Cienīti iauto lietotāji paskatoties uz to kas notiek šajā portālā pēdējā laikā nolēmu aizskart tēmu kapēc mēs mainam vai tieši otrādi gadu desmitiem lietojam vienu auto. Rejamies, diskutējam, bet kopsaucēja kā nav tā nav. Nu tad lūdzu īsumā- (45000 zīmes )motivācija mainīt vai tieši otrādi nekādā gadijumā nemainīt auto...
Gauss rakstīja: Es kādreiz arī fanoju par vēstures atraugām - veciem močiem, tačkām, mājām u.t.t. Bet jādomā ir par nākotni, un tur vēsturei nav vietas...
paņem adatu un diegu un ej lāpīt ozona caurumu....
tā superduperekonomiskā kija saražošanai tiek iztērēts vairāk resursu kā 10 gadu laikā (kas ir tās kijas dzīves cikla garums) nodedzinās 10gadīga lielāka miza ar dzīves cikla ilgumu 20 gadi
Kāpēc tad nomainīji sievu, ar iepriekšējo taču izmaksas bija mazākas...
Gauss rakstīja: Es kādreiz arī fanoju par vēstures atraugām - veciem močiem, tačkām, mājām u.t.t. Bet jādomā ir par nākotni, un tur vēsturei nav vietas...
paņem adatu un diegu un ej lāpīt ozona caurumu....
tā superduperekonomiskā kija saražošanai tiek iztērēts vairāk resursu kā 10 gadu laikā (kas ir tās kijas dzīves cikla garums) nodedzinās 10gadīga lielāka miza ar dzīves cikla ilgumu 20 gadi
Un par tām ražošanas izmaksām tu atkal ierāvi ānī. Mūsdienu stanoki un tehnoloģijas patērē desmitām reižu mazāk resursu, nekā 20 gadu vecas audi štances.
lielajās rūpnīcās pasaulē ļoti daudz kur joprojām tiek izmantoti pat 30-50 gadus veci stanoki un tehnoloģijas. Tur ražošanā skaita naudu daudz labāk nekā mārketinga nodaļās un pēc 3-5 gadiem iekārtas neviens, kurš draudzējas ar galvu, nemaina.
Gauss rakstīja: Es kādreiz arī fanoju par vēstures atraugām - veciem močiem, tačkām, mājām u.t.t. Bet jādomā ir par nākotni, un tur vēsturei nav vietas...
paņem adatu un diegu un ej lāpīt ozona caurumu....
tā superduperekonomiskā kija saražošanai tiek iztērēts vairāk resursu kā 10 gadu laikā (kas ir tās kijas dzīves cikla garums) nodedzinās 10gadīga lielāka miza ar dzīves cikla ilgumu 20 gadi
Un par tām ražošanas izmaksām tu atkal ierāvi ānī. Mūsdienu stanoki un tehnoloģijas patērē desmitām reižu mazāk resursu, nekā 20 gadu vecas audi štances.
Nedomaaju, ka man Merivas lietoshanas izmaksas buutu paaraak augstas. Shogad pagaidaam nobraukti 22062 km, izmaksas 2066 lati, tai skaitaa par diizeljdegvielu 1008 lati, par paareejaam lietaam 1058 lati. Veertiibas kritums 336 lati. Izmaksas uz vienu kilometru - degviela 4,6 sanji, paareejais 4,8 sanji, veertiibas kritums 1,5 sanji, visas izmaksas kopaa 10,9 sanji uz kilometru.
Gauss rakstīja: Un par tām ražošanas izmaksām tu atkal ierāvi ānī. Mūsdienu stanoki un tehnoloģijas patērē desmitām reižu mazāk resursu, nekā 20 gadu vecas audi štances.
Nu gan patiešām ar pirkstu tirsā trāpīji!!! Pilnīgi nekas štancēs un tamlīdzīgos metālapstrādes stanokos nav mainījies pēdējo 100 gadu laikā. Ja nu vienīgi cilvēks nomainīts ar ciparvadību, kas papildus patērē elektrību!! Auto saliek ar robotiem, kas arī patērē elektrību, pie kam dikti vairāk kā bija nepieciešams cilvēku baram apgaismojumam!
VWfans - šogad tēvs nobraucis drusku virs 40tk šogad, 98.g. volvo ar gāzi, ja neskaita degvielas izmaksas, ieguldīti ~500 LVL (tai skaitā jaunas riepas un TA), tērē vidēji ap 10, auto cena ap 1tk, kondiķis strādā. Manuprāt merivas lietošana sanāk dārgāka un nez vai baudāmāka.
i_edgars - "stanoki" 'tiešām izpildmehānismu līmenī ir maz mainījušies, tikai sen jau ir zināms, ka cilvēku darbaspēks izmaksā daudz vairāk. Uzņēmumā konstruktori kādu pusgadu negribīgi sāka zīmēt digitālā vidē, tagad paši saprot, ka darbs ir vismaz 3x ātrāks un uzzīmētās detaļas bezmaz pa tiešo ciparu darbagaldos izmantojamas.
Recluse, ja teeva auto ir Volvo-S70 vai V70, tad braukshana tieshaam vareetu buut baudaama, jo shajos auto ir ljoti eerta seedeeshana gara auguma cilveekiem.
VWfans rakstīja: Recluse, ja teeva auto ir Volvo-S70 vai V70, tad braukshana tieshaam vareetu buut baudaama, jo shajos auto ir ljoti eerta seedeeshana gara auguma cilveekiem.
Tēvam V40, viņš nav gara auguma, un vadītājam vietas daudzums īpaši neatšķiras no mana xc, starpība aizmugurē gan ir ļoti jūtama, tomēr mazs auto, suns, mantas un 5 cilvēki nesatilpst sevišķi brīvi, atšķirībā no 70.
i_edgars - "stanoki" 'tiešām izpildmehānismu līmenī ir maz mainījušies, tikai sen jau ir zināms, ka cilvēku darbaspēks izmaksā daudz vairāk. Uzņēmumā konstruktori kādu pusgadu negribīgi sāka zīmēt digitālā vidē, tagad paši saprot, ka darbs ir vismaz 3x ātrāks un uzzīmētās detaļas bezmaz pa tiešo ciparu darbagaldos izmantojamas.
Nu un kāds sakars darbaspēka izmaksai ar dabas pietiršanu? Zaibis, roboti ne tikai pietirš dabu, bet arī bezdarbniekus uztaisa.
i_edgars septiņus mēnešus atpakaļ rakstīja: Normāla valsts ir tāda kur maza uzņēmuma īpašnieks var atļauties ne tikai nopirkts kaut cik necik sakarīgu jaunu auto, bet arī savas atvases izskolot kādā kaut cik necik prestīžā koledža (augstskolā, ja skatās Latviju), kaut reizi mēnesī ar ģimeni aizbraukt kādā ne visai tālā ekskursijā ar savu auto... tā teikt atslābināties nedēļas nogalē.
Tie ir mana kaimiņa vārdi!! Neko no tā Latvijā nevarēja atļauties, kā neliela uzņēmuma direktors. Bet strādājot Anglijā ar sievu par MINIMĀLO algu var!! Vai tas nav sāpīgi?
Un vēl - tur cilvēki vienkāršī nevar atļauties vecu auto, jo servisi ir mežonīgi dārgi, bet paši ne katrs māk putekļus noslaucīt.
Nevajag jau tik lielu tuftu dzīt. Neba tu latvijā dzīvotu zem viena jumta ar svešiem cilvēkiem. Bet labi, pieņemsim ka tā nenotiks Kā arī, par cik cilvēkam, kurš atbilst tavam aprakstam ir vismaz 40 gadi, tad puslīdz ciešamu [aprīkojums, motors, nevis gads] mašīnu vēl varētu par sakarīgu cenu aptirsināt. Tātad, viena minimālā aiziet mājoklim un mašīnas aptirsināšanai. Par otru jāpaēd, jāielej tačkā degviela, un jāskolo bērni tajās prestižajās skolās. Tikai nez kāpēc paši briti iespringst uz uzkrājumu veidošanu savu bērnu izglītībai. Ak un jā, uz to laiku, kad tu rakstīji to tekstu, šie pieņēma jaunu likumu vai kaut ko tādu [nav bijusi vēlme iedziļināties] ka mācību maksu nosaka pašas augstskolas. Pamatā, cik atceros, kādas 4-6 štukas gadā. Kā to ciparu ar minimālo lai paceļ?
Nezinu kā "paceļ", bet šie jau visa ģimene dzīvo Anglijā un netaisās atpakaļ braukt! Viens dēls iet koledžā, divi skolā. Pa 2,5 gadi jau 2. auto iepirkts, ar ko uz darbu braukāt katru dienu (50 km uz vienu galu).
A-6 2,5 D ja kas kaut kur tur ap 2006 g. bija.
Nelīdzini Latvijas minimālo ar UK minimālo!! Tur ar vienu minimālo var pilnīgi uzturēt ģimeni (4 cilvēki), ja grib kaut ko vairāk... teiksim savu auto, ekskursijas uz kanārijsalām, tad otram ar jāpastrādā kaut vai par minimālo algu.
Toties šeit par minimālo algu nav iespējams apmaksāt komunālos pakalpojumus par 2-istabu dzīvoklī ziemas mēnešos! Uz tādu ekstru kā požrat', posrat' pat neceri kamēr pavasaris nav iestājies un zālīte nesāk dīgt!
i_edgars: visdrizak tev nav pilnigi nekadas sapratnes par to kas un kaa notiek uk. Ar vienu minimaalo tur nesanaak noiret pat dzivokli, kur nu vel runat par 4 cilveku uztureshanu. Protams var iegut pabalstus utt, bet ar pliku vienu minimaalo buus stipri pa iisu.
VWfans rakstīja: Recluse, ja teeva auto ir Volvo-S70 vai V70, tad braukshana tieshaam vareetu buut baudaama, jo shajos auto ir ljoti eerta seedeeshana gara auguma cilveekiem.
Tēvam V40, viņš nav gara auguma, un vadītājam vietas daudzums īpaši neatšķiras no mana xc, starpība aizmugurē gan ir ļoti jūtama, tomēr mazs auto, suns, mantas un 5 cilvēki nesatilpst sevišķi brīvi, atšķirībā no 70.
x_rays, ja dzīvokli grib lielpilsētas centrā, tad protams vienas min būs par maz!!
Nu ko - laikam sieva iet peļņā, ja jau var atļautie uz darbu braukāt 50 km, un 3 dēlus izskolot!! Un laikam jau pasaciņas stāsta. Tā pat kā mans sievasbrālis arī laikam pasaciņas stāsta, ka Spānijā strādājot var uzturēt sievu un 2 bērnus Rīgā un abus sievas vecākus Spānijā!!
īedgar, a tu tur pats esi bijis ka tā zini stāstīt? Es tajā zemē pavadīju 17 mēnešus un redzēju kā tur cilvēki dzīvo. Mans uzskats - zaibis zeme - priekš tiem, kam pāri 40 vai jauniešiem, kuriem patīk nedēļas nogalē kārtīgi piedzerties. Kā arī tiem, kuri dzīvi mēra naudas izteiksmē, jo to tur ja labi iekārtojas var normāli pelnīt. Mani gan tā britu aprobežotā dauņa dzīve diez ko pie sirds neiet, tāpēc esmu atpakaļ.
Nu ko tu safanojies par turienes minimālo algu? Latvijas minimālā alga bija cik - 180 mēnesī? Bet tur 5.93 mārciņas stundā. Maksimāli var pacelt 250 mārciņas nedēļā, priekš kam laikam bija 40 stundas jānostrādā. Ar tām 250 mārciņām bez citiem ienākumiem, piemēram, pabalstiem, nu labi, mājas īri varēs nomaksāt un pabarot arī, bet tas arī viss, pačukstēšu tev priekšā ka māju īre sākas parasti no kādām 120 mārciņām nedēļā.
msh - nedirs šķidru par lietām ko nesaproti. Piemēram, kāds sakars cnc virpai ar robotiem vai lielāku dabas piesārņošanu salīdzinot ar parasto virpu? Bezdarbniekus taisa, tas gan, jo viens operātors var apkalpot vairākus darbagaldus.
druknais1 - gāze netika likta, tika nopirkts v40 jau ar gāzi, pirmstam nebija nekādas pieredzes ar gāzi, vieni teica - zašebis, otri - dzinēju beidz. Pašlaik noripināti ~ 150 tk, nekādi tieši gāzes radīti bojājumi nav novēroti, tikai sveces jāmaina biežāk kā iepriekš lietotajās šujmašīnās - mazda, u.c.
P.S. Dacītei Līkajai tiek izmantoti mazāk dabas resursi un konstrukcija bezmaz kā mk2 golpam, atšķirībā no jebkura ~ 10 - 15 gadus veca normāli nopakota auto. Ir palietota Dacīte, neskatoties uz cenu, labāk 10 gadīgs volvo, bmw, mb, vw vai pat kāds japānis, tīro no komforta viedokļa.
A Tu parēķini cik daudz elektrības un citas enerģijas vajag lai uzražotu tādu konservu bundžu! Pie kam lai saražotu 2 reizes smagāku limuzīnu nevajag 2 reizes vairāk enerģijas, bet dikti mazāk.
Te neiet runa ka rūda jāatved, jādabū čuguns, pēc tam tērauds, tad velmējums, tad jāizštancē, bet ir vēl vesels lērums tēriņu, pie kam jo vairāk automatizācijas jo vairāk tiek tērēta enerģija!
msh, nu es jau gan atpakaļ nebrauktu uz šito mēslu čupu - Latviju!!
Pats uzraks'tīji, ka māja 120 nedēļā, minimālā alga 250 nedēļā. Ar 130 nedēļa (nu labi -10 elektrība, -10 apkure, -10 telefons ar i-netu, -10 viss pārējais, ieskaitot auto stāvvietu pie mājas) pietiek lai uzturētu ģimeni ar atliektiem galiem! Protams ja neēd melnos ikrus, un neuzdzeer ar 10 000 $ vērtu vīnu!
Pirmais rakstīja: bļē, bazars ir par to, ka mārketings spiež PIRKT jaunas mašīnas....
līdz ar to arī tērēt resursus un ražot... a nakui??? kāpēc nevar braukt ar veco, kas jau IR saražota
Man nekas nebūtu pretī, ja vēl arvien ražotu izturīgus 80.gadu Audi-100 ,,cigārus\". Vienīgi būtu nepieciešams, lai mašīnā ir kondicionieris. Atceros, ka 2001.gadā īrēju 1983.gada Audi-100 ar automātisko ātrumkārbu, un auto bija lieliski saglabājies, tikai kondicioniera nebija.
Šitas arī nav slikts, sevišķi ziemas sezonā, kad nevajag kondicionieri. Klasesbiedrenes fāterītis ilgus gadus ar to brauca un uzpasēja. Tagad atradu sludinājumos, ka auto tiek pārdots.
VWfans rakstīja: Šitas arī nav slikts, sevišķi ziemas sezonā, kad nevajag kondicionieri. Klasesbiedrenes fāterītis ilgus gadus ar to brauca un uzpasēja. Tagad atradu sludinājumos, ka auto tiek pārdots.
www.ss.lv/...
no braukšanas komforta viedokļa - tas ir vājprāts ne auto - pat uz citu 80-to gadu auto fona, tas passāts ir vnk šausmīgi arhaisks.
Jauns vai vecs auto?
Cienīti iauto lietotāji paskatoties uz to kas notiek šajā portālā pēdējā laikā nolēmu aizskart tēmu kapēc mēs mainam vai tieši otrādi gadu desmitiem lietojam vienu auto. Rejamies, diskutējam, bet kopsaucēja kā nav tā nav. Nu tad lūdzu īsumā- (45000 zīmes )motivācija mainīt vai tieši otrādi nekādā gadijumā nemainīt auto...