Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
AndrisValdemars 24.11.2024 16:27

CITROËN ë-C3 (3. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Ņemot vērā, ka ar pievienotu “ë” C3 vēl tirgū nav bijis, ir grūti prognozēt tā pieprasījumu, kā arī atlikušo tirgus vērtību. Ja par pamatu ņemam vidējo CITROËN C3 vērtības kritumu -36% pirmajos piecos gados un līdz 90 000 km (pilsētas apstākļos vidēji nobraucot 1500 km / mēnesī), attiecīgi, ņemot lētāko versiju 24 490 EUR x 0,36 = -8 816 EUR 5 gados (-147 EUR / mēnesī vai -0,098 EUR / 1 km).

Aktuālais modelis vēl nav vērtēts EURO NCAP drošības testos, taču iepriekšējais 2017.gada C3 modelis saņēmis godīgas 4 zvaigznes, tostarp braucēju drošībai bija piešķirts 88% vērtējums. Tāpat, šobrīd ir nevietā spriest par modeļa uzticamību – rūpnīcas atsaukumu izpētei ir par agru, to rādīs laiks.

Testu režīmā, protams, patēriņš nebija ne tuvu solītajiem 320 km – ar pilnu bateriju pietika labi ja 200 km – objektīvam patēriņa novērtējumam būtu nepieciešams individuāls tests ikdienas braukšanas apstākļos.

Pozitīvi, ka ārpus Rīgas reģiona ir pieejami 4 autorizētie CITROËN dīleru centri – Cēsīs, Daugavpilī, Liepājā un Talsos. Tāpat ir atzīmējams fakts, ka elektriskam modelim ir identiska garantija – 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma, bez iespējas pirms izvēles detalizēti iepazīties ar garantijas noteikumiem tiešsaistē, jo nav īsti skaidri baterijas garantijas nosacījumi.

AndrisValdemars 24.11.2024 16:22

CITROËN ë-C3 (2. vērtējuma daļa):

Nepatika:

Stūre nav ērta manevrēšanai, tai ir ļoti platas vadības pogu zonas, kas apgrūtina stūres satveršanu. Ir skaidra ražotāju virzība uz izmaksu minimizēšanu, taču dīvains šķita risinājums, ka multimediju rīki darbojas tikai savienojumā ar viedtālruni un nav pat ekrāna viduskonsolē. Kompensācijai, uz paneļa vidū ir rūpnīcā uzstādīts viedtālruņa turētājs un tam blaus panelī USB-C ligzda (tas pozitīvi).

Uzlādes ātrums no 0% (tiešām izbraucām tukšu, jo testu blīvajā grafikā Lilastē pamanījām, ka atlikuši tikai 27 km un, aizbraucot līdz tuvākajai uzlādei Saulkrastos, secinājām, ka vētras laikā uzlādes stacija palikusi bez elektrības – nācās doties atpakaļ uz Ādažiem un pēdējos km braucām ar 0%) līdz 83% pie 100+ kW līdzstrāvas DC lādētāja aizņēma gandrīz 1 stundu – pie āra gaisa temperatūras ap +5 grādiem. Runājot par cenas ziņā izdevīgāko maiņstrāvas AC uzlādi, manuprāt standarta 7,4 kW iebūvētais lādētājs ir par vāju, lai uz ë-C3 nopietni skatītos, piemēram, koplietošanas “Car Sharing” komersanti, vēlams būtu 11 kW.

Protams, šajā auto ir nevietā diskusijas par salona ietilpību aizmugurē – vietas tiešām ir maz – puslīdz ērti tajā var pārvietoties tikai 3 pieaugušie, ja priekšējais pasažieris nedaudz “sarūmējas” uz priekšu. Tāpat, arī apdare ir cieta un vienkārša. Vēl arvien neizprotu motivāciju – kāpēc viduskonsoles apdarē, kas ir visvairāk pakļauta mehāniskais saskarei ikdienas lietošanā, tiek izmantots absolūti nepraktisks glancēts krāsojums – tas izskatās labi tikai auto izstādes prezentācijas sākumā vai no rīta auto salonā. Neesmu redzējis nevienu modeli, kas pēc dažu mēnešu ekspluatācijas ar šādu “klavierlaku” nebūtu noskrāpēts.

Ir jāpierod pie lakoniskā vadības displeja satura, kurā ir ierobežots attēlojamās informācijas apjoms – tikai selektīvi un tikai pats nepieciešamākais.

AndrisValdemars 24.11.2024 16:21

CITROËN ë-C3 (1. vērtējuma daļa):

Elektrisko mazauto klasē ar virsbūbves garumu līdz 4 metriem izvēles iespējas ir pietiekami lielas – sākot ar cenas ziņā pieejamāko Dacia Spring (3,73 m, no 18 990 EUR), līdz dārgākiem Fiat 500 (3,63 m, no 35 990 EUR), Mini Cooper (3,88 m, no 36 200 EUR), Honda e (3,89 m, jauns vairs nav nopērkams) un Renault 5 (3,92 m, canas LV vēl nav, Francijā no 25 000 EUR). Savukārt, CITROËN ar ë-C3 (4,01 m, no 24 490 EUR), šķiet, nolēmuši “pārsteigt” tirgu, ar piedāvājumu tieši pa vidu – lielāku par visiem iepriekš minētajiem, taču “iekāpjot” jau virsbūvju klases virs 4 metriem pašā sākumā, kurā stabilus pardošanas rādītājus ieņem BMW i3 (4,01 m, jauns vairs nav nopērkams), platformas līdzinieki Peugeot e-208 (4,05 m, no 34 100 EUR) un Opel Corsa (4,06 m, izpārdošana no 32 680 EUR), kā arī daudzu gaidītie VAG grupas jaunpienācēji, tostarp VW ID.2 (4,05 m, gaidāms zem 25 000 EUR). Tomēr, skatoties uz augšminēto sarakstu, sajūtu līmenī vairāk tiecos CITROËN ë-C3 salīdzināt tieši ar Dacia Spring.

Patika:

ë-C3 vizuāli izskatās (uztveras) lielāks. Bāzes komplektācijā “YOU” jau ir ietvertas daudzas noderīgas opcijas, tostarp drošības asistenti un (pat!) Citroën Advanced Comfort® aktīvā piekare. Piekares regulējumu vēlo izcelt atsevišķi – tiešām, gaita ir pietikami komfortabla, vadāmība ir precīza.

Subjektīvi šķiet, ka cena ir pieņemama, salīdzinājumā ar konkurentu modeļiem ar līdzīgu virsbūves garumu. Lai gūtu objektīvu viedokli, būtu jāveic precīzāks dzīves cikla izmaksu un opciju 1:1 salīdzinājums.

Pozitīvi, ka CITROËN ir atteicies no jekāda risinājuma skariena jūtīgām pogām un vadības svirām – viss ir mehāniski sajūtams bes skatīšanās un darbojas ar “klikšķi”!!!

AndrisValdemars 20.11.2024 20:53

CITROËN BERLINGO BlueHDi 130 AT (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

BERLINGO ir pieejams ar visiem degvielas veidiem, tostarp ar elektrību. Dīzeļdegvielas patēriņš testā pēc 30 km nobraukuma 5,9 l/100 km. Garantija – 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma.

Aktuālais modelis vēl nav vērtēts EURO NCAP drošības testos, taču iepriekšējais 2018.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 4 zvaigznēm, tostarp augstākais 91% vērtējums ir piešķirts braucēju drošībai.

Ārpus Rīgas ir pieejami 4 autorizētie CITROËN dīleru centri. Atbilstoši themoneycalculator.com datiem, BERLINGO vērtības kritums ir -36% pirmajos piecos gados un līdz 150 000 km, attiecīgi, ņemot dārgāko versiju 26 990 EUR x 0,36 = -9 716 EUR 5 gados (-162 EUR / mēnesī vai 0,065 EUR / 1 km).

AndrisValdemars 20.11.2024 20:52

CITROËN BERLINGO BlueHDi 130 AT (1. vērtējuma daļa):

Patika:

Manuprāt, BERLINGO piemīt viena no svarīgām īpašībām komercauto klasei – manevrēšana ir ļoti ērta, tam ir viegla stūre (tas neietekmē vadāmības kvalitāti) un laba pārskatāmība, spoguļi ir novietoti attālāk no A statnēm. Uz vidēji līdzena ceļa seguma vadāmība ir saprotama. Salona skaņas izolācija ir labāka par komerctransporta klasē pierasto.

Klimata un audio pogas ir mehāniskas, interesants risinājums – automātiskai pārnesumu kārbai ir manuālā režīma “lāpstiņas” pie stūres.

Testā piedāvātajā komplektācijā “Feel” ir padomāts par aizmugures pasažieriem – katra no 3 sēdekļu atzveltnēm nolokās atsevišķi, ir atlokāmi galdiņi un atsevišķi regulējama ventilatora intensitāte, pieejama arī 12V ligzda, daudz sīklietu novietošanas vietas. Mnuprāt, ļoti pozitīvi, ka ir pieejama pagarinātā versija ar max. 3,5 m3 kravas telpu.

Nepatika:

Subjektīvi prasījās lielāki sānu spoguļi. Uz augšu veramās aizmugures durvis ir ar pazeminājumu logu tīrītāja zonā – ar 1,8+ m augumu tas traucēs, cenu lapā arī neatradu iespēju pasūtīt abpusēji veramas aizmugures durvis (iespējams, kādam tas varētu būt svarīgi).

Gaitā - ja netiek vesta krava, diezgan nestabils uz nelīdzena ceļa pie 90 km/h. Virsbūves pagarinātajā versijā (L2) nav pieejama automātiskā ātrumkārba – manuprāt, tas būtu labs savienojums.

Pieņemu, ka arī komerctransporta lietotājiem būtu noderīga “My Citroën” viedtālruņa aplikācijas savietojamība ar attālinātās e-vadības pakalpojumiem – dīlera katalogā un cenu lapā šādu piedāvājumu neatradu.

Mājaslapā nav atrodami garantijas nosacījumi un servisa apkopju dati, tam jāinstalē aplikācija viedtālrunī.

AndrisValdemars 18.11.2024 21:13

KIA EV9, GT-Line TX (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

KIA piedāvā vienu no ilgākajām tirgū garantijām – 7 gadus vai 150 000 km, identiski nosacījumi ir arī augstsprieguma akumulatoram, kas ir par 1 gadu un 10 000 km mazāk kā konkurentiem, turklāt, KIA garantē ne zemāku kā 70% ietilpību garantijas termiņa beigās, kamēr konkuretiem var atrast skaitli 80%.

KIA EV9 EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 88% vērtējums ir piešķirts bērnu drošībai, braucēju drošībai – 84%, drošības asistentiem – 83%, mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku drošībai – 76%.

Bez konkrēta šasijas numura KIA nepiedāvā potenciālajam pircējam iepazīties ar prognozējamām KIA EV9 servisa apkopju izmaksām.

Atbilstoši themoneycalculator.com datiem, KIA markas auto vērtības vidējais kritums ir -33% pirmajos trīs gados, attiecīgi 89 990 EUR x 0,33 = -29 697 EUR 3 gados (-825 EUR / mēnesī).

AndrisValdemars 18.11.2024 21:08

KIA EV9, GT-Line TX (1. vērtējuma daļa):

Elektriskos SUV virsbūves izmērā virs 5 metriem uzskatu par izteiktu nišas produktu. Pēc izmēra 5015 mm KIA EV9 atrodas vistuvāk Tesla Model X (5036 mm) un Volvo EX90 (5037 mm). Cenas un nobraukums – KIA no 89 990 EUR / WLTP 505 km (baterija 99,8 kWh); Tesla Model X no 108 113 EUR / WLTP 576 km (baterija 100 kWh); Volvo XC90 no 83 700 EUR (Volvocars.com/de) / WLTP 624 km (baterija 104 kWh).

Patika:

Salona ergonomikā var saskatīt līdzību ar Hyundai Santa Fe – arī KIA EV9 ir vispusīgi transfromējamas salona 2. un 3. sēdekļu rindas, turklāt, 2.rindas sēdekļa labā un kreisā puse ir atsevišķi regulējmas garenvirzienā – jau gandrīz kā mikroautobusam.

Vadītāja vietā ir sajūta, ka auto tiešām ir liels, vietas pietiek. Šajā cenu kategorijā nebūtu vietas diskusijām par salona apdari un komplektāciju – ir padomāts par (gandrīz) visu, tostarp ventilējamiem aizmugures sēdekļiem.

Multimediju ekrānā ir dažas, manuprāt, noderīgas opcijas – elektriski nolokāmas / paceļamas 3. rindas sēdekļu atzveltnes un funkcija “Car Wash Mode” ar konkrētu “Check List” – ieskaitot uzlādes ligzdas vāka pārbaudi.

Priekš apm. 2,5 tonnu pašmasas ļoti efektīvas un viegli dozējamas bremzes. Ir spējīgs pavilkt 2,5 tonnu piekabi – šis varētu būt viens no izvēles argumentiem tehniskās aktīvās atpūtas cienītājiem.

Nepatika:

Ar paceltiem 3.rindas sēdekļiem bagāžai paliek tikai 308 litri – pamaz, ja salīdzinām ar konkurentiem.

Pie 90 km/h uz nelīdzena ceļa ir jūtama liela neatsperotā piekares statnes elementu un riteņu masa (riteņu izmērs 285/45 R21), amortizatoru veiktspēja radīja subjektīvu diskomfortu.

Normālā braukšanas režīmā pie āra gisa temperatūras +4 grādi, patēriņš testa braucienā bija paliels 30,9 kWh / 100 km.

Atsevišķiem viduskonsoles un durvju elementiem cenai neatbilstoša pacieta plastmasa apdarē. Masīvas A statnes un tām tuvu izvietotie spoguļi veido pagrūti pārredzmu zonu (tas daļēji tiek tiek kompensēts ar apkārtskata kamerām).

AndrisValdemars 15.11.2024 22:04

HYUNDAI SANTA FE, 1.6 T-Gdi, 253 ZS, Plug-in, 4WD, 6AT:

“Kubisms” virsbūvēs atkal ir modē – īpaši vidējo un lielo SUV klasē. Interesants risinājums – šis ir pirmais auto, kurā aprīkojuma sarakstā ir pozīcija “UV sterilizācijas paplāte – augšējā cimdu nodalījumā”.

Patika:

SANTA FE ir ērti pielāgojams (trasformējams) salons, otrajā rindā ir daudz vietas, sēdekļi ir regulējami garenvirzienā un tiem ir iespaidīgs atzveltņu slīpuma diapazons, kā arī nav saspiestības sajūtas trešajā rindā, kurā pat ir ierīkota 220V rozete, USB-C ligzdas un atsevišķa klimata regulēšana. Ģimenēm ar dažāda vecuma bērniem varētu patikt!

Saprotami lietojamas stūres rata vadības sviras, svarīgākās audio, klimata un braukšanas režīmu pogas ir mehāniskas.

Vidus konsolē iespējama 2 viedtālruņu bezvadu uzlāde, pie kam – vienam ir NFC datu apmaiņas opcija.

Gaita atbilst izmēram – pietiekami līgans un saturīgs. Izmēram un pietiekami bagātīgam sākuma aprīkojumam salīdzinoši zema cena.

Nepatika:

Testā ikdienas braukšanas režīmā degvielas patēriņš bija 8,5 l/100 km – citi līdzīga izmēra SUV tērēja ievērojami mazāk.

Saules sargu spoguļu apgaismojuma spuldzes izskatījās, kā paņemtas no veco mantu noliktavas – ar lielu, robustu pārslēdzi – pieņemu, ka tas piederās pie stila!?!

Plug-In hibrīdam nav pieejama ātrā uzlāde, ir tikai Type2 pieslēgvieta, neliels tikai elektriskā režīmā nobraucamais diapazons līdz 69 km pilsētā.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Aktuālais modelis vēl nav vērtēts EURO NCAP drošības testos, taču iepriekšējai 2018.gada paaudzei tika piešķirtas 5 zvaigznes, tostarp pasažieru drošība novērtēta ar 94%. Pieņemu, ka jaunais modelis neatpaliks.

Dīleris piedāvā 5 gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma, pie kam noteikumos nav būtisku izņēmuma gadījumu, uz ko tā nebūtu attiecināma. Hyundai ir maz rūpnīcas autorizētie servisa pārstāvji – tikai Rīgā un Liepājā.

AndrisValdemars 13.11.2024 22:21

DACIA DUSTER TCE 130 ZS 4x4:

Patika:

Sākumā žūrijas diskusijās bijām skeptiski, kā benzīna un vieglā (Mild) hibrīda kombijācija 4x4 versijā uzvedīsies bezceļā, kas ir bijusi viena no unikālajām dīzeļa motoru ar 4x4 īpašībām iepriekšējās abās modeļa versijās, taču pēc testa jāatzīst – jaunais DUSTER bezceļā ir lielisks. To papildus nodrošina priekšzīmīgi (nedaudz uzlaboti) ģeometriskie parametri un salīdzinoši nelielā pašmasa (4x4 versijai 1498 kg). Nevar nepieminēt pārnesumu kābas (4x4 rsijai vetikai manuālā) veiksmīgi sabalansētus pārnesumus – vietās, kur citiem SUV sāka izspolēt riteņi un aktīvi darbojās pretspolēšanas elektroniskie palīgi, DUSTER uzbrauca ar otro pārnesumu bez mazākās piepūles. Pirmais pārnesums ir pat ļoti “īss” un, faktiski, noder kā pazeminātais.

Lakonisks praktiskums ir DUSTER “vizītkarte” – salons un virsbūve, tiešām, ir paredzēti “Reālajiem cilvēkiem”, kā tas atzīmēts modeļa brošūras virsrakstā. Salonā ir padomāts par sīklietu uzglabāšanu un ir noderīgs jaunievedums – You Clip stiprinājumi viedierīču vai glāzes turētāju fiksēšanai, kā arī piedāvājumā ir vēl citi ceļā noderīgi priekšmeti.

Dacia īpašniekiem ir pieejams pietiekami plašs autorizēto servisa pārstāvju tīkls.

Nepatika:

Atbilstošā cenu kategorijā pat sākuma aprīkojuma līmenī “Essential” nav īpašu argumentu kritikai – ko arī apliecina iepriekšējo modeļu tirdzniecības rādītāji. Izskatās, ka DUSTER 3.paaudze turpinās priekšgājēju veiksmes stāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

2024.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 3 zvaigznēm, tostarp augstākais 84% vērtējums ir piešķirts bērnu drošībai, zemākais – 57% vērtējums piešķirts drošības asistentu darbībai. Ja salīdzinām ar iepriekšējo 2017.gada paaudzi, tas ir kļuvis drošāks 3 no 4 testētajiem parametriem.

DUSTER galvenā priekšrocība ir atrodama uzņēmumu finanšu pārskatos – dzīves cikla izmaksu aprēķins apliecina, ka atbilstošajā klasē tirgū ir maz modeļu, kas var piedāvāt līdzvērtīgu sniegumu.

AndrisValdemars 10.11.2024 22:36

GWM WAY 05 (3. vērtējuma daļa):

Par garantiju – manuprāt ir pozitīvi, ka dīleris ir sagatavojis tiešsaistē pieejamu “Servisa un garantijas grāmatiņu”, tiesa, GWM WAY 05 šajā grāmatiņā parādās tikai virsrakstā, pārējā tekstā iet runa par GWM ORA!?! Pieņemu, ka šo neatbilstību varam norakstīt uz “ieskriešanās fāzi” produkta laišanai LV tirgū un viss grāmatiņā rakstītais būtu attiecināms uz WAY 05. Garantijas nosacījumi atbilst tirgus konkurentu labās prakses standartam – 5 gadi bez km ierobežojuma, hibrīda akumulatoram – 8 gadi / 160 t.km (SoH nesamazinoties zem 80%), krāsojumam – 5 gadi, rūsai – 12 gadi. Par rūsu jāpiebilst – LV gadījumā dīlelris ir tiesīgs atteikt garantiju jebkuram krāsojuma vai rūsas defektam, jo noteikumos ir paredzēts: “Krāsojuma garantija neattiecas uz bojājumiem, kas radušies ārēju apstākļu un korozijas rezultātā, ko izraisījusi akmens/grants trieciens vai sāls iedarbība”, kas LV klimatiskajs apstākļos ir neizbēgami, tostarp, noteikumi nosaka īpašnieka atbildību par “Regulāru tīrīšanu un pulēšanu”. Nekur tālāk tekstā gan neatradu, ko nozīmē “Regulāra ...”?

Par servisa apkopēm – tās jāveic katros 20 000 km vai reizi gadā. Materiālu maiņas intervāli būtiski neatšķiras no konkurentiem, vienīgi, neatradu ierakstu par motora gāzu sadales mehānisma piedziņas ķēdes maiņas intervālu (lai gan forumos pieejama informācija, ka PHEV motoram ar kodu GW4C20A ķēdes maiņa būtu nepieciešama jau sasniedzot 120 000 km).

AndrisValdemars 10.11.2024 22:36

GWM WAY 05 (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Pieņemu, ka līzinga uzņēmumiem šis auto radīs jaunus izaicinājumus, kā noteikt tā atlikušo vērtību līzinga perioda beigās LV tirgū. Tā kā Eiropas tirgū nav atrodami lietoti WAY 05 (lai gan modeļa ražošana sākta 2021.gadā ar nosaukumu Coffee 01), bez padziļinātas tirgus analīzes vērtības krituma izmaksas prognozēt ir sarežģīti.

Pēc testā dažādos režīmos (tostarp aktīvāk) nobrauktām 30 minūtēm, vidējais benzīna patēriņš bija 6,9 litri / 100 km, kas 4,87 m garam, ar 2,3 tonnu pašmasu un 476 ZS jaudu “uzlādētam” SUV ir par ļoti atzīstams sniegums.

2022.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 94% vērtējums ir piešķirts drošības asistentu darbībai, nākamais augstākais 91% vērtējums – braucēju drošībai, kas liecina, ka GWM ir lieli plāni gūt panākumus tirgū Eiropā.

AndrisValdemars 10.11.2024 22:26

GWM WAY 05, (1. vērtējuma daļa):

Pirmās sajūtas, apskatot šo auto, ir asociatīvas – vairāki atsevišķi ņemti risinājumi šķiet kaut kur jau redzēti – piemēram, radiatora restes un lukturu kombinācija – kaut kas no Audi un Ford, aizmugures lukturi – Jaguar E-Pace, stūres rats ar logo šķita līdzīgs kādam Lincoln modelim, ātrumu pārslēga bloka risinājums, savukārt, ir “mikss” no vairāku Eiropas modeļu izpildījuma, u.t.t.

Patika:

Salons ir plašs un ērts (atbilstošs lielās SUV klases izmēram), sēdpozīcija labi piemeklējama. Apdares materiāli ir mīksti, montžas nepilnības neieraudzīju. Priekš Plug-In Hybrid ir pietiekami iespaidīga gaitas rezerve elektriskā režīmā – līdz 146 km (to gan testos pārbaudīt nevarējām). Komfortabla gaita, līdzīga ASV ražotiem auto. Galvenais audio / multimediju displejs ir viegli saprotams un iestatījumu regulēšanas iespējas ir ļoti plašas. Lakonisks un viegli uztverams vadītāja displejs. Labos laika apstākļos ir ļoti plašas 360 grādu kameru iespējas vieglākai manevrēšanai, ir arī Land Rover līdzīgs “Caurspīdīgās šasijas” režīms.

Nepatika:

Uz nelīdzena ceļa vadāmība paliek nekonkrēta. Vidusknsolē nav nevienas fiziskas pogas, atsevišķi izvietots klimata kontroles vadības displejs reizēm pārprot uzdevumu un, sniedzoties pēc kādas tālākas pogas, nostrādā kāda opcija, kura ir “pa ceļam”. Nepatika sintētiski radīta motora skaņa salonā, izvēloties sportiskāku braukšanas režīmu, ieslēdzas “V8” līdzīga dziesma – tas uzjautrināja... Iespējams, ka skaņas sintezatoru var atslēgt.

AndrisValdemars 09.11.2024 20:42

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paredzu, ka šī auto novecošanas jebkurā no posmiem atradīsies pircēju loks, kas VZ komplektāciju novērtēs un tam būs pieprasījums otrreizējā tirgū. Tam ir viens no populārākajiem VAG grupas DNF (EA888) sērijas motoriem (kas labi pakļaujas jaudas palielinājumam), komplektā ar augstam griezes momentam paredzētu divsajūgu automātisko DSG pārnesumkārbu. Saprātīgos režīmos ekspluatējot, motoram un pārnesumkārbai būtu jākalpo pietiekami uzticami. 

Atbilstoši vietnes Car-Recalls.eu datiem, FORMENTOR saņēmis 5 rūpnīcas atsaukumus – 2021.gadā par drošības jostu stiprinājumiem, 2022.gadā par motora vāka stiprinājumu un par drošinātāju izraisītu aizdegšanās risku (hibrīda versijai), 2023.gadā par aizmugurējā kreisā riteņa gultņu korpusu kvalitāti un par nepareizu dzinēja stiprinājumu termisko apstrādi.

2021.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 93% vērtējums ir piešķirts braucēju drošībai, kas aktīvas braukšanas piekritējiem (ar to domāju slēgtas trases apstākļus) varētu būt svarīgi.

Ja salīdzinām atpirkuma vērtību, piemēram, portālā Mobile.de atrodami 250 gab. 2021. izlaiduma gada CUPRA FORMENTOR VZ 4Drive (Eiropā kopā attiecīgajā gadā modelis pārdots 50 768 eksemplāros), kuru cenas ar nobraukumu zem 100 000 km sākas no 27 000 EUR un vairāk. Rēķinot ļoti aptuveni, arī bez inflācijas ietekmes, vērtības kritums no šī brīža aktuālās cenas 42 200 EUR – 27 000 EUR = 15 200 EUR / 3 gados, vai 422 EUR / mēnesī, vai 0,16 EUR / 1 km - par konkrēto piedāvājumu ar 93 000 km nobraukumu) – nav peļami priekš patiesas 333 ZS jaudas un apm. 420 Nm griezes momenta ikdienas ielas auto.

AndrisValdemars 09.11.2024 20:39

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (1. vērtējuma daļa):

Patika:

Šo auto (konkrēto VZ komplekatāciju), manuprāt, būtu jāvērtē tikai no vadītāja sajūtu viedokļa, jo tas ir izteikts “Driver’s Car”. Tam ir ērti priekšējie sēdekļi ar teicama sānu noturību līkumos. Atraktīvs šķita motora iedarbināšanas un braukšanas režīmu pārslēdzēju risinājums uz stūres.

Saturīga, energoietilpīga un paredzama balstiekārta (VZ komplektācijai standartā ir regulējami balstiekārtas amortizatoru režīmi), kas arī režīmā “Cupra” (sportiskākais no režīmiem) pat uz ļoti nelīdzena ceļa ir stabila un teicami notur braukšanas trajektoriju. Braukšanas sajūtās CUPRA FORMENTOR VZ ir viens no azartiskākajiem modeļiem šajā konkursā (ne tikai pēc tehnisko datu lapā solītā paātrinājuma 4,8 sekundes līdz 100 km/h), konstruktori tā izplūdes sistēmai jau pieminētajā “Cupra” režīmā ir piešķiruši īpaši “garšīgu” urrr (pieņemu, ka kādreizējiem Audi Ur-Quattro faniem šis arī varētu patikt).

Nepatika:

Pārvietojoties ikdienā, nebūs ērta iekāpšana / izkāpšana, iespējams, ātri nolietosies vadītāja sēdekļa sēdvirsmas ārējā augstā “kante”. Ilglstošai braukšanai FORMENTOR būs ērts tikai priekšā sēdošajiem.

Klimata / multimedju vadībai nav fizisku pogu, taču vismaz priecē, ka audio skaļumu var pieregulēt ar pogu uz stūres – pogas ir “fiziskas”.

Dīlera mājaslapā nav pieejami detalizēti garantijas noteikumi un nav prognozētās servisa apkopju izmaksas (pieņemu, ka kādam tas varētu būt svarīgi, rēķinot dzīves cikla izmaksas).

AndrisValdemars 19.05.2024 15:45

PEUGEOT 208 Hybrid GT testu dienas vērtējums, 2.daļa:

Degvielas patēriņš mierīgā braukšanas režīmā pirms testiem bija 5,3 litri uz 100 km, pēc testu dienas ar nobrauktiem ap 300 km dinamiskā režīmā - 6,6 litri uz 100 km, kas, manuprāt, ir pat ļoti cienīgs rezultāts. Vienīgā piezīme - pilsētas satiksmē, sastrēgumu režīmā hibrīda iekārtas un pārnesumu kārbas darbība šķita saraustīta, šajā ziņā cita jaunā testu dalībnieka TOYOTA C-HR Hybrid bezpakāpju pārnesumu kārbas darbība ir daudz plūdenāka. Priecē standarta garantijas nosacījumi - 5 gadi ar neierobežotu nobraukumu. 2019.gadā testētā 208 versija ieguva 4 zvaigznes EURO NCAP drošības testos, jaunāki testi uz 2024.gada maiju nav pieejami.

Kopumā PEUGEOT 208 Hybrid GT pirmā testa iespaids ir pozitīvs, ļoti “spilgts” un simpātisks auto ar savu raksturu, ar ērtu un kvalitatīvu salonu, ar pieklājīgu dinamiku (pieejamas versijas ar 100 ZS un 136 ZS pie ) un vienlaicīgi iespēju pārvietoties ekonomiski. Personīgi, sajūtu un auto uzvedības kontekstā, šo auto lieku “vienā plauktā” ar MINI COOPER.

AndrisValdemars 19.05.2024 15:44

PEUGEOT 208 Hybrid GT testu dienas vērtējums, 1.daļa:

PEUGEOT 208 Hybrid var pielīdzināt modernam un labi aprīkotam kartingam (testējamā versija bija GT komplektācijā ar starta cenu no 27 700 EUR). Tas izceļas ar precīzu vadamību un tūlītēju reakciju pat uz minimālu stūres pagriešanu. Sēdpozīcija ir zema, pie pārredzamības un spoguļiem sākumā ir jāpierod. Uz nelīdzena ceļa ar asiem bedru remonta salaidumiem (vai plaisām) pie nelieliem ātrumiem piekares darbība nav komfortabla un ir paskaļa, savukārt, ātrumam pieaugot situācija uzlabojas - auto ir stabils, labi slāpē ceļa nelīdzenumus, tā gaita korekti ietur iecerēto trajektoriju un šķiet, ka 208-ais pat būtu gatavs uzņemt auto trases “kerbus”. Testa auto bija ar 205/45R17 riepām, kas ar slodzes/ātruma indeksu 88H ir piemērotas “izturēt” kopā 2240 kg svaru, lai gan auto tehniskajā specifikācijā pilnā masa Hybrid versijai ir tikai 1690 kg (elektriskai versijai 1910 kg) - secinājums - šajā versijā PEUGEOT 208 Hybrid GT ir vērts notestēt slēgtā trasē.

