Laiki grūti, tāpēc tēma radās. Lieta tāda, ka mans 2,5 TDi 140 zs (A6 C4) līdz šim bija lietojis tikai Nestes produktu. Un motors zemi kārpīja, vnk ātrumu uzņēma ar glanci. Nu bet pašlaik, sakarā ar finansu krīzi ne tikai valstī, ielēju Krievijas pierobežas DUS produkciju. Neteikšu, ka neiet, kad uzspiež lido, bet... nu nav tā viegluma un glances Gurdenāks palicis. Patēriņš pat ļoti OK. Varbūt sagadīšanās, izlīda cita vaina ??? Slikts benzīns - skaidrs, oktānskaitlis neiztur kritiku, motors mokās. Bet dīzelim ta it kā vienalga, kad gaiss saspiests, iepūš iekšā un uzliesmo. Esmu pat dzirdējis, ka dažu kuģu dīzeļus uz soļarku tikai iesilda, tālāk baro ar mazutu (sanāk vēl ekonomiskāk, jo siltumspēja mazutam ir vēl lielāka nekā dīzelim).
Kādi faktori var noteikt dīzeļdegvielas kvalitāti un tās ietekmi uz dzinēja darbību? Vai tas var ietekmēt dzinēja resursu? Neiet runa protams par gadījumiem, kad filtru aizsit ciet netīra degviela.
P.S. Lūdzu neuzskatīt to par Nestes reklāmu, domāju ka citos Latvijas DUS-os nav DD sliktāka.
P.P.S. Tos, kas nezina, kā dīzeļdzinējs darbojas, lūdzu neizteikties
Benzīnam ir oktānskaitlis, bet dieselim centānskaitlis. Domāju ka tas ietekmē ari patēriņu. Man audinieks ar nestes 98, iet švakāk un tērē vairāk nekā ar statoila 95E
nomiks rakstīja: Es arī vairākkārt esmu konstatējis, ka Vācijā/Austrijā iepildītā degviela (benzīns) patērējas mazāk kā Latvijā, Lietuvā vai Polijā iepildītā.
vispār jau salīdzinājums ir nekorekts. šādā braucienā auto tiek ekspluatēts pavisam citādi kā ikdienā uz vietas Latvijā.
Nu isti padomajis tu neesi pirms rakstīt komentaru... Neviens jau nesalidzina ar braukasanu PA latviju. Bet braucot, piemeram, uz vaciju un atpakal, turpcela baka ir latvju zupa, bet atpakalcela vacu - marsruts un brauksanas stils varetu butu stipri tuvu identiskam.
Mana pedeja pieredze brauciena uz alpiem - buss bez kompja, lidz ar to nekadus paterinu neredzeju, bet skaitli runa pasi par sevi. No LV (Neste) ar pilnu baku lidz lampinai nobraucu 790km (99% pa sosejam ar max 110km/h). Pec tam ar polu degvielu aizmirsu paskatities, bet talak ar austrijas dizeli pa baniem (150km/h busam ar jumta bagaznieku!) un kalnu serpentiniem nobraucu 850km lidz lampinai. Ko vel piebilst?
To ka ceļi šiem tiomēr ier labāk uzprojektēti... un nav līdzenums- kur vējš ir konstanta lieta.... pie tam ja tu gribi iestāstīt ka uz 150 km/h auto ir ekonomiskāks par uz 110km/h....
Ceļi tur protams ir labāki, bet tas (vismaz manuprāt) nebūt nespēj kompensēt to papildus jaudu, kas ir nepieciešama palielinot ātrumu līdz 150 - ne velti ipaši piemineju, ka runāju par busu ar jumta kasti (!). Tā ka atliek vien padomāt cik lielu sū.u tirgo latvijā, lai auto sāktu terēt mazāk. Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km. Acīmredzot 3,0 dīzelim vieglajā auto ir pietiekama jaudas rezerve, lai degvielas kvaitātei būt mazāka nozīme. Busa 1,9 litru dīzelim pa bāņiem vienkārši pedālis tika turēts līdz galam grīdā.
Seene rakstīja: Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km.
Kad sapņo,piever acis. Atradis baigi precīzo mērījumu.....
Seene rakstīja: Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km.
Seene rakstīja: Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km.
Kad sapņo,piever acis. Atradis baigi precīzo mērījumu.....
Un kas tajā visā būtu neprecīzs? DUS sūkņa saskaitītie litri vai maršruta kilometri pēc michelin?
Seene rakstīja: Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km.
Kad sapņo,piever acis. Atradis baigi precīzo mērījumu.....
Un kas tajā visā būtu neprecīzs? DUS sūkņa saskaitītie litri vai maršruta kilometri pēc michelin?
michelin maršruta km, kas vai ta odometrs nestrādāja.
Seene rakstīja: Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km.
Kad sapņo,piever acis. Atradis baigi precīzo mērījumu.....
Un kas tajā visā būtu neprecīzs? DUS sūkņa saskaitītie litri vai maršruta kilometri pēc michelin?
michelin maršruta km, kas vai ta odometrs nestrādāja.
Odometrs sakrita ar michelin. Bet te jau biedrs apsaubija masinas merijumu precizitati. Un vispar - uz odometru parak neieteiktu palauties - ir sanacis braukt ar nomas busu, kam bija +10% no reala del nepareizam riepam.
Arnis76 rakstīja: Ok, tad kurā kolonkā, pēc jūsu novērojumiem, ir kvaltiatīvākais dīzelis? Neste, Statoil, Lukoil
Aiz Varšavas pakta robežām. Tuvāk neko labu nedabūsi. LT,PL,CZ ir apmēram tas pats, kas pie mums. PL piedevām lielāka iespēja iegrābties pavisam lielā draņķī, ja pildies kāda no mazajiem tankiem. Droši ir Orlen, BP, Statoil un vēl daži.
Vēl salīdzinājumam - mēs te diskutējam, kas labāks 98 vai 95 benzīns. Tikmēr Austrijā tirgo tikai 92 un 95, kas abi ir labāki par mūsu 98...
Yetti rakstīja: gadus 4us tikai Lukoils (diesel), LPG vai SN gāze (gāze)...
Lukoils tālab ka labāks ( mazāk rij, labāk iet) par Neste un Statoil vai tālab kā pa ceļam?
Lukoilam nav bijuši visādi triperi ar sasalstošām ziemas degvielām, nenomaksātiem nodokļiem un tml... un nestes automāts pie mumms parādījās, kad jau bij izstrādājies ieradums...
Yetti rakstīja: gadus 4us tikai Lukoils (diesel), LPG vai SN gāze (gāze)...
Lukoils tālab ka labāks ( mazāk rij, labāk iet) par Neste un Statoil vai tālab kā pa ceļam?
Lukoilam nav bijuši visādi triperi ar sasalstošām ziemas degvielām, nenomaksātiem nodokļiem un tml... un nestes automāts pie mumms parādījās, kad jau bij izstrādājies ieradums...
P.S. un gadus atpakaļ, Ventspilī, lukoils (precīzāk operātors), bij sajaucis cisternas un dīzeli benzīnā iegāzis... apmaksāja visus remontus pārāk nepīkstot...
Nu ar Austrijas bāņiem viens no izskaidrojumiem varētu būt tāds, ka tur pastāvīgi vai nu ceļš nedaudz kalnup, vai lejā no kalna. Motoram vislielākā efektivitāte (nav runa par absolūto patēriņu bet par patēriņu/jaudu) ir pie kaut kādas optimālas noslodzes, kura braucot pa līdzenumu netiek sasniegta. Tātad braucot kalnup dzinējs strādā efektīvāk, kaut patērē vairāk l/km. No kalna ripo brīvgaitā vai ar minimālu patēriņu. Bet kopumā sanāk nedaudz ekonomiskāk. Jau sen tika konstatēts, ka pa līdzenu ceļu visekonomiskāk ir braukt stauji ieskrienoties, tad ripojot, atkal ieskrējiens utt.
atšķirība ir un diezgan liela. Kādu laiku atpakalj bija gadījums kad atvedām vienam puikam TDI un šis teica, ka jūtama atšķirība esot bijusi pēc tam kad esot izbraucis bākā esošo dīzeli no BE un iepurinājis statiņa LV. Ar statiņa degvielu auto palicis jūtami gurdenāks. Pie tam es pats to TDI dzinu līdz trelim un lēju degvielu iekš BE un ne jau SHelā vai citā brendā, bet JET tankā. Esmu piefiksējis, ka pagaidām labākā degviela BE ir TEXACO. Benzīnauto atšķirību nejūt, bet mocim jūt labi. LV kaut kā TEXACO pazuda un ja nemaldos tanī laikā viņš arī iekš LV bija labākais.
OK, paldies visiem par viedokļiem, protams tiem, kas pa tēmu bija Vairums nosliecas uz to, ka atšķirības mēdz būt. Tad kas ir tas faktors, kas nosaka dīzeļdzinēja jaudu? Labāka (smalkāka) izsmidzināšanās, caur to efektīvāka sadegšana??? Lielāka siltumspēja??? Varbūt degvielas blīvums (1 kg tilpums)??? Es saprotu, ka starp iAuto jūzeriem tādu degvielas spečuku nav. Bet varbūt kādam ir kāds paziņa, kas šai jautājumā fišku rubī. (par sēru un lubrikantiem jau autorevju lasījām) Varbūt cienījamais redaktors pazīst kādu profesoru dīzeļauto lietās, kas īsumā mums to lietu populārzinātniski paskaidrotu? Domāju, ka tas interesētu daudzus.
sleepnis rakstīja: Nu ar Austrijas bāņiem viens no izskaidrojumiem varētu būt tāds, ka tur pastāvīgi vai nu ceļš nedaudz kalnup, vai lejā no kalna. Motoram vislielākā efektivitāte (nav runa par absolūto patēriņu bet par patēriņu/jaudu) ir pie kaut kādas optimālas noslodzes, kura braucot pa līdzenumu netiek sasniegta. Tātad braucot kalnup dzinējs strādā efektīvāk, kaut patērē vairāk l/km. No kalna ripo brīvgaitā vai ar minimālu patēriņu. Bet kopumā sanāk nedaudz ekonomiskāk. Jau sen tika konstatēts, ka pa līdzenu ceļu visekonomiskāk ir braukt stauji ieskrienoties, tad ripojot, atkal ieskrējiens utt.
ATceros studiju gados braucu no laukiem uz Rīgu ar autobusu. Šoferis bija izdomājis taupīt degvielu. Tā arī viņš darīja - ieskrējās un ripināja neitrālajā, ieskrējās un ripināja... tā visu ceļu....
viktors1961 - atbildu tev kā diplomēts dīzeļmehāniķis. Pirmkārt dzinējam jābūt kārtībā - labas dīzes, sūknis, pareizā regulācija, tīri filtri. Dīzeļdegvielas šķirņu gavenā atšķirība ir degvielas uzliesmošanas temperatūra. Jo viņa zemāka, jo augstāka šķirne. Pati zemākā ir ziemas degvielām. Vēl pat bija kaut kāda arktiskā. Pasaulē cik degvielas ražotāju, gandrīz tik pat šķirņu. Ja neredz un neizprot degvielas pasi, liela jēga no tā nav. Pārējie visi rādītāji nav tik būtiski, lai gan jo zemāka šķirne, jo vairāk kaitīgo piemaisījumu. Lielākoties visas piedevas pazemina uzliesmošanas temperatūru, pluss vēl šādi tādi sīkumi, kam nav īpašas nozīmes. Pareizi te viens teica, ka dīzelim vajag iedot reizēm kārtīgu slodzi, jo pie zemām slodzēm, piem. pilsētā, nepietiekamas temp. dēļ, arī ja dīzes nav galīgi svaigas, var rasties uzdegums, korozija gan tikai varbūt izpūtējā. Laipni lūgti papildināt vai palabot!
Nekvalitatīvs dīzelis????
Laiki grūti, tāpēc tēma radās. Lieta tāda, ka mans 2,5 TDi 140 zs (A6 C4) līdz šim bija lietojis tikai Nestes produktu. Un motors zemi kārpīja, vnk ātrumu uzņēma ar glanci. Nu bet pašlaik, sakarā ar finansu krīzi ne tikai valstī, ielēju Krievijas pierobežas DUS produkciju. Neteikšu, ka neiet, kad uzspiež lido, bet... nu nav tā viegluma un glances Gurdenāks palicis. Patēriņš pat ļoti OK. Varbūt sagadīšanās, izlīda cita vaina ??? Slikts benzīns - skaidrs, oktānskaitlis neiztur kritiku, motors mokās. Bet dīzelim ta it kā vienalga, kad gaiss saspiests, iepūš iekšā un uzliesmo. Esmu pat dzirdējis, ka dažu kuģu dīzeļus uz soļarku tikai iesilda, tālāk baro ar mazutu (sanāk vēl ekonomiskāk, jo siltumspēja mazutam ir vēl lielāka nekā dīzelim).
Kādi faktori var noteikt dīzeļdegvielas kvalitāti un tās ietekmi uz dzinēja darbību? Vai tas var ietekmēt dzinēja resursu? Neiet runa protams par gadījumiem, kad filtru aizsit ciet netīra degviela.
P.S. Lūdzu neuzskatīt to par Nestes reklāmu, domāju ka citos Latvijas DUS-os nav DD sliktāka.
P.P.S. Tos, kas nezina, kā dīzeļdzinējs darbojas, lūdzu neizteikties