Mārupes novada Babītes pagastā pārbūvēts Rīgas apvedceļa Salaspils-Babīte (A5) posms apmēram 2,5 kilometru garumā no Rīgas robežas līdz pārvadam pār Jūrmalas šoseju (A10), aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
LVC informē, ka Rīgas apvedceļa posmā pārbūvēta ceļa segas konstrukcija un ieklāts asfaltbetons trīs kārtās, atjaunota sabiedriskā transporta pieturvieta, sakārtota ūdens atvade, izbūvētas jaunas un atjaunotas vecās caurtekas, kā arī izbūvēta lietus kanalizācijas sistēma.
Vienlaikus, lai satiksme Babītē būtu drošāka, būvdarbu laikā tika veikti satiksmes organizācijas uzlabojumi. Tostarp autoceļa Babītes stacija-Vārnukrogs (V10) un Mēness ielas krustojumā ir slēgts kreisais pagrieziens. Tādējādi turpmāk no apvedceļa A5 posma uz V10 un Mēness ielu abos virzienos ir iespējami tikai labie pagriezieni. Tāpat 200 metru attālumā no šī krustojuma uz apvedceļa A5 virzienā no Rīgas uz Jūrmalu izbūvēta apgriešanās vieta, kur var veikt apgriešanās manevru.
Tāpat apvedceļa A5 un vietējo autoceļu Imanta-Babīte (V20) un V10 krustojumā izbūvēts rotācijas aplis, kā arī ir pārbūvēta ietve starp autoceļu V10 un Kleistu ielu, savienojot to ar 2020.gadā izbūvēto gājēju un velosipēdu infrastruktūru gar autoceļu A5 un V20.
Vienlaikus neregulētā gājēju pāreja pie Kleistu ielas aprīkota ar speciālo apgaismojumu, kā arī regulētajai pārejai pār apvedceļu A5 atjaunots aprīkojums un apvedceļa A5 sadalošajā joslā posmā no Babītes sākuma līdz regulējamai gājēju pārejai uzstādīts drošības žogs.
LVC norāda, ka apvedceļa A5 pārvadam pār dzelzceļu ir novērsti arī ekspluatācijas laikā radušies bojājumi un veikti pasākumi, lai aizsargātu konstrukcijas no tālākas bojājumu attīstības, kā arī uzlabota satiksmes drošība un braukšanas komforts.
Būvdarbus veica SIA "Vianova" par līgumcenu 8,03 miljoniem eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), būvuzraudzību nodrošināja AS "Ceļu inženieri", bet pārbūves projekta autors ir SIA "Vertex projekti".
LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.
Diezgan labi viss izveidots, tai skaitā aplis ir tāds uzcepts ka tiem kas uzreiz griežas pa labi tajā aplī var neiebraukt, man tur viss patīk.
Bet. Kā brauc mūsu auni tādos apļos? Pareizi, lien aplī un tad jau uzreiz pirmajā izbrauktuvē pa labi, neraugoties ne uz labi redzamām zīmēm ne uz elementāru loģiku. Un cik sanāk braukt tur kur ir šāda apļa shēma tad katru reizi to arī redzu, tātad tā nav nejauša sagadīšanās bet neizkaujams tupums un tieksme čakarēt satiksmi gan citiem gan sev.