Tāks, ir kāds braucis/redzējis testus/dzirdējis atsauksmes par Good Year Ice Navi Zea? ja pareizi saprotu, tad šīs es varu iegūt par nedaudz labāku cenu un nesāpīgākā veidā, kā ziemas trašu uzvarētāja Arnija ieteiktos Gislaved Soft Frostus. Mani gan nedaudz mulsina, ka tos GY dod ar kravnesības indeksu 89 (580kg), a ja nu mana auto visa pilnā masa 2130kg vienā bremzēšanā sazvārojas uz priekšu? Līdz šim bija pierasts lietot T indeksu (615kg)
Johaidij, pirms 4-5 gadiem dārgās brendu riepas varēja dabūt par 40 latiem, tagad jau 60, bet tā kā jauniem auto ir stipri auguši ripuļu izmēri, tad ražotāji to izmanto vēl vairākkārtīgi paaugstinot cenu, lai gan nedomāju, ka būtiski mainās pašizmaksa 15"un 17" riepām.
Starp citu interesanti, ka medijos vislaik tiek uzsvērts, ka bezšipu riepas neatpaliek no šipotajām, lai gan riepu testi (autoreview.ru) parāda, ka pirmās astoņas vietas aizņem šipotās, pie tam izrādās, ka arī uz asfalta tās bremzējas labāk par nešipotajām. Man patika vienā krievu raidījumā teiktais pamatojums, kāpēc lielākā daļa maskaviešu izvēlas šipotās, kas parasti patiešām ir skaļākas, bet toties ir iespēja nobremzēt uz plānās ledus kārtiņas, kas bieži ziemās izveidojas tieši pirms luksoforiem. Pats gan šoziem paķēru bez radzēm, jo pieļauju sagribēšanos divu gadu laikā ar auto aizbraukt līdz Polijai, Vācijai, Itālijai, kur radzes nav atļautas
FYI re ku šādi tādi "oficiālo testu" domu krikumi, krievi savu testu gan vēl nav ielikuši internetā:
Ziemas evolūcija
Normunds Avotiņš, TV5 Autoziņas, speciāli Dienai
Pēc vētrainas attīstības un jaunu ideju perioda ziemas riepu ražotāji pārgājuši pilnveidošanas fāzē
Vētru un dziņu gadi, kad riepu kompānijas mēģināja sevi pierādīt arvien progresīvāku ziemas riepu izstrādāšanā, ir garām. Skandināvijas ziemas riepu tirgus tomēr ir tik liels, cik ir. Tas nespētu izturēt desmit jaunu frikcijas (mīksto) jeb radžoto riepu katru sezonu, bet Vācijā, Polijā un citur Eiropā tādas riepas nav vajadzīgas. Tāpēc katrs turas pie tā, ko izdomājis, un sevišķi nepārdzīvo par konkurentu panākumiem. Jaunākais nordisko riepu tests izskatās pēc trīs gadus vecas kopijas ar atsvaidzinātiem nosaukumiem — tie paši uzvarētāji, tie paši secinājumi.
Lielākie monstri ziemas riepu jomā joprojām ir Continental, Nokian, Gislaved, Goodyear Dunlop, Brigdestone, Michelin. Desmitiem miljonu eiro investīcijas mīkstajās ziemas riepās, kuras pārdod tikai ziemeļvalstīs un Japānā (Hokaido bieži snieg, bet radžu riepas ir aizliegtas), var atļauties tikai lielie spēlētāji, pārējiem jāapmierinās ar mūžīgu otro lomu.
Protams, ir arī izlecēji, piemēram, korejiešu Hankook, kas ņem piemēru no Āzijas milztošajiem autogigantiem un sen jau pametis ekonomisko riepu klasi. Riepu eksperti spītīgi negrib piešķirt Hankook rezultātus, kas augstāki par vidējo, taču, kā rāda vēstures piemēri, uzņēmībai ar laiku seko rezultāti. Vienlaikus iespējama arī situācija ar gudrajiem brāļiem, kas "gudrojās, gudrojās, kamēr pārgudrojās".
Goodyear jaunās bezradžu riepas Ice Navi ZEA pirmie lietotājl sūdzas, ka riepa sausā laikā šķiet nestabila, nu gluži kā pirmā Ice Navi iznākšanas laikā. Nekas, sagaidīsim sniegu. Izskatās, ka iepriekšējais modelis, kas bija analoģisks Dunlop Graspic DS–2, bijis veiksmīgāks. Starp citu, ideja par stiklašķiedras skaidiņām riepas gumijā, ko veiksmīgi ieviesa Dunlop Graspic DS-2 un izmanto arī Goodyear, iepatikusies arī Hankook. Evolūciju, nevis revolūciju izvēlējušies arī citi ražotāji, piemēram, Pirelli, uzlabojot radžoto Winter Carving, un Michelin, pārvēršot izplatīto A3 par Pirmacy sērijas riepu jeb PA3. Michelin PA3 nekavējoties uzvarēja vācu salīdzinošajā testā cietajām jeb Centrāleiropas ziemas riepām, atstājot aiz sevis lieliskos Dunlop SP Winter 3D un Conti WinterContact TS810. Jaunā Dunlop SP Winter Response testā neiekļuva un skopā izmēru klāsta dēļ šoziem diez vai būs plaši nopērkama arī pie mums. Skandināvu krievu testā Continental atspēlējās, kārtējo reizi saņemot augstākās atzīmes par bezradžu mīksto riepu VikingContact 3, bet radžotajās riepās gandrīz nepārspējama bija Nokian Hakkapeliita 5.
Ar dažiem šīs sezonas ziemas riepu jaunumiem iepazīsieties nākamajās lappusēs. Vēl tikai viena piebilde. Prakse izvēlēties mazākas ziemas riepas kopā ar diskiem nekā meklēt "ziemenes" esošajiem no sporādiskiem mēģinājumiem pērn tagad kļuvusi visai izplatīta. Automašīnu riteņu izmēri aug līdzi svaram, bremžu diskiem un ražotāju ambīcijām. Mazākas riepas komplektā ar diskiem dažkārt maksās tikpat vai lētāk nekā izmēru vai divus lielākas riepas. Tirgotāji uzsver — jo lielāki riteņi, jo mazāka izvēle, un otrādi. Tāpēc riepu bukletos ziemas diski blakus riepām nostiprinājušies uz palikšanu.
***
Tests: Hankook I*pike W409, 195/65 R15
Pagājušās sezonas jaunums — radžotā riepa I*pike aizsāka jaunu Hankook attīstības posmu. Līdz šim korejieši baidījās eksperimentēt un izlīdzējās ar protektoriem, kas pa lielākai daļai noskatīti no citiem. Arī I*pike neizceļas ar oriģinalitāti, virzienveida "skujiņā" pat bez sevišķas iztēles var sazīmēt pāris ļoti pazīstamus ziemas riepu protektorus. Taču T ātruma kategorijas riepai ar visām radzēm par 60 latiem gabalā I*pike izskatās pietiekami respektabla. Par Hankook sūrāko pārbaudījumu kļuva ceļojums uz Zviedrijas ziemeļiem, kur ceļus ar sāli nekaisa, bet gan tīra un frēzē. Pēdējos 200 kilometrus līdz galamērķim ceļš sastāvēja no kaila ledus, un šeit I*pike parādīja sevi no vislabākās puses. Radžu tehnoloģijās Hankook gan vēl ir iesācējs, tāpēc riepa ir skaļa, bet vadāmības un saķeres ziņā nespēj līdzināties "hakapelitām" vai "iks–aisiem" ar to dažādformu viedi iesēdinātajām ekoradzēm. Taču I*pike šajā izmērā ir arī par divdesmit latiem lētāks, turklāt izrādījās gluži piemērots dzīvei Rīgā, kur skaisto un stingo Skandināvijas baltumu aizstāj sālī iemarinēta šļura. Ar interesi gaidīsim Hankook jaunās bezradžu riepas I*ceptor vērtējumu.
***
Vērtē Avotiņš
Normunds Avotiņš
Hankook I*pike W409, 195/65 R15
* * * * Dizains
* * * Drošība
* * * Vadāmība
* * * Gaitas komforts
***
Goodyear Ice Navi mīkstās riepas trešā paaudze saucas Zea. Atsauksmes pagaidām nav sevišķi slavinošas, taču Goodyear izcēlies ar divām ātrgaitas ziemas riepām — UG Performance un UG Extreme. (Ls 100, 205/55 R16, Freibi Riepas)
Gran Turismo pieminēšana Nokian WR GT2 nosaukumā nav tukša plātība. Somi apgalvo, ka pirmie "iemācījuši" high–performance ziemas riepas pareizi braukt pa kārtīgu sniegu. Ziemas riepām reti sastopams ātruma indekss, W = līdz 270 km/h. Ir arī Nokian patentētais nodiluma indikators ar cipariņiem, kas rāda atlikušo protektora dziļumu milimetros. (Ls 85, 205/55 R16, Vianor)
Hankook turpina attīstīt I* ziemas riepu sēriju. Pagājušajā sezonā tā bija I*pike W409 (skat. testu), šogad korejieši notēmējuši uz augstāko līgu — Skandināvijas bezradžu riepām. Hankook I*cept W605 protektorā iestrādātas stikla šķiedras skaidiņas labākai saķerei uz ledus. Pagaidām gan nav zināms, vai "pārtvērējs" darbojas tikpat labi kā Dunlop Graspic DS–2, kas bija skaidiņu pirmatklājējas. (Ls 64, 195/65 R15, Latakko)
Yokohama neizceļas ar spīdošiem rezultātiem ziemas riepu testos, toties saista ar lecīgu dizainu. Ne velti tā japāņu riepas iecienītas tūninga aprindās. Jaunā ziemas riepa Yokohama W drive aizstāj kādreizējo AVS Winter un paredzēta gan vieglajiem, gan apvidus automobiļiem, turklāt visai ātriem. Platajiem izmēriem ir četras garenrievas triju vietā. (Ls 155, 225/45 R17, Zviedru Riepas)
Uniroyal MS Plus 66 paredzēta vidēji jaudīgiem auto, tomēr pieejama izmēros līdz pat 18 collām. Continental grupas zīmols nodrošina paredzami labu cenas un snieguma attiecību un testos ierindojas tūliņ aiz topa riepām. Pirmā Uniroyal ziemas riepa ar kaut nedaudz agresīvāku zīmējumu. (Ls 93, 205/55 R16, Atlas Motors)
Šo zīmējumu pazīst katrs, kas kaut uzmet aci ziemas riepu testiem. Continental ContiVikingContact 3 uzvarējis tajos pēdējos piecus gadus (arī šogad). Kamēr dzelzs vēl karsta, vācieši izkaluši riepas variantu 4x4 automašīnām — Continental CrossVikingContact. (Ls 180, 235/65 R17 XL, Laneks)
Viena no iecienītākajām bezradžu ziemas riepām Ziemeļvalstīs ar atbilstošu nosaukumu Bridgestone Blizzak Nordic. (Ls 113, 205/55 R16, Freibi Riepas)
Ne tikai Mitsubishi Lancer ir savas "evolūcijas". "Tāda pati, bet labāka" versija seko arī ziemas riepām. Pirelli Winter Carving EDGE ir tā pati Winter Carving, taču ar veiksmīgāk izveidotiem radžu caurumiem, stingrāku gumiju radžu noturēšanai riepā un optimizētu protektoru. "Evolūcija" iznākusi lēta, tikai 2 lati, salīdzinot ar parasto Winter Carving. (Ls 71, 195/65 R15, Latakko)
Amerikāņu General Tire nākamais solis Vecajā pasaulē — ziemas riepa Centrāleiropai. Vasaras Altimax mūs ne ar ko nepārsteidza, vai to spēs Altimax Winter? Uzmundrina cena, kas ir sapmēram čehu Barum līmenī. (Ls 51, 195/65 R15, Atlas Motors)
Sportiva SnowWin ir jauns budžeta klases risinājums no Conti grupas apakšzīmola izmēros no 13 līdz 16 collām. Pašattīrošs protektors braukšanai galvenokārt pilsētās. (Ls 46, 195/65 R15, Laneks)
Ja spējat novērtēt BF Goodrich ieguldījumu pasaules čempionātā rallijā, varat braukt ar Michelin piederošās markas jauno radžoto riepu g–Force Stud
Tirgotājs uzskata Nankang SN–1 par vienīgo skandināvu tipa riepu budžeta klasē. To patiešām grūti atšķirt no citām Q ātruma jeb mīkstajām riepām. (Ls 71, 205/55 R15, Latakko)
Publicēšanas datums: TreĒdiena, 2007. gada 24. oktobris.
Ziema
Nu ko kolēģi ziema sākusies. Manuprāt SAAB kā īstenam ziemeļu autiņam ar jaudīgu apsildes sistēmu tā ir stihija.