Izvērtēs lietotāju maksājumiem piesaistīta ceļu finansēšanas modeļa ieviešanas iespējas 1

Foto: LVC

Latvijas Valsts ceļi | 17.aprīlis 2016 9:46

Līdz šā gada jūlija beigām ir jāizstrādā valsts finansiālajai situācijai un reālajām vajadzībām atbilstošākais ceļu finansēšanas modelis, tostarp jāizvērtē iespējas tā piesaistei ieņēmumiem no ceļu lietotāju maksātajiem nodokļiem un nodevām.

"Valsts budžetā paredzētie līdzekļi valsts autoceļiem 2016.gadā ir 146 milj. EUR, taču kopējie ceļu lietotāju maksājumi plānoti 551 milj. EUR. Ja vēlamies attīstīt valsts tautsaimniecību, kas nav izdarāms bez sakārtotiem autoceļiem, šīs šķēres ir jāsamazina," trešdien, 13.aprīlī, pirmās autoceļu finansēšanas modeļa izstrādei sasauktās ekspertu tikšanās laikā pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis. Viņš arī uzsvēra, ka ir jāpiedāvā ilgtspējīgs autoceļu finansējuma instruments, kas ceļu attīstītājiem un uzturētājiem ļautu paredzēt ceļiem novirzāmo finansējumu vismaz piecu gadu perspektīvā.

Tāpat līdz jūlija beigām nepieciešams veikt korekcijas valsts ceļu pārvaldībā un to sakārtošanas programmā, kā arī izmaiņas jāpiedāvā pašvaldību ceļu pārvaldībā. Lai arī pēdējo gadu laikā valsts galveno autoceļu stāvoklis kopumā ir uzlabojies, valsts vietējo ceļu stāvoklis turpina pasliktināties. Kopējais remontdarbu deficīts valsts autoceļu tīklā ir 4.5 mljrd. EUR, bet sabiedrības zaudējumi sliktā autoceļu stāvokļa dēļ, braucot pa asfaltētiem ceļiem, tiek lēsti 800 milj. EUR gadā.

Pēc ministra iniciatīvas izveidotā ekspertu grupa būs nozīmīga platforma kopīgam darbam pie esošā ceļu sakārtošanas modeļa izvērtēšanas un analīzes, kā arī stabila, prognozējama un ilgtspējīga ceļu finansējuma modeļa radīšanas. Eksperti sniegs sociālekonomiskus argumentus optimālākā un reālajām iespējām atbilstošākā autoceļu finansēšanas mehānisma izstrādei.

Ekspertu grupā piedalās Latvijas Pašvaldību savienības, Valsts policijas, ceļu būvētāju, uzturētāju un sabiedrības, kā arī Satiksmes, Ekonomikas, Finanšu, un Zemkopības ministrijas pārstāvji.

Nākamā ekspertu grupas tikšanās paredzēta 11.maijā, bet noslēdzošā – 27.jūlijā, kad plānots prezentēt iespējamos risinājumus ceļu sakārtošanas problēmu novēršanai.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jānis 18.aprīlis 2016 8:16
1 0 Atbildēt

Latvijas autoceļu lietotājiem un ekspertiem ir kopēji jāpanāk divu punktu izpilde.

Autoceļu uzturētājiem ir jāsaplāno, kā viskvalitatīvāk izlietot šos līdzekļus!

1. Kopējos ceļu lietotāju maksājumus 100% jānovirza ceļu fondam, no kura uztur tikai ceļus!

2. Transporta Ekspluatācijas nodoklis jāpievieno degvielai (dīzelim, benzīnam, gāzei) aprēķinot likmi par kādu tiek paaugstināta degvielu cena, lai ieņēmumi būtu līdzvērtīgi šī brīža esošajam ieņēmumam!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Komercauto, kas brauc ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Plusi un mīnusi (+VIDEO) 1

Braukšana ar dabasgāzi skaitās mazāk kaitīga videi, jo samazinās ne vien CO2 un slāpekļa savienojumu izmeši, bet arī sīkās daļiņas, kas atbildīgas par gaisa piesārņojumu pilsētās. Dabasgāzes automašīna ir daudz ekonomiskāka par benzīna auto, salīdzināma ar dīzeļdzinēja apetīti, un atšķirībā no pēdējā, CNG mašīnām nav nepieciešama AdBlue piedeva atgāzu attīrīšanai. Un vēl kas - CNG motors tikpat kā nav dzirdams. Lasīt vairāk

 

"Daimler" palielinās sev piederošo "Aston Martin" akciju daļu

Vācijas autobūves uzņēmums "Daimler" paziņojis, ka līdz pat 20% plāno palielināt sev piederošo Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas kompānijas "Aston Martin" akciju daļu. Lasīt vairāk

 

iAuto nofilmē sadragāto Dienvidu tilta barjeru, kurā dažas stundas vēlāk ietriecas Subaru vadītāja (+ VIDEO) 34

Uz Dienvidu tilta nobrauktuves, kas ved uz Valdlaučiem avarējis Subaru markas automobilis. Automašīna ietriekusies salauztajā drošības barjerā, kas, šķiet, tieši tādā pat izskatā bijusi arī 2019.gada novembrī. Lasīt vairāk

 

Elektroauto izvēle - kas ir mīts un, kas patiesība? 36

Atbildes uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem: par elektroauto piemērotību ģimenei, ziemai un braukšanai uz laukiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti