Seene
Man arī nekad nav bijušas problēmas degvielas dēļ. Tikai lielāks patēriņš. Atkārtoju vēlreiz - lai autoritatīva tukšpļūtīšana pārvērstos par kaut ko taustāmu, piedāvāju salīdzināt cetānskaitli AT/DE dīzelim ar LV nopērkamo.
=====================
Nu tad vinjam veel jaaatrod, kas to cetaanskaitli paarbaudiis
Jebkursh kantoris, kuram ir Grabners vai tamliidziigs analizators, nodiiraas vismaz 60,- LVL par vienu analiizi Varbuut RTU var kaut ko sarunaat leetaak ...
Bet atshkjiriibas pateerinjaa...jaa , ir piefikseetas, bet allazh to vareeja norakstiit uz to, ka "tur" tu , ja brauc, tad brauc, sheit tas process sanaak stipri saraustiits, attieciigi pateerinjsh lielaaks. Cauri Pariizei arii ar saciikshauto "motorhoumu" (DAF Turbo) var izbraukt cauri naktii , nekur neapstaajoties, a cauri, teiksim Riigai? Bet taa buutiskas atshkjiriibas nekad netika piefikseetas, varbuut tas visuresoshais biodiizelis neko nemaina?
Degvielas tirgotāji melo ???
Kad jēlnaftas cena nosvārstas uz augšu kaut par 5%, degvielas tirgotāi asi reaģe, paceļot arī degvielas cenas, stāstot masu mēdjos, ka redz:
" jēlnaftas cena afigenna uzlekusi, rezerves, akcīzes, blaa blaa blaaa.. līdz ar to arī cena degvielai pieaug tik krasi...."
Kad jēlnaftas cena nokrīt... pat par 50%.... degvielas tirgotāji ar skābiem ģīmjiem skaidro:
" nuuuuu, ziiiiniet.... eeee..... aaaaaa.....nu jums to tāpat divos vārdos nevar izskaidort - kā veidojas degvielas cena... degvielas cena tieša veidā nu nekā nav saitīta ar jēnaftas cenu pasaules tirgos... nuuuuuu jaaaa.... tagad ir jēlnaftas cena mazāka par 50% salīdzinot ar pīķa mēnešiem, bet nu uz degvielas cenām tas gandrīz nekādu iespaidu neatstās, jo ražošanas izmaksas, akcīzes, rezerves, blaa blaa blaa......"