzināma ļaunprātīgai rīcībai no Jūsu draudzenes puses.
Rupja neuzmanība veidojas, izvērtējot objektīvos un subjektīvos faktus, kas ietekmēja zaudējumu rašanos. Tad draudzenes rīcības bīstamību sabiedrībai un apkārtējai videi, attieksmi pret apdrošinātāju, transprtlīdzekli un radīto zaudējumu smaguma pakāpi un attiecību cietušajam pret vainīgo, iepriekšējos CSN pārkāpumus. Iespējams psiholoģiskais tests, kas nosaka, vai viņa drīkst sēsties pie automobiļa stūres.
Bet prasīt naudinju jau var, jo tad apdrošinātāji tiksies ar vienu vainīgo, kuru Satiksmes birojs neaizstāv un kurš palīdzību var meklēt tikai tiesā.
Apdrošinātāju viedoklis - ja nepratīs sevi aizstāvēt, var gadīties, ka arī samaksā...tad kāpēc gan neuzprasīt.
Apdrošinātājs var prasīt draudzenei atmaksāt cietušajam atlīdzinātos zaudējumus un ar to noteikšanu saistītos izdevumus.
vārdsMaija, 10.novembris 2003 0:00
vai ir valsts apstiprinaati katalogi pec kuriem apdroshinashanas vadaas, lai noteiktu uz avraijas bridi noteikto mashinas vertibu P; kaada veertiiba ir Renault Traffic 1996 mashinai, kura ir avarejusi ( nav vainiga CSN). pEEC KAA NOSAKA TA BRIZJA MASHINAS CENU UN PEC KADAM METODEM APREKJINA ZAUDEJUMUS
Ēriks Griģis:
Lai noteiktu transportlīdzekļa vērtību, tiek pasūtīta un veikta transportlīdzekļa vērtības noteikšanas ekspertīze.
Atbilstoši MK noteikumu Nr.252. 14.p., juridiski pamatota ir Satiksmes biroja izdotā kataloga "Automobiļu vērtību katalogs" izmantošana CAOA automobiļu vērtības noteikšanā pirms CSNg.
Renault Traffic kataloga vērtība, piemēram, uz 05.06.2003
bija uzrādīta Ls 2250,-.
Metodiku un kā noteikt automobiļu vērtību mēs mācām transporta specialistu kvalifikācijas semināros.
Nākošais seminārs ir plānots 14.11.2003.
vārds armann, 10.novembris 2003 0:00
Sveiki !
Situaacija sekojosa. Notika satiksmes negadijum tika bojats automasinas bampers, protams, vins nokrita
Apdrosinataji man ludz uzradit bampera atliekas, citadi neizmaksas atlidzibu. Cieta tikai bamperis.
Vai man tiesham ir jasalasa visas bojatas detaljas un jameklee transports ar ko tas aizvest?
vins ir liels
netirs
un es neesmu vainiigs, ja manii ieskreeja, kaapeec man jaaciinaas ar apdroshinatajiem jaavaac detaljas?
2. Vai nakoshreiz ja gadaas pat vis mazaakaa situaacija es varu nodot savu auto transporta firmai, lai vinji visu savaac. Vai sho pakalpojumu apmaksaas apdroshinaataaji?
Ēriks Griģis:
1. KASKO gadījumos tam ir jābūt uzrakstītam apdrošināšanas noteikumos.
2. CAOA gadījumā likums nenosaka, ka cietušajam būtu jālasa detaļas gabali, tikai ir jāuzrāda bojātais transportlīdzeklis. Ja bampera nav, tad domājiet, kas vēl, bez paša bampera, varētu būt pierādījums apdrošinātājiem par to, ka automobilis ir bojāts CSNg?
3. Zaudējumu par nodarījumu apkārtējai videi var pieprasīt persona, kura ir tiesīga to darīt un savāca atliekas, kas palika pāri no sadursmes.
vārds Kristine, 6.novembris 2003 0:00
ar ko atskiras sauszemes transportlidzeklu apsrosinasana no visparejas cilviltiesiskas apdrosinasas?
Ēriks Griģis:
Manuprāt ir jau atbildēts, ja esmu pārveidojis pareizi zemāk atkārtoto Jūsu vārdu kopu. Tad uzrādītās i-neta lapās ir dots sīkāks apdrošināšanas atšķirību izklāsts.
"sauszemes transportlidzeklu apsrosinasana" - tieši tādu jēdzienu es neprotu salīdzināt, bet pieņemot, ka Jums tas ir svarīgi, varat zvanīt vai atbraukt uz konsultāciju.
Par to nebūs jāmaksā.
Anna, 5.novembris 2003 0:00
Labdien.Es dzirdēju,ka braucot uz Pleskavu ar vieglo auto par kaut kādu ceļa daļu ir jāmaksā.Vai tā ir taisnība un ja tā cik ir jāmaksā.
Ēriks Griģis:
Jaunums ir Krievijas CAOA, kas Jums būs jāmaksā uz robežas, lai to šķērsotu un brauktu pa Krievijas ceļa daļu uz Pleskavu.
Krievijas CAOA prēmijas aprēķins:
www.strahovka.info/calc/?ank=97&...

Apdrošināšanas līgumu varat noslēgt arī Rīgā.
BTA apdrošināšanas sabiedrība ar 10% atlaidi piedāva Krievijas CAOA līgumu noslēgt fiziskai personai ar vieglo automobili, kura motora jauda ir:
1) no 95 ZS līdz 120 ZS par Ls 22,30;
2) no 121 ZS līdz 160 ZS par Ls 25,70.
Pēc ineta:
www.bta.lv/page315.bta
BTA varat pasūtīt Krievijas CAOA polisi, kuru divu dienu laikā sola atvest pēc norādītās adreses bez papildus samaksas.
Informācijas precizēšanai tālruņi: 7025135; 7025100.
Esam saņēmuši informāciju, ka BALVA arī piedāvā noslēgt Krievijas CAOA līgumus.
Andris, 4.novembris 2003 0:00
1.kaadeelj OCTA uzliimes neizsniedz traktortehnikai?
2.vai ir iespeejams nosleegt OCTA liigumu, kas staajas speekaa pusgadu/gadu peec taa nosleegshanas?
Ēriks Griģis:
1. Atvaino Andri, bet man nav nācies par to aizdomāties.
2. Teorētiski ir iespējams.
Praktiski varēsiet noslēgt līgumu, kas stājas spēkā pēc pusgada, ja paskaidrosiet, kāpēc vajag līgumu noslēgt pusgadu ātrāk, pirms tas ir nepieciešams.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti