Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kādēļ Čehijā tik labi ceļi? 68

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto.lv | 29.aprīlis 2016 14:27

Viens no krievu interneta resursiem izpētījis savai valstij (un arī mums) tik aktuālo jautājumu, kādēļ ceļi “tur” vienmēr ir labāki, par piemēru ņemot Čehiju.

Pie mums ir līdzīgi – asfalts “nokūst reizē ar sniegu,” naudas nekad nepietiek un atbildību par slikto kvalitāti parasti nav kam prasīt.

Bet, kā ir Čehijā?

Pirmais noteikums:

Nekādu apakšuzņēmēju – ar ceļu būvi vai remontu nodarbojas tikai tā firma, kas uzvar konkursu.

Otrais noteikums:

Ceļi sadalīti četrās klasēs (kategorijās). Katrai kategorijai savi garantijas kritēriji. Ja darbs paveikts pavirši, kompānija novērš trūkumus par saviem līdzekļiem.

A. Gājēju celiņi  parkos, skvēros, pievedceliņi mājām – garantija 5 gadi.

B. Lauku ceļi un citi maz noslogoti ceļi – 7 gadi.

C. Reģionālie ceļi, kas savieno pilsētas – 8 gadi.

D. Federālie ceļi ar augstu noslogojuma pakāpi – 10 gadi.

Trešais noteikums:

Ar ceļu būvi un remontu nodarbojas tikai licencētas kompānijas. Lai iegūtu licenci, firmai jāpierāda, ka tās rīcībā ir tehnika (sava tehnika) un noteikts skaits apmācītu darbinieku, tajā skaitā, diplomētu un augsti kvalificētu.

Visi sākas ar pirmo klasi, tas ir – šāda firma drīkst nodarboties vienīgi ar celiņu būvi parkos un skvēros. Beidzoties garantijai (un neatrodot trūkumus) būvniecības kompānija tiek pie iespējas saņemt augstāku kategoriju. Firmai jāiepērk jauna tehnika un jāpalielina darbinieku skaits. Sliktā un paviršā darbā ceļu būvētāji nav ieinteresēti – ja objekts neiztur garantijas laiku, defekti jānovērš par savu naudu, firmai var nepiešķirt augstāku kategoriju . Vēl nepatīkamāk - to var pazemināt vai pat atņemt licenci, kas tādā gadījumā nozīmē bankrotu.

Čehijas ceļu būvētāju firmas savā biznesā darbojas ilgi un parasti tām ir 20-50 gadu pieredze. Tenderos izšķirošā nozīme ir cenai un garantijai. Kompānijas var tikai palielināt valsts noteikto garantiju, piemēram, piecu gadu vietā noteikt septiņu gadu garantiju uzbūvētajam objektam vai ceļa posmam.

Ceturtais un piektais noteikums

4. Sabiedriskā kontrole. Būvei seko trīs novērotāji: no vietējās pašvaldības, no vietējās automobiļu apvienības, kas ir praktiski katrā nelielā pilsētiņā un no ceļu arodbiedrības.

Katrs pārstāvis aizpilda savu protokolu un ja kaut vienam no tiem ir pretenzijas, ceļu būves kompānijai defekti  vai kļūmes jānovērš par savu naudu

5. Ceļus būvē un remontē vasarā. Kompānijas seko laika prognozei un ievēro nosacījumus. Ja asfalta ieklāšana notiek lietus laikā, licenci atņem.

Sestais un septītais noteikums.

6. Bedrīšu remonts, ja tāds tomēr jāveic, jāpadara pēc iespējas ātrāk un kvalitatīvāk, parasti vienas dienas laikā. Bedrītes dibenu un sienas uzsilda ar speciāla degļa palīdzību, lai jaunais asfalts labāk savienotos ar veco. Pēc dažām nedēļām ceļu remontētāji šajā objektā atgriežas vēlreiz un salāpīto posmu pilnībā noasfaltē no jauna, pirms tam pilnībā noārdot veco slāni. Jaunā un vecā posma savienojuma vietas silda ar degli un izlīdzina, lai pārejas nejustu autotransporta riteņi.

7. Ceļa remonta laikā trasi slēdz pilnībā, bet transports tiek novirzīts pa dublējošām trasēm, kuru Čehijā ir pietiekoši daudz.

Kādi ceļi ir Latvijā mēs katrs pats redzam katru dienu.

Skaidrs, ka tie tiek arī atjaunoti un būvēti no jauna, tāpēc aicinām novērtēt būtiskākos iepriekšējā gadā atjaunotos ceļus un izteikt savu viedoki par tiem balsojumā šeit >>> http://www.iauto.lv/gada-cels-2016 

Zemāk redzami atjaunotie ceļa posmi, to garums, darbu veicējs un finansējums:

 
Visi komentāri
 
jaaanis 29.aprīlis 2016 14:41
30 3 Atbildēt

Mūsējie ceļinieki apgalvo, ka asfalta kalpošanas laiks ir 7 gadi un tad tas jāmaina, bet izrādās citās zemēs garantija ir ilgāka nekā mums kopējais kalpošanas laiks.

Acīmredzot pie mums ir daudz ieinteresēto, lai ceļi pēc iespējas atrāk būtu jāatjauno.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 15:54
4 1 Atbildēt

ASV autobāņos klājumam ir jākalpo 25 gadi, par ko firma atbild pilnībā, un ja firmai nepietiks līdzekļu, tad tā laika īpašnieki un vadītāji ar savu mantu!

Un tās nav pasaciņas - vēl varu uzsmērēt ieskatu kā pieņem jaunos ceļus!

Palaidniex 29.aprīlis 2016 16:55
2 0 Atbildēt

Pļurkt - tā tas ir visos štatos, arī Ilinoisā, Teksasā un Aļaskā?

GB12 29.aprīlis 2016 18:05
7 0 Atbildēt

Būtu labi, ja kādu avotu ieliktu, uz kuru atsaucies, rakstot šādu info. Nav jau tā, ka neticu - pats esmu bijis ASV un ceļi tur labi, bet, nu, tomēr... 25 gadi un pa saviem līdzekļiem... kaut kā neticas.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 20:18
1 3 Atbildēt

Nu vot i skaidrs!

Stāstīt kā tiek pieņemti ceļi nav jēgas - tā pat neviens neticēs un pieprasīs publiskot ASV ceļu pieņemšanas standartus, kas ir noliegts visās pasaules valstīs!

Vari neticēt vien tālāk.

Palaidniex 30.aprīlis 2016 19:27
0 0 Atbildēt

Teksasai, Ilinoisai un Aļaskai ir radikāli atšķirīgs klimati, tāpēc bz variantiem ceļu būvē izmantoto materiālu sastāvs un uzturēšana pilnīgi atšķiras.

Tāpēc atļaušos mazliet, bet tomēr gana pamatoti pasmīkņat par tik radikālu apgalvojumu...

GB12 30.aprīlis 2016 21:50
0 0 Atbildēt

"ceļu pieņemšanas standartus, kas ir noliegts visās pasaules valstīs!"

Nu lūk, šis arī ir iemesls, kāpēc, lasot tādu kā tu izlikto informāciju, jābūt uzmanīgiem un tomēr gribētos redzēt kādus avotus. Tavs niks jau vien liecina par to, cik vērts ir uzticēties tam, ko liec. Tāds "pļurkt" vien sanāk. Ceļu pieņemšanas standarti ir atklāta procedūra, kas ir noteikta normatīvajos aktos, nevis kaut kas slepens, ko nedrīkstētu publiskot. Latvijā, piemēram, tas saucas MK noteikumi nr. 633 "Auto ceļu un ielu būvnoteikumi". Pieļauju, ka zini, kur tos var atrast.

Pļurkt 1.maijs 2016 10:45
0 0 Atbildēt

Būvnormatīvi un valsts standarti ir MAZLIET atšķirīgi jēdzieni.

Pieņemu ka kulinārijas tehnikumā to droši vien nemāca.

Brumburbaks 29.aprīlis 2016 14:42
4 0 Atbildēt

Tikai sadzēries alu (čehu) var īstenot čehu bedrīsu remontu.

