Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
AndrisValdemars 10.11.2024 22:36

GWM WAY 05 (3. vērtējuma daļa):

Par garantiju – manuprāt ir pozitīvi, ka dīleris ir sagatavojis tiešsaistē pieejamu “Servisa un garantijas grāmatiņu”, tiesa, GWM WAY 05 šajā grāmatiņā parādās tikai virsrakstā, pārējā tekstā iet runa par GWM ORA!?! Pieņemu, ka šo neatbilstību varam norakstīt uz “ieskriešanās fāzi” produkta laišanai LV tirgū un viss grāmatiņā rakstītais būtu attiecināms uz WAY 05. Garantijas nosacījumi atbilst tirgus konkurentu labās prakses standartam – 5 gadi bez km ierobežojuma, hibrīda akumulatoram – 8 gadi / 160 t.km (SoH nesamazinoties zem 80%), krāsojumam – 5 gadi, rūsai – 12 gadi. Par rūsu jāpiebilst – LV gadījumā dīlelris ir tiesīgs atteikt garantiju jebkuram krāsojuma vai rūsas defektam, jo noteikumos ir paredzēts: “Krāsojuma garantija neattiecas uz bojājumiem, kas radušies ārēju apstākļu un korozijas rezultātā, ko izraisījusi akmens/grants trieciens vai sāls iedarbība”, kas LV klimatiskajs apstākļos ir neizbēgami, tostarp, noteikumi nosaka īpašnieka atbildību par “Regulāru tīrīšanu un pulēšanu”. Nekur tālāk tekstā gan neatradu, ko nozīmē “Regulāra ...”?

Par servisa apkopēm – tās jāveic katros 20 000 km vai reizi gadā. Materiālu maiņas intervāli būtiski neatšķiras no konkurentiem, vienīgi, neatradu ierakstu par motora gāzu sadales mehānisma piedziņas ķēdes maiņas intervālu (lai gan forumos pieejama informācija, ka PHEV motoram ar kodu GW4C20A ķēdes maiņa būtu nepieciešama jau sasniedzot 120 000 km).

AndrisValdemars 10.11.2024 22:36

GWM WAY 05 (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Pieņemu, ka līzinga uzņēmumiem šis auto radīs jaunus izaicinājumus, kā noteikt tā atlikušo vērtību līzinga perioda beigās LV tirgū. Tā kā Eiropas tirgū nav atrodami lietoti WAY 05 (lai gan modeļa ražošana sākta 2021.gadā ar nosaukumu Coffee 01), bez padziļinātas tirgus analīzes vērtības krituma izmaksas prognozēt ir sarežģīti.

Pēc testā dažādos režīmos (tostarp aktīvāk) nobrauktām 30 minūtēm, vidējais benzīna patēriņš bija 6,9 litri / 100 km, kas 4,87 m garam, ar 2,3 tonnu pašmasu un 476 ZS jaudu “uzlādētam” SUV ir par ļoti atzīstams sniegums.

2022.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 94% vērtējums ir piešķirts drošības asistentu darbībai, nākamais augstākais 91% vērtējums – braucēju drošībai, kas liecina, ka GWM ir lieli plāni gūt panākumus tirgū Eiropā.

AndrisValdemars 10.11.2024 22:26

GWM WAY 05, (1. vērtējuma daļa):

Pirmās sajūtas, apskatot šo auto, ir asociatīvas – vairāki atsevišķi ņemti risinājumi šķiet kaut kur jau redzēti – piemēram, radiatora restes un lukturu kombinācija – kaut kas no Audi un Ford, aizmugures lukturi – Jaguar E-Pace, stūres rats ar logo šķita līdzīgs kādam Lincoln modelim, ātrumu pārslēga bloka risinājums, savukārt, ir “mikss” no vairāku Eiropas modeļu izpildījuma, u.t.t.

Patika:

Salons ir plašs un ērts (atbilstošs lielās SUV klases izmēram), sēdpozīcija labi piemeklējama. Apdares materiāli ir mīksti, montžas nepilnības neieraudzīju. Priekš Plug-In Hybrid ir pietiekami iespaidīga gaitas rezerve elektriskā režīmā – līdz 146 km (to gan testos pārbaudīt nevarējām). Komfortabla gaita, līdzīga ASV ražotiem auto. Galvenais audio / multimediju displejs ir viegli saprotams un iestatījumu regulēšanas iespējas ir ļoti plašas. Lakonisks un viegli uztverams vadītāja displejs. Labos laika apstākļos ir ļoti plašas 360 grādu kameru iespējas vieglākai manevrēšanai, ir arī Land Rover līdzīgs “Caurspīdīgās šasijas” režīms.

Nepatika:

Uz nelīdzena ceļa vadāmība paliek nekonkrēta. Vidusknsolē nav nevienas fiziskas pogas, atsevišķi izvietots klimata kontroles vadības displejs reizēm pārprot uzdevumu un, sniedzoties pēc kādas tālākas pogas, nostrādā kāda opcija, kura ir “pa ceļam”. Nepatika sintētiski radīta motora skaņa salonā, izvēloties sportiskāku braukšanas režīmu, ieslēdzas “V8” līdzīga dziesma – tas uzjautrināja... Iespējams, ka skaņas sintezatoru var atslēgt.

AndrisValdemars 09.11.2024 20:42

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (2. vērtējuma daļa):

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paredzu, ka šī auto novecošanas jebkurā no posmiem atradīsies pircēju loks, kas VZ komplektāciju novērtēs un tam būs pieprasījums otrreizējā tirgū. Tam ir viens no populārākajiem VAG grupas DNF (EA888) sērijas motoriem (kas labi pakļaujas jaudas palielinājumam), komplektā ar augstam griezes momentam paredzētu divsajūgu automātisko DSG pārnesumkārbu. Saprātīgos režīmos ekspluatējot, motoram un pārnesumkārbai būtu jākalpo pietiekami uzticami. 

Atbilstoši vietnes Car-Recalls.eu datiem, FORMENTOR saņēmis 5 rūpnīcas atsaukumus – 2021.gadā par drošības jostu stiprinājumiem, 2022.gadā par motora vāka stiprinājumu un par drošinātāju izraisītu aizdegšanās risku (hibrīda versijai), 2023.gadā par aizmugurējā kreisā riteņa gultņu korpusu kvalitāti un par nepareizu dzinēja stiprinājumu termisko apstrādi.

2021.gada modelis EURO NCAP drošības testos ir novērtēts ar 5 zvaigznēm, tostarp augstākais 93% vērtējums ir piešķirts braucēju drošībai, kas aktīvas braukšanas piekritējiem (ar to domāju slēgtas trases apstākļus) varētu būt svarīgi.

Ja salīdzinām atpirkuma vērtību, piemēram, portālā Mobile.de atrodami 250 gab. 2021. izlaiduma gada CUPRA FORMENTOR VZ 4Drive (Eiropā kopā attiecīgajā gadā modelis pārdots 50 768 eksemplāros), kuru cenas ar nobraukumu zem 100 000 km sākas no 27 000 EUR un vairāk. Rēķinot ļoti aptuveni, arī bez inflācijas ietekmes, vērtības kritums no šī brīža aktuālās cenas 42 200 EUR – 27 000 EUR = 15 200 EUR / 3 gados, vai 422 EUR / mēnesī, vai 0,16 EUR / 1 km - par konkrēto piedāvājumu ar 93 000 km nobraukumu) – nav peļami priekš patiesas 333 ZS jaudas un apm. 420 Nm griezes momenta ikdienas ielas auto.

AndrisValdemars 09.11.2024 20:39

CUPRA FORMENTOR VZ, 333 ZS, DSG-7, 4Drive (facelift) (1. vērtējuma daļa):

Patika:

Šo auto (konkrēto VZ komplekatāciju), manuprāt, būtu jāvērtē tikai no vadītāja sajūtu viedokļa, jo tas ir izteikts “Driver’s Car”. Tam ir ērti priekšējie sēdekļi ar teicama sānu noturību līkumos. Atraktīvs šķita motora iedarbināšanas un braukšanas režīmu pārslēdzēju risinājums uz stūres.

Saturīga, energoietilpīga un paredzama balstiekārta (VZ komplektācijai standartā ir regulējami balstiekārtas amortizatoru režīmi), kas arī režīmā “Cupra” (sportiskākais no režīmiem) pat uz ļoti nelīdzena ceļa ir stabila un teicami notur braukšanas trajektoriju. Braukšanas sajūtās CUPRA FORMENTOR VZ ir viens no azartiskākajiem modeļiem šajā konkursā (ne tikai pēc tehnisko datu lapā solītā paātrinājuma 4,8 sekundes līdz 100 km/h), konstruktori tā izplūdes sistēmai jau pieminētajā “Cupra” režīmā ir piešķiruši īpaši “garšīgu” urrr (pieņemu, ka kādreizējiem Audi Ur-Quattro faniem šis arī varētu patikt).

Nepatika:

Pārvietojoties ikdienā, nebūs ērta iekāpšana / izkāpšana, iespējams, ātri nolietosies vadītāja sēdekļa sēdvirsmas ārējā augstā “kante”. Ilglstošai braukšanai FORMENTOR būs ērts tikai priekšā sēdošajiem.

Klimata / multimedju vadībai nav fizisku pogu, taču vismaz priecē, ka audio skaļumu var pieregulēt ar pogu uz stūres – pogas ir “fiziskas”.

Dīlera mājaslapā nav pieejami detalizēti garantijas noteikumi un nav prognozētās servisa apkopju izmaksas (pieņemu, ka kādam tas varētu būt svarīgi, rēķinot dzīves cikla izmaksas).

AndrisValdemars 19.05.2024 15:45

PEUGEOT 208 Hybrid GT testu dienas vērtējums, 2.daļa:

Degvielas patēriņš mierīgā braukšanas režīmā pirms testiem bija 5,3 litri uz 100 km, pēc testu dienas ar nobrauktiem ap 300 km dinamiskā režīmā - 6,6 litri uz 100 km, kas, manuprāt, ir pat ļoti cienīgs rezultāts. Vienīgā piezīme - pilsētas satiksmē, sastrēgumu režīmā hibrīda iekārtas un pārnesumu kārbas darbība šķita saraustīta, šajā ziņā cita jaunā testu dalībnieka TOYOTA C-HR Hybrid bezpakāpju pārnesumu kārbas darbība ir daudz plūdenāka. Priecē standarta garantijas nosacījumi - 5 gadi ar neierobežotu nobraukumu. 2019.gadā testētā 208 versija ieguva 4 zvaigznes EURO NCAP drošības testos, jaunāki testi uz 2024.gada maiju nav pieejami.

Kopumā PEUGEOT 208 Hybrid GT pirmā testa iespaids ir pozitīvs, ļoti “spilgts” un simpātisks auto ar savu raksturu, ar ērtu un kvalitatīvu salonu, ar pieklājīgu dinamiku (pieejamas versijas ar 100 ZS un 136 ZS pie ) un vienlaicīgi iespēju pārvietoties ekonomiski. Personīgi, sajūtu un auto uzvedības kontekstā, šo auto lieku “vienā plauktā” ar MINI COOPER.

AndrisValdemars 19.05.2024 15:44

PEUGEOT 208 Hybrid GT testu dienas vērtējums, 1.daļa:

PEUGEOT 208 Hybrid var pielīdzināt modernam un labi aprīkotam kartingam (testējamā versija bija GT komplektācijā ar starta cenu no 27 700 EUR). Tas izceļas ar precīzu vadamību un tūlītēju reakciju pat uz minimālu stūres pagriešanu. Sēdpozīcija ir zema, pie pārredzamības un spoguļiem sākumā ir jāpierod. Uz nelīdzena ceļa ar asiem bedru remonta salaidumiem (vai plaisām) pie nelieliem ātrumiem piekares darbība nav komfortabla un ir paskaļa, savukārt, ātrumam pieaugot situācija uzlabojas - auto ir stabils, labi slāpē ceļa nelīdzenumus, tā gaita korekti ietur iecerēto trajektoriju un šķiet, ka 208-ais pat būtu gatavs uzņemt auto trases “kerbus”. Testa auto bija ar 205/45R17 riepām, kas ar slodzes/ātruma indeksu 88H ir piemērotas “izturēt” kopā 2240 kg svaru, lai gan auto tehniskajā specifikācijā pilnā masa Hybrid versijai ir tikai 1690 kg (elektriskai versijai 1910 kg) - secinājums - šajā versijā PEUGEOT 208 Hybrid GT ir vērts notestēt slēgtā trasē.