Kā jau tiku gaidījis no GT aprīkojuma, salona izpildījums ir “bagātīgs”, apdares kvalitāte pamato cenas pieaugumu no bāzes “Active” versijas (Benzīna versijai sākot no 18 900 EUR, Hybrid - sākot no 23 700 EUR, Elektriskam - sākot no 33 700 EUR). Jau standarta cenā ir pieejams pieklājīgs drošības asistentu kopums, komforta “gardēžiem” ir iespēja izvēlēties pat sēdekusi ar masāžu. Salons būs ērts braucējiem priekšējos sēdekļos ar augumu vismaz līdz 1,8 m, aizmugurē vietas ir pamaz, pats aiz sevis iesēties nevaru, bet tas nav šīs klases pašmērķis.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:41

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (3. vērtējuma daļa):

Nevaru apgalvot, ka aizmugures riteņu piestūrēšanas 4control sistēmas darbību ikdienas braukšanā varēju “uzreiz pamanīt”, taču, manevrēšana stāvvietās ar to TIEŠĀM ir ļoti ērta. Apgriešanās diametrs – 10,1 m ar priekšpiedziņu un 2,67 m garenbāzi – ir ievērības cienīgs (piemēram, aizmugures piedziņas VW ID.3 ar 2,77 m garenbāzi to paveic 10,2 m). Šo priekšrocību, kā arī standarta komplektācijā ietvertos aizmugurējos, priekšējos un sānu parkošanās sensorus novērtēs pircēji ar nepieciešamību ikdienā novietot auto šaurās stāvvietās. Kā risku ilgtermiņā saredzu dārgākas uzturēšanas izmaksas 4control mehānisko mezglu, elektrisko komponenšu un savienojumu (ar LV ziemas sezonu ietekmi) apkopei un remontiem.

Kopumā RENAULT AUSTRAL piedāvā pietiekami racionālu īpašību kopumu, lai pircēji par to nobalsotu ar savu maku. Iespējams, izvēli ietekmēs starp Gada Auto pretendentiem augstāks par vidējo vērtības kritums. Pozitīvi – RENAULT ir viens no skaitliski lielākajiem servisa pārstāvju tīkliem LV, pircējam ir pieejama gan garantijas nosacījumu, gan servisa izmaksu informācija un tam ir salīdzinoši augsts drošības testu EURO NCAP vērtējums.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:40

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (2. vērtējuma daļa):

Par bagāžas nodalījuma izpildījumu, kopumā, ir padomāts – ir gan bagāžas āķi un cilpas, 12V ligzda, zemgrīdas organaizeris (vai šaurais rezerves ritenis), kabatas sānos, gan ir ērtas sēdekļu nolocīšanas sviras un vāka aizvēršanas rokturi izvietoti abās pusēs. Augsts slieksnis traucēs smagāku priekšmetu iecelšanu un, nolaižot sēdekļu atzveltnes, ir kāpums un bagāžas telpā neveidojas gluda grīda. Atsevišķiem pircējiem var pietrūkt “slēpju lūkas” neesamība.

Standarta ielas režīmā AUSTRAL brauc sabalansēti, pārnesumu kārbas darbība ir petiekami komfortabla. Augstos apgriezienos motora darbība ir paskaļa un pietrūkst vilkmes (mild hybrid versijā), apdzīšanas manevri būs jāplāno piesardzīgi. Subjektīvi šķita, ka salona skaņas izolācija varēja būt labāka. Man nesaprotama palika inteliģentās adaptīvās kruīza kontroles darbība (cenrādī ir pieejama standartā “Iconic” un “Iconic Esprit Alpine” komplektācijās) – displejs gan rāda attāluma izmaiņas sekundēs līdz priekšā braucošajam, taču ātrums nesamazinās, pat ja parādās brīdinājums par kritisku atlikušo distanci. Iespējams, risinājums meklējams kādā no uzstādījumiem, kurus neatradu. Mild hybrid solīto zemāko 6,2 litru patēriņu (full hybrid versijai 4,6 litri/100 km) mierīgā braukšanas režīmā kombinētā ciklā panākt neizdevās, taču, testa rezultāts ar nobrauktiem virs 100 km septembra sākumā ar 6,5 litriem/100 km jau atbilst specifikācijai.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:40

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (1. vērtējuma daļa):

Bez rūpīgas aprīkojuma, tehnisko datu un saistīto izmaksu izpētes AUSTRAL sākuma cena no 34 190 EUR (par mild hybrid) un no 37 190 EUR (par full hybrid) SUV klasē ar virsbūves garumu ap 4,5 m šķiet nedaudz ambicioza ātram panākumam tirgū. Tuvākiem izmēra dvīņiem – Hyundai Tucson sākuma cena par mild hybrid ir no 29 990 EUR, par full hybrid no 37 590 EUR; Citroen C5 Aircross – mild hybrid no 29 990 EUR (full hybrid nepiedāvā); Kia Sportage – mild hybrid no 29 490 EUR, full hybrid no 36 490 EUR. Pēc testa parādās skaidrība – RENAULT trumpis ir tehnoloģijas un ergonomika – kopumā auto ir ĻOTI ērts. Visi RENAULT ar bezatslēgas piekļuvi ir parocīgi ikdienā – AUSTRAL nav izņēmums – var aizmirst par jelkādu papildus darbību nepieciešamību, tuvojoties auto – durvis atslēdzas, attālinoties – aizslēdzas automātiski.

Pie salona ergonomikas un vadības svirām var adaptēties ātri, vienīgi, krietni vairāk laika sākotnēji būs nepieciešams multivides iestatījumu izpētei – sākot no braucēja profila izveides, vadītāja dispeja pielāgošanas, elektronisko asistentu un braukšanas režīmu “jūtības” regulējumiem, un noslēdzot ar Google navigāciju un pieejamo servisu klāstu. Savienojot auto profilu ar personīgo Google profilu, lietotāji novērtēs mākoņpakalpojumu ērtības, piemēram, tālrunī iepriekš saglabāto braucienu maršrutu vai individuālo interešu punktu pieejamību, kā arī no Google Play lejuplādējamas lietotnes. Pozitīvi – neskatoties uz tehnoloģiju pārpilnību, galveno klimata sistēmas un audio vadības sviru izpildījums ir ar mehāniskām pogām – ziemas rītā cimdi nebūs jānovelk. Specifisks ir vidus konsoles izpildījums ar bīdāmo augšējo zonu, neērts šķita glāžu turētāju novietojums – pārāk zems. No vadītāja sēdvietas nav ērti pārskatāma zona, ko aizsedz masīvās “A statnes” un spoguļi, citādi, pārredzamība ir uz 5. Pozitīvi – aizmugures sēdekļi ir regulējami gan garenvirzienā, gan arī tiem ir maināms atzveltnes slīpums.

AndrisValdemars 09.12.2023 12:43

NISSAN X-TRAIL E-4ORCE (2. vērtējuma daļa):

Braukšanas komfortu uz nelīdzena ceļa sabojā zemprofila riepas (testa auto bija Tekna komplektācijā ar 255/45 R20), sev šādu opciju neizvēlētos. Manuprāt, LV ceļiem optimālais riepu profils ir 235/60 R18 un tas ir pieejams tikai Acenta un N-Connecta komplektācijās. Pozitīvi – X-TRAIL ir dinamisks un elektromotora(-u) griezes moments 300, 330 vai 525 Nm nodrošinās pietiekamu vilkmi jebkurā no versijām. Priecē īpaši kluss salons – skaņas izolācija šajā cenu kategorijā ir teicama un to vēl vairāk uzlabo laminēti dubultie sānu stikli.

No pilnpiedziņas nevar gaidīt pilnvērtīga apvidus segmenta sniegumu – asu diferenciāļu bloķēšanu imitē bremzes, jaudas sadalījumu starp asīm – elektronika, pazemināto parnesumu nav, tomēr, ja salīdzinām ar vairumu SUV 4x4 segmentā – X-TRAIL pēc spējām, noteikti, atrodas saraksta augšgalā – pilniedziņai ir Off-Road režīms (+4 braukšanas režīmi), tā strādā ļoti precīzi, elektromotori nodrošina tūlītēju griezes momentu un vilkme ir lineāra un viegli kontrolējama. Ģeometriskie rādītāji – klīrenss 192 mm un pārkares leņķi (priekšā 19 grādi, aizmugurē 23,7 grādi) var būt nepietiekami jau vidēji sarežģītā bezceļā.

Kopumā NISSAN X-TRAIL E-4ORCE nav bez trūkumiem, taču, pozitīvo īpašību kopums ir vairākumā. Pozitīvi – pircējam ir pieejams tehnisko apkopju izmaksu plāns ar iespēju to nofiksēt un optimāli garantijas nosacījumi 5 gadi vai 100 000 km (šeit būtu izceļamas papildus ērtības iestājoties garantijas gadījumam – Brauciena turpināšana, Maiņas auto, Naktsmītne, Repatriācija). Pēc dīleru mājas lapu izpētes secināju, ka NISSAN vēl pirms iegādes darījuma ļoti atbildīgi ir sagatavojuši klientiem pilnu informāciju gan par pašu auto, gan par saistītajiem jautājumiem un izmaksām, kas var rasties ekspluatācijas laikā – šo izceļu kā pozitīvu piemēru pārējiem.

AndrisValdemars 09.12.2023 12:42

NISSAN X-TRAIL E-4ORCE (1. vērtējuma daļa):

Sākotnēji šis auto uzrunā ar cenas (no 36 030 EUR par 2WD; no 42 330 par 4WD) un izmēru (garums 4,68 m, garenbāze 2,7 m) attiecību. Tā vien šķiet, ka Nissan apzināti izgatavojis “trojas zirgu” kompakto SUV segmentā ar virsbūves garumu līdz 4,7 m, izlaižot pašuzlādes hibrīdu (degvielas patēriņš 6,3 – 6,7 L/100 km) kombinācijā ar pilnpiedziņu un 7 sēdvietām – nevienam no tiešajiem konkurentiem šādas kombinācijas SUV listē nav. Divi no tuvākajiem klases līderiem ar 7 sēdvietu opciju jau startā zaudē gan cenā, gan degvielas patēriņš līdz 150 000 km tiem papildus “noēd” apm. 3 500 EUR (VW Tiguan Allspace 2.0 TSI OPF 4Motion DSG-7 un Škoda Kodiaq 2,0 TSI DSG 4x4). Ar X-TRAIL E-4ORCE mierīgā braukšanas režīmā rūpnīcas noteiktajā degvielas patēriņā iekļauties var, taču ziemas sezonā vai uz grants ceļa – būs pagrūti.

Salonā ir sajūta, ka atrodies lielākas klases auto, tas attiecas arī uz otro sēdekļu rindu – sēdekļi ir regulējami arī attālumā. Pozitīvi - elektriskā pilnpiedziņas platforma nodrošina gludu grīdu bez kardāna “tuneļa”. Ergonomiski un vadības sviru lietojumā auto ir ērts, abi elkoņu balsti atrodas “pareizajā” augstumā, priekšējo sēdekļu elektropiedziņai diapazons ir pietiekams (mehānisko neizdevās pārbaudīt), kreisās kājas atbalsts optimālā attālumā. Pozitīvi – vairums no vadības svirām ir mehāniskas pogas.

Bagāžas nodalījums ir pārdomāts – maināms grīdas augstums ar iespēju to nofiksēt arī vertikāli, ir kravas āķi, sīklietu kabatas un slēpju lūka. Kravas iekraušanai grīda ir līdzena. Ir pieejama vāka elektriska piedziņa ar sensoru zem atdurstieņa (bampera) atvēršanai bez pults.

AndrisValdemars 02.12.2023 20:52

Baic X55 II gaita pilsētas satiksmē ir pietiekami komfortabla, pārenesumu kārba slēdzas ļoti līgani, taču, uz šosejas pietrūkst trokšņu slāpēšanas. Stūres atpakaļsaite ir nepietiekama, nepatika braukšanas asistentu – joslas ieturēšanas – darbība, auto ļoti nervozi cenšas ievērot viduslīniju un pat nedaudz tuvojoties kādai no malām ir negaidīti ass stūres rāviens uz pretējo pusi. Meklēju uzstādījumos pamainīt reakcijas jūtību, nelīdzēja, asistentu izslēdzot, braukšanas komfort uzlabojas. Patika kruīza kontroles darbība – pagriežot stūri līkumā, tiek samazināts ātrums atkarībā no tā, cik līkums ir straujš. Strauja paātrinājuma brīdī motors ir skaļš, vilkme subjektīvi neatbilst 177 ZS un 275 Nm. Uz nelīdzena ceļa salons sāk trokšņot. Pozitīvi un noderīgi – ir ļoti bagātīga standarta komplektācija un demo auto bija veikta pilna apakšdaļas pretkorozijas apstāde.

Šī auto iegādei galvenie negatīvie argumenti ir īsi (3 gadi) un neskaidri (nav publiski pieejami) garantijas nosacījumi un tikai viens (pagaidām) servisa pakalpojumu sniedzējs Rīgā, neskaidra tehniskā uzticamība ilgtermiņā un neparedzama atlikusī tirgus vērtība (Mobile.de atradu tikai dažus 2022.gada eksemplārus cenās 19-21 tūkst. EUR.).

AndrisValdemars 02.12.2023 20:51

Saprotamu iemeslu dēļ braucienu ar šo auto gaidīju ar zināmāu skepsi un piesardzību (nostrādāja stereotipiskā domāšana). Faktiski, rezultāts pat nedaudz pozitīvi pārsteidza.

Salona noformējums rosina asociācijas ar jaunā gada svinībām austrumos – spilgti rozā (vismaz bija izvēlēts konkrētā brīdi) fona apgaismojums panelī un durvīs un mūsu tirgū līdz šim nebijušas formu, krāsu un materiālu kombinācijas. Kopumā materiālu izvēle atstāj pozitīvu iespaidu – ir maz cietas plastmasas detaļu, paneļa un durvju augšējās daļas ar mīkstu virskārtu. Neredzēts grīdas paklāju risinājums – šūnveida rombi – varētu būt praktisks. Sānu stiklu pacēlāju pogas šķita pat izpildītas no metāla. Sēdekļi apvilkti ar mākslīgo ādu.

Salonā salīdzinoši ērti var pārvietoties 5 vidēja auguma pasažieri (pārbaudījām), uzteicams rādītājs ir pietiekama vieta aizmugurē sēdošajiem (garenbāzes 2,74 m nopelns). Priekšējās sēdvietas ir plašas un komfortablas, pārredzamības pretenziju nav. Sēdpozīcija ir ērta, vadības sviras saprotamas. Sākumā ir grūti izprast stūres pogu darbības algoritmu, taču, pēc 5-10 minūšu treniņa radās skaidrība un pat likās diezgan loģiski. Vienīgi, pogām klikšķis ir līdzīgs nezināmas izcelsmes datora pelei. Viduskonsoles paneļa programmatūru esot izstrādājis Huawei, tās uztvere ir intuitīva un informācijas bloku izvēlne saprotama. Nav ērta salona temperatūras regulēšana (tikai digitāli) un nav padomāts par vadītāja informācijas displeja leņķi (vai konstrukciju) – saulainā laikā traucē atspulgs. Netipiski izvietota avārijas gaismu poga – pie griestiem.

Bagāžas nodalījumā pietrūkst slēpju lūkas, nav kravas nostiprināšanas cilpu un nav pilna izmēra rezerves riteņa, savukārt, grīda ir gluda un bez sliekšņa, ir padomāts par sīklietu izvietošanu, ir 12V ligzda.

AndrisValdemars 13.08.2023 11:16

Pozitīvi:

1) Motors - vilkme ir pietiekama, darbība samērā klusa. Testa laikā dīzeļdegvielas patēriņš šosejas braukšanas režīmā bija 4,5 litri uz 100 km.

Pārnesumu kārba - mierīgā braukšanas režīmā pārnesumu maiņa notiek plūdeni, sastrēgumos, bija novērojama nevienmērīga darbība.

2) Piekare - konstrukcija ar hidrauliskām atdurēm, tiešām, nodrošina komfortablu un līganu gaitu, kas līdzinās augstāku klašu sniegumam.

3) Ergonomika - salons ir ērts un pietiks vietas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Pie vadības sviru izvietojuma sākumā ir jāpierod, pēc tam to lietošana ir “intuitīvi” uztverama un ērta. Ir daudz un dažādu izmēru sīkumu novietnes, sevišķi oriģināls šķita panelī iestrādāts izvelkams galdiņš priekšējam pasažierim, kas būs noderīgs tākālos ceļojumos.

4) Vadības sviras un slēdži - patiesi priecē fiziskās pogas gan klimata iekārtas vadībai, gan audio skaļuma un galveno izvēļņu vadībai.

5) Komplektācija - visas pieejamās drošības opcijas, kā arī klimata kontrole, adaptīvā kruīza kontrole un aizmugures parkošanās sensori ir iekļauti jau bāzes (Feel) komplektācijā.

6) Garantija - 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma nodrošinās ekspluatāciju bez papildus izmaksu “pārsteigumiem”, piemēram, pērkot 5 gadu līzingā.

Kopsavilkums:

Citroen C4 X iekļaujas “vēl draudzīgu” izmaksu līmenī, taču, izmēros ir pietiekami ietilpīgs. Lai gan salons ir izpildīts “robustā” stilā (vai tas patiks, ir katra individuālas gaumes jautājums), taču, pēc pirmā brauciena tas vairs netraucēja. Auto būs ērts ikdienas braucieniem šosejas vai kombinētos apstākļos līdz 4 braucējiem. Intensīvā pilsētas satiksmē ar biežu parkošanos, iespējams, šis modelis var radīt grūtības vai pie tā ekspluatācijas būs jāpierod ilgāku laiku.

AndrisValdemars 13.08.2023 11:16

Citroen C4 X tests ar BlueHDI 130 ZS dīzeļdegvielas motoru un 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu

Trūkumi:

1) Bagāžas nodalījums - nebūs piemērojams lielāku izmēru bagāžas pārvadāšanai un ir līdzvērtīgs “sedana” tipa virsbūvei, pretēji sākotnējam iesapaidam, kā to piedāvā izskatā līdzīgi, taču patiesi "fastback" virsbūves tipa modeļi ar paceļamu aizmugures stiklu, kas ir iestrādāts bagāžas durvīs.

2) Ergonomika - garāka auguma pasažieriem nebūs ērta iekāpšana aizmugures sēdvietās, jo traucē jumta konstrukcija. Priekšējā loga “A” statnes un spoguļu konstrukcija aizsedz ievērojamu laukumu - atsevšķos gadījumos manevrēšanas pārskatāmība ir apgrūtināta. Ir apgrūtināta pārskatāmība uz aizmuguri, to ietekmē zema jumta līnija un aizmugures stikla konstrukcija.

3) Komplektācija - Latvijas klimatam būtiska opcija - priekšējo sēdekļu apsilde - bāzes komplektācijā (Feel) pieejama tikai par papildus samaksu. Būtu vēlama plašāka virsbūves krāsu izvēle.

4) Multi-mediju sistēma - iespējams, tas ir saistīts ar nepieciešamību izveidot lietotāja profilu (tas netika darīts), taču, katru reizi pēc iedarbināšanas ir melns ekrāns un sistēma prasa apstiprināt “izpratni par sistēma iespējām”. Šķita neērts risinājums ar papildus izbīdāmo projekcijas displeju acu līmenī - tajā ir par daudz informācijas, tas traucē un neatradu opciju to izslēgt (ceru, ka ražotājs to ir paredzējis).

Lasītākie raksti

Jaunie raksti