"6.Bedrīšu remonts, ja tāds tomēr jāveic, jāpadara pēc iespējas ātrāk un kvalitatīvāk, parasti vienas dienas laikā. Bedrītes dibenu un sienas uzsilda ar speciāla degļa palīdzību, lai jaunais asfalts labāk savienotos ar veco. Pēc dažām nedēļām ceļu remontētāji šajā objektā atgriežas vēlreiz un salāpīto posmu pilnībā noasfaltē no jauna, pirms tam pilnībā noārdot veco slāni. Jaunā un vecā posma savienojuma vietas silda ar degli un izlīdzina, lai pārejas nejustu autotransporta riteņi."

ods 29.aprīlis 2016 14:47
7 2 Atbildēt

Kādēļ Čehijā tik labi ceļi?-Labi būvē?

Jocīgais 29.aprīlis 2016 14:59
7 0 Atbildēt

Tu tiešām domā, ka bedrītes jālāpa tā kā pie mums - uzberot asfalta šaupeli? - tad nebrauc tik tālu, iebrauc tepat igauņos. Tieši tā kā aprakstīts bedres arī jāremontē, tikai pirms tam vēl malas nokantē, izveidojot čersstūri vai kvadrātu - domāju, ka m''usu ceļinieki arī to zina - ceļu būves skolās, vismaz kādreiz tā mācīja. Nu jā, bedrīte jāiztīra, jāizkaltē, jāpiepilda ar šķembām utt, nu laikam tak katrs to var iedomāties

Brumburbaks 29.aprīlis 2016 15:06
4 0 Atbildēt

Atvainojiet,šajā gadījumā es nespēju domāt.Vienkārši brīnos,gan par čehiem,gan par mums.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 15:56
5 0 Atbildēt

Ir nācies braukt pa Čehijas vidienes salāpītajiem ceļiem.

Ja aizver acis, tad mainās tikai riteņu troksnis. Nekādas vibrācijas, nemaz nerunājot par palēcieniem braucot pāri bedrītēm nav!

Picis 29.aprīlis 2016 14:45
9 1 Atbildēt

Man jau sen likās,ka mūsu ceļu un alus kvalitātes kaut kā korelējas.Brumbur,one scotch,one bourbon-piektdiena klāt.

Brumburbaks 29.aprīlis 2016 21:07
1 0 Atbildēt

Periodiskā sakarība - scotch šoreiz,ar mēru,protams.Rīt braukšu pa Tīnužu-Kokneses Latvia scale highway.

kasinsh79 29.aprīlis 2016 14:48
8 3 Atbildēt

Tā ir 100% taisnība! Un identiski ir jau arī Slovākijā, pilnīgi noteikti - visi jaunie uzbūvētie ceļi - Polijā u.c.

Visur ir sabūvēti arī ātrgaitas ceļi, piemēram, uz Warsaw braucot, tādi nieka 15-30km gari posmi ir pat vairāki. Kamēr mēs lepojamies braukt ar "gaismas" ātrumu 90 pa 2-3 joslu ceļu uz Jūrmalu, Ogri, Jelgavu, Siguldu... Polijā pa tādiem legāli braucu ar ātrumu 140+!

Skumji # Latvija # 21.gadsimts #

kasinsh79 29.aprīlis 2016 14:50
50 3 Atbildēt

Ja godīgi, man teju 100% pārliecība, ka pie mums lielāko lomu tajā visā spēlē "atpakaļnauda" ieinteresētajām personām...

rt 29.aprīlis 2016 15:04
18 3 Atbildēt

Vai Čehijā konkursos par ceļu remontu/būvi arī uzvar lētākais piedāvājums?

Ja nē, tad šim rakstam un spriedelējumiem nav jēgas. Jo kamēr uzvarētāju noteiks pēc zemākās cenas, tikmēr būs kā līdz šim. Var jau dāvināt sievietei pirīta rotas, spīd taču tāpat kā zelts, ne tā?

Rozā_Sivēns 29.aprīlis 2016 15:07
6 3 Atbildēt

pie mums zemākā piedāvājuma cena par m2 ir augstāka kā Polijā

jaaanis 29.aprīlis 2016 15:25
8 0 Atbildēt

Rakstā ir pateikts: "Tenderos izšķirošā nozīme ir cenai un garantijai."

siikaa-odze 30.aprīlis 2016 2:59
0 0 Atbildēt

Čehijā uzvar labākais.

anonimikis 29.aprīlis 2016 15:06
5 7 Atbildēt

Pie mums puse cilvēku jauc apdzīvotu vietu ielas ar ceļiem. Visi galvenie ceļi mums ir ne sliktākā kvalitātē kā tajā pašā Lietuvā vai Igaunijā. Pilsētu ielas ir bedrainas, tās jūt katru dienu un par tām ņerkst.

Lauku ceļi (zemākas kategorijas) vismaz Lietuvā ir tikpat sūdīgi kā pie mums. Polijā tas pats.

jaaanis 29.aprīlis 2016 15:29
5 6 Atbildēt

" ... Visi galvenie ceļi mums ir ne sliktākā kvalitātē kā...."

TIEŠĀM????

es 29.aprīlis 2016 15:45
4 13 Atbildēt

Tiešām gan.

Jau otrās šķiras ceļi (piem uz Puku) Polijā ir sliktāki kā mums (salīdzinot noslodzi/ kvalitāti).

Un mums tā nekvalitāte jau rodas projektēšanas stadijā - valstij vienkārši nav pietiekami naudas, lai to milzu daudzumu sabūvētu. Mums ir būtiski mazāks cilvēku skaits uz 1 km2 kā Polijā un īpaši Čehijā. Attiecīgi saņemtie nodokļi mazāki, bet vēlme dzīvot viensētā (ar pievilktu kvalitatīvu ceļu) - milzīga.

Nabadzība un izmiršana ir traģēdija ceļu būvēšanai

Pļurkt 29.aprīlis 2016 16:03
6 0 Atbildēt

Da beidz murgot!!!

Vienīgais ceļa posms ko esmu redzējis Latvijā kas nav sliktāks par Polijas kaut kādu lauku viensētas piebraucamo ceļu ir posms no Līvānu pilsētas līdz Jēkabpils rajona robežai. Pietiekami līdzens un kopš uzbūvēšanas 90-tajos gados nav veikti NEKĀDI remontdarbi, jo nav vajadzības.

Tas pat Tīnūžu JAUNAIS remontētais posms jau ir ar bedrītēm, un vismaz puse garuma ir ar kaitinošu vilni. Toties šie ir laikam vienīgie, kur kravenieki nav sadzinuši rises!! Pamatā ir nācies novērot risu veidošanos jau pirmajā karstajā vasarā.

Tā ka droši aizveries!

es 29.aprīlis 2016 17:10
34 0 Atbildēt

Rises ir vāja pamata vaina, ne karstuma vai asfalta. Rises liecina, ka jūk ārā pamatne un iemesli ir vai nu nokalpošana vai nepietiekama stingrība būvējot. Savukārt pēdējais parasti ir jau projektēšanas uzdevumā.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 16:06
133 0 Atbildēt

Un arī nemuldi, par izmiršanu utt.

Igaunijā ir vēl mazāks iedzīvotāju blīvums, kā arī iedzīvotāju skaits, rūpniecības ar mazāk, lauksaimniecības mazāk, mazāk ostu, mazāk kravu, mazāk tranzīta, mazāk tūristu, BET ja Latvijā ir 7 miljardi ieņēmumu, tad Igaunijā ir 17 miljardi!!

Zagt vajag mazāk - tur arī ir visa tā bēda!

Zagļi ir jāsēdina, nevis jāceļ augstos amatos!!

es 29.aprīlis 2016 17:07
0 0 Atbildēt

Tad par ko diskusija? Par nodokļu ieņēmumiem vai ceļiem? Igaunijā ja kas, mazie ceļi ir tieši tikpat traģiski kā LV. Pamēģini Parnu> Haapsalu piemēram.

Bet shēmošana mums sanāk gan. Bet igaunijā arī shēmo uz nebēdu. Tikai acīmredzot mazākā mērogā. Un skaitļi bija 7b vs 10b. 17b ir krietni pārspīlēts.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 20:20
2 0 Atbildēt

Skaitļi bija PAR 10 miljardi VAIRĀK!!

LV ir 7 miljardi - cik ir Igaunijā???

varbūt 29.aprīlis 2016 17:15
3 0 Atbildēt

varbūt man nav trāpījušies Igaunijas sliktie mazie ceļi, lai gan daudz pa to valsti sanācis braukt, bet vienu gan varu teikt - nekur EE neesmu redzējis, ka berdres labo tā kā pie mums

ods 29.aprīlis 2016 20:59
89 0 Atbildēt

Lai arī to miljardu ir tomēr mazāk,kaut gan vairāk nekā mums,to izlietošanas efekta atšķirības novērtējumā es Jums pilnīgi piekrītu.

piksteris 1.maijs 2016 0:20
2 0 Atbildēt

Šis portāls ir saziņai par braukšanas prieku,un par to,kas šo prieku kavē,nevis par miljardiem.Ceļu būvē pazūd tikai miljoni,nav ko pārsālīt.

ods 1.maijs 2016 0:11
1 0 Atbildēt

Jūtos kustināts par tādu patikšanu.Nevaru būt oriģinals,kāds cits šos miljardu pieminēšanu ir iekustinājis.Un-sekošu god.Piča padomam,ar mēru,protams.

ods 30.aprīlis 2016 21:09
2 0 Atbildēt

Un arī savas granīta šķembas.Vai čehi piejauc arī alu?Mums,nabadziņiem,jāimportē no Zviedrijas (?),un jāliek lietā savas dolomīta šķembas.

GB12 29.aprīlis 2016 18:11
3 0 Atbildēt

Varbūt kaut kas ir mainījies, bet 2007.gadā, braucot no Vācijas, Polijā navigācija izveda caur maziem ceļiem, sanāca pamaldīties. Tie bija briesmīgā stāvoklī. Pirms 2 gadiem biju uz pāris dienām darīšanās Bjalostokā. Kā naktsmītni noīrēju privātmājas otro stāvu apm. 30 km no pilsētas, kuru savienoja līdzīgs ceļš, kā, piemēram, Talsi-Roja vai tas, Rīga-Ērgļi. Kvalitāte bija diezgan līdzīga... tā ka, nav tie mazie ceļi poļiem diži labāki. Tas pats ir Lietuvā.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 20:25
0 1 Atbildēt

2013. g braucu cauri Polijas dienvidiem pilnībā paļaujoties uz navigāciju - eksperimenta nolūkos. Veda pa riktīgiem viensētu piebraucamajiem ceļiem un NEVIENU bedri vai neatjaunotu ceļa posmu tur neredzēju (vecie apaļā bruģakmens ceļi bija redzami blakus un jau sākuši apaugt ar zāli). Kā arī neredzēju nevienas rises pat ne tuvu tik lielas kā bija uz vecā ar SALMU pamatni noklātā Suvalku - Varšavas ceļa!!

dArtanjans 30.aprīlis 2016 13:13
0 0 Atbildēt

Nesen iznāca no Saldus līdz Mažeikiai izskriet.Ja līdz LT robežai vēl kaut kā,leišu pusē un Mažeiķos pilnīgs āmen.Labi ka zobus nepazaudēju!

dArtanjans 30.aprīlis 2016 13:23
1 0 Atbildēt

Regulāri iznāk zipāt uz vienu ķīmisko rūpnīcu PL.No Trze bnicas līdz Brzeg Dolny piekares izturības pārbaude+šaurs,lai izmainītos divi smagie,vienam jānolien malā.Neaptaisīsim savējo slavējot svešo.Nu nav ne maz tik ideāli arī citur.Gan S,gan FIN,pat D var atrast pilienu darvas mucā.

jaaanis 29.aprīlis 2016 15:29
79 2 Atbildēt

" ... Visi galvenie ceļi mums ir ne sliktākā kvalitātē kā...."

TIEŠĀM????

ods 29.aprīlis 2016 16:11
1 0 Atbildēt

Manuprāt, "...galvenie ceļi mums ir ne sliktākā kvalitātē kā.."

xx89 29.aprīlis 2016 16:33
5 0 Atbildēt

Pirmkārt, visi asfaltētie ceļi pa kuriem visi piektdien brauc uz dāčām nav galvenie. Remontē pie mums pamatā galvenos ceļus, kā arī pa kādam reģionālajam. Piemēram Cēsis Vecpiebalga piederas pie reģionālajiem Galvenie ceļi tiešām sāk sakārtoties. Dramatiski posmi palikuši piemēram Vaive-Bērzkrogs, vēl uz Skaistkalni un vēl pāris. Taču labi piemēri netrūkst ja braukājat pa Latviju. Jēkabpils-Varakļāni, Aizkraukle-Jēkabpils, Ķekava-Iecava, tas pats Maskavietis, daļa Ventspilnieka un citi. Sogad turpinās reanimēt Vecpiebalgas posmu, Valmieras apvedceļu Valkas virzienā u.c. Gan ielas, gan ceļi ir sliktā stāvoklī, taču tā nauda no mākoņiem nenokritīs. Liels mīnus ir ceļu fonda trūkums. Valstīj liekas, ka citām lietām valag vairāk kā ceļiem. Otrkārt visu uzreiz arī nevar sakārtot. Izskatās, ka valdiba īsti par ceļiem neko negribas zināt, jo ir taču "interesantākas" lietas.

ods 29.aprīlis 2016 21:09
7 0 Atbildēt

Ja tāds ceļš ir neparasti labs,tas ved pie čiekura.

Madonna 29.aprīlis 2016 17:03
65 0 Atbildēt

Piesaku ceļu Madona-Gulbene un iesaku to saglabāt, kā ir - lai nākamās paaudzes redz, cik ļoti var nolaist ceļu 50 km garumā starp divām svarīgām (LV mērogā, protams) pilsētām

anonimikis 29.aprīlis 2016 17:23
1 5 Atbildēt

Madona un Gulbene nav LV mērogā svarīgas pilsētas.

Pļurkt 29.aprīlis 2016 20:28
4 1 Atbildēt

Rīga un pārējie lauki!!!!

Gan Madona, gan Gulbene ir rajonu (bijušo) centri!!

es 29.aprīlis 2016 18:36
3 1 Atbildēt

Madona - 9,394 iedzīvotāju

Gulbene - 9,347

Manuprāt Purvciemā ir vairāk iedzīvotāju kā abās pilsētās kopā.

Madonna 29.aprīlis 2016 18:57
4 1 Atbildēt

svēta patiesība - un paliks arvien mazāk, tā jau Rungainis teica, ka beigās paliks Rīga un 3-4 lielās pilsētas. Jums tas patīk?, man gan nē

es 2.maijs 2016 17:20
0 0 Atbildēt

Tas vienkārši ir objektīvi - jaunās tehnoloģijas ir būtiski samazinājušas pieprasījumu pēc darbaspēka lauku darbos. Attiecīgi secīgs samazinājums. Savukārt industrijas palaišanai šāda mēroga pilsētas ir par mazu - nevar atbilstoši pieprasītajai kvalifikācijai nokomplektēt darbaspēku. Visticamāk zem 20k iedzīvotāju nav reāli palaist pat nelielu ražotni. Ar patiku tur maz sakara.

ods 29.aprīlis 2016 21:11
6 0 Atbildēt

Vēsturiska kļūda sanākusi,un turpinās,manuprāt.

GB12 29.aprīlis 2016 18:24
7 0 Atbildēt

Nezinu, vai kaut kas ir mainījies, bet 2010.gadā kāreiz sanāca braukt uz Prāgu no Slovākijas puses. Kādi 200 laikam km pa bāni. Kokrētajam ceļam segums bija ļoti sliktā stāvoklī. Likās, ka segums nav mainīts no padmoju laikiem.

Rakstā netika pieminēta vēl viena lieta - Čehijā un citur ātrgaitas ceļi pārsvarā ir maksas. Tas arī savu artavu tomēr dod.

Brumburbaks 29.aprīlis 2016 20:55
10 0 Atbildēt

Atbilstība specifikācijai,t.i.prasībām (!),un tad zemākā cena.Ceru, ka ieinteresētie ceļu būves zinātāji papildinās par prasībām,ko katrs interesents ielobē.

Picis 29.aprīlis 2016 21:04
2 0 Atbildēt

Vēl ir taču sūdzību bizness.Līdz ar to kaut kāda vērtēšanas punktu piesaukšana tik liecina par politisko aizmuguri.Bez tam,kašķis Iepirkumu Uzraudzības Birojā bez apmaksāta jurista u.c. ir tikai žēlabains PR.

ttt 29.aprīlis 2016 21:05
4 0 Atbildēt

Pie mums kvalitatīvi remonti ir tikai atsevišķos ceļa posmos. Piemērs ir 1 km posms Salaspilī no šosejas līdz dzelzceļa stacijai. Tur katru gadu lika ielāpus un katru gadu tie tika izdauzīti par vēl lielākām bedrēm. Un stāstīja teorijas bar briesmīgo klimatu un apakšzemes avotiem un sazin ko vēl. Bet tad vienu gadu jaunieceltā dome tam pielika punktu. Kas remontēja nezinu, bet ceļš tika noārdīts tā ka tā vietā bija grāvis. Visu oderi nomainīja, uzklāja dubultu asfaltu un tagad man šķiet, ka tas ceļa posms stāv jau 10 gadus un nevienu bedrīti nemana. Līdzīgā veidā pagājušo vasaru atjaunoja Siguldas šoseju līdz Garkalnei. Ja viss būs izdarīts godam, tad šis ceļš arī nostāvēs 10 gadus bez vajadzības to remontēt. Tur kur tikai noskrāpē veco asfaltu un uzliek plānu kārtiņu jaunu, tiek nomesta zemē nauda. Par bedrīšu lāpīšanu nemaz nerunājot. Tie, kas te popularizē bedrīšu lāpīšanu ar nez kādu "auksto" metodi, kas izpaužas tā, ka lietus laikā bedrē iemet lāpstu asfalta un tad Fedja ar baļķa galu noblietē, ir krāpnieki un nemākuļi, kurus ceļu remontam pat tuvumā nedrīkst laist.

ttt 29.aprīlis 2016 21:14
3 0 Atbildēt

Latvijā ir firmas, kuras reklamē, ka protot kavlitatīvi lāpīt bedrītes. Tikai nav saprotams, kādēļ nav izdevies redzēt ne šīs firmas darbībā, ne arī viņu veikumu. Varbūt kāds neļauj tām strādāt?

www.dlkd.lv/?pg=asfaltu_video&lang=LAT

ods 29.aprīlis 2016 21:21
8 0 Atbildēt

Vai nav gadījies pamanīt šķembu,grants,dīzeļdegvielas izplatības pieaugumu tuvākajaa apkārtnē, kur norit ceļa būve?

Aģents x 29.aprīlis 2016 22:49
0 0 Atbildēt

He he.. .Nez, bet pasen atpakaļ, kad vienu ielu miestā taisīja, varēja sarunāt grauzto asfaltu... Nedaudz paņēmu taciņām- lai dubļi nav jābrien.

xx89 29.aprīlis 2016 21:30
2 1 Atbildēt

Odiņ tu laikam vēl padomju laikos dzīvo?

ods 29.aprīlis 2016 21:36
8 0 Atbildēt

Ticams atstāsts.Un vēl dusmojās,ka plukatām latgaliešim nav nelielas naudiņas,ko atkešot.

Brumburbaks 29.aprīlis 2016 21:32
2 0 Atbildēt

Gadījās redzēt Varšavas TV,kā Polijā kādam ātrgaitas maksas ceļam valsts atņēma šo statusu dēļ zemas caurlaidības.Nauda vējā uz kādu laiku.

bedre uz ceļa 29.aprīlis 2016 22:28
10 1 Atbildēt

Krievu portāls izpētījis.Mūsu portāls ko ir izpētījis?Apkopojis žēlabas un tenkas,publicējis video no krievu portāliem.Tādi esam.

Aģents x 29.aprīlis 2016 22:44
0 0 Atbildēt

Redzēti nav visticamāk tāpēc, ka te lielos censoņus vēl neinteresē drošība- viņus interesē tikai nauda. Un visticamāk, tā ir jauna firma, kas sāk reāli darīt. Izurbu visu mājaslapu- piedāvājums viņiem ir inovatīvs un daudzsološs...

Aģents x 29.aprīlis 2016 22:46
0 0 Atbildēt

Tā bija atbilde ## ttt ###

S 30.aprīlis 2016 10:52
0 0 Atbildēt

Tenderos izšķirošā nozīme ir cenai un garantijai. Kompānijas var tikai palielināt valsts noteikto garantiju, piemēram, piecu gadu vietā noteikt septiņu gadu garantiju uzbūvētajam objektam vai ceļa posmam.

qzm 30.aprīlis 2016 12:04
1 0 Atbildēt

Čehijā ir klinšaina grunts.

Valdis 30.aprīlis 2016 16:08
1 0 Atbildēt

Straadaaju Igaunijaa uz fuuras,jau pieci gadi, un nevajag man staastiit pasakas... LV celi, vai pareizaak - bezcelji, nav saliidzinaashanas veerti, igaunijaa visi lauku celji ir kaartiibaa, pat uz gruntiniekiem nav taadas trepiites...

Kristaps 30.aprīlis 2016 23:09
1 0 Atbildēt

Sanāca šoziem pabraukāties pa Poliju, Čehiju, Austriju un Slovēniju.

Maģistrālie ceļi un ceļi kas ved uz valstu robežām ir labi, nobraucot kādus 5-10 km nost - pilnīgs čau (atskaitot Austriju). Ne ar ko nav tie ceļi labāki kā pie mums. Un Čehijā daļa bāņu, salīdzinājumā ar Poļu bāņiem, ir pelnijuši publisku fui. Arī posms no Hradec-Kralove (Čehija) virzienā uz Wroclaw (Polija), Čehu pusē, izteikti kalni, visur zīmēs par apledojumu, uzklāts jauns asfalts, tikai ar projektētāju gan gribētos parunāties, jo joslas labajā pusē (tieši, kur sanāk pasažiera puses riteņi) ir saliktas kanalizācijas lūkas. Posmā Suwalki-Varšava (ne caur Bialystoku) ir vietām tādas bedres, ka riteni var izlauzt.

Vidzemnieks 1.maijs 2016 17:18
0 0 Atbildēt

Vakar iebraucot Rīgā, iekrita acīs sliktais klājums pie Juglas - pie tramvaja galapunkta un virzienā uz centru. Ja nemaldos, to posmu taču salīdzinoši nesen remontēja vai pilnībā uzklāja no jauna?

Marča 5.maijs 2016 0:37
0 0 Atbildēt

Man liekas ka šausmigakais cela posms latvija ir pirms apdzivotas vietas Berzkrogs vienkarši kauns par to ka kaut ko tadu var pieļaut

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunie Leopard 2PL tanki uzlabos NATO daudznacionālās brigādes Latvijā kaujas spējas (+ FOTO)

2024. gada 28. novembrī NATO daudznacionālā brigāde Latvijā saņēma jauno Polijas kontingenta tanku Leopard 2PL sūtījumu, lai aizstātu pašreizējos Polijas eskadrona tankus PT-91. Lasīt vairāk

 

Manabalss iesniegta iniciatīva autoceļu A9 (Liepājas šoseja) pārbūvēt par četru joslu ceļu 17

Vēlos drošu braukšanu pa intensīvo Liepājas šoseju, pa kuru ik dienu pārvietojas liels skaits gan smago, gan vieglo transportlīdzekļu, gan traktoru. Lasīt vairāk

 

Darvina balva 2024 - uzvarētājs zināms (+ VIDEO) 4

Šis auto vadītājs ir pelnījis, lai iegūtu Darvina balvu, taču atšķirībā no daudziem, kas tādu izaicinājumu nepārdzīvo, viņam būs iespēju to atkārtot arī citu reiz. Lasīt vairāk

 

150 - 23 800 eiro: jauna Brabus apģērbu kolekcija (+ FOTO) 4

Vācu tūninga uzņēmums Brabus, kas pazīstams pārsvarā ar augstas veiktspējas automobiļu pārbūvi, prezentējis savu jauno apģērbu kolekciju Masterpiece. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti