Slinkais rakstīja: Saab biidija lietu par kompressijas izmainju, ar galvas kusteshanu attieciibaa pret bloku. bet kaa jau viss no saaba, tas nomira nepiedzimis. turbo dzinejos netiek reguleets spiediens. tiek reguleeta degvielas padeve, pie tam ljoti tupi, ir spiediens, vai nav. iv iena doza, un otra doza. pa vidu nekaa, tapeec gadaas visaadi iskusushi virzulji
Jā, ir dzirdēts par šo ideju, tikai gan ne SAAB izpildījumā. Bet nekādi ne taisnība par to, ko tika mēģināts mainīt - pirmkārt jau nevis galvas kustēšanās pret bloku (kā tu to iedomājies?) bet kloķvārpstas, attiecībā pret bloku un galvu, tādejādi mainot kompresijas PAKĀPI, kas, protams, pastarpināti maina arī kompresiju.
Bet par to, ka turbo dzinējiem netiek regulēts spiediens... Laikam neesi tādu nekad dzīvē redzējis. Pameklē gan, mūsdienās ir diezgan izplatīti.
Degvielas tirgotāji melo ???
Kad jēlnaftas cena nosvārstas uz augšu kaut par 5%, degvielas tirgotāi asi reaģe, paceļot arī degvielas cenas, stāstot masu mēdjos, ka redz:
" jēlnaftas cena afigenna uzlekusi, rezerves, akcīzes, blaa blaa blaaa.. līdz ar to arī cena degvielai pieaug tik krasi...."
Kad jēlnaftas cena nokrīt... pat par 50%.... degvielas tirgotāji ar skābiem ģīmjiem skaidro:
" nuuuuu, ziiiiniet.... eeee..... aaaaaa.....nu jums to tāpat divos vārdos nevar izskaidort - kā veidojas degvielas cena... degvielas cena tieša veidā nu nekā nav saitīta ar jēnaftas cenu pasaules tirgos... nuuuuuu jaaaa.... tagad ir jēlnaftas cena mazāka par 50% salīdzinot ar pīķa mēnešiem, bet nu uz degvielas cenām tas gandrīz nekādu iespaidu neatstās, jo ražošanas izmaksas, akcīzes, rezerves, blaa blaa blaa......"