Elektroautomobilis ignorējis luksofora aizliedzošo signālu un lielā ātrumā sadūries ar kravas automobili. Vai atkal vainīgs „autopilots”?
Aizvadītajā nedēļā aizokeāna mediji ziņoja, ka Detroitā, ASV, Tesla Model Y uztriecies policijas patruļauto, bet krosovera vadītājs apgalvoja, ka automobilim bija aktivizēts autonomās braukšanas režīms.
Pagāja tikai dažas dienas un smagu avāriju piedzīvoja vēl viens Tesla Model Y – kādā no Detroitas ielu krustojumiem, pusčetros no rīta, elektriskais krosovers ignorēja luksofora sarkano signālu un lielā ātrumā sadūrās ar kravinieku. Vieglais auto iestrēdza zem puspiekabes un tika vilkts dažus metrus, iekams kravas auto apstājās.
Vadītājs un viņa līdzbraucēja tika nogādāti slimnīcā, turklāt 21 gadu vecā meitene ir cietusi ļoti smagi un ārsti viņas stāvokli vērtē kā kritisku.
Policija ziņo, ka eksperti veic Tesla borta datora datu analīzi, taču visas pazīmes liek domāt, ka avārija izraisīta pārsniedzot ātrumu un ignorējot luksofora aizliedzošo signālu, bet automašīnas vadība tobrīd bijusi cilvēka rokās.
Lai policijas sākotnējo versiju apstiprinātu galīgi, nepieciešama elektronikas datu papildu analīze, kas tiks iegūta no automašīnas melnās kastes un SD kartes.
Automašīnai ir melnā kaste. Drauds latviešu strādniekiem, kuriem avārijās vienmēr vainīga ceļu kvalitāte un infrastruktūra.
P.s.
Daži pamuļķi atkal teiks, ka avārijās nav vainojams ātrums.
Ne jau ātrums nogalina, bet strauja apstāšanās! ;)
Dažiem pamuļķiem šķiet ka ātrums ir visu problēmu sakne, nez kāda iemesla dēļ te nesen Hyundai i20 sievišķis pilsētā uz jumta uzmeta ... kaut auto praktiski neapskādēts ...
Ja ātrums būtu visu problēmu sakne, tad par tā neievērošanu būtu krimināatbildība ... to tādiem īpaši "apdāvinātiem" kā tev varu speciāli iztulkot - sodu sistēma ir proporcionāla nodarījumam samguma pakāpei ! Ja mūsējā nav ideāla attiecībā rpet dažādiem finsiāliem noziegumiem, tomēr ceļu satiksmē tā būtiski neatšķiras no Eiropas valstu standarta ( jā sodi ir ~ proporcionāli mazāki, bet arī vidējās algas mums ir stipri patālu ...)
Ja tādi kā tu neslinkotu un mazliet vairāk smadzeņu potenciāla ieliktu avāriju analīzē, tad iespējams ka statistikā "neizvēlējās atbilstošu ātrumu" būtu par kārtu mazāk ...
Visa sakni es jau rakstīju daudz reizes. Varu atkārtot:
NE KATRS cilveks var vadīt auto. Dažiem nav dotību un tādiem vispār vajag aizliegt.
Bet konkrētajā i20 gadījumā - ja auto brauc uz 30, tas praktiski nevar apgāzties.
Bet statistika ir vienāda. Atškiras tikai kā to veic un kā to interpretē.
CSDD avāriju statistikā ir tāda aile "netika galā ar vadību". Tas ir 100% nepareiza ātruma izvēle. Jo ja tu brauc lēni, tev NEKAD nebūs problēmas ar netikšanu galā.
Bet lūk tādēļ viencexpertiņ arī daudziem nepatīk amerikāņu auto! Tu šoreiz pat visu diezgan labi uzrakstiji. Paskaties uz mustangiem, chargeriem un tamlīdzīgiem auto. Kādas ir to auto bremzes, labākajā gadījumā tie auto var braukt taisnā līnijā un neavarēt. Kādreiz uz bāņiem nebija problēmu, visi "lidoja" un viss bija labi, un tad pēkšņi pazuda tā dusciplinētība, ļoti daudzi auto vadītāji nezin, kas un kā viņiem jārīkojad uz ātrgaitas šosejām, es zinu, ka tev nepatīk ātrums, daudziem tā ir, tādēļ vajadzētu ieviest kādu sistēmu, ka tādi cilvēki, kā tu nedrikst rādīties uz ātrgaitas ceļiem, tas vienkārši ir pārāk bīstami apkārtējiem.
tie čērdžeri ir ar aizmugures piedziņu un jaudīgi auto. Tāpēc saucas - muskuļauto. Bet jaudīgs auto ar aizmugures piedziņu - tur ir jamāk braukt.
Iedomajies, ja mums, visi BMW kļūtu jaudīgi. Cik tad avāriju būtu ar lidojosiem mēslu vāģiem. Labi, ka tie sūdi ne velna neiet un ir dabūjami ar 1,6 litru motocikla motoriem.
Protams ka ar mašīnu kurai ir ļurīga piekare, ļoti iespējams, viengabala aizmugures tilts un švakas bremzes, bet ir jaudīgs motors, ir jāmāk braukt.
Pa lielam visas behas jau arī nošķiļ - tās kam ir 1.6 vienkārši nošķiļ vēlāk, jo tur vispirms tā 1.6 vietā ir jāiemet 2.5
Protams, ātrums, gudriniek. Ja būtu lēnām čunčinājis uz sarkanā, tad skāde būtu daudz mazāka. Atcerieties visi! Braucot pāri krustojumam pie sarkanās gaismas, obligāti ievērojiet atļauto ātrumu!
Tieši tā. Jo nebraucot ātri, lielaka iespēja noreaģēt - piebremzēt, apbraukt. Auto ieskrēja fūrei vidus daļā. Ja būtu bijis nedaudz lēnāk gājis - paietu garām. Bet braucot ātri, varētu iekļūt citā statistikā - "netika galā ar auto vadību"