Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.176 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārds ndrejsA, 7.oktobris 2003 0:00
Labdien!
Situācija muļķīga - nepārredzamā līkumā, šķersām ceļam, uz manas joslas apaļkoks, apmēram 18cm diametrā. Lai izvairītos no sadursmes uzbraucu uz ceļa apmales, rezultātā kūlenis. Pašam nekas tikai autiņš čupā. Ir tikai OCTA, ko nu?
Ēriks Griģis:
Ja ir tikai OCTA, tad gandrīz neko.
Vai nav iespējams noskaidrot, kas veda apaļkoku kravu?
Specializētais transports to baļķi tik viegli nevarēja pazaudēt.
Iespējams, ka veda vietējais, kam par kravas stiprināšanu nebija nekādas nojausmas. Lielceļam pieguļošās mājās varēja kāds būt redzējis gan kūleni, gan to, kurš veda.
Varbūt tuvumā ir cirsma vai krautuve.
Lai OCTA darbotos, ir nepieciešama polise, kas apstiprina CSNg un zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošināšanu, vai pats zaudējumus nodarījušais transportlīdzeklis.
OCTA apdrošinātājs par nenostiprinātas kravas nodarītu zaudējumu atlīdzinās (tas būs jāpierāda), bet kravas pārvadātājam nāksies atbildēt uz regresa prasību, atmaksājot apdrošinātāja ar zaudējuma noteikšanu saistītos izdevumus, ekspertīzes, evakuācijas izmaksas, kā arī pašus zaudējumus.
vārdsigors, 6.oktobris 2003 0:00
Cik maksā OCTA Krievijā autobusam ar pilnu masu 17800kg. Uz 15 dienām.
Ēriks Griģis:
Krievijas CAOA tarifu noteikšanas kārtība ir paskaidrota lapaspusē:
http://www.rg.ru/oficial/doc/postan_rf/264-03.shtm
Trešās nodaļas 2. punktā ir noteikta kārtība, kādā prēmiju nosaka ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem, kas uz laiku iebrauc Krievijas teritorijā.
vārds pilots, 29.septembris 2003 0:00
auto iipasnieks miris, tehniskaa aplieciiba uz mirusaa iipasnieka vaarda, generaalpilnvara uz cita cilveeka vaarda. faktiskais lietotaajs esmu es. kaa noformeejami doc.? vai tam ir kaada noziime peerkot polisi vai ejot tehnisko? paldies jau ieprieks par atbildi
Ēriks Griģis:
Tehniski Jūs varat droši slēgt apdrošināšanas līgumu kā apdrošinājuma ņēmējs un braukt automobili uz tehnisko apskati.
Veikt transportlīdzekļa pārreģistrāciju varēsiet ar tiesas izziņu par iespējamo vai noteikto mantinieku, jo ģenerālpilnvara ir rakstīta īpašniekam dzīvam esot. Tas pats arī pie apdrošināšanas līguma noslēgšanas attiecībā uz īpašnieka noteikšanu.
Sīkāk par transportlīdzekļu pārreģistrāciju uzzināsiet, zvanot CSDD informācijas daļai, t. 7025777.
vārdspilots, 29.septembris 2003 0:00
sveiki, jautaajums sekojoss - auto netiek izieta tehniskaa apskate, bet apdrosinaasana ir - kas notiek avaarijas gadiijumaa?
Ēriks Griģis:
Cietušajam īpašniekam zaudējumus atlīdzina zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka atbildības apdrošinātājs.
Ervīns, 26.septembris 2003 0:00
Vai KASKO attiecas arii uz auto audio aparatuuru? Ja man, teiksim to nozog izdauzot stiklu, vai uzlauzhot atsleegu, es sanjemu kompensaaciju par abiem nodariijumiem, vai autoakustika netiek ietverta apdroshinaashanaa?
Ēriks Griģis:
Ja KASKO līgumā ir ierakstīta konkrētā audioaparatūra un uzrādīta tās faktiskā vērtība vai Jums ir dokuments, kas apstiprina tās iegādes cenu;
ja KASKO līgumā ir paredzēta apzagšanas vai trešās personas prettiesiskas rīcības rezultātā nodarītu zaudējumu atlīdzināšana,
tad attiecas.
vārds Flamy, 22.septembris 2003 0:00
Chavinha ;) Man ir viens liels jautaajums! Kad tad mees beidzot tiksimies?!??!?!??!?!? ;)))))))))))))))
Ēriks Griģis:
Oktobra seminārā!
Ilze, 22.septembris 2003 0:00
ĒRIK! PALDIES par atbildi!
Diemžēl izskatās, ka lūznim saimnieks nebūs atrodams un ceļa īpašnieku sūdzēt nav vērts.. Būs jātur acis platāk vaļā! :)

Veiksmīgu darba nedēļu!
i.
Ēriks Griģis:
Paldies.
Acis, protams, jo lielākas, jo jaukākas!
Lai veicas Tev, Ilze!
vārdsEinars, 20.septembris 2003 0:00
Kā darbojas zaļā karte un uz kādu palīdzību varu cerēt no satiksmes biroja,ja esmu avarējis Polijā un vainīgā puse pēc Poļu policijas slēdziena ir Polijas smagā automašīna, kas apdrošināta PZU(apdr. kompānija).Mans auto ir pilnībā iznīcināts.
Ēriks Griģis:
Par "Zaļās kartes" sistēmas pamatuzdevumu tika noteikta vienotas un ērtas sistēmas izveide, kas palīdzētu transportlīdzekļu vadītājiem apdrošināt savu civiltiesisko atbildību pret ceļu satiksmes negadījuma izraisītu risku, apmeklējot valstis, kurās šāda risku apdrošināšana ir obligāta:
- nodrošināt transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā uz trešajai personai nodarītajiem zaudējumiem, kas radušies transportlīdzekļa vadītāja vainas dēļ izraisītajā ceļu satiksmes negadījumā (turpmāk - CSNg);
- nodrošināt CSNg cietušo mantiskās intereses gan ārvalstīs, gan CSNg cietušās personas rezidences valstī;
- izvairīties no nepieciešamības transportlīdzekļu vadītājiem slēgt robežapdrošināšanas līgumu, šķērsojot to valstu robežas, kurās ir spēkā obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas sistēma.
Sistēmas pamatā ir īpašas struktūrvienības – Nacionālā biroja – izveidošana katrā «Zaļās kartes» sistēmas valstī, kas ir atbildīgs par citu valstu transportlīdzekļu CSNg nodarīto zaudējumu lietu kārtošanu savā valstī un koordinē savas valsts transportlīdzekļu CSNg ārvalstīs nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu.
Tātad no Satiksmes biroja tiesību akti nekādu palīdzība Jums neparedz.

http://www.sb.gov.lv/lv/greencard/default.htm
Elīna, 18.septembris 2003 0:00
Mani interesē sekojošs jautājums - cik maksā KASKO apdrošanāšana Toyota Carina 1992.gada? Gribētos būt drošai, bet vai tik nesanāks dikti dārgi?
Ēriks Griģis:
Elīna, ar šo kalkulatoru varat rēķināt pati, lai Jums veicas!
http://www.ergo.lv/lat/calc/kasko/
Janka, 17.septembris 2003 0:00
man interesē vai var apdrošinaat automašiinu kas ir nonjemta no uzskaites jau 2002 gadaa
Ēriks Griģis:
Tas ir izdarāms, tikai nezinu nevienu tik traku apdrošinātāju, kurš to darītu.
vārds man arii taa bija, 17.septembris 2003 0:00
Vai Valda gadiijumaa nevajadzeeja ar visiem papiiriem doties pie Jums, Eriks? Ja apdroshinaashanas sabiedriiba raustaas, tad trasologa sleedziens nav neko veerts, jo ir uzrakstiits prieksh apdroshinaataajiem. Dalju tad izmaksaatu trasologam par dullinaashanu, jo pieraadiijumu ta nv. Ja buutu pieraadiijumu, tad apdroshinaataaji izsniegtu ekspertiizes kopiju. Man bija liidziigi, bet atskaartu to diemzheel pa veeku. Kaa Jums shkjiet, Erik, vai ta nav korupcija ar eksperta godapraatu?
Ēriks Griģis:
Bez materiāliem par lietu "pēc būtības" neko nevaram spriest.
Ja apdrošināšanas sabiedrība grib manipulēt ar ekspertu, tehniski tas ir iespējams, jo ekspertu sertificē tikai Satiksmes biroja komisija - pēc būtības paši apdrošinātāji. Satiksmes birojam eksperts arī atskaitās par savu darba kvalitāti. Cietušo aizstāv Satiksmes birojs, kura lēmumu apdrošinātāji var neņemt vērā, tad tiesa, kuras procesa virzītāji neko nesaprot no eksperta un apdrošinātāju attiecībām. Protams, visu izšķir tas, cik eksperts spēj būt godīgs piesātināta darba tirgus apstākļos.
Ilze, 15.septembris 2003 0:00
Labvakar!
