Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.77 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Avotin;e, 19.jūnijs 2014 19:03
Nu, tad sanāk, ka tieši vienam šoferim jāievēro 3h ierobežojums. Divi var braukt kā līdz šim - 4,5 katrs. Pat ar`būsit iebraucis auzās ar šo te: "..Šajās sešās stundās kopējā vadīšana (stūrīte) nedrīkst būt ilgāk par 4,5 stundām. Bet naktī - ne ilgāk par trīs stundām.."
Ēriks Griģis:

Atbilstoši jautājumam uzrakstīju, kā būtu jābrauc!
Nevajag secināt aplamības! Redzu, ka Tavs rakstītais liecina par neziņu!
Atbildes saņemsi šeit vai apmācībās, ja iemācīsies jautāt!
Ja nepratīsi uzdot jautājumus, kas saistās ar apdrošināšanu, tad, lūdzu, netraucē mani forumā!
Avotinē, 19.jūnijs 2014 15:32
Triju stundu darba ierobežojums naktī attiecas uz ekipāžas darbu (kopš 01.01.2014), nevis, ja vadītājs stradā viens. Vienam - tikai 10h ierobežojums diennaktī!!!
Ēriks Griģis:

Lūdzu parādiet, kur tādas aplamības Jūs izlasījāt!
Un nemulsiniet foruma lasītājus ar savu nezināšanu!

No EK Nr. 1073/2009:
"...
d) sākot no 2014. gada 1. janvāra, gadījumos, ja brauciens notiek no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00, transportlīdzekli pārmaiņus vada vairāki transportlīdzekļa vadītāji vai arī 7. pantā minētais braukšanas laiks ir jāsamazina līdz trīs stundām.
..."
No EK Nr.561/2006:
"...
7. pants
Pēc četrarpus transportlīdzekļa vadīšanas stundām transportlīdzekļa
vadītājs ņem vismaz 45 minūšu pārtraukumu, izņemot gadījumu, ja viņš sāk atpūtas laikposmu.
..."
Wilson William, 19.jūnijs 2014 7:46
Paskaidrojiet lūgums!
Priekšnieks man iedeva pusnokopētu lapeli, kur rakstīts, ka pusstunda atputa jaņem pēc sešām nostrādātam stundām.
Braucu uz Liepāju izvadāt kravu, tad atpakaļ. Dienā kopā 7 -8 stundas. Vai pietiek ar 30 minūtēm atpūtas?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Runa ir par 6 kopā nostrādātām stundām, kurās ietilps gan auto vadīšana (piktogramma - stūrīte), gan kraušanas darbi kā citi darbi ( piktogramma - sakrustoti āmurīši). Tad vēlākais pēc 6 stundām ir jāņem 30 minūšu pārtraukums un vismas pēc 9 stundām - 45 minūšu pārtraukums.
2. Šajās sešās stundās kopējā vadīšana (stūrīte) nedrīkst būt ilgāk par 4,5 stundām. Bet naktī - ne ilgāk par trīs stundām.
3. Ja kopējā vadīšana (stūrīte) tuvojas attiecīgi 4,5 vai 3 stundām kopā ar kraušanas darbiem, kas kopā nesasniedz 6 stundas, tad iesaku ņemt 45 minūšu pārtraukumu. Tad kopējās nostrādātās stundas sāk skaitīt no jauna.
4. Jums kopējais laiks darba vietā netuvojas kritiskajam laikam. Tāpat arī braukšanas laiks nesniedzas līdz 9 vai 10 stundām!
5. Nakts darbs LV ir no 01:00 līdz 05:00. Ja uzsāksiet citus darbus - auto apskati, dokumentu saņemšanu vai kravas iekraušanu, vai uzreiz izbrauksiet kaut vai 5 min pirms 05:00, tad pirmais vadīšanas laiks Jums būs 3 stundas, tad atpūta 45 minūtes!
6. Ja esat iebraucis naktī, tad tajā diennaktī (24 stundās) drīkst strādāt tikai 10 stundas (stūrīte+āmurīši)!
Purva bridējs, 13.jūnijs 2014 15:26
Tieši tā - jautājumiem par apdrošināšanu!
Ēriks Griģis:

Tad sapratāmies.
Purva bridējs, 13.jūnijs 2014 14:23
Interesanta diskusija iesākusies!
Un kā tad vēl var cilvēkus "izmantot", ja ne "nodarbināt"? Kurš duraciņš strādās par "paldies"?
Ēriks Griģis:

Izmanto radinieku un paziņu apmācībai.
Savā forumā nepieņemu apgalvojumus! Respektējiet to!
Forums paredzēts jautājumiem par apdrošināšanu!
Nav tāda, 13.jūnijs 2014 8:29
Atvainojos par populismu!
Ja reiz ir autoskolas, kuras nodarbina nelicencētus instruktorus un pasniedzējus, tad kāpēc aizvien attiecīgās iestādes nevēršas pret šīm nelikumībam?
Ēriks Griģis:

Nav godīgi populiski izmainīt vārda "īzmantot" jēgu pret nodarbina saturu un instruktoriem pievienot pasniedzējus.
Attiecīgām iestādēm ir šāda informācija. Šīm iestādēm ir grūti pierādīt, kad tiek izmantoti instruktoru (ne pasniedzēju) pakalpojumi un kad tiek nodarbināti šādi instruktori.
Bet tas nav neiespējami!
Pļāpa, 12.jūnijs 2014 8:35
Vai nav laiks piebremzēt ar instruktoru pārražošanu? Esošiem maz darba, bet Jūs tik cepat un cepat augša jaunos. Ja atmet peļņas gūšanas nepieciešamību par katru cenu, kā tur īsti ir, ko, Griģā k-gs?!
Ēriks Griģis:

Pakalpojums ir jāsniedz, ja to pieprasa!
Instruktori trūkst, jo esošie noveco!
Jaunie nespēj nosegt tās prasības instruktoriem, ko pieprasa autoskolas, nomājot instruktoriem automobiļus par katru cenu ...!
Un pieprasa gan pasniedzējus, gan instruktorus, kas var abās valodās strādāt!
Pasniedzēji un instruktori aiziet no darba, jo viņiem nemaksā algas tajās autoskolās, kurās teorija ir bez maksas un pirmās braukšanas stundas ir par velti!
Šīs autoskolas prasa jaunus mācībspēkus, lai tiem varētu nemaksāt... un ik mēnesi saņemt nomas maksu par mācību auto!
Un neviens no pasniedzējiem vai instruktoriem, kam maz darba, nav atteicies strādāt, lai nebūtu pārprodukcija un, atsākot darbu, saņemtu vairāk!
Un instruktori bez apliecībām, bez eksāmeniem! Tā ir pārprodukcija tirgū, jo autoskolas tādus "izmanto" par ekonomiskāku atlīdzību! Un par apmācības kvalitāti, protams, nav runas. Tikai un vienīgi par peļņu...bet kādu riska cenu?
Citās valstīs mūsu apmācītos instruktorus uzņem ar prieku, jo tiem ir kvalitāte teorijā, kāda nav citur, un praksē tie vēl nav sabojāti...
Jā, peļņu gan atmetam, jo algām minimāli sanāk! Tāpēc ir jāstrādā dažādās skolās, dažādos darbos, pat vairākās valstīs!
Manuprāt, arī autovadītāju varētu pietikt! Un vieglos auto varētu pārtraukt tirgot!
Bet ja ir pieprasījums pēc apmācību pakalpojuma, tad jāmāca!
Skolotajam, 9.jūnijs 2014 23:54
Skolotaj! Sakiet, ludzu, kad pasniedzejiem gaidams tuvakais valsts eksameni?
Ieskaites esmu nokartojis.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Valsts eksāmens pasniedzējiem un instruktoriem notiks 13.06.2014. plkst. 09:00.
Briedis, 5.jūnijs 2014 15:51
Nesen bija gadījums, kad Vecumniekos zirga saimniecei sastādīja administratīvā pārkāpuma protokolu par to, ka viņas zirgs izraisīja sadursmi ar lokomotīvi. Tad jau valstij arī būtu jāatbild par sava īpašuma- brieža izraisītiem bojājumiem un jāsastāda protokols. KASKO man nebija, ir tikai OCTA. Zaudējumi pēc tāmes automobilim apmēram 1200 eiras. Man stikls, spārns, priekša, plastmasas, dzinēja detaļas, bet briedis zaudēja dzīvību. Policists uz vietas gan apgalvoja, ka meža zvērs ir bezsaimnieka manta un valsts atbildību nenes. Pie tam, ja negadījums būtu noticis zīmes zonā, vēl man pienāktos sods. Vai ir reāli kaut ko piedzīt no šīs trešās personas-valsts šajā gadījumā? Varbūt valsts kaut kādā veidā ir apdrošinājusi savu civiltiesisko atbildību kādā sabiedrībā, ka nekā nodokļus mēs maksājam pamatīgus, plus vēl grasās ieviest maksas ceļu vinjetes. Tāpat neviens nav pasargāts no ceļa remonta tehnoloģijas ar mazajām šķembām, kad apdzenošais BMW tev uzmet sauju šķembu pa stikliem. Tā tomēr ir valsts kā apsaimniekotāja atbildība par šādu brauktuves "piesārņošanu" kamēr tās šķembas riteņu un vēja ietekmē nokļūst līdz nomalei.

Es saprotu, ka uz cēlo soli-transporta ekspluatācijas nodokļa atlaidi man necerēt.
Ēriks Griģis:

Zaudējumus Jūsu nosauktajos gadījumos - meža zvērs, akmeņi, šķembas no ceļa... atlīdzina apdrošinātājs, atbilstoši saviem KASKO noteikumiem, ja attiecīgais risks ir apdrošināts.
Ja rakstiet, ka KASKO Jums nebija, tad jau to zinājāt!
Valsts dod iespēju šādus riskus aprošināt, slēdzot KASKO līgumu!
Tikai Jūs šo iespēju neizmantojāt!
Kristaps, 4.jūnijs 2014 12:37
Labdien, atpūšoties ar draugiem, mēs sēdējām mašīnā pie daudzstāvu mājas stāvlaukumā un lietojām alkoholu. Pirms tam protams bijām braukuši pa pilsētu, bet tad vēl nebiju dzēris. Kad aizbraucām uz stāvvietu es pievienojos kompānijai, bet tad jau sēdēju mašīnas aizmugurējā sēdeklī. Mašīna bija izslēgta un šofera vietā neviens nesēdēja. Piebrauca ceļu policijas ekipāža bez bākugunīm un signāla. Pienāca policists pie mūsu mašīnas un lika man izkāpt no aizmugurējā sēdekļa. Pamatojās uz to, ka esmu vadījis automašīnu tajā pašā stāvlaukumā alkohola reibumā un sastādija man protokolu kuram es protams nepiekritu. Kā man pašlaik rīkoties un ko darīt, lai pierādītu savu taisnību un nezaudētu tiesības.
Ēriks Griģis:

Jāprasa policijai to pierādīt!
Iesaku izmantot jurista vai advokāta pakalpojumus!
Andrejs, 2.jūnijs 2014 21:42
95. kods skaitās tikai tad, ja tas ir iespiests vadītājam tiesībās!

Tā nevar būt! Kods ir obligāts no septembra un arī Jelgavas autoskolās stāsta, ka līdz tam datumam ir jāapmaina tiesības. Tas gan ir CE gadījumā, ne autobusiem. Arī Polijas transportniekiem nebija iebildumu pret LV tiesībām bez koda.
Ēriks Griģis:

1. Kods ir obligāts visiem autobusu vadītājiem (izņēmumus par armiju, civilo aizsardzību, privātajiem un policiju nepieminēšu).
2. Kods ir obligāts visiem tiem C1 un C kategorijas transportlīdzekļu vadītājiem, kas tiesības vadīt šo kategoriju ieguvuši pēc 10.09.2009. gada (izņēmumus katrs var izlasīt pats).
3. Kods ir obligāts visiem tiem pieredzējušiem C1 un C kategorijas vadītājiem, kas tiesības vadīt ieguvuši pirms augstākminētā datuma, bet C1E vai CE kategoriju ieguvuši pēc tā!

Pārējiem C1, C, C1E un CE kategorijas vadītājiem tiesībās 95. koda atzīme ir jāiegūst līdz š.g. 10.09.
Tomēr jāņem vērā, ka CSDD pirmajā septembra nedēļā tiesības var nemainīt, sakarā ar pāreju uz jauno piecgades koda atskaites sistēmu!
Tātad, ieteicams tiesībās kodu saņemt vēlākais 2014. gada augustā!!!

Koda esamību LV apstiprina tikai un vienīgi 95. koda atzīme pretī attiecīgajai kategorijai vadītāja apliecībā!
vārds Aina Vaivode, 2.jūnijs 2014 20:24
Vai apdrošināšanas kompāniju pārstāvji veic avarējošo mašīnu tehnisko ekspertīzi pirms tiesas sprieduma? Par avarējušās mašīnas mašīnas uzturēšanu ir jāmaksā, īpaši, ja tā atrodas tālu prom no mājām. Piemēram, Madonas SIA "Signāls EM".
Ēriks Griģis:

Jā! Bet par ekspertīzi Jums jāvienojas ar apdrošinātāju!
Antone mulkiba, 28.maijs 2014 10:05
Sakiet, lūdzu, kad sāksies apmācības?
Ēriks Griģis:

07.06.2014. plkst 10:00
Šoferis no Valmieras, 25.maijs 2014 21:49
Lavakar! Sakiet, vai 95. kods CSDD datos ir īsts? Kolēģi transportnirki apturēja un sodīja...Palds!
Ēriks Griģis:

VALMIERĀ vai visās autoskolās vadītājus māna ar 95.kodu!
Zvanīja par 95. kodu no Priekuļiem, tad jau arī Cēsu autoskolās riktīgi nemāca!


95. kods skaitās tikai tad, ja tas ir iespiests vadītājam tiesībās!
Ja kods ir CSDD reģistrā un vadītājam ir autoskolas izsniegts sertifikāts, tad tas nav profesionālās kompetences apliecinājums, ar to nepietiek un šoferi soda!

Šofera tālākā rīcība, ja autoskolā nepateica par 95. koda obligātumu tiesībās un viņu par to sodīja!
Pēc soda naudas nomaksas šoferis dodas uz autoskolu, kurā viņš mācījās periodisko apmācību, lai iegūtu 95. kodu, uzrāda protokolu par uzlikto sodu un soda nomaksas kvīti, tad pieprasa autoskolai atmaksāt atpakaļ smaksāto soda naudu.

No LAPK: " ... Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam, tad uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro. ..."

Bez tam vadītājs CSDD reģistrā par braukšanu bez 95. koda atzīmes tiesībās saņem trīs soda punktus.
Un ja notiek OCTA ķibele, tad pret vainīgo vadītāju vai viņa darba devēju apdrošinātājs cietušajam izmaksātās atlīdzības apjomā (+ekspertīzes un administrēšanas izdevumi) ir tiesīgs pieprasa atmaksāt visu atpakaļ!
Sabīne, 22.maijs 2014 22:13
Sweiki! man tika uzlikts sods 40 eur apmēra par to ka esmu novietojusi auto tuvak par trīs metriem no nepartrauktas līnijas. Tas ir pie manam mājām. Rakstiju sūdzību, jo tur pēc manām domām nav nepārtraukta līnija jo seko tālāk 3 līnijas pārrāvumi. Tā taču nav nepārtraukta līnija. Uz ko viņi atbildēja ka no plastikāta materiālu masas veidotiem apzīmējumiem atļauts atstāt 5 cm pārrāvumu ik pēc 5m lai būtu iespējama pilnīgāka ūdens notece no brauktuves.
Domāju nu ok. Bet tad izdomāju jāizmēra cik tad cm pārrāvums ir un man sanāca 8cm. Kā man rīkoties? vai iet un rakstīt sūdzību atkārtoti vai tomēr var būt tie 8cm?
Ēriks Griģis:

1. Sods izklausās pareizi uzlikts, atbilstoši CSN prasītam pēc APK noteiktā.
2. Pēc CSN nav paredzēts, ka līnija varētu būt pārtraukta, ne 5 cm un ne 8 cm!
Tehnoloģiski, ja ir pieļauts 5 cm līnijas pārrāvums, tad tas nav 8cm.
Es ieteiktu Tev, principā, rakstīt nākošo vēstuli!
Un pārdomāt, vai rakstītajā nevarētu vēl ko piebilst sev par attaisnojumu!
Ints, 15.maijs 2014 9:10
Vai iegādājoties lietotu mikroautobusu ar 16 vietām, kurš aprīkots ar digitālo tahogrāfu, varu braukt no pirkšanas vietas uz savu bāzes vietu cita pilsētā nelietojot tahogrāfu, jo nav karte.
Paldies
Ēriks Griģis:

1. Ja iegādājāties autobusu sev, tad pēc regulas EK 561/2006, jābūt iknedēļas grafikam:
" ... 13. pants
Izņēmumi attiecībā uz pārvadājumiem ar:
...
i) transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar 10 līdz 17 sēdvietām un ko izmanto vienīgi nekomerciāliem pasažieru pārvadājumiem; ..."
vai
2. Iegādājāties auto uzņēmumam, tad
veiciet izdruku, ierakstieties par lietotāju, atzīmējiet auto iegādes darbības un faktu, ka tahogrāfs nav piereģistrēts, tāpēc nav lietojams un 7 dienas rakstiet manuāli laika režīmus uz izdrukas.
Ivars, 14.maijs 2014 15:52
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja tiek izpildītas CSN 129.p. prasības, netiek pārkāpti CSN 135. un 136.p. uzskaitītie aizliegumi un nav citu, tad ir atļauts.
Valsts policijas pārstāvis šim gadījumam deva skaidrojumu, ka stāvēšana ir aizliegta braukšanas virzienā aiz zīmes, nevis otrādi. Zinu, ka juristi šo VP "atklāsmi" sekmīgi izmanto!

1. Tieši stāvēšana ar priekšgalu pret zīmes aizmuguri tiek traktēta kā 135.11. pārkāpums.
2. Kur var iepazīties ar šo VP "atklāsmi? Tai ir juridisks pamatojums, jeb tā ir vienkārši VP pārstāvja emocijas?
Ēriks Griģis:

Iesaku pieteikties juridiskai konsultācijai, zvanot pa tālruni 29180099
Anita, 13.maijs 2014 22:08
Jautājums - kādā veidā noņemt auto no uzskaites, tikai klātienē csdd, vai izmantojot epakalpojumu arī var?
Ēriks Griģis:

1. Uz numuru salīdzināšanu jāierodas ar visu auto CSDD!
Otra iespēja
2. Noņemt no uzskaites jāierodas personīgi CSDD un ar savu parakstu jāapliecina, ka atsakāties no numuru salīdzināšanas!
Noņemšanai no uzskaites ir pieci un pat vairāk iemeslu. Zinot, ko ar auto darīsiet pēc noņemšanas no uzskaites, Jums ir iespēja izvēlēties no augstākminētiem variantiem atbilstošāko!
Rihards, 13.maijs 2014 10:07
jautajums taads.izraisiju avariju,nedaudz skaade tika veikta forda vaditajam. uzrakstijam saskanoto,policija netika saukta.es biju vainigs.amm bet mashina ir apdrosinata uz cita cilveka.vai man kaa soferim arii sodis,ar apdrosinasanas palielinasanu? vai ko citu?
Ēriks Griģis:

1. Attiecībā uz OCTA - nesodīs!
Tikai saskaņotais desmit dienu laikā jānogādā savam (auto+īpašnieks) OCTA apdrošinātājam! Ja tas netiks 10 dienu laikā pēc negadījuma izdarīts, tad gan sodīs ar regresu!
OCTA palielinājums uz vadītāju neattieksies, bet gan uz īpašnieku+auto!
2. Attiecībā uz KASKO - ir jāskatās paša apdrošinātāja noteikumi. Var gadīties, ka apdrošināšanas KASKO atlīdzība tiek atteikta!
Imants, 10.maijs 2014 18:24
Es velos nopikrkt autinju anglija un man interese cik ilga laikaa atnak tehniska pase ? jo pagaidam seit darbs ir bet ne paarak ilgam laikam tadel velos uzzinat cik ilgi tas var viklties ??
Ēriks Griģis:

Jautājums nav pa tēmu! Pārsūti to pastam vai DHL!
http://www.pasts.lv/front/
http://www.dhl.lv/lv/kontaktu_centrs.html

Lasītākie raksti

Jaunie raksti