Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.79 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Edmunds, 27.aprīlis 2014 12:43
Vai sods ir taisnīgs par ikdienas atpūtas laiku un prāmi?
Iebraucu ostā, gaidu 4 stundas. Uzbraucu uz prāmja, 4 stundas kajītē, nobraucu no prāmja atkal 4 krastā. Uzbraukšana un nobraukšana nepārsniedza 1 stundu! Finālā, polijā 750 eur pa kabatu!
Paldies!
Ēriks Griģis:

Kļūda ir tā, ka nav ievērota dalītās ikdienas atpūtas otrā daļa!
Pirmā dalītā ikdienas atpūtas daļa nedrīkst būt īsāka par 3 stundām! Bija 4 stundas, tātad OK!
Otrā dalītā atpūtas daļa nedrīkst būt īsāka par 9 stundām! Ja pareizi nobrauci no prāmja, bija kajīte ar biļeti, tad kopā otrai atpūtas daļai bija tikai 8 stundas!
Poļi pareizi sodīja par otrās ikdienas atpūtas laika daļas neievērošanu!
Ivars, 27.aprīlis 2014 11:30
Sveiks Ērik!
Vai ir atļauta stāvēšana brauktuves kreisajā pusē vieglajam automobilim uz ceļa bez tramvaja sliedēm, ja attiecīgajā braukšanas virzienā aizliedzošā zīme nav uzstādīta. Tā ir uzstādīta pret mani ar aizmuguri. Tas ir, automašīnas priekšgals ir vērsts pret zīmes aizmuguri. Horizontālie apzīmējumi nekādi nav, tīrs asfalts un apmale.
Ēriks Griģis:

Ja tiek izpildītas CSN 129.p. prasības, netiek pārkāpti CSN 135. un 136.p. uzskaitītie aizliegumi un nav citu, tad ir atļauts.
Valsts policijas pārstāvis šim gadījumam deva skaidrojumu, ka stāvēšana ir aizliegta braukšanas virzienā aiz zīmes, nevis otrādi. Zinu, ka juristi šo VP "atklāsmi" sekmīgi izmanto!
Linda, 24.aprīlis 2014 22:53
Labdien!
Man ir jautājums par autoskolu braukšanas nodarbībām. MK noteikumos ir teikts, ka minimālais nodarbību apjoms ir 14, bet, vai ar to ir pietiekami, lai iemācītos braukt? Jaunajiem kursantiem liekas, ka viņi tiek noturēti par ilgu nodarbībās, lai instruktori varētu iegūt peļņu. Braukšanas instruktori uzskata, ka ar 14 nodarbībām ir par maz, lai iemācītos braukt, tāpēc ir jāibrauc 40 braukšanas nodarbības. Tad rodas jautājums, vai noteikumi nekam neder? Tie jāmaina?
Ēriks Griģis:

MK noteikumos to lasām citādi!
Nepieciešamo braukšanas mācību stundu skaitu nosaka autoskola!

No MK noteikumiem Nr.358:
" ... 4. Prasības autoskolām, veicot personu apmācību transportlīdzekļu vadītāja kvalifikācijas iegūšanai
4.1. Mācību procesa organizācijas vispārīgās prasības
...
37. Nepieciešamo teorētisko priekšmetu un braukšanas mācību stundu skaitu, ņemot vērā apmācāmās personas zināšanas un sekmību, nosaka autoskola, bet to apjoms un mācību ilgums nedrīkst būt mazāks par šo noteikumu 7.pielikumā noteikto ilgumu, kā arī to saturam jāatbilst šo noteikumu 8.pielikumā noteiktajām prasībām.
..."
7. pielikumā ir noteikts minimālais braukšanas stundu skaits apmācāmajiem, kas jau prot vadīt automobili!

P.S.
Jautājums jāpārveido citādi un jāuzstāda ne man!
Lai uzlabotu satiksmes drošību valstī, minimālo braukšanas stundu skaitu vajadzētu palielināt, lai ar minimālismiem neveicinātu noteiktu apmācāmo grupu vēlmes mazināt ceļu satiksmes drošību, nedomājot par apmācību kvalitāti autoskolās, bezatbildības rašanos un iesaistīto pušu finansiālām interesēm!
Raivis, 24.aprīlis 2014 17:40
Esmu iznomājis automašīnu. Nomas līgumā rakstīts, ka es kā iznomātājs uzņemos apmaksāt visus izdevumus, kas saistīti ar automašīnas lietošanu un uzturēšanu kārtībā.

Līgums ir ilgtermiņa līgums, noslēgts 2013. gada decembrī uz vairākiem gadiem. Tikko atklājās, ka automašīnas nesošais rāmis ir izpuvis un izrūsējis un ar šādu automašīnu ir bīstami braukt. Tehniskā apskate izieta 2013. gada oktobrī, ko veicis iznomātājs.

Līgumā nav minēts ka iznomātājam ir atbildība par iznomāto transporta līdzekli.

Kāda likuma norma un punkti regulē šo ? Viennozīmīgi ir skaidrs, ka automašīnas rāmis nav un nevar izpūt un pilnībā sarūsēt pāris mēnešu laikā un nav skaidrs kādā veidā iznomātājs vispār izgājis CSDD tehnisko kontroli.
Ēriks Griģis:

Līgumā jābūt noteiktam, kas vai kā regulē pušu attiecības strīdus gadījumā. Lai strīdētos, vajag rakstisku materiālu, par ko un kāpēc.
1. Pretenzijas raksts nomniekam ar jautājumu, kā rīkoties tālāk noslēgtā līguma ietvaros, ja konstatējāt sekojošo.
2. Atbilde jāsaņem rakstiski.
3. Ja tad netiek panākta vienošanās, tad auto jādod markai atbilstošā servisā veikt ekspertīzi, jeb zaudējuma novērtējumu, kas atbilstu Jūsu rakstītajam, sākot ar nomas līguma stāšanos spēkā: "Viennozīmīgi ir skaidrs, ka automašīnas rāmis nav un nevar izpūt un pilnībā sarūsēt pāris mēnešu laikā".
4. CSDD nav jāpiemin, jo viņiem ar satiksmes drošību un TA nav nekāda sakara!
5. Ja netiek panākta vienošanās, kas ir pierādāma rakstiski, jāsāk risināt strīds līgumā noteiktā kārtībā un vietā.
6. Lai uzrakstītu pirmo pretenzijas vēstuli pareizi, iesaku meklēt jurista palīdzību.
vārds, 24.aprīlis 2014 11:33
Sakiet lūdzu apdrošinātāji grib piedzīt no manis 5000 Ls, bet es atzīstu tikai 1500 Ls, vai man ir iespēja viņus dot tiesā. Vai viņi var dot tiesā tikai mani. Negribu , ka velkas gadiem.
Ēriks Griģis:

Ir tiesības! Ticu, ka tā arī jārīkojas!
Tiesā pāsūdziet viņu lēmumu!
Iesaku konsultēties! Vislabāk tur, kur par padomu ir jāmaksā.
vārds, 24.aprīlis 2014 10:29
Labdien, avārija notika 2007. gadā, policija mani atzina par vainīgu , jo uzbraucu uz galvenā ceļa, bet neizvētēja visu līdz galam, jo mašīna kurā iebraucu bija pretējā joslā, nebrauca pa savu joslu. Vai var ar lieciniekiem pierādīt, ka viņa brauca pa tretējo joslu. Savu vainu atzinun par 30%. pārējo sumu neatzīstu. Lūdzu , lai dod mani tiesā, bet viņi tik sūta vēstules. Vai viņiem obligāti jādod parādu piedziņas firmai, vai viņi paši var sniegt tiesā. Man ir darba piedāvājums ārzemēs uz 10. gadiem ASV, bet nevaru braukt , jo nezinu , kas būs ar šo lietu. Vai varu lūgt , lai dod tiesā ātrāk. Paldies.
Ēriks Griģis:

Jūs varat apdrošinātāju lēmumu pārsūdzēt:
1. LTAB, Lpmonosova ielā 9
https://www.ltab.lv/par-mums/kontakti/
2. Tiesā, cik ātri vēlaties.
LTAB viedokli apdrošinātājs var neņemt vērā, ja tas Jums būs par labu.
Toties, pozitīvu Jums LTAB viedokli var pievienot tiesas materiāliem.
P.S.
Ja apdrošinātājs jutīs, ka esat tiesas procesam pienācīgi sagatavojies, iespējams, pirms tiesas piedāvās (rakstiski apstiprinātu) citu variantu.
Mans viedoklis!
Vai tad ir regress, ja izbrauc uz galvenā ceļa nepārliecinājies...?
Visiem lasītājiem!
Vajadzēja pirms 2007. gada sākt ar mācībām pie manis! Ticami, ka puse no regresiem nebūtu!
Atkal Rabinovičs, 24.aprīlis 2014 2:25
Vai-vei! Reku laikam tālāk rakstīts:

(4) Transportlīdzekļa vadītājam, kuram ir tiesības vadīt B kategorijas transportlīdzekli, kurš normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir nokārtojis transportlīdzekļa vadīšanas eksāmenu un kuram transportlīdzekļu vadītāja apliecībā par to izdarīta attiecīga atzīme, atļauts vadīt B kategorijas vilcēja savienojumu ar piekabi, kuras pilna masa pārsniedz 750 kilogramus, ja šā savienojuma pilna masa pārsniedz 3500 kilogramus.

Kods ir tā "attiecīga atzīme"? Vecais ebrejs pareizi saprata?
Ēriks Griģis:

Laikam tas ir vecums... Aplam saprati, uzstādot iepriekšējo jautājumu!
Moše Rabinovičs, 24.aprīlis 2014 2:20
Kāds vēl 96. kods?
Reku CSL pēdējā redakcija. Tur it nemaz nekas nav teikts par kaut kādiem "kodiem":

B — mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un kuri ir konstruēti un paredzēti ne vairāk kā astoņu pasažieru pārvadāšanai, neskaitot vadītāju, kā arī šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kilogramus.

Ir atļauts arī šīs kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa pārsniedz 750 kilogramus, ja šā savienojuma pilna masa nepārsniedz 4250 kilogramus;
Ēriks Griģis:

Nevis 96, bet B96
Piezvani pa CSDD izziņas tālruni, tev paskaidros par CSL pēdējo redakciju.
vārds, 23.aprīlis 2014 8:25
Vai ar b kat.tiesiibaam driikst vilkt divasu piekabi,kuras pilna masa ir 1200 kg?
Ēriks Griģis:

1. Līdz sastāva 3500 PM kg drīkst ar B kategoriju, ja automobiļa izgatavotājs tādas piekabes vilkšanu ir paredzējis.
2. Ja sastāva PM ir robežās no 3500 kg līdz 4250 kg, lai vilktu 1200 PM kg piekabi, tad nepieciešams B96 kods.
viktors, 20.aprīlis 2014 9:18
Izmēģināju traktortehniku pēc remonta, īpašumā pa iebraukātām sliedēm apmēram 50m noceļa.CP reida laikā sastādīja protokolu par transporta līdzekļa izmantošanu satiksmē CSL 18.2 bez octa un TA uzliekot naudas sodu 90 eiro.Protokolā ierakstīja,ka brauca virzienā uz attiecīgo ceļu.Vai ir vērts šo lēmumu pārsūdzēt?
Ēriks Griģis:

Izklausās, ka ir vērts!
Otrdien vakarā piezvaniet, lūdzu, 29180099
Kursi, 19.aprīlis 2014 2:04
Vai 19.04. būs nodarbība? Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, 10:00
Svētkos, 18.aprīlis 2014 1:33
Priecīgas Lieldienas!
Ēriks Griģis:

Paldies!
Visiem šeit esošiem lai saulaini ir Lieldienu svētki!
Jānim, 17.aprīlis 2014 12:32
"Mājās atradu saskaņotā paziņojuma kopiju"
Kur tad saskaņotā riģināls?
Ja tiešām nav iesniegts, var strīdēties par regresa prasības apmēru.
Visu komunikāciju ar apdrošinātāju vajag veikt rakstiski, ierakstītās vēstulēs. Citādi, kā pierādīsi to, ka atteica iepazīstināt ar lietas materiāliem.
"Man atnāca baltikuma vēstule, ka 10 dienu laikā jāierodās pie eksperta, lai atrādītu mašīnu. " - vajadzēja atbildēt vēstulē, norādot iemeslus, kādēļ neapmierina piedāvātais atrādīšanas laiks. Savukārt pašam vajadzēja uzaicināt veikt transportlīdzekļa apskati sev izdevīgā laikā un vietā. Apdrošinātājam apskate jāveic piecu dienu laikā, bet auto uzrādīšana īpašniekam nav laikā ierobežota. Tātad apdrošinātājs būtu spiests braukt pie Tevis, jo viņam pirmajam beidzas termiņš.
Ēriks Griģis:

Šajā jautājumu un atbilžu sadaļā uz jautājumiem, kas uzdoti man, citi neatbild!
Ja gribi dot padomu lietā, ko pats nezini, tad, lūdzu, meklē sev vietu citur, kur kādam varēsi iestāstīt visu ko vēlies, vajag to vai nē!
Jānis, 15.aprīlis 2014 14:05
Labdien Ērik!
02.04.2014 saņēmu vēstuli no apdrošināšanas kompānijas "baltikums", par gadu vecu notikumu. Pagājušajā gadā 15. aprīlī maximas autostāvvietā nejauši aizķēru ford mondeo 1998.g. raž. un tai mašīnai parādījās neliels robiņš aizmugurējā bamperī, bet jāatzīst, ka tas fords bija šausmīgi norūsējis un nodauzīts visapkārt. Uzrakstījām saskaņoto paziņojumu, kurā minētie bojājumie tiešos vārdos ir "noskrāpēts bamperis". Man atnāca baltikuma vēstule, ka 10 dienu laikā jāierodās pie eksperta, lai atrādītu mašīnu. Piezvanīju, man pateica, ka eksperts jelgavā ir tikai trešdienās uz pāris stundām, es dēļ darba netiku. Un tā arī beigās noignorēju to visu, jo neziņā domāju, ka tā tikšanās ar ekspertu ir domāta tikai, lai varbūt man kaut ko sataisa. Nodomāju, ko tad man tur sataisīs, ja man ir octa pa 20ls. Man pašam no avārījas tikai neliels skrāpējums priekšējā bamperī un moldingā. Pēc gada atnāk man vēstule par regresu no baltikuma, sakarā ar to pantu, kurš norāda, ka neesmu iesniedzis saskaņoto. Regresa vēstulē norādīts, ka man 15 dienu laikā jāapmaksā 285 euro remonts. Es saprotu, ka mani neattaisno no atbildības nezināšana par līgumu. Bet tas ir mazliet šokējoši, ka par 98 gada sarūsējušas mašīnas par bampera salabošanu ir 285 euro. Tāpēc domāju vai ir jēga tiesāties? Aizgāju līdz baltikumam, viņi piedāvā sadalīt maksu uz 6 mēnešiem. Kad pieprasīju tāmi vai eksperta foto par otru automobīli, man atteica pasakot, ka pēc likuma viņiem tas nav jādara un teica, ka varam noskaidrot lietu tiesā. Mājās atradu saskaņotā paziņojuma kopiju uz, kura skaidri norādīts, ka esmu iebuktējis aizmugurējā bampera sānu.
Ēriks Griģis:

1.Pēc Jūsu rakstītā ieteiktu gatavoties tiesai.
2.Apdrošinātājam būtu Jums jādod iespēja iepazīties ar atlīdzības lietas materiāliem.
To var pieprasīt Jūsu pārstāvis - advokāts vai jurists pirms tiesas.
3.Par šo gadījumu prasiet paskaidrojumu LTAB, Lomonosova ielā 9. To var darīt Jūsu pārstāvis. Tā iegūsiet iespēju iepazīties ar materiāliem.
4. Par pieredzi strīdos ar Baltikumu varat uzzināt no juridiskā biroja, piezvanot pa tālruni 67270292.
Roadsoft, 11.aprīlis 2014 15:17
Griģa k-gs!
Vai esat dzirdējis kas ir "EULA"? Gatavs derēt, ka, uzmanīgi iepazīstoties ar to, mēs netradisim it ne varda par iespēju "dalīt" un tālāk izplatit aplikāciju. Programnodrošinājuma izstrādātājs (ja vien tas nav freeware, kas noteikti nav Jūsu pieminētais gadījums) nekad un nekur nav ieinteresēts. lai viņa produkts tiktu pavairots bez maksas kā "pateicība" par pie citas personas izietiem kursiem. Par tādam darbībam iestājas atbildība. Un atrunas par vadītaju nekompetenci nav un nevar būt arguments. Palasiet EUL-u.
Ēriks Griģis:

Paldies par info!
Zināšu, kā uzvesties, ja kāds mēģinās dalīt vai izplatīt manu aplikāciju!
Tad pieņemiet, ka esmu izstrādājis to, kas nav dalāms, autovadītājiem - savu kursu klausītājiem!
Roadsoft, 11.aprīlis 2014 8:49
Vai tad drīkst izplatīt programnodrošinājumu pa daļām, kā pateicību par "kursiem"? Diez`, ko par to sacītu izstradātāji?.. Ar uguni spēlējamies.
Ēriks Griģis:

Pats sev, kā šī moduļa līdzradītājam tieši autovadītājiem LV, neko neiebildīšu par programmas daļas izdali bez maksas, kas tādam mērķim ir radīta un paredzēta!
Modulis ir kā konsultants, kas grafiku veidā atbild uz autovadītāju jautājumiem, līdzīgiem, kā iepriekš uzstādītam.
Ar "uguni spēlējas" vadītāji, paši to nezinot! Ir daži gadījumi, kad iebraucot Vācijas teritorijā no Austrijas vai Šveices puses, vadītājam tiek noteikts darba un atpūtas laika pārkāpums. Ja pēc tam LV esot, tiek saņemta soda naudas kvīts par šādu pārkāpumu, tad programma vadītājam sniegs atbildi, par ko tā!
Pateicībā par diskusijām mācībās, konsultācijās un man uzstādītajiem jautājumiem, pirms trīspadsmit gadiem iAuto piedāvāju izveidot bezmaksas konsultatīvu sadaļu saviem audzēkņiem. Tad arī radās šis visiem pieejamais bezmaksas Forums!
Līdzīgi divus gadus konsultācijas sniedzu Vācijā.
Tikko tika registrēts domēns konsultācijām autovadītājiem krievu un latviešu valodās Šveicē un Itālijā strādājošiem. Plānoju ko līdzīgu arī autovadītājiem Austrijā un Spānijā.
Saprotams, ka tas ir papildus bonuss maniem apmacību kursiem! Ja patīk, sauc to par pateicību tiem, kam izdevās lekcijās piedalīties Latvijā!

Maskēti brīdinājuma izteikumi, divdomīgas rindiņas ar daudzpunktēm - kā pierasts no sendienām!
P.S.
Programmas moduli autovadītājiem esmu sagatavojis latviešu un krievu valodās!
Arnim, 10.aprīlis 2014 20:54
Programma datu apskatei var izmaksāt diezgan..
Ēriks Griģis:

Grūtākais būs autoskolai izpildīt Jūsu prasību nodrošināt mani par Jūsu pasniedzēju!
Katrs profesionālais autovadītājs, kas piedalīsies manu lasīto lekciju ciklā 95.koda iegūšanai, saņems šo programmas daļu - autovadītāja moduli bez maksas!
Arnis, 10.aprīlis 2014 16:51
Sveiks Ērik! Saki, vai es pats varu apskatīties sava digitālā tahogrāfa čipkartes datus? Paldies
Ēriks Griģis:

Ja, vari!
Vajag iegādāties karšu lasītāju.
Programma darba un atpūtas laiku novērtēšanai autotransporta uzņēmumiem, ekspertiem, parvadājuma vadītājiem, loģistikas speciālistiem, maršruta plānotājiem un autovadītājiem datu nolasīšanai un saprotamai attēlošanai būs pieejama LV un RUS valodās.
Autovadītāji, kas pie manis noklausīsies lekcijas ciklu 95.koda iegūšanai, saņems šīs programmas autovadītājiem paredzēto moduli bez maksas!
karlis, 8.aprīlis 2014 22:02
ja sia 1 izire no sia 2 masinu ar soferi un ved sia1 kravas pie sia 3 ,vai sia 2 skaitas pasparvadajumu veicejs jeb joprojam konkurents citiem komercparvadatajiem?
paldies par atbildi...
Ēriks Griģis:

Ja ir auto nomas līgums un darba līgums ar vadītāju, tad sia2 nav ne pārvadātājs, ne konkurents!
Piecu dienu laikā ir jāveic pārreģistrācija CSDD un par pārvadātāju un turētāju kļūst sia1
Anete, 3.aprīlis 2014 15:21
Pārsūtu Jums informāciju par uzņēmumu iespēju pieteikties unikālam intensīvajam apmācību kursam “Kā strādāt ar personālu: Mazākas algas - augstāka motivācija!”
Vienas dienas semināra cena EUR 249,- Ir līdzfinansējums!
Ēriks Griģis:

Kas var būt labāka motivācija par atalgojumu, ar kuru var apmierināt savas vajadzības, atrast savu motivāciju un vēl var atlikt!
Satiku kolēģi, kas strādā par instruktoru Šveicē un par B kategorijas apmācības 45 minūšu stundu saņem 95 eiras. Pasniedzējam labā autoskolā mēnesī sanāk virs 4500 eirām (pārveidojot no CHF).
Austrijā profesionālo vadītāju 95. koda iegūšanas apmācībās pasniedzējs par viena moduļa - 7 stundu pasniegšanu saņem no 1200 līdz 2000 eirām.
Vācijā par vienas dienas 5 stundu semināru "Vadītāja darba un atpūtas laiku reģistrēšana", pasniedzējs saņem ap 1000 eirām.

Piekrītu, šiem pasniedzējiem un instruktoriem var samazināt algu kā darbiniekam, vietā sniedzot augstāku motivāciju, nemaz nepieminot dārdzību un dzīves izmaksas attiecīgajā valstī.
Savukārt, Latvijā autoskolas pasniedzējs ir pateicīgs par vienas grupas apmācību mēnesī saņemt algu no 120 līdz 250 eirām. Tad algas samazināšanu gan pasniedzējs uzskatīs par apzagšanu, ko nesegs nekāda motivācijas paaugstināšana!

Piezīme.
ES transporta komisijas pārstāvji uzskata, ka Eiropas valstīs pēckrīzes periodā ekonomiskā situācija ir izlīdzinājusies, tai skaitā apmaksa autoskolu pasniedzējiem un arī autovadītāju zināšanu un drošības līmenis ceļu satiksmē!
Nauda autoskolām par profesionālo vadītāju apmācību pirms pieciem gadiem tika izdalīta visām ES dalībvalstīm, neskatoties, ka dažas finansu ministrijas no šīs naudas atteicās. Nākošajam piecu gadu vadītāju apmācības posmam - tām valstīm, kas to pieprasīja! Līdz ar to apmācību līmenis un atbilstošs zināšanu līmenis autovadītājiem ES ir sasniegts!
Nākošais posms ir ES dalībvalstīs ieviest vienādus sodus vadītājiem un pārvadātajiem par darba un atpūtas laiku pārkāpumiem, kravas nepilnīgu vai vispār nenostiprinātu kravu pārvadājumos ceļu satiksmē.
Tas noteikti izmainīs APK noteikto sodu kārtību arī Latvijā, kad par nenostiprinātu kravu var nesodīt ne pārvadātāju, ne auto īpašnieku, pat ne iekrāvēju, kam nerūp ne kravas izvietojums, ne nostiprināšana, bet tikai un vienīgi soda autovadītāju ar 55 eiro lielu soda naudu. Pēc APK protokola par uzlikto sodu, vadītājs var turpināt ceļu, riskējot tikt otreiz sodītam!
Vēl vairāk - par kravas konteineru vai kokmateriālu pārvadāšanu ar transportlīdzekļiem, kas nav speciāli paredzēti šim nolūkam un nav attiecīgi reģistrēti, soda atkal tikai autovadītāju ar 55 eiro lielu sodu, kaut vadītājam mājās nav konteineru vai kokmateriālu vešanai rezervē sagatavoti vairāki autotransportlīdzekļi vai to piekabes un transportlīdzekļu reģistrāciju viņš neveic!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti