janis, 30.marts 2015 21:36
Sveiki.
Notika csn negadijums.
Vainigais noskaidrots.
Kas piedzen atlidzibj?
Kas notiek ja vainigais neatmaksa sodu?
Ēriks Griģis:
Nepiedzen! Raksta iesniegumu cietušais.
Liegums vai tiesa!
bijušais, 30.marts 2015 15:03
Valstij jau tos nevajag! Autoskolām vajag arvien jaunus un jaunus...
Mustangam varbūt!
Treknos gados vajadzēja, nu jau vairs nē. Skola teicās ielikt sarakstā, bet pēc laika paši izņēma, jo ieradās cits ar krutāku auto. Atliek tikai tādas skolas kā Mustangs, kur kursanti pa velti jāmāca + procenti jādod skolai. Ja nav pazīšanās, tad nav vērts tērēt naudu un mācīties, likt pedāļus.
Ēriks Griģis:
Kam tagad viegli!
Bet ja iesāk un prot iemantot skolas uzticību, tad jau tai apmācības lietai abos galos ir jāiet! Apmācāmo skaits (B kategorijai) ir jūtami pieaudzis un vienas vai divu iepriekšējo grupu vietā mācās pat reizes divas vairāk!
Bet "instruktoru nav", lai varētu vēl vairāk kursantus apmācīt! T.i. - instruktors saslimst, par to nepaziņojot, remontē auto bez iemesla, brauc dzert kafiju un hroniski smēķē vai otrādi, mācību laikā sevim izmanto iepirkšanās tūres, nesaprot, kas ir "vīrs un vārds", nav cieņas pret darba devēju un klientu, aizmirsuši, kā jāsagatavo nodarbība, jāapskata tēmas, jāanalizē kļūdas, kā izmantot reglamentu un protokolu... Arī skolai nav viegli, tāpēc arī tā meklē un izvēlas!?
Oskars, 30.marts 2015 11:40
Sveiki!
Sakiet, cik maksā kursi/lekcijas "ko noklusē apdrošinātāji" un cik ilgi tie ir?
Ēriks Griģis:
Šo lekciju ciklu lasu periodiskajās apmācībās vai apdrošinātāju speciālistu kvalifikācijas nodarbībās.
Cenu nosaka autoskola vai semināra rīkotājs, kas veic lekciju pasūtījumu.
Autoskola, 27.marts 2015 9:36
Sakiet, lūdzu, kad aprīlī būs apmācības 95. koda pasniedzējiem? Jau iepriekš pateicos!
Ēriks Griģis:
04.04. plkst.09:00 CSDD
Pretendentam ir nepieciešama augstākā izglītība (bakalaurs), prakse autoskolas pasniedzēja darbā un tiesības vadīt C kategorijas transportlīdzekli.
Mārcis, 25.marts 2015 15:23
Vedot kravu 24 stundās izmantoju atļautās 9 vai 10 braukšanas stundas(stūrite). Vai pēc atpūtas drīkstu sākt jaunu brauksanu, ja 24 nav pagājušas?Paldies
Ēriks Griģis:
Jā, drīkst! 24 stundu periodā ir noteikta tikai ikdienas atpūta, bet vadīšanas laikaposms ir noteikts starp diviem atpūtas laikaposmiem "k" punktā!
No regulas 561/2006:
"... 8. pants
1. Transportlīdzekļa vadītajam ir ikdienas un iknedēļas atpūtas laikposmi.
2. Katrā 24 stundu laikposmā pēc iepriekšējā ikdienas vai
iknedēļas atpūtas laikposma beigām transportlīdzekļa vadītajam ir jāņem jauns ikdienas atpūtas laikposms.
...
k) "transportlīdzekļa ikdienas vadīšanas laiks" nozīmē
kopējo uzkrāto transportlīdzekļa vadīšanas laiku starp viena ikdienas atpūtas laikposma beigām un otra ikdienas atpūtas laikposma sākumu,
vai
starp ikdienas atpūtas laikposmu un iknedēļas atpūtas laikposmu;
..."
šeila, 25.marts 2015 12:35
Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:
Lai izdodas!
Metodiku ekspertīzēm var atrast šeit:
https://www.ltab.lv/octa-sistema/normativie-akti/transportlidzeklu-apdrosinataju-biroja-tiesibu-akti/
šeila, 25.marts 2015 0:07
Notika CSNg, esmu cietusī puse. Griezos vainīgā apdrošināšanas kompānijā ar iesniegumu atlīdzībai. Pēc CSNg izsaucu policiju, jo bija bojāts radiators un iztecēja tosols, nevarēju braukt. Nedaudz ieliekts motora pārsegs, noskrāpēts bampers, lampas veselas.
Eksperts novērtēja bojājumus un teica, ka tie pārsniedz tirgus vērtību, un man mašīna jānoraksta un jāatdod apdrošin.kompānijai, servisā man teica, ka var saremontēt uz pusi lētāk, bet viņiem tāme esot jāskaņo ar apdrošinātājiem.
kā noteikt mašīnas tirgus vērtību un kā man rīkoties, lai nepalieku kājiniekos?
Ēriks Griģis:
Ko darīt ar atlieku vērtību, ja remonta izmaksas pārsniedz auto vērtību tā, ka auto ir uzskatāms par bojā gājušu, nosaka pats īpašnieks!
Ja atliekas izvēlēsieties paturēt sev, tad apdrošinātājs no faktiskās vērtības atņems atlieku vērtību un atlikušo summu izmaksās atlīdzībā.
Ja atdosiet atliekas apdrošinātājam, tad paliksiet kājniekos ar izmaksātu atlīdzību, kurā faktisko vērtību un līdz ar to atlīdzību var samazināt pat par 25%.
valdis, 21.marts 2015 13:18
Labdien. Sakiet kur var atrast info, ko vajag uzstadīt un nokārtot busiņam līdz 3.5 t bet pieāķējot piekabi vismaz 1-2t (1 asu vai 2 asu), lai brauktu vadātu kravas pa eiropu.
Ēriks Griģis:
Autotransporta direkcijas mājas lapā:
http://www.atd.lv/lat/
Dmitrijs, 13.marts 2015 22:06
Sveiki! Vai 'Rigas Satiksme' ir tiesibas izrakstit sodus par neapmaksatu stavesanu? Paldies!
Ēriks Griģis:
Sākot ar 08.02.2013. Rīgas Satiksme izraksta pēcapmaksas kvīti!
Diennakts informatīvais tālrunis: 80001919
https://www.rigassatiksme.lv/lv/
Māris, 11.marts 2015 14:00
Analogās tahogramas aizpildīšana par brīvdienām. Tātad jautājums cik dienas pēc kārtas drīkstu aizpildīt ar roku? Zinu ka par atvaļinājumu ir speciāla lapa bet interesē tieši vai man tagad ir tā lapa jāpilda vai pietiek ka sarakstu āeibas tikai par 6 brīvdienām pēc kārtas?
Ēriks Griģis:
Tahogrammas manuāli aizpilda brīvdienās.
Atvaļinājumam ir noteikta veidlapa.
Brīvdienu skaits nav ierobežots, bet svarīgs ir nosaukums - vai brīvdiena, vai atvaļinājums!
LV - vienalga kā, ka tikai būtu minūte minūtē vadītāja darba un atpūtas laiki reģistrēti!
Vadī'tājs, 9.marts 2015 9:05
Vai pēc kursiem par tahogrāfy un kravu dabūšu 95 kodu? Paldis
Ēriks Griģis:
Nē, kursi neparedz periodiskās apmācības 95. koda iegūšanu.
Tehniskās informācijas kursi ilgs 6 nedēļas un tajās kvalifikāciju paaugstinās autoskolu pasniedzēji tikai ar augstāko izglītību un C kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas apliecību.
Pēc kursu noteiktas apmeklētības, ieskaites un valsts eksāmenu sekmīgas nokārtošanas tiks izsniegts CSDD sertifikāts.
Šajos kursos var piedalīties autovadītāji, avāriju komisāri un to pretendenti, ATU pārvadājumu vadītāji (iepriekšējie ADR, kravu un pasažieru pārvadājumu konsultanti), apdrošināšanas kravu un atlīdzību daļas speciālisti, policisti un Satiksmes ministrijā strādājošie!
Nosauktie var pieteikties kursos savas kvalifikācijas paaugstināšanai, atbilstoši ES dalībvalstu noteiktām tematiskajām apmācību programmām.
Izsniegtais sertifikāts nosauktajiem pretendentiem apliecinās dalību kvalifikācijas kursos un sekmīgu valsts eksāmenu (pēc izvēles un atbilstības) nokārtošanas, bet nevienam no dalībniekiem nedos iespēju saņemt periodiskās apmācības 95. kodu!
Vadītājs ar kodu 95, 9.marts 2015 9:04
Vai Tehniskā informācijā var piedalīties autovadītāji?
Vai mācības būs par darba un atpūtas laikiem interesē arī kravas nostiprināšanu?
Ēriks Griģis:
Jā!
Pieteikumā jānorāda, ka Tehniskās informācijas kursu apmeklēsiet kvalifikācijas paaugstināšanai.
Kravas autovadītājs, 6.marts 2015 18:53
Lūdzu sakiet, kad būs tehniskās informācijas pasniedzēju apmācības? Paldies
Ēriks Griģis:
Marta pēdējā nedēļā plānojam veidot grupu.
Pieteikšanās, zvanot pa CSDD mājas lapā norādīto tālruni.
Vilks, 6.marts 2015 18:52
Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:
Lūdzu!
Vilks, 5.marts 2015 18:58
Labdien Skolotāj! Biedrs dienesta aizbrauca pirms pāris dienam,uz kārtējo TA CSDD Siguldā.Tur mašīna dabūja "2" par to ka,nestrādā elektro stikla pacēlājs autovadītāju puse.Ir OK?
Paldies Jums.
Ēriks Griģis:
Vai šai lietā vēlējāties ko jautāt par apdrošināšanu?
Stikla pacēlājam vadītāja pusē ir svarīga nozīme! Pat ļoti, tāpēc tam ir jādarbojas! Par to Ceļu satiksmes noteikumos, kur par to ir runāts un noteiktas darbības autovadītājam vairākos noteikumu punktos, māca visās autoskolās! Piem., CSN 4., 10., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77.
Savukārt, ja TA vērtējumā ir iegūts "2", tad ir jāievēro īpašs braukšanas režīms, lai no apdrošinātāja nesaņemtu OCTA regresu un prēmijas palielinājumu nākošajam līgumam.
Jāzeps., 4.marts 2015 8:22
Tātad savas saražotās produkcijas nogādāšana ar savu kravas auto uz veikaliem skaitās komercpārvadājumi un nepieciešams 95.kods Piedodiet tik grūti saprast šos likumus. Paldies Jums par atbildi.
Ēriks Griģis:
Jā, nepieciešams!
Jo ar savas produkcijas nogādi uz veikalu Jūs sekmēsiet savu uzņēmējdarbību - veicināsiet savu preču pārdošanu, tādējādi, tā ir saimnieciska darbība.
Jāzeps, 3.marts 2015 22:38
Vai nepieciešams 95.kods veicot pašpārvadājumus (ir pašpārvadājuma licence) ar kravas auto virs 3,5t. ar piekabi?
Ēriks Griģis:
Nepieciešams!
No Autopārvadājuma likuma:
"...6.1 pants. Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci
(1) Kravas pārvadājumus ar kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā vai vadītāja kvalifikācijas kartē.
(2) No šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada:
1) transportlīdzekļus, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā;
2) transportlīdzekļus, kurus izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests un sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki;
3) transportlīdzekļus, kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
4) transportlīdzekļus, kurus izmanto ārkārtas situācijās vai kuri paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai;
5) transportlīdzekļus, kurus izmanto transportlīdzekļu vadīšanas nodarbībās, apmācot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadīšanas tiesības;
6) transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai kravu pārvadāšanai;
7) transportlīdzekļus, ar kuriem pārvadā materiālus vai iekārtas, kuras vadītājs izmanto sava darba laikā, ja transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja galvenā darbības joma.
..."
Pašpārvadājums ir pielīdzināts komercpārvadājumam un tam vajag 95. kodu!
Dēļ 6. punkta ieskatieties, lūdzu, te:
"...Informējam, ka Latvija vērsās Eiropas Komisijā, lai saņemtu oficiālu skaidrojumu 2006.gada 15.marta Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (EK) Nr.561/2006 3.panta (h) apakšpunkta terminam „nekomerciāls”. Eiropas Komisija savā skaidrojumā (skat. pielikumā) norāda, ka ir trīs galvenās autopārvadājumu kategorijas:1) komercpārvadājumi;
2) pašpārvadājumi; 3) nekomerciāli pārvadājumi.
Nekomerciāli pārvadājumi — transporta pakalpojums, ko neveic komerciālā nolūkā, proti, tas nav maksas pakalpojums un nerada ienākumu šā pakalpojuma sniedzējam. Tas var aptvert kravas pārvadājumus labdarības mērķiem, kas nav saistīti ar maksājumiem par transporta pakalpojumiem, kā arī savas mantas pārvadāšanu vienīgi privātai lietošanai. Eiropas Komisija uzsver, ka pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir komerciāls elements un to galvenokārt izmanto uzņēmējdarbības sekmēšanai, tādējādi tā ir saimnieciska darbība.
http://www.atd.lv/lat/jaunumi/?doc=1825
Instruktors, 3.marts 2015 15:10
Bet vai tik daudz instruktoru valstij vajag?
Ēriks Griģis:
Valstij jau tos nevajag! Autoskolām vajag arvien jaunus un jaunus...
Daudzums gan ir mērāms no pieci līdz desmit!
Uz trīs simti autoskolām tas izšķīst kā sniegs pavasarī!
Piemēram:
https://www.ss.lv/lv/work/are-required/instructor/
Instruktors, 3.marts 2015 15:04
Priecājos par piedāvājumu! Paldies!
Ēriks Griģis:
Lai izdodas!
Gribu mācīties par instruktoru, 2.marts 2015 12:31
Lūdzu sakiet, kad sāksies instruktoru apmācības jaunai grupai!
Ēriks Griģis:
Pieteikšanās instruktoru/pasniedzēju grupā ar šodienu ir sākusies!