CITROËN ë-C3 (2. vērtējuma daļa):
Nepatika:
Stūre nav ērta manevrēšanai, tai ir ļoti platas vadības pogu zonas, kas apgrūtina stūres satveršanu. Ir skaidra ražotāju virzība uz izmaksu minimizēšanu, taču dīvains šķita risinājums, ka multimediju rīki darbojas tikai savienojumā ar viedtālruni un nav pat ekrāna viduskonsolē. Kompensācijai, uz paneļa vidū ir rūpnīcā uzstādīts viedtālruņa turētājs un tam blaus panelī USB-C ligzda (tas pozitīvi).
Uzlādes ātrums no 0% (tiešām izbraucām tukšu, jo testu blīvajā grafikā Lilastē pamanījām, ka atlikuši tikai 27 km un, aizbraucot līdz tuvākajai uzlādei Saulkrastos, secinājām, ka vētras laikā uzlādes stacija palikusi bez elektrības – nācās doties atpakaļ uz Ādažiem un pēdējos km braucām ar 0%) līdz 83% pie 100+ kW līdzstrāvas DC lādētāja aizņēma gandrīz 1 stundu – pie āra gaisa temperatūras ap +5 grādiem. Runājot par cenas ziņā izdevīgāko maiņstrāvas AC uzlādi, manuprāt standarta 7,4 kW iebūvētais lādētājs ir par vāju, lai uz ë-C3 nopietni skatītos, piemēram, koplietošanas “Car Sharing” komersanti, vēlams būtu 11 kW.
Protams, šajā auto ir nevietā diskusijas par salona ietilpību aizmugurē – vietas tiešām ir maz – puslīdz ērti tajā var pārvietoties tikai 3 pieaugušie, ja priekšējais pasažieris nedaudz “sarūmējas” uz priekšu. Tāpat, arī apdare ir cieta un vienkārša. Vēl arvien neizprotu motivāciju – kāpēc viduskonsoles apdarē, kas ir visvairāk pakļauta mehāniskais saskarei ikdienas lietošanā, tiek izmantots absolūti nepraktisks glancēts krāsojums – tas izskatās labi tikai auto izstādes prezentācijas sākumā vai no rīta auto salonā. Neesmu redzējis nevienu modeli, kas pēc dažu mēnešu ekspluatācijas ar šādu “klavierlaku” nebūtu noskrāpēts.
Ir jāpierod pie lakoniskā vadības displeja satura, kurā ir ierobežots attēlojamās informācijas apjoms – tikai selektīvi un tikai pats nepieciešamākais.
CITROËN ë-C3 (3. vērtējuma daļa):
Kāpēc tas būtu jāpērk?
Ņemot vērā, ka ar pievienotu “ë” C3 vēl tirgū nav bijis, ir grūti prognozēt tā pieprasījumu, kā arī atlikušo tirgus vērtību. Ja par pamatu ņemam vidējo CITROËN C3 vērtības kritumu -36% pirmajos piecos gados un līdz 90 000 km (pilsētas apstākļos vidēji nobraucot 1500 km / mēnesī), attiecīgi, ņemot lētāko versiju 24 490 EUR x 0,36 = -8 816 EUR 5 gados (-147 EUR / mēnesī vai -0,098 EUR / 1 km).
Aktuālais modelis vēl nav vērtēts EURO NCAP drošības testos, taču iepriekšējais 2017.gada C3 modelis saņēmis godīgas 4 zvaigznes, tostarp braucēju drošībai bija piešķirts 88% vērtējums. Tāpat, šobrīd ir nevietā spriest par modeļa uzticamību – rūpnīcas atsaukumu izpētei ir par agru, to rādīs laiks.
Testu režīmā, protams, patēriņš nebija ne tuvu solītajiem 320 km – ar pilnu bateriju pietika labi ja 200 km – objektīvam patēriņa novērtējumam būtu nepieciešams individuāls tests ikdienas braukšanas apstākļos.
Pozitīvi, ka ārpus Rīgas reģiona ir pieejami 4 autorizētie CITROËN dīleru centri – Cēsīs, Daugavpilī, Liepājā un Talsos. Tāpat ir atzīmējams fakts, ka elektriskam modelim ir identiska garantija – 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma, bez iespējas pirms izvēles detalizēti iepazīties ar garantijas noteikumiem tiešsaistē, jo nav īsti skaidri baterijas garantijas nosacījumi.