Situācija sekojoša: uz brauktuves atradās metāla lūznis, kuram uzbraucu. Automašīnai ir OCTA. Kurš sedz radītos zaudējumus? Ar ko sākt? Ceļu policija bija izsaukta - protokols sastādīts.
Paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

Ilzhuk! OCTA neapdrošina automobili, bet gan tā īpašnieka atbildību par CSNg nodarītiem zaudējumiem trešajai personai.
Pats apdrošinājuma ņēmējs no sava noslēgtā OCTA līguma nekādu atlīdzību nesaņem.
1. KASKO - brīvprātīgā transportlīdzekļa apdrošinātājs, ja tāds ir.
2. Lūžņa īpašnieks, ja tādu var noteikt. Ja lūznis ir nokritis vai atkabinājies no cita transportlīdzekļa, tad to pierādot un atrodot šo transportlīdzekli, zaudējumus segs bojājumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātājs (OCTA).
3. Ceļa īpašnieks vai pārvaldītājs, ja ir pierādāms, ka viņam vajadzēja vai viņš varēja to verķi uz ceļa pamanīt.
4. Ceļa policiju, ja ir pierādāms, ka tās darbinieks, pildot dienesta pienākumus, ir varējis vai viņam vajadzēja pamanīt traucējumu ceļu satiksmei un ar savu bezdarbību ir veicinājis zaudējumu rašanos Jūsu automobilim (Administratīvais procesa likums, 89.pants).
i, 14.septembris 2003 0:00
Sveiki Eriku...
Auto turetajs ir apdroshinajis auto un ir izraisijis CSNg.Vai atlidzidu sanjem turetajs vai ipashnieks.Kads ir turetaja statuss?
Kadas ir turetaja tiesibas atieciba pret ipashnieku?
Ja auto paliek par turetaja ipashumu,kas sanjem apdr. atlidzibu pec paarformeshanas?
Paldies par iepriekshejo Erik!Saaku meklet kontaktus ar jums...
Ēriks Griģis:
Turētājs nav īpašnieks, tādēļ, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, ir jāsaņem pilnvarojums no īpašnieka. Līzinga devējs - īpašnieks kādreiz ir arī atteicis apdrošinātājam izmaksāt atlīdzību turētājam.
Turētājs savstarpējā līgumā ar īpašnieku ir parakstījuši savas tiesības.
Pēc pārformēšanas - CSDD reģistrācijas turētājs kļūst par īpašnieku.
Protams, ka jaunais īpašnieks.
Kontakts: Bauskas 86, 405. auditorija, t. 6322578.
ilmis, 12.septembris 2003 0:00
Sveiki Eriku..
Atgriezjoties pie ieprieksh minetaa...

Apdroshinashanas komp uz rokam man lemumu par ateikumu nedod, jagaida pa pastu esot.Pie lietas ir pievienots RTU trasaloga izskaidrojums par to ka es esot aizmidzis vadot a/m vai zau dejis kontroli par sevi. Vai tas ir spriedums?Kaa rikoties ,jusu praat?!
Ēriks Griģis:
Es vēlētos redzēt trasologa atzinumu ar skaidrojumiem. Trasologa atzinums ir pierādījums lietā. Kas apstiprina un uz kādiem faktiem ir balstīts trasologa atzinums? Vai trasologa ekspertīze atbilst ekspertīzes prasībām?
Atnesiet visu materiālu kopijas vai pašus dokumentus pie mums.
Meklējiet sev advokātu. Iespējams, Jums būs nepieciešams advokāta pakalpojums.
Valdis, 11.septembris 2003 0:00
Sveicināti, Ērik!

Manā gadījumā par strīdu ar apdrošināšanas sabiedrību, esmu guvis nelielu, taču uzvaru - AS ir izmaksājusi atlīdzību, kaut arī pusi no kopējās summas (Satiksmes Birojs nolēma, ka satiksmes negadījumā ir abpusēja vaina). No šī gadījuma varu secināt, ka tomēr ir ļoti slideni OCTA noteikumi, atbildība un bieži arī taisnība. Un vēl kārtējo reizi arī satiksmes noteikumu baltie laukumi ir ka biezs. Novēlu visiem būt uzmanīgiem uz ceļa, jo nevienmēr OCTA jums nodrošinās mieru, ja CSNG pats vainīgs nebūsiet (pēc Ceļu policijas lēmuma).... Vēlreiz paldies, Ērik, ka sniedzāt izsmeļošas atbildes. Zināšu, kur griezties nākamreiz, tfu tfu tfu...


Valdis
Ēriks Griģis:
Priecājos, ka varēju nedaudz palīdzēt.
Mani gan interesētu iepazīties ar trasologa atzinumu un SB lēmuma pamatojumu. Ar šādām atšķirībām lēmumos par vienu un to pašu negadījumu ir jāsaskaras bieži un Jūsu gadījums varētu palīdzēt kādam citam, ja zinātu detaļas.
Būtu Jums pateicīgs par šo materiālu kopijām.
i, 9.septembris 2003 0:00
Sveiki....
Parsudzot apdroshinashanas komp.lemumu par atlidzibas neizmaksashanu,cik ilgi apdroshinataji ir tiesigi izskatit lietu atkartoti?
Ēriks Griģis:
Likumdošanas aktos tas nav noteikts.
Prasiet, lai Jums to uzraksta pie sūdzības iesniegšanas.
vārdsmaris, 9.septembris 2003 0:00
Labdien.
Cik varetu maksat ievedmuita 1983 gada nissan datsun, pikapks,vieglais kravas aouto, 2.2 diesel
paldies
Ēriks Griģis:
Atbildi Jums pateiks muitā!
ilmis, 8.septembris 2003 0:00
Sveiki Eriku.
Esmu izraisijis CSN kura ir cietusi tikai mana a/m.Auto ir apdroshinats CASCO un njemts uz lizingu.A/m ljoti stipri ir cietusi,faktiski norakstama.
Pec trasalogu lemuma,man tika atteikts izmaksat apdroshinashanu. CSN izraisiju neuzmanibas pec,nebiju ar lietojis alh.Kadi var but pamatojumi atteikumam?Vai tiesashanas ir neizbegama?
Ēriks Griģis:
Kur ir tas lēmums un kāds apdrošināšanas noteikumu punkts paredz atlīdzības atteikumu? Vai tie ir savstarpēji saderīgi? Uz kā pamatojas trasologa atzinums? Vai trasologa ekspertīze atbilst ekspertīzes pamatnosacījumiem?
Redziet, diemžēl pretjautājumu ir vēl vairāk, kā Jums. Lasiet visu dokumentu kopijas kopā un būsiet gaidīts klients pie mums, Bauskas ielā 86.
uupizz, 5.septembris 2003 0:00
Sveiki, Ērik. Man jautaajums par OCTA apdroshinaashanu, pareizaak par proceduuru. Vakar biju CSDD paarregjistreeju vienu no uznjeemuma mashiinaam, pareizaak nomainiiju liizinga tureetaaju. Ieprieksh pazvaniiju uz CSDD, pajautaaju, kaadus papiirus vajag. Par OCTA polisi neko neteica. Paarregjistreejot man pateica ka auto neesot OCTA apdroshinaashana, jaaiet padroshinaat. To izdariiju, tachu veelaak izraadijaas, ka shis auto jau ir apdroshinaats pirms diviem meeneshiem parexbankaa. DAbiigi zvaniiju uz banku un jautaaju, kas par lietu. Uz ko bankaa atbildeeja ka apdroshinaats ir, tachu tas, ka shii informaacija nav CSDD datu baazee esot tikai un vieniigi CSDD vaina. Kas tas par bardaku? Ko shaadaa situaacijaa vajadzeetu dariit? Patreiz es negribu ne ar CSDD, ne ar banku kasiities, jo summa par auto otreizeeju apdroshinaashanu bija maza. Kaa riikoties?
Ēriks Griģis:
Noskaidrot parexbankas vai CSDD vainu un, vainas apliecinošā gadījumā, griezties ar konkrētu prasību tiesā, atlīdzināt Jums radušos zaudējumus. Jums vajadzēs prasīt Satiksmes Birojam. Ja vinju datu bāzē parādās noslēgtais apdrošināšanas līgums, tad Satiksmes birojs apstiprinās apdrošināšanas faktu. Ja ne, tad vai pati banka ir datus nodevusi kopējai datu bāzei.
vārds baiba, 5.septembris 2003 0:00
Cik lieli ir likuma 18. pantā noteiktie Ministru kabineta noteiktie atbildības limitu apmēri vieglajām automašīnām
Ēriks Griģis:
Vieglajām automašīnām nav noteikts atsevišķs limits.
Par transportlīdzekļu bojājumiem atlīdzina līdz Ls9000, ja nav bojāts cits īpašums, par kuru arī pienākas un ir pieprasīta atlīdzība. Atlīdzību ierobežo transportlīdzekļa faktiskā vērtība, tā bojāejas gadījumā, vai remonta izmaksas, transportlīdzekļa remontam pirmsavārijas stāvoklī.
Ar šo es necitēju MK noteikumus, bet paskaidroju, skaidrojums nav izmantojams prasības sagatavošanai.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti