Cieni citus un Tevi cienīs - iAuto

Cieni citus un Tevi cienīs 2

 

Foto: iAuto.lv

Juris Zvirbulis, Autokluba LAMB prezidents | 3.jūlijs 2014 10:00

Rīga kā Eiropas kultūras galvaspilsēta iepriecina mūs ar lielākiem un mazākiem, tradicionālākiem un negaidītākiem pasākumiem. Pārsteigumu pēdējās dienās izraisa perfomance Rīgas centrā „Izjūti Venēciju!”. Šis projekts gan nav plaši reklamēts dažādajās Kultūras galvaspilsētai veltītajās interneta vietnēs, tomēr tas ir ikgadēja realitāte, ar kuru saskaras teju vai katrs autovadītājs un gājējs, kas šajās lietainajās dienās pārvietojas Rīgas centrā.

Peļķes krustojumos dažuviet ir tik iespaidīgas, asfalta iedobes un izbrauktās risas ir tik stpri pielietas ar lietus ūdeni, ka pietrūkst vien gondolas un krāšni tērpti gondoljieri, kas, dziedot melodiskās itāļu dziesmas, piedāvātu gājējiem galamērķi sasniegt, sēžot ērtā laivā.

Diemžēl Rīgas centrā nav gondolas, bet ir automašīnas, velosipēdi, citi satiksmes līdzekļi un gājēji, kuru drēbju sausums ir nepārtraukti apdraudēts. Novērojumi liecina, ka daži autovadītāji šajos laika apstākļos varētu pārvietoties daudz uzmanīgāk, neraidot uz blaukus esošajām ietvēm ūdens šaltis. Šo rindu autors fotografēja vairākas situācijas uz Kr. Barona un Dzirnavu ielas stūra. Redzot, ka viņi tiek fotografēti vairāki autovadītāji kļuva uzmanīgāki un bezrūpīgi nebrauca katrā peļķē, tomēr vēlāk strauja braukšana caur peļķēm un gājēju apšļakstīšana turpinās. Tas nozīmē, ka ir iespējams būt tolerantākiem, un ņemot vērā laika apstākļus, neapšļākt gājējus.

LAMB regulāri īsteno satiksmes drošības projektus ar mērķi popularizēt Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) satiksmes drošības 10 Zelta likumus. Viens no tiem aicina būt pieklājīgiem, un situācija lietainajā Rīgā apliecina, cik svarīga ir šī it kā vienkāršā patiesība.

Tomēr otra medaļas puse ir pilsētas tēvu nespēja novērst mazās Venēcijas izveidi Rīgas centrā. Nepietiek ar atbildi, ka pie visa vainīgi ir nokrišņi un gan jau tie aizplūdīs. Efektīva ūdens noteka un kanalizācija ir jānodrošina gan galvaspilsētas centrā, gan jaunajos ceļu infrastruktūras objektos. Turklāt ūdens bedrēs, risās un peļķēs neizžūst kopā ar ūdeni. Te prātā nāk gan Krasta iela, kas regulāri applūst, gan Vienības gatve, gan daudzie krustojumi galvaspilsētas centrā, kuri autovadītājiem un gājējiem problēmas rada ik gadu. Skaidrs, ka Rīgas centra krustojumi jau nav mikrorajonu pagalmi, ka nauda visam nepietiek, tomēr varbūt prioritātes ir jāpārskata?

Rezi kāda atbildīga amatpersona ūdens aplūšanas problēmas skaidroja pavisam vienkārši - ja izlietnē strauji ielej ūdeni, ir nepieciešams laiks, lai tas aiztecētu. Tā ir, tomēr pilsētas vadībai ir jārūpējas, lai šī simboliskā izlietne būtu mūsdienu prasībām atbilstoša, ar nepieciešamo caurteci, nevis kā kāda viduslaiku sausā tualete.

Kamēr vēl Rīgā noteiktās un daudziem labi zināmās vietās nav Eiropas Kultūras galvaspilsētai atbilstoša ūdens novadīšanas iekārta, bet dažubrīd ir kāds nepārāk izdevies Venēcijas klons, tikmēr atliek aicināt visus satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru, jo negribam taču, lai ar ūdeni no galvas līdz kājām apšļāktu mūsu tuviniekus un līdzcilvēkus. Nedarīsim citiem to, ko negribam izjust paši!

Lai palīdzētu sakārtot Rīgu kā Eiropas Kultūras galvaspilsētu, aicinām visus satiksmes dalībniekus sūtīt bīstamu peļķu fotogrāfijas un atrašanās vietas uz e-pasta adresi lamb@lamb.lv. Šo informāciju mēs nogādāsim atbildīgajām institūcijām visā Latvijā.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
miers 3.jūlijs 2014 17:06
2 0 Atbildēt

Pamazām sāk pieriebties šīs gaudu dziesmas. Var redzēt, ka vēlēšanas tuvojas. Un autors arī kā no debesīm nokritis. Saprotu, ka kaut kā sava popularitāte jāceļ. Ja ne savādāk, tad ar gaudu rakstiem.

Ja jau autors ir tik gudrs, varbūt var paskaidrot, kā 5 gados var savest kārtībā to, kas 20 gadus ir nolaists pilnīgā d...ā?

Kur ir LAMB uzbrauciens par nenormālajiem nodokļiem, ar kādiem tiek aplikti autoīpašnieki, un no kuriem nekas netiek ceļiem?

Conqueror 4.jūlijs 2014 8:54
1 1 Atbildēt

jā, un kad tiks izskaidrots sētniekiem, ka saslaucītās smiltis, koku lapas un cigarešu nodeguļi nav paklusām jāieslauka rīdziņās un gūlijās, kuras no šiem priekšmetiem iztīra attiecīgie komunālie dienesti labi ja 1 reizi gadā, un arī ne vienmēr un kas tīrīs pieķēpātos maģistrālos lietus ūdensvadus (pamperi, pudeles, koku zari utt.)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti