Kādai ir jābūt pilsētas automašīnai? 5

 
Dunlop | 7.aprīlis 2014 10:07

Lai pārvietotos pa pilsētu, 63% autovadītāji priekšroku dod maza izmēra, vai dienesta automašīnām, liecina Dunlop veiktā Latvijas autovadītāju aptauja. Aptauja veikta īsi pirms kompānijas jauno vasaras riepu prezentācijas, kas radītas tieši maziem pilsētas transportlīdzekļiem.

Foto: Publicitātes foto

Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, lai pārvietotos pa pilsētu, lielākā daļa autovadītāju Latvijā atzīst, ka labprātāk izvēlas braukt ar dienesta automašīnu – tādu viedokli pauž 63%, no kuriem 25% ir sievietes, bet 37% - vīriešu. Vienlaikus, raksturojot vēlamās automašīnas parametrus, teju 90% norāda, ka automašīnai, ar kuru pārvietoties pa pilsētu, ir jābūt mazai – gan pēc virsbūves, gan motora tilpuma. Savukārt tikai 10% norāda, ka tai jābūt sportiskai un dinamiskai.

Saskaņā ar Dunlop ekspertu pētījumiem, riepām, kas paredzētas pilsētas automašīnām, ir jābūt vieglākām, bet vienlaikus ar lielāku vilktspēju un stabilāku bremzēšanu. Lai to nodrošinātu, kompānija ir izstrādājusi StreetResponse2, kas spēj nodrošināt labāku sniegumu gan uz sausiem, gan arī uz slapjiem autoceļiem. Braukšanai pa sausiem segumiem StreetResponse2 ir aprīkota ar stingru centrālo ribu, kas nodrošina uzlabotu saķeri un stabilitāti. Lai labāk pārvaldītu automašīnu uz slapja ceļa un samazinātu iespējamo akvaplanēšanu, riepai ir vairākas sānu rievas, optimizēta protektora konstrukcija ar divkāršām platām apļveida rievām un iedobuma forma ar vairāk noapaļotu saskares laukumu.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, StreetResponse2 nodrošina labāku bremzēšanas sniegumu (par 6% uz slapjām un par 4% uz sausām virsmām), kā arī par 10% labāku nobraukumu. StreetResponse2 riepām ir piešķirts ES marķējums, proti, B par saķeri ar slapju ceļu un C par rites pretestību, kas ir pašlaik vieni no augstākajiem marķējumiem šajā kategorijā Eiropas tirgū. Šīm riepām ir pieejami 13, 14 un 15 collu izmēri.

Foto: Publicitātes foto

Savādāk ir ar Dunlop riepām, kas paredzētas sportiskām automašīnām. Neskatoties uz to, ka visā pasaulē liela daļa autovadītāju priekšroku dod sportiskām automašīnām (Latvijā tie ir 10% saskaņā ar tikko veikto Dunlop autovadītāju aptauju), sporta riepu ražošanā kopš pagājušā gada jaunumu nav. Iemesls tam ir Sport BluResponse rezultāti dažādos testos - tās ir pasludinātas par testu uzvarētājām vairāk nekā septiņos žurnālos, kopumā tām godalgas ir piešķīruši 10 žurnāli.

Riepa parāda izcilu sniegumu uz slapjām virsmām, bezkompromisa nobraukumu, ievērojamus degvielas patēriņa ietaupījumus un samazinātu trokšņa līmeni. Sport BluResponse nodrošina arī ievērojami uzlabotu rites pretestību, pateicoties protektora apakšējam slānim, optimizētajai formai un konstrukcijai. Šīm riepām ir par 30% labāka rites pretestība nekā iepriekšējam modelim, tāpēc tām ir izdevies iegūt ES riepu B marķējumu.

Uz slapja ceļa Sport BluResponse demonstrē augstu akvaplanēšanas sniegumu un iespaidīgu bremzēšanu salīdzinājumā ar galvenajiem konkurentiem. To nodrošina riepu lielās centrālās rievas, kuras efektīvi izvada ūdeni, jo īpaši braucot lielā ātrumā. Pašlaik šī riepa ir viena no tirgū visaugstāk novērtētajām, jo atbilstoši ES marķējumam tai ir piešķirts A vērtējums par saķeri ar slapju ceļu un B vērtējums par rites pretestību / degvielas patēriņa efektivitāti.

Kas paredzēts Audi, Maserati, Mercedes?

Līdzīgi ir ar Sport Maxx RT, kas domātas autovadīšanas entuziastiem. Sport Maxx RT riepas ir sasniegušas izcilus testu rezultātus un ieguvušas žurnālu godalgas visā Eiropā . Šīs riepas tika pasludinātas par uzvarētājām UHP testos, savukārt TÜV testi atklāja, ka Sport Maxx RT sniegums ir pārspējis tuvākos galvenos konkurentus bremzēšanā uz sausa un slapja ceļa seguma. Tās ieguva 7% pārsvaru par vilktspēju uz slapjiem ceļiem, kā arī tām bija par 4% īsāks bremzēšanas ceļš uz sausiem ceļiem un par 11% labāka rites pretestība.

Riepas vispārējo saķeri uz sausiem un slapjiem ceļiem nodrošina uzlabota saķere un piemērošanās ceļa virsmai. Sport Maxx RT sniegumu uz slapjiem ceļiem un akvaplanēšanas veiktspēju nodrošina lielās centrālās rievas un noapaļotais saskares laukums. Braucot lielā ātrumā, riepa gādā par vadāmības stabilitāti, pateicoties masīvajam ārējā pleca blokam, kas palielina saskari pagriezienos, un īsāku bremzēšanas ceļu, ko nodrošina protektora rakstā iestrādātie īsās bremzēšanas bloki.

Sport Maxx RT ir īpaši izstrādātas, izmantojot sacīkšu tehnoloģiju kompetenci, lai apmierinātu dažu vadošo augstas veiktspējas zīmolu, piemēram, Audi, Maserati, Mercedes un Jaguar, vajadzības. Riepām ir pieejami 25 izmēri. Savukārt Sport Maxx Race – braucieniem pa ielām paredzētas riepas, kuru mērķis ir sasniegt sacīkšu trases līmeni. Šīs riepas ir īpaši piemērotas kaislīgiem braucējiem, kuri izbauda lielu zirgspēku kontroles iespējas. Izcilu stabilitāti lielā ātrumā nodrošina hibrīda pārklājums ar aramīdu — ļoti stipru un karstumizturīgu sintētisko šķiedru. Aramīdu izmanto arī kosmosa aviācijā un ložu necaurlaidīgām vestēm. Lai transportlīdzeklim uzturētu labu līdzsvaru līkumos un trasē veidotu labāku saķeri pagriezienos, Sport Maxx Race paļaujas uz masīva ārējā plecu bloka asimetrisko raksta konstrukciju. Lielāku sānu stingrību nodrošina arī ribas ar augstu leņķi.

Sporta līniju papildina un turpina Sport BluResponse, kas spēj nodrošināt izcilu saķeri ar slapju ceļu, bezkompromisa nobraukumu un ievērojamus degvielas ietaupījumus. Kopš pagājušā gada, kad Dunlop izlaida Sport BluResponse riepas, tās ir saņēmušas labākos vērtējumus vairākos žurnālu testos.

Šīm riepām ir izmantoti no autosporta aizgūti polimēri, kas nodrošina lielāku pielāgotību ceļa virsmai, uzlabojot saķeri ar slapju ceļu un bremzēšanas sniegumu. Šīm riepām ir Eiropas BA marķējums attiecīgi rites pretestībai un saķerei ar slapju ceļu , kā arī tās ir vienas no riepām, kas pašlaik tirgū pieejamas ar visaugstāko marķējumu.

Slapjos ceļa apstākļos Sport BluResponse riepu priekšrocības ir lielās centrālās rievas, kas efektīvi izvada ūdeni (jo īpaši lielā ātrumā), nodrošinot augstu noturību pret akvaplanēšanu. Salīdzinot ar vairākiem galvenajiem konkurentiem , Sport BluResponse riepas piedāvā arī iespaidīgu bremzēšanas sniegumu slapjumā — par 3 metriem īsāku bremzēšanas ceļu salīdzinājumā ar testa konkurentu vidējo rezultātu. To pārākumu atspoguļo arī vadāmībā uz slapjiem ceļiem, kas ir līdz 3% labāka par testa konkurentu vidējo rezultātu. Stabilo saķeri slapjumā nodrošina Sport BluResponse A kategorija pēc Eiropas riepu marķējumu skalas.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wet 7.aprīlis 2014 14:38
3 0 Atbildēt

Būtu ļoti interesanti palasīt kaut kādu ilgtermiņa pētījumu par auto ilgmūžību un attiecīgo ietekmi uz vidi.

Piemērs: nopērku getzu ar 1.3, lai apdzītu griežu līdz 5-6-7 rpm, patēriņš šādā brīdī arī ir interesanta tēma. Bet resursss - cik no auto ir atlicis pēc 6 gadiem jeb, piemēram, 300 tūkstošiem? Un ko tad cilvēki dara? Pareizi, met ārā un pērk nākošo. Kas notiek ar planētas resursiem, ja pierēķina jaunu auto ražošanu?

Un tagad salīdzini to visu ar … ok, nekaitināsim cilvēkus ar Volvo 240. Kaut vai ar normālu vidēju amerikāni ar 3-4 litru motoru, kurš var mierīgi kalpot arī 20 gadus. Pat nerunājam par Chevy 5.7 l dvēselēm, kuras var nobraukt būtiskus attālumus vispār bez eļļas. Vai MB, let's say, 124-to, kur 20 gadus vecas mašīnas joprojām brauc, pērk un pārdod par cienījamu ciparu.

Kāda ir kopējā ietekme uz vidi abām filosofijām 20 gadu ilgā laika nogrieznī?

mje 8.aprīlis 2014 9:50
2 0 Atbildēt

Kāpēc tev tas motors būtu jāgriež līdz 7 rpm?

Nav jau trase, sagaidi brīdi, kad var normāli apdzīt un dzen, nekas tur nav jāgriež. Tie mazie motori tāpat iet padsmit gadus. Žiguļa motori bija 1.4/ 1.5 un tāpat novilka 20 un vairāk gadus. Pēc 300 000 nekas īpaši savādāks kā citiem motoriem nav, jāmaina tikai laicīgi eļļa.

Man ir 1.4 dīzelis un braucot uz 130km/h patēriņš ir ap 5 litriem. Attiecīgi, 110km/h 4.5 un 90km/h 3.8.

Tā jau mīts, ka lieli motori var nodzīvot 30 gadus un mazie nevar ir pilnīgas muļķības.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti