"Dubultās virsmas apstrāde, vai tā saucamā melnā sega ir labākais risinājums Latvijas grants ceļiem."
Foto: LVC
Tādu pārliecību konferencē "Attīstība sākas ar ceļu" (7.04) pauda VAS Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valdes priekšsēdētājs Vladimirs Kononovs.
Viņš uzsvēra, ka grants ceļš, uz kura veikta dubultā virsmas apstrāde, vairāk neput, tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi, ceļš vairāk nav jāgreiderē, un tiek pagarināta ceļa ilgtspēja.
Kā zināms Latvijā no kopējā valsts ceļu tīkla 55% (11 230 km) ir ar grants segumu un lielākā daļa no tiem ir valsts vietējās nozīmes ceļi. Šogad pavasaris bija īpaši garš un mitrs, tādēļ braukšanas apstākļi uz šiem ceļiem ir ļoti slikti, tiek piemēroti sezonālie masas ierobežojumi. Iedzīvotājiem ir nekomfortabli un nepatīkami pa tiem pārvietoties. Sausajā periodā šie ceļi put un sagādā diskomfortu tuvumā dzīvojošajiem.
Kopš 2009. gada dubultās virsmas segums ir izveidots uz 255 km grants ceļu. Arī šogad darbi turpināsies.