ulza rakstīja: Nav jau visi vienā maisā bažami. Ir jau normāli veči tai iestādē!!
Ir gan! Esmu sastapis ne tikai savā miestā, bet Jēkabpilī, Rīgā, Vācijā, Lietuvā. Ja man uzliek sodu (pat pamatotu) es jūtos kā aplaupīts un nagi tā vien niez atkosties... Bet izteiktais aizrādījums ilgi paliek atmiņā un disciplinē, pie kam nav sajūta ka CP būtu aplaupījis mani vai kā aizskāris. Ļoti nepatīk kad situācijā kur zīmes ir saliktas neloģiski piesienas un soda par zīmju neievērošanu, tā vien gribas gāzt pa ģīmi (tipa saliek speciāli lai grābtu šuflēm kukuļus).
aeg rakstīja: Sveicināti ! Kādreiz bija runa,ka mājās ir vecā Jawa - tagad galerijā ir bildes.Varbūt ir kāds entuziasts - varētu notirgot !
Pagrūti būs! Jo TA neiziesi kamēr nebūs pagrieziena rādītāju un standarta stūre, ja vien tehniskajā pasē nav ieraksta ka stūre ir mainīta. Tagad paštaisītas stūres nav atļautas, ja vien tā iepriekš netika piefiksēta doķos!
Ksneps rakstīja: i_edgar - Pēc kā viņi nosaka, ka ir paštaisītā stūrē? Uz stūres nekur nav rakstīts, ka tā ir tieši jawas stūre... TA visas stūres no galvas zin?
Nu nestrādā tur muļķi! Es pēc bildītes noteicu, pat dabā neredzot ... un vecās Jawas man ar nekad nav bijis.
Nebija spoguļu - nu un tad, likumi pamainījās... ASV autiņiem ar lukturi jāpārtaisa, pagriezienu krāsa jāmaina... Viss tak originālais!!!
Jā - nu vēlreiz pārliecinos ka Scorpi pret tagadējo tehniku negribas mainīt - pats jau 170 000 km esmu nobraucis un pērkot uz spidometra bija 124 000 km (?! pa 9 gadi), bet neviens gultnis, ne viens slēdzis nav mainīts - itin nekur!
Jā paskatījos galeriju un varu teikt ka laps kolchoza tfjūnings ir sanācis!
Priekšējie amortiņi no Iž Sporta, izpūtēji ar kuvaldu ir palocīti lai tik paceltu uz augšu, rāmja pakaļa nocirsta - kur pasažieris sēdēs, ripuks no krosenieka uzstellēts, stūre tipa sporta variants... Uz tehnisko apskati vari nebraukt, pēc pastāvošajiem noteikumiem pat par kukuli nevar iziet! Tik vien paliek kā ģerevņā pa mežmalu pajādelēt!
Jā čalīt nāksies Tev mācīties krievu valodu!! Te tādas blēņas sastāstīja ka riebjas lasīt... ko var pateikt cilvēks kas nezina cik Jawai gredzenu! Par plēšanu vaļā - labāk izmet uzreiz ārā dzinēju un nemokies - nekādi āmuri, bet spec sjomniki vajadzīgi, gan lai ģeneratora rotoru noņemtu, gan lai motora zvaigznīti novilktu, gan lai izdalītu kartera pusītes!
Visām 350 kub cm Jawām ļīdz 638 gredzeni ir vienādi, 628 šaurāki!
Es ar silti ieteiktu jaukt (un mācīties no savām kļūdām) pašam, jo Jawa mēdz arī nobirt ceļā... un ko tad Tu darīsi ja ļaužu tukšā vietā nobirs? Pats saremontēt nevari, palīgu nav... Čaļi pat kapitalkas ir taisījuši ceļa malā uz prāvāka akmens.
Literatūras par remontiem un regulēšanu ir vairāk kā jebkuram šisdienas mocim vai autiņam... Remonti ir diezgan vienkāši!
Jawa nav namaz sarežģīta var izjaukt un salikt jebkurš, ka tik rokas no pakaļas neug! Motora mūžs tai ir ap 30 000 km - tā ka labi monot ar 100km/st pa 3 gadiem ir kirdik un atkal kapitalka. Un ja pa bedrēm braucot izregulēsies aizdedze, muša karbūzī iesprūdīs, sajūga kārbas uzgrieznis atskrūvēsies, trosīte pārtrūks... - arī meklēsi kas saremontē? Tā nav mašīna, uz šlipsti nepaņemsi - ko evakuatoru sauksi vai stumsi rokās?
Pats remontē! Par 35 Ls visus sjomnikus var uztaisīt un paliks vēl pāri!
Par dakšu - diemžēl visām vecajām Jawām, pat 634 ieskaitot dakšas konstrukcija ir ļoti šķidra un iespiežot kājās riteni pat jauna ļurkājas (es savu Jawu 634.8-00 jaunu no bodes pirku). Vēlāk 638 uzmeisteroja stingru dakšu = tā ka nesatraucies, kamēr eļļa ārā netek tikam brauc mierīgi!
Nu drusku jau palīdzēs. Man savā laikā bieži bij jābraukā pa grunteni, arumiem un pilnīgu bezceļu... bija grūti novaldīt moci... 634 jawu, kad savu dakšu (oriģinālo) sadauzīju lupatās, uzliku no Iž Sporta... Kāda stabilitāte parādījās! Visi dubļi bija pie vienas vietas, uz trepītes līkumos moci gandrīz līdz podnožkām varēja gāzt, bet smalku trepīti tā neņēma vispār (neamortizēja)! Un ja starp kājām iespied priekšējo riteni, tā itin nemaz neļurkājas pat šodien pēc vairāk kā 100 000 km nobraukuma bez remonta!
Nu paskati www.jawaold.ru sadaļās garž un kņigi, tur visu par Jawām var atrast. Šī spriedelēšana manī izsauc smīnu - nu nav Jums īsti saprašanas ne par metālmācību, ne par Jawas motora uzbūvi.
Zem galvas liek vai nu alumīnija (ne duralumīnija) blīvi vai atlaidināta vara blīvi.
Zem cilindriem, kartera vākiem u.c. liek blīvju kartonu 0,5 mm biezumā ieziestu no abām pusēm smērē (vēlam grafīta).
Kartera pusītes liek uz hermētiņi (auto).
Lai izjauktu dzinēju ir vajadzigi vismaz 2 dažādi novilcēji un nekāds āmurs, lai saliktu ir jāsilda tā ap 180 grādi. Pirms likšanas jawai obligāti ir jāsamet ātrumkaste un jānoregulē tā pat ja neviena detaļa netika mainīta, tad ātrumkasti demontē. Kloķeni ieliek karstā kreisajā pusītē, samontē ātrumkasti, pārbauda un pēc atdzišanas uzliek karstu labo pusīti un fiksi saskrūvē kamēr karsta.
Klanim ir jābūt brīvgājiemam radiālā virzienā ap 1,5 - max 3,0 mm, ja nebūs tad viņš elementāri nebūs spējīgs kustēties!
Sajūga automātu regulē ar jau piminēto skrūvi, līdz dabuj spraugu starp pusmēnesi un kulisi 0,2 mm, bet obligāti ar atslābinātu sajūga trosīti... tad pieregulē trosīti.
Kloķeni var pārpresēt, bet tam ir jābūt speciāli pielagotai rokas hidrauliskai presei tā virs 5 tonnām. Centrē viņu virpā ar vismaz 2 indikātoru palīdzību, bet pirms tam ir jābūt sapresētai noteiktās pielaižu robežās! Vēlāk iegūstot praksi nocentrēt ir iespējams arī bez virpas un bez indikātoriem, bet līdz tam veiksmīgi ir jāpārpresē kads ducis kloķeņu!
ursis rakstīja: normaali ir divi novilceeji pastaisiiti.
rotoram(generatora) un bloka vaakiem. originaalus neesu redzeejis.
sajuuga zvaigznite naak ar parastu novilceeju nost.
Nevis bloka vākiem, bet kloķenei! Sajūga zvaigznīte pati nolec, bet motora zvaigznīti gan ir jāpapūlas lai noņemtu un veikalā pirktie novilcēji parasti to nespēj dabūt nost.
Foks - paņem manuāli, aizej uz garāžu un visu izdarīsi - nekā tur īpaši sarežģīta nav. Kamēr manuālis gulēs atvilknē tikam nekas nesanāks!
...mēdz arī 4. robs lekt ārā, kad nepietiekami ievelk sekundāro kārbas vārpstu.
ulza rakstīja: Nav jau visi vienā maisā bažami. Ir jau normāli veči tai iestādē!!
Ir gan! Esmu sastapis ne tikai savā miestā, bet Jēkabpilī, Rīgā, Vācijā, Lietuvā. Ja man uzliek sodu (pat pamatotu) es jūtos kā aplaupīts un nagi tā vien niez atkosties... Bet izteiktais aizrādījums ilgi paliek atmiņā un disciplinē, pie kam nav sajūta ka CP būtu aplaupījis mani vai kā aizskāris. Ļoti nepatīk kad situācijā kur zīmes ir saliktas neloģiski piesienas un soda par zīmju neievērošanu, tā vien gribas gāzt pa ģīmi (tipa saliek speciāli lai grābtu šuflēm kukuļus).