Te no AutoBilda par abiem
Trūkumi un biežākie atteikumi
Pēc TUV-Report 2005 datiem A4 II ieņem augsto 3 vietu 3 gadīgu mašīnu grupā ar izcilu rezultātu – 3,2 atteikumi uz 100 pārbaudītajām mašīnām. Salīdzinājumam MB C klase 17 vietā, bet BMW 3 sērija 99 vietā ar 11 TA izbrāķētām mašīnām. Pirms 8 gadiem tik augstu sarakstā bijis vienīgi Porsche Boxster. Pirms un pēc tam izteikts Japānas ražotāju pārsvars. Taču arī Saulei ir plankumi. Kādu brīdi aktuāli bija bojājumi indukcijas spolēm (īpaši aukstā laikā). Vainīgs izrādījās piegādātājs un konkrētā mašīnu partija tika atsaukta defekta novēršanai. ADAC (Vācijas auto klubs) uzrāda problēmas ar imobilaizera elektronisko vadību un benzīna motoru degvielas sūkņiem. Iepriekšējā modeļa sāpe - priekšējā piekare ir pieveikta. Jaunajam alumīnija sviras jāmaina divas reizes retāk. Prātīgiem braucējiem tas ir turpat 100000 km. V6 TDI motoriem var sastapt pastiprinātu sadales vārpstu un rokeru izdilumu, kā rezultātā iespējama to sagrūšana. Tāds iznākums var draudēt ar nopietnu motora remontu. Daļēji tā ir konstruktīva nepilnība, jo attiecīgajiem mezgliem netiek nodrošināta pietiekama eļļošana. Defekts lielākoties piemeklē nekoptas mašīnas (nesavlaicīga apkope un neatbilstošas kvalitātes eļļu lietošana) pēc 250000 km. Zobsiksnas un pavadošo mezglu nomaiņa ik pēc 90000 km obligāta, jo TDI motoriem šī problēma joprojām aktuāla. Tik pat lielas pretenzijas izvirza Multitronic variators. Ignorējot eļļas maiņu katrus 60000 km (~150 Ls) nākas sastapties ar elektroniski vadāma vārstu bloka atteikumiem (izvietoti kārbā). Modelis saglabājis garu sajūga pedāļa gājienu ar ņemšanu beigu fāzē, pie kā kādu brīdi jāpiešaujas. Salonā pirmie nodilst logu elektropievada un citi vairāk lietojamie taustiņi un slēdži. Tas ir viens no orientieriem zinātājiem, kad odometra rādījums liekas aizdomīgs. Nereti sastopama atlobījusies matētā krāsa no stiklu tīrītāju kronšteiniem. Sportistus neapmierinās ESP drošības žņaugi. Sistēma pilnībā nav atslēdzama, attālinās tikai reakcijas laiks.
BMW E46
Sāksim ar piekari. Alumīnija pielietošana atvieglināja auto kopējo svaru un amortizējamās masas, taču mezglu ilgmūžību tas nepalielināja. Priekšējās piekares apakšējās sviras iztur 45-60000 km, bet stabilizatora atsaites 20-30000 km. Pārpresēt sailentblokus var tikai vienu reizi, pie nākamās jāmaina sviras ar kronšteiniem abās pusēs. Aizmugures piekare ir ilgmūžīgāka, taču mēdz plaisāt nesošās sijas stiprinājums pie virsbūves. Stūres zobstienī brīvkustība sākas pie 40-60000 km un laika gaitā progresē. Regulēšana nav paredzēta un dīleris garantijas laikā parasti veic nomaiņu. Vēlāk rūpes uz lietotāja rēķina. Stūres stiepņi mašīnām līdz atjaunināšanai dzīvo ~50000 km. Tikpat kalpo priekšējo bremžu kluči un diski. Aizmugurē tie iztur līdz 100000 km pārdzīvojot divus kluču komplektus. Mašīnām ar nobraukumu virs 200000 km dzirdams aizmugures tilta reduktors, kas ir vispārzināma lieta bez tālākejošām sekām. Pie šāda nobraukuma parasti saplaisājis arī kardānpārvada gumijas dempferis. Pie pedantiskas uzraudzības motori bezmaz mūžīgi. Ierindas lietotājiem apdraudējumu krietni vairāk. Pirmkārt motori necieš pārkarsēšanu, kura var rasties no aizsērējuša radiatora, termostata vai ūdens sūkņa defekta. Cietēji – motoru galvas, blīvslēgi, vārsti un to piedziņas mehānismi. Otrkārt tie nepieņem neatbilstošas kvalitātes eļļas un to nepietiekamību. Ražotājs paredzējis vismaz 0,7 litru eļļas patēriņu uz 1000 km un ar to jārēķinās agregātu smagi slogojot. No eļļas bada cieš balansēšanas vārpstas, ķēdes piedziņas spriegotājs, vārstu hidrokompensātori, kloķvārpstas šāles un virzuļgrupa. Motora nestabilā tukšgaitā vai apgrūtinātā iedarbināšanā nereti vaina jāmeklē droseļvārsta atvēruma devējā vai kontaktu zudumā kabeļsavienojumos. Dīzeļiem (izteiktāk 3,0 l) pie nobraukuma virs 200-250000 km sākas problēmas ar turbīnu, augstspiediena sūkni vai sprauslām, kas ne vienmēr ir nevērīgas attieksmes sekas. Akumulatora piepīpēšana atļauta pie izslēgtas aizdedzes pie tam vispirms pievienojot plusa klemmes attiecīgās vietās zem motora pārsega (akumulators atrodas bagāžniekā). Slodze dodama tikai pie darbojoša motora. Ar Steptronic automātu nav problēmu, bet mehāniskajai kārbai līdz 2000.gada sākumam dažkārt novērota apgrūtināta pirmā ātruma ieslēgšana vai tā izsišana. Daudz redzējušiem eksemplāriem parasti ir nebeidzamas elektroniskas ķibeles, kuru novēršana prasa pacietību un līdzekļus. Nestrādājošs borta dators vai cita sistēma, protams, spēlē uz nerviem. Nu ko – atliek grēku atlaišana, ja vien tas netraucē braukšanas priekam.
AUDI A4 vs BMW 3 COUPE
Ir doma par jauna auto iegādi.
Domas mainās no Audi A4 (8E, B6) 1.8 Turbo (no 2001.gada - 2004.) uz BMW 3. sēriju Coupe (E46) (1999 - 2003).
Kāda kam ir bijusi pieredze (pozitīva, negatīva)??
Kas jāzina būtu?
Kādas atsauksmes par Audi 1.8T turbīnu vai alumīnija piekari?
Kuras varētu būt vājās vietas salīdzinoši Audi vai BMW???