tā kā pēdējo 7 gadu laikā vismaz 5 no maniem afto bija aprīkoti tieši ar "tomātiem", zināma pieredze radusies. Par tehniskām niansēm pareizi pastāstīt nezināšu, bet uz čuju ir tā - braucot ar vecāka gadu gājuma "tomātu" ir pat labi, ja stāvot (ilgāk par 20-30 sek.) krustojumā vai korķī tiek izrauts no D un ielikts N (tieši tāpēc nav starp šīm pozīcijām fiksators, lai vieglāk pārslēgties). Tas manāmi "atvieglo" i dzinēju i kārbu. Savukārt braucot jaunajā auto ar tomātu pilnīgi nekādas atšķirības nejutu - ir D vai N, stāvot. Acīmredzot, kārba uzbūvēta tā un ir pati tik "gudra", ka pie pilnīgas apstāšanās pēc mirkļa pati "iekrīt" tādā kā pus-N režīmā nu tā man vismaz pēc izjūtām likās.
Resume: pie ilgākas stāvēšanas, visticamāk, nav nekas slikts, ja ieliek N, it īpaši vecākām mašīnām, kuru kārbas pirms 10-15 vēl nebija tik "gudras" kā mūsdienās.
Braukshana ar automatu.
Sveiciens visiem. Jautajiens diezgan pamuljkjigs varbut, bet tomeer. Draudzene tikko nopirka auto, bet ar atomatisko atrumkasti. Pats neesmu daudz braucis ar automatim, tapec ar gribu zinaat shadu lietu - krustojuma ir sarkanais, ieliekam N pozicijaa, zaljais - protams D pozicija. Un taa katra krustojumaa - N, D, N, D... Personigi es pats braucu ar to mashinu taa, un vispaar ar automatu, piem marshruts darbs-majas, tad pie majas ielieku D un pie darba - P un slapeju nost. Kaa ir parezaak un veseligaak atrumkastei? Vai mociit ar poziciju mainjam no P-D-N-D-N-D-N-D-N-D-P vai labak krustojuma turet uz bremzes?