Ja vēlaties komfortablu auto un jums ir daudz naudas, pērciet Rolls Royce Ghost. Ja līdzekļu tam nepietiek, bet tāpat vēlaties šiku auto ar mīkstu gaitu, tad Mercedes-Benz S klase un Audi e-tron neliks vilties. Un tomēr, ja komforts ir prioritāte, bet budžets sniedzas no 30 000 līdz 50 000 eiro, ko izvēlēties? Citroen C5 X ir atbilde uz šo jautājumu.
Jau kopš C4 Cactus modeļa pirmizrādes, kad pasaule tika iepazīstināta ar “magic carpet ride”, Citroen demonstrēja savai klasei un attiecīgajam cenu diapazonam neraksturīgus komforta augstumus. Līdz ar C5 X ienākšanu, līdzšinējie standarti tiek pacelti vēl augstāk.
C5 X pieejams ar aktīvo balstiekārtu, "mākslīgajam intelektam" katru amortizatoru regulējot individuāli – līdzšinējie progresīvie hidrauliskie spilveni papildināti ar aktīvās balstiekārtas tehnoloģiju, kas pirmo reizi tika izmantota DS 7 Crossback modelī.
Pirmkārt, šī sistēma nodrošina neparasti plūdenu gaitu, lieliski tiekot galā ar bedrēm. Ja vien neuzdursities pavisam asam pacēlumam vai ieplakai, kas raksturīgas tiltu šuvju vietās, šasija tiks gala ar visu galā. Nelīdzenumu mēs redzam, tomēr nejūtam. Sirreāli un patīkami. Protams, šī sistēma nav perfekta un tāda tā nav nevienā auto, bet par šo naudu rezultāts ir ļoti, ļoti labs.
Otrkārt, balstiekārta samazina virsbūves šūpošanos līkumos un svārstības bremzējot/paātrinoties. Ir pieejami arī dažādi braukšanas režīmi, bet tos nav iespējams konfigurēt pēc savas sirds patikas, piemēram, palielināt stūres stingrību. Vispiemērotākais šim modelim ir komforta režīms.
Ja vēlaties ielikt šo auto kādā lauciņā, tad vistuvāk tas būs ar tādiem modeļiem kā Volvo V90 Cross Country, Škoda Superb Scout, Volkswagen Passat Alltrack un citiem piepaceltajiem universāļiem, kas domāti arī izbraukšanai no pilsētas.
Uz piederību šai ciltij norāda arī plastmasas virsbūves aizsargi ap riteņu arkām, sliekšņiem un bamperiem, kā arī 194 mm klīrenss. Tiesa, modeļa nosaukuma redzamais burts “X” šoreiz nenorāda uz pilnpiedziņu, bet gan krustošanos starp dažādiem segmentiem, vienlaikus atsaucot atmiņā CX un XM modeļus.
Šis ir pilnvērtīgs D segmenta modelis ar visiem no tā izrietošajiem pozitīvajiem aspektiem.
Atverot 4,8 metru garā C5 X bagāžas nodalījumu, pirmā asociācija bija ar Škoda Superb izslavēto ietilpību. Ar paceltiem sēdekļiem vietas mantām ir vairāk nekā gana, ļaujot salikt bērnu ratus un citas līdzi nepieciešamās lietas. Versijām ar benzīna motoru, bagāžas nodalījuma ietilpība ir 545 litri, ko var palielināt līdz 1640 litriem. Hibrīda modeļiem grīda ir nedaudz augstāka, atņemot no iepriekšminētajiem rādītājiem 60 litrus. Telpas forma ir kvadrātveida, atvieglojot priekšmetu ievietošanu un izkārtošanu.
Salīdzinājumam ar ietilpības izcilnieku Superb, C5 X atpaliek tikai par 115 litriem ar paceltiem sēdekļiem un 310 l ar nolaistiem.
Bagāžnieks ir pietiekami liels, lai apmierinātu vairumu ģimeņu vajadzības, tomēr šis nav tikai kravu pārvadātājs. Pateicoties 2785 mm garenbāzei, salonā ir daudz vietas gara auguma braucējiem, padarot C5 X par ērtu sabiedroto garākos ceļojumos.
Ietilpīgs salons apvienojumā ar kvalitatīviem apdares materiāliem ir bieži sastopama kombinācija vien premium lauciņā, tomēr francūži pacentušies, lai pat bagāžas nodalījumā būtu iztapsēti tālākie stūri un visas maliņas. Tas pats attiecas uz salonu, kur dominē mīkstas virsmas.
Kas attiecas uz pašu head-up projekciju, tā ir spilgta un liela, ļaujot viegli sekot navigācijas norādēm, kas pēc mūsu testa brauciena izrādījās ērtāk un intuitīvāk nekā lūkoties centrālajā ekrānā.
C5 X salonā praktiski nav dzirdami apkārtējās vides trokšņi. Arī motora dūkoņa ir noslāpēta. Vienīgās reizes, kad četrcilindru agregāts sāka izdvest ausīs griezošas skaņas, bija sporta režīmā ar akseleratora pedāli nospiestu tuvu maksimumam. Interesanti, ka šis ir pirmais Citroen modelis, kas ticis pie apsildāma stūres rata.
Jaunais Citroen C5 X ir kā svaiga vēsma, jo piedāvā ne tikai kvalitatīvāku un daudzpusīgāku sniegumu kā iepriekšējie modeļi, bet arī neparastu īpašību kokteili, apvienojot dažādus virsbūves tipus. Tā galvenie trumpji – pārsteidzošs komforts, ietilpība un individuālais tēls.
"Opel" vēris jaunu lappusi zīmola evolūcijas nodaļā, ne tikai laižot klajā sestās paaudzes "Astra" modeli, bet arī pievienojoties "Stellantis" grupai.
Priekšējais tēls līdzīgs "Mokka" krosoveram, kas pērn tika kronēts par "Latvijas Gada auto", savukārt no aizmugures "Astra" hečbeku teju vairs vispār nevar atpazīt – tagad tas izskatās pievilcīgi un moderni.
Interjera niansēs netrūkst līdzību ar "Peugeot". Savā ziņā "Opel" šeit varbūt ir nedaudz pazaudējis savu identitāti, taču atšķirībā no sava radinieka "Peugeot 308", "Opel Astra" stūres rats ir ierastajā izmērā. Tas daudziem varētu patikt.
"Astra" ir viens no pierādījumiem, ka krosoveri nav vienīgā saprātīgā izvēle. Vizuāli tas kļuvis ievērojami pievilcīgāks par savu priekšteci un “ievelk ķeksi” teju katrā vēlmju kastītē, pircējiem meklējot auto ne tikai ikdienai.