Ražotāji saka, ka šis ir pilnība jauns auto, bet, par laimi, pēc tāda neizskatās. Lūk, šis ir tieši tas auto, kādu cilvēki vēlas nevis tās ar baterijām darbināmās elektriskās kastītes, kuru galvenais dzinējspēks ir pašu braucēju iedomība, ka viņam ir ekoloģiski tīra sirdsapziņa. Šim auto vēl joprojām ir kārtīgi tilti abām asīm. Ja nebūtu kaudze modernās elektronikas, tad šis ir īsts post apokalipses auto – tāds ar kuru var aizbraukt līdz galamērķim, lai kur tas ari atrastos (vēl konkursam ir pieteikts ari Ford Ranger Raptor, kas var pretendēt uz tādu pašu titulu). Viennozīmīgi auto, kuru vēlas jebkurš kārtīgs vecis!
Braucienā, protams, auto ir pietiekami skaļš (vismaz, tam, ar ko es izbraucu, bija kārtīgas bezceļa riepas, kuras trokšņoja pēc pilnas programmas) un pietiekami neaerodinamisks, lai sarunas uzturēšanai pie lielāka ātruma nāktos izteikties skaļākā balsī. Lai gan ko tur runāt, ar šo auto ir jābrauc. Un vēlams ne pa asfaltu. Dzinējs un transmisija tiešām, liekas, ir jauni, jo darbojas ne tik brutāli kā iepriekšējiem modeļiem. Citādi tas ir tas Wrangler, kuru tik daudzi gaidīja. Noteikti viens no maniem favorītiem – es esmu vecmodīgs, man vēl joprojām patīk īsti automobiļi.
Lieliska aktīvā kruīzkontrole un citas asistējošās sistēmas. Automobilis ir tuvs autopilotam – patīkami atslābinošs brauciens. Šāda veida automobiļi bojā realitātes uztveri – dzīve sāk likties viegla un skaista. Auto ir kvalitatīvs un ļoti patīkams, gan no gaitas īpašībām, gan no komforta viedokļa – loti pārdomāts. Man ir ļoti svarīgi, lai viss būtu intuitīvi apgūstams un saprotams, lai visi kloķi ir pa rokai un nav jānovēršas no ceļa kādas pogas meklēšanai. Ar BMW viss ir kārtībā un nav nepieciešamības papildus piepūlēties kādas funkcijas meklēšanai.
Atsevišķs kompliments automobiļa dzinējam un ekonomiskumam – dzinējs ir spēcīgs (3L dīzelis), kas padara auto dinamisku, bet vienlaikus kruīzkontroles režīmā ar atļauto kustības ātrumu, bez liekas steigas un liekas apdzīšanas, ir iespējams iekļauties ari 6L/100km(!!!) – pats pārbaudīju. Šis auto ir apliecinājums tam, ka ari pietiekami liels auto var būt pietiekami ekonomisks un ekoloģisks. Liels auto, nenozīmē neekoloģisks.
Galvenokārt sanāca braukt pa nakti, bet tas drīzāk bija pluss, jo BMW adaptīvās gaismas ir ievērības cienīgas un tiešā veidā sniedz citu skatu uz dzīvi/ceļu. Nevienu brīdi neredzēju, ka kādu no priekšā braucošajiem vai pretimbraucošajiem “neizgrieztu” no staru kūļa.
Vienīgais būtiskais mīnuss priekš manis ir šī auto cena – lai kā es gribētu, es šādu auto iegādāties nevaru atļauties.