Kā jau tiku gaidījis no GT aprīkojuma, salona izpildījums ir “bagātīgs”, apdares kvalitāte pamato cenas pieaugumu no bāzes “Active” versijas (Benzīna versijai sākot no 18 900 EUR, Hybrid - sākot no 23 700 EUR, Elektriskam - sākot no 33 700 EUR). Jau standarta cenā ir pieejams pieklājīgs drošības asistentu kopums, komforta “gardēžiem” ir iespēja izvēlēties pat sēdekusi ar masāžu. Salons būs ērts braucējiem priekšējos sēdekļos ar augumu vismaz līdz 1,8 m, aizmugurē vietas ir pamaz, pats aiz sevis iesēties nevaru, bet tas nav šīs klases pašmērķis.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:41

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (3. vērtējuma daļa):

Nevaru apgalvot, ka aizmugures riteņu piestūrēšanas 4control sistēmas darbību ikdienas braukšanā varēju “uzreiz pamanīt”, taču, manevrēšana stāvvietās ar to TIEŠĀM ir ļoti ērta. Apgriešanās diametrs – 10,1 m ar priekšpiedziņu un 2,67 m garenbāzi – ir ievērības cienīgs (piemēram, aizmugures piedziņas VW ID.3 ar 2,77 m garenbāzi to paveic 10,2 m). Šo priekšrocību, kā arī standarta komplektācijā ietvertos aizmugurējos, priekšējos un sānu parkošanās sensorus novērtēs pircēji ar nepieciešamību ikdienā novietot auto šaurās stāvvietās. Kā risku ilgtermiņā saredzu dārgākas uzturēšanas izmaksas 4control mehānisko mezglu, elektrisko komponenšu un savienojumu (ar LV ziemas sezonu ietekmi) apkopei un remontiem.

Kopumā RENAULT AUSTRAL piedāvā pietiekami racionālu īpašību kopumu, lai pircēji par to nobalsotu ar savu maku. Iespējams, izvēli ietekmēs starp Gada Auto pretendentiem augstāks par vidējo vērtības kritums. Pozitīvi – RENAULT ir viens no skaitliski lielākajiem servisa pārstāvju tīkliem LV, pircējam ir pieejama gan garantijas nosacījumu, gan servisa izmaksu informācija un tam ir salīdzinoši augsts drošības testu EURO NCAP vērtējums.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:40

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (2. vērtējuma daļa):

Par bagāžas nodalījuma izpildījumu, kopumā, ir padomāts – ir gan bagāžas āķi un cilpas, 12V ligzda, zemgrīdas organaizeris (vai šaurais rezerves ritenis), kabatas sānos, gan ir ērtas sēdekļu nolocīšanas sviras un vāka aizvēršanas rokturi izvietoti abās pusēs. Augsts slieksnis traucēs smagāku priekšmetu iecelšanu un, nolaižot sēdekļu atzveltnes, ir kāpums un bagāžas telpā neveidojas gluda grīda. Atsevišķiem pircējiem var pietrūkt “slēpju lūkas” neesamība.

Standarta ielas režīmā AUSTRAL brauc sabalansēti, pārnesumu kārbas darbība ir petiekami komfortabla. Augstos apgriezienos motora darbība ir paskaļa un pietrūkst vilkmes (mild hybrid versijā), apdzīšanas manevri būs jāplāno piesardzīgi. Subjektīvi šķita, ka salona skaņas izolācija varēja būt labāka. Man nesaprotama palika inteliģentās adaptīvās kruīza kontroles darbība (cenrādī ir pieejama standartā “Iconic” un “Iconic Esprit Alpine” komplektācijās) – displejs gan rāda attāluma izmaiņas sekundēs līdz priekšā braucošajam, taču ātrums nesamazinās, pat ja parādās brīdinājums par kritisku atlikušo distanci. Iespējams, risinājums meklējams kādā no uzstādījumiem, kurus neatradu. Mild hybrid solīto zemāko 6,2 litru patēriņu (full hybrid versijai 4,6 litri/100 km) mierīgā braukšanas režīmā kombinētā ciklā panākt neizdevās, taču, testa rezultāts ar nobrauktiem virs 100 km septembra sākumā ar 6,5 litriem/100 km jau atbilst specifikācijai.

AndrisValdemars 11.12.2023 18:40

RENAULT AUSTRAL mild hybrid (1. vērtējuma daļa):

Bez rūpīgas aprīkojuma, tehnisko datu un saistīto izmaksu izpētes AUSTRAL sākuma cena no 34 190 EUR (par mild hybrid) un no 37 190 EUR (par full hybrid) SUV klasē ar virsbūves garumu ap 4,5 m šķiet nedaudz ambicioza ātram panākumam tirgū. Tuvākiem izmēra dvīņiem – Hyundai Tucson sākuma cena par mild hybrid ir no 29 990 EUR, par full hybrid no 37 590 EUR; Citroen C5 Aircross – mild hybrid no 29 990 EUR (full hybrid nepiedāvā); Kia Sportage – mild hybrid no 29 490 EUR, full hybrid no 36 490 EUR. Pēc testa parādās skaidrība – RENAULT trumpis ir tehnoloģijas un ergonomika – kopumā auto ir ĻOTI ērts. Visi RENAULT ar bezatslēgas piekļuvi ir parocīgi ikdienā – AUSTRAL nav izņēmums – var aizmirst par jelkādu papildus darbību nepieciešamību, tuvojoties auto – durvis atslēdzas, attālinoties – aizslēdzas automātiski.

Pie salona ergonomikas un vadības svirām var adaptēties ātri, vienīgi, krietni vairāk laika sākotnēji būs nepieciešams multivides iestatījumu izpētei – sākot no braucēja profila izveides, vadītāja dispeja pielāgošanas, elektronisko asistentu un braukšanas režīmu “jūtības” regulējumiem, un noslēdzot ar Google navigāciju un pieejamo servisu klāstu. Savienojot auto profilu ar personīgo Google profilu, lietotāji novērtēs mākoņpakalpojumu ērtības, piemēram, tālrunī iepriekš saglabāto braucienu maršrutu vai individuālo interešu punktu pieejamību, kā arī no Google Play lejuplādējamas lietotnes. Pozitīvi – neskatoties uz tehnoloģiju pārpilnību, galveno klimata sistēmas un audio vadības sviru izpildījums ir ar mehāniskām pogām – ziemas rītā cimdi nebūs jānovelk. Specifisks ir vidus konsoles izpildījums ar bīdāmo augšējo zonu, neērts šķita glāžu turētāju novietojums – pārāk zems. No vadītāja sēdvietas nav ērti pārskatāma zona, ko aizsedz masīvās “A statnes” un spoguļi, citādi, pārredzamība ir uz 5. Pozitīvi – aizmugures sēdekļi ir regulējami gan garenvirzienā, gan arī tiem ir maināms atzveltnes slīpums.

AndrisValdemars 09.12.2023 12:43

NISSAN X-TRAIL E-4ORCE (2. vērtējuma daļa):

Braukšanas komfortu uz nelīdzena ceļa sabojā zemprofila riepas (testa auto bija Tekna komplektācijā ar 255/45 R20), sev šādu opciju neizvēlētos. Manuprāt, LV ceļiem optimālais riepu profils ir 235/60 R18 un tas ir pieejams tikai Acenta un N-Connecta komplektācijās. Pozitīvi – X-TRAIL ir dinamisks un elektromotora(-u) griezes moments 300, 330 vai 525 Nm nodrošinās pietiekamu vilkmi jebkurā no versijām. Priecē īpaši kluss salons – skaņas izolācija šajā cenu kategorijā ir teicama un to vēl vairāk uzlabo laminēti dubultie sānu stikli.

No pilnpiedziņas nevar gaidīt pilnvērtīga apvidus segmenta sniegumu – asu diferenciāļu bloķēšanu imitē bremzes, jaudas sadalījumu starp asīm – elektronika, pazemināto parnesumu nav, tomēr, ja salīdzinām ar vairumu SUV 4x4 segmentā – X-TRAIL pēc spējām, noteikti, atrodas saraksta augšgalā – pilniedziņai ir Off-Road režīms (+4 braukšanas režīmi), tā strādā ļoti precīzi, elektromotori nodrošina tūlītēju griezes momentu un vilkme ir lineāra un viegli kontrolējama. Ģeometriskie rādītāji – klīrenss 192 mm un pārkares leņķi (priekšā 19 grādi, aizmugurē 23,7 grādi) var būt nepietiekami jau vidēji sarežģītā bezceļā.

Kopumā NISSAN X-TRAIL E-4ORCE nav bez trūkumiem, taču, pozitīvo īpašību kopums ir vairākumā. Pozitīvi – pircējam ir pieejams tehnisko apkopju izmaksu plāns ar iespēju to nofiksēt un optimāli garantijas nosacījumi 5 gadi vai 100 000 km (šeit būtu izceļamas papildus ērtības iestājoties garantijas gadījumam – Brauciena turpināšana, Maiņas auto, Naktsmītne, Repatriācija). Pēc dīleru mājas lapu izpētes secināju, ka NISSAN vēl pirms iegādes darījuma ļoti atbildīgi ir sagatavojuši klientiem pilnu informāciju gan par pašu auto, gan par saistītajiem jautājumiem un izmaksām, kas var rasties ekspluatācijas laikā – šo izceļu kā pozitīvu piemēru pārējiem.

AndrisValdemars 09.12.2023 12:42

NISSAN X-TRAIL E-4ORCE (1. vērtējuma daļa):

Sākotnēji šis auto uzrunā ar cenas (no 36 030 EUR par 2WD; no 42 330 par 4WD) un izmēru (garums 4,68 m, garenbāze 2,7 m) attiecību. Tā vien šķiet, ka Nissan apzināti izgatavojis “trojas zirgu” kompakto SUV segmentā ar virsbūves garumu līdz 4,7 m, izlaižot pašuzlādes hibrīdu (degvielas patēriņš 6,3 – 6,7 L/100 km) kombinācijā ar pilnpiedziņu un 7 sēdvietām – nevienam no tiešajiem konkurentiem šādas kombinācijas SUV listē nav. Divi no tuvākajiem klases līderiem ar 7 sēdvietu opciju jau startā zaudē gan cenā, gan degvielas patēriņš līdz 150 000 km tiem papildus “noēd” apm. 3 500 EUR (VW Tiguan Allspace 2.0 TSI OPF 4Motion DSG-7 un Škoda Kodiaq 2,0 TSI DSG 4x4). Ar X-TRAIL E-4ORCE mierīgā braukšanas režīmā rūpnīcas noteiktajā degvielas patēriņā iekļauties var, taču ziemas sezonā vai uz grants ceļa – būs pagrūti.

Salonā ir sajūta, ka atrodies lielākas klases auto, tas attiecas arī uz otro sēdekļu rindu – sēdekļi ir regulējami arī attālumā. Pozitīvi - elektriskā pilnpiedziņas platforma nodrošina gludu grīdu bez kardāna “tuneļa”. Ergonomiski un vadības sviru lietojumā auto ir ērts, abi elkoņu balsti atrodas “pareizajā” augstumā, priekšējo sēdekļu elektropiedziņai diapazons ir pietiekams (mehānisko neizdevās pārbaudīt), kreisās kājas atbalsts optimālā attālumā. Pozitīvi – vairums no vadības svirām ir mehāniskas pogas.

Bagāžas nodalījums ir pārdomāts – maināms grīdas augstums ar iespēju to nofiksēt arī vertikāli, ir kravas āķi, sīklietu kabatas un slēpju lūka. Kravas iekraušanai grīda ir līdzena. Ir pieejama vāka elektriska piedziņa ar sensoru zem atdurstieņa (bampera) atvēršanai bez pults.

AndrisValdemars 02.12.2023 20:52

Baic X55 II gaita pilsētas satiksmē ir pietiekami komfortabla, pārenesumu kārba slēdzas ļoti līgani, taču, uz šosejas pietrūkst trokšņu slāpēšanas. Stūres atpakaļsaite ir nepietiekama, nepatika braukšanas asistentu – joslas ieturēšanas – darbība, auto ļoti nervozi cenšas ievērot viduslīniju un pat nedaudz tuvojoties kādai no malām ir negaidīti ass stūres rāviens uz pretējo pusi. Meklēju uzstādījumos pamainīt reakcijas jūtību, nelīdzēja, asistentu izslēdzot, braukšanas komfort uzlabojas. Patika kruīza kontroles darbība – pagriežot stūri līkumā, tiek samazināts ātrums atkarībā no tā, cik līkums ir straujš. Strauja paātrinājuma brīdī motors ir skaļš, vilkme subjektīvi neatbilst 177 ZS un 275 Nm. Uz nelīdzena ceļa salons sāk trokšņot. Pozitīvi un noderīgi – ir ļoti bagātīga standarta komplektācija un demo auto bija veikta pilna apakšdaļas pretkorozijas apstāde.

Šī auto iegādei galvenie negatīvie argumenti ir īsi (3 gadi) un neskaidri (nav publiski pieejami) garantijas nosacījumi un tikai viens (pagaidām) servisa pakalpojumu sniedzējs Rīgā, neskaidra tehniskā uzticamība ilgtermiņā un neparedzama atlikusī tirgus vērtība (Mobile.de atradu tikai dažus 2022.gada eksemplārus cenās 19-21 tūkst. EUR.).

AndrisValdemars 02.12.2023 20:51

Saprotamu iemeslu dēļ braucienu ar šo auto gaidīju ar zināmāu skepsi un piesardzību (nostrādāja stereotipiskā domāšana). Faktiski, rezultāts pat nedaudz pozitīvi pārsteidza.

Salona noformējums rosina asociācijas ar jaunā gada svinībām austrumos – spilgti rozā (vismaz bija izvēlēts konkrētā brīdi) fona apgaismojums panelī un durvīs un mūsu tirgū līdz šim nebijušas formu, krāsu un materiālu kombinācijas. Kopumā materiālu izvēle atstāj pozitīvu iespaidu – ir maz cietas plastmasas detaļu, paneļa un durvju augšējās daļas ar mīkstu virskārtu. Neredzēts grīdas paklāju risinājums – šūnveida rombi – varētu būt praktisks. Sānu stiklu pacēlāju pogas šķita pat izpildītas no metāla. Sēdekļi apvilkti ar mākslīgo ādu.

Salonā salīdzinoši ērti var pārvietoties 5 vidēja auguma pasažieri (pārbaudījām), uzteicams rādītājs ir pietiekama vieta aizmugurē sēdošajiem (garenbāzes 2,74 m nopelns). Priekšējās sēdvietas ir plašas un komfortablas, pārredzamības pretenziju nav. Sēdpozīcija ir ērta, vadības sviras saprotamas. Sākumā ir grūti izprast stūres pogu darbības algoritmu, taču, pēc 5-10 minūšu treniņa radās skaidrība un pat likās diezgan loģiski. Vienīgi, pogām klikšķis ir līdzīgs nezināmas izcelsmes datora pelei. Viduskonsoles paneļa programmatūru esot izstrādājis Huawei, tās uztvere ir intuitīva un informācijas bloku izvēlne saprotama. Nav ērta salona temperatūras regulēšana (tikai digitāli) un nav padomāts par vadītāja informācijas displeja leņķi (vai konstrukciju) – saulainā laikā traucē atspulgs. Netipiski izvietota avārijas gaismu poga – pie griestiem.

Bagāžas nodalījumā pietrūkst slēpju lūkas, nav kravas nostiprināšanas cilpu un nav pilna izmēra rezerves riteņa, savukārt, grīda ir gluda un bez sliekšņa, ir padomāts par sīklietu izvietošanu, ir 12V ligzda.

AndrisValdemars 13.08.2023 11:16

Pozitīvi:

1) Motors - vilkme ir pietiekama, darbība samērā klusa. Testa laikā dīzeļdegvielas patēriņš šosejas braukšanas režīmā bija 4,5 litri uz 100 km.

Pārnesumu kārba - mierīgā braukšanas režīmā pārnesumu maiņa notiek plūdeni, sastrēgumos, bija novērojama nevienmērīga darbība.

2) Piekare - konstrukcija ar hidrauliskām atdurēm, tiešām, nodrošina komfortablu un līganu gaitu, kas līdzinās augstāku klašu sniegumam.

3) Ergonomika - salons ir ērts un pietiks vietas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem. Pie vadības sviru izvietojuma sākumā ir jāpierod, pēc tam to lietošana ir “intuitīvi” uztverama un ērta. Ir daudz un dažādu izmēru sīkumu novietnes, sevišķi oriģināls šķita panelī iestrādāts izvelkams galdiņš priekšējam pasažierim, kas būs noderīgs tākālos ceļojumos.

4) Vadības sviras un slēdži - patiesi priecē fiziskās pogas gan klimata iekārtas vadībai, gan audio skaļuma un galveno izvēļņu vadībai.

5) Komplektācija - visas pieejamās drošības opcijas, kā arī klimata kontrole, adaptīvā kruīza kontrole un aizmugures parkošanās sensori ir iekļauti jau bāzes (Feel) komplektācijā.

6) Garantija - 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma nodrošinās ekspluatāciju bez papildus izmaksu “pārsteigumiem”, piemēram, pērkot 5 gadu līzingā.

Kopsavilkums:

Citroen C4 X iekļaujas “vēl draudzīgu” izmaksu līmenī, taču, izmēros ir pietiekami ietilpīgs. Lai gan salons ir izpildīts “robustā” stilā (vai tas patiks, ir katra individuālas gaumes jautājums), taču, pēc pirmā brauciena tas vairs netraucēja. Auto būs ērts ikdienas braucieniem šosejas vai kombinētos apstākļos līdz 4 braucējiem. Intensīvā pilsētas satiksmē ar biežu parkošanos, iespējams, šis modelis var radīt grūtības vai pie tā ekspluatācijas būs jāpierod ilgāku laiku.

AndrisValdemars 13.08.2023 11:16

Citroen C4 X tests ar BlueHDI 130 ZS dīzeļdegvielas motoru un 8-pakāpju automātisko pārnesumkārbu

Trūkumi:

1) Bagāžas nodalījums - nebūs piemērojams lielāku izmēru bagāžas pārvadāšanai un ir līdzvērtīgs “sedana” tipa virsbūvei, pretēji sākotnējam iesapaidam, kā to piedāvā izskatā līdzīgi, taču patiesi "fastback" virsbūves tipa modeļi ar paceļamu aizmugures stiklu, kas ir iestrādāts bagāžas durvīs.

2) Ergonomika - garāka auguma pasažieriem nebūs ērta iekāpšana aizmugures sēdvietās, jo traucē jumta konstrukcija. Priekšējā loga “A” statnes un spoguļu konstrukcija aizsedz ievērojamu laukumu - atsevšķos gadījumos manevrēšanas pārskatāmība ir apgrūtināta. Ir apgrūtināta pārskatāmība uz aizmuguri, to ietekmē zema jumta līnija un aizmugures stikla konstrukcija.

3) Komplektācija - Latvijas klimatam būtiska opcija - priekšējo sēdekļu apsilde - bāzes komplektācijā (Feel) pieejama tikai par papildus samaksu. Būtu vēlama plašāka virsbūves krāsu izvēle.

4) Multi-mediju sistēma - iespējams, tas ir saistīts ar nepieciešamību izveidot lietotāja profilu (tas netika darīts), taču, katru reizi pēc iedarbināšanas ir melns ekrāns un sistēma prasa apstiprināt “izpratni par sistēma iespējām”. Šķita neērts risinājums ar papildus izbīdāmo projekcijas displeju acu līmenī - tajā ir par daudz informācijas, tas traucē un neatradu opciju to izslēgt (ceru, ka ražotājs to ir paredzējis).

Lasītākie raksti

Jaunie raksti