Lēna braukšana kreisajā joslā ir bīstamāka par ātruma pārsniegšanu

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Mēs jau sen iAuto vēlamies aktualizēt diskusiju par atļauta braukšanas ātruma palielināšanu uz Latvijas ceļiem.

Nav normāli, ja ceļazīmē viens skaitlis, bet satiksmes plūsmas vidējais ātrums to pārsniedz par 20 km/h. Visu laiku brauc stresā, tā vietā, lai attiecīgo zīmi palielinātu uz 100; 110 vai 120!

Ātrumu ir viegli vainot, bet vai tas ir gudri? Lūk, viena interesanta tēma

 
dzanks Reģ.: 08.09.2004
1 0 Atbildēt

Iespējams ka problēma ar kreisās joslas aizņemšanu ārpus apdzīvotām vietā ir saistīta ar to, ka mums atšķirībā no Vācijas autobāņiem ir ātruma limits. Un tad pieslēdzas skaudīgais/paštaisnais cilvēks - ja es braucu ar maksimālo atļauto nevienam mani nav jāapdzen! Vācijā šis variants atkrīt, jo pat pie 300 kmh legāli var atrasties kāds vēl ātrāks kas jāpalaiž pa kreiso joslu garām. Ar šo es neierosinu ātruma limitu atcelšanu Latvijā, bet palielināšanu daudzos atjaunotos autoceļu posmos gan derētu izskatīt.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Itkā ar to "palielināto daudzos atjaunotajos posmos" tāpat neatradīsies kāds "skaudīgais/paštaisnais" kas brauks ar "maksimālo atļauto nevienam mani nav jāapdzen!" ?

Arguments nekāds.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Tā gluži nebūs, jo Vācijā neviens tā nerīkojas arī posmos, kur ir ātruma ierobežojums (pēc vietējo teiktā, neierobežots ātrums ir mazāk par pusi bāņu kopgaruma).

Pavisam cits stāsts ar to skaudību un paštaisnumu - tā nu ir latvieša spēcīgākā puse.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
1 0 Atbildēt

Ja cilvēks ir skaudīgs (nu vai arī ar tendenci aizmigt braucot) tad maksimālā ātruma palielināšana to nekādi neārstē...

Vispār šādas diskusijas ir ne par ko. Varēja pirmajā lapā ielikt balsošanu ar variantiem: a)jā, es gribu b)nē, man nah nevajag. Sausais atlikums būtu tas pats kas visa mūsu cepšanās.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Te nu tu ļoti maldies. Šādas diskusijas ir par iespēju pacepties te, nevis esot pie stūres (lietotājiem) un par apgrozījuma audzēšanu (portālam). Plikas aptaujas ielikšana būtu krietni vien neinteresantāka. Bet attiecībā uz būtiskām izmaiņām satiksmē - nav jēga ne vienam ne otram.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

iespēja pacepties ir mums. vai kāds trešās joslas sēdētājs lohs ko tādu lasa? par aizdomāšanos pat nerunāšu;) Bet nu tas tā. Katrs varam izteikt savu viedokli, nepiekrist citam, palamāties ja esam nokaitināti utt. Priekš tam jau forums. Vien personīgi es nekad neizdomāšu sazinkādus argumentus, lai savu "gribu" kautkā loģiski pamatotu. Es lieliski saprotu ka ir lietas, kas racionāli nav pamatojamas. Manuprāt, arī max ātruma celšana LV mēroga braucienos neko nedos. Neko, tikai bīstamāku satiksmi. Tādas nu ir manas domas.

A par tēmu - uzstādīta zīme 'minimālais ātrums' kreisajā joslā un kādi protokoli par tās neievērošanu ātri izārstētu dažas mūsu satiksmes anomālijas.

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 2 Atbildēt

Es braucu ar atlauto maksimālo un iepūtiet man liecina par paša braucēja kultūru uz ceļiem. Tā mums daļēji nāk mantojumā no padomijas laikiem. Pat diženi režisori to nav palaiduši garām savos mākslas darbos( LimuzīnsJāņunakts krāšsā). Te nav runa par ātruma ierobežojumiem un citiem likuma punktiem. Visu nosaka cilvēks, Vieni grib pierādīt sevi maucot, citi spītīgi turoties pie likuma burta. Visi grib viens otram kaut ko pierādīt, diemžēl.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Domāju, ka šī mūsu "pacepšanās" nav nemaz tik nevajadzīga, un nav arī gluži tā, ka mūsu pašu "tvaika nolaišanai"...

Pirmkārt - arī aktīvie rakstītāji padomā ko, kā un vai argumentēt, lai aizstāvētu savu viedokli. Tātad - pieslēdzam galvu, domājam. Tā ir viena no lietām, kas daudziem būtu jādara stipri biežāk.

Otrkārt - arī paši uzzinām šo to jaunu, iemācāmies kaut kādas lietas, kam agrāk nepievērsām uzmanību!

Treškārt - šos forumus palasa ļoti daudzi, arī man personīgi pazīstami cilvēki. Daudzi no viņiem nav pat reģistrējušies, bet lasa. Viņi neko nekomentē, taču uzzina daudzas lietas, par ko pirms tam pat nenojauta.

Kā viens mans paziņa reiz atzina - kā es varēju to zināt un darīt, ja neviens nekad man neko tādu nebija ne teicis, ne mācījis?!

EsAicis Reģ.: 12.01.2016
0 0 Atbildēt

Pie 9. septembra diskusijas negribēju atbildēt, jo tāpatām neviens tur nelasīs

aansis 9.septembris 2016 23:51

Kāds sakars šai diskusijai ar Libērijas ātrumu definīcijām? Par kādu noziegumu Tu runā? Jā, es apšaubu Tavu viedokli par noziegumiem Libērijā, bet bankas rekvizītus nesūtīšu. Vien ieteikšu cienīt savu valsti - tās starptautiskā abreviatūra ir LV (vai LVA), un tās likumus - noziegumi ir definēti krimināllikumā, bet tevis minētie pārkāpumi - administratīvo pārkāpumu kodeksā.

par teksta Latvija Republika saīsināšanā lietoto LR, te ir viens skaidrojums

www.vvc.gov.lv/advantagecms/LV/aktualitates/Skaidrojumi.html

tā kā iauto.lv es nekādā gadījumā nerakstīju OFICIĀLU dokumentu, tad domājams tavi pārmetumi par šo ir nevietā.

par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu un Krimināllikumu, es piekrītu Tev, ka tas nav viens un tas pats, bet par kontiem es minēju kā apsurdu, nereālu piemēru, šim apsurdumam, ka ir izveidota šī diskusija, par kreisās joslas braukšanas ātrumu.

Kreisā josla daudzviet Latvijā ir paredzēta lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, ļoti labs piemērs ir Rīga-Jelgava ceļš, kur visai regulāri notiek avārijas dēļ griezējiem&lidotājiem.

Ļoti laba diskusija ir par to vai atļaut vai neatļaut palielināt braukšanas ātrumu, es esmu par to, ka ātrumu vajadzētu palielināt uz 100-110 km/h.

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 0 Atbildēt

Toties es esmu par to, ka sākotnēji jātiek galā ar visiem aBsurdiem uz ceļa un tikai pēc tam varam diskutēt par atļautā ātruma palielināšanu.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Likās, ka izpaudos gana skaidri - ja netraucē citus autovadītājus, tad nav ne pārkāpuma, ne nepieklājīgi. Pa vidu paliek tā mazā, šaurā strīpiņa, kuru neviens nespēs nodefinēt metros, km/h, vai kā citādi, jo katrā konkrētajā situācijā būs atšķirīga Tad, kad formāli vēl nav iespējams pārmest "kavēšanu", bet neformāli - varēji gan "pavākties malā", jo ceļš gana brīvs, bet aiz tevis sāk savākties rindiņa. Būtībā šī ir tā pieminētā tolerance, jo nevar nosaukt konkrētus metrus vai +/- km/h, pie kuriem jau iestājas pārkāpums. Daudzreiz tas ir ļoti stiepts jēdziens!!!

Esmu vaicājis pazīstamiem CP darbiniekiem, kāpēc viņi neņem nost no distances pa trešo joslu lēni braucošos pilsoņus Krasta ielā. Atbilde ir nolādēti vienkārša - nevar pierādīt šo pārkāpumu, jo tas braucējs ir "savlaicīgi pārkārtojies", lai nogrieztos pa kreisi. Nekur, neviens un nekad nespēs pateikt, kas kuram ir vai nav "savlaicīgi"!!!

Un tam nav nekāda sakara ar psiholoģiju!

Vēl arvien pieļauju, ka, ja labi padomāsi, sapratīsi, ka tā tas ir!

Ja man nav taisnība, pamēģini nevis uzdot nemitīgos jautājumus, bet pamēģini pierādīt, ka man tās taisnības nav.

Ne par velti saka, ka viens muļķis spēj uzdot stundas laikā tik daudz jautājumu, cik trīs zinātniski pētnieciskie istitūti nespēj trijos gados atbildēt... Neuztver, lūdzu, personiski - šajā gadījumā to neattiecinu uz Tevi. Drīzāk vienkārši jokam!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Uz mani jau paspēji attiecināt ļoti personiski, ieskaitot diagnozes noteikšanu. Kad vēlējos ar video parādīt tieši šo situāciju, nebūt nesaucot to par pārkāpumu, tev bija izdevīgi piesaukt likuma burtu un censties pierādīt, ka esmu muļķis. Tagad locies kā zutis pa "šauro strīpiņu", lai tik nebūtu jāatzīst, ka pašam patīk izmantot vietām likuma burtu, bet vietām būtību - kad pašam izdevīgi - tieši tā, kā to pārmeti man.

Padoms taviem pazīstamajiem CP darbiniekiem - nav sarežģīti pabraukt gabaliņu līdzi, kā to darīju es. Viņiem mašīnā esot kameras un video diezgan skaidri var pamanīt, ja pabrauc garām iespējai nogriezties pa kreisi, vai apgriezties pretējā virzienā. Tieši tā, kā to Kalnciema ielā izdarīja man priekšā braucošais.

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
2 0 Atbildēt

Nesaprotu kāpēc cilvēks otra izteikto viedokli cenšas uztvert personīgi. Katrs izsaka savu redzējumu, bez pretenzijām, lai citi to uztvertu par vienīgo pareizo. Arī es vietām nepiekrītu Didzim, bet vai tad nav iespējama diskusija?

k442 Reģ.: 22.02.2014
2 0 Atbildēt

Zelta vārdi!!

Didzi un ansi, atcerieties - pārlieka aizraušanās ar oponenta personīgu kritizēšanu, nevis ar argumentu atspēkošanu, pazemina diskusijas kvalitāti un tuvina tās līmeni tirgus kašķim!

P. S. Nekā personīga DD

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Mēģināju ar argumentiem, saņēmu medicīnas eskperta viedokli par diagnozi Atliek vien nolaisties līdz tam tirgus līmenim vai pamest šo diskusiju vietu.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Pilnīgi vienisprātis!!!

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Kā smejies brīva izvēle, brīvā valstī. Tātad diskusijai ir jēga, ja ir izdarīti secinājumi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Atkal sanācis daudz braukāt pa Baltiju pēdējās nedēļās, mani novērojumi:

- Latvijas autovadītāji kļuvusi pareizāki (?), agrāk bija jācepas par acīmredzamiem auniem kreisajā joslā (bez vajadzības), tagad tas joprojām masveidīgi vairs tikai uz Jūrmalas šosejas

- Lietuvas autobānis gan sagādā pārsteigumus sliktā nozīmē.

Pēdējo reizi tādu aunu jeb lohu bija kādi 6 auto. Kur cilvēks nekādi nesaprata, kāpēc viņam signalizē un apsteidz pa labo joslu (jo citādi netikt garām). Izceļas baltkrievi, krievi un vietējie. Starp citu, arī mūsējiem nereti grūti ievērot autobāņu kultūru Lietuvā.

Vien brīnos, kāpēc CP nesoda par to aktīvi?

Jo man ir zināms viens reāls gadījums, kad Latvijā vienu dāmīti tomēr sodīja uz Jūrmalas šosejas par kustību kreisajā joslā rīta agrumā (citām joslām esot brīvām).

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Man sestdien viens tāds bija - īsi pirms bāņa beigām uz 100 km/h tieši pa vidu, ne uz vienas, ne otras joslas, kā saka - ar vienu pakaļu uz 2 krēsliem... sākumā signalizēju ar gaismām - reakcijas nekādas, tad uztaurēju, joprojām nekādas, pēc otra gara taurējiena lēnā garā neapmierināts pārvilkās uz labo.... kundziņu, redz, iztraucēja.

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
1 0 Atbildēt

Arī es esmu novērojis, ka ir notikušas nelielas izmaiņas aunu nometnē. To skaits ir samazinājies. Tas priecē, ka cilvēki ieklausās sabiedrības viedoklī. Tāpēc par to ir jārunā.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
5 0 Atbildēt

Būtu jauki, ja i-auto lasītāju un foruma, īpaši tēmu, kas saistītas ar satiksmes drošību, skaits būtu pietuvināts Latvijā aktīvo autovadītāju skaitam! Sapnis!

Palasot citas tēmas, redzu daudzus lietotājus. Šeit viedokli izsaka ievērojami mazāk tautas.

Tiem pārējiem viedokļa nav? Viņi varbūt vispār neinteresējas par satiksmes drošību? Vai tiešām, piemēram, "pamperu nomainīšana caurejas gadījumā" ir svarīgāka par satiksmi, kurā piedalāmies mēs visi?

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 0 Atbildēt

Maksimālā ātruma limitam ir jābūt tādam, lai to DROŠI varētu "izpildīt" mūsu autoparka sliktākais transporta līdzeklis. Lidojošie zārki nevienam nav vajadzīgi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Vainīgs ir auto, vai "blīve" starp beņķi un stūri...? Bet vispār šī ir tēma pie "ātrumiem".

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Vainīgs ir auto īpašnieks.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Kurš sēž mājās pie TV un malko tēju...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 0 Atbildēt

Jā, jo diemžēl nenes nekādu atbildību par to kam, kur, kad un kādā stāvoklī dod braukt ar savu auto.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
9 1 Atbildēt

Nupat pārliecinājos, ka daži labi mūsu sabiedrībā nav veseli prātā. Slavenais tirliņu saiets - Jūrmalas šoseja. Virzienā uz Jūrmalu. Waze jau viss raibs no CP pie Babītes benzīntanka.

Neskatoties ne uz ko, pajauns Bmw 3-Er coupe aizlido Jūrmalas virzienā. Pēc brīža tam pakaļ aizlido CP ekipāža. Ar bākugunīm un skaņas signāliem. Un zināt kroni visam? Kreisajā joslā braucošie nepalaida CP garām (!!!), viņi visus LOHUS apsteidza pa vidējo joslu

Bmw, protams, tika noķerts pirms caurlaižu punkta, bet fakts par visiem neaptēstajiem kreisās joslas kritizētājiem vēlreiz apliecinājās. Tur otra ekipāža bija vajadzīga, lai sodītu LOHUS!

robchix Reģ.: 04.03.2002
3 4 Atbildēt

Ja es braucu pa tresho joslu ar +10 (zinot ka kaut kur ir CP, un te peekshnji, pamanu spogulii aizmuguree, otrajaa joslaa lidojoshu CP auto ar baakuguniim, (ja man jau ir aizlidojis garaam tas BMW?) man strauji ir jaapaarkaartojaas uz otro joslu, lai vinjam buutu jaamaina sava trajektorija un vinjsh tiktu savaa likumiigajaa treshajaa joslaa?

Vai tas taa skaitaas droshi, jeb tomeer vnk stulbi?

Pienjemam ka pirmaa josla ir aiznjemta ar zem limita braucoshajiem, pa otro retumis brauc preciizi limitu ieveerojoshi. Un uz juurmalenes ar +10 nevienu neaiztiek, respektiivi es treshajaa joslaa atrodos visnotalj pareizi.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 1 Atbildēt

Nepareizi gan!

Ja citas joslas brīvas, kreisajā nav ko meklēt!

Ārpus pilsētas to pat regulē CSN!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
5 0 Atbildēt

robchix rakstīja: Ja es braucu pa tresho joslu ar +10 (zinot ka kaut kur ir CP, un te peekshnji, pamanu spogulii aizmuguree, otrajaa joslaa lidojoshu CP auto ar baakuguniim, (ja man jau ir aizlidojis garaam tas BMW?) man strauji ir jaapaarkaartojaas uz otro joslu, lai vinjam buutu jaamaina sava trajektorija un vinjsh tiktu savaa likumiigajaa treshajaa joslaa?

Vai tas taa skaitaas droshi, jeb tomeer vnk stulbi?

Pienjemam ka pirmaa josla ir aiznjemta ar zem limita braucoshajiem, pa otro retumis brauc preciizi limitu ieveerojoshi. Un uz juurmalenes ar +10 nevienu neaiztiek, respektiivi es treshajaa joslaa atrodos visnotalj pareizi.

Ja jau CP lido pa otro, tad jau sanāk, ka tā ir brīva. Attiecīgi stulbi ir sēdēt kreisajā joslā, ja citas ir brīvas. Kurš šajā situācijā ir stulbenis jeb LOHS, secinājumus vari izdarīt pats.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
5 0 Atbildēt

Iedomājoties kashina aprakstīto situāciju, "gara acīm" redzu, ka arī būmeris aiztraucās pa otro joslu... Vai tiem paštaisnajiem "lohiem" trešajā joslā, tajā brīdī neienāca prātā, ka viņi ar saviem + 10 šobrīd uz ceļa nebūt nav ātrākie, un viņu pārliecība, ka viņiem "pieder" šī josla, nav spēkā, jo citi ir ātrāki!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Vakar, būdams vienā pasācienā jūrmalā, daļēji lai apskatītos šitentās dižās pilsētas specifiskās problēmas, ap divpadsmitiem aizvedu trīs cilvēkus uz rīgas centru, otrpus daugavas - turpceļš pa vantenieku, atpakaļ pa salu tiltu. Kas iekrita acīs - plūsma pār salu tiltu gāja uz 85-90 [es kaut ko palaidu garām, jeb tur tiešām ierobežojums ir 70?] un tur tālāk, kas tā tur skaitās, ulmaņa gatve vai kas, bija nedaudz prikoli ar lēnajiem kreisajā joslā - uz jūrmalenes viss normāli. Nu labi, man pašam bija nosliece braukt pa vidējo joslu - jo tad vismaz pie uzbrauktuvēm nav jāraustās.

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

Uz tilta ierobežojumu vispār neesi pamanījis... Pie uzbrauktuvēm braukt rausties... Ko dari pie stūres?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Un ko tu pie monitora? Es tur kaut kur manīju 70 zīmes - prasu vai tas ir reālais ierobežojums, jo parasti ja es braucu uz, teiksim, +5, un pārējie brauc jūtami ātrāk vai jūtami lēnāk par mani, es izdaru secinājumu, ka esmu palaidis kādu zīmi garām - bet nu var jau būt ka tā ir rīgas īpatnība, braukt ātri un pa labajām joslām - liepājā uz visām trīs lielajām ielām plūsma tā arī iet uz +5, un vai nu joslas ir vienlīdz ātras, vai arī ātrākā ir kreisā, jo labajā, dabiski, turas visādi autobusi, fūres un citi lēni aparāti.

"Pie uzbrauktuvēm braukt rausties" - protams. Nav pierasts ka gribot būt pieklājīgam, jābūt gatavam raustīties kā puņķim, visu laiku lūrot spoguļos, lai brīdī, kad jārauj pa kreisi, nejauši nenonestu kādu aklajā zonā esošu mašīnu. Tas tāpat kā nav pierasts ka pa kreisi jāgriežas griežoties pa labi un apgriežoties. Atkal rīgas anomālijas. Nu gan ar tām sanāk saskarties biežāk - šī bija otrā reize šogad - pirmā bija pirmajā janvārī izbraukt cauri - bet pietiekami reti lai nebūtu vērts pie tā pierast. Tā ka tev nāksies samierināties vien ar to ka es necenšos tēlot palaidnieku un parādoties kādam lidotājam no muguras, novācos malā.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Kāds no aktīvistiem redzēja šovakar "Bez tabū" sižetu par incidentu uz Jūrmalas šosejas ar lēnbraucēju pa trešo joslu?

Ir komentāri?

Konuss Reģ.: 10.02.2015
6 0 Atbildēt
DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Viedoklis?

Vernons Reģ.: 18.02.2014
5 0 Atbildēt

Skumji, ka policija kultivē bandītismu! Visus uz ceļiem redzamos "trikus" ir izauklējusi policija. Punpura kungam jāmeklē cits darbs.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Neviens procesā nav pamanījis, ka situācijas izraisītājs ir videoreģistratora īpašnieks. Ja būtu braucis pa brīvo labo joslu, konflikts pašos pamatos nebūtu izraisījies, jo tā dalībniekiem tad atliktu katram sava josla.

Un tev novēlu šādu agresīvo izbaudīt savā pieredzē, lai saprastu kādēļ piekrītu Vernonam, ka ceļš ir kara lauks, nevis tikai atpūta un brauciena izbaudīšana. Bet gan jau ka nesanāks - jo esmu pārliecināts, ka tu atkal melo un patiesībā pretēji teiktajam brauc visu laiku esot gatavībā reaģēt uz šādām situācijām. Protams, savas pieredzes dēļ vari to izdarīt bez milzu sasprindzinājuma un pēc tam stāstīt citiem, cik tas viss ir vienkārši - esmu drošs, ka tu šajā situācijā barjerā nebūtu ieskrējis. Bet tā nebūt nav pareizā ziņa, kas jānodod "vidusmēra autovadītājiem", kurus visu laiku pats piesauc. Visa tava atpūta un baudīšana patiesībā slēpjas tajos +30km/h, ko pats mini kā savu potenciālo drošā ātruma handikapu.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Par pirmo daļu varu tikai piekrist! Ko vēlējies pateikt ar otro daļu, un par ko atkal man "uzbrauci", piedod - nesapratu! To, ka es šādā situācijā nenonākšu, nevaru garantēt, bet drīzāk jau nē! Agresīvos esmu redzējis vairāk, kā tu auto uz ceļa, viņi mani arī. Pagaidām viss mierīgi, bet arī es māku "ārstēt", ja mani galīgi nokaitina (pie tā gan tiešām jāpiestrādā pamatīgi). Kur meloju - nesapratu, atkal - piedod! Tevis dēļ ceļš priekš manis nekad nekļūs par kaujas lauku, jo tu neesi ne svarīgākais, ne galvenais uz ceļa - tā sev, parasts kustības dalībnieks. Ja tev obligāti vajag - karo, man pie vienas vietas! Barjerā, protams, ieskrējis nebūtu, jo, visticamāk nenokļūtu šādā situācijā, tomēr par to, ka drusku protu braukt nekaunos un nenožēloju. Ar tiem "vidusmēra autovadītājiem cenšos dalīties savā pieredzē un zināšanās - varbūt noder un izdodas izvairīties arī viņiem no kāda incidenta, pateicoties manām pārdomām šeit! Vai tas ir kas nosodāms un ļauns?

Bet vienu gan teikšu - braucu ar atļauto ātrumu (retu reizi līdz +10) pa tām joslām, kuras ir tam paredzētas un ar savu braukšanu nevienam netraucēju. Mans potenciālais handikaps paliek ziemai, gruntij un citur , kur ar to nevienu neapdraudu un izbaudu.

Un jā - patiesi - spoguļos skatos - daudz interesantu lietu, tur šad tad var ieraudzīt!

P.S. Tu tiešām esi neriktīgs, ja domā, ka neesmu tos agresīvos redzējis, un vēl novēli man tos izbaudīt savā pieredzē! Labāk novēli viņiem nekad nesatikties ar mani!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Neriktīgs esi pats, apgalvojot, ka uz ceļa var atpūsties un baudīt. Par to, ka neesi redzējis agresīvos - laikam nesaprati ironiju. Ja esi (un esmu pārliecināts, ka esi) redzējis, tad tavs apgalvojums, ka uz ceļa nav kaujas lauks ir tikvien, kā izdevīgi meli, lai apstrīdētu manu viedokli. Un tava pieredze, pretēji meliem tikai par grunteni, ir tā, kas parastā satiksmē ļauj tev "kauju" uzvarēt īsti tajā pat neiesaistoties, jo pamani situāciju laicīgi un spēj to novērst. Bet lai tik apstrīdētu mani, esi gatavs citiem stāstīt, ka uz ceļa nekas tāds nav jādara un tur pieredze lieka.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu bet vai tad nevar atpūsties? Jūrmalene un rīgas magistrālās ielas jau nav vienīgie ceļi latvijā

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Nē, lielākā daļa nevar atpūsties, jo braukšanas prasmes nav pietiekamas. Uz jebkura ceļa pasaulē ir jābūt gatavam pēkšņām situācijas izmaiņām. Tie, kas šo neievēro, agri vai vēlu savu avāriju sagaida - un drīzāk smagu, nekā vieglu. Jautājums ir tikai par to, cik lielas pūles ir nepieciešamas šādas gatavības uzturēšanai - un te nu nozīme ir pieredzei un prasmēm virs ikdienā nepieciešamajām. Ja tās ir pietiekami lielas, var teikt, ka braukšana prasa mazāk piepūli, nekā kaut kas cits, ko dari savā ikdienā, tomēr salīdzinoši vieglāka darba darīšana nav gluži tas pats, kas atpūta.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Jau atvainojos par to ka man tā pieredze ir un no braukšanas kaut ko sajēdzu. Nevajag mani apvainot, ka meloju, jo to nu nekādi nedaru. Vienkārši skatos uz dzīvi daudz relaksētāk, iespējams, manas sirmās bārdas un sirmo matu dēļ!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Es neapvainoju - vienkārši konstatēju faktu un nekautrējos to nosaukt vārdā. Un jāatvainojas tev ir nevis par pieredzi, bet par sludināšanu, ka tai nav nozīmes, tādējādi radot maldīgu priekšstatu vidusmēra vadītājos, kurus tu šķietami centies izglītot.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
1 0 Atbildēt

Varam tikai minēt, kas notika epizodi pirms uzfilmētā - cik strauju Infiniti vadītājs tuvojās - vai jau ilgstoši sēdēja.

Šeit Dāvi negribētos nosaukt par tipisko lēnbraucēju - ar kādiem +10 apsteidz vidējā joslā braucošos - tāpēc aktuāls jautājums cik strauji uzradās Infiniti. Bet tai pat laikā - 1. josla pilnīgi brīva!!!

Pēc savas pieredzes, Jūrmalenes trešā josla u.c. kreisās joslas ārpus apdzīvotām ir vietas, kur ļoti lūru pakaļējos spoguļos. Ja nav intensīva satiksme, tad apsteidzu arī ar savu vēlamo ātrumu, kas ir apm. +10, +15. Bet ja intensīva satiksme, tad apsteigšanas manevru veicu krietni raitāk un tad ir divi varianti - turpinu trešajā joslā skrējēju plūsmā, vai arī atgriežos savā iepriekšējā ātrumā 1. vai 2. joslā.

Infiniti vadītājs viennozīmīgi kretīniski izdarījās, it īpaši, ja Dāvis tomēr gatavojās atgriezties blakus joslā. Šeit acīmredzams piemērs, kad kāda pamācīšana (vēl pie tam lielā ātrumā), var novest pie bēdīgām sekām. Kopumā domāju, ka šajā gadījumā Dāvis arī vārdu apmaiņu pie nākamā luksofora īsti nebija pelnījis, jo pēc sava manevra gatavojās atgriezties savā joslā. Nepaveicās, jo no muguras brauca kāds, kurš uzskata, ka visiem pārējiem ir viss jāgarantē.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 4 Atbildēt

Šī ir atbilde uz daudziem jautājumiem kā un kāpēc nevajag darīt. Pirmā josla tukša, Dāvis pārkārtoties nesteidz, Infiniti vispār krimināls noziedznieks - reāls pamats atņemt vadītāja apliecību, jo par savu rīcību neatbild, vēl jo vairāk par sekām, kas varēja būt arī traģiskas - drīzāk šķiet, ka kopā ar savu policistu "branžu" pat lepojas par savu "meistarību".

Poličiem, kas, cik sapratu, ir arī šis, tā nesodāmības sajūta sāk pārkāpt jebkuras robežas! Un tie ir tie, kuri mūs sargā, māca un soda?!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nesteidz pārkārtoties, jo redz aizmugurē esošais nevar 0,5sek uzgaidīt. Nē nu ir jāpieturas pie principa DDD, bet ir arī robežas.

aansis Reģ.: 23.11.2012
3 0 Atbildēt

Nortel rakstīja: Jā, jo diemžēl nenes nekādu atbildību par to kam, kur, kad un kādā stāvoklī dod braukt ar savu auto.

Un kāda atbildība būtu jānes? Būtu diezgan loģiski, ja īpašnieka atbildība beigtos, pārliecinoties, ka auto tiek nodots cilvēkam, kam ir atbilstošas kategorijas vadītāja tiesības - t.i. cilvēkam, kuru kompetenta iestāde ir atzinusi par tiesīgu tādu vadīt. Galu galā nevienam nenāk prātā īpašnieka atbildību mēģināt uzvelt līzinga kompānijām un nomas kantoriem - kādēļ privāta īpašnieka gadījumā būtu jābūt savādāk?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 4 Atbildēt

Bet jautājums paliek - kas Dāvim bija pazudis kreisajā joslā? Pareizi šoreiz jau Džeriņš saka - viņš ar savu braukšanu kavēja satiksmi. Plus vēl otrā joslā braucošais filmētājs. C'mon, pirmā josla bija brīva!!! Lai nu kā, cerams, Dāvis no savas tupēšanas kreisajā joslā būs izārstēts. Neattaisnoju Infiniti vadītāju - tam !@#$%^&*( vajadzētu tiešām tiesības atņemt un ne tikai... Lai nu kā, savā ziņā žēl, ka Dāvim tik vecs auto... jo vismaz man izskatās, ka Infiniti vadītājam spīd arī regress no apdrošinātāja.

aansis Reģ.: 23.11.2012
5 0 Atbildēt

Ar Dāvi vismaz video redzamajā materiālā viss kārtībā. Apsteigt pa labo pusi nav īsti pareizi un neko nevar pārmest Dāvim, kas pa kreiso pusi ar normālu ātrumu starpību apsteidza filmētāju-pārkāpēju. Iespējams, ka viņš tur uzkavējās par ilgu jau pirms tam - bet to mēs nezinām. Pats būtiskākais un primārais jautājums ir - kas filmētājam bija pazudis otrajā joslā?! Dāvis no visiem trijiem šajā pasākumā iesaistītajiem ir vismazāk vainīgais. Es teiktu, ka tik vien kā paša autovadīšanas prasmju nepietiekamība, kas noveda pie tik smagām sekām citu rīcības dēļ.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Korekti!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Mašīnas vecums ir pareizais, ja dāvim augtu rokas no pareizās vietas, tad šī iemesla dēļ saremontēt mašīnu izmaksātu 200-300 eiras, max. Jautri lasīt ka pie tik maziem bojājumiem un diezgan jaunas mašīnas "remonts izmaksā dārgāk nekā mašīna".

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Ansis rakstīja: "Un jāatvainojas tev ir nevis par pieredzi, bet par sludināšanu, ka tai nav nozīmes, tādējādi radot maldīgu priekšstatu vidusmēra vadītājos, kurus tu šķietami centies izglītot."

Riskējot saņemt aizrādījumu, ka atkal ielaižos ar tevi neauglīgās diskusijās, tomēr atļaušos šo tavu piebildi pakomentēt!

Tātad - pirmkārt nekad neesmu teicis, ka manai pieredzei nav nozīmes. Gluži otrādi: saku ieklausieties un mācieties, jo mana pieredze šeit ir saņemama par brīvu. Uzklausiet! Tikai savas pieredzes dēļ atļaujos šeit ko komentēt un diskutēt. Tikai pateicoties savai pieredzei varu apgalvot, ka braukšana spēj sagādāt atpūtu un prieku, bez kara!!!

Otrkārt - tikai muļķis mācās no savām kļūdām, gudrais - no svešu!!! Nedomā, ka piedzimu tāds gudrītis! Tā mana pieredze ir nākusi pateicoties manām pumpām un zilumiem, arī, protams, svešu zilumiem. Uzskatu, ka visiem nav jāiet pašiem no nulles cauri visiem tiem notikumiem, ja varu pastāstīt, kas un kā tur bija. Lūdzu! Saņemiet manu pieredzi! Domājiet, analizējiet, iebilstiet! Nav problēmu! Bet mēģiniet paņemt katrs priekš sevis šo to noderīgu, kaut ne viss jums šķiet pieņemams.

Redzi! Kaut vai tu - esi sapratis, ka es tomēr ļoti reti iekuļos nelāgās situācijās, un, ja iekuļos, tieku no tām vairumā gadījumu ar veselu ādu! Ir uz ko tiekties.

Tā nav liekuļošana - tā ir dalīšanās ar to sapratni, kādu esmu ieguvis. Tā mani ir paglābusi no daudziem mēsliem - tātad strādā! Lūdzu - ņem un lieto! Tas ir kas slikts vai nosodāms?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Neapnīk melot? "Mans potenciālais handikaps paliek ziemai, gruntij un citur , kur ar to nevienu neapdraudu un izbaudu." Šo tu skaidri saki klāt pie sava apgalvojuma, ka tev braukšana ir bauda un atpūta. Tas nekas, ka tā bauda un atpūta ir tikai dēļ šī handikapa, kurš tev neatņemami ir uz JEBKURA ceļa, nevis tikai minētajiem? Tas nekas, ka esi gatavs to noliegt, lai tik apstrīdētu manu viedokli piekrītot Vernona formulētajam "kaujas laukam", un sakot, ka braukšana ir bauda un atpūta tikai tāpat vien?

Viss ko spēj ar savu pieredzi, ir pēc sava izdevīguma apgalvot pretējas lietas. Brīžiem, kliedz, ka ātrumu jāievēro pēc likuma burta. Citā jau saki, ka jāpielāgojas fūrēm, kas pārkāpj. Pēc tam atkal apgalvo, ka nekad neesi mudinājis uz ātruma pārkāpšanu.

Viss, ko te dari, ir zīmēšanās ar savu pieredzi, vienlaikus jaucot galvu citiem, lai tik nesanāk tā, ka kāds vēl saprot kā braukt tā, lai var "atpūsties". Tad taču nebūsi vienīgais karalis uz ceļa ar handikapu...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Ir gan dīvaini! Izņemot gānīšanos aun apvainojumus, vēl citu kaut ko arī māki? Diez vai būs daudzi, kuri sapratīs, ko ar visu šo savārstījumu, izņemot manis aizskaršanu, vēlējies pateikt.

Ja tu nebūtu tik paštaisns un pieļautu, ka var būt arī citāds viedoklis, ne tikai "pareizais", tev būtu bijusi iespēja ar mani pabraukāties, un tu saprastu, ka es nemeloju, tiešām izbaudu braukšanu, nekaroju, ievēroju noteikumus, un tas viss ir iespējams pat bez tās manas pieredzes, par kuru man te visu laiku jātaisnojas... Vienkārši uz lietām var paskatīties citādi, ne tikai no tava redzes punkta!

Satiksmi uztveru kā dzīvu organismu, kas nepārtraukti mainās, māku pielāgoties šai kustībai un attīstībai, jo man ir vajadzīgās tehniskās iemaņas un zināšanas. Tas dod iespēju izbaudīt! To arī popularizēju, lai tie, kuri spējīgi domāt un saprast, varētu mācīties un izmantot domāšanas veidu, kas ļauj brīvi un droši pārvietoties pa ielu, nevienu neapdraudot, nečakarējot. Rezultātā mājās vakarā esi nonācis "vienā gabalā", mierīgi dzer savu tēju un nelamā savu suni tikai tāpēc, ka uz ceļa pa visu dienu esi uzvilcies kā ģitāras stīga.

Un tas viss ir iespējams jebkuram auto vadītājam, kurš ir normāls, domājošs homosapiens, nevis tups, pašpārliecināts un paštaisns kompleksu nomocīts indivīds!

Jau tava piebilde par "karali uz ceļa" liecina, ka tev ir problēmas ar uztveri!

Ja es esmu karalis, tad pats nemanāmākais un neuzkrītošākais, kādi jebkad pasaulē redzēti.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 5 Atbildēt

"Ja es esmu karalis, tad pats nemanāmākais un neuzkrītošākais, kādi jebkad pasaulē redzēti."

Labs... Ar vienkāršu karali vēl nepietika - tev taču vajag būt pašam krutākajam karalim

Cik tupam ir jābūt, lai vainotu mani, ka nespēju pieņemt tavu viedokli, ja tādu vispār nespēj izteikt. Vienā vietā saki, ka ātrumu jāievēro burtiski, bet citā, ka jāparkāpj, lai iekļautos plūsmā. Sākumā izlem, kurš tad ir tavs viedoklis!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Vai tad tev VISPĀR ir viedoklis? Zini - neesi interesants oponents, jo tev viedokļa par tēmu nav! Tev ir viedoklis par mani, Vernonu, Palaidnieku un citiem, bet par tēmu nav! Pirmajā klasē aritmētikā māca ka 2x2=4. Augstākās matemātikas padziļinātajā kursā pierāda, ka 2x2 var arī nebūt 4! Ja tavas smadzenes vairāk par pirmo klasi nepavelk, tad izpausmes ir tādas, kādas tev tās ir!

Vispārējus noteikumus gribi pielīdzināt aritmētiskajam 2x2 - tas arī noved pie tupajiem avāriju izraisītājiem, kuriem vienmēr ir taisnība un pieder gala vārds. Šī ir tāda ļaužu kategorija, kuriem ar likumu būtu jāaizliedz vairoties, lai tie gēni neturpinās.

Nezinu, cik gadus esi šo pasauli ar sevi mocījis un terorizējis, bet iemācījies gan šajā laikā neko neesi!

Pat saprast izlasīto nē - visu tulko pēc savas deformētās sapratnes. Šitādus esmu redzējis gana daudz - bezjēdzīgi, bezcerīgi eksemplāri...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Tu to par sevi? Psihologs...

Man viedoklis ir, es to esmu izklāstījis un tu pat tam esi piekritis. Tagad atkal raksti kaut ko citu, jo šajā tēmā jāpasaka, ka Ansis ir muļķis. Piedevām vēl augstāko matemātiku ar jau velc klāt - rallista-pshiloga statuss jau par švaku?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Piekrītu, kad esi noformulējis savu domu tā, ka es tam piekrītu. Tā arī ir atšķirība - tu manas domas pat nelasi, izvelc tikai kādu vārdu, vai vārdkopu no konteksta, lai mēģinātu mani, vai kādu citu "apčurāt". Tev te domubiedru maz, jo pārsvarā mēģini kādu nogānīt, vai uzdot nekorektus jautājumus. Tavi "apčurāšanas" argumenti arī pirmās klases līmenī - gluži tā pat, kā šobrīd manējie, jo citādi tu ne sūda nesaproti!

aansis Reģ.: 23.11.2012
4 0 Atbildēt

Tieši otrādi - lasu tavas domas pietiekami uzmanīgi, lai redzētu cik brīvi tavi uzskati mainās. Un visdrīzāk tad, kad gribas kādu personiski apvainot. Ne jau es šeit lepojos ar psihologa kvalifikāciju un uzstādu diagnozes.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

??? kur tad tās domas mainās? Cik manu, tad manus, Vernona, Palaidnieka, msh un citu komentārus lasi, kā tu esi domājis, savus arī - kā tu esi domājis. Visi ir kretīni, ja neraksta un nelasa, kā tu esi domājis. Tu arī ne pārāk labi orientējies, ko pats esi propogandējis, kā tu esi domājis, jo parasti domā, ko tu par to varētu domāt, bet tādas īstas skaidrības pašam nav...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Būtu uzmanīgi lasījis, 95% no taviem komentāriem nemaz nebūtu, jo nebūtu tā īsti ko komentēt. Starp citu, man kaut kad ieteici nelīst, kur nevajag un nekomentēt, ja es nesaprotot, pēc tavām domām, "drēbi".Tu to iesāki! Iesaku arī tev to pašu - tava erudīcija nepavelk!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 0 Atbildēt

Eu džeki, jums jāstrādā nemaz nav?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Džeki brīvsolī un var komentēt regulāri

Es nupat kā uz Warszawa atbraucu.

Un tēmas kontekstā varu apliecināt, ka poļiem ar kreisās joslas pareizu lietošanu viss ir super! Ātrgaitas šosejā neviena kreisās joslas kruizētāja ar atļauto (120) ātrumu! Ātrāki - daudzi.

Kas ļoti izbrīna, arī pilsētā pie atļautā ātruma 100 - 120 (apvedceļš ar jumtiem virs tā) tiek strikti ievērota kreisās joslas pareizība. Lēnāks acumirklī pavirzījās sāņus, palaižot stipri ātrāku moci, pēc tam atkal atpakaļ. Satiksme notiek zibenīgi, precīzi un bez lieka stresa, arī ātrā braucienā.

Salīdzinājumam, pirmdien atkal braucu pa Paņevežas - Viļņas autobāni turp un atpakaļ. Diemžēl ļoti uzkrītoša ir atsevišķu autovadītāju neprasme (nevēlēšanās) mukt malā uz labo joslu, aizmugurē pamanot (?) ātrāku braucēju. Nemaz nerunāsim par to, ka ārpus pilsētas bez vajadzības ilgstoši kreisajā joslā braukt nav atļauts.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

CSN ir skaidri un gaiši rakstīts, kā pievērst priekšā esošā uzmanību. Spiešanās dibenā ir rakstīta grāmatās ar ziliem vākiem nevis CSN.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti