12V pat pie -20 nevajadzētu sasalt, tikai tad jau kaut kas ar ūdens vai skābes kvalitāti ir pakaļā ( bet nu mūsdienās vairs neviens tur neko klāt nelej/neapkalpo pats, tā kā varbūtība maza).
Man man liekas pie lielākajiem mīnusiem šogad bija noslīdējis zemāk par 11,8 V akumlators ( signalizācija bļāva par pārāk zemu spriegumu, un visu laiku reportē uz mobilo uzlādes līmeni) un nekas - visu piedarbinājām utt.
Te info militāristiem- viens grafiks diezgan viegli uztverams:
Vai jau pie -10C stipri izlādējies akumulators var sasalt ?
Ir lasīti ekspertu šausmu stāsti, ka jau pie -10C stipri izlādējies akumulators var sasalt un tā korpuss saplaisāt. Protams, jautājums , kas ir "stipri izlādējies". Par stipri izlādējušos parasti uzskata akumulatoru, kuram spriegums uz spailēm pēc nakts vai ilgākas stāvēšanas ir 12,0 V vai mazāk. ( 12,5V par 50% uzlādēts, 12.75V -100% uzlādēts, 10,7 V totāli beigts ). Sakarā ar "mājsēdi" cilvēki brauc mazāk un prognoze vēl sola aukstumu līdz -20C, tā , ka izlādējušās baterijas noteikti ir daudzu autoīpašnieku realitāte patlaban.