Bet šoks saprotams. Šitā kāpt un tik īsā laikā...
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Bet šoks saprotams. Šitā kāpt un tik īsā laikā...
"Periodā no 01.06. līdz 01.08. autogāzes cenas biržā ir pieaugušas par vairāk nekā 200$ par tonnu, kas ir vairāk nekā 33% pieaugums. Cenu kāpumu biržās veicina tas, ka šogad daļa no autogāzi ražojošajām rūpnīcām ir vienlaicīgi samazinājušas ražošanas kapacitāti, lai rūpnīcās veiktu sezonālās plānveida apkopes."
financenet.tvnet.lv/zinas/520360-peksni_kapj_autogazes_cenas
Rado dzirdētais ... vēl nesenā vēsturē gāze jau bijusi 60 un + centi . Tad nokritusi līdz 50 + nu atkal augšā .
kasinsh79 rakstīja: Piebildīšu - normāli būtu, ja LPG : 95E proporcija būtu 1:2 Tā kā, nekāda stresa. Tik un tā pa lēto
Kāpēc 95. ir kaut kāds atskaites punkts kaut kam? Ar to degvielu var darbināt zāles pļāvēju un mazgāt detaļas un rokas, nevis darbināt mašīnas motoru. Tikpat labi varētu gāzes cenas salīdzināt ar mazuta cenām...
msh
Kāpēc 95. ir kaut kāds atskaites punkts kaut kam? Ar to degvielu var darbināt zāles pļāvēju un mazgāt detaļas un rokas, nevis darbināt mašīnas motoru. Tikpat labi varētu gāzes cenas salīdzināt ar mazuta cenām...
==================
Nu jau , nu jau Šodien tehnika ir stipri gājusi uz priekšu, kur senāk neizbēgams ļaunums bija 98 lietošana, šodien mierīgi var izmantot 95.
Mazuta cenas ir savstarpēji saistītas ar dabasgāzes, ne LPG cenām.
Mshka atkal visu salidzina ar savam vesturiskajam lamataam. Tagad pat mashinam no augstakajiem plauktiem neprasa 98 benzinu.
Man pasham gadus 10 atpakalj bija passats quattro, ar 1.8 karburatora motoru, kuram bija jaalej 98 degviela.
Es savam Saabam arī leju 98... par patēriņu nezinu, saka jau, ka esot ekonomiskāk, īpaši tālos gabalos, bet (varbūt tas ir subjektīvi) liekas, ka arī iet labāk. Tiesa gan, ar pašu 98. sanāk braukt maz, jo ir gāze, bet dēļ viena gļuka pagājušajā nedēļā nācās dažus simtus uz benzīnu pabraukt.
Shiirs rakstīja: Mshka atkal visu salidzina ar savam vesturiskajam lamataam. Tagad pat mashinam no augstakajiem plauktiem neprasa 98 benzinu.
Haha. Žēl, šīri, tu pat elementārāko teoriju nerubī. Deviņdesmit astoto neprasa tikai neefektīvi zemas kompresijas motori - piemēram, deviņdesmito gadu VAG monošprices - kur motors uzprojektēts darboties ar zema oktānskaitļa zupu - 95. vai pat 91., un nav pat detonācijas devēja - un tu tikai braši lej bākā zupu un priecājies kā šis to patērē. Visi pārējie [b]spēj pielāgoties[/b] - tieši tāpat kā mana "vēsturiskā lamata" - vai nu motors darbojas adekvāti, jo ir deviņdesmit astotais, vai ar vēļu aizdedzi un/vai samazinātu turbospiedienu ar deviņdesmit piekto - attiecīgi cieš gaita un patēriņš. Tāda štelle kā elektroniski regulēta aizdedze eksistē vismaz kādus 30 gadus. Tā vispār ir to 25 gadus veco audī nelaime - ka 1.9-2.3 špricēm ir aizdedze, kas spējīga pielāgoties deviņdesmit piektajam - tā nu fiksie bezsmadzeņu ekonomisti lej deviņdesmit piekto un ņaud par patēriņu un gaitu
Protams, bagāts cilvēks var atļauties savā s-klasē vai A8 liet deviņdesmit piekto - problēma būs tajā momentā kad braucot atbilstoši tādiem aparātiem, tas, kurš būs ielējis savā limuzīnā deviņdesmit astoto, paies "ekonomistam" garām.
Oktānskaitlis nekad nevar būt par augstu - tas var būt tikai par zemu.
nebrauc auzās. un turpini mēģinājumus paskatīties uz pasauli bez 80 gadu VAG-a prizmas
VAG jā, bet kāds te sakars ar astoņdesmitajiem? Tiešā iesmidze varbūt detonācijas iespēju mazina, bet ne jau padara abas degvielas vienlīdzīgas - tāpat visi jaunie motori kas ir taisīti ar domu par veiktspēju, prasa deviņdesmit astoto - izņēmums ir kaut kādi mazie nabagu motoriņi, kur noteikti starpība bija pietiekami maza lai iztiktu.
msh
Haha. Žēl, šīri, tu pat elementārāko teoriju nerubī. Deviņdesmit astoto neprasa tikai neefektīvi zemas kompresijas motori - piemēram, deviņdesmito gadu VAG monošprices - kur motors uzprojektēts darboties ar zema oktānskaitļa zupu - 95. vai pat 91., un nav pat detonācijas devēja - un tu tikai braši lej bākā zupu un priecājies kā šis to patērē.
=================
Vispār jau muļķības
Protams, bagāts cilvēks var atļauties savā s-klasē vai A8 liet deviņdesmit piekto - problēma būs tajā momentā kad braucot atbilstoši tādiem aparātiem, tas, kurš būs ielējis savā limuzīnā deviņdesmit astoto, paies "ekonomistam" garām.
===================
Jautri ... interesanti, kā tas izpaudīsies, ja abi brauks ar atļauto ātrumu ?
Oktānskaitlis nekad nevar būt par augstu - tas var būt tikai par zemu.
==================
Vēlreiz muļķības!
Kuras ir muļķības - tas ka audī vai fofāgens čupiņai motoru ir specifikācijā ierakstījis ka jādarbina ar deviņdesmit astoto, bet drīkst liet deviņdesmit piekto, ar sūdīgāku cēlienu un lielāku patēriņu? Vai tas ka fofāgens deviņdesmito sākumā ražoja zemas kompresijas monošprices motorus, kuri ar ekonomiju neizceļas?
Lai lielāks griezes moments nevarētu izpausties, vajadzētu arī ieviest "atļauto paātrinājumu" - patlaban nekas netraucē ieskrieties līdz sotakam vienā vai citā sekunžu skaitā
P.N. Tu varētu pamatot kā oktānskaitlis var būt par augstu, pie pieejamajām degvielām - realitāte rāda ka pareiza gazifikācija parasti rezultējas lielākā ņūtonmetru daudzumā, sevišķi turbiķiem - tas nekas ka motors paredzēts 98., nevis tam ciparam virs simta, kas ir LPG.
msh
Kuras ir muļķības - tas ka audī vai fofāgens čupiņai motoru ir specifikācijā ierakstījis ka jādarbina ar deviņdesmit astoto, bet drīkst liet deviņdesmit piekto, ar sūdīgāku cēlienu un lielāku patēriņu? Vai tas ka fofāgens deviņdesmito sākumā ražoja zemas kompresijas monošprices motorus, kuri ar ekonomiju neizceļas?
===============
Motoru būve kopš (pat) 1990. gadiem un pat 2000. gadu sākuma ir krasi progresējusi, šodien ir stipri grūti starp modernajiem dzinējiem, īpaši atmosfēriskajiem, atrast tādu, kam kā pamata degviela parakstīts 98. Arī dzinējiem ar kompresijas pakāpi 10.5 ...10.8...
Lai lielāks griezes moments nevarētu izpausties, vajadzētu arī ieviest "atļauto paātrinājumu" - patlaban nekas netraucē ieskrieties līdz sotakam vienā vai citā sekunžu skaitā
=================
Ieskrienies kā gribi, rūpnīcas uzrādīto ciparu vienalga nesasniegsi, īpaši ar "rokas" kārbu
P.N. Tu varētu pamatot kā oktānskaitlis var būt par augstu, pie pieejamajām degvielām - realitāte rāda ka pareiza gazifikācija parasti rezultējas lielākā ņūtonmetru daudzumā, sevišķi turbiķiem - tas nekas ka motors paredzēts 98., nevis tam ciparam virs simta, kas ir LPG.
===============
Jo augstāks oktānskaitlis, jo lēnāk sadeg benzīns. Pat, ja dzinējam ir detonācijas devējs / devēji, ja ECU programmas korekcijas limits ir "izsmelts", tad var iestāties tāds blakusefekts, kā piemēram, izplūdes vārstu izdegšana utt.. Tāda ir pasaules prakse.
Crankshaft rakstīja:
Motoru būve kopš (pat) 1990. gadiem un pat 2000. gadu sākuma ir krasi progresējusi, šodien ir stipri grūti starp modernajiem dzinējiem, īpaši atmosfēriskajiem, atrast tādu, kam kā pamata degviela parakstīts 98. Arī dzinējiem ar kompresijas pakāpi 10.5 ...10.8...
Ja neskaita elektronisku tiešo iesmidzi un maināmas sadales fāzes, grūti ieraudzīt kaut kādu progresu, jo viss pārējais parādījās astoņdesmitajos vai vēl agrāk. Un parakstītā degviela neko neizsaka - fofāgens astoņdesmito otrā pusē/deviņdesmito pirmajā pusē taisīja tādu pat kļūdu - norādot minimālo , nevis optimālo oktānskaitli, pat savos iekšējos materiālos - kaut gan pašstudiju programmās par konkrētiem motoriem parasti ir uzskatāmi parādīts ka 95 iesūkā. B5 A4 bentlija manuālī beidzot figurē pareizie teksti - pusei motoru norādīts 98, ar iespēju ārkārtas gadījumos lietot 95, rēķinoties ar sekām, pārējiem tas pats pateikts caur puķēm. Palūrot wikipēdijā patreizējo fofāgena grupas motoru sarakstu, tiem nedaudzajiem, kam ir norādīts oktānskaitlis [atkal ņemts no tiem pašiem pašstudiju materiāliem], visādiem FSI un TFSI motoriem, labi ja pusei ir norādīts 95. bez piebildes par negatīvu ietekmi uz griezes momentu - tie kam nav pamatā ir visādi mazāk forsētie motoriņi, jā, pat 4.2 FSI ir norādīts 98.
Crankshaft rakstīja:
Jo augstāks oktānskaitlis, jo lēnāk sadeg benzīns. Pat, ja dzinējam ir detonācijas devējs / devēji, ja ECU programmas korekcijas limits ir "izsmelts", tad var iestāties tāds blakusefekts, kā piemēram, izplūdes vārstu izdegšana utt.. Tāda ir pasaules prakse.
Benzīns ar lielāku oktānskaitli par 98 ir grūti dabūnams, brīdī kad ierodas degviela ar citām īpašībām kā benzīns, vai nu ražotājs, vai modificētājs parūpējas par attiecīgām vadības izmaiņām - izņemot, protams, gāzi, kur parasti gāzeris tikai ķep ļep uzliek šprici, bet oriģinālo bloku neaiztiek...
Nu neder, modernajiem 'zemās' kompresijas dzinējiem , 98ais... , bet msh joprojām ir aizķēries 80ajos un nau lietas kursā ............
Drusku netēma .
Vaij ir vēl kāds motors kam nav iespējams uzlikt gāzi ?
Varbūt uzlikt var visiem tikai stipri atšķirīgas izmaksas un sekojoš "paildzināts " izdevīguma laiks .
Kādreiz dzirdētais .... uzlikt jau var visiem tikai daži ir ne visai piemēroti .
TDIOTS
Nu neder, modernajiem 'zemās' kompresijas dzinējiem , 98ais... , bet msh joprojām ir aizķēries 80ajos un nau lietas kursā ............
==================
Aizķēries, ne aizķēries, bet nupat papētīju tādu amurikāņu "mazauto", kā Cadillac Escalade, tur tā zemā
kompresija izpaužas kā 11.5, bet parakstītais benzīns ir
"regular", tātad oktānskaitlis 88-92 ... )))))
rudens68
Drusku netēma .
Vaij ir vēl kāds motors kam nav iespējams uzlikt gāzi ?
Varbūt uzlikt var visiem tikai stipri atšķirīgas izmaksas un sekojoš "paildzināts " izdevīguma laiks .
==================
Teorētiski var uzlikt visiem benzīnniekiem, pat reaktīvajam dzinējam var uzlikt. Jautājums ir tikai uzstādīšanas ķēpīgums un patērējamā laika un pērkamo
detaļu izmaksu apmēri. Kuri beigās šā vai tā ar negatīvu vērtību summējas pasūtītāja maciņā Nu , un atmaksāšanās laiks arī ...
Kādreiz dzirdētais .... uzlikt jau var visiem tikai daži ir ne visai piemēroti .
================
Nu, bet tā arī ir - vieniem negrib to darīt uzstādītājs dēļ
apjomīgiem čakariem, citiem pircējs, izmaksu dēļ. Kopā tas noved pie secinājuma "nevar uzstādīt" ))))))))
Crankshaft rakstīja:
Aizķēries, ne aizķēries, bet nupat papētīju tādu amurikāņu "mazauto", kā Cadillac Escalade, tur tā zemā
kompresija izpaužas kā 11.5, bet parakstītais benzīns ir
"regular", tātad oktānskaitlis 88-92 ... )))))
Baigi velk uz demagoģiju, bet tur laikam tā lasītā literatūra vainīga. Speciāli iegāju kevroleta lapā un atvēru korvetes un suburbana lietotāja manuāļus - korvete, kurai tas bīdelis ir ar domu par iešanu taisīts, manuālī rakstīts "ne zemāku par 91", tātad ne zemāku par 95 RON, suburbana manuālī [tā pati es kā lāde vien ir] ir rakstīts "87 un augstāks", tātad 92 RON un uz augšu - un vēl aizmirsi pieminēt ka tur ir arī E85 opcija - vai tik tā augstā kompresijas pakāpe nebūs ar domu par "zemoktāna" E85...
rudens68 rakstīja: Drusku netēma .
Vaij ir vēl kāds motors kam nav iespējams uzlikt gāzi ?
Varbūt uzlikt var visiem tikai stipri atšķirīgas izmaksas un sekojoš "paildzināts " izdevīguma laiks .
Kādreiz dzirdētais .... uzlikt jau var visiem tikai daži ir ne visai piemēroti .
Tam pašam henriham vieglās naudiņas pelnīšanas nolūkos ir paradums pasūtīt audī veco piecu katlu motoru īpašniekus - akej, 10v ir K/KE-jets, tur vajag smadzenes un vadības bloku, kurš spēj rēķināt gāzes padevi pats [leišu TGStream to spēj], bet vienu stiliņa biedru ar 20v, kam ir parasta elektroniskā šprice, arī pasūtīja - profilakses nolūkos laikam
vai strīdos dzimst patiesība?
Bija jautājums par dzinējiem, kam neuzstāda gāzi.
It kā VW/AUDI saimē FSI dzinēji ar gāzi nedraudzējas, MITSUBISHI GDI tāpat u.c. (jāčeko individuāli), bet - pats savām acīm esmu redzējis Vācijā uzstādītu LPG iekārtu 1.4 Turbo FSi jaunajam Golf 7 Tam arī startējās ar gāzi, nevis benzīnu. Pie kam, arī ziemas salā
No savas pieredzes zinu, ka japāņi vairums draudzējas ar LPG tehnoloģiju noteikti, bet atkal ne visiem vāciešiem tiek piedāvāta gazifikācija it kā sarežģītās dzinēja uzbūves dēļ (vai liela čakara, nezinu).
kasinsh79 rakstīja: Bija jautājums par dzinējiem, kam neuzstāda gāzi.
It kā VW/AUDI saimē FSI dzinēji ar gāzi nedraudzējas, MITSUBISHI GDI tāpat u.c. (jāčeko individuāli), bet - pats savām acīm esmu redzējis Vācijā uzstādītu LPG iekārtu 1.4 Turbo FSi jaunajam Golf 7 Tam arī startējās ar gāzi, nevis benzīnu. Pie kam, arī ziemas salā
No savas pieredzes zinu, ka japāņi vairums draudzējas ar LPG tehnoloģiju noteikti, bet atkal ne visiem vāciešiem tiek piedāvāta gazifikācija it kā sarežģītās dzinēja uzbūves dēļ (vai liela čakara, nezinu).
Kā jau manis ieliktajā saitē HENRIHS GAZE saka ,ka liek visiem .
VW cetrā jauniem nepiedāvā. Peugot 1,6 turobomotoram arī nē . Turpretī toyota , ford droši jauniem auto piedāvā . Un ford to atļauj arī jaunajiem eco boost turninētiem , tikai kā pārststāvis teica tas izmaksājot dārgāk ( 2,5 K ? eiro ja pareizi sadzirdēju ) Un taupītāji ( takši ) parasti izvēlas vienkāršākos motorus .
kasinsh79
Ar ko pats brauc ...vai apgāzēts avensis ?
Nē, ģimenes auto man MAZDA 5 2.0 benzīnnieks ar gāzi. Vispār nav problēmu
kasinsh79 rakstīja: Nē, ģimenes auto man MAZDA 5 2.0 benzīnnieks ar gāzi. Vispār nav problēmu
Vaij Tev jaunais 2,0 skay aktiv dzinējs ?
Pēc jaunām mazdām atkal rinda pusgadu , vismaz LV , it sevišķi 3 . Un vēl ,cilvēki nākot pirkt 6 , bet salonā bieži pārdomā par labu CX-6 . To visu stāsta dīlers .
Autogāzes cenu kāpums?
Pašlaik likt gāzes iekārtu vēl atmaksājas.
Bet vai kādam ir informācija, kāda būs autogāzes cena pēc Krievijas gāzes cenas celšanas šogad?