Jaunais tilts pār Lielupi uz Liepājas šosejas atklāts! (+ foto) 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts ceļi | 29.jūnijs 2016 13:57

Šodien tika oficiāli atklāts 14 kilometru garš renovētais posms uz Liepājas šosejas no 1 no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4 - 38,18 km), kā arī renovētais Tilts pār Lielupi Kalnciemā. Pabeigtos remontdarbus apsekoja un tiltu atklāja satiksmes ministrs Uldis Augulis, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) vadība, kā arī būvnieki – SIA Saldus ceļinieks un apakšuzņēmēji SIA Tilts un SIA Viadukts.

"Pateicoties Eiropas Fondu finansējumam uz valsts galvenajiem ceļiem notiek ievērojami remontdarbi un jau šobrīd to tehniskais stāvoklis ir stipri uzlabojies. Liepājas šoseja nu jau ir savesta kārtībā gandrīz visā tās garumā, atlicis veikt darbus vien nelielos posmos," atklājot renovēto tiltu pār Lielupi teica satiksmes ministrs Uldis Augulis, pateicoties būvniekiem, projektētājiem un visiem, kas nodrošināja būvdarbus uz tilta un šosejas.

"Šajā plānošanas periodā valsts ceļiem Latvijā ir pieejami vairāk kā 500 miljoni eiro, taču jau tagad ir skaidrs, ka šie līdzekļi varētu tikt ieguldīti valsts ceļu tīklā jau līdz 2018.gada beigām, un pēc tam remontdarbus būs iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem. Valdībai ir jābūt gatavai šim brīdim, tāpēc par ilgtspējīgu ceļu finansēšanas modeli jādomā un jālemj jau šodien," uzsvēra ministrs. Viņš arī piebilda, ka pēc mēneša viņa izveidotā darba grupa nāks klajā ar priekšlikumiem par iespējamajiem ceļu finansēšanas modeļiem.

Tilts pār Lielupi tika uzbūvēts pirms 57 gadiem (1959.gadā) un pēdējo reizi remontēts pirms 18 gadiem. Tilta garums ir 274 metri, tā rekonstrukcija sākās 2015.gadā. Lai nodrošinātu satiksmi uz Liepājas šosejas, uz tilta remonta laiku tika uzbūvēts pagaidu tilts. Tilta būvdarbus veica SIA Tilts un SIA Viadukts.

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange pastāstīja, ka tilta pār Lielupi rekonstrukcija bija lielākais tiltu objekts valsts ceļu tīklā pērn un šogad. Tilta remontdarbu gaitā tika atjaunots tērauda konstrukciju aizsargpārklājums, atjaunota brauktuve, izbūvēta jauna hidroizolācija un uzklāts jauns asfaltbetona segums.

"Ir gandarījums redzēt pilnīgi rekonstruētu tiltu pār Lielupi. Diemžēl joprojām daudzi tilti valsts ceļu tīklā ir sliktā stāvoklī, īpaši tas ir jūtams reģionos, uz vietējiem ceļiem, kur remontdarbus ir iespējams veikt tikai par valsts budžeta līdzekļiem, jo Eiropas fondu finansējums ir pieejams tikai galvenajiem un daļēji reģionālajiem ceļiem. Tāpēc visi ceļinieki gaida, kad tiks pieņemts lēmums par ilgtspējīgu finansējumu ceļu tīklam," norādīja Lange.

SIA "Saldus ceļinieks" vadītājs Gints Karols atklājot tiltu uzsvēra, ka šajā projektā ir bijusi ļoti stingra kvalitātes uzraudzība no pasūtītāja puses, visa posma būvniecības laikā ir veikti 129 urmubi, pārbaudot būvdarbu un izejmateriālu kvalitāti.

Kvalitātes mērījumi uzrāda, ka pēc jaunas asfalta kārtas uzklāšanas automašīnas riepu un ceļa virsmas saķeres koeficients gandrīz visā izremontētajā posmā jau ir normas robežās, tāpēc šodien lielākajā daļā šī Liepājas šosejas posmā tiks noņemts ātruma ierobežojums 70 km/h.

Pabeigti darbi arī 14 kilometru garā Liepājas šosejas posmā no Lielupes tilta līdz Apšupes pārvadam (24,4 - 38,18 km). Tur tika pilnībā atjaunota ceļa sega ar reciklēšanas metodi, asfaltbetons izbūvēts 3 kārtās. Kopumā ceļa posma un tilta pār Lielupi rekonstrukcija izmaksāja 14 milj. euro (t.sk. PVN). Remontdarbus līdzfinansē Kohēzijas fonds (KF), to ģenerāluzņēmējs bija SIA Saldus ceļinieks.

Kopumā pērn un šogad uz Liepājas šosejas notika nozīmīgi būvdarbi 5 dažādos posmos vairāk nekā 70 km garumā, tai skaitā uz tilta pār Lielupi pie Kalnciema un ceļa pārvada pār dzelzceļu Apšupē.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
swiests,ja gribi rakstīt,ej skolā.. 29.jūnijs 2016 17:24
3 0 Atbildēt

visa posma būvniecības laikā ir veikti 129 urmubi, ...Ir veca anektode..meistars studentam rāda uz urbumu,kas tas ir?Tas atbild,ka caurums..meistars saka,dirsā Tev ir caurums,bet šis ir urbums//

ak 30.jūnijs 2016 15:47
2 0 Atbildēt

Tā jau tils tagad izskatās skaisti, protams. Bet teikt, ka jaunais tilts, ir meli. Vienkārši-labi saremontēts tilts. Visiem tādiem jābūt, nevis jauns. Jauns ir tad, kad vietā, kur nekad nav bijis tilts, tas ir uzbūvēts.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti