Lēna braukšana kreisajā joslā ir bīstamāka par ātruma pārsniegšanu

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Mēs jau sen iAuto vēlamies aktualizēt diskusiju par atļauta braukšanas ātruma palielināšanu uz Latvijas ceļiem.

Nav normāli, ja ceļazīmē viens skaitlis, bet satiksmes plūsmas vidējais ātrums to pārsniedz par 20 km/h. Visu laiku brauc stresā, tā vietā, lai attiecīgo zīmi palielinātu uz 100; 110 vai 120!

Ātrumu ir viegli vainot, bet vai tas ir gudri? Lūk, viena interesanta tēma

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
6 0 Atbildēt

Ir vēl kādas jaunas idejas, plānojam oktobrī palaist kampaņu!

"Ja Tevi apsteidz pa labo pusi, Tu esi LOHS!"

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
7 0 Atbildēt

Vai kāds zin vārda "Lohs" skaidrojumu?

Es domāju, ka tas varētu būt atvasinājums no krievu vārda -лось ( alnis ). Starpcitu aļņi šajā gadalaikā ir ļoti bīstami. Viņiem ir riesta laiks, kā arī viņi var saēsties puvušus abolus un bumbierus un kļūt īpaši bīstami.

Petro Reģ.: 19.10.2016
5 0 Atbildēt

Par "lohu" nezinu, bet "losim" izcelsme patiesībā nekādā veidā nav saistīta ar aļņiem.

Tas radās 80-to beigās kad autoostā bija izvietoti dažādi, priekš tiem laikie kruti, spēļu automāti ar "krutām" spēlītēm - nu tipa "Mortal Combat" un tamlīdzīgi. Tīņi no tuvējā Maskačkas rajona augām dienām dirnēja spēlēdami. Un kad nu kādam spēle beidzās ar uzrakstu ekrānā "You lose", tad visi apkārt esošie atbilstoši savam intelekta un angļu val. zināšanu līmenim rādīja ar pirkstu un un rēca "Tu esi losis!"

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
7 2 Atbildēt

Mans viedoklis - tauta to nesapratīs un turpinās braukt nepareizi. Jo:

- par to nav dzirdēts oficiāls CP vadības viedoklis

- par to CP reāli nesoda

- mums nav īstu ātrgaitas ceļu un līdz ar to nav arī divu vai vairāk joslu ceļu kreisās joslas ievērošanas kultūras (tas manāms nereti arī kaimiņos no LV braucēju puses) arī uz "parastas" divu joslu šosejas

iAuto Reģ.: 17.07.2001
11 0 Atbildēt

Te pirmais video par šo tēmu!

Konuss Reģ.: 10.02.2015
10 0 Atbildēt

Nedēļas nogalē pavēroju situāciju uz Jūrmalenes. Ja neskaita uzbraukšanu un nobraukšanu no šosejas tad tieši tā arī ir - 2. un 3. joslas aizņemtas, 1. brīva un ātrāka, nekā abas pārējās.

Nu ok - pirmajā joslā jārēķinās ar pamatīgām risēm, otrajā arī, bet nedaudz mazākām. Trešā josla vislīdzenākā, BET lietus laikā līkumos ir pilna ar ūdeni. Līdz ar to viskomfortablāk pēc idejas ir braukt pa vidējo. Arīdzan tāda aspekta dēļ, ka nav jādomā par pārkārtošanos, kad kāds uzbrauc uz uz šosejas vai pārāk laicīgi sāk bremzēt, lai no tās nobrauktu, un ikviens var apsteigt pa kreiso joslu.

Droši vien darbdienās 1. josla arī būs pilnāka, nekā brīvdienās, bet tāpat tā būs brīvāka nekā 2. un 3. joslas. Ja nu tiešām kāds 1. joslā brauc lēnāk, tad reizēm apsteigšanas manevrs jātaisa caur 3. joslu, jo otrajā nebrauc diži ātrāk par pirmajā joslā braucošajiem. Taču, ja nav steiga, tad pirmā josla ir ļoti labs variants. Atceroties Vācijas pieredzi, tad kreisā josla ir vai nu pagaidu iebraukšanai, kādu apsteidzot, vai tiešām lidošanai. Ok, jā - nav mums tādu ātrumu, bet pats princips galīgi neskādēs.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

Cik daudz vietās, sākot ar Rīgas robežu līdz Jūrmalas robežai ir kur uz-/nobraukt no Šosejas?

Tieši aiz robežas - Rožu iela ar bremzēšanas/ieskrējiena joslām un apvedceļa-Liepājas šosejas viadukts ar 2 uz- un 2 nobrauktuvēm un tankštelle tur pa burzmu. Tas viss 5,6 km garā posmā, pie kam pēdējie 3 km ir vispār bez nekādiem ceļu pieslēgumiem...

Konuss Reģ.: 10.02.2015
3 0 Atbildēt

Domāju jau sākot ar posmu, kur Rīgas teritorijā ātruma ierobežojums 90 km/h sākas. Tur arī visādi brīnumi darās, kaut arī pēc CSN braukšana kreisajā joslā šajā zonā ir elastīgāka.

Taču tāpat tas ir atrunāts:

99. Apdzīvotās vietās, ja bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai vienā virzienā ir trīs vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai šādos gadījumos:

99.1. ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas;

99.2. lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā;

99.3. lai apturētu transportlīdzekli uz vienvirziena ceļa.

Un uzbrauktuves/nobrauktuves tur ir viena pēc otras. Ok, piekrītu - tālāk, ārpus apdzīvotas vietas to ir mazāk.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
3 0 Atbildēt

No SKY 8,2 km, par dažām iebrauktuvēm blakusteritorijā un dažām ielām vairāk.

Kur nogriezties pa kreisi NAV VISPĀR visā 8,2 km garumā.

No Sky līdz Rīgas robežai "neizturami" 3 km. Nomirt var aiz ilguma, kas pa to jābrauc...

Konuss Reģ.: 10.02.2015
2 0 Atbildēt

Vēlos piebilst, ka manis aprakstītais ir tikai novērojums un pieņēmumi, kāpēc cilvēki nebrauc pa labo joslu, bet izvēlās 2. un 3. joslu. Nepretendēju uz to, ka šādi ir jābūt.

Ņemot vērā to ka, nogriezties pa kreisi vispār nav kur, tad atrašanās kreisajā joslā ir pieļaujama vienīgi, ja pārējās abas ir aizņemtas - gan apdzīvotā vietā, gan ārpus. Un, ja trešajā joslā braucošo apsteidz pa labo pusi, tad viņš ir āmurs.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
2 1 Atbildēt

atļautā ātruma palielināšanai jēga būs tuvu 0))) jo plūsma brauc ar tiem 110-120 ne jau tapēc ka patīk tieši 110-120, bet tapēc ka tas ir mazo sodu ietvaros. ja būs atļautais 110, tad vairums brauks 130-140

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Neticu!

Tas vairumam vairs nav komforta ātrums.

Par Lietuvā pa bāni liela daļa brauc lēnāk (degvielas taupīšanas u.c. nolūkā).

VWfans Reģ.: 21.02.2004
12 0 Atbildēt

Protams, ka tā ir. Ja lietuvietis vēlas aizbraukt no Panevežys uz Vilnius un atpakaļ ar savu 1999.gada Audi-A3, tad, darot to ar 105 km/h, viņš notērēs 17,5 litrus benzīna, kas maksā 19 eiro. Ja viņš darītu to ar 135 km/h, tad notērētu 22 litrus benzīna, kas maksā 24 eiro. Starpība 5 eiro. Ja lietuvietim alga ir, piemēram, 830 eiro uz rokas, tad šī starpība ir būtiska!

Scotinsh77 Reģ.: 14.05.2016
8 0 Atbildēt

VWfans-Tu esi baigi prikoliigs!!!

VWfans Reģ.: 21.02.2004
9 0 Atbildēt

Scotinsh

Bet reāla situācija taču. Piemēram, Panevežys dzīvojoša ģimene - vīrs strādā par buldozeristu ceļu būves uzņēmumā, sieva skolotāja. Meita sākusi studēt Viļņā. Gribas meitu apciemot, un brauc pie viņas ar 105 km/h, nevis 135 km/h, jo lēnāk ir lētāk.

Scotinsh77 Reģ.: 14.05.2016
3 0 Atbildēt

VWfans

Es ne par konkreeto situaaciju, es visumaa apbriinoju Tavu mieru un nesatricinaamiibu. Lai arii kaa un cik , meegjina Tev uzbraukt, pavilkt uz zoba, Tu vienmeer atbildi korekti un argumenteeti.

Respect

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Es arī braucu tajos ātrumos, bet negribu pārkāpt zīmes. Tad labāk nomainām tās, lai var ticēt, kad tiešam uz 50 jābrauc

ak Reģ.: 13.01.2003
6 0 Atbildēt

Jā, tā tas varētu būt, ka 140 pat ja drīkstētu, viena liela daļa nemaz neizmantotu. Braucu pa jūrmaleni katru dienu, un pārsvarā pa 1 joslu kad nesteidzos, ir interesanti pavērot "milžu cīņas" 3 joslā no malas.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
24 0 Atbildēt

Tas gan vairāk piedien tēmai par atļauto ātrumu:

Interesanta morāle sanāk - ja atļautu tos teorētiskos 120-140, tad arguments esot ka visi tik ātri nebrauks, sak, komforta ātrums utt, problēmu nekādu neesot. Bet ja tagad kāds pie atļautajiem 100 (labi, ziemas periodā 90) atkal brauc ar analoģisku komforta ātrumu (lasi - ne ar maksimālo atļauto) - tā sākas bļaušana no sērijas - "drāzīsim lēnos".

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

Šovakar ieliku tiešraidi no Ceļu policijas darba uz Krasta ielas, ķer uz ātrumu, jo 50 km/h, kāpēc tur ir 50???

facebook.com/iAutolv

VWfans Reģ.: 21.02.2004
1 0 Atbildēt

Interesanti, kāpēc Latvijā neizmanto ierobežojumu ,,60,, ? Daudz kur ,,50,, ir par lēnu, bet ,,70,, par ātru !!!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
5 2 Atbildēt

Un vēl kāds jautājums - tieši par topika nosaukumu

Ok - strīda nav - pa 2. vai 3. joslu kāds brauc zem max atļautā, kamēr pa citām joslām brauc ātrāk - ok - tas ir debili.

Bet

Pie mums lielākoties VISĀS joslās tiek pārkāpts ātrums.

Tagad jautrākais jautājums - ja reiz visās joslās jau tā tiek pārkāpts max atļautais ātrums tad - 2. vai 3. joslā ir jārīkojās kā?:

a) tajās joslās ar mazāku ātruma pārkāpumu braucošajiem ir vai nu jāsāk ātrums pārkāpt vēl vairāk, lai pieskaņotios kādam vēl bezkaunīgāk pārkāpt gribošam indivī(inva-)līdam

b) vai nemitīgi jāblenž spoguļos, lai laicīgi pamanītu tādu galīgi apmārrutkojušos nesaturoni un bezmaz jādara viss neiespējamais un jāpārkāpj CSN vai jātraucē vēl citiem, lai palaistu to idiņu, lai vai cik ātri tas tur nevēlētos lidot, citādi "traucē" pārkāpt poņimāješ...

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
2 0 Atbildēt

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Neaizstāvot ātruma pārkāpējus, būtībā pamatprincips saglabājas tāds, kāda doma ietverta šī topika nosaukumā - turies iespējami tuvāk labajai ceļa malai!

Faktiski, pat, ja pa Jūrmaleni lido ar 180 km/h, un ceļš daudz maz tukšs (1. un 2. josla), tad neesi lohs - pārkārtojies uz labo pusi. Nav tāda ātruma, ar kuru vajadzētu bezierunu kārtībā "airēt" pa kreiso joslu!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
3 0 Atbildēt

Didzi - nesaprati mani.

Jūrmalene Latvijas vietējā anormālija:

pirmā josla tukša un zinātāji "godīgi" čubina uz 120

otrajā joslā brauc tie, kam bail no ceļa malām uz 110

trešajā joslā brauc vanabī zīmuļi uz 130-140...

Pēkšņi trešajā joslā parādās:

a) vanabī Kolinmakrejs - un sāk ar 150-160 tamborēt pa joslām lamājoties uz visiem "maitām", kuri traucē "gāzt" un bremzē satiksmi

b)vanabī šumahers ar pasaules nabas sindromu gribošs braukt ar 160 un sāk mirkšķināt visiem ar tālajām - ka viņš nu šas visiem jālaiž... Jo tam mašiņš biezāks vai vairāk par visiem vajag...

Kā rīkoties? Kur visiem pazust?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Tur pat nav nekā apspriežama, ātrākajam vairākjoslu šosejās vienmēr būs priekšroka pret lēnāko (kurš attiecīgi virzās uz labo pusi, palaizdams ātrāko).

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

jautājums - cik drīkst pārkāpt???

Varbūt vajag uzlikt izbraucot uz "Jūrmalenes" fotoaparatūru un nobraucot no tās atkal fotoaparatūru - kā Itālijā. Ja starp reģistrējušo fotoaparatūras pāri nobraukts īsā laikā - atbilstošs rēķins.

Piezīme, tim, kuri nezina - Latvijā NEKUR NAV PILNĪGI NEVIENAS UN NEKĀDAS AUTOMAĢISTRĀLES, NEDZ ĀTRGAITAS CEĻA!

Vasarā vietām max atļautais ir 100 km/h, visur citur ārpus pilsētas uz asfalta 90, uz grants 80...

par kādām ātrāko priekšrocībām te varam murgot? kādi 150-160??? Varbūt viņiem ir visātrākās priekšrocības samaksāt vislielāko sodu? palikt kādu brīdi par ātrākajiem sabtrans pakalpojumu lietotājiem - noņemot autovadīāja apliecību?

cik tajā nepilnus 6 km garajā posmā var reāli ieekonomēt??? Ja runājam par posmu - Rīgas robeža-Jūrmalas robeža? Priekš kam tur kādam un kāpēc būtu jārada īpaši apstākļi šitā izpildīties?

Ātruma aizrauj - pieakās treniņdienās Biķerniekos un gāž kamēr nelabi zaļš gar acīm metās!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Negribas te baigi strīdēties.

Jau diskutēts, ka ātrāk braukt VAR, bet NAV ATĻAUTS saskaņā ar CSN. Esmu gatavs riskēt ar savu €€€, reizēm braucu ātrāk.

Nav naudas vai tās žēl - braucu prātīgi.

Vai likumīgi izskrienos citur.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
3 0 Atbildēt

Cenzēts...

Esi pamanījis to "nelielo" atšķirību kaut vai satarp jūrmaleni un jebkuru leišu bāni ar Zaļo vai Zilo zīmi?

Nemaz nerunājot par to bāņu garumu, par to kā organizēti ceļu pieslēgumi un atzarojumi...

Gribi skriet - Biķernieki vai Vācija.

Kāpēc šeit jāriskē ar to, ka ne te drīkst, ne te ceļa infrastruktūra ļauj, ne te cilvēki pieraduši pie šitādim ātrumiem un šitādiem vanabī skriešanas pigoriem - ķip man baigi patīk ātri pabrraukt - pārējie lai tik (maitas) nemaisās pa kājām...

Ko tieši satiksmes drošībai un kādu tieši sabiedrības ieguvumu nesīs tās septiņdesmit sešas ieekonomētās sekundes uz Jūrmalenes salīdzinot 100 km/h atļauto ātrumu ar 160 - vanabī paskriet ātrumu?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Nekāda labuma, protams.

Taču arī kreiso joslu tirliņi neaizņems spītīgi un bez iemesla.

P.s. Es tikšu garām arī pa labo joslu.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

aha - lielā ātrumā "tamborēt" uz Jūrmalenes pa plūsmu, kur katra josla pārkāpj ar citu ātruma starpību, kur vieni baidās un "galvā iecirtuši" - vidējā josla un 110 ir jānotur, lai tur vai kas, tad vēl viens uz 150 - sāks cauri šim bardakam spraukties...

nu, nu...

Un tu neesi tāds viens, kas tā domā, ka nekā slikta tur nav un ka rupji pārkāpt cen var, ja to "izdari pats kā rūdīts profesionālis"...

man vairs komentārus nevajag, un īstenībā jautājums bija DidzimKalnietim...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Tev nevajadzētu būt par soģi.

Raitā satiksmē neviens otru nečakarē.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

Es neesmu soģis - es saku savu viedokli - skrējēji-tamborētāji un "par savām prasmēm pārliecinātie" skrējēji satiksmes drošību neuzlabo nudien!

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
8 0 Atbildēt

Zviedrijā, kur ir trīs braukšanas joslas vienā virzienā ir tā, ka pirmajā un otrā joslā ir ļoti intensīva satiksme un trešā vienmēr ir brīva. Atļautais ātrums uz šāda ceļa ir 110 km/h. Pa trešo joslu visi brauc aptuveni uz 130 km/h, taču pa pirmajām divām braucošie ievēro precīzi atļauto braukšanas ātrumu. Ir arī gadījumi, ka trešajā joslā iemaldās kāds opis, tad gan ir nepatikšanas, jo viņš nebrauc malā pat, ja otrā ir brīva un uzreiz izveidojas ļoti, ļoti garš sastrēgums. Taču tas notiek diezgan reti. Pārsvarā satiksme ir ļoti raita. Zviedriem ir ļoti daudz netrafarēto policijas automašīnu, taču tās stādina tikai pašus nekaunīgākos ātruma pārkāpējus.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
5 0 Atbildēt

No Zviedrijas man atmiņas tādas, ka 2000.gadā biju Stokholmā komandējumā. No viesnīcas uz lidostu taksometrs bija Mercedes E klase universāls. Brauca viņš pa maģistrāli ar 120-130 km/h, apsteidzot pārējos braucējus.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
8 1 Atbildēt

Palaidniek! Man ienāca prātā mēģināt to domu noformulēt sekojoši: ir noteikumi un ir pamatprincipi. Pamatprincipi arī ir noteikumi, taču, ja tā var izteikties - prioritāri!

Kāds man pārmetīs, ka atkal šļūcu un pieļauju dažādus ieņēmumus, lokos kā zutis, tomēr - pamatprincipos ietilpst tā pati turēšanās labajā malā, braukšana plūsmas ātrumā, kaut tas būtu divas reizes lielāks, vai mazāks par atļauto utt.

Diemžēl jāpiekrīt tiem, kas saka - ja kāds skrien, tev nav tiesību viņu bremzēt, tev ir jāturas ceļa labajā pusē, tu nedrīksti principiāli bremzēt plūsmu, jo tu, raugi, jau brauc ar atļauto ātrumu....

Tevis pieminētā manevrēšana pa joslām uz Jūrmalenes, būs bīstama divtik, jo pārējie autovadītāji neturas ceļa labajā pusē, kas izraisa daudz lielākas briesmas, kā vienkārši braukšana ar 160 pa kreiso joslu, ja pārējās divas sakārtojušās ar mazākiem ātrumiem.

Plūsmas principiālā bremzēšana rezultātā novedīs pie veselas rindas apdzīšanu, kas būs gala beigās daudz bīstamāk, kā visiem bariņā airēt ar 120!!!

Tev jāsamierinās, ka nav mums nevienam dotas tiesības "mācīt" uz ceļa pārējos. Kaut kad jau teicu - atbildam katrs pats par sevi un nemācam citus! Tas izraisīs tilai lieku agresiju un ekstrēmas situācijas. Pat, ja pārējie pārkāpj, un Tev tas šķiet nepareizi, nepieņemami - brauc un nestreso!

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
7 0 Atbildēt

Man ir ļoti tīkams šāds domu gājiens.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 1 Atbildēt

Skaidrs - ja ir gana cilvēku, kam galvā čuras, es esmu par PILNĪGI VISA VEIDA ātrumpārkāpumu fiksatoriem un patiešām LIELIEM sodiem, piesaistītiem pie braucekļa vērtības, ja jau savādāk nevar un pēc definīcijas 160 uz Jūrmalenes netiek uzskatīts par kliedzoši noziedzīgu nihilismu!

Lūk nevis japanāk lai nebūtu 160 braucēju, lai nevienam nenāktu pratā ar šādu ātrumu izpildīties un citiem traucēt ar šadu ātrumu, bet esot jāpalīdz viņam šo varoņdarbu paveikt!

Da kaut teleportēties vajagot, kai ar saviem pieticīgajiem 130 iespruktu blīvā joslā pa labi ar 110 braucējiem, lai lūk kads galvā sistais ērtak varetu izpildīties.

Alleluja! Tad nebrīnieties, ka uz ceļa ir kā ir un drošības uz ceļa un mirstība uz ceļa ir kāda ir...

Merkele arī tēlo nez kadu pasaules lāpītaju "humānuma" vārdā...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Didzi, lai labāk domājas - nu sakārtosies Jūrmalene ar sekojošiem pārkāpumiem - pirmā josla 110, otrā 120, trešā 140

Kur likt to vienu galvā sisto ar 160 un viņa velmi skriet?

Un viens galvā sistais ar 160 skaitas ta plūsma, kurai nedrīkst traucēt?

Da pec definīcijas tur VISI, ABSOLŪTI VISI Teju permanenti pārkāpj noteikumus. Kad uznāk migla - vispār brīnums, ka to vietu neuztaisa par masu kapiem...

Un kapec viena idivīda velme pārkāpt vēl vairāk un vel bezkaunīgak būtu tik ļoti respektējama, ieverojama un ar to visiem būtu jāauklējas? Lai pierada sevi trasē, slegtā KOPLIETOŠANAS satiksmei vidē...

imzz Reģ.: 27.02.2015
4 0 Atbildēt

Es gribētu, lai kāds pievienotu video ar kaitinošo "Jūrmalenes 3.joslas lēnbraucēju", citādi rodas iespaids, ka tas ir kaut kāds folkloras tēls autobraucēju pašuzbudināšanās vajadzībām

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

Bija te aansis nesen ielicis. Patin filmu atpakaļ, kaut kur jābūt... vai arī uzņem pats un padalies ar kolektīvu...

imzz Reģ.: 27.02.2015
6 0 Atbildēt

Vēl viela pārdomām 3. joslas lidotājiem. Braucu no Jūrmalas, pa 2. joslu. Jau bieza krēsla. Pa 3. joslu auto brauc tā uz pieticīgiem 140. Pēkšņi priekšā esošie pa 3. joslu braucošie auto visai strauji , bez kādas pagrieziena rādīšanas pārkārtojas uz 2. joslu , pēc tam atpakaļ uz 3. Piebraucis tuvāk, ieraudzīju šā manevra iemeslu. 3. joslā stāv apturēts auto. Tumšs, bez jebkādām gaismām, un bez trīsstūra. Tā vadītājs, acīmredzot , nospriedis, ka to izlikt ir pārāk bīstami un aizlasījies vispār projām. Labs adrenalīna moments 3. joslā braucošajiem, sevišķi tiem, kuri ievēro "saīsinātās distances" un tumšo šķērsli ierauga tikai tad, kad priekšā braucošais pārkārtojas pa labi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 1 Atbildēt

Palaidniek! Necepies tik dikti! Teikšu godīgi - neesmu 160 km/h uz Jūrmalenes atbalstītājs! Esmu pats dzīvē lidojis, kad ir bijusi vajadzība, bet nepieskaitu sevi pie principiāliem pārkāpējiem-pofigistiem...

Te neiet runa par viena indivīda vēlmes pārkāpt respektēšanu, bet gan par:

1) pamatvērtību ievērošanu - turies, ja ir brīvs, labajā pusē! Un tas ir jādara vienmēr, ne tikai tad, kad ir labs noskaņojums;

2) ar principiālu attieksmi - es jau pārkāpju, tad tev nav ļauts pārkāpt vairāk, vai - tad brauc pa kuru joslu gribi, es tev pa trešo pārkāpt neļaušu, tu radīsi daudz lielāku bīstamību uz ceļa, kā vienkārši pavācoties malā!!!

Ātrums, pēc manis piedāvātās prioritāšu sistēmas, nav pamatvērtība!

Vēl jau iepriekš aizmirsu piebilst, ka tad, ja lidoju pa 3. joslu ar 160, un pa priekšu kāds brauc, patiesībā, vienalga uz cik, apsteigdams pa pirmo un otro joslu lēnāk braucošus, mirkšķināt ar uguņiem, lai vācas nost ir galēji nepieklājīgi un nepieļaujami!!! Par tādu gājienu esmu ar mieru kādam arī iedot bietē! Bet, ja otrā vai pirmā josla brīvas, tad gan - vācies nost un nemāci mani, kā man jābrauc! Atvaino - skarbi, bet tā ir - nu nemeklē kašķi un nepiečakarējies citiem pēc pirmklasniekiem un uz dzelzceļa pieņemtajiem: a kā tu!

Rādi ar savu priekšzīmi piemēru...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Didzi, es jau rakstīju - vakars vai rīts, plūsma blīva visas joslas aizņemtas, katra josla savā ātrumā, nav kur brīvi pārkārtoties, ja arī ir, tad tikai samazinot savu ātrumu, lai kādam "kuram ir pamatvērtība" nenāktos samazināt ātrumu līdz plūsmai?

Vismaz neko savādāku pagaidām Tavos tekstos nespēju izlasīt!

Jocīgas tās pamatvērtības, nudien...

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
3 0 Atbildēt

Šoreiz piekrītu Didzim. Mēs vienmēr gribam kādu mācīt kā pareizi braukt. Ir situācijas, kad vajag priekšējam pamirkšķināt, taču nevajag tāpēc uzvilkties. Tas jums pašiem sabojās garastāvokli un nevarēsiet ilgi nomierināties pat mierīgā situācijā. Skumji, ja pa priekšu brauc kundzīte pa kreiso joslu ar atļauto ātrumu un neliekas gar apkār'tējiem ne zinis. Vai tad pārējiem jāpaliek par nelīdzsvarotiem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Tu arī lasīt nemāki?

Ar kādām tiesībām mirkšķināt trešajā joslā kādam, kurš jau brauc ar +40??? Nu gan nelietīga kundzīte - atļaujas "aizņemt" kreiso joslu ar kaut kādiem $ūda +40, kad normāli ""pacani" ar +60 grib laist...

Kāpēc tai kundzītei likt sadzēsties līdz blakus joslas 120, lai pārkārtotos un "atbrīvotu" ceļu? Vai kāpēc būtu jāpaātrinās līdz ņeķerpilas vēlamajiem +60, lai tā neskaitītos "mācīšana"....

Varbūt tomēr skriet gribētājam dornim uz tiem 5 km Jūrmalenes jāapvalda savas ambīcijas un nav neviens jādzen malā vai jāmāca braukt ātrāk?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Es vispār esmu pret mirkšķināšanu, taču nereti gadās absolūti akli braucēji... atkārtošanai, lēnākais palaiž ātrāko. Tik vienkārši.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
3 0 Atbildēt

Tad jau arī uz parasta divjoslu ceļa, pa joslai katrā virzienā, blīvā rīta/vakara plūsmā (7-10 auto karos 100 metros) ir normāli gribēt apdzīt pat tad, kad kāds brauc pretī.

Visu pienākums ir paņemt pa labi, nobraukt no ceļa, lai tik viens var realizēt savu ambīcijiņu - "pierādīt" sevi uz ceļa un radot virkni sūdu un spiežot uz citu pašsaglabāšanās instinktiem paspraukties dažus auto tālāk plūsmā...

Kashiņ - CSN būtība ir drošība, nevis ātrums! Nevis visiem jāpiekāpjas kāda variņdarbam - spiest "gāzi" grīdā, bet biņam pašam ir jāpiekāpjas VISU CITU SATIKSMES DALĪBNIEKU KOPUMA PRIEKŠĀ!

Latvijā tie attālumi ir tik mazi, ka nevis kaut ko var patiesi ieekonomēt, bet tikai sačakarēt satiksmi, radīt neveiklus un bīstamus momentus, bet patiesībā būtu vēlamas ilgstošas terapeitiskās vizītes pie psihologa! Ambīcijiņa braukt ātri ir indivīda personiskā problēma un nav sabiedrības pienākums to veicināt...

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

Jau sen savu vēlmi apsteigt rādu ieslēdzot kreiso pagriezienu - ļoti labi strādā un viss mierīgi, bez stresa.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Un vēl. Principā, blīvas satiksmes apstākļos "izlekt", stipri vairāk pārkāpjot ātrumu, būtu ļoti nekorekts gājiens.

Pārsvarā visi tad arī brauc plūsmā.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Ahā - tikai nekorekts...

Nu, nu...

Tik tālu esam. Bet gribam uz ceļa drošību, un nesaprotam, ka tas, ko paši uzskatam par pieļaujamu pārvelk svītru pār to ko gribētu sasniegt...

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

Pēc pieredzes ar moci, ja starpība starp Tevi un satiksmi ir lielāka par 20 km/h - bīstamas situācijas rodas daudz biežāk.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Palaidniek! Nevaru Tev nepiekrist - drošība, droši vien, ir galvenā pamatvērtība manis piedāvātajā gradācijas skalā! Ne pārāk intensīvas kustības gadījumā manis aprakstītās pamatvērtības būtu jāievēro - visiem labāk un drošāk, mazāk stresa!

Intensīvas kustības gadījumā lidot ar + 30/40 km/h ir gan nevajadzīgi, gan bezjēdzīgi, gan bīstami! Šādos apstākļos var runāt par pamatprincipu "plūsma", kurā jāiekļaujas.Ja šādā situācijā kāds sevi sāk uzskatīt par svarīgāku un "trenkāt" pārējos braucējus, būtu jāiedod bietē!

Esmu kaut kad intensīvā satiksmē pārvietojies ātrāk par pārējām plūsmām. Tas prasa nepārtrauktu ieskriešanos un bremzēšanu, gaidīt, meklēt mirkli, kad apsteigt lēnāk braucošo un atkal ieskrieties. Tā jau ir tikai mana atbildība un māka šādi pārvietoties - nevienam nemirkšķinu, netaurēju, lietojot pagrieziena rādītājus, brīdinu apkārtējos par savu nākamo manevru, bet no ceļa nevienu nost nestumju. Tādējādi manu "lidošanu" Tu varbūt pat nepamanītu, jebkurā gadījumā - ar savu vēlmi steigties nevienam citam netraucēju! Cits jautājums, vai tālu aizsteidzos un kāds ir ieguvums. Biežāk pāris desmit sekundes un daži simti metri, citkārt paspēts uz koncertu Tallinā, vai nenokavēta lidmašīna pēc aizgulēšanās...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Palaidniek! Vēl viens mēģinājums paskaidrot domu par "manām dīvainajām pamatvērtībām", lai Tu saprastu, kāpēc nevajadzētu "piekasīties" tiem, kuri airē ātrāk par tiem, kuri jau airē ātrāk...

Pamatvērtības ir kārtība, kas darbojas jebkurā vietā, jebkurā situācijā, pie jebkura ātruma. Pareizi tām pieskaitīji drošību - tā, kā jau teicu, ir pati svarīgākā!

Kāpēc ātrums kā norma ir zemāka kategorija prioritāšu sarakstā? Jo tas ir vidējais pieņemtais lielums, kas tik būtiski nenosaka vispārējo kārtību. Brauc man pa priekšu, pa šoseju kundzīte ar apmēram 75 km/h. Jau pēc stila redzu, ka ir slikti! Apdzenu, kad varu - paskatos, kā sēž un izturas pie stūres un ir skaidrs, ka viņai jau šie 75 ir krietni virs "drošā ātruma"! Ko darīt? Sūtīt atkārtoti uz autoskolu, vai atņemt vispār autovadītāja apliecību uz mūžu, jo viņai nav dots...? Blakus braucu, piemēram, es, kam šajā situācijā drošais ātrums vēl arvien nav mazāks par 160. Un ko? Tāpēc esmu noziedznieks? Es ar saviem 160 tajā konkrētajā vietā būtu drošāks un mazāk bīstams apkārtējiem, kā kundzīte, nedod Dievs, ja ieskrietos līdz 80. Lūk arī pamatvērtības un reālā drošība...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
3 0 Atbildēt

90% vadītāju - gan kundzītes, gan par sevi pārliecinātie patīesībā nezina ne savas spējas, ne savas prasmes, ne spēs to likt lietā, ja vajadzēs.

Tāda nu ir skumjā realitāte.

Un milzums vadīāju ar savu dzelžaino pārliecību, ka nu es māku un māku labāk par visie vai man vajag un vajag vairāk par visiem sataisa tādus sūdus ka vai traks.

Ātrums kā tāds - protams ir tikai cipars.

Par ko nopietni vērtējamu apstākli tas paliek, ja ir vairāki ātrumi un parādās ātrumu starpība.

Ātrums paliek svarīgs, kad rodas sadursmes, jo lielāks ātrums jo garāki patiesie stāšanās ceļi un jo lielāki bojājumi sadursmes gadījumos.

Notriecot gājēju līdz 50 km/h vēl ir cerības iztikt bez letāla iznākuma - ātrāk - jau šaubas... Divu vienā virzienā braucošu auto saskriešanās pie ātrumiem 30 un 50 km/h nav tas pats, kas tā pati 20 km/h starpība pie 110 un 130 km/h - sekas pamatīgi atšķirsies...

Diemžēl uz ceļa ir vadītāji ar dažādu prasmju līmeni, motivāciju un nepieciešamību. Vieni grib paskriet un prot, Vēl vairāk grib paskriet, kaut īsti neprot, vieni brauc kā nu prot, vieniem bail, bet jābrauc, vēl vieni vēl tikai mācās, vēl kāds brauc "lai visiem ieriebtu".

Diemžēl nav iespējami tādi likumi, ka F1 pilotiem uz šosejas, rallija čempioniem uz grantenes būtu iespējami savādāki ātruma ieobežojumi.

Ātruma ierobežojumus uzstāda pēc "vājākā ķēdes posma" nestspējas ņemot vērā seku smaguma potenciāla pieaugumu.

Tie 50 un 90 km/h ir izveidojušies ilgstošā laika posmā un tiem noteikti ir gan tehnisks, gan bioloģisks, gan realizējamības, gan utt...... pamatojums!

Spēles noteikumi visiem vienādi. Citādāk nemaz nedrīkst būt - jo tas nav iespējams vai iespējams tikai pilnīgā anarhijā!

Diemžēl!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
3 1 Atbildēt

Nu redzi - gluži kā reklāmā par vēlmi pierādīt sevi uz ceļa.

Tādu, kuri prot satiksmē izložņāt ātrāk tā, ka patiešām neviens i nepamana šo ložņu vai tamdēļ nekas nav bijis jāmaina savā rīcībā, pie kam vēl parāda pagrieziena signālus, procentos būs mazāk kā pirkstu vienai rokai no auto vadītāju kopuma un tā ko redzam ikdienā.

Pārējiem tikai šķiet ka viņi prot un pats galvenais ir nelaužami pārliecināti ka spēj to darīt droši!

Uz tuikšas šosejas lai tak lido. Bat arī tur var pagadīties stirnu bars vai alnītis...

Šorīt pat viens B8 VW Passātvagons ar makita.lv uzlīmēm paspraucās reāli blīvai rindai - mašīnas reāli minimālā distancē viena aiz otras - garām dažus auto korpusus, spiežoties atpakaļ blīvajā plūsmā, kad pēc 3 uz nomali nomukušajiem pretī braucējiem sekoja kravinieks, kura atstātais intervāls bija riskanti mazs...

Aiz muguras dīdījās kāds, kam laikam pagrieziena signāla kloķītis nolauzsts vispār, jo nerādija nekādus signālus kātrojoties pa joslām, apsteidzot vai apdzenot, pie kam tik tuvā distancē, ka nespētu noreaģēt ne uz kādu pa priekšu braucēja piebremzēšanu. Jāteic - nekur tā arī rīa blīvajā satiksmē netika... Un jā - vietām bija smuki leduspleķīši saredzami, nedod Dievs uz tiem čalis būtu ko asāku izpildījies...

Par kādām pamatvērtībām mēs runājam, par kādu ātruma limitu celšanu? VIslabākie vārdi pagaidām pieder Caunes īsajam video...

iAuto Reģ.: 17.07.2001
3 0 Atbildēt

Paldies visiem par komentāriem un viedokļiem - mēs uzsākam kampaņas publisko pusi:

"Ja Tevi apsteidz pa labo pusi, Tu esi ĀMURS! Neesi ĀMURS!

Te otrais raksts par šo tēmu www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/23347-ivars-caune-un-iauto-lv-aicina-nebut-amuriem-brauc-tuvak-labajai-malai-video

Slepkava Reģ.: 27.10.2016
1 1 Atbildēt

aansis rakstīja: Lūk arī mans video. Safisos meistarībā ar montāžas programmatūru, bet apspriešanai derēs: www.youtube.com/watch?v=xsgC5F-AknU

Beigās, Mūkusalas iela - man instruktors šajā vietā ieteica braukt pa kreiso joslu, ja neviens pakaļā nebakstās, jo labajā pusē ir daudz mazu ieliņu, no kurām var citi izbraukt. Tā nu es viņiem palīdzot, jo šiem ir brīva josla, kur iebraukt.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Ne par velti esi "slepkava"... Kaut kur jau par to runājām, ka instruktori paši ļoti bieži no braukšanas ne vella nejēdz un māca kursantiem ļoti nepareizas un sliktas manieres!

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Laba maniere nav ieciklēties arī uz "tā vajag darīt vienmēr un visur". Jāskatās, kāda tad tā situācija ir.

Krasta iela nobraucot no Dienvidu tilta centra virzienā (līdz "Molam"). Es te parasti braucu pa vidējo joslu, jo malējā joslā allaž kāds no n-tajiem pieslēgumiem uzgriežas. Jā, es varētu braukt pa labo joslu, bet un pašapmierināti teikt - jā, esmu labais. Ko es no tā iegūtu? Neko. Toties tā, kā es daru, tie ļauži vismaz dabū iespēju iekļauties plūsmā.

Slepkava Reģ.: 27.10.2016
1 0 Atbildēt

Tieši kas te ir slikta maniere? Atvieglot dzīvi līdzcilvēkam?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Laikam vaina kārtībā, kādā ko māca - sākumā A, beigās Z...

Var laist ārā no piebrauktuvēm citus - tas ir forši, bet tas nedrīkst būt arguments, lai airētu pa otro joslu defoltā, jo tādējādi var sanākt traucēt tiem, kuri brauc pa to pašu ielu, bet - principā apdzīvotās vietās airēt pa otro joslu nav liegts. Galvenais - nemīcīties...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Tad iauto to kampaņu palaida vai tomēr nē?

Reālus vairākus āmurus slavenajā Jūrmalas highway no rīta sastapu, apdzenot tos pa labo pusi.

Jo:

- vienam īstam zirgam vecajā Ford Fiesta labpatikās mīcīt uz Jūrmalu tikai un vienīgi kreisajā joslā (un tas bija plkst.7:00, kad uz ceļa bija ļoti maz auto, visām joslām esot pilnīi brīvām)

- uz Rīgu braucot pie Babītes DUS, tuvojoties FR, kaut kā visi smagi sabremzējās mīļajā kreisajā joslā - es ar savu ātrumu mierīgi un bez stresa aizbraucu ~100 pēc spidometra tiem garām - atkal pa labo pusi

Velns parāvis, kāds tos tirliņus tur beidzot sāks ārstēt vai nē

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 0 Atbildēt

Ja pareizi saprotu, tur ir 3 joslas. Kāpēc gan nedrīkst apsteigt pa pirmo joslu? Es vienmēŗ 3-joslās turos vidējā, ļaujot ātrumpārkāpējiem paiet garām un tai pat laikā tiem, kuri nogriežas vai uzgriežas brīvību pirmajā joslā. Ne vienmēr jāturās labajā malējā, lai arī likumā tas paredzēts. Jādomā ar galvu. Krasta iela ir tam ideāls piemērs. Bieži vesela rinda brauc pa pirmo joslu, kaut abas pārejās ir tukšas un neatļauj uzbraukt, bez uzbrauktuves tur ir pēc katriem 200m.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti