Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.75 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
janis, 8.augusts 2014 16:18
un cik stundas dienaaa var straadaat,11 vai 15h???
Ēriks Griģis:

Maiņas (sauktu arī par dienas) kopējo darba laiku stundās nosaka Regula un paskaidro Darba likums.
Maiņā var strādāt tik stundas, cik to nosaka Darba likums, ierobežo Regulas kopējais stundu skaits nedēļā, divās nedēļās un vidēji četros mēnešos! No tām maiņā drīkst vadīt automobili ne vairāk par deviņām stundām.
Ir nosacījums, kurā drīkst vadīšanas stundu skaitu palielināt virs deviņām, bet nepārsniedzot desmit.
Aivars, 8.augusts 2014 15:36
Nesaprotu,kapēc Jūs man stastat par 95 kodu.Man jau ir šis kods.
Bet bija konkrēti jautājumi.Un jautaju tāpēc,ka šeit transportnieki piesienas,ka atpūtu ņemu atrāk pirms nostrādatām divām stundām.Runa ir par dalīto atpūtu.
Kad strādāju Vācijā,tur ne reizes nebija aizrādījumu,ka bija atpūta pirms šīm 2h.Bet šeit jau to daži uzskata par noziegumu.
Par nakts studām.Daži transportnieki saka,ka var braukt 4,5h un tad 45min.Bet citi saka,ka tikai trīs???
Tad kam ir taisnība un kam jaapmeklē kursi?
Ēriks Griģis:

Jums 95. kods ir iegūts nelikumīgi, jo nezināt nodarbībās mācīto!
Jums ir jāapmeklē kursi no jauna, jo Jūs nezināt pamata lietas, kas ir obligāti jāapgūst vai jāatkārto, atbilstoši MK noteikumos Nr.358 p.67 noteiktajam!

Lūdzu dodieties uz CSDD labprātīgi un nododiet savu vadītāja apliecību!

1. Dalītās ikdienas atpūtas pirmajai daļai ir jābūt ne mazākai par 3h, bet otrajai - ne mazākai par 9h.
Ja būsiet pie manis uz mācībām un nelielīsieties ar iegūto kodu bez zināšanām, tad parunāsim par Vāciju!
2. 29. pants no Regulas (EK) Nr. 1073/2009:
"... Regulas (EK) Nr. 561/2006 grozījums
Regulas (EK) Nr. 561/2006 8. pantam pievieno šādu punktu:
d) sākot no 2014. gada 1. janvāra, gadījumos, ja brauciens notiek no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00, transportlīdzekli pārmaiņus vada vairāki transportlīdzekļa vadītāji vai arī 7. pantā minētais braukšanas laiks ir jāsamazina līdz trīs stundām.
..."
Janis, 8.augusts 2014 15:05
cik maximums minutes drikst braukt bez vaditaja digitalas kartes,piemeram ja esmu aizmirsis ielikt,nobraucis tik minuti,vai ar sodu var uzlikt?
Ēriks Griģis:

Var gan!
Aivars, 8.augusts 2014 11:08
Labdien!
Strādāju uz konteineru mašīnas.Ļoti bieži sanāk,ka nobraucu apmēram 1.50h un tad gaidu kamēr piesķeldo konteinerus.Tas ilgst apmēram 2h.Kura laikā es atpūšos,bet atpūtu uz tahogrāfa es nedrīkstu likt,jo tas būs pārkāpums?Kā būtu pareizi rīkoties?
2.Darbs maiņās.Viena nedēļa pa dienu,viena pa nakti.
Vakara maiņu parasti sāku ap 18 un ilgst līdz apmēram 04 no rīta.Tatad cik liels drīkst būt mans braukšanas laiks,ja naktī drīkstot braukt tikai 3h?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Jūsu jautājumu 95. koda apmācībās izstāstu tā, ka stāstījumā ar piemēriem un darba laika plānošanu atbildu uz iespējamajiem klausītāju jautājumiem vēl krietnu laiciņu uz priekšu!
Atbilde.
Pēc nakts darba 24 stundu periodā maksimāli 10 stundas un ne minūti cita darba...Pārējā laikā, ko pieļauj Regula EK 561/2006, organizējiet sev atpūtu!
Ieteikums!
Nenonieciniet 95. koda apmācības, ja par gandrīz velti tajās jums demonstrē "bojevijkus"!
Meklējiet, pieprasiet un maksājiet autoskolai par pasniedzēju savām 35 obligātajām mācību stundām, kurš zinās jūsu jautājumus un spēs atbildēt uz tiem, papildus klases priekšā plānojot maršrutus un analizējot katra darba režīmus četru mēnešu periodam pēc vajadzības!
Uz apmācībām nāciet kopā ar saviem pārvadājuma vadītājiem un transportlīdzekļu īpašniekiem. Viņiem arī būtu jādzird nezināmais un neizprotamais!

Ievērībai!

Līdz 95.koda obligātumam valstī un Eiropas Savienībā atlicis tikai viens mēnesis!
Ivars, 7.augusts 2014 12:17
Labdien. sakiet ludzu. man liek darba devējs veikt komercpārvadājumus ar SKANIJU kurai ir neizieta tehniskā apskate. Nu logā ielīmēta taā melnā pagaidu, uz 30 dienām, uzlīme. Ja likumsargi mani apturēs, tad cik un kam būs lieli sodi? Tikai firmai būš sods, vai arī man autovadītājam? PALDIES.
Ēriks Griģis:

1. Te būs visi APK sodi:
http://likumi.lv/doc.php?id=89648

2. Ja piešķirts 2.vērtējums pamatpārbaudē, transportlīdzeklim tiek dota pagaidu atļauja 30 dienas piedalīties ceļu satiksmē valsts teritorijā, ievērojot piesardzību, par ko tiek izdarīts attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu reģistrā un noformēta tehniskās apskates uzlīme, kā arī tehniskās apskates protokols.

3. Licences kartīte un licence komercpārvadājumiem (ja ir viens automobilis) ar to brīdi vairs nav izmantojama. Sods būs vadītājam un pārvadātājam par pārvadājumu veikšanu, pārkāpjot komercpārvadājumu licencēšanas prasības un licences kartītes izmantošanas noteikumus.

4. Par kravas komercpārvadājuma veikšanu, pārkāpjot licences kartītes izmantošanas noteikumus, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz piecdesmit pieciem euro, bet pārvadātājam — no simt četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro.
vārds, 4.augusts 2014 17:07
Paldies par info. Auto ir Hyundai, Ss.lv cenas – 3800-4000 euro.
Zinu ka tādi bojājumi ka tur maksa ne vairāk par 100 euro detaļa, tātad, pieņemot kā bija bojāti visi 3 detaļi, cena ir 300 euro + uzcenojums parak dārgam servisam +50% tas ir 450 euro.. nu un LTAB ari grib ēst, tad + 150, bet tas nav 1400..
Pagaidām uzrakstīju divām juristiem, gribu ari apskatīt papirus pie LTAB, cerams ka tur ir kaut kāda informācija par to, kas bija remontēts un kādas ir izmaksas.

Ir tā, ka bijām gatavi maksāt, ko darīt, pati esam vainīgi, pirmā diena sezona, nu kas tur var būt.. tāpēc ari bez octa viņš brauca, bet nu ne pūsi no mašīnas vērtībās..

Vēstule ir nosūtīta firmai, nevis vadītājām, un regress ari ir uz firmu, pēc līkuma ari izskatās ka jāmaksā firmai, nevis vadītājam.
Ēriks Griģis:

Svarīgi, lai būtu izmaksāta tāda atlīdzība!
Tikai tad drīkst piestādīt regresu!
LTAB ir jāiepazīstina ar atlīdzības lietas materiāliem un to, kā tika aprēķināta atlīdzība un/vai kādas bija remonta izmaksas!
Tā kā to dara kāda no apdrošināšanas sabiedrībām LTAB pilnvarojumā, tad iespējamas visādas muļķības!
Interesanti būtu uzzināt turpinājumu!
Lai Jums izdodas!
Jevg, 4.augusts 2014 13:53
Tēvs braucot ar mopēdu bez octa izraisīja avāriju ar kādu automašīnu. Viņš ir vainīgs.
Mašīnai bija noskrāpēts spārnis un uz priekšēja durvīs vidēja izmēra iespiedums, varbūt ari bija kādi nepamanīti noskrāpējami ari uz aizmugurēja durvī.
Izsaukta policija, rakstīja protokolu un t.t., gandrīz beigās parādās kāds džeks kurš saka meklēt defektus mašīnai, un teica lai viņi visu raksta iekša (mašīna ir 2006 gada izlaiduma), gan noskrāpējamu uz lieta diska, gan visu citu ko vien var (par motora detaļās). Ta=ā kā tevs bijā šoka, un es piebrauci tikai kad policija jau atnesa parakstīt protokolu, par to uzzināju tikai šodien, kad saņemuam no LTAB vēstuli – regress 1465.06 Eur.. kāda veida noskrāpējami un iespiedumi uz 2 vai 3 detaļām var maksāt tīk dārgi? Ja gadījuma viņi tiešam izremontēja visu mašīnu uz octa rēķina, ko mums darīt?

P.s. Mopēds bija reģistrēts uz firmu, cik es saprotu, tad parāds saskaņa ar 41/2/1 punktu atteicas uz īpašnieku?
Ēriks Griģis:

1. Ir dažādas 2006. gada mašīnas - dārgas, ļoti dārgas, vēsturiskas un citas.
2. Ir dažādu detaļu bojājumi...
3. Ir dažādi, vismaz trīs ceļi, kas ejami šādā secībā:
3.1. Meklēt juristu, kas saprot no šīm lietām kaut ko. Vienoties ar juristu sagatavot vēstuli apdrošinātājiem, lai pamato zaudējuma aprēķinu regresa prasībai. Lai pievieno atlīdzinātā zaudējuma apstiprinājumu.
3.2. Rakstīt vēstuli apdrošinātājiem, lai paskaidro regresa prasības pamatojumu.
Pēc Jūsu rakstītā, no OCTA likuma regresu pret vadītāju piestāda šādos gadījumos:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;
e) zaudējumus nodarījis, izdarot tīšu noziedzīgu nodarījumu;
..."
41.2.a. tas attiecas uz īpašnieku atbilstoši likumam.
3.3. Kad ir saņemta vēstule, paskaidrojumi vai materiāli no apdrošinātāja, pārdomāt un, ja ir pamatojums, tad iesniegt tiesā prasību, izskatīt apdrošinātāja patvaļu, saistībā ar krāpšanas gadījuma atbalstīšanu OCTA likumā neparedzētā iedzīvošanās nolūkā.
561/2006, 2.augusts 2014 12:52
Kad sāka darboties 561/2006 regula?
Ēriks Griģis:

Regula 561/2006 ir spēkā kopš 11.04.2007!
vārdss, 1.augusts 2014 16:54
Vai atļauts stāvēt ar velosipēdu, motociklu uz ietves 522. ceļa zīmes zonā? 522.zīme "Stāvēšanas aizlieguma zona". Stāvēt aizliegts uz visiem ceļiem teritorijā, kurā iebraukšana apzīmēta ar 522.zīmi; Ietve pēc definīcijas ir ceļa daļa. 131. punkts stāvēt itkā atļauj.
Ēriks Griģis:

Jūsu savā rakstā jau atbildat uz paša uzdoto jautājumu! Tikai to pēdējo teikumu, kas sākas ar "131"- izsvītrojiet!
Arturs, 31.jūlijs 2014 14:02
kur un kā var iegūt sertifikātu, sertificētās iestādes Latvijā, kurām ir tiesības pārbaudīt tahogrāfus ?
Ēriks Griģis:

Sertificēšanas iestāde iesniedz darbinieku sertifikātus u.c. prasmi apliecinošus dokumentus sertificēšanas komisijai, kas izskata pieteikumu.
Sīkāka informācija iegūstama www.atd.lv, piemēram:
http://www.atd.lv/lat/tahografi/?doc=1196

Mans ieteikums!
Darbiniekiem iziet apmācības kursus Šveicē!
elvijs, 28.jūlijs 2014 10:40
sveiki, jautajs ir tads. vai ir iespeja iegadaties masinai kasko vai kadu citu apdrosinasanu uz 1 menesi, jo doma ir aizlaist uz somiju un zviedriju
Ēriks Griģis:

Ceļojuma, mantas, personas, pārtrauktā ceļojuma apdrošināšanu un līķa mājupatgādi var droši!
KASKO gan nav dzirdēts, ka uz mēnesi... piezvani t. 8333
OCTA var!
Muļķīgs naudas piedāvājums, 28.jūlijs 2014 0:20
Ēriks Griģis:

Pat nedomā!
vārds, 26.jūlijs 2014 23:51
Labdien pašlaik mācos uz B kategoriju un nonākot pie teorijas 148 punkta ka tur īsti ir ar nevienādas nozīmes krustojumiem kuram priekšroka tramvajam vai bezsliežu variet lūdzu paskaidrot sīkāk?
Ēriks Griģis:

Tramvajam.
vārds, 25.jūlijs 2014 14:01
2014. gada 22. jūlijā motobloks sakabē ar piekabi noskrāpē kablukam sānus. Kas sedz zaudējumus? Manuprāt motobloka vadītājs 100%. Motobloks nav reģistrēts, līdz ar to nav octa, bet no piekabes apdrošinātāja nevar ņemt, jo piekabe nav atāķējusies. Vispār ļoti neparasts gadījums. Vai ar šādu motobloku drīkst piedalīties satiksmē? VTUA tādus nereģistrē, jo jābūt 2 asīm, CSDD arīdzan nē.
zz.diena.lv/foto/foto-saskrienas...
Ēriks Griģis:

Jā, var piedalīties!
Zaudējumus atlīdzina vadītājs. Tiesā ar prasību jāvēršas pret vadītāju!
Zigurds, 24.jūlijs 2014 12:21
Atgriežoties pie Viestura jautājuma. Sakiet, lūdzu, kādi tad ir tie gadījumi, kad braucot ar autobusu, kurš aprīkots ar digitālo tahogrāfu, darba un atpūtas laiku uzskaite nav jāveic. Paldies.
Ēriks Griģis:

To var izlasīt Regulā EK 561/2006.
Piemēram, specializētiem autobusiem, ko izmanto medicīnas vajadzībām;
komerciāliem autobusiem, kam ir vēsturisks statuss saskaņā ar tās dalībvalsts tiesību aktiem, kurā tie tiek ekspluatēti, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem u.c. Regulā uzskaitītiem gadījumiem.
Viesturs, 23.jūlijs 2014 19:51
vai var braukt ar autobusu kas aprikots digitalo tafografu bez digitalas kartes
Ēriks Griģis:

Braukt var, bet nedrīkst!
Vienīgi gadījumā, ja vadītāja karte ir bojāta vai nozaudēta, var braukt 15 dienas, vai līdz maršruta beigām, ja tas neapdraud citus, reģistrējot laikus uz izdrukas. Tad pirmajās 7 dienās par to ir jāpaziņo kartes izdevējam!
Ir gadījumi, kad darba un atpūtas laiku uzskaite nav jāveic, un ir izņēmuma gadījumi, kad vadītājam ir jāveic manuāla darba un atpūtas laiku uzskaite, tad var.
JANIS, 23.jūlijs 2014 10:02
Labdien saņēmu no tiesu izpildītājs paziņojumu par veciem ātruma sodiem nolēmuma izpildi .Paziņojumus par sodiem nēesmu saņēmis ,ko lūdzu Jūs ieteiktu darīt? Paldies
Ēriks Griģis:

Piezvanītu juristam, lai uzzinātu, vai ir iespēja tos pārsūdzēt vai apstrīdēt!
Piemēram,: http://advokati-juristi.temida.lv/stridi-ar-celu-policiju/
vai
http://www.ijurists.lv/
Alise, 21.jūlijs 2014 15:57
Labdien!
Vēlētos noskaidrot cik bieži tiek sāvakta jauna grupa apmācībām: autoinstruktora kvalifikācijas iegūšanai.Kad ir nākamā iespējamā grupa septembra mēnesī. Cik reizes nedēlā notiek nodarbības un vai kaut kur ir iespējasm apskatīt kursu norises plānu.
Ēriks Griģis:

Uzziņas pa tālruni 26322578
vārds, 20.jūlijs 2014 9:29
Polijas busa vadītājs esot aizmidzis:
Katrs pats jūt, vai viņš var braukt vai nē. Ja nē, tad stāj nost pagulēt, ja var, tad mauc tālāk. Man arī šefs liek braukt pa melno, bet nekad nedzen, ja nāk miegs. Arī braucot ar tīrām šaibām var gadīties, ka naktī nāk miegs, jo pa dienu atpūtas laikā vienkārši nevarēji pagulēt, jo troksnis un karstums. Vēl ar busu braucot, tur parasti ir divi vadītāji. Varēja pamainīties. Dēļ šādiem paniem cietīs pārējie.
Ēriks Griģis:

Citiem jau tik saprotošu šefu nav!
"Cietīs" gan, ja prasības nepildīs!
Īpaši par iknedēļas 45 h atpūtas laika neizmantošanu ārpus auto guļvietas.
vārds, 19.jūlijs 2014 19:44
Polijas busa vadītājs esot aizmidzis:
www.bild.de/news/inland/verkehrs...
Ēriks Griģis:

Darba un atpūtas laiku kontrole kļūs stingrāka un sodi pieaugs...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti