Kārtot: Augošā secībā
AndrisValdemars 11.12.2023 18:41

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (3. vērtējuma daļa):

Nevaru apgalvot, ka aizmugures riteņu piestūrēšanas 4control sistēmas darbību ikdienas braukšanā varēju “uzreiz pamanīt”, taču, manevrēšana stāvvietās ar to TIEŠĀM ir ļoti ērta. Apgriešanās diametrs – 10,1 m ar priekšpiedziņu un 2,67 m garenbāzi – ir ievērības cienīgs (piemēram, aizmugures piedziņas VW ID.3 ar 2,77 m garenbāzi to paveic 10,2 m). Šo priekšrocību, kā arī standarta komplektācijā ietvertos aizmugurējos, priekšējos un sānu parkošanās sensorus novērtēs pircēji ar nepieciešamību ikdienā novietot auto šaurās stāvvietās. Kā risku ilgtermiņā saredzu dārgākas uzturēšanas izmaksas 4control mehānisko mezglu, elektrisko komponenšu un savienojumu (ar LV ziemas sezonu ietekmi) apkopei un remontiem.

Kopumā RENAULT AUSTRAL piedāvā pietiekami racionālu īpašību kopumu, lai pircēji par to nobalsotu ar savu maku. Iespējams, izvēli ietekmēs starp Gada Auto pretendentiem augstāks par vidējo vērtības kritums. Pozitīvi – RENAULT ir viens no skaitliski lielākajiem servisa pārstāvju tīkliem LV, pircējam ir pieejama gan garantijas nosacījumu, gan servisa izmaksu informācija un tam ir salīdzinoši augsts drošības testu EURO NCAP vērtējums.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:40

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (2. vērtējuma daļa):

Par bagāžas nodalījuma izpildījumu, kopumā, ir padomāts – ir gan bagāžas āķi un cilpas, 12V ligzda, zemgrīdas organaizeris (vai šaurais rezerves ritenis), kabatas sānos, gan ir ērtas sēdekļu nolocīšanas sviras un vāka aizvēršanas rokturi izvietoti abās pusēs. Augsts slieksnis traucēs smagāku priekšmetu iecelšanu un, nolaižot sēdekļu atzveltnes, ir kāpums un bagāžas telpā neveidojas gluda grīda. Atsevišķiem pircējiem var pietrūkt “slēpju lūkas” neesamība.

Standarta ielas režīmā AUSTRAL brauc sabalansēti, pārnesumu kārbas darbība ir petiekami komfortabla. Augstos apgriezienos motora darbība ir paskaļa un pietrūkst vilkmes (mild hybrid versijā), apdzīšanas manevri būs jāplāno piesardzīgi. Subjektīvi šķita, ka salona skaņas izolācija varēja būt labāka. Man nesaprotama palika inteliģentās adaptīvās kruīza kontroles darbība (cenrādī ir pieejama standartā “Iconic” un “Iconic Esprit Alpine” komplektācijās) – displejs gan rāda attāluma izmaiņas sekundēs līdz priekšā braucošajam, taču ātrums nesamazinās, pat ja parādās brīdinājums par kritisku atlikušo distanci. Iespējams, risinājums meklējams kādā no uzstādījumiem, kurus neatradu. Mild hybrid solīto zemāko 6,2 litru patēriņu (full hybrid versijai 4,6 litri/100 km) mierīgā braukšanas režīmā kombinētā ciklā panākt neizdevās, taču, testa rezultāts ar nobrauktiem virs 100 km septembra sākumā ar 6,5 litriem/100 km jau atbilst specifikācijai.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:40

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (1. vērtējuma daļa):

Bez rūpīgas aprīkojuma, tehnisko datu un saistīto izmaksu izpētes AUSTRAL sākuma cena no 34 190 EUR (par mild hybrid) un no 37 190 EUR (par full hybrid) SUV klasē ar virsbūves garumu ap 4,5 m šķiet nedaudz ambicioza ātram panākumam tirgū. Tuvākiem izmēra dvīņiem – Hyundai Tucson sākuma cena par mild hybrid ir no 29 990 EUR, par full hybrid no 37 590 EUR; Citroen C5 Aircross – mild hybrid no 29 990 EUR (full hybrid nepiedāvā); Kia Sportage – mild hybrid no 29 490 EUR, full hybrid no 36 490 EUR. Pēc testa parādās skaidrība – RENAULT trumpis ir tehnoloģijas un ergonomika – kopumā auto ir ĻOTI ērts. Visi RENAULT ar bezatslēgas piekļuvi ir parocīgi ikdienā – AUSTRAL nav izņēmums – var aizmirst par jelkādu papildus darbību nepieciešamību, tuvojoties auto – durvis atslēdzas, attālinoties – aizslēdzas automātiski.

Pie salona ergonomikas un vadības svirām var adaptēties ātri, vienīgi, krietni vairāk laika sākotnēji būs nepieciešams multivides iestatījumu izpētei – sākot no braucēja profila izveides, vadītāja dispeja pielāgošanas, elektronisko asistentu un braukšanas režīmu “jūtības” regulējumiem, un noslēdzot ar Google navigāciju un pieejamo servisu klāstu. Savienojot auto profilu ar personīgo Google profilu, lietotāji novērtēs mākoņpakalpojumu ērtības, piemēram, tālrunī iepriekš saglabāto braucienu maršrutu vai individuālo interešu punktu pieejamību, kā arī no Google Play lejuplādējamas lietotnes. Pozitīvi – neskatoties uz tehnoloģiju pārpilnību, galveno klimata sistēmas un audio vadības sviru izpildījums ir ar mehāniskām pogām – ziemas rītā cimdi nebūs jānovelk. Specifisks ir vidus konsoles izpildījums ar bīdāmo augšējo zonu, neērts šķita glāžu turētāju novietojums – pārāk zems. No vadītāja sēdvietas nav ērti pārskatāma zona, ko aizsedz masīvās “A statnes” un spoguļi, citādi, pārredzamība ir uz 5. Pozitīvi – aizmugures sēdekļi ir regulējami gan garenvirzienā, gan arī tiem ir maināms atzveltnes slīpums.

AndrisValdemars 09.12.2023 12:43

NISSAN X-TRAIL E-4ORCE (2. vērtējuma daļa):

Braukšanas komfortu uz nelīdzena ceļa sabojā zemprofila riepas (testa auto bija Tekna komplektācijā ar 255/45 R20), sev šādu opciju neizvēlētos. Manuprāt, LV ceļiem optimālais riepu profils ir 235/60 R18 un tas ir pieejams tikai Acenta un N-Connecta komplektācijās. Pozitīvi – X-TRAIL ir dinamisks un elektromotora(-u) griezes moments 300, 330 vai 525 Nm nodrošinās pietiekamu vilkmi jebkurā no versijām. Priecē īpaši kluss salons – skaņas izolācija šajā cenu kategorijā ir teicama un to vēl vairāk uzlabo laminēti dubultie sānu stikli.

No pilnpiedziņas nevar gaidīt pilnvērtīga apvidus segmenta sniegumu – asu diferenciāļu bloķēšanu imitē bremzes, jaudas sadalījumu starp asīm – elektronika, pazemināto parnesumu nav, tomēr, ja salīdzinām ar vairumu SUV 4x4 segmentā – X-TRAIL pēc spējām, noteikti, atrodas saraksta augšgalā – pilniedziņai ir Off-Road režīms (+4 braukšanas režīmi), tā strādā ļoti precīzi, elektromotori nodrošina tūlītēju griezes momentu un vilkme ir lineāra un viegli kontrolējama. Ģeometriskie rādītāji – klīrenss 192 mm un pārkares leņķi (priekšā 19 grādi, aizmugurē 23,7 grādi) var būt nepietiekami jau vidēji sarežģītā bezceļā.

Kopumā NISSAN X-TRAIL E-4ORCE nav bez trūkumiem, taču, pozitīvo īpašību kopums ir vairākumā. Pozitīvi – pircējam ir pieejams tehnisko apkopju izmaksu plāns ar iespēju to nofiksēt un optimāli garantijas nosacījumi 5 gadi vai 100 000 km (šeit būtu izceļamas papildus ērtības iestājoties garantijas gadījumam – Brauciena turpināšana, Maiņas auto, Naktsmītne, Repatriācija). Pēc dīleru mājas lapu izpētes secināju, ka NISSAN vēl pirms iegādes darījuma ļoti atbildīgi ir sagatavojuši klientiem pilnu informāciju gan par pašu auto, gan par saistītajiem jautājumiem un izmaksām, kas var rasties ekspluatācijas laikā – šo izceļu kā pozitīvu piemēru pārējiem.

AndrisValdemars 09.12.2023 12:42

NISSAN X-TRAIL E-4ORCE (1. vērtējuma daļa):

Sākotnēji šis auto uzrunā ar cenas (no 36 030 EUR par 2WD; no 42 330 par 4WD) un izmēru (garums 4,68 m, garenbāze 2,7 m) attiecību. Tā vien šķiet, ka Nissan apzināti izgatavojis “trojas zirgu” kompakto SUV segmentā ar virsbūves garumu līdz 4,7 m, izlaižot pašuzlādes hibrīdu (degvielas patēriņš 6,3 – 6,7 L/100 km) kombinācijā ar pilnpiedziņu un 7 sēdvietām – nevienam no tiešajiem konkurentiem šādas kombinācijas SUV listē nav. Divi no tuvākajiem klases līderiem ar 7 sēdvietu opciju jau startā zaudē gan cenā, gan degvielas patēriņš līdz 150 000 km tiem papildus “noēd” apm. 3 500 EUR (VW Tiguan Allspace 2.0 TSI OPF 4Motion DSG-7 un Škoda Kodiaq 2,0 TSI DSG 4x4). Ar X-TRAIL E-4ORCE mierīgā braukšanas režīmā rūpnīcas noteiktajā degvielas patēriņā iekļauties var, taču ziemas sezonā vai uz grants ceļa – būs pagrūti.

Salonā ir sajūta, ka atrodies lielākas klases auto, tas attiecas arī uz otro sēdekļu rindu – sēdekļi ir regulējami arī attālumā. Pozitīvi - elektriskā pilnpiedziņas platforma nodrošina gludu grīdu bez kardāna “tuneļa”. Ergonomiski un vadības sviru lietojumā auto ir ērts, abi elkoņu balsti atrodas “pareizajā” augstumā, priekšējo sēdekļu elektropiedziņai diapazons ir pietiekams (mehānisko neizdevās pārbaudīt), kreisās kājas atbalsts optimālā attālumā. Pozitīvi – vairums no vadības svirām ir mehāniskas pogas.

Bagāžas nodalījums ir pārdomāts – maināms grīdas augstums ar iespēju to nofiksēt arī vertikāli, ir kravas āķi, sīklietu kabatas un slēpju lūka. Kravas iekraušanai grīda ir līdzena. Ir pieejama vāka elektriska piedziņa ar sensoru zem atdurstieņa (bampera) atvēršanai bez pults.

AndrisValdemars 02.12.2023 20:52

Baic X55 II gaita pilsētas satiksmē ir pietiekami komfortabla, pārenesumu kārba slēdzas ļoti līgani, taču, uz šosejas pietrūkst trokšņu slāpēšanas. Stūres atpakaļsaite ir nepietiekama, nepatika braukšanas asistentu – joslas ieturēšanas – darbība, auto ļoti nervozi cenšas ievērot viduslīniju un pat nedaudz tuvojoties kādai no malām ir negaidīti ass stūres rāviens uz pretējo pusi. Meklēju uzstādījumos pamainīt reakcijas jūtību, nelīdzēja, asistentu izslēdzot, braukšanas komfort uzlabojas. Patika kruīza kontroles darbība – pagriežot stūri līkumā, tiek samazināts ātrums atkarībā no tā, cik līkums ir straujš. Strauja paātrinājuma brīdī motors ir skaļš, vilkme subjektīvi neatbilst 177 ZS un 275 Nm. Uz nelīdzena ceļa salons sāk trokšņot. Pozitīvi un noderīgi – ir ļoti bagātīga standarta komplektācija un demo auto bija veikta pilna apakšdaļas pretkorozijas apstāde.

Šī auto iegādei galvenie negatīvie argumenti ir īsi (3 gadi) un neskaidri (nav publiski pieejami) garantijas nosacījumi un tikai viens (pagaidām) servisa pakalpojumu sniedzējs Rīgā, neskaidra tehniskā uzticamība ilgtermiņā un neparedzama atlikusī tirgus vērtība (Mobile.de atradu tikai dažus 2022.gada eksemplārus cenās 19-21 tūkst. EUR.).

AndrisValdemars 02.12.2023 20:51

Saprotamu iemeslu dēļ braucienu ar šo auto gaidīju ar zināmāu skepsi un piesardzību (nostrādāja stereotipiskā domāšana). Faktiski, rezultāts pat nedaudz pozitīvi pārsteidza.

Salona noformējums rosina asociācijas ar jaunā gada svinībām austrumos – spilgti rozā (vismaz bija izvēlēts konkrētā brīdi) fona apgaismojums panelī un durvīs un mūsu tirgū līdz šim nebijušas formu, krāsu un materiālu kombinācijas. Kopumā materiālu izvēle atstāj pozitīvu iespaidu – ir maz cietas plastmasas detaļu, paneļa un durvju augšējās daļas ar mīkstu virskārtu. Neredzēts grīdas paklāju risinājums – šūnveida rombi – varētu būt praktisks. Sānu stiklu pacēlāju pogas šķita pat izpildītas no metāla. Sēdekļi apvilkti ar mākslīgo ādu.

Salonā salīdzinoši ērti var pārvietoties 5 vidēja auguma pasažieri (pārbaudījām), uzteicams rādītājs ir pietiekama vieta aizmugurē sēdošajiem (garenbāzes 2,74 m nopelns). Priekšējās sēdvietas ir plašas un komfortablas, pārredzamības pretenziju nav. Sēdpozīcija ir ērta, vadības sviras saprotamas. Sākumā ir grūti izprast stūres pogu darbības algoritmu, taču, pēc 5-10 minūšu treniņa radās skaidrība un pat likās diezgan loģiski. Vienīgi, pogām klikšķis ir līdzīgs nezināmas izcelsmes datora pelei. Viduskonsoles paneļa programmatūru esot izstrādājis Huawei, tās uztvere ir intuitīva un informācijas bloku izvēlne saprotama. Nav ērta salona temperatūras regulēšana (tikai digitāli) un nav padomāts par vadītāja informācijas displeja leņķi (vai konstrukciju) – saulainā laikā traucē atspulgs. Netipiski izvietota avārijas gaismu poga – pie griestiem.

Bagāžas nodalījumā pietrūkst slēpju lūkas, nav kravas nostiprināšanas cilpu un nav pilna izmēra rezerves riteņa, savukārt, grīda ir gluda un bez sliekšņa, ir padomāts par sīklietu izvietošanu, ir 12V ligzda.

AndrisValdemars 13.08.2023 11:16

Pozitīvi:

1) Motors - vilkme ir pietiekama, darbība samērā klusa. Testa laikā dīzeļdegvielas patēriņš šosejas braukšanas režīmā bija 4,5 litri uz 100 km.

Pārnesumu kārba - mierīgā braukšanas režīmā pārnesumu maiņa notiek plūdeni, sastrēgumos, bija novērojama nevienmērīga darbība.

2) Piekare - konstrukcija ar hidrauliskām atdurēm, tiešām, nodrošina komfortablu un līganu gaitu, kas līdzinās augstāku klašu sniegumam.

3) Ergonomika - salons ir ērts un pietiks vietas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Pie vadības sviru izvietojuma sākumā ir jāpierod, pēc tam to lietošana ir “intuitīvi” uztverama un ērta. Ir daudz un dažādu izmēru sīkumu novietnes, sevišķi oriģināls šķita panelī iestrādāts izvelkams galdiņš priekšējam pasažierim, kas būs noderīgs tākālos ceļojumos.

4) Vadības sviras un slēdži - patiesi priecē fiziskās pogas gan klimata iekārtas vadībai, gan audio skaļuma un galveno izvēļņu vadībai.

5) Komplektācija - visas pieejamās drošības opcijas, kā arī klimata kontrole, adaptīvā kruīza kontrole un aizmugures parkošanās sensori ir iekļauti jau bāzes (Feel) komplektācijā.

6) Garantija - 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma nodrošinās ekspluatāciju bez papildus izmaksu “pārsteigumiem”, piemēram, pērkot 5 gadu līzingā.

Kopsavilkums:

Citroen C4 X iekļaujas “vēl draudzīgu” izmaksu līmenī, taču, izmēros ir pietiekami ietilpīgs. Lai gan salons ir izpildīts “robustā” stilā (vai tas patiks, ir katra individuālas gaumes jautājums), taču, pēc pirmā brauciena tas vairs netraucēja. Auto būs ērts ikdienas braucieniem šosejas vai kombinētos apstākļos līdz 4 braucējiem. Intensīvā pilsētas satiksmē ar biežu parkošanos, iespējams, šis modelis var radīt grūtības vai pie tā ekspluatācijas būs jāpierod ilgāku laiku.

AndrisValdemars 13.08.2023 11:16

Citroen C4 X tests ar BlueHDI 130 ZS dīzeļdegvielas motoru un 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu

Trūkumi:

1) Bagāžas nodalījums - nebūs piemērojams lielāku izmēru bagāžas pārvadāšanai un ir līdzvērtīgs “sedana” tipa virsbūvei, pretēji sākotnējam iesapaidam, kā to piedāvā izskatā līdzīgi, taču patiesi "fastback" virsbūves tipa modeļi ar paceļamu aizmugures stiklu, kas ir iestrādāts bagāžas durvīs.

2) Ergonomika - garāka auguma pasažieriem nebūs ērta iekāpšana aizmugures sēdvietās, jo traucē jumta konstrukcija. Priekšējā loga “A” statnes un spoguļu konstrukcija aizsedz ievērojamu laukumu - atsevšķos gadījumos manevrēšanas pārskatāmība ir apgrūtināta. Ir apgrūtināta pārskatāmība uz aizmuguri, to ietekmē zema jumta līnija un aizmugures stikla konstrukcija.

3) Komplektācija - Latvijas klimatam būtiska opcija - priekšējo sēdekļu apsilde - bāzes komplektācijā (Feel) pieejama tikai par papildus samaksu. Būtu vēlama plašāka virsbūves krāsu izvēle.

4) Multi-mediju sistēma - iespējams, tas ir saistīts ar nepieciešamību izveidot lietotāja profilu (tas netika darīts), taču, katru reizi pēc iedarbināšanas ir melns ekrāns un sistēma prasa apstiprināt “izpratni par sistēma iespējām”. Šķita neērts risinājums ar papildus izbīdāmo projekcijas displeju acu līmenī - tajā ir par daudz informācijas, tas traucē un neatradu opciju to izslēgt (ceru, ka ražotājs to ir paredzējis).

Lasītākie raksti

Jaunie raksti