Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Vai Latvijā atmaksājas pirkt elektroauto? Aprēķini!

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ja esi ko rēķinājis, lūdzu ieraksti te ciparus!

 
1 2 3
VWfans Reģ.: 21.02.2004
5 0 Atbildēt

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
3 1 Atbildēt

MAn šķiet ka šis portāls nav gluži 'excelistu' tusiš ?!

Ar EV , tāpat kā ar LPG , nekas nav viennozīmīgs .

Man šķiet ka EV , līdzīgi kā LPG , spej dot divus vienā- gan emocijas gan zantīmdrāzienu . Emocijas gan neatciecas uz Leaf ,ZOE un līdzīgiem .... tur tīrākā matemātika .

Visu izšķir iespējas un vajadzības , ja var atļauties labu EV un sanāk daudz mīcīties pa Rīgu ,īpaši Vecrīgu , tad kālab to nedarīt ar Teslu , Jag un līdzīgiem , kuru cena sākās no 50keur .Normāli nopakots E un S klases auto maksā tikpat un dārgāk .

Esmu baudījis gana daudz benz. un dīz. megarulzus , bet neviens nav salīdzināms ar 400zsEV akcelerāciju un ekspluatācijas izmaksām .

Konkrēti mani , nomainīt savu veco LPG ' spaini ' pret EV , attur patreizējā finansu nespēja .

Tikko būs iespējas , tā 222% iepirkšu kādu mazlietotu Model Y . Un ne tikai dēļ zantīmdrāziena , bet galvenokārt tā sniegto emocionālo prieku

Kāpēc mazlietotu - jo zinātāji saka , montāžas un kkādu detaļu kvalitāte neesot ok un pirmais lietotājs pavizinās pa garantijas servisiem , lai saskumtu un pārdotu nākamajam , kurš iegūst , lētāku , ar sakārtotiem defektiem , un labāku auto .

GB12 Reģ.: 29.03.2011
6 0 Atbildēt

Pag, tev vairs Jaguar elektrobobika nav?

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
3 0 Atbildēt

Man pieder tikai velosipēds un tā....tā ērtāk dzīvot

Jagg utt ir tikkai darbagalds .

msh Reģ.: 16.04.2007
7 1 Atbildēt

"bet neviens nav salīdzināms ar 400zsEV akcelerāciju" - ar tik vārga elektromobīļa paātrinājumu var salīdzināt diezgan daudzu iekšdedzes mobīļu paātrinājumu; zinu arī vismaz pārīti 30+ gadus vecu aužu kuri to jaguāra elektrisko pseidodžipu spēj noskriet vienos vārtos; viens no tiem ar tesla model s noteikti arī spētu skrieties kā ar līdzīgu

Interesanti arī dzirdēt ka garlaicīga mašīna var sniegt "emocionālo prieku"

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
4 0 Atbildēt

katram savs , kam šrotti un patiltes , kam 400zs un miteklis .

nestrīdos .

P.S. un 'skrieties' nemēdzu , vienkārši aozbraucu , tā nesteidzīgi , bez dūmiem , bet ļoti konkrēti

msh Reģ.: 16.04.2007
12 3 Atbildēt

Nu tāpēc jau arī tā kaste ir garlaicīga - lai "konkrēti aizbrauktu", vajag tikai iedegoties zaļajam nošķaudīties, un tu jau brauc ar atļauto ātrumu - nav skaņas, nav nekādu darbību no vadītāja puses [neskaitot to viena pedālīša notirināšanu], un jau brauc - un atstiepjot vienīgais interesantuma faktors - iespēja padirst vadītāja apliecību pēc 6 sekundēm...

Nenoliedzami ka elektriskā kaste ir vispiemērotākā lai mīcītos pa Rīgas marazmu, bet nu ne jau 400 zs - kaut kāds i3 varētu būt ideāls; tai konkrētajai kastei vienīgi derētu bik lielākus akumulatorus.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
5 1 Atbildēt

lielākā daļa braucēju nemeklē interesantumu, un 90% parakstītos uz pilnīga autopilota elektrotačku, kur visu laiku var skrollēt telefonu un pālī kratīties no kroga mājās

eidis Reģ.: 07.11.2001
7 1 Atbildēt

Es šo ar nepacietību gaidu. Pagulēt / lasīt avīzi / ēst suši stabili ir interesantāk kā cīnīties ar maršruta mikroautobusu vai mēģināt pamanīt noslēpušos stirnu ceļa malā

msh Reģ.: 16.04.2007
8 1 Atbildēt

Saliec abas lietas kopā un padomā. Grozies kā gribi bet es dodu priekšroku apakšējajam variantam, nevis augšejajam - padomā pats, kā tas būtu - tu tur rij savus sušikus bet tad, hujaks, mašīna pamana stirnu un tavi sušiki ietriecas priekšējajā stiklā...

msh Reģ.: 16.04.2007
8 2 Atbildēt

Jā, protams - te vienkārši viens uzrakstīja ka elektriskajā kastē esot kaut kas baudāms. Protams, es saprotu kāpēc - cilvēkam kurš bijis aktīvi iesaistīts autobūves degradācijas spirālē un kurš ir pieradis pie mašīnām kurās ātrumu nejūt, paātrinājumu nejūt un 10 robu sūdomāts dzīvo savu dzīvi, mašīna ar viena roba kārbu kura reaģē uz gāzes pedāli liekas kaut kas jauns un pārsteidzošs.

megamixs Reģ.: 03.03.2016
10 0 Atbildēt

Tur jau arī ir tas kaifs, ka atliek tikai notirināt pedāli un nav skaņas un pēc 2-3sek jau brauc ar atļauto ātrumu. Man piemēram pilnīgi nesaprotama liekās vēlme pēc skaļa izpūtēja, sajūga spaidīšana un kloķa raustīšanas. Komforts = klusums.

msh Reģ.: 16.04.2007
9 2 Atbildēt

Tev kaifs, pasažierim ar noslieci uz jūrasslimību ļaunākais murgs. Bez tam, ilgi tu nekaifosi, tā darot pārāk ātri aķis tukšosies.

Tevis nosaukto "komfortu" [latviski - ērtības] es varu izbaudīt mājās, sēžot pie datora, braucot es vēlos braukt, nevis veģetēt pie stūres, izpūtējs ir daļa no tā - ja tā nebūtu tad mūsdienās paši autoražotāji necenstos mašīnās kas paredzētas tiem kam patīk braukt, pastiprināt motora skaņu, vai nu ar attiecīgiem veidojumiem, vai arī atskaņojot motora skaņu salonā no skaņas sistēmas...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
6 0 Atbildēt

braucējs, nevis veģetētājs atradies. Uz 95 kmh ar jebkuru elektokastīti var braukt bez bēdas, un smagos nelaist garām turklāt.

msh Reģ.: 16.04.2007
4 3 Atbildēt

Tieši tā - ar elektrokastīti uz 95 var braukt bez bēdas, urbinot degunu un garlaikojoties. Es ta vismaz vēl varu paķert kādu kaifu iemetot trešajā un nokožot fūri dziedoša motora pavadībā, kamēr ekofašists pat to nevar...

MikserisStraume Reģ.: 27.09.2020
2 2 Atbildēt

Aaarrrgghblaaad, tas 2.slow musars bez pārslēgšanās neiet?

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
4 1 Atbildēt

(atļautā) ātruma (pārkāpšanas) slāpes ir neizmērojamas

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 1 Atbildēt

Ir absolūti cilvēcīgi normāli censties "mazliet iereibt pastāvošai varai un likumiem", bet tā nav šīs diskusijas tēma . ;)

P.S. un absolūti nekas netraucē mūsdienās uztaisīt auto kas spēs "izpogāt" EV, jautājums, vai, ar visu to ka tas spēs to izdarīt, to būs iespējams kādam pārdot ???

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
7 0 Atbildēt

Laiks rit , viss mainās , izņemot 'šķība ,greiza šrota ar leišu nummuriem ' , viedais viedoklis , no sērijas- grāmatu lasījis neesmu , bet zinu ka sūds ...

Ka tik Corona-19 "ugandas tips' , viņu nekartu -kārreiz Liepājā esot konstatēts .

Visiem laimi , veselību un jautrību

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
5 0 Atbildēt

Dacia Spring cenas Francijas tirgū paziņotas. No 16990 līdz 18500 eiro. Piegādes sākas rudenī.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Parēķināsim. Ja pislonis ir ar mieru 10 gadus vizināties ar Dacia markas auto, un izvēle ir starp Ķīnā ražoto Spring vai Rumānijā skrūvēto Sandero, tad, pieņemot ka naftas zupa maksā 1.3 un elektrība 0.15, un patēriņš 15 kwh un 6 l/100 attiecīgi, iegūstam, ka 10 gadu pariodā var ietaupīt ap 3000 eiro. Attiecīgi, ja vēl valdība kaut ko piebirdina klāt subsīdiju veidā, tas pasākumu padara vēl efektīvāku. Vangoju, ka kāršēringi izķers šitos Springus kā karstus pīrādziņus, un līdz pisloņiem parastajiem tie pienāks ne ātrāk kā pēc gada.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt
GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

A ja vēl paņem to pašu Sandero ar LPG...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

nekāds dižais ietaupījums nesanāks. +1000 pie iegādes cenas, +vēl vairāki simti pa desmit gadiem pie apkopes, (un vai skate ar' nebija dārgāka?), un mīnus kāda trešdaļa no degvielas izmaksām, jo patēriņš gribi vai nē ir par 30% vairāk kā benzīna kastītei.

Vēl var rēķināt, ka elektruauto īpašnieks uzliek 5 kw saules paneļus uz jumta (+5 tūkst eiro), un uzkādes cena ir tikai sadales tīkla tarifs (apm 5 centi pa kwh, laikam)

darklight Reģ.: 29.10.2013
5 0 Atbildēt

Tā Dacia Spring taču ir nožēlojams 33kW mopēds. Par tādu līdz 5K varētu maksāt, ne kapeiku vairāk.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

pa pilsētu/piepilsētu derēs. Ar Aixam mopēdauto tak arī brauc

darklight Reģ.: 29.10.2013
4 0 Atbildēt

Man jau tāda sajūta, ka ar Aixam pamatā vālē bez tiesībām. Tad no tā agregāta ir zināma jēga.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
2 0 Atbildēt

Drīkst jautāt, cik kW Jūsu Godībai vajadzīgs, lai pārvietotu savu dižciltīgo dibenu?

Spring sver 900 kg, un ir tipisks lielpilsētas transports, tipiskiem metropoles ātrumiņiem. Ar tiem kW, kas ir apm 45 zs, pilnīgi pietiktu, lai pārtikas maisu no veikala atvestu.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Es jau īsti nesaku, ka Spring ir nekam nederīgs transports. Viņš tiešām ir ok, lai pārtikas maisu atvestu. Bet mopēds paliek mopēds, un man ir nepieņemami, ja man tādu mēģina pārdot par Golfa cenu.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

ā, bet 'golfa cena' jau nav 17 tūkst. Pa 17 var nopirkt 'polo' klases kastīti, kas tas pats Spring vien konceptuāli ir

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Vai tad? Neesmu pētījis jaunākās cenu lapas, pirms dažiem gadiem par to naudu kā reiz sanāca golfs bāzītē. Un pat ja ir kā tu saki - polo klases dacītei cena pieklājas "mazliet" mazāka par 17k...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
6 0 Atbildēt

Speciālistam MSH

Ar baudāmo Konu arī varēja labi iemīt un braukt ,cik tālu akku ļauj .

Arī ZOE labi 'iemina ' , bet gribējās ātrāk izkāpt .

Audi-pārmudrīts un nepamatota cena pret EV spēju , protams VAG šmaukšanā-400zs tikai uz kkādām sekundēm , tad 130zs

KIA-Hundaja atrauga , korejiešu ZOE

Ar TESLA nav atvilkts ,jo LV nav dīlera .

Jag -darbagalds , savdabīgs britu produkts , ir lietas kuras kaitina joprojām . Veiktspēja ap 350 km , patreiz 330 ,vasarā 380 .ēd starp 20 un 25kw/100km

Leaf-principiāls Gona vēmeklis ,dīleris blēdis .

eGolfs -atkal VAGa blēdība , pēdēja brīdī izrādījās ka siltumsūknis un CCS2 uzlāde ir axūna papildextra ?!?

Ar cik un kādiem EV ir braucis cilvēks ar viedokli ?????

Krotow Reģ.: 09.09.2008
5 0 Atbildēt

Un Figsy gadījumā ZOE labi iemīšana ir papildus maksas pasākums

msh Reģ.: 16.04.2007
3 6 Atbildēt

Tik jāprasa - kur ir tie minēji? Cik gadās redzēt uz mūsu šosejas tesloņus, tajos laikam baudījums ir līdzvērtīgs ar 1.6 tayatu, jo apmēram tā arī viņi brauc - atšķirībā no, teiksim, kāda audī ar trīslitrīgu dīzeli...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
7 0 Atbildēt

Tesla braucēji šeit jau pārauguši bezjēgā iemīšanas vecumu. Tas gan nenozīmē ka viņu braucamais nespētu ielikt urlēnam ar 3.0d audi.

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
1 0 Atbildēt

arī M5d atpūšās , apdzīšanas ir kkas neaprakstāms - viss notiek ātrāk , kā spēj iedomāties .

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Tas kā saka interesanti tikai līdz brīdim, kad brauc uz kalniem slēpot, un secini ka nedēļu slēposi, + nedēļu brauksi turp un atpakaļ.

Bet ja mazliet nopietnāk, es joprojām nesaprotu to EV ideju, pat Tesla principā taisa "klasiska ieksdedzes auto" stila/dizaina EV - kāda velna pēc (???), jo tikko kā gribi kaut ko jēdzīgu (un relatīvi daudz) vest, tā EV to likt nav kur, likt uz jumta bagažnieku - stulbums - momentā atvadies no 1/3 efektivitātes utt. Bet bateriju un elektromotoru komponēšana to verķi tak teorētiski ļauj taisīt ar afigenna lielu kravas un "dzīvojamo" telpu pie tam taisot aerodinamisku virsbūvi + smaguma centrs visticamāk tāpat būs ļoti zems ...

Tad nu sēdi "no sērijas" un kasi pakausi, "kam tad tie EV ir īsti domāti" ... un izskatās, ka ne jau praktiskām lietām ...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

Aerodinamika uz šosejas ir galvenais patēriņa faktors - jo vairāk tur ietaupa, jo mazāku bateriju var likt.

Līdz ar to visi ne-pilsētas elektroauto izskatīsies pēc prius - mazs šķērsgriezuma laukums + pludlīnijas forma. Bez lieliem zaudējumiem var pavilkt virsbūvi garāku, bet tad tas izskatīsies diezgan meh

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Jā, forši, tik diez vai tādas mašīnas kāds ražos.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
6 0 Atbildēt

Šitā te taču nav tehniska diskusija, bet gan auto lietotāja personiskais fīlings un par gaumi nestrīdas.

Vienam auto lietotājam patīk elektroauto izskats, paātrinājums, gaita, skaņa, citam vajag iekšdedzes dzinēja auto ar visām tā īpašībām. Par ko tur strīdēties?

imzz Reģ.: 27.02.2015
5 0 Atbildēt

Protams, ka tā nav gluži tehniska diskusija. Tā ir finansiāla, vismaz pēc topika nosaukuma. Bija pāris visai aptuvenas aplēses, manējā, ka elektroauto varētu sākt atmaksāties, salīdzinot ar benzīna auto pēc 150 000 km nobraukuma, ar dīzeļa auto - pēc 200 000 km nobraukuma, un "Soseja" , ka atmaksāšanās laika ziņā varētu iestāties tikai pēc 10 gadiem.

Tātad, pēc mana uzskata, e-auto parastam ( nekomerciālam ) autoīpašniekam patlaban neatmaksājas finansiāli un citādā ziņā- vēl mazāk. Protams, mēs nezinām, kas nākotnē notiks ar degvielas cenām, jādomā, ka degviela lētāka nepaliks.

kontradmiral Reģ.: 07.12.2004
4 0 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Šitā te taču nav tehniska diskusija, bet gan auto lietotāja personiskais fīlings un par gaumi nestrīdas.

Vienam auto lietotājam patīk elektroauto izskats, paātrinājums, gaita, skaņa, citam vajag iekšdedzes dzinēja auto ar visām tā īpašībām. Par ko tur strīdēties?

Šobrīd, kamēr EV tirgus ir samērā early stadijā, tikmēr uz tām pavelkas šaurāka patērētāju grupa, kas ir gatava piemaksāt par jaunām lietām. Drīz jau viss aizies mass market, kur diskusija būs, kurš EV, hibrīds vai ūdeņraža auto ir labāks un iekšdedze ies vēsturē. Gan jau pēc 15-10 gadiem klasiskie iekšdedzes dzinēji būs jau sentimentāls retro, kur pensijas iauto vecbiedri gremdēsies atmiņās kā skanēja v8. Pazīstu džeku, kurš ar savu Zoju ir pārlaimīgs un izvēlas ar to braukt daudz labāk nekā VAG minivenu. Lielai daļai jaunās paaudzes vispār pajāt uz auto - ir taču car sharing utt.

aigi Reģ.: 01.08.2005
3 0 Atbildēt

Nu te var 100% piekrist.

iciks Reģ.: 29.05.2013
11 1 Atbildēt

Jaunatnes modernais dzīvesveids (dzīvokli īrēt, nepirkt; auto nomāt, ja vajag u.t.t.) ir līdz brīdim, kad sadzimst bērni. Tad kaut kā ieskati sāk mainīties daudzējādā ziņā.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
3 0 Atbildēt

Man Zoe patika, pat ļoti. Interjērā pa lielam man viss likās pieņemams. Nedaudz no ārpuses tas dizains varēja būt naidīgāks.

Bet skaidrs ir neskaidrs ekspluotācijas nianses tādam el auto. Jaunās paaudzes iekšdedzes dzinēji ir pārmuģīti ar kaudzi dažādiem palīg eko uc aprīkojumiem kas visu ogu sarežģī. Iespējams, ka el auto šīs visas problēmas ir mazāk gan finansiāli gan laika ietilpības, servisa zonu apmeklējot

osscar Reģ.: 27.08.2002
3 1 Atbildēt

Nav ko rēķināt - skaidrs ka neatmaksājas.

Vismaz pateriz nav tādi EV kas mani interesētu. ( robusts, ar klīrensu lai var mežā un copē braukt). Ptreiz ir tikai pilsētas auto EV izskatā..ok ir hammers, bet tas nekad nebūs LV.

Paskatījos Demuro apskatīja jauna ala vw SUV e-auto - tas ir psc - BALTA stūre, balti vadības kloķi ////kaut kāds geju auto ne suv...iedomājos kā katru rītu ar mirtro salveti tīra tās baltās virsmas..laba zāle laikam bijusi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tas tikai kā parasti norāda uz auditoriju, kurai EV tiek "mērķēts", respektīvi tas principā nav ne darbam (neskaitot "balto apkaklīšu darbu" ) ne arī izklaidei/hobijiem ... jeb nu arī hobiji jāpiemēro "kaut kādam dzelzs gabalam" kurā nav pat pārāk daudz izdomas ieguldīts ... tik ka tikai lētāks šrunts kuru var dārgi pārdot.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Uz baltas stūres labi izceļas oranžā vai citā piemērotā krāsā lakoti nagi

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Nu, stūri vienmēr var notīt ar melno elektriķu izolācijas lenti

Man elektroauto sakarā kremt cits aspekts - kāpēc nevar būt VIENKĀRŠS ELEKTROAUTO. Minimāli gadžeti, ērta vadība, nekādu tačskrīnu, tikai elektroauto pozitīvie ieguvumi un viss.

Nu labi, silumsūknis apsildei un siltuma atgūšana no baterijām salona apsildei ziemā lai ir. Un vēl 2 ātrumi varētu būt - pazeminātais ar zobratiem un tiešās pārneses ar atsevišķu sajūgu virs 50km/h. Viss.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

Nu reku ir, Dacia Spring

Bet atbilde ir vienkārša. Kamēr pērk pa 30+ tūkst, nav prātīgi ra\zot kaut ko vienkāršu / lētu.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

"Baltais" ādas salons ir blings biezo publikas piesaistīšanai. Ir taču iekšdedzes MB, BMW utt. ar balto salonu biezā slānī.

ledzep Reģ.: 16.03.2017
3 1 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: Dacia Spring cenas Francijas tirgū paziņotas. No 16990 līdz 18500 eiro. Piegādes sākas rudenī.

Dacia Spring nevar gluži nosaukt par kaut ko baigi izdevīgu. Tā mašīna ir par mazu priekš Eiropas, tai ir pārāk vājš motors un kvalitāte, noteikti, būs šausmīga. 17k eur par tādu štruntu vienalga ir liela nauda.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt
ledzep Reģ.: 16.03.2017
2 0 Atbildēt

Ja eiropā ar mazauto mēs uztveram ap 4m garumu, tad Spring ir 3,7. Sanāk A klase, a tur statistikā ir kopā A+B.

MikserisStraume Reģ.: 27.09.2020
4 1 Atbildēt

msh rakstīja: Tev kaifs, pasažierim ar noslieci uz jūrasslimību ļaunākais murgs. Bez tam, ilgi tu nekaifosi, tā darot pārāk ātri aķis tukšosies.

Tevis nosaukto "komfortu" [latviski - ērtības] es varu izbaudīt mājās, sēžot pie datora, braucot es vēlos braukt, nevis veģetēt pie stūres, izpūtējs ir daļa no tā - ja tā nebūtu tad mūsdienās paši autoražotāji necenstos mašīnās kas paredzētas tiem kam patīk braukt, pastiprināt motora skaņu, vai nu ar attiecīgiem veidojumiem, vai arī atskaņojot motora skaņu salonā no skaņas sistēmas...

Tev tas ir komforts virtuvē smilšot dzelžus?

Varbūt šis ir tavs komforts, bilde no Tava Facebook comin

i.imgur.com/TTiGL96.jpg

Agaga Reģ.: 25.07.2007
2 1 Atbildēt

Es ,piemēram, istabā spieķoju dušā ar ziepēm ziemās mazgāju ričuku. Fords vispār virtuvē pirmo auto uzbūvēja, bet Tev -jampampiņ, pietrūkst fantāzija kur ar tolku likt savas zināšanas. .

ledzep Reģ.: 16.03.2017
2 0 Atbildēt

Dacia Spring ir kaste ar elektromotoru pa 17k ar kuru nevarēs pabraukt pa šoseju. Pēc izmēra to var salīdzināt ar Twingo. 0-100 kmh aizņem 19 sekundes.

Dacia Sandero LPG jau var nosaukt par mašīnu. Cena 11.5k

(Piemaksa par gāzes iekārtu sanāk 230 EUR pret benzīna modeli). Apkopēs vienīgā atšķirība būs sveču un gāzes filtra maiņa ik pa 30k km. Pēcgarantijas materiālos tas būtu 40 EUR + darbs.

Gāzes patēriņš varētu sanākt ap 6,5 litri, rupji pierēķinot benzīna izmaksas, sanāks pie 4 EUR uz 100 km.

Dacia Spring izmaksas sanāk 2,3 EUR uz 100 km. Tātad - 1,7 EUR ietaupījums uz katriem 100 km, pret Sandero LPG.

Apkopju izmaksu starpību varam nerēķināt, jo Spring tomēr nav pilnvērtīgs auto un tā varam nedaudz atsvērt nepilnības.

Tātad uz 100 k km ietaupījums ar Dacia Spring sanāk 1700 EUR, pie cenas starpības 5.5K.

Un tāpat paliek iepriekš minētās problēmas ar lietojamību, izmēru, motora jaudu un kvalitāti.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

Ja pislonim ir a) maz jābrauc un pārsvarā pa pilsētu, b) sava rozete, un c) tikai viens vai divi dibeni vedami, tad viņam Spring ir labāka izvēle kā jāties ar gāzi. Un ilgtermiņā lētāka.

Un nevajag tur piesaukt nez kādus izmērus. Ar krāniņiem nav jāmēras.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
2 0 Atbildēt

man gan šķiet ,ka ir jāsanās ar lādēšanu, ja brauc pa pilsētu piegāz pilnu bāku ar saļerku un brauc gandrīz visu mēnesi, nu labi divas reizes mēnesī, nevis katru otro vakaru viņu štepselēt kaut kur

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
4 0 Atbildēt

kur kaut kur? Tabrauc mājā, iespraud sienā. Un nav jājājās ar braukšanu uz kaut kādu smirdīgu tankštelli, kur vēl varbūr rindā pēc hotdoga utains pislonis ar pižiku stāv

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Kur nu kurais stāv, es tikai pie karsu automāta (2x pa menesi katram auto ) jebkurā no 3 - Virši, Neste vai Circle K ... tiesa logu šķidrumu tev tāpat jāpērk, nez vai Maxima un analogi ir diži izcilāka izvēle ...

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Degvielu leju vidēji 2x mēnesī. Nekad neleju automātos, vienmēr eju maksāt cilvēkam - man tāds paradums. Speciāli nemeklēju, vienmēr kaut kur iebraucu pa ceļam. Rindās faktiski nekad nestāvu, varbūt 1 cilvēku pagaidu. Varbūt man vienkārši veicas, varbūt neizvēlos DUSus centrā, kur tajā dienā ir 2 centu atlaide un mega rinda.

DUSi ir brīvi pieejami, bet pieštepselēt kurš katrs vis nevarēs. Dzīvokļi atkrīt. Mājas - teorētiski var, praktiski jāskatās, kāds nu tas pieslēgums, vai maz pavilks.

ledzep Reģ.: 16.03.2017
2 1 Atbildēt

Ko nozimē jāties ar gāzi? Man ir bijuši trīs auto ar gāzes iekārtām, nav bijušas problēmas.

Es ar to visu gribu pateikt, ka lai arī tas Spring ir lētākais elektroauto, to nekādīgi nevar nosaukt par labu/izdevīgu auto. Jābut jocīgam cilvēkam, lai pa savu naudu pirktu tādu auto.

Un tā mašīna būs izjukusi, pirms spēs sevi atpelnīt

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Tas nozīmē regulāri apkarot garāžas dizaina sekas. Kur tehniskais dizains kardināli atšķiras auto un Koļas garāžā pielāgotajai itāļu iekārtai. Bija iespēja diviem auto pavērot šo dzimumatiecību modeli. Viens gandrīz nodega tieši dēļ Koļas elektriķa talanta.

ledzep Reģ.: 16.03.2017
1 0 Atbildēt

Kāds tur garāžas dizains? Tur ir rūpnīcā uzstādīta Landi Renzo gāzes iekārta, kurai vadības bloks, visticamāk, integrēts pašā motora vadības blokā.

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Ā ok. Es pārpratu, ka advokatē par JEBKURU gāzes iekārtu. Dzimtajām nav problēmas. Tām šķiet Opelis bija pirmrindniekos skaitā, pirmais veikalā laikam SAAB

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Pēcgarantijas posmā sveces diez vai būs jāmaina ik pēc 30 štukām, gāzes iekārtas filtru, vismaz ja lētā sūda vietā uzliek Alex 360, noteikti var mainīt daudz retāk; pats kādu laiciņu atpakaļ pie kaut kāda tāda nobraukuma samainīju abus filtra elementus un man nebija ne mazākās nojausmas priekš kam es to darīju...

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
3 0 Atbildēt

tankštele max paris reizes mēnesī, bet ar vadu javazājās kgandrīz katru dienu, Nēatbalst hotdogu tankšteles, izmantoju tikai automatiskās. El autoder tik ,kā otrs auto un ja man japērk speciāli otrs auto un vēl par nesaprātīgu cenu ,tad kas tur var atmaksāties. El auto ir daudz vienkāršāks tapēc cenai jabūt lētākai nevis dārgākai. Pieļauju kad ķīnieti vares driz nopirkt par kadi 5tukst

eidis Reģ.: 07.11.2001
3 0 Atbildēt

Ja varēs par 5k nopirkt, tad e-Tronu īpašnieki tos pirks kā bateriju donorus

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
2 0 Atbildēt

varētu arī kādas piekabes piedāvāt, pārdot. sabāž iekšā akumulatorus un brauc, kad izbeidzas, nomaina piekabi ar uzlādētiem aķiem un brauc tālāk

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Tu tik neaizmirsti ka 1) piekabe stipri palielinās elektrības patēriņu 2) Mašīnu kurai ir piekabināta piekabe ir "mazliet" grūtāk kaut kur nolikt [tb maz tādu vietu]; es pieņemu ka vēl varētu izdomāt iemeslus kāpēc tā nevajadzētu...

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Es pilnīgi noteikti negribētu ekskursijā vazāt līdzi piekabi, kurai pat nav nekādas funkcionāla jēgas, tikai degvielas rezervju pārvadāšana. Bet valkāties ar piekabi pa pilsētu vēl jo mazāk.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 2 Atbildēt

Nē, piekabe gariem pārbraucieniem īpasi ārpus vietām kur uzlade viegli piejama, un piekabes forma un funkcionalitate ir mierigi izveidojama kadu vajag, pie kam tāka piekabe jau būs "gudra", tad var aprīkot ar pneimo piekari un cilāt lai samazinatu pretestibu, vai pslielinatu klīrensu. Un kravai ar vuwtas vairsk kā vajag, jo bateriju pakai ir vai nu pašai vai apkart ļoti izturigs strukturāls rāmis attiecīgi diezgan normāla kravas platforma tiek iegūta uz kuras bača apakšā, un augšā kaut dīzeļģenerators (gadijumiem kad laižam Austrālijas "outbekā" utml. gadijumos)

Un lai arī piekabju jautājumam ir savas problēmas - nav neka tada ko nevar atrisināt, un butiskāka priblēma var but tikai tr-ta līdzekļu saatāva pilnā masa, kad vidējam bāleliņam ar viņa tiesībām vienkārši nespīd braukt ar ko vairāk, kā "vienu lielu bateriju paku ar stūri" ...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 0 Atbildēt

Es, protams, jau iepriekš atvainojos, bet tās piekabes ir pizģec. Īsta ekoloģija - braukt Austrijas autbekā ar piekabi un dīzeļģeneratoru. Protams, ka nav nekā tāda ko nevar atrisināt, bet varbūt vairāk vajadzētu pacensties tādas problēmas neradīt?

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Nu es ar uzskatu katram mērķim savi tehniskie līdzekļi, bet nu tā kā mums te ir piedraudējuši ar EV "uber alles", tad nu apceru kā "apiet stikla griestus" + es ar nesen iespēju robežās noķēru pēdēju jēdzīgo Honda CR-V dīzeli ar manuāli, tagad lieku naudu zeķē un gaidu kad varēs nopirkt "pēdējo" iekšdedzes Porsche (moš pat ar manuāli izdosies aizsniegt) ... un tad jau mierīgi gaidīšu savu "koka" braucamo ar elektrisko piedziņu ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Maināmi akumulatori.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nē, akumulatori kuriem elektrolīts ir gaiss. Akumulatoru ietilpība ir ierobežota salīdzinot ar benzīnbāku, jo degvielai oksidētājs nav jāvadā līdzi, bez gaisa tad tā vairs nav arī degviela.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Alumīnija- gaisa baterijas , piemēram. Varētu nodrošināt e-auto apm. 2400 km nobraukumu. Tikai tās nevar uzlādēt, jo ir baterijas nevis akumulatori.

www.automotivelogistics.media/electric-vehicles/al-air-a-better-battery-for-evs/40079.article

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Dzirdes aparātiem tādas ir manītas, tik kā atver baterijas iepakojumu tā process nav apturams.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Tās ir cinka-gaisa baterijas:Zinc–air batteries are highly employed in hearing aids. Bet ir domāts arī par to izmantošanu e-auto.

www.transparencymarketresearch.com/zin-cair-batteries-market.html

Krotow Reģ.: 09.09.2008
3 0 Atbildēt

Gaisa baterijas nav akumulatori. Tur kā gaiss tiek klāt tā oksidēšanās process aiziet vienā virzienā. Uzlādēt nevar - tikai ķīmiski pārstrādāt.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kad elektroauto būs vairāk, tad pilnīgi noteikti būs pakalpojums "auto uzlāde uz ceļa". Telefona aplikācijā būs atzīmēti punkti kartē, un uzspiežot uz tuvākā, ieradīsies laucinieks ar ģeneratoru pikapa kravas kastē.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Jau tagad ir tas pakalpojums, tiem kas nav aizvilkuši līdz "rozetei", ātrā lādēšana no ģeneratlra yz kādam 10 min. lai varery nobraukt kadus vel 40km.

P.S. bet laikam pašama tomer būs jāpadoma kads parītis dīzel hondas ģeneratoru paķert sev ...kamer vēl dod ...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Ņemot vērā "tendences", varbūt ir cerība sagaidīt ar gāzi kurināmus ģeneratorus. To tik ātri neaizliegs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Man gāze nav optimāla (vs dīzeļdegviela vai benzīns) , jo nekur to nelietoju, bet bračkam gan ir mājas apkure uz gāzi no baloniem - tad jā, tad tam ir jēga.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

Vai tad nasv vienkāršāk tos elektroratiņus aišlepēt līdz tuvakajai uzlādes vietai nevis nīkt klāt kamēr tas brīnums uzladesies

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Atkarīgs no tā cik zemu nolaid izlādes līmeni, kā bremzes, stūres pastūzīs utml. tam EV ir uztaisīti un kāds darbības algoritms, var gadīties ka tas sūc stāvēs ar bloķētiem ratiem, un ja vēl būs stūrēšana "by wire" kādā brīdī , tad IMHO vispār forget it.

P.S. ja cilvēks pat manuālai kārbai neatjēdzas ieslēgt kādu robu kad vajag niknāk pagriezt auto (ar elektrisku stūres pastūzi gan savādāk) vai bremzēt - arī būs "intersants" rezultāts tādai auto vilkšanai !

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Kas tur interesants? Izklausās pēc vārguļu vai tizleņu problēmām.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ieliec savā vietā sievišķi, un sapratīsi "kur ir problēma", jo ne vienmēr mūsdienas ir pieejami divi vīriešu cilveki, kuri vel nav galig "prāta utt. apdalīti" ...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Esi reāls - "ieliec savā vietā sievišķi" situācijā tas sievišķis tiks piesēdināts pie vilcēja stūres, jo fiziski vārgs sievišķis visdrīzāk nav arī tik gudrs lai to drīkstētu sēdināt pie velkamās mašīnas stūres. Bet divi sievišķi diez vai kaut ko vispār vilks.

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Kaut kad prasīju par šito i3 īpašniekam - teica, ka nevarot vilkt, pat pastumt ne vella nevarot.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Kā tas ir - "nevarot vilkt"? Laikam tas īpašnieks tāds pablondāks gadījies - velkot mašīnai ir tāds pats režīms kā, hvz, taisot reģeneratīvo bremzēšanu, vai vienkārši ripojot - tā braukt tad arī nedrīkst? Man patika tas variants iz viena ukraiņu viģika ar divu teslistu tālbraukšanas sacensībām, kur viens taisīja reģeneratīvo uzlādi striķī aiz fūres....

Mendziņa kurpju kasti arī kaut kā vilkt var; pēc viņa statistikas sanāk ka viņu velk vidēji reizi gadā

ledzep Reģ.: 16.03.2017
1 0 Atbildēt

Var paskatīties no šādas puses:

Lai šobrīd prastākais, bomzīgākais elektroauto sevi atpelnītu uz 100k km, tam būtu jāmaksā 13.5k EUR.

Šobrīd lētākie elektro auto (tādi, kurus var nosaukt par auto) ir:

Renault Twingo Electric - Cena Vācijā no 23.8k EUR

Vw eUp - cena no 24k EUR (varbūt SEAT/Škoda ir lētāks)

Renault Zoe - Akcijas cena 27k EUR

Varbūt kāds var papildināt šo, bet es uz ātro neatradu citus..

Tātad cenas starpība ar Sandero LPG ir 10k EUR. Es domāju viss ir skaidrs.

Bet tā kā elektro auto popularitāte un ražošanas apjomi pieaug, akumulatori kļūst lētāki, tas ir tikai laika jautājums kad cena par tiešām lietojamu budžeta elektroauto nolaidīsies līdz pieņemamam līmenim.

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Es gan neskatos tik optimistiski uz to, ka elektromobiļu cena kritīsies un visi nu tik steigs pirkt. Ja ir plāns tos ieskapēt par katru cenu, tad drīzāk būs nodokļu politika, kas iekšdedzes dzinējus izdzīvos, ka arī droši vien neizpildāmās atgāzu normas šādu auto ražošanai.

Tādā gadījumā, saprotams, stāstot par to, ka tas tik dēļ jums, daiļās dāmas, dēļ jums (lai elpotu tīru gaisu), nebūs variantu - pirksi to elektromobili, ja vēlēsies kaut kur braukt.

osscar Reģ.: 27.08.2002
5 0 Atbildēt

Nekāds kāpums iekš LV nebūs...ko aizliegs braukt ar iekšdedzes auto - kā tad...

ss.lv tiek pārdoti kādi 100 EV ..un 170tk degvielas..% ir skaidrs - 0,x. Tāpat csdd reģistrēti cik ir EV pret iekšdedzi ? 0,1 % ?

Nekas gadus 15 te nemainīsies. Sapņi.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Nē, vienkārši skrūvēs uz augšu akcīzi, un gan jau pasāks to skrūvēšanu darīt nopietni, ar pamatojumu ka "iegūtā nauda vajadzīga elektrisko kastu iegādes atbalstam"...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
4 0 Atbildēt

Tas tiesa. Un kad auto ar iekšdedzes dzinējiem būs no ceļa nost, uzliks akcīzi elektrībai un maksas ceļus visur. "Jo ceļus taču jāremontē".

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 1 Atbildēt

Izskatās, ka ekonomiskā pamatojuma iegādāties EV nav vispār. Vismaz bez pamatīga valsts atbalsta, tuvinot cenu alternatīviem benzīna/hibrīda/dīzeļa/Lpg modeļiem. Šobrīd Latvijā novērojams - izteikti jaudīgie EV un valsts uzņēmumu mazie EV, kā arī koplietošanas uzņēmumu apjoma pirkumi. Otrreizējais tirgus - BMW I3 mana daudz, jā. Varbūt drīzāk stils, nevis ekonomiskā pamatotība.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

i3 ir mega sūds. Milzīgdārgs iegādē ar niecīgu bateriju. Tāpēc ottreizējais tirgus nosacīti pilns ar tiem.

boliks Reģ.: 22.03.2004
2 0 Atbildēt

Pie tam oficiāli 4 vietīgs.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
5 0 Atbildēt

haha, 'jaunais darba devējs' neparakstījās uz teslas shēmu, un tad uzreiz vīnogas ir skābas

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Kādēļ skābas? Man taču patīk elektroauto. Nepatīk vienīgi iegādes cipari. Un nevarēju iekļauties budžetā.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
4 0 Atbildēt

msh rakstīja: Vai tad? Neesmu pētījis jaunākās cenu lapas, pirms dažiem gadiem par to naudu kā reiz sanāca golfs bāzītē. Un pat ja ir kā tu saki - polo klases dacītei cena pieklājas "mazliet" mazāka par 17k...

a tu nevis pēti cenu lapas, bet iepazīsties ar realitāti.

'bāzītes' golfs eksistē tikai cenu lapās. Dabā tāds ir jāpasūta 3-4 mēneši iepriekš. Tikai 'polo par golfa cenu' - visādi T-roc utml ir pillas noliktavas, un tiem ir t.s. mūžīgā 'akcija'.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
2 0 Atbildēt

Jā, pēc iekšdedzes dzinēju " izdzīvošanas" diez kur liks noliktavā sakrājušos nepārdotos degvielas auto? Oficiāli pārdot taču nedrīkstēs.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Nevarēs pārdot jaunus, vismaz Lielbritānijā. Bet nav taču grūti jaunu pārdot kā mazlietotu, ja ir vēlēšanās.

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Un kas tur ir ar tiem mēnešiem? Runa ir par mašīnu, objektu kuru jālieto vismaz kādus piecus gadus un attiecīgi var arī pasūtīt un pagaidīt - nav jau runa par rupjmaizes klaipu...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Tu gribētu Golfu. Bet tev visādi iestasta, apvardo, un 'dod atlaidi' tam, kas šiem ir uz vietas. Tā kaut kā.

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
1 0 Atbildēt

Pat ne ļoti tālā nākotnē nekas varbūt nebūs jārēķina jo Euro7 2025. pieliks punktu degvielas motoriem un nopirkt varēs tikai to kas būs pieejams. Audi publiski atzīst, ka vairs neizstrādās jaunus dzinējus:

www.automobilwoche.de/article/20210316/AGENTURMELDUNGEN/303159940/euro--norm-audi-entwickelt-keine-neuen-verbrenner-mehr

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tas tikai nozīmē vienu - būs izteikti dārgāki lietotie iekšdedzes auto, jo pat bagatajā Vācijā, ir liela daļa tautas kuri īsti nevelas atļauties EV ļoti praktisku apsverumu dēļ ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

Te jautājums ir par to,cik patiesa ir tā ekoloģijas politika.

Ja tā būtu patiesa, tad jau tagad Latvijā tiktu izstrādāti scenāriji, kur tad ņems to enerģiju, gan pārvaldes, gan papildus ģenerācijā, lai tos elektroauto lādētu.

Neatvest vilciena sastāvu ar benzīnu vai dīzeli uz pilsētu un to nokurināt auto ar visādiem izmešiem pie tādas pašas transporta intensitātes nozīmē dabai un gaisam Rīgā draudzīgāk nokurināt kaut kādu daudzumu dabasgāzes CH4, lai saražotu elektroenerģiju to auto lādēšanai.

Tam vajag idejas, plānus, infrastruktūru.

Protams, ka kaut kādi plāni ir, taču cik tie izmaksās un būs draudzīgi dabai, ej nu sazini.

Tepat arī stāsts par gana lētu, nepārgudrītu ar gadžetiem elektroauto ar maināmu akumulatoru.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Tā nav politika, bet gan bizness.

Ja tā būtu politika - tad šajā ziemā vismaz kādu reizi vajadzētu iztīrīt auto stāvvietu pie dzelzceļa stacijas. Kas ne reizi netika izdarīts, vismaz ne pie tās stacijas, kur es atstāju auto. Un paralēli tiek teikti skaisti un skaļi saukļi par vilcienu kā sabtransa mugurkaulu... Smiekli nāk.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Attiecībā uz ekoloģiju neviens nez kāpēc nepiemin tos kilometrus kabeļu ar plastmasas izolāciju, kuri tiks ierakti zemē uz e-auto uzlādes stacijām. Kā tad paliek ar daudzināto plastmasas piesārņojumu ?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 0 Atbildēt

Tas taču būs zemē desmitiem gadu un pārvadīs enerģiju. Toties degvielas vedēji ir jāražo, riepas dilst, detaļas dilst, NOXi, PM10, PM2.5, CO2.

Nafta jāiegūst, jāpārstrādā.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

viens iekšdedzes auto gadā nodedzina tonnu degvielas (iepērk pa apm 600 eiro, nodokļi apmēram 600 eiro)

līdzīgs elektroauto - 2700 kwh (iepērk pa 135 eiro, nodokļi apm 270 eiro)

ja paņem 10000 auto? 6 milioni pret 1.35 mio

30000 auto? 100000 auto?

10000 auto vajadzīgi papildus 27000 MWH elektrības. Gadām līdz šim patērējam apm 6 MILJONI MWH. Tie 27000 ir ŠPICKA. Pusprocents.

Līdz lielākās daļas automašīnu nomaiņai pret elektriskiem paies kādi gadi 50. pa 50 gadiem paspēs izveidot i nepieciešamo infru, i ražošanas jaudas.

Naff ko cent paniku.

People Reģ.: 28.09.2020
0 0 Atbildēt

Kāds kauns, ka vakardien elektriskie vilcieni nekursēja, viens netrāpīja uz pareizā taustiņa, laika

m.

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Tātad: savelkot kopā visu 195 postos izvietoto informāciju, mēs varam secināt, ka "NĒ!" - Latvijā pirkt elektroauto neatmaksājas! Un uz šīs satriecošās nots tēmu varam slēgt

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti